Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Se, että viesti poistetaan moderaation toimesta ei koskaan tarkoita sitä, että se tunnelataus viestin takana lakkaisi. Sananvapauden rajoitus vain ruokkii lisää sitä tunnetta.
Se, että viesti poistetaan moderaation toimesta ei koskaan tarkoita sitä, että se tunnelataus viestin takana lakkaisi. Sananvapauden rajoitus vain ruokkii lisää sitä tunnetta.
Olen eri mieltä.Se että yksityisellä foorumilla pitää noudattaa ko. foorumin sääntöjä, ei ole yhtään millään muotoa sananvapauden rajoittamista.
Viestini oli ihan yleinen toteamus. Miksi haluat keskustella minusta?Mitä sinun tunnelatauksilla on merkitystä mitä tulee foorumin sääntöjen noudattamiseen?
Eli sananvapaus sun mielestä pitää sisällään oikeuden trollata ja jättää kaikki säännöt huomiotta keskustelu foorumilla? Tuskasta tulee olemaan jos näin olisiOlen eri mieltä.
Olen eri mieltä.
Asioista voi olla montaa mieltä. Foorumit tietysti päättävät kukin mikä on soveliasta keskustelua ja mikä ei, mutta foorumi ei päätä mitä mieltä minä niistä säännöistä olen, vaan sen päätän aivan itse.Eli sananvapaus sun mielestä pitää sisällään oikeuden trollata ja jättää kaikki säännöt huomiotta keskustelu foorumilla? Tuskasta tulee olemaan jos näin olisi
Tällaistahan en ole väittänytkään.Sananvapaus ei anna koskaan sinulle oikeutta pakottaa muita julkaisemaan sinun mielipiteitäsi.
Sananvappaus on niin arvokas asia että en tekisi siitä pelkkää mielipideasiaa. Mielipide sanalle on muodostunut vähän sellainen huono kaiku. Ehkä osittain sen takia itse sanakin latistunut, kuun siihen vedotaa väärissä tilanteissa.Asioista voi olla montaa mieltä.
Ei kukaan ole ole sellaista väittänytkään....foorumi ei päätä mitä mieltä minä niistä säännöistä olen, vaan sen päätän aivan itse.
Veikkaan, että saavat yksityisviestein kans oman sietokykyä koettelevan annoksensa joiltain tyytymättömiltä "asiakkailtansa".. Itse kyl ymmärrän omat virheeni ja jos tulee varoitusta, nii oon kokenut sen ansaituksi. Toki jotkut on (huomautukset) vähä semmoisia, että "mutta entäs tuo" (ku ei ole itse väitellessä ruvennut raportoimaan väittelykumppania) ja yks mielestäni epäreilu, josta jossain julkisesti mainitsinkin. En kuite koskaan ole ruvennut mussuttaan vastaan itse varoituksesta, vaan korkeintaan hakenut linjoja. e: tais koskea kauppa-aluetta toi missä koin vähä epäreiluksi, sääntöihin tulikin sen jälkeen tarkennusta.Itse sain juuri bannit, koska vitutuksissani kirjoitin viestin ja viesti poistettiin.
Sitten vaan miettii, mitä modet joutuu kestämään kun todennäköisesti aikuiset ihmiset kirjoittelee internettiin asioita, joita ei naamatusten sanottaisi.
Sain varoituksen ”nuuskan myynnistä", jota en ole tehnyt. Nikotiini-pusseja möin, koska katsoin sen "ookooksi". Myynnissä on mm. paljon muita samaan kategoriaan mahtuvia (korkeampaan kategoriaan); mm. sähköröökejä:
Lisäksi nikotiini-nesteitä on ollut tarjolla.
Emmä noita rupee kostonhimoissa rapsaan, mut jokainen noista on tupakkalain piirissä ja enemmän väärin kuin nikotiiniopussin myyminen. Nikotiinipussit on toki verotuksessa laitettu tupakkalain piiriin. Sain kuitenki varoituksen "nuuskan myymisestä", joka on täysin väärin eikä rankun antanut Sampsa (?) ole antanut mitään vastausta, joten siksi tämä tyhmä avautuminen. En koe vääryyttä kokeneeni, mut tavallaa silti kuite..
e: vissii nyt haen jotain linjaa. En rikkonut sääntöjä mielestäni, mut sain varoituksen.
e2: enkä siis synninpäästöä kaipaa. Moka mikä moka. Rankku tuli ja meni. Vaikuttaa kyl edelleen tosin.
Veikkaan, että saavat yksityisviestein kans oman sietokykyä koettelevan annoksensa joiltain tyytymättömiltä "asiakkailtansa"..
Saa wille taas kutsua persunuorista lorttoja tyttöjä kotiin viiniä juomaan, siis kunhan vain ovat enemmän kuin 15- ja vähemmän kun 17-vuotiaita.
Juu kyllä monessa mielenilmauksessa tai miekkarissa kävellään vaikka Mannerheimintiellä, joka suomen mittakaavassa on äärimmäisen vilkkaasti liikennöity. Samalla myös liikenne joutuu hieman kiertämään, kuten näissäkin kekkereissä.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös elokapina ole näistä aina etukäteen tiedottanut julkisesti, sekä myös poliisille ja kunnalle?
Mutta eiköhän tässä nyt kaikki näe, että ideologia edellä vänkäämällä pitää sun nyt jotain ikävää sanoa tästä toiminnasta. Sitten kun ei sekään riitä niin tulee natsit ja vastaanottokeskuksen lukot täynnä liimaa sanomaa painottamaan.
Itselläni on aika neutraali suhtautuminen tuohon liikkeeseen, en usko että tässä maailma pelastuu, mutta en näe että se asfaltin palanen siitä hipin perseen alla olemisesta myöskään pahastuu.
Suurin komedia-arvo tulee ehdottomasta tästä oikean laidan peppukipeudestä asiaa kohtaan.
Noh kirjoitellaan sitten jossakin muualla, ettei vaan kenenkään wannabepersumoden lumihiutalemieli pahoitu
Tarkoituksellinen provosointi ≠ rakentava kritiikkiAika jännä varoitukset paukkuu, kun vähänkin kritisoi oikeata laitaa ja lähes aina vielä saman mode toimesta. Siis 2kk jäähy näinkin rankoista provo viesteistä:
Sananvapausketju:
Elokapina:
Noh kirjoitellaan sitten jossakin muualla, ettei vaan kenenkään wannabepersumoden lumihiutalemieli pahoitu
Aika jännä varoitukset paukkuu, kun vähänkin kritisoi oikeata laitaa ja lähes aina vielä saman mode toimesta. Siis 2kk jäähy näinkin rankoista provo viesteistä:
Sananvapausketju:
Saa wille taas kutsua persunuorista lorttoja tyttöjä kotiin viiniä juomaan, siis kunhan vain ovat enemmän kuin 15- ja vähemmän kun 17-vuotiaita.
No ei tietenkään ole, enkä sitä kyllä niin tarkoittanut. Enkä sano, etteikö itselle välillä tulisi ylilyöntejä ja menisi viestit turhan henkilökohtaiseksi ja osa varoituksista aiheellisia.Se että mielestään kritisoi oikeaalaitaa ei taida olla mikään vapaudu käytöksestä kortti.
Jos tuo minun rydman kirjoitus on primo niin eikös samalla logiikalla tuonkin kuuluisi olla? Jännästi vain toisesta jaetaan rankkua.
Kerran kokeilin mitä tapahtuu, kun raportoi viestin, missä ei ollut mitään muuta kuin linkkejä. Ei mitään.En osaa sitä sanoa, mutta sen osaan, että vain raportoidut viestit saavat moden huomion. Ehkä tuon viestin jo raportoitkin, mutta siis jos koet että joku viesti rikkoo sääntöjä, niin se viesti kannattaa raportoida. Ei siksi että hiljentäisi vastapuolen, vaan siksi että viestit pysyisi jossain rajoissa.
Aina sä et saa vastausta raportiin ja voi mennä pitkäänkin ennenkuin siihen reagoidaan.Kerran kokeilin mitä tapahtuu, kun raportoi viestin, missä ei ollut mitään muuta kuin linkkejä. Ei mitään
Ok, tuli sellainen käsitys.No ei tietenkään ole, enkä sitä kyllä niin tarkoittanut. Enkä sano, etteikö itselle välillä tulisi ylilyöntejä ja menisi viestit turhan henkilökohtaiseksi ja osa varoituksista aiheellisia.
Tämä ei ole esimoderoitu palsta. linjaa kannattaa katso modeoirduista, eikö siitä että joku on asiaton, saati ottaa sellaisesta mallia.Vastaavasti demariketjussa voi kuitenkin asiallisesti kirjoittaa tällaista settiä ilman mitään vaaraa varoituksia:
"Kun ei hissi mene ihan ylös asti ja tulevaisuuden suunnitelmat on maksimissaan seuraavaan tukipäivään asti, voi huoletta äänestää demareita. Ilmaista rahaa kaikille!"
Jos? no eikö se ollut ihan selvä?Jos tuo minun rydman kirjoitus on primo niin eikös samalla logiikalla tuonkin kuuluisi olla? Jännästi vain toisesta jaetaan rankkua.
3kk varoitus ?Mutta ymmärrät varmaan itsekin, että melkolailla kaksilla rattailla ajellaan jos saan vaikka vasemmistolaisia ja mamuja sanoa monivammaiseksi, mutta kun sanon saman persusta niin 3kk varoitus paukkuu.
On noista suoraa varoitusta tullut tekijänoikeusrikkomuksesta. Ei ole sallittua täällä tollainen artikkeleiden copypastetus. Muutenki outoa toimintaa, ku se artikkeli on siellä sivustolla paljon paremmin taitettu.Täällähän on se yksi kirjoittaja jonka kymmenestä viestistä vähintään yhdeksän on suoraa kopypastaa uutisista, missä on kaikki 'avaa kuvien katselu' ynnämuu samanlainen shaiba aina kopioitu turhaan mukaan. Mutta kun linkatut uutiset liittyvät maahanmuuttoon niin enpä ole nähnyt, että olisi kertaakaan varoitettu.
Kerran kokeilin mitä tapahtuu, kun raportoi viestin, missä ei ollut mitään muuta kuin linkkejä. Ei mitään.
Mutta ymmärrät varmaan itsekin, että melkolailla kaksilla rattailla ajellaan jos saan vaikka vasemmistolaisia ja mamuja sanoa monivammaiseksi, mutta kun sanon saman persusta niin 3kk varoitus paukkuu.
Aijaa? Katsoppa huviksesi vaikka käyttäjän zapper 10 viimeisintä viestiä ja kerro montako varoitusta hänelle on tästä annettu?On noista suoraa varoitusta tullut tekijänoikeusrikkomuksesta. Ei ole sallittua täällä tollainen artikkeleiden copypastetus.
Ei ole minun asiani lähteä tutkiin, oletko raportoinut? Katoin nyt kuitenkin ja kyllähä tollainen kiellettyä on.Aijaa? Katsoppa huviksesi vaikka käyttäjän zapper 10 viimeisintä viestiä ja kerro montako varoitusta hänelle on tästä annettu?
Sen jälkeen voi miettiä, että mistä se johtuu ettei hän saa varoituksia, mistä joku muu kyllä saa.
Lainata saa kohtuudella, muutoin kyseessä tekijänoikeusrikkomus.
Melkosta uhriutumista, ihan asiasta noi varotukset on tullu, ihan turha itkeä. Koitin lukea tuota elokapina ketjua vähän, paljoa ei voi ja kyllä siellä näytti tulevan huomautusta/varoitusta ihan molemmille puolilleAika jännä varoitukset paukkuu, kun vähänkin kritisoi oikeata laitaa ja lähes aina vielä saman mode toimesta. Siis 2kk jäähy näinkin rankoista provo viesteistä:
Sananvapausketju:
Elokapina:
Näitä ilmeisesti tarkoitat, esim1 , esim2, niissä tosiaan ihan täysi copy/paste vahva epäilys ettei lupaa.Aijaa? Katsoppa huviksesi vaikka käyttäjän zapper 10 viimeisintä viestiä ja kerro montako varoitusta hänelle on tästä annettu?
Sen jälkeen voi miettiä, että mistä se johtuu ettei hän saa varoituksia, mistä joku muu kyllä saa.
Katsoppa huviksesi vaikka käyttäjän zapper 10 viimeisintä viestiä ja kerro montako varoitusta hänelle on tästä annettu?
On vain ajan kysymys kun kaikki sosiaalisen median tekijät lopettaa Applen tukemisen. Firma on jäänyt kiinni veronkierrosta. Rikollisen firman tukeminen tekee kaikista rikollisia. Kohta pamahtaa redditissä. Techbbs kannattaa ottaa heti kaikki Apple videot pois linjoilta.
Ollut Irlannin valtiolle keino tienata kun kivoilla veroeduilla ja verosopimuksilla on saatu amerikkalaiset teknojätit tuomaan pääkonttorinsa Irlantiin ja ohjaamaan tulonsa Irlannissa verotettavaksi.Tässä uutinen tuosta asiasta. Saa vähän enemmän lihaa luiden päälle.
Euroopan unionin ylin oikeusaste antoi lopullisen tuomion: Apple joutuu pulittamaan 13 miljardia euroa lisäveroja korkoineen Irlannille
Euroopan unionin oikeusjärjestelmän ylin aste eli unionin tuomioistuin on antanut päätöksensä Applen verosopimuksesta Irlannin valtion kanssa. Sopimukmobiili.fi
Ei sitä varmaan tuon postauksen takia bannattu. Siitä vain tuli varoitus ja taisi varoitustili mennä täyteen että bannit tuli.chrisekhin bannaus tästä postista osoittaa kyllä IMHO vähän huonoa tilannetajua tai nihilismiä.
Sähköautot
Ei mulla muuta.
Olisko alla ollut aiempia varoituksia, ja automaatti bannichrisekhin bannaus tästä postista osoittaa kyllä IMHO vähän huonoa tilannetajua tai nihilismiä.
Sähköautot
Ei mulla muuta.
Ja ilmeisesti ihan tahallista, ei edes vanhinko, vai tarkoititko että häneltä meni tilanne taju.Takaisku on kylla sellainen raittiin kevat tuulen puhallus keskella hikisten norttien keppi jumppaa.
Edit: eika vittu tarvi bannata taman takia vaikka hiukan keskustelen keskustelijoista. Kunhan kehun kanssa keskustelijaa.
Olisko alla ollut aiempia varoituksia, ja automaatti banni
Ja ilmeisesti ihan tahallista, ei edes vanhinko, vai tarkoititko että häneltä meni tilanne taju.
Ehkä joku oli raportoinut.Todennäköisesti.
Ei, tarkoitan että jos kommentti on positiivinen viittaus jonkun tietyn henkilön erilaiseen käyttäytymiseen keskusteltavan aiheen puitteissa osoittaa siitä varoituksen antaminen mielestäni:
1. Huonoa tilannetajua (joku on toiminut eri tavalla auto hankittaessa kuin muut)
2. Nihilismiä
a) varoitettu on tunnistanut että joku voi tulkita viestin rikkovan sääntöjä
b) säännöissä lukee että ei pidä keskustella keskustelijoista
EDIT: c) IO-techin käyttäjiä sanotaan hikisiksi nörteiksi
Muistaako joku sitä suomalaista rillipäistä tekkiläistä tubettajaa joka teki eri retroPC osilla kellotuksia ja muita benchejä? Muistaakseni teki puolisen vuotta sitten uuden kanavan joka oli joku santerin tekki nurkkaus 2.0. mutta nyt en ainakaan tilauksista löytänyt?
Ei ollut iotech, Luumi, JNStech, xKippari, Valeinsinööri,
Zetteri
Näköjään kaikki kanavansa poistanut eikä täälläkään enää käynyt kuukausiin.
Sillä oli ongelmaa youtuben kanssa, kuulema kovasti ulkomalaisia tuli kattoo videoita ja lähti nopsaa, kun oli väärällä kielellä. Myös valittii että ihmiset hyppii liikaa ja kattoo vain pari kohtaa. Lisäksi teki jaarittelumaisesti tunnin videoita ja ei tykännyt kun annettiin vinkkejä miten saada videoistaan parempia. Lisäksi ne sen vanhat videot aiheutti jotain haasteita sille.
Sitä en ymmärrä jos saa tarpeekseen, niin miksi pitää videot poistaa. Mitä hän siitä hyötyy. Laittasi kaikki näkyville ja keskittyisi ihan muihin asioihin. Ei olisi häneltä pois. Vai onko tämä joku ihme kosto vääränlaisia katsojia kohtaan?
Ymmärtäisin kikkailun jos olisi oikeasti kymmeniätuhansia katsojia ja tekisi videoilla rahaa tai tekisi niitä työkseen mutta tosiaan kun videoilla oli vain satoja(?) katsojia eli käytännössä täysin omaksi iloksi tehtyjä niin tuollainen kiukuttelu algoritmin suhteen on täysin turhaa. Minä ainakin tykkäsin katsoa niitä vanhoja videoita ihan omaksi huvikseni, varsinkin kun eri aikakauden prossujen kellotukset vaihtelee suuresti ja videoista oli siihenkin apua että miten eri suhteet meni Intel/AMD, DDR3/DDR4/DDR5 kellotusten suhteen.
Herkkää ?Aika herkkää on kun alla olevasta keskustelusta ei tullu mitään varoituista, tai edes huomautusta:
Herkkää ?
Siis jos oikein lainaukset ymmärsin niin niissä keskusteltiin jostain tubettajasta, Youtube keskustelu ketjussa, Jos niistä joku raportoinut , niin joo ehkä herkkään puolella.
Ei, vaan siinä keskustellaan toisesta tän palstan käyttäjästä (edelleen aktiivinen täällä), joka harrasti/harrastaa tubettamista. Jos kerta on tän palstan käyttäjä, niin ei hänestä silloin saa keskustella, tubetti tai ei.
OK, sori.Ei, vaan siinä keskustellaan toisesta tän palstan käyttäjästä (edelleen aktiivinen täällä), joka harrasti/harrastaa tubettamista. Jos kerta on tän palstan käyttäjä, niin ei hänestä silloin saa keskustella, tubetti tai ei.
Ehkä jokin lyhyt tiivistelmä olisi paikallaan.
Toimittaja on kirjoittanut sinne jutun alkuun tiivistelmän jota kutsutaan ingressiksi. Onko uusavuttomuus mennyt niin pitkälle että linkin klikkaus ei onnistu?
Tesla ketjusta
Hyvä, tuo kannattaa laittaa sinne postaukseen missä linkkikin on. jos tuon jätät rinnalle, niin linkin myös tuohon.Eli tiivistelmämä Tesla on näyttänyt harhaanjohtamistarkoituksessa range-lukemana liian korkeita numeroita jotta käyttäjöäät pysyisivät tyytyväisenä.
Juu alla oli varoitus huonosta vitsista. Taytyisi pikkuhiljaa tajuta olla avaamatta io-techia kun tulee baarista kotiin. Oli kylla ihan hyva silti olla viikko bannattuna niin tajusi paljonko taalla menee aikaa.Ei sitä varmaan tuon postauksen takia bannattu. Siitä vain tuli varoitus ja taisi varoitustili mennä täyteen että bannit tuli.
Ja näin on aiemmin ollut. Ketjussa on ollut myös kommentteja. Nyt niitä kuitenkin onkin alettu poistamaan. Eli onko linjaus nyt muuttunut siihen, että kaikki kommentit keskusteluketjuun? Ei sinänsä väliä, kunhan vaan tietää linjauksen, että osaa toimia oikein.Se on nyt aloitusviestissä linkitettynä, mutta kyseessä ei ole mikään ehdoton kommentointikielto tähän ketjuun. Kuten jo yllä mainitsin, käyttäkää järkeänne, tämän on tarkoitus olla kuvaketju.
Keskustelu omaan ketjuun kun sellainen on kerran olemassa. Porukka ei selvästikään osaa pitää tuota kuvaketjua siistinä eikä käyttää tuota peräänkuuluttamaani järkeä, jos siellä on keskustelu sallittuna. Tuo lainaamasi viesti on parin vuoden takaa.Mikä nyt on virallinen linjaus Hauskat kuvat & keskustelu hauskoista kuvista -ketjuista?
Aiemmin linjattiin näin:
Ja näin on aiemmin ollut. Ketjussa on ollut myös kommentteja. Nyt niitä kuitenkin onkin alettu poistamaan. Eli onko linjaus nyt muuttunut siihen, että kaikki kommentit keskusteluketjuun? Ei sinänsä väliä, kunhan vaan tietää linjauksen, että osaa toimia oikein.