Talvirenkaat - yleisketju

Mitä porukka mieltä näistä Kumhon wintercraft ice wi32 nastarenkaista? Mielestäni aika sopuhintaan lähtisi ja oli ihan ok testitulokset ainakin mitä kumhon sivuilla näistä oli tekniikan maailman testaamana.

Mitä myös lueskellut niin rengas365 pitäisi olla ihan toimiva kauppa?

Saa myös linkata parempia vaihtoehtoja asennettuna noin 500€ luokassa.
Kokona toimii 225/45R1


E: Laittelin tilaukseen hankookit reff.ee
 
Viimeksi muokattu:
Hintaan vaikuttaa tuo nasta, niissä pula nostaa hintoja kun saatavuus rajallinen. Paremmat vaihtoehdot olis niitä ei nastallisia, mutta niitä et kysynyt. ;)
 
Hintaan vaikuttaa tuo nasta, niissä pula nostaa hintoja kun saatavuus rajallinen. Paremmat vaihtoehdot olis niitä ei nastallisia, mutta niitä et kysynyt. ;)
Tilattiin toukokuussa uudet nastarenkaat, kun medioissa oli kovasti juttua tulevasta talvirengaspulasta, varsinkin juuri nastarenkaiden osalta. Turhaa säikyttelyähän se tuntuu olevan, ainakin vielä sesongin kynnyksellä.

Sen verran ennakointi kuitenkin kannatti, että päivän hinta Goodyear UltraGrip Arctic 2 -renkaille, koossa 215/50R17, on tänään 50€ kalliimpi. Tosin reilun 700 euron rengaspaketissa säästö kutistuu mielessä kovin pieneksi, mutta 50€ = 50€ :smoke:
 
TM:n testi, 9 kitkaa ja 9 nastaa, sekä pari Keski-Euroopan kitkaa. Alla oleva linkki näyttäisi antavan koko jutun luettavaksi.

Kiitoksia linkistä.

Taas näyttää siltä ettei tiedä YHTÄÄN mitkä talvinakit sitä pitäisi siis hankkia. Ei oikein tunnu löytyvän siedettävää kompromissia asfaltilla hyvin toimivasta (ei tunnu siltä että rengas taipuu jatkuvasti alle jne) mutta jäällä loogisesti käyttäytyvästä kitkarenkaasta niin millään. Juu tiedän fysiikka sitä tätä ja tota mutta... Aina saa toivoa. Pitäisi saada 14-15" 195 leveät kohtuu korkean profiilin renkaat siis MX-5:een jossa tosiaan ei mitään apuja, takaveto ja en ole ajanut talvella takavedoilla sitten öööö vuoden miekka ja kivi joten tavallaan toivoisi että rengas olisi kohdillaan PK-seudulla suhailuun.
 
Goodyear. Neljä sarjaa ajanut noita tyytyväisenä loppuun, ehkä hieman pitävämpiäkin on, mutta en ole vielä kokeillut. Michelin on nyt varastossa.
 
Itselle Misukan X-ice North neloset ja on kyllä parhaat talvirenkaat mitä on minulla ollut. Voisin hyvin kuvitella että toimisi mainiosti tuommoisessa kevyessä takapotkussa.

Nastat myös tuntuu pysyvän renkaissa vaikka vähän päästäisi lintassakin.
 
Goodyear. Neljä sarjaa ajanut noita tyytyväisenä loppuun, ehkä hieman pitävämpiäkin on, mutta en ole vielä kokeillut. Michelin on nyt varastossa.
Miten kuvailisit nakkeja ja mikä tarkempi malli? Itse tykännyt merkin kesärenkaista mutta talvinakeissa menty aina Continental akselille jos mahdollista mutta nyt kun autossa ei ole mitään apuja ja ensimmäinen talvi vuosiin kun ei apuja niin toivoisi että renkaissa olisi jotain pitoa jäällä sekä PK-seudun kuivilla asfalteilla. Misukat ovat kesällä mallia pirun loogiset ja informoivat kuskin tarkalleen siitä mitä tapahtuu (ainakin PS4 ja muut performance renkaat) mutta ei ole kokemusta heidän talvirenkaistaan. Nastoja en haluaisi (melu, pöly, ja vuoden jälkeen paskemmat kuin kitkat). Ja kuten @Draghar toi esiin niin fakta on että kyseisellä autolla tulisi mentyä myös lintassa koska apuja ei tosiaan ole ja jäärata on myös optio enkä viitsisi piikkejä hankkia vain tuota varten vaan nauttia itse autosta ja siitä mitä se tarjoaa (onneksi HELVETIN looginen auto ääritilanteissa esim verrattuna kuplaan=tuntuu melkein huijaukselta sen perusteella mitä tähän mennessä on märällä tullut suhailtua).
 
Juurikin tuo Ultragrip Ice 2. Lähellä nollakeliä hieman puskee risteyksissä jos liikaa vauhtia, mutta nelikolla ei ole ollut pito-ongelmia. Mukavat rullata Satakunnan paljailla teillä, oli pakkasta tai pientä plussaa. 4/5
 
Juurikin tuo Ultragrip Ice 2. Lähellä nollakeliä hieman puskee risteyksissä jos liikaa vauhtia, mutta nelikolla ei ole ollut pito-ongelmia. Mukavat rullata Satakunnan paljailla teillä, oli pakkasta tai pientä plussaa. 4/5
Itse kun osaan vanhasta muistista vielä miten jarrutus toimii ilman ABS jarruja tai muita apuja mutta tuo takaveto 90% etuvetojen jälkee hiukan pistää miettimään (50/50 painonjakautuma saa kuivalla ensin aliohjautumaan ja sen jälkeen yliohjautumaan). Miten veikkaisit että toimisivat pienessä tehottomassa autossa niin ettei jäisi joka lumikasaan paikoilleen (kuten liian moni moderni kippo viime talvena) ja eivät olisi ihan löysää paskaa? Ajatus kuitekin nauttia autoilusta eikä vain ihmetellä auton paskaa ajotuntumaa (juu talvinakki on talvinakki mutta voisin melkein sanoa että ollaan jo voiton puolella jos eivät ole Nokian ultimate alle taittuvat).
 
GY UltraGrip Ice 2:lla (225/60-16) on nyt 3 päivään n. 500km rullattu sekä kuivalla että märällä asfaltilla 0-10C kelissä, ja ainakin vielä on hyvä fiilis kiekoista. Eihän ne kesärenkaalle pärjää ajettavuudessa, mutta sellainen yllätyksetön on ehkä paras kuvaus, menee suht vakaasti ja hiljaisesti, C5 (III / X7) ei nyt se tunnokkain ole ajaa muutenkaan. Testien mukaan jääpidossa piirun jää parhaista, lumella suunnilleen tasoissa ja paljaalla kitkojen kärkipäässä. Eiköhän noilla täällä keski-suomen/etelä-savon talvessa pärjää noillakin, 660EUR alle laitettuna (sis. kesärenkaat liikkeen säilytyksessä). Entisen Mk4 Mondeon alla CVC7 oli paljaalla hyvin samanoloinen, X-Ice Snow ehkä hivenen rauhattomampi.
 
Lumipidossa ei ole mitään vaikeuksia. Jos ei ole pohjasta kiinni niin ei se Icegripin takia paikalleen jää. Toki pieni autolapio kannattaa siellä kaupungeissa olla mukana, ettei naarmuta helmoja kun pyrkii auran lumivallilla saartamasta kadunvarsiparkista pois.
 
Tuli auton mukana kaksi settiä hyväkuntoisia kiinakumeja. Toyot nyt alla. Kohtuullisen surkeat tekeleet ainakin märällä. Aika helposti saa renkaat sutimaan vaikka auto on mallia lulla. Melko hiljaiset renkaat kyllä. En suosittele ostamaan. Nämä siis ketjun otsikosta poiketen kesärenkaat.

Talvirenkaina on Sailun -merkkiset nastat. Täällä ei kauheasti ollut juttua eikä netistäkään kauheasti arvosteluja löydy. Joku moitti todella liukkaiksi ja vähän tässä punnitsen, että pistäisikö suoraan vaihtoon vai kokeilisiko, jos noilla pärjää. Ovat kuitenkin hyvässä kunnossa päällisin puolin. n. 800€ näyttäisi uudet laatukumit maksavan töineen, että onhan siinä kyllä paljon euroja jonossa. Onko kenellekään kertynyt uusia kokemuksia Sailuneista?
 
Pirellin Ice Zero FR:n kitkoilla lähtee kolmas talvi. Muistaakseni laskin ajaneeni noilla 17000km ja edelleen 8 milliä pintaa ja kumiseos tuntuu pehmeältä. Toivottavasti pito säilyy koko ensi talven, kun auto todennäköisesti menee ensi kesänä vaihtoon. Ei viitsi kesken talven ostella uusia renkaita. Contin IceContact 2:n pito romahti täysin kolmantena talvena, vaikka pintaa oli 6-7mm jäljellä.

Pirellien osto oli älyttömän hyvä idea aikanaan. Ne olivat edullisemmasta päästä, pärjäsivät kaikissa testeissä hyvin ja omien kokemuksien perusteella todella rauhalliset ja turvalliset renkaat kaikissa olosuhteissa. Jos nyt pitäisi ostaa uudet renkaat, niin ostaisin varmaan samat :think:
 
Tuli auton mukana kaksi settiä hyväkuntoisia kiinakumeja. Toyot nyt alla. Kohtuullisen surkeat tekeleet ainakin märällä. Aika helposti saa renkaat sutimaan vaikka auto on mallia lulla. Melko hiljaiset renkaat kyllä. En suosittele ostamaan. Nämä siis ketjun otsikosta poiketen kesärenkaat.

Talvirenkaina on Sailun -merkkiset nastat. Täällä ei kauheasti ollut juttua eikä netistäkään kauheasti arvosteluja löydy. Joku moitti todella liukkaiksi ja vähän tässä punnitsen, että pistäisikö suoraan vaihtoon vai kokeilisiko, jos noilla pärjää. Ovat kuitenkin hyvässä kunnossa päällisin puolin. n. 800€ näyttäisi uudet laatukumit maksavan töineen, että onhan siinä kyllä paljon euroja jonossa. Onko kenellekään kertynyt uusia kokemuksia Sailuneista?

Ei yllätä yhtään, että käytetyn auton mukana ovat tulleet kiinankumit. Kaverilla oli ihan sama homma, että molemmat rengassarjat uusia myynti-ilmoituksen mukaan ja olihan ne, mutta juuri halvinta kiinan kuraa. Ei raaskinut siksi myöskään heti marssia rengaskaupoille, mutta se jäi mieleen, että talvirenkaat olivat nuo Sailunit (mallia en tiedä) ja joutui viime talvena kesken kauden hommaamaan uudet renkaat, kun olivat Pirkanmaan talvikeleissä aivan luokattomat.
 
Ei yllätä yhtään, että käytetyn auton mukana ovat tulleet kiinankumit. Kaverilla oli ihan sama homma, että molemmat rengassarjat uusia myynti-ilmoituksen mukaan ja olihan ne, mutta juuri halvinta kiinan kuraa. Ei raaskinut siksi myöskään heti marssia rengaskaupoille, mutta se jäi mieleen, että talvirenkaat olivat nuo Sailunit (mallia en tiedä) ja joutui viime talvena kesken kauden hommaamaan uudet renkaat, kun olivat Pirkanmaan talvikeleissä aivan luokattomat.
Ihan sama juttu. Kahdet hyvät renkaat oli oikeasti kahdet hyväkuntoiset renkaat. Niitä hyviä ei oo näkynyt missään.
 
Tuli auton mukana kaksi settiä hyväkuntoisia kiinakumeja. Toyot nyt alla. Kohtuullisen surkeat tekeleet ainakin märällä. Aika helposti saa renkaat sutimaan vaikka auto on mallia lulla. Melko hiljaiset renkaat kyllä. En suosittele ostamaan. Nämä siis ketjun otsikosta poiketen kesärenkaat.

Talvirenkaina on Sailun -merkkiset nastat. Täällä ei kauheasti ollut juttua eikä netistäkään kauheasti arvosteluja löydy. Joku moitti todella liukkaiksi ja vähän tässä punnitsen, että pistäisikö suoraan vaihtoon vai kokeilisiko, jos noilla pärjää. Ovat kuitenkin hyvässä kunnossa päällisin puolin. n. 800€ näyttäisi uudet laatukumit maksavan töineen, että onhan siinä kyllä paljon euroja jonossa. Onko kenellekään kertynyt uusia kokemuksia Sailuneista?
Ei toyo ole kiinalainen rengas. Japanilainen rengasvalmistaja ja usein löytyy ensiasennusrenkaina aasialaisista autoista. Ihan kohtuu laadukas merkki kyseessä.
 
Ei toyo ole kiinalainen rengas. Japanilainen rengasvalmistaja ja usein löytyy ensiasennusrenkaina aasialaisista autoista. Ihan kohtuu laadukas merkki kyseessä.
Katos vaan. Naapuriin osui. No, ainakin nämä yksilöt vaikuttaa aika heikolle esitykselle kuukauden käyttökokemuksella.
 
Ei varmaankaan, koska ihan tälle kaudelle tullut.
 
Veikkaan, että noissa ei ole muuta ihmeellistä muuta kuin runkoa on hienosäädetty jämäkämmäksi sähköautojen suurempaa omamassaa kompensoimaan.
Joitain pikkuhifistelyjä ne on käsittääkseni. Pintakuvio ja kumiseos tuottaa hitusen vähemmän vastusta. Kumin sisäpintaan asennettu rengasmelua vaimentavaa vaahtokumimattoa tjsp.
 
Joitain pikkuhifistelyjä ne on käsittääkseni. Pintakuvio ja kumiseos tuottaa hitusen vähemmän vastusta. Kumin sisäpintaan asennettu rengasmelua vaimentavaa vaahtokumimattoa tjsp.

Eikös sitä vaimennusmattoa ole tietyissä Continentalin malleissa ollut jo pari vuotta, oli sitten EV speksattu rengas tai ei.

Mutta joo, tuskin erityisen isoja eroja, enemmän hienosäätöä ja varmaan suurin on tuo sähköautojen merkittävästi isompi omamassa. Jos on tiedossa, että auto painaa luokkaa 500kg enemmän niin väistämättähän siinä kannattaa renkaan runkoa optimoida.
 
Eikös sitä vaimennusmattoa ole tietyissä Continentalin malleissa ollut jo pari vuotta, oli sitten EV speksattu rengas tai ei.
Juu, onhan niitä ollut aiemminkin. Korostuu vain tuo rengasmelu sähköautossa, niin sen vaimentamisen merkitys on suurempi. En tiedä kyllä yhtään auttaako käytännössä, mutta isoimmilla valmistajilla nyt EV-mallin renkaissa kuitenkin käytössä.
 
Tossa huomasin, että auton mukana tulleet talvirenkaat ovatkin 15 tuumaiset. Rengaskoko on 195/55/15, joka kyllä varmaan sinällään on ihan ok, vaikka jotenkin 16 tuumainen tuntuisi paremmalta. Peruskoko on 205/40/17. Lähtisittekö itse vaihtamaan talvirenkaita 16-, tai 17 tuumaisiksi?
 
Tossa huomasin, että auton mukana tulleet talvirenkaat ovatkin 15 tuumaiset. Rengaskoko on 195/55/15, joka kyllä varmaan sinällään on ihan ok, vaikka jotenkin 16 tuumainen tuntuisi paremmalta. Peruskoko on 205/40/17. Lähtisittekö itse vaihtamaan talvirenkaita 16-, tai 17 tuumaisiksi?

Jos ulkonäöllä ei ole väliä niin ei kannata vaihtaa. Isomman ilmatilan omaava rengas on lähtökohtaisesti mukavampi. (Ajettavuus onkin sitten toinen juttu)

Suurempi ero tulee leveydestä, 195/55/15 renkaan kanssa likimain samaa kokoa on 205/50/16. Mitä leveämpi, sitä uraherkempi ja talvellahan uria riittää.
 
Jos ulkonäöllä ei ole väliä niin ei kannata vaihtaa. Isomman ilmatilan omaava rengas on lähtökohtaisesti mukavampi. (Ajettavuus onkin sitten toinen juttu)

Suurempi ero tulee leveydestä, 195/55/15 renkaan kanssa likimain samaa kokoa on 205/50/16. Mitä leveämpi, sitä uraherkempi ja talvellahan uria riittää.

Komppaan, talvella kapeahko ja korkeaprofiilinen on parempi kun tosiaan suodattaa röpelöt pois paremmin. Ja on kumissa joustovaraa kun ajelee monttuihin ja pökäleihin mitä on tiellä, ettei heti lyö vanteille.
 
Komppaan, talvella kapeahko ja korkeaprofiilinen on parempi kun tosiaan suodattaa röpelöt pois paremmin. Ja on kumissa joustovaraa kun ajelee monttuihin ja pökäleihin mitä on tiellä, ettei heti lyö vanteille.

Leveämmän renkaan huono puoli on myös sohjoliirtoherkkyys, sitäkin ongelmaa riittää. Toki myös neliösenttiä kohden pintapaine on pienempi, joten jääpito heikkenee.
 
Jos ulkonäöllä ei ole väliä niin ei kannata vaihtaa. Isomman ilmatilan omaava rengas on lähtökohtaisesti mukavampi. (Ajettavuus onkin sitten toinen juttu)

Suurempi ero tulee leveydestä, 195/55/15 renkaan kanssa likimain samaa kokoa on 205/50/16. Mitä leveämpi, sitä uraherkempi ja talvellahan uria riittää.

Kai sen vaikutuksen ulkonäköön jotenkin kestää, kun kuitenkin Fordin orkkis-vanteet on nämä 15- tuumaisetkin. Ajettavuus tosiaankin varmaan muuttuu ulkonäköä enemmän, mutta täytyy yrittää jotenkin kestää sekin :)
 
Leveämmän renkaan huono puoli on myös sohjoliirtoherkkyys, sitäkin ongelmaa riittää. Toki myös neliösenttiä kohden pintapaine on pienempi, joten jääpito heikkenee.

Testien, sekä journalististen että empiiristen, perusteella jääpito paranee ainakin maltillisesti leveämmillä. Äärimmäistä käänteistä esimerkkiä kutsutaan luistimeksi. Aalto-ylistolla oli muuten jotain jänniä tutkimuksia kitkarenkaan toiminnasta jäällä jos aihe kiinnostaa, meni vähän perusfysiikkaa korkeammalle.

Talvirenkaan matalaprofiilisuus on imo ulkonäkötekijä.
 
Tuli auton mukana kaksi settiä hyväkuntoisia kiinakumeja. Toyot nyt alla. Kohtuullisen surkeat tekeleet ainakin märällä. Aika helposti saa renkaat sutimaan vaikka auto on mallia lulla. Melko hiljaiset renkaat kyllä. En suosittele ostamaan. Nämä siis ketjun otsikosta poiketen kesärenkaat.

Talvirenkaina on Sailun -merkkiset nastat. Täällä ei kauheasti ollut juttua eikä netistäkään kauheasti arvosteluja löydy. Joku moitti todella liukkaiksi ja vähän tässä punnitsen, että pistäisikö suoraan vaihtoon vai kokeilisiko, jos noilla pärjää. Ovat kuitenkin hyvässä kunnossa päällisin puolin. n. 800€ näyttäisi uudet laatukumit maksavan töineen, että onhan siinä kyllä paljon euroja jonossa. Onko kenellekään kertynyt uusia kokemuksia Sailuneista?

Ihan mielenkiinnosta; mitkä Toyot kyseessä? Proxes Sportit jotka itellä alla ovat olleet erinomaiset märällä, joskin kuulemma kuluvat melko nopeasti.
 
Ihan mielenkiinnosta; mitkä Toyot kyseessä? Proxes Sportit jotka itellä alla ovat olleet erinomaiset märällä, joskin kuulemma kuluvat melko nopeasti.
Proxes 35. Kilometrejä on niin vähän mittarissa, että voihan nuo olla jo useamman vuoden vanhat, vaikka ovat ulkoisesti hyvässä kunnossa. Eli voi olla ominaisuudet vaan jo huonontuneet. Varmaan sitten sama talvirenkaissa, joten taidan laittaa vaihtoon.
 
Toyo tunnetaan (meillä ja Ameriikoissa) ehkä paremmin juuri sportti- ja ratarenkaistaan kuin perus henkilöauton kumeista. Maailmanlaajuisesti ei kuitenkaan mikään pikkupulju.
 
Tossa huomasin, että auton mukana tulleet talvirenkaat ovatkin 15 tuumaiset. Rengaskoko on 195/55/15, joka kyllä varmaan sinällään on ihan ok, vaikka jotenkin 16 tuumainen tuntuisi paremmalta. Peruskoko on 205/40/17. Lähtisittekö itse vaihtamaan talvirenkaita 16-, tai 17 tuumaisiksi?

Oli talvirenkaiden osto edessä ja en halunnut enää 15tuumaisia, koska edellinen talvi oli tuskaa auton madaltuessa verrattuna kesärenkaisiin. Katselin käytettyjä 16 tuumaisia koska niitä saa edullisesti, mutta sitten tulikin alkuperäiset mustat 17 tuumaiset vanteet mitkä tuli hommattua talveksi.
 
Morjens. Autoon ois uudet nastat saatava ja tälläiset kuin Hankook winter i*pike rs2 koossa 205/60R16 lähtis töineen auton alle 560€. Onko paha? Vai onko suositella jotain toista sarjaa vaikka edukkaamalla?

Sailun Iceblazer wst3 470€/srj töineen

Sonar Powerhound PF-9 400€/srj töineen

Tälläisiä myös tarjottiin.
 
Hankookit varma valinta, noista kolmesta ottaisin ehdottomasti ne. Aivan eri luokan renkaat kun esim. nuo Sailunit. Sonareista ei kokemusta, mutta veikkaan että ei noista ole talvirenkaiksi.
Vähän kirpaisee tuo 560€ niistä maksaa. Mutta jos ei muutakaan tuohon hintaan saa niin ehkä sitten nuo?
 
Jos ajot on jotain muutakin kuin taajamasta peltomarkettiin, niin Hankookit alle.
Ihan turhaa maksaa lanttiakaan epämääräisistä renkaista, jos hintaero kunnollisiin on alle satasen.

Edit: Tuosta myös laaturenkaat edullisesti:

Renkaiden myynti | Lue lisää tuotteista | Laaja valikoima renkaita heti varastossa | Rehvid24.ee | Nastarengas Goodyear UltraGrip Arctic 2 205/60R16

Nastat.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ja saahan sitä Hankookiakin edullisemmin:
1666153887073.png

Monet rengasliikkeet ottavat vaan asennuksesta aika suolaisen hinnan kun vie omat renkaat. Niissä on paljon vaihteluita, itse olen maksanut 40€ - 80€ omien irtorenkaiden vaihdosta.
 
Selailin myös mielenkiinnosta noita reff sekä rehvid24 sivuja ja huomasin, että Hankookkia on ainakin kahta eri versiota. Toinen, jossa ei mainita nastasta mitään ja toinen tuo ylläkin näkyvä "Alkuperäinen Hankook -nasta"

Mikähän sitten lie tuo toinen nasta?
 
Selailin myös mielenkiinnosta noita reff sekä rehvid24 sivuja ja huomasin, että Hankookkia on ainakin kahta eri versiota. Toinen, jossa ei mainita nastasta mitään ja toinen tuo ylläkin näkyvä "Alkuperäinen Hankook -nasta"

Mikähän sitten lie tuo toinen nasta?
Välttämättä ei ole nastoja ollenkaan. Näitä joskus tullut tilaajalle ilman nastoitusta. Hämäävästi kyllä nastrehvid otsikon alla.
 
On kyllä renkaiden hinnatkin melkoiset. Ajattelin että kakkosautoon saa edullisesti uudet nastarenkaat, mutta niin vaan 15" kumitkin maksaa hunajaa. Hankookit saisi 420e töineen, koko 185/65R15. Ei taida olla järkevää lähteä muutamaa kymppiä säästämään ja arpomaan kaikenmaailman Trianglen ym välillä, Hankookit kun on hyväksi todettu omassakin lähipiirissä.

Autolla on sen verran vähän ajettu että vanhoissakin renkaissa olisi reilusti pintaa, mutta paistoleima on vuodelta 2014 joten kumi jo kovettunut ja pito oletettavasti heikentynyt selvästi. Yhdestä renkaasta myös varmaan puolet nastoista karannut. Itselläni on kerran ollut lähemmääs 10v vanhat kitkarenkaat auton alla ja olivat mielestäni hengenvaaralliset, siitä on jäänyt tuo mielikuva että iäkkäitä renkaita en halua omassa autossa pitää..
 
Nypit nastat pois niin saat ajella ne kesärenkaina loppuun ja säästät sillä. Onko se välillä järkevää, siihen en kommentoi, jokainen tekee valinnat omasta lähtökohdastaan.
 
Nypit nastat pois niin saat ajella ne kesärenkaina loppuun ja säästät sillä. Onko se välillä järkevää, siihen en kommentoi, jokainen tekee valinnat omasta lähtökohdastaan.

Toki toki. On vaan kesärenkaat sen verran tuoreet ja laatumerkkiä että ei ole tarvetta.

Tuossa vielä mitä olis tarjolla lähiliikkeistä 185/65R15. Ei tosiaan paljoa eroa Hankook vs. halppikset. Nankang vielä menis mutta tuosta Cordiantista ei ole mitään käsitystä. Noh, valintojen maailma

Nankang SW-8 Ice Activa 370€
Triangle IceLynx TI501 390€
Cordiant Snow Cross 2 330€
Michelin X-ICE NORTH 4 470€
Hankook i*Pike RS2 420€
 
Cordiantti on venäläinen, asia josta ei hiiskutakaan jälleenmyyjien sivuilla. (No wonder.... :hmm: )
 
Kormoran Stud 2 nastarenkaat tuli ostettua, 390 euroa kustansi. Saa nähdä millainen rengas. Netistä ei mitään hirveää lyttäystä ole tullut vastaan, tosin ei paljoa löydykään arvosteluja - ymmärrettävällä kielellä :). Michelinin halppisrengashan nämä on.
 
Onko se koko pakko 60-sarjaa? jos 55-sarjalaisen saisi halvemmalla..?
No en itse näistä jutuista niin paljon tiedä, että voiko niitä edes laittaa. Nykyiset talvirenkaat ajettu loppuun ja niissä lukee koko 205/60R16. Sillä lähdin sen mukaan etsimään uusia talvirenkaita.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 448
Viestejä
4 609 886
Jäsenet
75 856
Uusin jäsen
Shapez

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom