Talvirenkaat - yleisketju

Jo on hintaa renkailla :D. 175/55x14 Nokiat+107e/kpl vanteet.
 
Mites, kuka osaisi ohjata oudompia kokoja myyvään puljuun missä hinta ei pomppaisi taivaisiin? Tosiaan pitäisi saada alle Vianorin "tarjousta" halvemmalla 870e Nokian Hakkapeliitta R5 175/65x14+kiinalaiset? Image Comet Canteet 5.5x14 ET45 renkaat+vanteet+vanteille laitto.

Toki rengaskokona käy 175-195 leveät TAI 15" vastaavilla vanteilla 175-195leveät mutta saman kokoiset (eli profiili jotain 50-55). Tällä hetkellä paras tarjous "kunnon" ei kiinan tai keski-euroopan kitkoilla on 870e.
 
Mites, kuka osaisi ohjata oudompia kokoja myyvään puljuun missä hinta ei pomppaisi taivaisiin? Tosiaan pitäisi saada alle Vianorin "tarjousta" halvemmalla 870e Nokian Hakkapeliitta R5 175/65x14+kiinalaiset? Image Comet Canteet 5.5x14 ET45 renkaat+vanteet+vanteille laitto.

Toki rengaskokona käy 175-195 leveät TAI 15" vastaavilla vanteilla 175-195leveät mutta saman kokoiset (eli profiili jotain 50-55). Tällä hetkellä paras tarjous "kunnon" ei kiinan tai keski-euroopan kitkoilla on 870e.

Oliko nyt siis niin, että tuo Image Comet on päätetty ja valittu vannemalli? Vai kelpaako mikä hyvänsä? Jos vaatimukset vannemallille eivät ole tiukat, niin halvimmat vanteet löytynevät käytettynä Torista, ellei pulttijako ja/tai keskireikä ole kovin eksoottiset.

Renkaat esim. alapuolisesta, 365€ 4 kpl Nokian R3.

 
Oliko nyt siis niin, että tuo Image Comet on päätetty ja valittu vannemalli? Vai kelpaako mikä hyvänsä? Jos vaatimukset vannemallille eivät ole tiukat, niin halvimmat vanteet löytynevät käytettynä Torista, ellei pulttijako ja/tai keskireikä ole kovin eksoottiset.

Renkaat esim. alapuolisesta, 365€ 4 kpl Nokian R3.

Museoauto niin ei nyt IHAN mitä tahansa haluaisi. Nuo Cometit nyt sattuivat silmään sellaisina mitä olisi vuonna -90 olla tai "ajan henkeen" ja auton tyyliin sopivalta. Ja yhdet käytetyt vanteet olisi jo kiikarissa mutta tuossa koossa jos ostan käytettyä niin sitten parempi olla ns laatukamaa. Nuokin mitä katsoin olisivat paskassa kunnossa 300e satsi ja hyvässä helpot 800e.

Eli jos en löydä jostain helvetin halvalla käytettyjä vanteita tai aitoja BBS/Enkei/tms satsia kiinavanteiden hinnalla niin pitää tulla samasta puljusta niin renkaiden kuin vanteiden.
 
Museoauto niin ei nyt IHAN mitä tahansa haluaisi. Nuo Cometit nyt sattuivat silmään sellaisina mitä olisi vuonna -90 olla tai "ajan henkeen" ja auton tyyliin sopivalta. Ja yhdet käytetyt vanteet olisi jo kiikarissa mutta tuossa koossa jos ostan käytettyä niin sitten parempi olla ns laatukamaa. Nuokin mitä katsoin olisivat paskassa kunnossa 300e satsi ja hyvässä helpot 800e.

Auto oli se ykkössukupolven MX-5?


Luulen, että peltivanteet sopisivat hyvin ajanhenkeen, kun Suomesta puhutaan. :D Mutta vakavasti, ainakin olet etsimässä spekseiltään yleisiä vanteita. Noita on ollut mm. Toyota Corollassa (E120) ensiasennuskamana.

Tyylireferenssinä alapuolista käyttäen...


...esim. alapuoliset voisivat olla vaihtoehto.

 
Auto oli se ykkössukupolven MX-5?


