Talvirenkaat - yleisketju


Ota Hankookit tai jos oikein on "tarkka markka" niin Goodyear. On joo toki reilusti yli-ikäiset, mutta varastosäilytyksessä ei ne niin pilaannu kuin välillä pelotellaan. Tai sitten siirryt kitka masterrace ©
 
205/55-16 94T Kontio IcePaw - Riekko.eu
Onkohan tollaset Kontio IcePaw -renkaat mistään kotosin? Paperilla kuulostaa hyvältä kun on paljon nastoja. Arvosteluja ei vaan löydy mistään.
Arvosteluja ja testejä ei löydy eikä varmaan tulevaisuudessakaan tule löytymään. Syy on Vannetukussa ja kyseisen yrityksen markkinoinnissa. Rengasarvostelijat saivat tarpeekseen Vannetukun perseilyistä ja kiertävät kaukaa sen myymät tuotteet.
 
Eikös Kontiota testattu jossain vertailussa, mutta TM jätti omasta julkaisusta pois Vannetukun kiusaksi. Joku ruotsalainen lehti taisi nämäkin julkaista.

Tässä on joku testi.

 
Eikös Kontiota testattu jossain vertailussa, mutta TM jätti omasta julkaisusta pois Vannetukun kiusaksi. Joku ruotsalainen lehti taisi nämäkin julkaista.

Tässä on joku testi.


Ensimmäisestä linkistä:
"Jääkiihtyvyydeltään testin paras rengas

Kontio IcePaw oli viimeisimmässä Test Worldin lehtitestissä nastarenkaista jääkiihtyvyydeltään paras rengas. Taakse jäivät muun muassa Nokian ja Continentalin uusimmat mallit. Testi julkaistiin pohjoismaisissa autolehdissä syksyllä 2020.

"Kontio IcePaw lähtee kuin tykin suusta, eikä jää risteykseen sutimaan. Kontio Renkaat suunnitteli ja testasi perusteellisesti erilaisia kuvioita, kunnes paras kuvio Pohjolan vaativiin talviolosuhteisiin löydettiin. Kuviota testattiin lukemattomia kertoja Suomen ja Ruotsin Lapissa sekä kesällä sisätiloissa että talvella ulkona. Testejä tehtiin ympäri vuorokauden myös syksyn ja kevään paljailla teillä", sanoo Heiskanen."


Kiihdytys jäällä onkin talvirenkaan todella tärkeä ominaisuus :D

Ihan kohtuullisesti näytti pärjäävän jäällä myös toisen linkin oikeassa testissäkin:

"Positive: Excellent traction and short braking distance on ice. Good road holding ability.
Negative: Low lateral stability on ice, due to which the tires lose grip on the rear axle during an emergency maneuver. Long braking distance, and prone to skidding on snow. Weak lateral grip on asphalt. High noise emission. "


Heikko sivuttaispito on aika iso miinus.
E: Muotoilua.
 
Yleensä hyvän tuloksen jäällä saa kun nastaulkonemat on ihan päin helvettiä.
 
Eikös Kontiota testattu jossain vertailussa, mutta TM jätti omasta julkaisusta pois Vannetukun kiusaksi. Joku ruotsalainen lehti taisi nämäkin julkaista.

Tämä. Tuossa testattu Kontio ja Linglong, jotka TM jätti pois, kun ovat Vannetukun merkkejä. Linkki tosin maksumuurin takana.
 
Löytyy myös vaimennettu versio






Tuon Moottori-lehden perusteella paras valinta näistä olisi tuo Michelin tuohon hintaan (n. 160€ kpl), toki tällä hetkellä heiltä loppu. Myös tuo Continental on hyvän hintainen. Hyviä nostoja, kiitos.
 
Eilen tuli Reff.ee:stä Hankook Winter I Cept W616 nakit. Ei ihan tuoreimmasta päästä renkaita näköjään tuolta tule, paistoleima DOT oli 12/21. Myös viime vuonna tilatut renkaat olivat noin vuoden vanhat paistoleimat. Eipä se nyt sinänsä mihinkään vaikuta eikä minua haittaa mutta jollekin saattaa tulla yllätyksenä. Hinta oli kuitenkin noin 100e edullisempi kuin esimerkiksi Vannetukusta :)
 

Tämmöset tuli tilattua, saa nähä kui äijän käy ens talvena.
 
Mitä porukka mieltä näistä Kumhon wintercraft ice wi32 nastarenkaista? Mielestäni aika sopuhintaan lähtisi ja oli ihan ok testitulokset ainakin mitä kumhon sivuilla näistä oli tekniikan maailman testaamana.

Mitä myös lueskellut niin rengas365 pitäisi olla ihan toimiva kauppa?

Saa myös linkata parempia vaihtoehtoja asennettuna noin 500€ luokassa.
Kokona toimii 225/45R1


E: Laittelin tilaukseen hankookit reff.ee
 
Viimeksi muokattu:
Hintaan vaikuttaa tuo nasta, niissä pula nostaa hintoja kun saatavuus rajallinen. Paremmat vaihtoehdot olis niitä ei nastallisia, mutta niitä et kysynyt. ;)
 
Hintaan vaikuttaa tuo nasta, niissä pula nostaa hintoja kun saatavuus rajallinen. Paremmat vaihtoehdot olis niitä ei nastallisia, mutta niitä et kysynyt. ;)
Tilattiin toukokuussa uudet nastarenkaat, kun medioissa oli kovasti juttua tulevasta talvirengaspulasta, varsinkin juuri nastarenkaiden osalta. Turhaa säikyttelyähän se tuntuu olevan, ainakin vielä sesongin kynnyksellä.

Sen verran ennakointi kuitenkin kannatti, että päivän hinta Goodyear UltraGrip Arctic 2 -renkaille, koossa 215/50R17, on tänään 50€ kalliimpi. Tosin reilun 700 euron rengaspaketissa säästö kutistuu mielessä kovin pieneksi, mutta 50€ = 50€ :smoke:
 
TM:n testi, 9 kitkaa ja 9 nastaa, sekä pari Keski-Euroopan kitkaa. Alla oleva linkki näyttäisi antavan koko jutun luettavaksi.

Kiitoksia linkistä.

Taas näyttää siltä ettei tiedä YHTÄÄN mitkä talvinakit sitä pitäisi siis hankkia. Ei oikein tunnu löytyvän siedettävää kompromissia asfaltilla hyvin toimivasta (ei tunnu siltä että rengas taipuu jatkuvasti alle jne) mutta jäällä loogisesti käyttäytyvästä kitkarenkaasta niin millään. Juu tiedän fysiikka sitä tätä ja tota mutta... Aina saa toivoa. Pitäisi saada 14-15" 195 leveät kohtuu korkean profiilin renkaat siis MX-5:een jossa tosiaan ei mitään apuja, takaveto ja en ole ajanut talvella takavedoilla sitten öööö vuoden miekka ja kivi joten tavallaan toivoisi että rengas olisi kohdillaan PK-seudulla suhailuun.
 
Goodyear. Neljä sarjaa ajanut noita tyytyväisenä loppuun, ehkä hieman pitävämpiäkin on, mutta en ole vielä kokeillut. Michelin on nyt varastossa.
 
Itselle Misukan X-ice North neloset ja on kyllä parhaat talvirenkaat mitä on minulla ollut. Voisin hyvin kuvitella että toimisi mainiosti tuommoisessa kevyessä takapotkussa.

Nastat myös tuntuu pysyvän renkaissa vaikka vähän päästäisi lintassakin.
 
Goodyear. Neljä sarjaa ajanut noita tyytyväisenä loppuun, ehkä hieman pitävämpiäkin on, mutta en ole vielä kokeillut. Michelin on nyt varastossa.
Miten kuvailisit nakkeja ja mikä tarkempi malli? Itse tykännyt merkin kesärenkaista mutta talvinakeissa menty aina Continental akselille jos mahdollista mutta nyt kun autossa ei ole mitään apuja ja ensimmäinen talvi vuosiin kun ei apuja niin toivoisi että renkaissa olisi jotain pitoa jäällä sekä PK-seudun kuivilla asfalteilla. Misukat ovat kesällä mallia pirun loogiset ja informoivat kuskin tarkalleen siitä mitä tapahtuu (ainakin PS4 ja muut performance renkaat) mutta ei ole kokemusta heidän talvirenkaistaan. Nastoja en haluaisi (melu, pöly, ja vuoden jälkeen paskemmat kuin kitkat). Ja kuten @Draghar toi esiin niin fakta on että kyseisellä autolla tulisi mentyä myös lintassa koska apuja ei tosiaan ole ja jäärata on myös optio enkä viitsisi piikkejä hankkia vain tuota varten vaan nauttia itse autosta ja siitä mitä se tarjoaa (onneksi HELVETIN looginen auto ääritilanteissa esim verrattuna kuplaan=tuntuu melkein huijaukselta sen perusteella mitä tähän mennessä on märällä tullut suhailtua).
 
Juurikin tuo Ultragrip Ice 2. Lähellä nollakeliä hieman puskee risteyksissä jos liikaa vauhtia, mutta nelikolla ei ole ollut pito-ongelmia. Mukavat rullata Satakunnan paljailla teillä, oli pakkasta tai pientä plussaa. 4/5
 
Juurikin tuo Ultragrip Ice 2. Lähellä nollakeliä hieman puskee risteyksissä jos liikaa vauhtia, mutta nelikolla ei ole ollut pito-ongelmia. Mukavat rullata Satakunnan paljailla teillä, oli pakkasta tai pientä plussaa. 4/5
Itse kun osaan vanhasta muistista vielä miten jarrutus toimii ilman ABS jarruja tai muita apuja mutta tuo takaveto 90% etuvetojen jälkee hiukan pistää miettimään (50/50 painonjakautuma saa kuivalla ensin aliohjautumaan ja sen jälkeen yliohjautumaan). Miten veikkaisit että toimisivat pienessä tehottomassa autossa niin ettei jäisi joka lumikasaan paikoilleen (kuten liian moni moderni kippo viime talvena) ja eivät olisi ihan löysää paskaa? Ajatus kuitekin nauttia autoilusta eikä vain ihmetellä auton paskaa ajotuntumaa (juu talvinakki on talvinakki mutta voisin melkein sanoa että ollaan jo voiton puolella jos eivät ole Nokian ultimate alle taittuvat).
 
GY UltraGrip Ice 2:lla (225/60-16) on nyt 3 päivään n. 500km rullattu sekä kuivalla että märällä asfaltilla 0-10C kelissä, ja ainakin vielä on hyvä fiilis kiekoista. Eihän ne kesärenkaalle pärjää ajettavuudessa, mutta sellainen yllätyksetön on ehkä paras kuvaus, menee suht vakaasti ja hiljaisesti, C5 (III / X7) ei nyt se tunnokkain ole ajaa muutenkaan. Testien mukaan jääpidossa piirun jää parhaista, lumella suunnilleen tasoissa ja paljaalla kitkojen kärkipäässä. Eiköhän noilla täällä keski-suomen/etelä-savon talvessa pärjää noillakin, 660EUR alle laitettuna (sis. kesärenkaat liikkeen säilytyksessä). Entisen Mk4 Mondeon alla CVC7 oli paljaalla hyvin samanoloinen, X-Ice Snow ehkä hivenen rauhattomampi.
 
Lumipidossa ei ole mitään vaikeuksia. Jos ei ole pohjasta kiinni niin ei se Icegripin takia paikalleen jää. Toki pieni autolapio kannattaa siellä kaupungeissa olla mukana, ettei naarmuta helmoja kun pyrkii auran lumivallilla saartamasta kadunvarsiparkista pois.
 
Tuli auton mukana kaksi settiä hyväkuntoisia kiinakumeja. Toyot nyt alla. Kohtuullisen surkeat tekeleet ainakin märällä. Aika helposti saa renkaat sutimaan vaikka auto on mallia lulla. Melko hiljaiset renkaat kyllä. En suosittele ostamaan. Nämä siis ketjun otsikosta poiketen kesärenkaat.

Talvirenkaina on Sailun -merkkiset nastat. Täällä ei kauheasti ollut juttua eikä netistäkään kauheasti arvosteluja löydy. Joku moitti todella liukkaiksi ja vähän tässä punnitsen, että pistäisikö suoraan vaihtoon vai kokeilisiko, jos noilla pärjää. Ovat kuitenkin hyvässä kunnossa päällisin puolin. n. 800€ näyttäisi uudet laatukumit maksavan töineen, että onhan siinä kyllä paljon euroja jonossa. Onko kenellekään kertynyt uusia kokemuksia Sailuneista?
 
Pirellin Ice Zero FR:n kitkoilla lähtee kolmas talvi. Muistaakseni laskin ajaneeni noilla 17000km ja edelleen 8 milliä pintaa ja kumiseos tuntuu pehmeältä. Toivottavasti pito säilyy koko ensi talven, kun auto todennäköisesti menee ensi kesänä vaihtoon. Ei viitsi kesken talven ostella uusia renkaita. Contin IceContact 2:n pito romahti täysin kolmantena talvena, vaikka pintaa oli 6-7mm jäljellä.

Pirellien osto oli älyttömän hyvä idea aikanaan. Ne olivat edullisemmasta päästä, pärjäsivät kaikissa testeissä hyvin ja omien kokemuksien perusteella todella rauhalliset ja turvalliset renkaat kaikissa olosuhteissa. Jos nyt pitäisi ostaa uudet renkaat, niin ostaisin varmaan samat :think:
 
Tuli auton mukana kaksi settiä hyväkuntoisia kiinakumeja. Toyot nyt alla. Kohtuullisen surkeat tekeleet ainakin märällä. Aika helposti saa renkaat sutimaan vaikka auto on mallia lulla. Melko hiljaiset renkaat kyllä. En suosittele ostamaan. Nämä siis ketjun otsikosta poiketen kesärenkaat.

Talvirenkaina on Sailun -merkkiset nastat. Täällä ei kauheasti ollut juttua eikä netistäkään kauheasti arvosteluja löydy. Joku moitti todella liukkaiksi ja vähän tässä punnitsen, että pistäisikö suoraan vaihtoon vai kokeilisiko, jos noilla pärjää. Ovat kuitenkin hyvässä kunnossa päällisin puolin. n. 800€ näyttäisi uudet laatukumit maksavan töineen, että onhan siinä kyllä paljon euroja jonossa. Onko kenellekään kertynyt uusia kokemuksia Sailuneista?

Ei yllätä yhtään, että käytetyn auton mukana ovat tulleet kiinankumit. Kaverilla oli ihan sama homma, että molemmat rengassarjat uusia myynti-ilmoituksen mukaan ja olihan ne, mutta juuri halvinta kiinan kuraa. Ei raaskinut siksi myöskään heti marssia rengaskaupoille, mutta se jäi mieleen, että talvirenkaat olivat nuo Sailunit (mallia en tiedä) ja joutui viime talvena kesken kauden hommaamaan uudet renkaat, kun olivat Pirkanmaan talvikeleissä aivan luokattomat.
 
Ei yllätä yhtään, että käytetyn auton mukana ovat tulleet kiinankumit. Kaverilla oli ihan sama homma, että molemmat rengassarjat uusia myynti-ilmoituksen mukaan ja olihan ne, mutta juuri halvinta kiinan kuraa. Ei raaskinut siksi myöskään heti marssia rengaskaupoille, mutta se jäi mieleen, että talvirenkaat olivat nuo Sailunit (mallia en tiedä) ja joutui viime talvena kesken kauden hommaamaan uudet renkaat, kun olivat Pirkanmaan talvikeleissä aivan luokattomat.
Ihan sama juttu. Kahdet hyvät renkaat oli oikeasti kahdet hyväkuntoiset renkaat. Niitä hyviä ei oo näkynyt missään.
 
Tuli auton mukana kaksi settiä hyväkuntoisia kiinakumeja. Toyot nyt alla. Kohtuullisen surkeat tekeleet ainakin märällä. Aika helposti saa renkaat sutimaan vaikka auto on mallia lulla. Melko hiljaiset renkaat kyllä. En suosittele ostamaan. Nämä siis ketjun otsikosta poiketen kesärenkaat.

Talvirenkaina on Sailun -merkkiset nastat. Täällä ei kauheasti ollut juttua eikä netistäkään kauheasti arvosteluja löydy. Joku moitti todella liukkaiksi ja vähän tässä punnitsen, että pistäisikö suoraan vaihtoon vai kokeilisiko, jos noilla pärjää. Ovat kuitenkin hyvässä kunnossa päällisin puolin. n. 800€ näyttäisi uudet laatukumit maksavan töineen, että onhan siinä kyllä paljon euroja jonossa. Onko kenellekään kertynyt uusia kokemuksia Sailuneista?
Ei toyo ole kiinalainen rengas. Japanilainen rengasvalmistaja ja usein löytyy ensiasennusrenkaina aasialaisista autoista. Ihan kohtuu laadukas merkki kyseessä.
 
Ei toyo ole kiinalainen rengas. Japanilainen rengasvalmistaja ja usein löytyy ensiasennusrenkaina aasialaisista autoista. Ihan kohtuu laadukas merkki kyseessä.
Katos vaan. Naapuriin osui. No, ainakin nämä yksilöt vaikuttaa aika heikolle esitykselle kuukauden käyttökokemuksella.
 
Ei varmaankaan, koska ihan tälle kaudelle tullut.
 
Veikkaan, että noissa ei ole muuta ihmeellistä muuta kuin runkoa on hienosäädetty jämäkämmäksi sähköautojen suurempaa omamassaa kompensoimaan.
Joitain pikkuhifistelyjä ne on käsittääkseni. Pintakuvio ja kumiseos tuottaa hitusen vähemmän vastusta. Kumin sisäpintaan asennettu rengasmelua vaimentavaa vaahtokumimattoa tjsp.
 
Joitain pikkuhifistelyjä ne on käsittääkseni. Pintakuvio ja kumiseos tuottaa hitusen vähemmän vastusta. Kumin sisäpintaan asennettu rengasmelua vaimentavaa vaahtokumimattoa tjsp.

Eikös sitä vaimennusmattoa ole tietyissä Continentalin malleissa ollut jo pari vuotta, oli sitten EV speksattu rengas tai ei.

Mutta joo, tuskin erityisen isoja eroja, enemmän hienosäätöä ja varmaan suurin on tuo sähköautojen merkittävästi isompi omamassa. Jos on tiedossa, että auto painaa luokkaa 500kg enemmän niin väistämättähän siinä kannattaa renkaan runkoa optimoida.
 
Eikös sitä vaimennusmattoa ole tietyissä Continentalin malleissa ollut jo pari vuotta, oli sitten EV speksattu rengas tai ei.
Juu, onhan niitä ollut aiemminkin. Korostuu vain tuo rengasmelu sähköautossa, niin sen vaimentamisen merkitys on suurempi. En tiedä kyllä yhtään auttaako käytännössä, mutta isoimmilla valmistajilla nyt EV-mallin renkaissa kuitenkin käytössä.
 
Tossa huomasin, että auton mukana tulleet talvirenkaat ovatkin 15 tuumaiset. Rengaskoko on 195/55/15, joka kyllä varmaan sinällään on ihan ok, vaikka jotenkin 16 tuumainen tuntuisi paremmalta. Peruskoko on 205/40/17. Lähtisittekö itse vaihtamaan talvirenkaita 16-, tai 17 tuumaisiksi?
 
Tossa huomasin, että auton mukana tulleet talvirenkaat ovatkin 15 tuumaiset. Rengaskoko on 195/55/15, joka kyllä varmaan sinällään on ihan ok, vaikka jotenkin 16 tuumainen tuntuisi paremmalta. Peruskoko on 205/40/17. Lähtisittekö itse vaihtamaan talvirenkaita 16-, tai 17 tuumaisiksi?

Jos ulkonäöllä ei ole väliä niin ei kannata vaihtaa. Isomman ilmatilan omaava rengas on lähtökohtaisesti mukavampi. (Ajettavuus onkin sitten toinen juttu)

Suurempi ero tulee leveydestä, 195/55/15 renkaan kanssa likimain samaa kokoa on 205/50/16. Mitä leveämpi, sitä uraherkempi ja talvellahan uria riittää.
 
Jos ulkonäöllä ei ole väliä niin ei kannata vaihtaa. Isomman ilmatilan omaava rengas on lähtökohtaisesti mukavampi. (Ajettavuus onkin sitten toinen juttu)

Suurempi ero tulee leveydestä, 195/55/15 renkaan kanssa likimain samaa kokoa on 205/50/16. Mitä leveämpi, sitä uraherkempi ja talvellahan uria riittää.

Komppaan, talvella kapeahko ja korkeaprofiilinen on parempi kun tosiaan suodattaa röpelöt pois paremmin. Ja on kumissa joustovaraa kun ajelee monttuihin ja pökäleihin mitä on tiellä, ettei heti lyö vanteille.
 
Komppaan, talvella kapeahko ja korkeaprofiilinen on parempi kun tosiaan suodattaa röpelöt pois paremmin. Ja on kumissa joustovaraa kun ajelee monttuihin ja pökäleihin mitä on tiellä, ettei heti lyö vanteille.

Leveämmän renkaan huono puoli on myös sohjoliirtoherkkyys, sitäkin ongelmaa riittää. Toki myös neliösenttiä kohden pintapaine on pienempi, joten jääpito heikkenee.
 
Jos ulkonäöllä ei ole väliä niin ei kannata vaihtaa. Isomman ilmatilan omaava rengas on lähtökohtaisesti mukavampi. (Ajettavuus onkin sitten toinen juttu)

Suurempi ero tulee leveydestä, 195/55/15 renkaan kanssa likimain samaa kokoa on 205/50/16. Mitä leveämpi, sitä uraherkempi ja talvellahan uria riittää.

Kai sen vaikutuksen ulkonäköön jotenkin kestää, kun kuitenkin Fordin orkkis-vanteet on nämä 15- tuumaisetkin. Ajettavuus tosiaankin varmaan muuttuu ulkonäköä enemmän, mutta täytyy yrittää jotenkin kestää sekin :)
 
Leveämmän renkaan huono puoli on myös sohjoliirtoherkkyys, sitäkin ongelmaa riittää. Toki myös neliösenttiä kohden pintapaine on pienempi, joten jääpito heikkenee.

Testien, sekä journalististen että empiiristen, perusteella jääpito paranee ainakin maltillisesti leveämmillä. Äärimmäistä käänteistä esimerkkiä kutsutaan luistimeksi. Aalto-ylistolla oli muuten jotain jänniä tutkimuksia kitkarenkaan toiminnasta jäällä jos aihe kiinnostaa, meni vähän perusfysiikkaa korkeammalle.

Talvirenkaan matalaprofiilisuus on imo ulkonäkötekijä.
 
Tuli auton mukana kaksi settiä hyväkuntoisia kiinakumeja. Toyot nyt alla. Kohtuullisen surkeat tekeleet ainakin märällä. Aika helposti saa renkaat sutimaan vaikka auto on mallia lulla. Melko hiljaiset renkaat kyllä. En suosittele ostamaan. Nämä siis ketjun otsikosta poiketen kesärenkaat.

Talvirenkaina on Sailun -merkkiset nastat. Täällä ei kauheasti ollut juttua eikä netistäkään kauheasti arvosteluja löydy. Joku moitti todella liukkaiksi ja vähän tässä punnitsen, että pistäisikö suoraan vaihtoon vai kokeilisiko, jos noilla pärjää. Ovat kuitenkin hyvässä kunnossa päällisin puolin. n. 800€ näyttäisi uudet laatukumit maksavan töineen, että onhan siinä kyllä paljon euroja jonossa. Onko kenellekään kertynyt uusia kokemuksia Sailuneista?

Ihan mielenkiinnosta; mitkä Toyot kyseessä? Proxes Sportit jotka itellä alla ovat olleet erinomaiset märällä, joskin kuulemma kuluvat melko nopeasti.
 
Ihan mielenkiinnosta; mitkä Toyot kyseessä? Proxes Sportit jotka itellä alla ovat olleet erinomaiset märällä, joskin kuulemma kuluvat melko nopeasti.
Proxes 35. Kilometrejä on niin vähän mittarissa, että voihan nuo olla jo useamman vuoden vanhat, vaikka ovat ulkoisesti hyvässä kunnossa. Eli voi olla ominaisuudet vaan jo huonontuneet. Varmaan sitten sama talvirenkaissa, joten taidan laittaa vaihtoon.
 
Toyo tunnetaan (meillä ja Ameriikoissa) ehkä paremmin juuri sportti- ja ratarenkaistaan kuin perus henkilöauton kumeista. Maailmanlaajuisesti ei kuitenkaan mikään pikkupulju.
 
Tossa huomasin, että auton mukana tulleet talvirenkaat ovatkin 15 tuumaiset. Rengaskoko on 195/55/15, joka kyllä varmaan sinällään on ihan ok, vaikka jotenkin 16 tuumainen tuntuisi paremmalta. Peruskoko on 205/40/17. Lähtisittekö itse vaihtamaan talvirenkaita 16-, tai 17 tuumaisiksi?

Oli talvirenkaiden osto edessä ja en halunnut enää 15tuumaisia, koska edellinen talvi oli tuskaa auton madaltuessa verrattuna kesärenkaisiin. Katselin käytettyjä 16 tuumaisia koska niitä saa edullisesti, mutta sitten tulikin alkuperäiset mustat 17 tuumaiset vanteet mitkä tuli hommattua talveksi.
 
Morjens. Autoon ois uudet nastat saatava ja tälläiset kuin Hankook winter i*pike rs2 koossa 205/60R16 lähtis töineen auton alle 560€. Onko paha? Vai onko suositella jotain toista sarjaa vaikka edukkaamalla?

Sailun Iceblazer wst3 470€/srj töineen

Sonar Powerhound PF-9 400€/srj töineen

Tälläisiä myös tarjottiin.
 
Hankookit varma valinta, noista kolmesta ottaisin ehdottomasti ne. Aivan eri luokan renkaat kun esim. nuo Sailunit. Sonareista ei kokemusta, mutta veikkaan että ei noista ole talvirenkaiksi.
Vähän kirpaisee tuo 560€ niistä maksaa. Mutta jos ei muutakaan tuohon hintaan saa niin ehkä sitten nuo?
 
Jos ajot on jotain muutakin kuin taajamasta peltomarkettiin, niin Hankookit alle.
Ihan turhaa maksaa lanttiakaan epämääräisistä renkaista, jos hintaero kunnollisiin on alle satasen.

Edit: Tuosta myös laaturenkaat edullisesti:

Renkaiden myynti | Lue lisää tuotteista | Laaja valikoima renkaita heti varastossa | Rehvid24.ee | Nastarengas Goodyear UltraGrip Arctic 2 205/60R16

Nastat.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ja saahan sitä Hankookiakin edullisemmin:
1666153887073.png

Monet rengasliikkeet ottavat vaan asennuksesta aika suolaisen hinnan kun vie omat renkaat. Niissä on paljon vaihteluita, itse olen maksanut 40€ - 80€ omien irtorenkaiden vaihdosta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 271
Viestejä
4 507 287
Jäsenet
74 347
Uusin jäsen
Si-Pe

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom