Talvirenkaat - yleisketju

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 905
Joitain pikkuhifistelyjä ne on käsittääkseni. Pintakuvio ja kumiseos tuottaa hitusen vähemmän vastusta. Kumin sisäpintaan asennettu rengasmelua vaimentavaa vaahtokumimattoa tjsp.
Eikös sitä vaimennusmattoa ole tietyissä Continentalin malleissa ollut jo pari vuotta, oli sitten EV speksattu rengas tai ei.

Mutta joo, tuskin erityisen isoja eroja, enemmän hienosäätöä ja varmaan suurin on tuo sähköautojen merkittävästi isompi omamassa. Jos on tiedossa, että auto painaa luokkaa 500kg enemmän niin väistämättähän siinä kannattaa renkaan runkoa optimoida.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 898
Eikös sitä vaimennusmattoa ole tietyissä Continentalin malleissa ollut jo pari vuotta, oli sitten EV speksattu rengas tai ei.
Juu, onhan niitä ollut aiemminkin. Korostuu vain tuo rengasmelu sähköautossa, niin sen vaimentamisen merkitys on suurempi. En tiedä kyllä yhtään auttaako käytännössä, mutta isoimmilla valmistajilla nyt EV-mallin renkaissa kuitenkin käytössä.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Tossa huomasin, että auton mukana tulleet talvirenkaat ovatkin 15 tuumaiset. Rengaskoko on 195/55/15, joka kyllä varmaan sinällään on ihan ok, vaikka jotenkin 16 tuumainen tuntuisi paremmalta. Peruskoko on 205/40/17. Lähtisittekö itse vaihtamaan talvirenkaita 16-, tai 17 tuumaisiksi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 905
Tossa huomasin, että auton mukana tulleet talvirenkaat ovatkin 15 tuumaiset. Rengaskoko on 195/55/15, joka kyllä varmaan sinällään on ihan ok, vaikka jotenkin 16 tuumainen tuntuisi paremmalta. Peruskoko on 205/40/17. Lähtisittekö itse vaihtamaan talvirenkaita 16-, tai 17 tuumaisiksi?
Jos ulkonäöllä ei ole väliä niin ei kannata vaihtaa. Isomman ilmatilan omaava rengas on lähtökohtaisesti mukavampi. (Ajettavuus onkin sitten toinen juttu)

Suurempi ero tulee leveydestä, 195/55/15 renkaan kanssa likimain samaa kokoa on 205/50/16. Mitä leveämpi, sitä uraherkempi ja talvellahan uria riittää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 728
Jos ulkonäöllä ei ole väliä niin ei kannata vaihtaa. Isomman ilmatilan omaava rengas on lähtökohtaisesti mukavampi. (Ajettavuus onkin sitten toinen juttu)

Suurempi ero tulee leveydestä, 195/55/15 renkaan kanssa likimain samaa kokoa on 205/50/16. Mitä leveämpi, sitä uraherkempi ja talvellahan uria riittää.
Komppaan, talvella kapeahko ja korkeaprofiilinen on parempi kun tosiaan suodattaa röpelöt pois paremmin. Ja on kumissa joustovaraa kun ajelee monttuihin ja pökäleihin mitä on tiellä, ettei heti lyö vanteille.
 
Liittynyt
19.05.2021
Viestejä
36
Komppaan, talvella kapeahko ja korkeaprofiilinen on parempi kun tosiaan suodattaa röpelöt pois paremmin. Ja on kumissa joustovaraa kun ajelee monttuihin ja pökäleihin mitä on tiellä, ettei heti lyö vanteille.
Leveämmän renkaan huono puoli on myös sohjoliirtoherkkyys, sitäkin ongelmaa riittää. Toki myös neliösenttiä kohden pintapaine on pienempi, joten jääpito heikkenee.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Jos ulkonäöllä ei ole väliä niin ei kannata vaihtaa. Isomman ilmatilan omaava rengas on lähtökohtaisesti mukavampi. (Ajettavuus onkin sitten toinen juttu)

Suurempi ero tulee leveydestä, 195/55/15 renkaan kanssa likimain samaa kokoa on 205/50/16. Mitä leveämpi, sitä uraherkempi ja talvellahan uria riittää.
Kai sen vaikutuksen ulkonäköön jotenkin kestää, kun kuitenkin Fordin orkkis-vanteet on nämä 15- tuumaisetkin. Ajettavuus tosiaankin varmaan muuttuu ulkonäköä enemmän, mutta täytyy yrittää jotenkin kestää sekin :)
 
Liittynyt
14.07.2020
Viestejä
236
Leveämmän renkaan huono puoli on myös sohjoliirtoherkkyys, sitäkin ongelmaa riittää. Toki myös neliösenttiä kohden pintapaine on pienempi, joten jääpito heikkenee.
Testien, sekä journalististen että empiiristen, perusteella jääpito paranee ainakin maltillisesti leveämmillä. Äärimmäistä käänteistä esimerkkiä kutsutaan luistimeksi. Aalto-ylistolla oli muuten jotain jänniä tutkimuksia kitkarenkaan toiminnasta jäällä jos aihe kiinnostaa, meni vähän perusfysiikkaa korkeammalle.

Talvirenkaan matalaprofiilisuus on imo ulkonäkötekijä.
 
Liittynyt
25.03.2022
Viestejä
36
Tuli auton mukana kaksi settiä hyväkuntoisia kiinakumeja. Toyot nyt alla. Kohtuullisen surkeat tekeleet ainakin märällä. Aika helposti saa renkaat sutimaan vaikka auto on mallia lulla. Melko hiljaiset renkaat kyllä. En suosittele ostamaan. Nämä siis ketjun otsikosta poiketen kesärenkaat.

Talvirenkaina on Sailun -merkkiset nastat. Täällä ei kauheasti ollut juttua eikä netistäkään kauheasti arvosteluja löydy. Joku moitti todella liukkaiksi ja vähän tässä punnitsen, että pistäisikö suoraan vaihtoon vai kokeilisiko, jos noilla pärjää. Ovat kuitenkin hyvässä kunnossa päällisin puolin. n. 800€ näyttäisi uudet laatukumit maksavan töineen, että onhan siinä kyllä paljon euroja jonossa. Onko kenellekään kertynyt uusia kokemuksia Sailuneista?
Ihan mielenkiinnosta; mitkä Toyot kyseessä? Proxes Sportit jotka itellä alla ovat olleet erinomaiset märällä, joskin kuulemma kuluvat melko nopeasti.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Ihan mielenkiinnosta; mitkä Toyot kyseessä? Proxes Sportit jotka itellä alla ovat olleet erinomaiset märällä, joskin kuulemma kuluvat melko nopeasti.
Proxes 35. Kilometrejä on niin vähän mittarissa, että voihan nuo olla jo useamman vuoden vanhat, vaikka ovat ulkoisesti hyvässä kunnossa. Eli voi olla ominaisuudet vaan jo huonontuneet. Varmaan sitten sama talvirenkaissa, joten taidan laittaa vaihtoon.
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
142
Toyo tunnetaan (meillä ja Ameriikoissa) ehkä paremmin juuri sportti- ja ratarenkaistaan kuin perus henkilöauton kumeista. Maailmanlaajuisesti ei kuitenkaan mikään pikkupulju.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
776
Tossa huomasin, että auton mukana tulleet talvirenkaat ovatkin 15 tuumaiset. Rengaskoko on 195/55/15, joka kyllä varmaan sinällään on ihan ok, vaikka jotenkin 16 tuumainen tuntuisi paremmalta. Peruskoko on 205/40/17. Lähtisittekö itse vaihtamaan talvirenkaita 16-, tai 17 tuumaisiksi?
Oli talvirenkaiden osto edessä ja en halunnut enää 15tuumaisia, koska edellinen talvi oli tuskaa auton madaltuessa verrattuna kesärenkaisiin. Katselin käytettyjä 16 tuumaisia koska niitä saa edullisesti, mutta sitten tulikin alkuperäiset mustat 17 tuumaiset vanteet mitkä tuli hommattua talveksi.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
20
Morjens. Autoon ois uudet nastat saatava ja tälläiset kuin Hankook winter i*pike rs2 koossa 205/60R16 lähtis töineen auton alle 560€. Onko paha? Vai onko suositella jotain toista sarjaa vaikka edukkaamalla?

Sailun Iceblazer wst3 470€/srj töineen

Sonar Powerhound PF-9 400€/srj töineen

Tälläisiä myös tarjottiin.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
20
Hankookit varma valinta, noista kolmesta ottaisin ehdottomasti ne. Aivan eri luokan renkaat kun esim. nuo Sailunit. Sonareista ei kokemusta, mutta veikkaan että ei noista ole talvirenkaiksi.
Vähän kirpaisee tuo 560€ niistä maksaa. Mutta jos ei muutakaan tuohon hintaan saa niin ehkä sitten nuo?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
586
Viimeksi muokattu:

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
Ja saahan sitä Hankookiakin edullisemmin:
1666153887073.png

Monet rengasliikkeet ottavat vaan asennuksesta aika suolaisen hinnan kun vie omat renkaat. Niissä on paljon vaihteluita, itse olen maksanut 40€ - 80€ omien irtorenkaiden vaihdosta.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
176
Selailin myös mielenkiinnosta noita reff sekä rehvid24 sivuja ja huomasin, että Hankookkia on ainakin kahta eri versiota. Toinen, jossa ei mainita nastasta mitään ja toinen tuo ylläkin näkyvä "Alkuperäinen Hankook -nasta"

Mikähän sitten lie tuo toinen nasta?
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
806
Selailin myös mielenkiinnosta noita reff sekä rehvid24 sivuja ja huomasin, että Hankookkia on ainakin kahta eri versiota. Toinen, jossa ei mainita nastasta mitään ja toinen tuo ylläkin näkyvä "Alkuperäinen Hankook -nasta"

Mikähän sitten lie tuo toinen nasta?
Välttämättä ei ole nastoja ollenkaan. Näitä joskus tullut tilaajalle ilman nastoitusta. Hämäävästi kyllä nastrehvid otsikon alla.
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 087
On kyllä renkaiden hinnatkin melkoiset. Ajattelin että kakkosautoon saa edullisesti uudet nastarenkaat, mutta niin vaan 15" kumitkin maksaa hunajaa. Hankookit saisi 420e töineen, koko 185/65R15. Ei taida olla järkevää lähteä muutamaa kymppiä säästämään ja arpomaan kaikenmaailman Trianglen ym välillä, Hankookit kun on hyväksi todettu omassakin lähipiirissä.

Autolla on sen verran vähän ajettu että vanhoissakin renkaissa olisi reilusti pintaa, mutta paistoleima on vuodelta 2014 joten kumi jo kovettunut ja pito oletettavasti heikentynyt selvästi. Yhdestä renkaasta myös varmaan puolet nastoista karannut. Itselläni on kerran ollut lähemmääs 10v vanhat kitkarenkaat auton alla ja olivat mielestäni hengenvaaralliset, siitä on jäänyt tuo mielikuva että iäkkäitä renkaita en halua omassa autossa pitää..
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Nypit nastat pois niin saat ajella ne kesärenkaina loppuun ja säästät sillä. Onko se välillä järkevää, siihen en kommentoi, jokainen tekee valinnat omasta lähtökohdastaan.
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 087
Nypit nastat pois niin saat ajella ne kesärenkaina loppuun ja säästät sillä. Onko se välillä järkevää, siihen en kommentoi, jokainen tekee valinnat omasta lähtökohdastaan.
Toki toki. On vaan kesärenkaat sen verran tuoreet ja laatumerkkiä että ei ole tarvetta.

Tuossa vielä mitä olis tarjolla lähiliikkeistä 185/65R15. Ei tosiaan paljoa eroa Hankook vs. halppikset. Nankang vielä menis mutta tuosta Cordiantista ei ole mitään käsitystä. Noh, valintojen maailma

Nankang SW-8 Ice Activa 370€
Triangle IceLynx TI501 390€
Cordiant Snow Cross 2 330€
Michelin X-ICE NORTH 4 470€
Hankook i*Pike RS2 420€
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Cordiantti on venäläinen, asia josta ei hiiskutakaan jälleenmyyjien sivuilla. (No wonder.... :hmm: )
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
545
Kormoran Stud 2 nastarenkaat tuli ostettua, 390 euroa kustansi. Saa nähdä millainen rengas. Netistä ei mitään hirveää lyttäystä ole tullut vastaan, tosin ei paljoa löydykään arvosteluja - ymmärrettävällä kielellä :). Michelinin halppisrengashan nämä on.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Cordiantti on venäläinen, asia josta ei hiiskutakaan jälleenmyyjien sivuilla. (No wonder.... :hmm: )
Mites se Nokian renkaiden venäjän tuotannon myynti etenee? Pian on vuosi mennyt sodan alkamisesta ja kovat oli suunnitelmat luopua toiminnasta. Itse en enää ostaisi Made in Russia nokialaisia.. periaatteesta.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
20
Onko se koko pakko 60-sarjaa? jos 55-sarjalaisen saisi halvemmalla..?
No en itse näistä jutuista niin paljon tiedä, että voiko niitä edes laittaa. Nykyiset talvirenkaat ajettu loppuun ja niissä lukee koko 205/60R16. Sillä lähdin sen mukaan etsimään uusia talvirenkaita.
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
89
Mites se Nokian renkaiden venäjän tuotannon myynti etenee? Pian on vuosi mennyt sodan alkamisesta ja kovat oli suunnitelmat luopua toiminnasta. Itse en enää ostaisi Made in Russia nokialaisia.. periaatteesta.
Vähiin käy valikoima, jos ja kun Venäläisiä renkaita boikotoi. TM:n talvirengastestistä bongattuna Venäjällä valmistettuja olivat Bridgestonet, Michelinit ja Nokiat. Continentalit olivat jotenkin onnistuneet hommaamaan Saksasta vaikka tuotanto on jatkunut itänaapurin puolella lähes keskeytyksettä tähän päivään asti. Eikä taida lista loppua noihin.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 895
Vähiin käy valikoima, jos ja kun Venäläisiä renkaita boikotoi. TM:n talvirengastestistä bongattuna Venäjällä valmistettuja olivat Bridgestonet, Michelinit ja Nokiat. Continentalit olivat jotenkin onnistuneet hommaamaan Saksasta vaikka tuotanto on jatkunut itänaapurin puolella lähes keskeytyksettä tähän päivään asti. Eikä taida lista loppua noihin.
Eiköhän se valikoima ole nimenomaan käymässä pieneksi jos venäläisiä renkaita haluaisi (ellei itse käy hakemassa).

Venäjältä kun ei enää saa renkaita EU-alueelle tuoda, niin kun vanhat varastot on myyty loppuun niin 0 % renkaista on Venäjällä valmistettuja. Toki Venäläisistä brändeistä voi silti mennä rahaa rajan taakse jos niitä on.

Tällä hetkellä ottaisin ennemmin Venäjällä kuin Kiinassa valmistetut kumit jos lompakollaan haluaa äänestää, johtuen ihan siitä että tuontikiellosta johtuen Venäjän renkaiden kysyntä ei enää vaikuta rahavirtoihin maahan, Kiinaan vaikuttaa. Ei niitä jo tuotuja renkaita kannata roskiinkaan heittää. Mutta nämä on jokaisen omia eettisiä dilemmoja.

Siinä olet kyllä oikeassa, että jos haluaa boikotoida firmoja joilla on tai on ollut tuotantoa Venäjällä niin vaihtoehdot käy vähiin, jos niitä edes on laatumerkeissä, eli sen osalta Nokianista huutelu on vähän tekopyhää.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
232
Vähiin käy valikoima, jos ja kun Venäläisiä renkaita boikotoi. TM:n talvirengastestistä bongattuna Venäjällä valmistettuja olivat Bridgestonet, Michelinit ja Nokiat. Continentalit olivat jotenkin onnistuneet hommaamaan Saksasta vaikka tuotanto on jatkunut itänaapurin puolella lähes keskeytyksettä tähän päivään asti. Eikä taida lista loppua noihin.
Passattiin hain juuri Michelin X-ICE North 4 nastat kokoa 215/55/17. Made in Italy ja DOT 34/22.
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
1 841
Toiseen kulkineeseen piti ostaa uudet talvirenkaat kun vähemmän yllättäen kaupanteossa mukana tulleet nastarenkaat oli tiensä päässä. Luulin, että hinnat on pompsahtaneet oikein kunnolla, mutta renkaatalle.fi:stä löytyi Goodyear UltraGrip 9+ noin neljäänsataan asennettuna UltraGrip Ice 2 XL vähän yli 450 euroa asennettuna. Otin sitten samalla toiseen autoon loppuunajettujen Michelinien tilalle Goodyearin EfficientGrip Performance 2:t, nelisensataa asennettuna. Onneksi on vain pikkuautoja, eikä tarvi miettiä ulkonäköseikkoja niin 195/65/15 passaa oikein hyvin ja lompakko kiittää. Goodyearista on edellisistä autoista oikein hyviä kokemuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
20
No nämä lähti sitten mukaan 550€ vanteille + tasapainotus. Vielä en ottanut näitä alle, ei kai ihan vielä tarvii täällä Keski-suomessa.

Ei tuossa hirveän korkeat nastat ole, tuntuu jopa että useissa kohdassa hyvä kun on kumin kanssa samalla tasolla. Mutta ehkä tuo ei meinaakaan mitään toivotaan että nää on nyt kovat!

Edelliset oli 4-5 vuotta vanhat Goodyear ultra grip ice arctic nastat ja niitä oli katkennut jo aika monet ja muutenkin oli vähän liukkaat viime talvena..
 

Liitteet

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
456
No nämä lähti sitten mukaan 550€ vanteille + tasapainotus. Vielä en ottanut näitä alle, ei kai ihan vielä tarvii täällä Keski-suomessa.

Ei tuossa hirveän korkeat nastat ole, tuntuu jopa että useissa kohdassa hyvä kun on kumin kanssa samalla tasolla. Mutta ehkä tuo ei meinaakaan mitään toivotaan että nää on nyt kovat!

Edelliset oli 4-5 vuotta vanhat Goodyear ultra grip ice arctic nastat ja niitä oli katkennut jo aika monet ja muutenkin oli vähän liukkaat viime talvena..
Myytiinkö nämä ihan tuliterinä? Aika ruokottoman likaiset jos näin.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Myytiinkö nämä ihan tuliterinä? Aika ruokottoman likaiset jos näin.
Mitä se kyljessä oleva lika haittaa? Tuommoiseksi ne menee, kun niitä pyörittelee likaisella hallin lattialla. Tarvitse, kuin laskea kyljelleen maahan jos lattia on likainen tai varasto hylly likainen niin näyttävät tuolta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
456
Mitä se kyljessä oleva lika haittaa? Tuommoiseksi ne menee, kun niitä pyörittelee likaisella hallin lattialla. Tarvitse, kuin laskea kyljelleen maahan jos lattia on likainen tai varasto hylly likainen niin näyttävät tuolta.
Ei se käytössä mitään haittaakaan, mutta ei sen tuolta kuulu näyttää jos on oikeaoppisesti varastoitu.

Terveisin nimimerkillä rengasvarastossa työskentelevä.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
20
On työautossa näemmä Nokian Hakkapeliitta 10 ja on muuten nastat jotenkin paljon järeämmät ku Hankookissa. Hyvä ku osassa kohtaa Hankookeissa nasta oli tyyliin kumin tasolla.
 
Viimeksi muokattu:

kromo

Make ATK Great Again
Team Linux
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
190
Ajamattomassa nastarenkaassa nasta on usein pinnan tasalla, nastaulkonema kasvaa käytön (= muutamia kymmeniä/satoja km) myötä normaaliksi. Toki nastoissakin on eroja, kuten myös siinä onko nastoitettu valmiiksi tehtaalla vaiko vasta liikkeessä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
On työautossa näemmä Nokian Hakkapeliitta 10 ja on muuten nastat jotenkin paljon järeämmät ku Hankookissa. Hyvä ku osassa kohtaa Hankookeissa nasta oli tyyliin kumin tasolla.
Kun rengas pyörii, nastat tulevat esiin. Itellä tuli kans auton mukana hankookin pike2 rs tms. ja olivat viime talven perusteella oikein passelit, ja kaikki nastatkin vielä tallella, vaikka tuli hieman koeteltua etenemiskykyä liukkailla. Toki hakkapeliitat on kyllä aikaisemmin kestäneet vuosikausia, että yhden talven perusteella ei lopullista tuomiota voi vielä antaa. Hintaero nokiaan taitaa olla rapsakka, ja veikkaisin hinta/laatu -suhteen olevan hankookissa kohdillaan.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
763
Morjens. Autoon ois uudet nastat saatava ja tälläiset kuin Hankook winter i*pike rs2 koossa 205/60R16 lähtis töineen auton alle 560€. Onko paha? Vai onko suositella jotain toista sarjaa vaikka edukkaamalla?

Sailun Iceblazer wst3 470€/srj töineen

Sonar Powerhound PF-9 400€/srj töineen

Tälläisiä myös tarjottiin.
Osta noi Hankookit. EI talvirenkaiksi kiinankumeja.
Voit myös kysyä Sava Eskimo Stud (Michelin eurooppalainen halpamerkki, mulla alla Mondeossa)
tai Kumhoja(Euromaster ainakin myy). Molemmat nastoilla. Kummassakin hyvä hinta/laatusuhde.
Näillä jo pärjää hyvin vaikka ihan Continentaleita olekkaan.
 
Liittynyt
14.07.2020
Viestejä
236
Taas näyttää siltä ettei tiedä YHTÄÄN mitkä talvinakit sitä pitäisi siis hankkia. Ei oikein tunnu löytyvän siedettävää kompromissia asfaltilla hyvin toimivasta (ei tunnu siltä että rengas taipuu jatkuvasti alle jne) mutta jäällä loogisesti käyttäytyvästä kitkarenkaasta niin millään. Juu tiedän fysiikka sitä tätä ja tota mutta... Aina saa toivoa. Pitäisi saada 14-15" 195 leveät kohtuu korkean profiilin renkaat siis MX-5:een jossa tosiaan ei mitään apuja, takaveto ja en ole ajanut talvella takavedoilla sitten öööö vuoden miekka ja kivi joten tavallaan toivoisi että rengas olisi kohdillaan PK-seudulla suhailuun.
Välillä tulee vastaa ajettavuudeltaan päteviä talvirenkaita joissa myös talvipito on kohdillaan, tällä vuostuhannella Misukan viimeinen kitka ennen Maxi Iceja (malli unohtunut 20 vuodessa..), Contin CVC 5 ja viimeisimpänä Viattin nastarengas. Kaikkia yhdistää jäykkä runko, eli lähtisin varmaa etsimään niistä joiden vientävastusta testeissä haukutaan.

Edit: Kehitys lienee terävintä siellä missä markkinat on suurimmat, eli keskieuroopan malleissa. Nyt vertailurenkaana ollut pesi ensimmäistä kertaa nastarenkaan TM:n testissä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 207
Myös se että etsii kapeita ja korkeita renkaita ei sovi yhtälöön että halutaan renkaalta ajettavuutta
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
763
Myös se että etsii kapeita ja korkeita renkaita ei sovi yhtälöön että halutaan renkaalta ajettavuutta
Riippuu kyllä ihan missä ajaa. Esimerkiksi täällä landella missä ei ole liukkaudentorjuntaa ja aurauskin on vain arkena pikkuteillä kapea ja korkea on ihan hyvä kunhan mm. kantavuus on riittävä. Ja nastat. Vesijääkelejä on aika usein.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
176
Onko niin, että Bridgestonelta ei ole tällä hetkellä mitään nastaa? Noranza 001 hävinnyt valikoimasta, First Stopilta tuli tänään joku mainos, jossa ainoastaan kitkoja ja nastoina mainostettiin Falkenin Winterpeak F-Ice 1:tä.

Noita saisi paikalliselta aika sopu ilman asennusta, jos itse veivaisi päälle. Noista tuskin kokemusta vielä kellään? Kitka pärjäsi jossain TM / Moottori testissä OK.
 

3me

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
407
Onko niin, että Bridgestonelta ei ole tällä hetkellä mitään nastaa? Noranza 001 hävinnyt valikoimasta, First Stopilta tuli tänään joku mainos, jossa ainoastaan kitkoja ja nastoina mainostettiin Falkenin Winterpeak F-Ice 1:tä.

Noita saisi paikalliselta aika sopu ilman asennusta, jos itse veivaisi päälle. Noista tuskin kokemusta vielä kellään? Kitka pärjäsi jossain TM / Moottori testissä OK.
Taitaa löytyä Bridgestone Blizzak Spike 3, mutta ovat näköjään huonommat kun vanhemmat Noranza 001:t (ainakin TM testin mukaan). Itsellä autossa talvirenkaina Noranza 001:t ja ovat kyllä olleet mainiot renkaat.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
763
Pesi miten? Jotain lyhyttä referaattia?
En ole lukenut juttua mutta painotuskysymyshän tuo on.
Itselle täällä olevien paikallisteiden liukkaudentorjunnan ja aurauksen puute + vesijääkelit vaati kyllä nastoja mutta ruuhkasuomessa on toisenlaiset vaatimukset.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 305
Viestejä
4 156 879
Jäsenet
70 407
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom