Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Mites, kuka osaisi ohjata oudompia kokoja myyvään puljuun missä hinta ei pomppaisi taivaisiin? Tosiaan pitäisi saada alle Vianorin "tarjousta" halvemmalla 870e Nokian Hakkapeliitta R5 175/65x14+kiinalaiset? Image Comet Canteet 5.5x14 ET45 renkaat+vanteet+vanteille laitto.
Toki rengaskokona käy 175-195 leveät TAI 15" vastaavilla vanteilla 175-195leveät mutta saman kokoiset (eli profiili jotain 50-55). Tällä hetkellä paras tarjous "kunnon" ei kiinan tai keski-euroopan kitkoilla on 870e.
Museoauto niin ei nyt IHAN mitä tahansa haluaisi. Nuo Cometit nyt sattuivat silmään sellaisina mitä olisi vuonna -90 olla tai "ajan henkeen" ja auton tyyliin sopivalta. Ja yhdet käytetyt vanteet olisi jo kiikarissa mutta tuossa koossa jos ostan käytettyä niin sitten parempi olla ns laatukamaa. Nuokin mitä katsoin olisivat paskassa kunnossa 300e satsi ja hyvässä helpot 800e.Oliko nyt siis niin, että tuo Image Comet on päätetty ja valittu vannemalli? Vai kelpaako mikä hyvänsä? Jos vaatimukset vannemallille eivät ole tiukat, niin halvimmat vanteet löytynevät käytettynä Torista, ellei pulttijako ja/tai keskireikä ole kovin eksoottiset.
Renkaat esim. alapuolisesta, 365€ 4 kpl Nokian R3.
175/65R14 82R Nokian Hakkapeliitta R3 – Päijät-Kumi
paijatkumi.fi
Museoauto niin ei nyt IHAN mitä tahansa haluaisi. Nuo Cometit nyt sattuivat silmään sellaisina mitä olisi vuonna -90 olla tai "ajan henkeen" ja auton tyyliin sopivalta. Ja yhdet käytetyt vanteet olisi jo kiikarissa mutta tuossa koossa jos ostan käytettyä niin sitten parempi olla ns laatukamaa. Nuokin mitä katsoin olisivat paskassa kunnossa 300e satsi ja hyvässä helpot 800e.
Ruosteiset peltivanteet jo löytyvät nastarenkailla joissa on noin kolmannes nastoista jäljellä . Ja PK-seudulla en nastoja huoli kun liian paljon tulee ajettua käytännössä sulalla märällä asfaltilla. Plus moisessa kipossa se melu .Auto oli se ykkössukupolven MX-5?
1992 Mazda MX-5 - Wheel & Tire Sizes, PCD, Offset and Rims specs
Wheel size, PCD, offset, and other specifications such as bolt pattern, thread size (THD), center bore (CB), trim levels for 1992 Mazda MX-5. Wheel and tire fitment data. Original equipment and alternative options.www.wheel-size.com
Luulen, että peltivanteet sopisivat hyvin ajanhenkeen, kun Suomesta puhutaan. Mutta vakavasti, ainakin olet etsimässä spekseiltään yleisiä vanteita. Noita on ollut mm. Toyota Corollassa (E120) ensiasennuskamana.
Tyylireferenssinä alapuolista käyttäen...
...esim. alapuoliset voisivat olla vaihtoehto.
Myyty! Ei ilmoitusta.
www.tori.fi
Ruosteiset peltivanteet jo löytyvät nastarenkailla joissa on noin kolmannes nastoista jäljellä . Ja PK-seudulla en nastoja huoli kun liian paljon tulee ajettua käytännössä sulalla märällä asfaltilla. Plus moisessa kipossa se melu .
Mul on 4x100 Ronal vannesatsi ja muistasin et tota 4x100. Noissa huultakin kivasti ja vois näyttää ihan söpöltä. 50e koko sarja ja privassa jatkot, voin laittaa kuviakin. Keskireijän kokoa en muista mutta kyllähän sen mittaa.
Pitää melkein soitella huomenna. Vaikka nuo R3:t helvetillistä melua pitävätkin kun ajelee kuivalla asfaltilla.Voi itku. Haistoin jo rahan ja melkein meinasin tarjota Corollan peltivanteita. Ne on jopa ikäisikseen melko siistit ja valmiiksi PK-seudulla. Mutta haussa lienee siis jotakin muuta kuin upgrade ruosteisesta vähemmän ruosteiseen...
Sinuna kysyisin tuolta Päijät-Kumilta tarjousta vanteista omilla mieltymyksillä, kun siellä sopivankokoiset renkaatkin ovat suht edulliset. Ellet jo kysynyt?
Voihan se allekin olla jos jostain sorvaajan löytää No ei sentään, leikki leikkinä. Hauska että 4 x 100 vanteet ovat nykyään kiven alla, ennen (lue: 90 luvulla) niitä oli joka puun alla läjä.Ja sovitepalikoilla keskireikä tarvittaessa mätsääväksi, ei se kuitenkaan alle 54,1 mm voi olla. (ET sitten asia erikseen.)
Sorvaajia löytyisi kyllä takuulla ties mistä mutta kuka jaksaa ohjelmoida/käyttää manuaalista .Voihan se allekin olla jos jostain sorvaajan löytää No ei sentään, leikki leikkinä. Hauska että 4 x 100 vanteet ovat nykyään kiven alla, ennen (lue: 90 luvulla) niitä oli joka puun alla läjä.
Pitää melkein soitella huomenna. Vaikka nuo R3:t helvetillistä melua pitävätkin kun ajelee kuivalla asfaltilla.
Pitää soitella nuo läpi ja kysellä jos myyvät fiksuin hinnoin paketteja.On niillä näköjään R5 ja X-ICE Snow myös... Tosin kalliimmat kuin tuo (ehkä viime kauden paistoa oleva?) R3 setti. R5 4 kpl 437,52€ ja X-ICE Snow 4 kpl 417,48€. Tosin EU-merkinnän mukaan Michelinien ohiajomelu vain 67 db.
175/65R14 86T Michelin X-ICE SNOW
paijatkumi.fi175/65R14 82R Nokian NOKIAN HKPL R5 XL
paijatkumi.fi
Toki paskuudessa on aste-eroja ja vannetukku on melkoista ripulia. On se silti myös TM suht paska ei-journalistinen lehti. Nykypäivän Muron tasoa, etten sanoisi.Ei ole edelleenkään koska vannetukun äijä on kusettaja ja yleisestikin paska jätkä(mm. Työpaikkakiusaamis-case, sekä hengenvaarallisen pilarinostimen myyminen ja takaisinvedosta kieltäytyminen)
Yhdet Yokohaman nastat kerran ostin kun olivat hyvässä tarjouksessa. Olivat TODELLA liukkaat renkaat. En voi suositella. Tosin on siitä varmaan yli viisi vuotta aikaa, ehkä ovat parantuneet mutta yrittäisin etsiä jotain testitulosta ennen ostoa. Riippuu paljon autosta mutta toisessa autossa olleet Trianglet toimivat paljon paremmin. Nuo ovat testien mukaan melko heikot.Muutaman sivun selasin läpi, eikä mainintaa Yokohamasta? Rengashotellista soitettiin että vanhat nastat (5 talvea ajetut) ovat sakkorenkaat. Mulla on uus auto tulossa, näillä näkymin talven lopulla - ja halvin rengas hotellilta olis joku Yokohaman nasta…?
Ei ainoastaan "TM:n testaama", vaan hehkutetaan "testin parhaaksi" ja mainokseen räimitään isolla sitä yhtä testiä, missä se kiinakiekko sai huippupisteet ja testin muut tulokset jätetään taktisesti mainitsematta. Muistelisin, että siellä oli jopa sitä TM:n viiden tähden "logoa", mutta siitä mainoksesta on kuitenkin jo vuosia ja voin hyvinkin muistaa väärinVannetukku tekee siis käytännössä niin, että jos saavat renkaan testiin niin käyttävät markkinoinnissa isoilla kirjaimilla TM testaama
Jep. Taitaa olla tämän vuoden Vannetukun kesätuotekuvasto mitä selailen...Ei ainoastaan "TM:n testaama", vaan hehkutetaan "testin parhaaksi" ja mainokseen räimitään isolla sitä yhtä testiä, missä se kiinakiekko sai huippupisteet ja testin muut tulokset jätetään taktisesti mainitsematta. Muistelisin, että siellä oli jopa sitä TM:n viiden tähden "logoa", mutta siitä mainoksesta on kuitenkin jo vuosia ja voin hyvinkin muistaa väärin
Tuulilasin testiä en äkkiseltään löytänyt, mutta tyrereviewsiltä löytyy parin vuoden takainen testi. Kuivalla asfaltilla jarrutuksessa 4-sijalla voittaen lukuisia premiumrenkaita ja märällä suorituskyky testin ~keskivaiheilla. Melusta samat pisteet, kuin Contin IceContact 3, voittaen silti Misukan ja Nokialaisen Omassa talviautossani (260hv takaveto ilman avustimia) lähtee nyt kolmas talvi kyseisillä renkailla. Aiempina talvina olen ollut tyytyväinen ja olen tässä ketjussa aiemminkin kokemuksia jakanut. Mielenkiinnolla odotan tulevia talvikelejä, että vieläkö rengas tyydyttää.Taisi olla viime vuoden tuulilasissa testattu tuo linglong green max winter Grip 2 mitä vannetukku on aktiivisesti mainostanut muistaakseni useampana syksynä "parhaana" nastarenkaana niin olikohan kommentit luokkaa: jäällä yllättävän hyvä mutta meluisin nastarengas koskaan ja surkeat ajaa asfastilla/märällä
Missä päin Suomea meinasit noilla ajella, ovat nimittäin Keski-Euroopan kitkat.Tuli tuossa äsken tilailtua Renkaatvaihtoon puljusta Goodyearin Ultra Grip 9+:t koossa 175/65R14 ja sarjalle tuli hintaa 333e. Siihen sitten päälle vanteet ja vanteille laitto niin ollaan alle alle 800e lopulta. Eli sai tuosta nyt sentään jotain halvempaa. Tosin odotan vain viestiä että sori, nää on loppu.
Wot..... uuuuhm... Mitäs pirua.... Öööö onko näin. Erikseen vielä tuijottelin arvosteluita että jaa okei näiden pitäisi olla hyvät jäällä sekä asfaltilla. Ja PK-seudullahan sitä olisi tarkoitus ajella.Missä päin Suomea meinasit noilla ajella, ovat nimittäin Keski-Euroopan kitkat.
Juu ja kun haet arvosteluita yms niin monissa oli just että jää ja lumi on vahvuuksina. Ihmettelin toki että ei ollut suomalaisissa testeissä, mutta eipä ole nuo kaikki muutkaan eri mallit. Noh, loppu hyvin kaikki hyvin (ellei Vianor nyt onnistu kusemaan jotain syystä x.Aika helposti tulee harhaanjohdetuksi. Esimerkiksi eka hakutulos gookkelista. Saako noin ees mainita, tuohan on valetta:
Aika helposti tulee harhaanjohdetuksi. Esimerkiksi eka hakutulos gookkelista. Saako noin ees mainita, tuohan on valetta:
Ei nyt valhetta mutta kovin on lyöty monin paikoin merkinnätkin hassuksi. Piti Goodyearin omilta sivuilta käydä lunttaamassa ja sieltäkin ensin katsoin että olisi ns "oikea" talvirengas kun luki winter tire, ice ja missään ei mainintaa että olisi keskieuroopan malli. Sitten bongasin varmasti pohjoisen kitkasta lisämerkinnän joka merkkasi renkaan pohjoisen talviin soveltuviksi.Mitä valetta tuossa lauseessa muka on, talvi on esimerkiksi brittein saarilla kovin erinäköinen kuin kanadassa.
Arvosteluthan vertaa aina muihin saman kategorian tuotteisiin. Yhtälailla Suomalaisissa talvirengastesteissä voidaan kehua jotakin rengas hyvästä ajettavuudesta märällä tai sulalla asvaltilla, vaikka kaikki osallistujat olisivat ko. ominaisuuksissa kuraa verrattuna Keski-Euroopan kitkoihin tai kesärenkaisiin.Juu ja kun haet arvosteluita yms niin monissa oli just että jää ja lumi on vahvuuksina. Ihmettelin toki että ei ollut suomalaisissa testeissä, mutta eipä ole nuo kaikki muutkaan eri mallit. Noh, loppu hyvin kaikki hyvin (ellei Vianor nyt onnistu kusemaan jotain syystä x.
Arvosteluthan vertaa aina muihin saman kategorian tuotteisiin. Yhtälailla Suomalaisissa talvirengastesteissä voidaan kehua jotakin rengas hyvästä ajettavuudesta märällä tai sulalla asvaltilla, vaikka kaikki osallistujat olisivat ko. ominaisuuksissa kuraa verrattuna Keski-Euroopan kitkoihin tai kesärenkaisiin.
Onhan noissa eroa."Jos sää tai keli sitä edellyttää, 1.11.-31.3. aikana on käytettävä talvirenkaita. Nastarenkaita saa käyttää 1.11.-31.3. ja muulloinkin sään tai kelin niin vaatiessa. "
Sitä tällänen yksinkertaisempi ihminen ajattelee, että miksi se pitää sanoa noin monimutkaisesti kun riittäsi, että "Talvirenkaita on käytettävä, jos sää tai keli sitä edellyttää".
Tuosta sekamelskasta kun ymmärtää asian niinkin, että nastattomia talvirenkaita saa käyttää vain ao. ajanjaksolla, mutta nastoilla varustettuja muulloinkin sään niin vaatiessa...
Talvirenkaat | Traficom
Suomessa on käytettävä talvirenkaita 1.11.–31.3., jos sää tai keli sitä vaatii. Nastarenkaiden käyttö on sallittua samana aikana, ja niitä voi käyttää myös muulloin, jos olosuhteet ovat vaativat.www.traficom.fi
Ei autoilijoita voi oikein edellyttää venkslaamaan renkaita viittä kertaa edes takas jos keli vaihtelee syksyllä tai keväällä tai jos kesällä on hallaöitä.Aaaaa no nyt hokasin.
Siis ao. ajanjaksolla on pakko käyttää talvirenkaita (sään edellyttäessä) ja muulloin ei, vaikka olis kuinka pääkallokelit.
Olis silti selkeämpää, ja turvallisempi lopputulos, jos talvirenkaita tulisi käyttää aina, kun sää sitä edellyttää ts. on liukasta.
Juu, ymmärtääkseni toki tulee muistaa että jos kolari sattuu liukkaalla ja olet kesärenkailla ajellut niin vastuu/vastuuta siirtyy myös sinun suuntaasi.Eikös uudessa laissa ole määritetty, että kesärenkailla voi ajaa vaikka tammikuussa, jos kelit sen sallii. Aikaisemminhän ei näin voinut tehdä.
Morjens. Autoon ois uudet nastat saatava ja tälläiset kuin Hankook winter i*pike rs2 koossa 205/60R16 lähtis töineen auton alle 560€. Onko paha? Vai onko suositella jotain toista sarjaa vaikka edukkaamalla?
Sailun Iceblazer wst3 470€/srj töineen
Sonar Powerhound PF-9 400€/srj töineen
Tälläisiä myös tarjottiin.
Kuule just äsken kävin renkaat alle asentamassa. On kyllä helkkarin hiljaiset ainakin. Eipä yhtään kovemmassa vauhdissa edes arvannut että on nastat alla.Myöhässä vastaan mut itellä Teslassa (S mallissa) alla hankook ja 245/45/19 koossa ainakin on loistavat renkaat.
Osta noi Hankookit. EI talvirenkaiksi kiinankumeja.
Voit myös kysyä Sava Eskimo Stud (Michelin eurooppalainen halpamerkki, mulla alla Mondeossa)
tai Kumhoja(Euromaster ainakin myy). Molemmat nastoilla. Kummassakin hyvä hinta/laatusuhde.
Näillä jo pärjää hyvin vaikka ihan Continentaleita olekkaan.
Okei ei Kumhoja eikä kiinankumeja, Sava käypäinen oman kokemuksen mukaan nastana ja Hankookit olis siis hyvät?Omasta kokemuksesta en voi sanoa mitään hyvää Kuhmon nastarenkaista oli ensi asennus renkaina 2017 vuonna ja serkku ajoi myös työmatkaa samaisilla (2019)renkailla kaikista renkaista mitä olen ajanut ehdottomasti huonoimmat renkaat jos uusia renkaita vertailee. Toki jotkut pinnoitetut varmasti huonommat.
Hankook rs2 ollut aivan ylilyönti renkaat hinnaltaan. Nordman 4 oli aikoinaan myös ihan ok Rengas aika äänekäs kylläkin. Hankookeilla lähtee 4vuosi ja vieläkin takaveto käytössä nastat tallella vaikka joskus mennäänkin talvikelin innoittamana. Hyvin luultavasti tulee jatkettua Hankookilla niiden hinnatkin aika järkevässä luokassa.
ispike rs2 w429 on ainaki ittel toiminu jo toista talvea (~25tkm rullatut), kohta siis lähtee kolmas ja ihan toimivat olleet.Okei ei Kumhoja eikä kiinankumeja, Sava käypäinen oman kokemuksen mukaan nastana ja Hankookit olis siis hyvät?
Mulla oli kakkosautossa Savat ja ensimmäinen talvi vei puolet nastoista, toisen talven jälkeen ne oli lähes hampaattomat. Suosittelen mieluummin kitkana jos merkkiin päätyy.
Ai? Ajoitko paljon sulalla asfalitilla ja/tai tehokkaalla autolla? Vaimon autossa Savat kolmatta talvea 205/55/16 ja käytännössä kaikki nastat tallella. Lumella, jäällä ja soralla etupäässä ajo.Mulla oli kakkosautossa Savat ja ensimmäinen talvi vei puolet nastoista, toisen talven jälkeen ne oli lähes hampaattomat. Suosittelen mieluummin kitkana jos merkkiin päätyy.