Keskustelua foorumin linjauksista

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 358
Se, että viesti poistetaan moderaation toimesta ei koskaan tarkoita sitä, että se tunnelataus viestin takana lakkaisi. Sananvapauden rajoitus vain ruokkii lisää sitä tunnetta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 828
Olen eri mieltä.
Sananvapaus ei anna koskaan sinulle oikeutta pakottaa muita julkaisemaan sinun mielipiteitäsi. Tämä on ihan keskeinen sananvapauden piirre. Täällä noudatetaan tämän foorumin sääntöjä. Jos haluat julkaista jotain, joka ei sovi tämän foorumin sääntöihin, niin sananvapaus antaa sinulle oikeuden ja mahdollisuuden julkaista ne omalla foorumillasi. Tai vaikka omassa lehdessäsi. Mutta tätä tai mitään muuta foorumia et voi pakottaa mihinkään. Eikä se millään tavalla rajoita sananvapauttasi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 358
Eli sananvapaus sun mielestä pitää sisällään oikeuden trollata ja jättää kaikki säännöt huomiotta keskustelu foorumilla? Tuskasta tulee olemaan jos näin olisi
Asioista voi olla montaa mieltä. Foorumit tietysti päättävät kukin mikä on soveliasta keskustelua ja mikä ei, mutta foorumi ei päätä mitä mieltä minä niistä säännöistä olen, vaan sen päätän aivan itse.
Sananvapaus ei anna koskaan sinulle oikeutta pakottaa muita julkaisemaan sinun mielipiteitäsi.
Tällaistahan en ole väittänytkään.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 573
Asioista voi olla montaa mieltä.
Sananvappaus on niin arvokas asia että en tekisi siitä pelkkää mielipideasiaa. Mielipide sanalle on muodostunut vähän sellainen huono kaiku. Ehkä osittain sen takia itse sanakin latistunut, kuun siihen vedotaa väärissä tilanteissa.

Foorumilla on Sananvapaus ketju jossa voi keskustella itse sanasta ja sananvapaudesta laajemmin. Wikipediasta voi myös lukasta fi.wikipedia.org/wiki/Sananvapaus, Kotuksen sivuilla myös aiheesta yksi esimerkki, sielä kannattaa lukasta muutkin artikkellit
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 745
...foorumi ei päätä mitä mieltä minä niistä säännöistä olen, vaan sen päätän aivan itse.
Ei kukaan ole ole sellaista väittänytkään.

Tämä foorumi ei kuitenkaan ole oikea paikka tuputtaa ihan kaikkia mahdollisia omia näkemyksiä ja mielipiteitä missä tahansa keskusteluketjussa ja millä tavalla tahansa. Sananvapauteen tämä rajoitus ei liity mitenkään, vaan pelkästään foorumin sääntöihin ja tietenkin yleisesti sivistyneeseen kommunikaatioon keskustelijoiden välillä.

Kuten jo todettiin, jos tuntuu että on jotain merkittävää sanottavaa foorumin sääntöjen ulkopuolelta, niin varmaan sille löytyy muita parempia paikkoja. Tai ehkä jopa kokonaan oma foorumi ilman mitään rajoituksia, sillä Suomessa se on kuitenkin mahdollista, kiitos nimenomaan demokratian ja sananvapauden.
 
Liittynyt
22.02.2018
Viestejä
3 442
Se, että viesti poistetaan moderaation toimesta ei koskaan tarkoita sitä, että se tunnelataus viestin takana lakkaisi. Sananvapauden rajoitus vain ruokkii lisää sitä tunnetta.
Itse sain juuri bannit, koska vitutuksissani kirjoitin viestin ja viesti poistettiin.

Sitten vaan miettii, mitä modet joutuu kestämään kun todennäköisesti aikuiset ihmiset kirjoittelee internettiin asioita, joita ei naamatusten sanottaisi.
 

emagdnim

dnimretsam
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 447
Itse sain juuri bannit, koska vitutuksissani kirjoitin viestin ja viesti poistettiin.

Sitten vaan miettii, mitä modet joutuu kestämään kun todennäköisesti aikuiset ihmiset kirjoittelee internettiin asioita, joita ei naamatusten sanottaisi.
Veikkaan, että saavat yksityisviestein kans oman sietokykyä koettelevan annoksensa joiltain tyytymättömiltä "asiakkailtansa".. Itse kyl ymmärrän omat virheeni ja jos tulee varoitusta, nii oon kokenut sen ansaituksi. Toki jotkut on (huomautukset) vähä semmoisia, että "mutta entäs tuo" (ku ei ole itse väitellessä ruvennut raportoimaan väittelykumppania) ja yks mielestäni epäreilu, josta jossain julkisesti mainitsinkin. En kuite koskaan ole ruvennut mussuttaan vastaan itse varoituksesta, vaan korkeintaan hakenut linjoja. e: tais koskea kauppa-aluetta toi missä koin vähä epäreiluksi, sääntöihin tulikin sen jälkeen tarkennusta.

e: löyty toi mun nillitys :D
Sain varoituksen ”nuuskan myynnistä", jota en ole tehnyt. Nikotiini-pusseja möin, koska katsoin sen "ookooksi". Myynnissä on mm. paljon muita samaan kategoriaan mahtuvia (korkeampaan kategoriaan); mm. sähköröökejä:

Lisäksi nikotiini-nesteitä on ollut tarjolla.

Emmä noita rupee kostonhimoissa rapsaan, mut jokainen noista on tupakkalain piirissä ja enemmän väärin kuin nikotiiniopussin myyminen. Nikotiinipussit on toki verotuksessa laitettu tupakkalain piiriin. Sain kuitenki varoituksen "nuuskan myymisestä", joka on täysin väärin eikä rankun antanut Sampsa (?) ole antanut mitään vastausta, joten siksi tämä tyhmä avautuminen. En koe vääryyttä kokeneeni, mut tavallaa silti kuite..

e: vissii nyt haen jotain linjaa. En rikkonut sääntöjä mielestäni, mut sain varoituksen.
e2: enkä siis synninpäästöä kaipaa. Moka mikä moka. Rankku tuli ja meni. Vaikuttaa kyl edelleen tosin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
59
"mussutuksen määrä on aikamoinen tämän kokoisella foorumilla."

Uskon niin.
Olen joskus aikoinaan itsekin valittanut aika tavalla, siis vuosia sitten eri tunnarilla muropaketissa (en muista tunnaria, eikä sillä ole väliäkään).

Joten haluan esittää julkisen anteeksipyynnön Sampsalle ja muille.

Kiitos Suomen parhaasta ATK foorumista.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 636
Viestejä
4 222 106
Jäsenet
71 073
Uusin jäsen
Maker's Marq

Hinta.fi

Ylös Bottom