Talvirenkaat - yleisketju

Mites se Nokian renkaiden venäjän tuotannon myynti etenee? Pian on vuosi mennyt sodan alkamisesta ja kovat oli suunnitelmat luopua toiminnasta. Itse en enää ostaisi Made in Russia nokialaisia.. periaatteesta.
Vähiin käy valikoima, jos ja kun Venäläisiä renkaita boikotoi. TM:n talvirengastestistä bongattuna Venäjällä valmistettuja olivat Bridgestonet, Michelinit ja Nokiat. Continentalit olivat jotenkin onnistuneet hommaamaan Saksasta vaikka tuotanto on jatkunut itänaapurin puolella lähes keskeytyksettä tähän päivään asti. Eikä taida lista loppua noihin.
 
Vähiin käy valikoima, jos ja kun Venäläisiä renkaita boikotoi. TM:n talvirengastestistä bongattuna Venäjällä valmistettuja olivat Bridgestonet, Michelinit ja Nokiat. Continentalit olivat jotenkin onnistuneet hommaamaan Saksasta vaikka tuotanto on jatkunut itänaapurin puolella lähes keskeytyksettä tähän päivään asti. Eikä taida lista loppua noihin.
Eiköhän se valikoima ole nimenomaan käymässä pieneksi jos venäläisiä renkaita haluaisi (ellei itse käy hakemassa).

Venäjältä kun ei enää saa renkaita EU-alueelle tuoda, niin kun vanhat varastot on myyty loppuun niin 0 % renkaista on Venäjällä valmistettuja. Toki Venäläisistä brändeistä voi silti mennä rahaa rajan taakse jos niitä on.

Tällä hetkellä ottaisin ennemmin Venäjällä kuin Kiinassa valmistetut kumit jos lompakollaan haluaa äänestää, johtuen ihan siitä että tuontikiellosta johtuen Venäjän renkaiden kysyntä ei enää vaikuta rahavirtoihin maahan, Kiinaan vaikuttaa. Ei niitä jo tuotuja renkaita kannata roskiinkaan heittää. Mutta nämä on jokaisen omia eettisiä dilemmoja.

Siinä olet kyllä oikeassa, että jos haluaa boikotoida firmoja joilla on tai on ollut tuotantoa Venäjällä niin vaihtoehdot käy vähiin, jos niitä edes on laatumerkeissä, eli sen osalta Nokianista huutelu on vähän tekopyhää.
 
Vähiin käy valikoima, jos ja kun Venäläisiä renkaita boikotoi. TM:n talvirengastestistä bongattuna Venäjällä valmistettuja olivat Bridgestonet, Michelinit ja Nokiat. Continentalit olivat jotenkin onnistuneet hommaamaan Saksasta vaikka tuotanto on jatkunut itänaapurin puolella lähes keskeytyksettä tähän päivään asti. Eikä taida lista loppua noihin.
Passattiin hain juuri Michelin X-ICE North 4 nastat kokoa 215/55/17. Made in Italy ja DOT 34/22.
 
Toiseen kulkineeseen piti ostaa uudet talvirenkaat kun vähemmän yllättäen kaupanteossa mukana tulleet nastarenkaat oli tiensä päässä. Luulin, että hinnat on pompsahtaneet oikein kunnolla, mutta renkaatalle.fi:stä löytyi Goodyear UltraGrip 9+ noin neljäänsataan asennettuna UltraGrip Ice 2 XL vähän yli 450 euroa asennettuna. Otin sitten samalla toiseen autoon loppuunajettujen Michelinien tilalle Goodyearin EfficientGrip Performance 2:t, nelisensataa asennettuna. Onneksi on vain pikkuautoja, eikä tarvi miettiä ulkonäköseikkoja niin 195/65/15 passaa oikein hyvin ja lompakko kiittää. Goodyearista on edellisistä autoista oikein hyviä kokemuksia.
 
Viimeksi muokattu:
No nämä lähti sitten mukaan 550€ vanteille + tasapainotus. Vielä en ottanut näitä alle, ei kai ihan vielä tarvii täällä Keski-suomessa.

Ei tuossa hirveän korkeat nastat ole, tuntuu jopa että useissa kohdassa hyvä kun on kumin kanssa samalla tasolla. Mutta ehkä tuo ei meinaakaan mitään toivotaan että nää on nyt kovat!

Edelliset oli 4-5 vuotta vanhat Goodyear ultra grip ice arctic nastat ja niitä oli katkennut jo aika monet ja muutenkin oli vähän liukkaat viime talvena..
 

Liitteet

  • IMG_20221020_140552_HDR~2.jpg
    IMG_20221020_140552_HDR~2.jpg
    1,9 MB · Luettu: 351
No nämä lähti sitten mukaan 550€ vanteille + tasapainotus. Vielä en ottanut näitä alle, ei kai ihan vielä tarvii täällä Keski-suomessa.

Ei tuossa hirveän korkeat nastat ole, tuntuu jopa että useissa kohdassa hyvä kun on kumin kanssa samalla tasolla. Mutta ehkä tuo ei meinaakaan mitään toivotaan että nää on nyt kovat!

Edelliset oli 4-5 vuotta vanhat Goodyear ultra grip ice arctic nastat ja niitä oli katkennut jo aika monet ja muutenkin oli vähän liukkaat viime talvena..
Myytiinkö nämä ihan tuliterinä? Aika ruokottoman likaiset jos näin.
 
Myytiinkö nämä ihan tuliterinä? Aika ruokottoman likaiset jos näin.
Mitä se kyljessä oleva lika haittaa? Tuommoiseksi ne menee, kun niitä pyörittelee likaisella hallin lattialla. Tarvitse, kuin laskea kyljelleen maahan jos lattia on likainen tai varasto hylly likainen niin näyttävät tuolta.
 
Mitä se kyljessä oleva lika haittaa? Tuommoiseksi ne menee, kun niitä pyörittelee likaisella hallin lattialla. Tarvitse, kuin laskea kyljelleen maahan jos lattia on likainen tai varasto hylly likainen niin näyttävät tuolta.
Ei se käytössä mitään haittaakaan, mutta ei sen tuolta kuulu näyttää jos on oikeaoppisesti varastoitu.

Terveisin nimimerkillä rengasvarastossa työskentelevä.
 
Vähän likaa ottaneet mutta eiköhän nämä ihan uudet ole. Paistoleima näytti olevan 1621.
 

Liitteet

  • IMG_20221020_134608_HDR.jpg
    IMG_20221020_134608_HDR.jpg
    2,7 MB · Luettu: 265
On työautossa näemmä Nokian Hakkapeliitta 10 ja on muuten nastat jotenkin paljon järeämmät ku Hankookissa. Hyvä ku osassa kohtaa Hankookeissa nasta oli tyyliin kumin tasolla.
 
Viimeksi muokattu:
Ajamattomassa nastarenkaassa nasta on usein pinnan tasalla, nastaulkonema kasvaa käytön (= muutamia kymmeniä/satoja km) myötä normaaliksi. Toki nastoissakin on eroja, kuten myös siinä onko nastoitettu valmiiksi tehtaalla vaiko vasta liikkeessä.
 
On työautossa näemmä Nokian Hakkapeliitta 10 ja on muuten nastat jotenkin paljon järeämmät ku Hankookissa. Hyvä ku osassa kohtaa Hankookeissa nasta oli tyyliin kumin tasolla.
Kun rengas pyörii, nastat tulevat esiin. Itellä tuli kans auton mukana hankookin pike2 rs tms. ja olivat viime talven perusteella oikein passelit, ja kaikki nastatkin vielä tallella, vaikka tuli hieman koeteltua etenemiskykyä liukkailla. Toki hakkapeliitat on kyllä aikaisemmin kestäneet vuosikausia, että yhden talven perusteella ei lopullista tuomiota voi vielä antaa. Hintaero nokiaan taitaa olla rapsakka, ja veikkaisin hinta/laatu -suhteen olevan hankookissa kohdillaan.
 
Morjens. Autoon ois uudet nastat saatava ja tälläiset kuin Hankook winter i*pike rs2 koossa 205/60R16 lähtis töineen auton alle 560€. Onko paha? Vai onko suositella jotain toista sarjaa vaikka edukkaamalla?

Sailun Iceblazer wst3 470€/srj töineen

Sonar Powerhound PF-9 400€/srj töineen

Tälläisiä myös tarjottiin.
Osta noi Hankookit. EI talvirenkaiksi kiinankumeja.
Voit myös kysyä Sava Eskimo Stud (Michelin eurooppalainen halpamerkki, mulla alla Mondeossa)
tai Kumhoja(Euromaster ainakin myy). Molemmat nastoilla. Kummassakin hyvä hinta/laatusuhde.
Näillä jo pärjää hyvin vaikka ihan Continentaleita olekkaan.
 
Taas näyttää siltä ettei tiedä YHTÄÄN mitkä talvinakit sitä pitäisi siis hankkia. Ei oikein tunnu löytyvän siedettävää kompromissia asfaltilla hyvin toimivasta (ei tunnu siltä että rengas taipuu jatkuvasti alle jne) mutta jäällä loogisesti käyttäytyvästä kitkarenkaasta niin millään. Juu tiedän fysiikka sitä tätä ja tota mutta... Aina saa toivoa. Pitäisi saada 14-15" 195 leveät kohtuu korkean profiilin renkaat siis MX-5:een jossa tosiaan ei mitään apuja, takaveto ja en ole ajanut talvella takavedoilla sitten öööö vuoden miekka ja kivi joten tavallaan toivoisi että rengas olisi kohdillaan PK-seudulla suhailuun.

Välillä tulee vastaa ajettavuudeltaan päteviä talvirenkaita joissa myös talvipito on kohdillaan, tällä vuostuhannella Misukan viimeinen kitka ennen Maxi Iceja (malli unohtunut 20 vuodessa..), Contin CVC 5 ja viimeisimpänä Viattin nastarengas. Kaikkia yhdistää jäykkä runko, eli lähtisin varmaa etsimään niistä joiden vientävastusta testeissä haukutaan.

Edit: Kehitys lienee terävintä siellä missä markkinat on suurimmat, eli keskieuroopan malleissa. Nyt vertailurenkaana ollut pesi ensimmäistä kertaa nastarenkaan TM:n testissä.
 
Viimeksi muokattu:
Myös se että etsii kapeita ja korkeita renkaita ei sovi yhtälöön että halutaan renkaalta ajettavuutta
 
Myös se että etsii kapeita ja korkeita renkaita ei sovi yhtälöön että halutaan renkaalta ajettavuutta
Riippuu kyllä ihan missä ajaa. Esimerkiksi täällä landella missä ei ole liukkaudentorjuntaa ja aurauskin on vain arkena pikkuteillä kapea ja korkea on ihan hyvä kunhan mm. kantavuus on riittävä. Ja nastat. Vesijääkelejä on aika usein.
 
Onko niin, että Bridgestonelta ei ole tällä hetkellä mitään nastaa? Noranza 001 hävinnyt valikoimasta, First Stopilta tuli tänään joku mainos, jossa ainoastaan kitkoja ja nastoina mainostettiin Falkenin Winterpeak F-Ice 1:tä.

Noita saisi paikalliselta aika sopu ilman asennusta, jos itse veivaisi päälle. Noista tuskin kokemusta vielä kellään? Kitka pärjäsi jossain TM / Moottori testissä OK.
 
Onko niin, että Bridgestonelta ei ole tällä hetkellä mitään nastaa? Noranza 001 hävinnyt valikoimasta, First Stopilta tuli tänään joku mainos, jossa ainoastaan kitkoja ja nastoina mainostettiin Falkenin Winterpeak F-Ice 1:tä.

Noita saisi paikalliselta aika sopu ilman asennusta, jos itse veivaisi päälle. Noista tuskin kokemusta vielä kellään? Kitka pärjäsi jossain TM / Moottori testissä OK.
Taitaa löytyä Bridgestone Blizzak Spike 3, mutta ovat näköjään huonommat kun vanhemmat Noranza 001:t (ainakin TM testin mukaan). Itsellä autossa talvirenkaina Noranza 001:t ja ovat kyllä olleet mainiot renkaat.
 
Pesi miten? Jotain lyhyttä referaattia?
En ole lukenut juttua mutta painotuskysymyshän tuo on.
Itselle täällä olevien paikallisteiden liukkaudentorjunnan ja aurauksen puute + vesijääkelit vaati kyllä nastoja mutta ruuhkasuomessa on toisenlaiset vaatimukset.
 
Pesi miten? Jotain lyhyttä referaattia?
Continental WinterContact näytti ”pesevän” Kiinalaisen Antareksen jääjarrutuksessa 0,8 metrillä jääden seuraavasta nastarenkaasta (Nokian Nordman) päälle 8 metriä ja sitä seuraavasta nastasta (Goodyear) noin 18 metriä. Jarrutuksessa lumella saman renkaan taakse jäi Antares ja Nordman 0,1 ja 0,2 metrin erolla. Ajettavuudessa, käsittelykokeessa ja kiihdytyksessä Conti sai kaikkia nastoja heikommat arvosanat sekä jäällä että lumella.

Tietenkin jos talvi käsittää vain ajoa kuivalla ja märällä asfaltilla, niin nuo pesevät kaikki testin talvirenkaat.
 
Micheli x-ice snowt edessä vuoden vanhat. Takana continenntal viking contac 6 neljä vuotta vanhat.
Tuli auto mukana. Saa sitten nähdä kun tulee etelään kelit tarviiko taakse ostaa uudet misukat.
 
Riippuu. Volvoilla rengassarja oli 6kpl, eteen kun piti ostaa uudet niin takaset oli ~50% jäljellä. En harrasta E/T kierrätystä.
 
Myös se että etsii kapeita ja korkeita renkaita ei sovi yhtälöön että halutaan renkaalta ajettavuutta

Kapeus ja etenkin korkeus on suhteellista. Se mitä talvipitona yleisesti tunnetaan, vaatii rungolta ominaisuuksia joita tässä keskustelussa kuvataan "löysyydellä" jotta rengas antaa anteeksi peruseinarin ohjausliikkeitä menettämättä pitoaan. Polttoainetaloudellisuus on toinen. En ole tämän alan asiantuntija, mutta kun noita matalampia renkaita esim. asentelee vanteelle, niin huomaa että se joustava osuus kyljestä menee niissä melko pieneksi. Eli väitän että sulan kelin ajettavuuden ja talvipidon paras kompromissi on jossain siellä keskellä mitä tulee rungon profiilisuhteeseen. Aikaisemmassa viestissä mainitut esimerkit olivat 195/65, 205/55 ja 225/45 mikä tukisi tätä teoriaa.

Alkuperäiselle kysyjälle suosittelisin kokeilemaan sitä Viattin nastaa, ei toki pärjää kuuraliukkaalla "miljoonanastaisille" mutta vastavuoroisesti huomaa että sulaa tietä vasten on kumiseosta eikä pelkkiä nastoja. Venäjäkortti joo, mutta taitaa olla monissa muissakin merkeissä sama homma. En itse näkisi ongelmaa jos tavara on tullut varastoon ennen helmikuuta.
 
Pesi miten? Jotain lyhyttä referaattia?

Pärjäsi testin lopputuloksissa paremmin. Tätä on ainakin aikaisemmin pidetty paremmuuden mittarina. Käsitys ei ole omani, vaan heijastelee yleistä näkemystä asiasta. Tosiasiallisestihan aika harva ajaa alle 1000 km ajetuilla nastapyörillä järven jäällä.

Edit: linkki TM:n testiin sivu pari aikaisemmin tässä topicissa. Täytyisi kaivaa netistä onko samasta lähdeaineistosta tehty muita lopputulemia, oliko se viime vuonna kun TM jätti joidenkin maahantuojien Suomeen tuomat pois lopputuloksista koska heillä oli keskenään taiteellisia erimielisyyksiä. Ei niitä nytkään siellä näy, vaikka tulosten ja hinnan puolesta mielestäni olisi syytä.
 
maahantuojien Suomeen tuomat pois lopputuloksista koska heillä oli keskenään taiteellisia erimielisyyksiä. Ei niitä nytkään siellä näy, vaikka tulosten ja hinnan puolesta mielestäni olisi syytä.

Ei ole edelleenkään koska vannetukun äijä on kusettaja ja yleisestikin paska jätkä(mm. Työpaikkakiusaamis-case, sekä hengenvaarallisen pilarinostimen myyminen ja takaisinvedosta kieltäytyminen)

Screenshot_2022-10-23-09-20-14-87_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg


Vannetukku tekee siis käytännössä niin, että jos saavat renkaan testiin niin käyttävät markkinoinnissa isoilla kirjaimilla TM testaama, mutta itse rengas voi mallinimeä lukuunottamatta muuttua täysin toiseksi tuotteeksi(lue: halvemmaksi, josta saa paremmat katteet).
 
Vannetukun mainonta on vieläkin hyvän maun vastaista, epäilyttävää ja harhaanjohtavaa. Esim Kontio IcePaw renkaiden markkinointi. Mainoksissa kehutaan kuinka lähtee kuin tykin suusta ja kuinka se on jääkiihtyvyydeltään parempi kuin muut renkaat sekä kaikkia muita ylistyksiä. Mainoksissa vain jätetään kertomatta että kyseinen rengas menestyi vain sillä yhdellä osa-alueella ja muut testattavat osa-alueet olivatkin keskivertoa tai huonoa.
 
Harvemmin yritykset muistuttelevat tuotteidensa huonoista puolista markkinoinnissaan.

Samalla tavalla nastarenkaista mainostetaan aina sitä jääpitoa ja unohdetaan melu ja tien kuluminen. Hyvän maun vastaista? Ehkä.
Yleinen markkinointikäytäntö? Kyllä

Asiaan:
Pitäisi saada autoon "Hankook-tasoiset" 205/60R16 kitkarenkaat. Mistä saa halvimmalla?
 
Asennuksineen kaiketi 1001, itse masentaja etsien Reff.


 
Ei ole edelleenkään koska vannetukun äijä on kusettaja ja yleisestikin paska jätkä(mm. Työpaikkakiusaamis-case, sekä hengenvaarallisen pilarinostimen myyminen ja takaisinvedosta kieltäytyminen)

Kyseessä on yksittäisinen myyjä tai maahantuoja, olkoot sitten kuinka perseestä tahansa. Tuotteilla voi olla myös muita maahantuojia ja merkittävä osa ainakin itseni tuntemista kuluttajista tilaa renkaita itse ulkomailta, siinä vaiheessa voisi vielä vetää kotiinpäin valitsemalla sen Suomessa suunnitellun tuotteen.

Tämä molemmin puoleinen perseily on johtanut siihen että näistä Vannetukun myymistä merkeistä on saatavilla ainoastaan Vannetukun markkinoinnin näkemys ja jotain TM:n pienellä präntättyä itkua, tietäjät tietää ja kaivaa niiden hinta-laatusuhteeltaan parhaiden merkkien tulokset ulkolaista testeistä. Jos jonkun tahon markkinointi oikeasti on harhaan johtavaa, niin meillä Suomessa on mielestäni tahot joiden pitäis hoitaa asiat kuntoon.

Se, että markkinointimyynnistä elävä aikakauslehti alkaa testailemaan sellaisia tuotteita jotka täyttävät sen markkinointiehdot, alkaa kuulostaa kuolonkorinalta.

Asiaan:
Pitäisi saada autoon "Hankook-tasoiset" 205/60R16 kitkarenkaat. Mistä saa halvimmalla?

Näyttäisi tuo linkitetty olevan muutaman euron halvempi kuluineen kuin käyttämäni putiikki, mutta voin suositella sekä rengasta että kauppiasta:

 
Talvella tiellä pysymiseen vähän sivuuttaen, onko tietoa että joko näiden yöpakkasten myötä isojen teiden/motareiden suolaus on aloitettu? Työmatka on motaria, ja näyttää että yöllä on pari astetta taas pakkasta mutta kesänakit alla, ja aina niin ärsyttää se nastojen ropina sitten kun muun osan päivästä on +10c. Toki vielä enemmän ärsyttää kuolla kun lentää tieltä ulos yli satasen vauhdista.
 
Kyseessä on yksittäisinen myyjä tai maahantuoja, olkoot sitten kuinka perseestä tahansa. Tuotteilla voi olla myös muita maahantuojia ja merkittävä osa ainakin itseni tuntemista kuluttajista tilaa renkaita itse ulkomailta, siinä vaiheessa voisi vielä vetää kotiinpäin valitsemalla sen Suomessa suunnitellun tuotteen.

Tämä molemmin puoleinen perseily on johtanut siihen että näistä Vannetukun myymistä merkeistä on saatavilla ainoastaan Vannetukun markkinoinnin näkemys ja jotain TM:n pienellä präntättyä itkua, tietäjät tietää ja kaivaa niiden hinta-laatusuhteeltaan parhaiden merkkien tulokset ulkolaista testeistä. Jos jonkun tahon markkinointi oikeasti on harhaan johtavaa, niin meillä Suomessa on mielestäni tahot joiden pitäis hoitaa asiat kuntoon.

Se, että markkinointimyynnistä elävä aikakauslehti alkaa testailemaan sellaisia tuotteita jotka täyttävät sen markkinointiehdot, alkaa kuulostaa kuolonkorinalta.

Tuossa TM:n pääkirjoituksessa puhutaan Vannetukusta yrityksenä, jonka tekee n. 20M€ liikevaihtoa. Tuon kokoluokan firman voisi olettaa käyttäytyvän edes jollain tasolla vastuullisesti.

Vannetukku on ollut julkisuudessa aikaisemminkin muun muassa oikeustaisteluistaan kilpailijayhtiö Nokian Renkaiden kanssa (siirryt toiseen palveluun), vähäpukeisten naisten käyttämisestä markkinointiin (siirryt toiseen palveluun) ja viimeisimpänä työpaikkakiusaamisesta (siirryt toiseen palveluun).

Samaan aikaan se on tehnyt tasaisesti noin 20 miljoonan euron liikevaihtoa hyvällä liikevoittoprosentilla. Yhtiö työllistää Suomessa noin 80 ihmistä.

Vannetukkua ei kiinnosta vittujakaan lakien noudattaminen ja tuoteturvallisuus. Se hengenvaarallinen pilarinostin oli vain yksi case ja pahimmasta päästä.


Mutta eipä kiinnosta maahantuojan roolissa myöskään muut lakisääteiset velvollisuudet vaan tuupataan kiinapaskaa markkinoille maksimit. Ja kysehän on vain siitä, että täyttämällä lakisääteiset velvollisuudet voitto olisi pienempi joten Vannetukku jättää nuo tekemättä koska sillä saa kilpailuetua.
 
Aika legendaarista settiä, esim tuo Case vähäpukeiset naiset nuolemassa vanteita / etsimässä irtoripsiä öljyn seasta facebook-mainoksissa.

"– Siitä minun on mahdotonta tietää mitään. Facebook on tarkoitettu vain nuorisolle, ja se nuorisokieli nyt on vähän semmoista. En ole käynyt siellä koskaan"

" Minä olen kokenut, että ne ovat nuorille pojille 15-25 vuoteen ja niillä on oma tyylinsä. En ole kuullut, että kukaan aikuinen Facebookissa olisi käynyt. "

T: Jukka "vannetukku" Heiskanen

:D
 
Muutaman sivun selasin läpi, eikä mainintaa Yokohamasta? Rengashotellista soitettiin että vanhat nastat (5 talvea ajetut) ovat sakkorenkaat. Mulla on uus auto tulossa, näillä näkymin talven lopulla - ja halvin rengas hotellilta olis joku Yokohaman nasta…?
 
On kyllä hyvä hinta, tuskin mennään enää alle. Reffiltä olis Bridgestone hieman halvempi, mutta Goodyear kalliimpi kuin tuo.
 
Jo on hintaa renkailla :D. 175/55x14 Nokiat+107e/kpl vanteet.
 
Mites, kuka osaisi ohjata oudompia kokoja myyvään puljuun missä hinta ei pomppaisi taivaisiin? Tosiaan pitäisi saada alle Vianorin "tarjousta" halvemmalla 870e Nokian Hakkapeliitta R5 175/65x14+kiinalaiset? Image Comet Canteet 5.5x14 ET45 renkaat+vanteet+vanteille laitto.

Toki rengaskokona käy 175-195 leveät TAI 15" vastaavilla vanteilla 175-195leveät mutta saman kokoiset (eli profiili jotain 50-55). Tällä hetkellä paras tarjous "kunnon" ei kiinan tai keski-euroopan kitkoilla on 870e.
 
Mites, kuka osaisi ohjata oudompia kokoja myyvään puljuun missä hinta ei pomppaisi taivaisiin? Tosiaan pitäisi saada alle Vianorin "tarjousta" halvemmalla 870e Nokian Hakkapeliitta R5 175/65x14+kiinalaiset? Image Comet Canteet 5.5x14 ET45 renkaat+vanteet+vanteille laitto.

Toki rengaskokona käy 175-195 leveät TAI 15" vastaavilla vanteilla 175-195leveät mutta saman kokoiset (eli profiili jotain 50-55). Tällä hetkellä paras tarjous "kunnon" ei kiinan tai keski-euroopan kitkoilla on 870e.

Oliko nyt siis niin, että tuo Image Comet on päätetty ja valittu vannemalli? Vai kelpaako mikä hyvänsä? Jos vaatimukset vannemallille eivät ole tiukat, niin halvimmat vanteet löytynevät käytettynä Torista, ellei pulttijako ja/tai keskireikä ole kovin eksoottiset.

Renkaat esim. alapuolisesta, 365€ 4 kpl Nokian R3.

 
Oliko nyt siis niin, että tuo Image Comet on päätetty ja valittu vannemalli? Vai kelpaako mikä hyvänsä? Jos vaatimukset vannemallille eivät ole tiukat, niin halvimmat vanteet löytynevät käytettynä Torista, ellei pulttijako ja/tai keskireikä ole kovin eksoottiset.

Renkaat esim. alapuolisesta, 365€ 4 kpl Nokian R3.

Museoauto niin ei nyt IHAN mitä tahansa haluaisi. Nuo Cometit nyt sattuivat silmään sellaisina mitä olisi vuonna -90 olla tai "ajan henkeen" ja auton tyyliin sopivalta. Ja yhdet käytetyt vanteet olisi jo kiikarissa mutta tuossa koossa jos ostan käytettyä niin sitten parempi olla ns laatukamaa. Nuokin mitä katsoin olisivat paskassa kunnossa 300e satsi ja hyvässä helpot 800e.

Eli jos en löydä jostain helvetin halvalla käytettyjä vanteita tai aitoja BBS/Enkei/tms satsia kiinavanteiden hinnalla niin pitää tulla samasta puljusta niin renkaiden kuin vanteiden.
 
Museoauto niin ei nyt IHAN mitä tahansa haluaisi. Nuo Cometit nyt sattuivat silmään sellaisina mitä olisi vuonna -90 olla tai "ajan henkeen" ja auton tyyliin sopivalta. Ja yhdet käytetyt vanteet olisi jo kiikarissa mutta tuossa koossa jos ostan käytettyä niin sitten parempi olla ns laatukamaa. Nuokin mitä katsoin olisivat paskassa kunnossa 300e satsi ja hyvässä helpot 800e.

Auto oli se ykkössukupolven MX-5?


Luulen, että peltivanteet sopisivat hyvin ajanhenkeen, kun Suomesta puhutaan. :D Mutta vakavasti, ainakin olet etsimässä spekseiltään yleisiä vanteita. Noita on ollut mm. Toyota Corollassa (E120) ensiasennuskamana.

Tyylireferenssinä alapuolista käyttäen...


...esim. alapuoliset voisivat olla vaihtoehto.

 
Auto oli se ykkössukupolven MX-5?


Luulen, että peltivanteet sopisivat hyvin ajanhenkeen, kun Suomesta puhutaan. :D Mutta vakavasti, ainakin olet etsimässä spekseiltään yleisiä vanteita. Noita on ollut mm. Toyota Corollassa (E120) ensiasennuskamana.

Tyylireferenssinä alapuolista käyttäen...


...esim. alapuoliset voisivat olla vaihtoehto.

Ruosteiset peltivanteet jo löytyvät nastarenkailla joissa on noin kolmannes nastoista jäljellä :D. Ja PK-seudulla en nastoja huoli kun liian paljon tulee ajettua käytännössä sulalla märällä asfaltilla. Plus moisessa kipossa se melu :D.

Juu tiedän tiedän, halpa hinta=ei aina saa mitä haluaa mutta nimenomaan multispoke on tuon MX-5 ensimmäisen sukupolven juttu. Itsellä nyt kesävanteina 15" -90 vuoden wire mesh vanteet. Jotain "perus" 5puolaista tms sporttisempaa vannetta mutta käytännössä esim Minimag tyylisiä ei saa enää kuin pirun kalliilla joten joku perus siisti 5puolainen lienee se halvin "hyvä" vaihtoehto ruosteisten peltien tilalle.
 
Ruosteiset peltivanteet jo löytyvät nastarenkailla joissa on noin kolmannes nastoista jäljellä :D. Ja PK-seudulla en nastoja huoli kun liian paljon tulee ajettua käytännössä sulalla märällä asfaltilla. Plus moisessa kipossa se melu :D.

Voi itku. Haistoin jo rahan ja melkein meinasin tarjota Corollan peltivanteita. Ne on jopa ikäisikseen melko siistit ja valmiiksi PK-seudulla. Mutta haussa lienee siis jotakin muuta kuin upgrade ruosteisesta vähemmän ruosteiseen...

Sinuna kysyisin tuolta Päijät-Kumilta tarjousta vanteista omilla mieltymyksillä, kun siellä sopivankokoiset renkaatkin ovat suht edulliset. Ellet jo kysynyt?
 
Mul on 4x100 Ronal vannesatsi ja muistasin et tota 4x100. Noissa huultakin kivasti ja vois näyttää ihan söpöltä. 50e koko sarja ja privassa jatkot, voin laittaa kuviakin. Keskireijän kokoa en muista mutta kyllähän sen mittaa.

Ja sovitepalikoilla keskireikä tarvittaessa mätsääväksi, ei se kuitenkaan alle 54,1 mm voi olla. :thumbsup: (ET sitten asia erikseen.)
 
Voi itku. Haistoin jo rahan ja melkein meinasin tarjota Corollan peltivanteita. Ne on jopa ikäisikseen melko siistit ja valmiiksi PK-seudulla. Mutta haussa lienee siis jotakin muuta kuin upgrade ruosteisesta vähemmän ruosteiseen...

Sinuna kysyisin tuolta Päijät-Kumilta tarjousta vanteista omilla mieltymyksillä, kun siellä sopivankokoiset renkaatkin ovat suht edulliset. Ellet jo kysynyt?
Pitää melkein soitella huomenna. Vaikka nuo R3:t helvetillistä melua pitävätkin kun ajelee kuivalla asfaltilla.
 
Ja sovitepalikoilla keskireikä tarvittaessa mätsääväksi, ei se kuitenkaan alle 54,1 mm voi olla. :thumbsup: (ET sitten asia erikseen.)
Voihan se allekin olla jos jostain sorvaajan löytää :tup: No ei sentään, leikki leikkinä. Hauska että 4 x 100 vanteet ovat nykyään kiven alla, ennen (lue: 90 luvulla) niitä oli joka puun alla läjä.
 
Voihan se allekin olla jos jostain sorvaajan löytää :tup: No ei sentään, leikki leikkinä. Hauska että 4 x 100 vanteet ovat nykyään kiven alla, ennen (lue: 90 luvulla) niitä oli joka puun alla läjä.
Sorvaajia löytyisi kyllä takuulla ties mistä mutta kuka jaksaa ohjelmoida/käyttää manuaalista :D.

Ja kyllä, kelasin että helppo homma, 14-15" alut+helvetin halvalla ok/hyvät kumit mutta 900e o.O
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 454
Viestejä
4 610 011
Jäsenet
75 854
Uusin jäsen
Shapez

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom