Talvirenkaat - yleisketju

Selailin myös mielenkiinnosta noita reff sekä rehvid24 sivuja ja huomasin, että Hankookkia on ainakin kahta eri versiota. Toinen, jossa ei mainita nastasta mitään ja toinen tuo ylläkin näkyvä "Alkuperäinen Hankook -nasta"

Mikähän sitten lie tuo toinen nasta?
 
Selailin myös mielenkiinnosta noita reff sekä rehvid24 sivuja ja huomasin, että Hankookkia on ainakin kahta eri versiota. Toinen, jossa ei mainita nastasta mitään ja toinen tuo ylläkin näkyvä "Alkuperäinen Hankook -nasta"

Mikähän sitten lie tuo toinen nasta?
Välttämättä ei ole nastoja ollenkaan. Näitä joskus tullut tilaajalle ilman nastoitusta. Hämäävästi kyllä nastrehvid otsikon alla.
 
On kyllä renkaiden hinnatkin melkoiset. Ajattelin että kakkosautoon saa edullisesti uudet nastarenkaat, mutta niin vaan 15" kumitkin maksaa hunajaa. Hankookit saisi 420e töineen, koko 185/65R15. Ei taida olla järkevää lähteä muutamaa kymppiä säästämään ja arpomaan kaikenmaailman Trianglen ym välillä, Hankookit kun on hyväksi todettu omassakin lähipiirissä.

Autolla on sen verran vähän ajettu että vanhoissakin renkaissa olisi reilusti pintaa, mutta paistoleima on vuodelta 2014 joten kumi jo kovettunut ja pito oletettavasti heikentynyt selvästi. Yhdestä renkaasta myös varmaan puolet nastoista karannut. Itselläni on kerran ollut lähemmääs 10v vanhat kitkarenkaat auton alla ja olivat mielestäni hengenvaaralliset, siitä on jäänyt tuo mielikuva että iäkkäitä renkaita en halua omassa autossa pitää..
 
Nypit nastat pois niin saat ajella ne kesärenkaina loppuun ja säästät sillä. Onko se välillä järkevää, siihen en kommentoi, jokainen tekee valinnat omasta lähtökohdastaan.
 
Nypit nastat pois niin saat ajella ne kesärenkaina loppuun ja säästät sillä. Onko se välillä järkevää, siihen en kommentoi, jokainen tekee valinnat omasta lähtökohdastaan.

Toki toki. On vaan kesärenkaat sen verran tuoreet ja laatumerkkiä että ei ole tarvetta.

Tuossa vielä mitä olis tarjolla lähiliikkeistä 185/65R15. Ei tosiaan paljoa eroa Hankook vs. halppikset. Nankang vielä menis mutta tuosta Cordiantista ei ole mitään käsitystä. Noh, valintojen maailma

Nankang SW-8 Ice Activa 370€
Triangle IceLynx TI501 390€
Cordiant Snow Cross 2 330€
Michelin X-ICE NORTH 4 470€
Hankook i*Pike RS2 420€
 
Cordiantti on venäläinen, asia josta ei hiiskutakaan jälleenmyyjien sivuilla. (No wonder.... :hmm: )
 
Kormoran Stud 2 nastarenkaat tuli ostettua, 390 euroa kustansi. Saa nähdä millainen rengas. Netistä ei mitään hirveää lyttäystä ole tullut vastaan, tosin ei paljoa löydykään arvosteluja - ymmärrettävällä kielellä :). Michelinin halppisrengashan nämä on.
 
Onko se koko pakko 60-sarjaa? jos 55-sarjalaisen saisi halvemmalla..?
No en itse näistä jutuista niin paljon tiedä, että voiko niitä edes laittaa. Nykyiset talvirenkaat ajettu loppuun ja niissä lukee koko 205/60R16. Sillä lähdin sen mukaan etsimään uusia talvirenkaita.
 
Mites se Nokian renkaiden venäjän tuotannon myynti etenee? Pian on vuosi mennyt sodan alkamisesta ja kovat oli suunnitelmat luopua toiminnasta. Itse en enää ostaisi Made in Russia nokialaisia.. periaatteesta.
Vähiin käy valikoima, jos ja kun Venäläisiä renkaita boikotoi. TM:n talvirengastestistä bongattuna Venäjällä valmistettuja olivat Bridgestonet, Michelinit ja Nokiat. Continentalit olivat jotenkin onnistuneet hommaamaan Saksasta vaikka tuotanto on jatkunut itänaapurin puolella lähes keskeytyksettä tähän päivään asti. Eikä taida lista loppua noihin.
 
Vähiin käy valikoima, jos ja kun Venäläisiä renkaita boikotoi. TM:n talvirengastestistä bongattuna Venäjällä valmistettuja olivat Bridgestonet, Michelinit ja Nokiat. Continentalit olivat jotenkin onnistuneet hommaamaan Saksasta vaikka tuotanto on jatkunut itänaapurin puolella lähes keskeytyksettä tähän päivään asti. Eikä taida lista loppua noihin.
Eiköhän se valikoima ole nimenomaan käymässä pieneksi jos venäläisiä renkaita haluaisi (ellei itse käy hakemassa).

Venäjältä kun ei enää saa renkaita EU-alueelle tuoda, niin kun vanhat varastot on myyty loppuun niin 0 % renkaista on Venäjällä valmistettuja. Toki Venäläisistä brändeistä voi silti mennä rahaa rajan taakse jos niitä on.

Tällä hetkellä ottaisin ennemmin Venäjällä kuin Kiinassa valmistetut kumit jos lompakollaan haluaa äänestää, johtuen ihan siitä että tuontikiellosta johtuen Venäjän renkaiden kysyntä ei enää vaikuta rahavirtoihin maahan, Kiinaan vaikuttaa. Ei niitä jo tuotuja renkaita kannata roskiinkaan heittää. Mutta nämä on jokaisen omia eettisiä dilemmoja.

Siinä olet kyllä oikeassa, että jos haluaa boikotoida firmoja joilla on tai on ollut tuotantoa Venäjällä niin vaihtoehdot käy vähiin, jos niitä edes on laatumerkeissä, eli sen osalta Nokianista huutelu on vähän tekopyhää.
 
Vähiin käy valikoima, jos ja kun Venäläisiä renkaita boikotoi. TM:n talvirengastestistä bongattuna Venäjällä valmistettuja olivat Bridgestonet, Michelinit ja Nokiat. Continentalit olivat jotenkin onnistuneet hommaamaan Saksasta vaikka tuotanto on jatkunut itänaapurin puolella lähes keskeytyksettä tähän päivään asti. Eikä taida lista loppua noihin.
Passattiin hain juuri Michelin X-ICE North 4 nastat kokoa 215/55/17. Made in Italy ja DOT 34/22.
 
Toiseen kulkineeseen piti ostaa uudet talvirenkaat kun vähemmän yllättäen kaupanteossa mukana tulleet nastarenkaat oli tiensä päässä. Luulin, että hinnat on pompsahtaneet oikein kunnolla, mutta renkaatalle.fi:stä löytyi Goodyear UltraGrip 9+ noin neljäänsataan asennettuna UltraGrip Ice 2 XL vähän yli 450 euroa asennettuna. Otin sitten samalla toiseen autoon loppuunajettujen Michelinien tilalle Goodyearin EfficientGrip Performance 2:t, nelisensataa asennettuna. Onneksi on vain pikkuautoja, eikä tarvi miettiä ulkonäköseikkoja niin 195/65/15 passaa oikein hyvin ja lompakko kiittää. Goodyearista on edellisistä autoista oikein hyviä kokemuksia.
 
Viimeksi muokattu:
No nämä lähti sitten mukaan 550€ vanteille + tasapainotus. Vielä en ottanut näitä alle, ei kai ihan vielä tarvii täällä Keski-suomessa.

Ei tuossa hirveän korkeat nastat ole, tuntuu jopa että useissa kohdassa hyvä kun on kumin kanssa samalla tasolla. Mutta ehkä tuo ei meinaakaan mitään toivotaan että nää on nyt kovat!

Edelliset oli 4-5 vuotta vanhat Goodyear ultra grip ice arctic nastat ja niitä oli katkennut jo aika monet ja muutenkin oli vähän liukkaat viime talvena..
 

Liitteet

  • IMG_20221020_140552_HDR~2.jpg
    IMG_20221020_140552_HDR~2.jpg
    1,9 MB · Luettu: 351
No nämä lähti sitten mukaan 550€ vanteille + tasapainotus. Vielä en ottanut näitä alle, ei kai ihan vielä tarvii täällä Keski-suomessa.

Ei tuossa hirveän korkeat nastat ole, tuntuu jopa että useissa kohdassa hyvä kun on kumin kanssa samalla tasolla. Mutta ehkä tuo ei meinaakaan mitään toivotaan että nää on nyt kovat!

Edelliset oli 4-5 vuotta vanhat Goodyear ultra grip ice arctic nastat ja niitä oli katkennut jo aika monet ja muutenkin oli vähän liukkaat viime talvena..
Myytiinkö nämä ihan tuliterinä? Aika ruokottoman likaiset jos näin.
 
Myytiinkö nämä ihan tuliterinä? Aika ruokottoman likaiset jos näin.
Mitä se kyljessä oleva lika haittaa? Tuommoiseksi ne menee, kun niitä pyörittelee likaisella hallin lattialla. Tarvitse, kuin laskea kyljelleen maahan jos lattia on likainen tai varasto hylly likainen niin näyttävät tuolta.
 
Mitä se kyljessä oleva lika haittaa? Tuommoiseksi ne menee, kun niitä pyörittelee likaisella hallin lattialla. Tarvitse, kuin laskea kyljelleen maahan jos lattia on likainen tai varasto hylly likainen niin näyttävät tuolta.
Ei se käytössä mitään haittaakaan, mutta ei sen tuolta kuulu näyttää jos on oikeaoppisesti varastoitu.

Terveisin nimimerkillä rengasvarastossa työskentelevä.
 
Vähän likaa ottaneet mutta eiköhän nämä ihan uudet ole. Paistoleima näytti olevan 1621.
 

Liitteet

  • IMG_20221020_134608_HDR.jpg
    IMG_20221020_134608_HDR.jpg
    2,7 MB · Luettu: 265
On työautossa näemmä Nokian Hakkapeliitta 10 ja on muuten nastat jotenkin paljon järeämmät ku Hankookissa. Hyvä ku osassa kohtaa Hankookeissa nasta oli tyyliin kumin tasolla.
 
Viimeksi muokattu:
Ajamattomassa nastarenkaassa nasta on usein pinnan tasalla, nastaulkonema kasvaa käytön (= muutamia kymmeniä/satoja km) myötä normaaliksi. Toki nastoissakin on eroja, kuten myös siinä onko nastoitettu valmiiksi tehtaalla vaiko vasta liikkeessä.
 
On työautossa näemmä Nokian Hakkapeliitta 10 ja on muuten nastat jotenkin paljon järeämmät ku Hankookissa. Hyvä ku osassa kohtaa Hankookeissa nasta oli tyyliin kumin tasolla.
Kun rengas pyörii, nastat tulevat esiin. Itellä tuli kans auton mukana hankookin pike2 rs tms. ja olivat viime talven perusteella oikein passelit, ja kaikki nastatkin vielä tallella, vaikka tuli hieman koeteltua etenemiskykyä liukkailla. Toki hakkapeliitat on kyllä aikaisemmin kestäneet vuosikausia, että yhden talven perusteella ei lopullista tuomiota voi vielä antaa. Hintaero nokiaan taitaa olla rapsakka, ja veikkaisin hinta/laatu -suhteen olevan hankookissa kohdillaan.
 
Morjens. Autoon ois uudet nastat saatava ja tälläiset kuin Hankook winter i*pike rs2 koossa 205/60R16 lähtis töineen auton alle 560€. Onko paha? Vai onko suositella jotain toista sarjaa vaikka edukkaamalla?

Sailun Iceblazer wst3 470€/srj töineen

Sonar Powerhound PF-9 400€/srj töineen

Tälläisiä myös tarjottiin.
Osta noi Hankookit. EI talvirenkaiksi kiinankumeja.
Voit myös kysyä Sava Eskimo Stud (Michelin eurooppalainen halpamerkki, mulla alla Mondeossa)
tai Kumhoja(Euromaster ainakin myy). Molemmat nastoilla. Kummassakin hyvä hinta/laatusuhde.
Näillä jo pärjää hyvin vaikka ihan Continentaleita olekkaan.
 
Taas näyttää siltä ettei tiedä YHTÄÄN mitkä talvinakit sitä pitäisi siis hankkia. Ei oikein tunnu löytyvän siedettävää kompromissia asfaltilla hyvin toimivasta (ei tunnu siltä että rengas taipuu jatkuvasti alle jne) mutta jäällä loogisesti käyttäytyvästä kitkarenkaasta niin millään. Juu tiedän fysiikka sitä tätä ja tota mutta... Aina saa toivoa. Pitäisi saada 14-15" 195 leveät kohtuu korkean profiilin renkaat siis MX-5:een jossa tosiaan ei mitään apuja, takaveto ja en ole ajanut talvella takavedoilla sitten öööö vuoden miekka ja kivi joten tavallaan toivoisi että rengas olisi kohdillaan PK-seudulla suhailuun.

Välillä tulee vastaa ajettavuudeltaan päteviä talvirenkaita joissa myös talvipito on kohdillaan, tällä vuostuhannella Misukan viimeinen kitka ennen Maxi Iceja (malli unohtunut 20 vuodessa..), Contin CVC 5 ja viimeisimpänä Viattin nastarengas. Kaikkia yhdistää jäykkä runko, eli lähtisin varmaa etsimään niistä joiden vientävastusta testeissä haukutaan.

Edit: Kehitys lienee terävintä siellä missä markkinat on suurimmat, eli keskieuroopan malleissa. Nyt vertailurenkaana ollut pesi ensimmäistä kertaa nastarenkaan TM:n testissä.
 
Viimeksi muokattu:
Myös se että etsii kapeita ja korkeita renkaita ei sovi yhtälöön että halutaan renkaalta ajettavuutta
 
Myös se että etsii kapeita ja korkeita renkaita ei sovi yhtälöön että halutaan renkaalta ajettavuutta
Riippuu kyllä ihan missä ajaa. Esimerkiksi täällä landella missä ei ole liukkaudentorjuntaa ja aurauskin on vain arkena pikkuteillä kapea ja korkea on ihan hyvä kunhan mm. kantavuus on riittävä. Ja nastat. Vesijääkelejä on aika usein.
 
Onko niin, että Bridgestonelta ei ole tällä hetkellä mitään nastaa? Noranza 001 hävinnyt valikoimasta, First Stopilta tuli tänään joku mainos, jossa ainoastaan kitkoja ja nastoina mainostettiin Falkenin Winterpeak F-Ice 1:tä.

Noita saisi paikalliselta aika sopu ilman asennusta, jos itse veivaisi päälle. Noista tuskin kokemusta vielä kellään? Kitka pärjäsi jossain TM / Moottori testissä OK.
 
Onko niin, että Bridgestonelta ei ole tällä hetkellä mitään nastaa? Noranza 001 hävinnyt valikoimasta, First Stopilta tuli tänään joku mainos, jossa ainoastaan kitkoja ja nastoina mainostettiin Falkenin Winterpeak F-Ice 1:tä.

Noita saisi paikalliselta aika sopu ilman asennusta, jos itse veivaisi päälle. Noista tuskin kokemusta vielä kellään? Kitka pärjäsi jossain TM / Moottori testissä OK.
Taitaa löytyä Bridgestone Blizzak Spike 3, mutta ovat näköjään huonommat kun vanhemmat Noranza 001:t (ainakin TM testin mukaan). Itsellä autossa talvirenkaina Noranza 001:t ja ovat kyllä olleet mainiot renkaat.
 
Pesi miten? Jotain lyhyttä referaattia?
En ole lukenut juttua mutta painotuskysymyshän tuo on.
Itselle täällä olevien paikallisteiden liukkaudentorjunnan ja aurauksen puute + vesijääkelit vaati kyllä nastoja mutta ruuhkasuomessa on toisenlaiset vaatimukset.
 
Pesi miten? Jotain lyhyttä referaattia?
Continental WinterContact näytti ”pesevän” Kiinalaisen Antareksen jääjarrutuksessa 0,8 metrillä jääden seuraavasta nastarenkaasta (Nokian Nordman) päälle 8 metriä ja sitä seuraavasta nastasta (Goodyear) noin 18 metriä. Jarrutuksessa lumella saman renkaan taakse jäi Antares ja Nordman 0,1 ja 0,2 metrin erolla. Ajettavuudessa, käsittelykokeessa ja kiihdytyksessä Conti sai kaikkia nastoja heikommat arvosanat sekä jäällä että lumella.

Tietenkin jos talvi käsittää vain ajoa kuivalla ja märällä asfaltilla, niin nuo pesevät kaikki testin talvirenkaat.
 
Micheli x-ice snowt edessä vuoden vanhat. Takana continenntal viking contac 6 neljä vuotta vanhat.
Tuli auto mukana. Saa sitten nähdä kun tulee etelään kelit tarviiko taakse ostaa uudet misukat.
 
Riippuu. Volvoilla rengassarja oli 6kpl, eteen kun piti ostaa uudet niin takaset oli ~50% jäljellä. En harrasta E/T kierrätystä.
 
Myös se että etsii kapeita ja korkeita renkaita ei sovi yhtälöön että halutaan renkaalta ajettavuutta

Kapeus ja etenkin korkeus on suhteellista. Se mitä talvipitona yleisesti tunnetaan, vaatii rungolta ominaisuuksia joita tässä keskustelussa kuvataan "löysyydellä" jotta rengas antaa anteeksi peruseinarin ohjausliikkeitä menettämättä pitoaan. Polttoainetaloudellisuus on toinen. En ole tämän alan asiantuntija, mutta kun noita matalampia renkaita esim. asentelee vanteelle, niin huomaa että se joustava osuus kyljestä menee niissä melko pieneksi. Eli väitän että sulan kelin ajettavuuden ja talvipidon paras kompromissi on jossain siellä keskellä mitä tulee rungon profiilisuhteeseen. Aikaisemmassa viestissä mainitut esimerkit olivat 195/65, 205/55 ja 225/45 mikä tukisi tätä teoriaa.

Alkuperäiselle kysyjälle suosittelisin kokeilemaan sitä Viattin nastaa, ei toki pärjää kuuraliukkaalla "miljoonanastaisille" mutta vastavuoroisesti huomaa että sulaa tietä vasten on kumiseosta eikä pelkkiä nastoja. Venäjäkortti joo, mutta taitaa olla monissa muissakin merkeissä sama homma. En itse näkisi ongelmaa jos tavara on tullut varastoon ennen helmikuuta.
 
Pesi miten? Jotain lyhyttä referaattia?

Pärjäsi testin lopputuloksissa paremmin. Tätä on ainakin aikaisemmin pidetty paremmuuden mittarina. Käsitys ei ole omani, vaan heijastelee yleistä näkemystä asiasta. Tosiasiallisestihan aika harva ajaa alle 1000 km ajetuilla nastapyörillä järven jäällä.

Edit: linkki TM:n testiin sivu pari aikaisemmin tässä topicissa. Täytyisi kaivaa netistä onko samasta lähdeaineistosta tehty muita lopputulemia, oliko se viime vuonna kun TM jätti joidenkin maahantuojien Suomeen tuomat pois lopputuloksista koska heillä oli keskenään taiteellisia erimielisyyksiä. Ei niitä nytkään siellä näy, vaikka tulosten ja hinnan puolesta mielestäni olisi syytä.
 
maahantuojien Suomeen tuomat pois lopputuloksista koska heillä oli keskenään taiteellisia erimielisyyksiä. Ei niitä nytkään siellä näy, vaikka tulosten ja hinnan puolesta mielestäni olisi syytä.

Ei ole edelleenkään koska vannetukun äijä on kusettaja ja yleisestikin paska jätkä(mm. Työpaikkakiusaamis-case, sekä hengenvaarallisen pilarinostimen myyminen ja takaisinvedosta kieltäytyminen)

Screenshot_2022-10-23-09-20-14-87_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg


Vannetukku tekee siis käytännössä niin, että jos saavat renkaan testiin niin käyttävät markkinoinnissa isoilla kirjaimilla TM testaama, mutta itse rengas voi mallinimeä lukuunottamatta muuttua täysin toiseksi tuotteeksi(lue: halvemmaksi, josta saa paremmat katteet).
 
Vannetukun mainonta on vieläkin hyvän maun vastaista, epäilyttävää ja harhaanjohtavaa. Esim Kontio IcePaw renkaiden markkinointi. Mainoksissa kehutaan kuinka lähtee kuin tykin suusta ja kuinka se on jääkiihtyvyydeltään parempi kuin muut renkaat sekä kaikkia muita ylistyksiä. Mainoksissa vain jätetään kertomatta että kyseinen rengas menestyi vain sillä yhdellä osa-alueella ja muut testattavat osa-alueet olivatkin keskivertoa tai huonoa.
 
Harvemmin yritykset muistuttelevat tuotteidensa huonoista puolista markkinoinnissaan.

Samalla tavalla nastarenkaista mainostetaan aina sitä jääpitoa ja unohdetaan melu ja tien kuluminen. Hyvän maun vastaista? Ehkä.
Yleinen markkinointikäytäntö? Kyllä

Asiaan:
Pitäisi saada autoon "Hankook-tasoiset" 205/60R16 kitkarenkaat. Mistä saa halvimmalla?
 
Asennuksineen kaiketi 1001, itse masentaja etsien Reff.


 
Ei ole edelleenkään koska vannetukun äijä on kusettaja ja yleisestikin paska jätkä(mm. Työpaikkakiusaamis-case, sekä hengenvaarallisen pilarinostimen myyminen ja takaisinvedosta kieltäytyminen)

Kyseessä on yksittäisinen myyjä tai maahantuoja, olkoot sitten kuinka perseestä tahansa. Tuotteilla voi olla myös muita maahantuojia ja merkittävä osa ainakin itseni tuntemista kuluttajista tilaa renkaita itse ulkomailta, siinä vaiheessa voisi vielä vetää kotiinpäin valitsemalla sen Suomessa suunnitellun tuotteen.

Tämä molemmin puoleinen perseily on johtanut siihen että näistä Vannetukun myymistä merkeistä on saatavilla ainoastaan Vannetukun markkinoinnin näkemys ja jotain TM:n pienellä präntättyä itkua, tietäjät tietää ja kaivaa niiden hinta-laatusuhteeltaan parhaiden merkkien tulokset ulkolaista testeistä. Jos jonkun tahon markkinointi oikeasti on harhaan johtavaa, niin meillä Suomessa on mielestäni tahot joiden pitäis hoitaa asiat kuntoon.

Se, että markkinointimyynnistä elävä aikakauslehti alkaa testailemaan sellaisia tuotteita jotka täyttävät sen markkinointiehdot, alkaa kuulostaa kuolonkorinalta.

Asiaan:
Pitäisi saada autoon "Hankook-tasoiset" 205/60R16 kitkarenkaat. Mistä saa halvimmalla?

Näyttäisi tuo linkitetty olevan muutaman euron halvempi kuluineen kuin käyttämäni putiikki, mutta voin suositella sekä rengasta että kauppiasta:

 
Talvella tiellä pysymiseen vähän sivuuttaen, onko tietoa että joko näiden yöpakkasten myötä isojen teiden/motareiden suolaus on aloitettu? Työmatka on motaria, ja näyttää että yöllä on pari astetta taas pakkasta mutta kesänakit alla, ja aina niin ärsyttää se nastojen ropina sitten kun muun osan päivästä on +10c. Toki vielä enemmän ärsyttää kuolla kun lentää tieltä ulos yli satasen vauhdista.
 
Kyseessä on yksittäisinen myyjä tai maahantuoja, olkoot sitten kuinka perseestä tahansa. Tuotteilla voi olla myös muita maahantuojia ja merkittävä osa ainakin itseni tuntemista kuluttajista tilaa renkaita itse ulkomailta, siinä vaiheessa voisi vielä vetää kotiinpäin valitsemalla sen Suomessa suunnitellun tuotteen.

Tämä molemmin puoleinen perseily on johtanut siihen että näistä Vannetukun myymistä merkeistä on saatavilla ainoastaan Vannetukun markkinoinnin näkemys ja jotain TM:n pienellä präntättyä itkua, tietäjät tietää ja kaivaa niiden hinta-laatusuhteeltaan parhaiden merkkien tulokset ulkolaista testeistä. Jos jonkun tahon markkinointi oikeasti on harhaan johtavaa, niin meillä Suomessa on mielestäni tahot joiden pitäis hoitaa asiat kuntoon.

Se, että markkinointimyynnistä elävä aikakauslehti alkaa testailemaan sellaisia tuotteita jotka täyttävät sen markkinointiehdot, alkaa kuulostaa kuolonkorinalta.

Tuossa TM:n pääkirjoituksessa puhutaan Vannetukusta yrityksenä, jonka tekee n. 20M€ liikevaihtoa. Tuon kokoluokan firman voisi olettaa käyttäytyvän edes jollain tasolla vastuullisesti.

Vannetukku on ollut julkisuudessa aikaisemminkin muun muassa oikeustaisteluistaan kilpailijayhtiö Nokian Renkaiden kanssa (siirryt toiseen palveluun), vähäpukeisten naisten käyttämisestä markkinointiin (siirryt toiseen palveluun) ja viimeisimpänä työpaikkakiusaamisesta (siirryt toiseen palveluun).

Samaan aikaan se on tehnyt tasaisesti noin 20 miljoonan euron liikevaihtoa hyvällä liikevoittoprosentilla. Yhtiö työllistää Suomessa noin 80 ihmistä.

Vannetukkua ei kiinnosta vittujakaan lakien noudattaminen ja tuoteturvallisuus. Se hengenvaarallinen pilarinostin oli vain yksi case ja pahimmasta päästä.


Mutta eipä kiinnosta maahantuojan roolissa myöskään muut lakisääteiset velvollisuudet vaan tuupataan kiinapaskaa markkinoille maksimit. Ja kysehän on vain siitä, että täyttämällä lakisääteiset velvollisuudet voitto olisi pienempi joten Vannetukku jättää nuo tekemättä koska sillä saa kilpailuetua.
 
Aika legendaarista settiä, esim tuo Case vähäpukeiset naiset nuolemassa vanteita / etsimässä irtoripsiä öljyn seasta facebook-mainoksissa.

"– Siitä minun on mahdotonta tietää mitään. Facebook on tarkoitettu vain nuorisolle, ja se nuorisokieli nyt on vähän semmoista. En ole käynyt siellä koskaan"

" Minä olen kokenut, että ne ovat nuorille pojille 15-25 vuoteen ja niillä on oma tyylinsä. En ole kuullut, että kukaan aikuinen Facebookissa olisi käynyt. "

T: Jukka "vannetukku" Heiskanen

:D
 
Muutaman sivun selasin läpi, eikä mainintaa Yokohamasta? Rengashotellista soitettiin että vanhat nastat (5 talvea ajetut) ovat sakkorenkaat. Mulla on uus auto tulossa, näillä näkymin talven lopulla - ja halvin rengas hotellilta olis joku Yokohaman nasta…?
 
On kyllä hyvä hinta, tuskin mennään enää alle. Reffiltä olis Bridgestone hieman halvempi, mutta Goodyear kalliimpi kuin tuo.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 280
Viestejä
4 507 755
Jäsenet
74 347
Uusin jäsen
Si-Pe

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom