Keskustelua foorumin linjauksista

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 358
Se, että viesti poistetaan moderaation toimesta ei koskaan tarkoita sitä, että se tunnelataus viestin takana lakkaisi. Sananvapauden rajoitus vain ruokkii lisää sitä tunnetta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 237
Olen eri mieltä.
Sananvapaus ei anna koskaan sinulle oikeutta pakottaa muita julkaisemaan sinun mielipiteitäsi. Tämä on ihan keskeinen sananvapauden piirre. Täällä noudatetaan tämän foorumin sääntöjä. Jos haluat julkaista jotain, joka ei sovi tämän foorumin sääntöihin, niin sananvapaus antaa sinulle oikeuden ja mahdollisuuden julkaista ne omalla foorumillasi. Tai vaikka omassa lehdessäsi. Mutta tätä tai mitään muuta foorumia et voi pakottaa mihinkään. Eikä se millään tavalla rajoita sananvapauttasi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 358
Eli sananvapaus sun mielestä pitää sisällään oikeuden trollata ja jättää kaikki säännöt huomiotta keskustelu foorumilla? Tuskasta tulee olemaan jos näin olisi
Asioista voi olla montaa mieltä. Foorumit tietysti päättävät kukin mikä on soveliasta keskustelua ja mikä ei, mutta foorumi ei päätä mitä mieltä minä niistä säännöistä olen, vaan sen päätän aivan itse.
Sananvapaus ei anna koskaan sinulle oikeutta pakottaa muita julkaisemaan sinun mielipiteitäsi.
Tällaistahan en ole väittänytkään.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 854
Asioista voi olla montaa mieltä.
Sananvappaus on niin arvokas asia että en tekisi siitä pelkkää mielipideasiaa. Mielipide sanalle on muodostunut vähän sellainen huono kaiku. Ehkä osittain sen takia itse sanakin latistunut, kuun siihen vedotaa väärissä tilanteissa.

Foorumilla on Sananvapaus ketju jossa voi keskustella itse sanasta ja sananvapaudesta laajemmin. Wikipediasta voi myös lukasta fi.wikipedia.org/wiki/Sananvapaus, Kotuksen sivuilla myös aiheesta yksi esimerkki, sielä kannattaa lukasta muutkin artikkellit
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 199
...foorumi ei päätä mitä mieltä minä niistä säännöistä olen, vaan sen päätän aivan itse.
Ei kukaan ole ole sellaista väittänytkään.

Tämä foorumi ei kuitenkaan ole oikea paikka tuputtaa ihan kaikkia mahdollisia omia näkemyksiä ja mielipiteitä missä tahansa keskusteluketjussa ja millä tavalla tahansa. Sananvapauteen tämä rajoitus ei liity mitenkään, vaan pelkästään foorumin sääntöihin ja tietenkin yleisesti sivistyneeseen kommunikaatioon keskustelijoiden välillä.

Kuten jo todettiin, jos tuntuu että on jotain merkittävää sanottavaa foorumin sääntöjen ulkopuolelta, niin varmaan sille löytyy muita parempia paikkoja. Tai ehkä jopa kokonaan oma foorumi ilman mitään rajoituksia, sillä Suomessa se on kuitenkin mahdollista, kiitos nimenomaan demokratian ja sananvapauden.
 
Liittynyt
22.02.2018
Viestejä
3 636
Se, että viesti poistetaan moderaation toimesta ei koskaan tarkoita sitä, että se tunnelataus viestin takana lakkaisi. Sananvapauden rajoitus vain ruokkii lisää sitä tunnetta.
Itse sain juuri bannit, koska vitutuksissani kirjoitin viestin ja viesti poistettiin.

Sitten vaan miettii, mitä modet joutuu kestämään kun todennäköisesti aikuiset ihmiset kirjoittelee internettiin asioita, joita ei naamatusten sanottaisi.
 

emagdnim

=☠️=
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 503
Itse sain juuri bannit, koska vitutuksissani kirjoitin viestin ja viesti poistettiin.

Sitten vaan miettii, mitä modet joutuu kestämään kun todennäköisesti aikuiset ihmiset kirjoittelee internettiin asioita, joita ei naamatusten sanottaisi.
Veikkaan, että saavat yksityisviestein kans oman sietokykyä koettelevan annoksensa joiltain tyytymättömiltä "asiakkailtansa".. Itse kyl ymmärrän omat virheeni ja jos tulee varoitusta, nii oon kokenut sen ansaituksi. Toki jotkut on (huomautukset) vähä semmoisia, että "mutta entäs tuo" (ku ei ole itse väitellessä ruvennut raportoimaan väittelykumppania) ja yks mielestäni epäreilu, josta jossain julkisesti mainitsinkin. En kuite koskaan ole ruvennut mussuttaan vastaan itse varoituksesta, vaan korkeintaan hakenut linjoja. e: tais koskea kauppa-aluetta toi missä koin vähä epäreiluksi, sääntöihin tulikin sen jälkeen tarkennusta.

e: löyty toi mun nillitys :D
Sain varoituksen ”nuuskan myynnistä", jota en ole tehnyt. Nikotiini-pusseja möin, koska katsoin sen "ookooksi". Myynnissä on mm. paljon muita samaan kategoriaan mahtuvia (korkeampaan kategoriaan); mm. sähköröökejä:

Lisäksi nikotiini-nesteitä on ollut tarjolla.

Emmä noita rupee kostonhimoissa rapsaan, mut jokainen noista on tupakkalain piirissä ja enemmän väärin kuin nikotiiniopussin myyminen. Nikotiinipussit on toki verotuksessa laitettu tupakkalain piiriin. Sain kuitenki varoituksen "nuuskan myymisestä", joka on täysin väärin eikä rankun antanut Sampsa (?) ole antanut mitään vastausta, joten siksi tämä tyhmä avautuminen. En koe vääryyttä kokeneeni, mut tavallaa silti kuite..

e: vissii nyt haen jotain linjaa. En rikkonut sääntöjä mielestäni, mut sain varoituksen.
e2: enkä siis synninpäästöä kaipaa. Moka mikä moka. Rankku tuli ja meni. Vaikuttaa kyl edelleen tosin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 614
Aika jännä varoitukset paukkuu, kun vähänkin kritisoi oikeata laitaa ja lähes aina vielä saman mode toimesta. Siis 2kk jäähy näinkin rankoista provo viesteistä:

Sananvapausketju:
Saa wille taas kutsua persunuorista lorttoja tyttöjä kotiin viiniä juomaan, siis kunhan vain ovat enemmän kuin 15- ja vähemmän kun 17-vuotiaita.
Elokapina:
Juu kyllä monessa mielenilmauksessa tai miekkarissa kävellään vaikka Mannerheimintiellä, joka suomen mittakaavassa on äärimmäisen vilkkaasti liikennöity. Samalla myös liikenne joutuu hieman kiertämään, kuten näissäkin kekkereissä.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös elokapina ole näistä aina etukäteen tiedottanut julkisesti, sekä myös poliisille ja kunnalle?

Mutta eiköhän tässä nyt kaikki näe, että ideologia edellä vänkäämällä pitää sun nyt jotain ikävää sanoa tästä toiminnasta. Sitten kun ei sekään riitä niin tulee natsit ja vastaanottokeskuksen lukot täynnä liimaa sanomaa painottamaan.

Itselläni on aika neutraali suhtautuminen tuohon liikkeeseen, en usko että tässä maailma pelastuu, mutta en näe että se asfaltin palanen siitä hipin perseen alla olemisesta myöskään pahastuu.

Suurin komedia-arvo tulee ehdottomasta tästä oikean laidan peppukipeudestä asiaa kohtaan.
Noh kirjoitellaan sitten jossakin muualla, ettei vaan kenenkään wannabepersumoden lumihiutalemieli pahoitu :thumbsup:
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 199
Aika jännä varoitukset paukkuu, kun vähänkin kritisoi oikeata laitaa ja lähes aina vielä saman mode toimesta. Siis 2kk jäähy näinkin rankoista provo viesteistä:

Sananvapausketju:


Elokapina:


Noh kirjoitellaan sitten jossakin muualla, ettei vaan kenenkään wannabepersumoden lumihiutalemieli pahoitu :thumbsup:
Tarkoituksellinen provosointi ≠ rakentava kritiikki

Mutta joo, kannattaa varmaan tosiaan "kritisoida" jossakin muualla, jos täällä paukkuu koko ajan yli.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 854
Aika jännä varoitukset paukkuu, kun vähänkin kritisoi oikeata laitaa ja lähes aina vielä saman mode toimesta. Siis 2kk jäähy näinkin rankoista provo viesteistä:

Sananvapausketju:

Saa wille taas kutsua persunuorista lorttoja tyttöjä kotiin viiniä juomaan, siis kunhan vain ovat enemmän kuin 15- ja vähemmän kun 17-vuotiaita.


Eli kyse jostain muusta kuin aatteesta, esim siitä että tuossa tuollainen yksirivinen, sävyltään epäasillinen, ja ilman mitään perustelua, yhteyttä ketjun otsikkoon.

Varoitusten, huomatuksen saatu ajatus että niistä ottaisi onkeen, tuossa oli varoitus "Asiaton käytös" , toisessa " Asiaton käytös - provosointi, keskustelun sotkemimen, keskity rakentavaan keskusteluun "

Se että mielestään kritisoi oikeaalaitaa ei taida olla mikään vapaudu käytöksestä kortti.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 639
Tuntuu tuo linja omastakin mielestä kiristyneen. Välillä näyttää, että keskusteluissa erimielinen osapuoli raportoi kaiken mahdollisen kokeillakseen nappaisiko ja sitten jos modella sattuu olemaan vähänkään huono päivä niin näitä punalaputuksia tulee ehkä vähän turhankin herkästi. Tosin näiden sijaan oon huomioinut lähinnä sellaisia keskusteluja, joissa on kysytty toiselta puolelta "Eli oletko sitä mieltä, että..." -tyylinen kysymys ja siitä on punalaputettu sanojen suuhun työntämisestä ja/tai olkiukkoilusta. Onneksi yleensä sentään vain huomautuksella, mutta ei aina.
 
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 614
Se että mielestään kritisoi oikeaalaitaa ei taida olla mikään vapaudu käytöksestä kortti.
No ei tietenkään ole, enkä sitä kyllä niin tarkoittanut. Enkä sano, etteikö itselle välillä tulisi ylilyöntejä ja menisi viestit turhan henkilökohtaiseksi ja osa varoituksista aiheellisia.

Vastaavasti demariketjussa voi kuitenkin asiallisesti kirjoittaa tällaista settiä ilman mitään vaaraa varoituksia:
"Kun ei hissi mene ihan ylös asti ja tulevaisuuden suunnitelmat on maksimissaan seuraavaan tukipäivään asti, voi huoletta äänestää demareita. Ilmaista rahaa kaikille!"

Jos tuo minun rydman kirjoitus on primo niin eikös samalla logiikalla tuonkin kuuluisi olla? Jännästi vain toisesta jaetaan rankkua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 237
Jos tuo minun rydman kirjoitus on primo niin eikös samalla logiikalla tuonkin kuuluisi olla? Jännästi vain toisesta jaetaan rankkua.
En osaa sitä sanoa, mutta sen osaan, että vain raportoidut viestit saavat moden huomion. Ehkä tuon viestin jo raportoitkin, mutta siis jos koet että joku viesti rikkoo sääntöjä, niin se viesti kannattaa raportoida. Ei siksi että hiljentäisi vastapuolen, vaan siksi että viestit pysyisi jossain rajoissa.
 
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 614
En osaa sitä sanoa, mutta sen osaan, että vain raportoidut viestit saavat moden huomion. Ehkä tuon viestin jo raportoitkin, mutta siis jos koet että joku viesti rikkoo sääntöjä, niin se viesti kannattaa raportoida. Ei siksi että hiljentäisi vastapuolen, vaan siksi että viestit pysyisi jossain rajoissa.
Kerran kokeilin mitä tapahtuu, kun raportoi viestin, missä ei ollut mitään muuta kuin linkkejä. Ei mitään.

Täällähän on se yksi kirjoittaja jonka kymmenestä viestistä vähintään yhdeksän on suoraa kopypastaa uutisista, missä on kaikki 'avaa kuvien katselu' ynnämuu samanlainen shaiba aina kopioitu turhaan mukaan. Mutta kun linkatut uutiset liittyvät maahanmuuttoon niin enpä ole nähnyt, että olisi kertaakaan varoitettu.

Mutta ymmärrät varmaan itsekin, että melkolailla kaksilla rattailla ajellaan jos saan vaikka vasemmistolaisia ja mamuja sanoa monivammaiseksi, mutta kun sanon saman persusta niin 3kk varoitus paukkuu.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 854
No ei tietenkään ole, enkä sitä kyllä niin tarkoittanut. Enkä sano, etteikö itselle välillä tulisi ylilyöntejä ja menisi viestit turhan henkilökohtaiseksi ja osa varoituksista aiheellisia.
Ok, tuli sellainen käsitys.
Vastaavasti demariketjussa voi kuitenkin asiallisesti kirjoittaa tällaista settiä ilman mitään vaaraa varoituksia:
"Kun ei hissi mene ihan ylös asti ja tulevaisuuden suunnitelmat on maksimissaan seuraavaan tukipäivään asti, voi huoletta äänestää demareita. Ilmaista rahaa kaikille!"
Tämä ei ole esimoderoitu palsta. linjaa kannattaa katso modeoirduista, eikö siitä että joku on asiaton, saati ottaa sellaisesta mallia.



Tähän viestiin viittaat.

Jos tuo minun rydman kirjoitus on primo niin eikös samalla logiikalla tuonkin kuuluisi olla? Jännästi vain toisesta jaetaan rankkua.
Jos? no eikö se ollut ihan selvä?
Esimerkkiisi verrattuna ihan irallinenkin. voi miettiä että miä asillista sananvapaus keskustelua sillä oli tarkoitus aloitella.


Edit:
Mutta ymmärrät varmaan itsekin, että melkolailla kaksilla rattailla ajellaan jos saan vaikka vasemmistolaisia ja mamuja sanoa monivammaiseksi, mutta kun sanon saman persusta niin 3kk varoitus paukkuu.
3kk varoitus ?

No jos on saanut varoituksen, niin ne varoitukset nollaantuu automaattisesti, jos nyt tehtaileen varoituksen arvoisia postauksia, niin ehkä nyt ei ihan oikea lähestyminen, vaan pitäisi miettiä mitä kirjoittaa, eikä kaivella muiden asiattomuuksia.

Lisäksi vähän huonoa säkää että muuten kirjoittelee kovin asiallista, mutta toisen kerran lipsahta yksi, niin heti varoitusta. Ehkä pikkusen ylituotantoa asittomuuksissa ja vain yksittäisesti varoitus.


Jos tieten tahtoen postaa provoviestin, niin ihan mahdollista että joku ei siihen lankea, vaan tekee vain kunnon raportin, ja moderaattori toimii.
 
Viimeksi muokattu:

emagdnim

=☠️=
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 503
Täällähän on se yksi kirjoittaja jonka kymmenestä viestistä vähintään yhdeksän on suoraa kopypastaa uutisista, missä on kaikki 'avaa kuvien katselu' ynnämuu samanlainen shaiba aina kopioitu turhaan mukaan. Mutta kun linkatut uutiset liittyvät maahanmuuttoon niin enpä ole nähnyt, että olisi kertaakaan varoitettu.
On noista suoraa varoitusta tullut tekijänoikeusrikkomuksesta. Ei ole sallittua täällä tollainen artikkeleiden copypastetus. Muutenki outoa toimintaa, ku se artikkeli on siellä sivustolla paljon paremmin taitettu.

e: esimerkki: Sotateknologia
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 237
Kerran kokeilin mitä tapahtuu, kun raportoi viestin, missä ei ollut mitään muuta kuin linkkejä. Ei mitään.
Mäkin olen kokeillut ja lähes aina siitä on tullut huomautus. Toki tuo sääntö on erityisesti voimassa politiikka-alueella.

Mutta ymmärrät varmaan itsekin, että melkolailla kaksilla rattailla ajellaan jos saan vaikka vasemmistolaisia ja mamuja sanoa monivammaiseksi, mutta kun sanon saman persusta niin 3kk varoitus paukkuu.
Mulla on kyllä se käsitys, että aika tasapuolisesti niitä varoituksia jaellaan: haukuttiin sitten vasemmistolaisia tai oikeistolaisia, persuja tai maahanmuuttajia. Tietenkin joskus tulee hutejakin, mutta pääsääntöisesti musta ei.
 
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 614
On noista suoraa varoitusta tullut tekijänoikeusrikkomuksesta. Ei ole sallittua täällä tollainen artikkeleiden copypastetus.
Aijaa? Katsoppa huviksesi vaikka käyttäjän zapper 10 viimeisintä viestiä ja kerro montako varoitusta hänelle on tästä annettu?

Sen jälkeen voi miettiä, että mistä se johtuu ettei hän saa varoituksia, mistä joku muu kyllä saa.
 

emagdnim

=☠️=
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 503
Aijaa? Katsoppa huviksesi vaikka käyttäjän zapper 10 viimeisintä viestiä ja kerro montako varoitusta hänelle on tästä annettu?

Sen jälkeen voi miettiä, että mistä se johtuu ettei hän saa varoituksia, mistä joku muu kyllä saa.
Ei ole minun asiani lähteä tutkiin, oletko raportoinut? Katoin nyt kuitenkin ja kyllähä tollainen kiellettyä on.

Lainata saa kohtuudella, muutoin kyseessä tekijänoikeusrikkomus.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
2 012
Aika jännä varoitukset paukkuu, kun vähänkin kritisoi oikeata laitaa ja lähes aina vielä saman mode toimesta. Siis 2kk jäähy näinkin rankoista provo viesteistä:

Sananvapausketju:


Elokapina:


Noh kirjoitellaan sitten jossakin muualla, ettei vaan kenenkään wannabepersumoden lumihiutalemieli pahoitu :thumbsup:
Melkosta uhriutumista, ihan asiasta noi varotukset on tullu, ihan turha itkeä. Koitin lukea tuota elokapina ketjua vähän, paljoa ei voi ja kyllä siellä näytti tulevan huomautusta/varoitusta ihan molemmille puolille
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 854
Aijaa? Katsoppa huviksesi vaikka käyttäjän zapper 10 viimeisintä viestiä ja kerro montako varoitusta hänelle on tästä annettu?

Sen jälkeen voi miettiä, että mistä se johtuu ettei hän saa varoituksia, mistä joku muu kyllä saa.
Näitä ilmeisesti tarkoitat, esim1 , esim2, niissä tosiaan ihan täysi copy/paste vahva epäilys ettei lupaa.
Jos niistä ei ole kukaan raportoinut, eikä oikeuksien omistaja laittanut poistopyyntöä, niin itsekseen ei poistu. Jos olet niistä raportoitnut, niin jos sävy on asiallisempi kuin tässä ketjussa, niin ehkä ei vielä käsitelty. Suositus muistaakseni se että yhdellä raportilla selkeä asiallinen kuvaus, ja listattu viestit mitkä raportoi.

Edit, mainittu nimimerkki tuo mieleen miten sen nyt mutoilisi, no postaukset yksiomaan uutislinkkejä kapeasta aiheesta lyhyellä lauseen/virkkeen mittaisella saatesanalla ja se mainittu copy/paste linkistä., melkein kaikki samaan ketjuun, Greta T ketjuun yksittäinen uutinen.
Ei ehkä ihan keskustelua, vaan jotain muuta. Ja siis todella kaukana palstan ydinaiheesta, mikä saa uteliaaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 631
Viestejä
4 336 770
Jäsenet
72 250
Uusin jäsen
Herkkusuu

Hinta.fi

Ylös Bottom