Luulen, että peltivanteet sopisivat hyvin ajanhenkeen, kun Suomesta puhutaan. :D Mutta vakavasti, ainakin olet etsimässä spekseiltään yleisiä vanteita. Noita on ollut mm. Toyota Corollassa (E120) ensiasennuskamana.

Tyylireferenssinä alapuolista käyttäen...


...esim. alapuoliset voisivat olla vaihtoehto.

Ruosteiset peltivanteet jo löytyvät nastarenkailla joissa on noin kolmannes nastoista jäljellä :D. Ja PK-seudulla en nastoja huoli kun liian paljon tulee ajettua käytännössä sulalla märällä asfaltilla. Plus moisessa kipossa se melu :D.

Juu tiedän tiedän, halpa hinta=ei aina saa mitä haluaa mutta nimenomaan multispoke on tuon MX-5 ensimmäisen sukupolven juttu. Itsellä nyt kesävanteina 15" -90 vuoden wire mesh vanteet. Jotain "perus" 5puolaista tms sporttisempaa vannetta mutta käytännössä esim Minimag tyylisiä ei saa enää kuin pirun kalliilla joten joku perus siisti 5puolainen lienee se halvin "hyvä" vaihtoehto ruosteisten peltien tilalle.
 
Ruosteiset peltivanteet jo löytyvät nastarenkailla joissa on noin kolmannes nastoista jäljellä :D. Ja PK-seudulla en nastoja huoli kun liian paljon tulee ajettua käytännössä sulalla märällä asfaltilla. Plus moisessa kipossa se melu :D.

Voi itku. Haistoin jo rahan ja melkein meinasin tarjota Corollan peltivanteita. Ne on jopa ikäisikseen melko siistit ja valmiiksi PK-seudulla. Mutta haussa lienee siis jotakin muuta kuin upgrade ruosteisesta vähemmän ruosteiseen...

Sinuna kysyisin tuolta Päijät-Kumilta tarjousta vanteista omilla mieltymyksillä, kun siellä sopivankokoiset renkaatkin ovat suht edulliset. Ellet jo kysynyt?
 
Mul on 4x100 Ronal vannesatsi ja muistasin et tota 4x100. Noissa huultakin kivasti ja vois näyttää ihan söpöltä. 50e koko sarja ja privassa jatkot, voin laittaa kuviakin. Keskireijän kokoa en muista mutta kyllähän sen mittaa.

Ja sovitepalikoilla keskireikä tarvittaessa mätsääväksi, ei se kuitenkaan alle 54,1 mm voi olla. :thumbsup: (ET sitten asia erikseen.)
 
Voi itku. Haistoin jo rahan ja melkein meinasin tarjota Corollan peltivanteita. Ne on jopa ikäisikseen melko siistit ja valmiiksi PK-seudulla. Mutta haussa lienee siis jotakin muuta kuin upgrade ruosteisesta vähemmän ruosteiseen...

Sinuna kysyisin tuolta Päijät-Kumilta tarjousta vanteista omilla mieltymyksillä, kun siellä sopivankokoiset renkaatkin ovat suht edulliset. Ellet jo kysynyt?
Pitää melkein soitella huomenna. Vaikka nuo R3:t helvetillistä melua pitävätkin kun ajelee kuivalla asfaltilla.
 
Ja sovitepalikoilla keskireikä tarvittaessa mätsääväksi, ei se kuitenkaan alle 54,1 mm voi olla. :thumbsup: (ET sitten asia erikseen.)
Voihan se allekin olla jos jostain sorvaajan löytää :tup: No ei sentään, leikki leikkinä. Hauska että 4 x 100 vanteet ovat nykyään kiven alla, ennen (lue: 90 luvulla) niitä oli joka puun alla läjä.
 
Voihan se allekin olla jos jostain sorvaajan löytää :tup: No ei sentään, leikki leikkinä. Hauska että 4 x 100 vanteet ovat nykyään kiven alla, ennen (lue: 90 luvulla) niitä oli joka puun alla läjä.
Sorvaajia löytyisi kyllä takuulla ties mistä mutta kuka jaksaa ohjelmoida/käyttää manuaalista :D.

Ja kyllä, kelasin että helppo homma, 14-15" alut+helvetin halvalla ok/hyvät kumit mutta 900e o.O
 
Ei ole edelleenkään koska vannetukun äijä on kusettaja ja yleisestikin paska jätkä(mm. Työpaikkakiusaamis-case, sekä hengenvaarallisen pilarinostimen myyminen ja takaisinvedosta kieltäytyminen)
Toki paskuudessa on aste-eroja ja vannetukku on melkoista ripulia. On se silti myös TM suht paska ei-journalistinen lehti. Nykypäivän Muron tasoa, etten sanoisi. ;)
 
Muutaman sivun selasin läpi, eikä mainintaa Yokohamasta? Rengashotellista soitettiin että vanhat nastat (5 talvea ajetut) ovat sakkorenkaat. Mulla on uus auto tulossa, näillä näkymin talven lopulla - ja halvin rengas hotellilta olis joku Yokohaman nasta…?
Yhdet Yokohaman nastat kerran ostin kun olivat hyvässä tarjouksessa. Olivat TODELLA liukkaat renkaat. En voi suositella. Tosin on siitä varmaan yli viisi vuotta aikaa, ehkä ovat parantuneet mutta yrittäisin etsiä jotain testitulosta ennen ostoa. Riippuu paljon autosta mutta toisessa autossa olleet Trianglet toimivat paljon paremmin. Nuo ovat testien mukaan melko heikot.
 
Vannetukku tekee siis käytännössä niin, että jos saavat renkaan testiin niin käyttävät markkinoinnissa isoilla kirjaimilla TM testaama
Ei ainoastaan "TM:n testaama", vaan hehkutetaan "testin parhaaksi" ja mainokseen räimitään isolla sitä yhtä testiä, missä se kiinakiekko sai huippupisteet ja testin muut tulokset jätetään taktisesti mainitsematta. Muistelisin, että siellä oli jopa sitä TM:n viiden tähden "logoa", mutta siitä mainoksesta on kuitenkin jo vuosia ja voin hyvinkin muistaa väärin :btooth:
 
Ei ainoastaan "TM:n testaama", vaan hehkutetaan "testin parhaaksi" ja mainokseen räimitään isolla sitä yhtä testiä, missä se kiinakiekko sai huippupisteet ja testin muut tulokset jätetään taktisesti mainitsematta. Muistelisin, että siellä oli jopa sitä TM:n viiden tähden "logoa", mutta siitä mainoksesta on kuitenkin jo vuosia ja voin hyvinkin muistaa väärin :btooth:
Jep. Taitaa olla tämän vuoden Vannetukun kesätuotekuvasto mitä selailen...

Linglong GreenMax ''Testimenestyjä!'' (TM 2017)
Nankang AS-2+ ''Ensiluokkaista märkäpitoa'' ''Testimenestyjä'' (Tuulilasi 2017 ja TM 2016)
Goodride Premium Grip SA37 ''Testivoittaja!'' (AutoBild Allrad 2015)

Vielä jaksavat näitä vanhoja testejä nostella. :sfacepalm:
 
Taisi olla viime vuoden tuulilasissa testattu tuo linglong green max winter Grip 2 mitä vannetukku on aktiivisesti mainostanut muistaakseni useampana syksynä "parhaana" nastarenkaana niin olikohan kommentit luokkaa: jäällä yllättävän hyvä mutta meluisin nastarengas koskaan ja surkeat ajaa asfastilla/märällä :D
 
Taisi olla viime vuoden tuulilasissa testattu tuo linglong green max winter Grip 2 mitä vannetukku on aktiivisesti mainostanut muistaakseni useampana syksynä "parhaana" nastarenkaana niin olikohan kommentit luokkaa: jäällä yllättävän hyvä mutta meluisin nastarengas koskaan ja surkeat ajaa asfastilla/märällä :D
Tuulilasin testiä en äkkiseltään löytänyt, mutta tyrereviewsiltä löytyy parin vuoden takainen testi. Kuivalla asfaltilla jarrutuksessa 4-sijalla voittaen lukuisia premiumrenkaita ja märällä suorituskyky testin ~keskivaiheilla. Melusta samat pisteet, kuin Contin IceContact 3, voittaen silti Misukan ja Nokialaisen :hmm: Omassa talviautossani (260hv takaveto ilman avustimia) lähtee nyt kolmas talvi kyseisillä renkailla. Aiempina talvina olen ollut tyytyväinen ja olen tässä ketjussa aiemminkin kokemuksia jakanut. Mielenkiinnolla odotan tulevia talvikelejä, että vieläkö rengas tyydyttää.


Vannetukun toiminnasta olen samaa mieltä kuin moni muukin täällä, enkä kyseisessä puljussa olekaan asioinut.
 
Tuli tuossa äsken tilailtua Renkaatvaihtoon puljusta Goodyearin Ultra Grip 9+:t koossa 175/65R14 ja sarjalle tuli hintaa 333e. Siihen sitten päälle vanteet ja vanteille laitto niin ollaan alle alle 800e lopulta. Eli sai tuosta nyt sentään jotain halvempaa. Tosin odotan vain viestiä että sori, nää on loppu.
 
Tuli tuossa äsken tilailtua Renkaatvaihtoon puljusta Goodyearin Ultra Grip 9+:t koossa 175/65R14 ja sarjalle tuli hintaa 333e. Siihen sitten päälle vanteet ja vanteille laitto niin ollaan alle alle 800e lopulta. Eli sai tuosta nyt sentään jotain halvempaa. Tosin odotan vain viestiä että sori, nää on loppu.
Missä päin Suomea meinasit noilla ajella, ovat nimittäin Keski-Euroopan kitkat. :nb:
 
Missä päin Suomea meinasit noilla ajella, ovat nimittäin Keski-Euroopan kitkat. :nb:
Wot..... uuuuhm... Mitäs pirua.... Öööö onko näin. Erikseen vielä tuijottelin arvosteluita että jaa okei näiden pitäisi olla hyvät jäällä sekä asfaltilla. Ja PK-seudullahan sitä olisi tarkoitus ajella.

EDIT: Fuck... pistinpä viestiä että hei hei hei, renkaat vaihtoon sopiviin. Onneksi oli nettitilaus.

EDIT2: Kiitoksia @Erpetter . Yritin vielä erikseen bongata ettei olisi keski-euroopan malli ja arvosteluista syntyi mieleen automaattisesti kuva että kyseessä on rengas pohjoiseen kun jokaisessa tunnuttiin kehuvan hyvää lumi ja jääpitoa.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli sitten todettua 30min jonotuksen jälkeen että antakaa vittu olla ja renkaatvaihtoon tilauksen peruminen ja Vianorille soitto ja 200e enemmän tulee hintaa samoille vanteille mutta Nokialisä eli R5:t tulevat alle. Tuskin nuo nyt niin alle taittuvat kun auto on niin kevyt. Eikä tarvitse ehkä niin kirota kiinni jäämistä kun tietää jo ennalta miten Nokialainen käyttäytyy.
 
Aika helposti tulee harhaanjohdetuksi. Esimerkiksi eka hakutulos gookkelista. Saako noin ees mainita, tuohan on valetta:
1666780666639.png
 
Aika helposti tulee harhaanjohdetuksi. Esimerkiksi eka hakutulos gookkelista. Saako noin ees mainita, tuohan on valetta:
Juu ja kun haet arvosteluita yms niin monissa oli just että jää ja lumi on vahvuuksina. Ihmettelin toki että ei ollut suomalaisissa testeissä, mutta eipä ole nuo kaikki muutkaan eri mallit. Noh, loppu hyvin kaikki hyvin (ellei Vianor nyt onnistu kusemaan jotain syystä x.
 
Aika helposti tulee harhaanjohdetuksi. Esimerkiksi eka hakutulos gookkelista. Saako noin ees mainita, tuohan on valetta:
1666780666639.png

Mitä valetta tuossa lauseessa muka on, talvi on esimerkiksi brittein saarilla kovin erinäköinen kuin kanadassa.
 
Mitä valetta tuossa lauseessa muka on, talvi on esimerkiksi brittein saarilla kovin erinäköinen kuin kanadassa.
Ei nyt valhetta mutta kovin on lyöty monin paikoin merkinnätkin hassuksi. Piti Goodyearin omilta sivuilta käydä lunttaamassa ja sieltäkin ensin katsoin että olisi ns "oikea" talvirengas kun luki winter tire, ice ja missään ei mainintaa että olisi keskieuroopan malli. Sitten bongasin varmasti pohjoisen kitkasta lisämerkinnän joka merkkasi renkaan pohjoisen talviin soveltuviksi.
 
Viimeksi muokattu:
Itsekin olin mennä halpaan kun haeskelin Goodyearin kitkoja, ja tilasinkin ensin nuo "ei-pohjoismaiset". Vähän hämäävästi myös Goodyearin suomalaisille tarkoitetuilla sivuilla ne on esillä kun hakee vaikka auton mukaan sopivia rinkuloita. Olisi jotenkin sopivampaa esitellä vain pohjoismaisia kitkoja.
 
Juu ja kun haet arvosteluita yms niin monissa oli just että jää ja lumi on vahvuuksina. Ihmettelin toki että ei ollut suomalaisissa testeissä, mutta eipä ole nuo kaikki muutkaan eri mallit. Noh, loppu hyvin kaikki hyvin (ellei Vianor nyt onnistu kusemaan jotain syystä x.
Arvosteluthan vertaa aina muihin saman kategorian tuotteisiin. Yhtälailla Suomalaisissa talvirengastesteissä voidaan kehua jotakin rengas hyvästä ajettavuudesta märällä tai sulalla asvaltilla, vaikka kaikki osallistujat olisivat ko. ominaisuuksissa kuraa verrattuna Keski-Euroopan kitkoihin tai kesärenkaisiin.

Keski-Euroopan kuluttaja tekisi huonon valinnan jos ottaisi sen Suomen testissä hyvistä vesikeliominaisuuksista kehutun Pohjoismaisen kitkan sikäläiseen vesikelitalveen.

Kyllähän tuo UG9 vaikuttaa omassa rengaskategoriassaan olevankin hyvä jäällä ja lumella, meikäläisen kriteerein se on vaan ”vähemmän huono”.
 
Arvosteluthan vertaa aina muihin saman kategorian tuotteisiin. Yhtälailla Suomalaisissa talvirengastesteissä voidaan kehua jotakin rengas hyvästä ajettavuudesta märällä tai sulalla asvaltilla, vaikka kaikki osallistujat olisivat ko. ominaisuuksissa kuraa verrattuna Keski-Euroopan kitkoihin tai kesärenkaisiin.

Hyvää pohdiskelua, sen verran poikkeuksena sääntöön että ruotsalainen Teknisk Värld testaa/julkaisee kaikki kolme tyyppiä kerralla sisältäen vielä vesiliirron josta voi päätellä käytöstä loskassa. Olkootkin että lämpötila vaikuttaa lopputuloksiin eli pyöritäänkö eurooppa- vai pohjolakitkan omimmilla alueella. Tän vuoden testi voi olla vielä lehtipisteissä: Varning för dubbdäcken som är sämst
 
"Jos sää tai keli sitä edellyttää, 1.11.-31.3. aikana on käytettävä talvirenkaita. Nastarenkaita saa käyttää 1.11.-31.3. ja muulloinkin sään tai kelin niin vaatiessa. "

Sitä tällänen yksinkertaisempi ihminen ajattelee, että miksi se pitää sanoa noin monimutkaisesti kun riittäsi, että "Talvirenkaita on käytettävä, jos sää tai keli sitä edellyttää".
Tuosta sekamelskasta kun ymmärtää asian niinkin, että nastattomia talvirenkaita saa käyttää vain ao. ajanjaksolla, mutta nastoilla varustettuja muulloinkin sään niin vaatiessa...

 
"Jos sää tai keli sitä edellyttää, 1.11.-31.3. aikana on käytettävä talvirenkaita. Nastarenkaita saa käyttää 1.11.-31.3. ja muulloinkin sään tai kelin niin vaatiessa. "

Sitä tällänen yksinkertaisempi ihminen ajattelee, että miksi se pitää sanoa noin monimutkaisesti kun riittäsi, että "Talvirenkaita on käytettävä, jos sää tai keli sitä edellyttää".
Tuosta sekamelskasta kun ymmärtää asian niinkin, että nastattomia talvirenkaita saa käyttää vain ao. ajanjaksolla, mutta nastoilla varustettuja muulloinkin sään niin vaatiessa...

Onhan noissa eroa.

1.11.-31.3. on käytettävä talvirenkaita, jos keli sitä edellyttää (tai tulee sakot), 1.4.-31.10. saa käyttää nastarenkaita, jos keli sitä edellyttää (mutta ei ole pakko käyttää mitään talvirenkaita). Kitkoja tai muita M+S nastattomia saa käyttää vaikka ympäri vuoden.

Ja nastarenkaita saa käyttää 1.11-31.3. edellytti keli talvirenkaita tai ei, kun taas 1.4.-31.10. saa käyttää vain jos keli sitä edellyttää (tai tulee sakot).
 
Aaaaa no nyt hokasin.

Siis ao. ajanjaksolla on pakko käyttää talvirenkaita (sään edellyttäessä) ja muulloin ei, vaikka olis kuinka pääkallokelit.

Olis silti selkeämpää, ja turvallisempi lopputulos, jos talvirenkaita tulisi käyttää aina, kun sää sitä edellyttää ts. on liukasta.
 
Rengas365:stä lähti tilaukseen Goodyear Ultragrip Ice2 XL SCT -gummit. Päivitän kokemuksia, kunhan homma etenee.
 
Aaaaa no nyt hokasin.

Siis ao. ajanjaksolla on pakko käyttää talvirenkaita (sään edellyttäessä) ja muulloin ei, vaikka olis kuinka pääkallokelit.

Olis silti selkeämpää, ja turvallisempi lopputulos, jos talvirenkaita tulisi käyttää aina, kun sää sitä edellyttää ts. on liukasta.
Ei autoilijoita voi oikein edellyttää venkslaamaan renkaita viittä kertaa edes takas jos keli vaihtelee syksyllä tai keväällä tai jos kesällä on hallaöitä.

Käytännössähän tuon vain joko ei muuttaisi mitään (jos ei valvottaisi) tai pakottaisi kaikki käyttämään M+S renkaita kesäkumeina (jos valvottaisiin).

Kyllähän vaarallisella rengastuksella ajeleminen on joka tapauksessa laillista, kesät voi ajaa Pohjoismaisilla kitkoilla ja talvet M+S kesärenkailla. Lain tarkoitus lienee lähinnä se ettei nastoja käytetä liian pitkään/aikaisin saati ympäri vuoden, tai kesärenkailla ajeta tammikuussa. Loput jää yksilön vastuulle.
 
Eikös uudessa laissa ole määritetty, että kesärenkailla voi ajaa vaikka tammikuussa, jos kelit sen sallii. Aikaisemminhän ei näin voinut tehdä.
 
Eikös uudessa laissa ole määritetty, että kesärenkailla voi ajaa vaikka tammikuussa, jos kelit sen sallii. Aikaisemminhän ei näin voinut tehdä.
Juu, ymmärtääkseni toki tulee muistaa että jos kolari sattuu liukkaalla ja olet kesärenkailla ajellut niin vastuu/vastuuta siirtyy myös sinun suuntaasi.
 
Kyllä se on aikamoista järjenköyhyyttä ajella täällä läntisessä Suomessa nastallisilla renkailla. Näyttää reilusti plussaa vielä viikkojen päähän eikä edes pakkasöitä ole tiedossa. Onneksi laki on vähän joustavampi nyt.

On kyllä käynyt mielessä että jotkut all season renkaat vois olla aika hyvä setti mutta en tiedä olisiko se järkevä pari kitkojen kanssa, nastojen kanssa ainakin olis hyvä combo. Avopuolisolla pitäisi ensikesäksi ostaa uudet kesärenkaat
 
Morjens. Autoon ois uudet nastat saatava ja tälläiset kuin Hankook winter i*pike rs2 koossa 205/60R16 lähtis töineen auton alle 560€. Onko paha? Vai onko suositella jotain toista sarjaa vaikka edukkaamalla?

Sailun Iceblazer wst3 470€/srj töineen

Sonar Powerhound PF-9 400€/srj töineen

Tälläisiä myös tarjottiin.

Myöhässä vastaan mut itellä Teslassa (S mallissa) alla hankook ja 245/45/19 koossa ainakin on loistavat renkaat.
 
Osta noi Hankookit. EI talvirenkaiksi kiinankumeja.
Voit myös kysyä Sava Eskimo Stud (Michelin eurooppalainen halpamerkki, mulla alla Mondeossa)
tai Kumhoja(Euromaster ainakin myy). Molemmat nastoilla. Kummassakin hyvä hinta/laatusuhde.
Näillä jo pärjää hyvin vaikka ihan Continentaleita olekkaan.

Omasta kokemuksesta en voi sanoa mitään hyvää Kuhmon nastarenkaista oli ensi asennus renkaina 2017 vuonna ja serkku ajoi myös työmatkaa samaisilla (2019)renkailla kaikista renkaista mitä olen ajanut ehdottomasti huonoimmat renkaat jos uusia renkaita vertailee. Toki jotkut pinnoitetut varmasti huonommat.

Hankook rs2 ollut aivan ylilyönti renkaat hinnaltaan. Nordman 4 oli aikoinaan myös ihan ok Rengas aika äänekäs kylläkin. Hankookeilla lähtee 4vuosi ja vieläkin takaveto käytössä nastat tallella vaikka joskus mennäänkin talvikelin innoittamana. Hyvin luultavasti tulee jatkettua Hankookilla niiden hinnatkin aika järkevässä luokassa.
 
Omasta kokemuksesta en voi sanoa mitään hyvää Kuhmon nastarenkaista oli ensi asennus renkaina 2017 vuonna ja serkku ajoi myös työmatkaa samaisilla (2019)renkailla kaikista renkaista mitä olen ajanut ehdottomasti huonoimmat renkaat jos uusia renkaita vertailee. Toki jotkut pinnoitetut varmasti huonommat.

Hankook rs2 ollut aivan ylilyönti renkaat hinnaltaan. Nordman 4 oli aikoinaan myös ihan ok Rengas aika äänekäs kylläkin. Hankookeilla lähtee 4vuosi ja vieläkin takaveto käytössä nastat tallella vaikka joskus mennäänkin talvikelin innoittamana. Hyvin luultavasti tulee jatkettua Hankookilla niiden hinnatkin aika järkevässä luokassa.
Okei ei Kumhoja eikä kiinankumeja, Sava käypäinen oman kokemuksen mukaan nastana ja Hankookit olis siis hyvät?
 
Mulla oli kakkosautossa Savat ja ensimmäinen talvi vei puolet nastoista, toisen talven jälkeen ne oli lähes hampaattomat. Suosittelen mieluummin kitkana jos merkkiin päätyy.
 
Mulla oli kakkosautossa Savat ja ensimmäinen talvi vei puolet nastoista, toisen talven jälkeen ne oli lähes hampaattomat. Suosittelen mieluummin kitkana jos merkkiin päätyy.

Samaa mieltä. Kitkana ihan hyvä erityisesti kostealla ja lumisella pinnalla (jääpito ei ole kummoinen) mutta nastana ei niinkään. Molemmat on ollut.
 
Mulla oli kakkosautossa Savat ja ensimmäinen talvi vei puolet nastoista, toisen talven jälkeen ne oli lähes hampaattomat. Suosittelen mieluummin kitkana jos merkkiin päätyy.
Ai? Ajoitko paljon sulalla asfalitilla ja/tai tehokkaalla autolla? Vaimon autossa Savat kolmatta talvea 205/55/16 ja käytännössä kaikki nastat tallella. Lumella, jäällä ja soralla etupäässä ajo.
 
Kuski ajoi, 160hv etuvedolla. Normaaleja satakuntalaisia talvia, suht sulia pääteitä ja jäätyneitä sivuteitä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 256
Viestejä
4 486 869
Jäsenet
74 126
Uusin jäsen
rkj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom