- Liittynyt
- 23.10.2016
- Viestejä
- 2 718
Tätäkö?Puuilosta löytyy fosforihappoa viemäriaukaisuosastolta (putkenavaajaa)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tätäkö?Puuilosta löytyy fosforihappoa viemäriaukaisuosastolta (putkenavaajaa)
Tämä on 33%Taisikin olla kalkinpoistoaine nimellä siellä. No tuoteselosteesta lukemalla selviää.

Kokeile tilata marmorilta jotain isompaakin, jos vaikka hinta olisi taas 8,90€…

31333687 Wiper Arm Seal Grommet, tai jotakin sinnepäinEnpä taida. Starttirahalla ei paljoa tilailla ja ihan riittävästi korpesi jo noidenkin tilaaminen.
Enpä ainakaan itse keksinyt, että millä hakusanalla noita helkutin kuminkappaleita olisi pitänyt hakea - ihan varmaan löytyy netistäkin kun kaikkea muutakin luukkua ja kilpeä saa.
Eikä tuollaisen 3x3cm palikan nyt pitäisi hävitä maan päältä tuolla lailla mutta viitsinyt alkaa koko autoa purkamaan sen takia, että tuo löytyy sitten jostain välistä.
Noin yleensä OE-numerolla kyllä löytyy muualtakin mutta näissä parissa tapauksessa sitä OE-numeroa ei valitettavasti ollut eikä löytynyt helposti edes Vidasta.
Mutta eipä hätää, töiden kanssa kun arvotaan edelleen, että tehtäisiinkö vaiko eikö, niin tälle harrastukselle voi kohta sasnoa tällä menolla hyvästit. Tuon toisen kulimallin korjauksesta viitsi mitään kummempaa edes laittaa kun koko laitos on niin viheliäinen kuin vain 2010-luvun auto voi olla.![]()
31333687 Wiper Arm Seal Grommet, tai jotakin sinnepäin
Motonetista löytyy fosforihappoa:Entisointiprojekti seisonut noin 10 vuotta, yllätys bensatankki täynnä ruostetta, imulinja 100% tukossa.
Fosforiahappo ilmeisesti paras bensatankkiin, luo jonkinmoisen suojaavan kerroksen ruosteenpoiston lisäksi?
Fosforihappoa en löytänyt, mutta elintarvikehyllystä löyty jauhemaista sitruunahappoa ja viinietikkaa, sekä soodaa.
Pari päivää litkut muhinut, ruoste alkanut irrota, seuraavaksi tankkiin muttereita ja rajua sekoitusta.
Luin myös että käsittelyn jälkeen pitäisi happamuus neutralisoida soodalla?
Tankin pohjalla jonkinlainen imusuodatin? ei mitään mahdollisuutta päästä käsiksi tuohon, mahtaako aueta happokylvyssä![]()
Tämä on jotain 10% seosta, pröötMotonetista löytyy fosforihappoa:
![]()
Motox Fosforihappo Gel 1 l | Motonet Oy
Korkealaatuinen käyttövalmis nopeasti vaikuttava fosforihappogeeli tehokkaaseen ruosteenpoistoon. Hyytelömäisen koostumuksensa ansiosta aine pysyy jopa...www.motonet.fi
CRC:ssä on fosforihappoa huomattavasti enemmän vaikka ei myydä sillä nimellä. CRC Rust Remover Ruosteenpoistaja 250 ml | Motonet OyMotonetista löytyy fosforihappoa:
![]()
Motox Fosforihappo Gel 1 l | Motonet Oy
Korkealaatuinen käyttövalmis nopeasti vaikuttava fosforihappogeeli tehokkaaseen ruosteenpoistoon. Hyytelömäisen koostumuksensa ansiosta aine pysyy jopa...www.motonet.fi
Jeps, IKH 85% on parasta mitä kaupasta saa helposti.Tämä on jotain 10% seosta, prööt
Mites Teknoseesam saniteetti kalkin- ja ruosteenpoistoaine 500ml, 5,99 €? Sisältää:33% fosforihappoa, tensidejä, korroosionestoainetta.Jeps, IKH 85% on parasta mitä kaupasta saa helposti.
Mites Teknoseesam saniteetti kalkin- ja ruosteenpoistoaine 500ml, 5,99 €? Sisältää:33% fosforihappoa, tensidejä, korroosionestoainetta.
Varmaan laitettava testaukseen, litrahinta ainakin järkeväMites Teknoseesam saniteetti kalkin- ja ruosteenpoistoaine 500ml, 5,99 €? Sisältää:33% fosforihappoa, tensidejä, korroosionestoainetta.
Jos ei itse pysty tekemään tai joku tuttu puoli-ilmaiseksi, niin kallista on.Auton helmat mureni jauhoksi katsastajan käsissä vähän yllättäen. Onko jollain kokemusasiantuntijalla heittää arviota mitä tuollaisten korjaus maksaa? Kävin yhdessä puljussa kysäisemässä ja sanoivat, että meillä maksaisi niin paljon ettei mitään järkeä. Käytännössä koko ulompi helma pitäisi vissiin ottaa irti, tai ainakin jostain kohtaa leikata, hitsata uusi pala paikalleen, varmaan kittiä ja maalit päälle. Sinänsä uuden veroisen näköinen ei tarvitse olla, tonnin ruoska, mutta muuten ihan ok kunnossa ikäisekseen. Vai onko tuollainen keissi kuolemantuomio autolle?
Auton helmat mureni jauhoksi katsastajan käsissä vähän yllättäen. Onko jollain kokemusasiantuntijalla heittää arviota mitä tuollaisten korjaus maksaa? Kävin yhdessä puljussa kysäisemässä ja sanoivat, että meillä maksaisi niin paljon ettei mitään järkeä. Käytännössä koko ulompi helma pitäisi vissiin ottaa irti, tai ainakin jostain kohtaa leikata, hitsata uusi pala paikalleen, varmaan kittiä ja maalit päälle. Sinänsä uuden veroisen näköinen ei tarvitse olla, tonnin ruoska, mutta muuten ihan ok kunnossa ikäisekseen. Vai onko tuollainen keissi kuolemantuomio autolle?
Maavaraan palatakseni niin eikö autoihin saa korotussarjoja alustaan? Madallussarjoja näyttäisi olevan joka paikassa.
Kaikki jousitukseen kohdistuvat muutokset vaativat muutoskatsastuksen 1.1.1998 käyttöönottoa uudemmissa autoissa.
Auton helmat mureni jauhoksi katsastajan käsissä vähän yllättäen. Onko jollain kokemusasiantuntijalla heittää arviota mitä tuollaisten korjaus maksaa? Kävin yhdessä puljussa kysäisemässä ja sanoivat, että meillä maksaisi niin paljon ettei mitään järkeä. Käytännössä koko ulompi helma pitäisi vissiin ottaa irti, tai ainakin jostain kohtaa leikata, hitsata uusi pala paikalleen, varmaan kittiä ja maalit päälle. Sinänsä uuden veroisen näköinen ei tarvitse olla, tonnin ruoska, mutta muuten ihan ok kunnossa ikäisekseen. Vai onko tuollainen keissi kuolemantuomio autolle?
Auton helmat mureni jauhoksi katsastajan käsissä vähän yllättäen. Onko jollain kokemusasiantuntijalla heittää arviota mitä tuollaisten korjaus maksaa? Kävin yhdessä puljussa kysäisemässä ja sanoivat, että meillä maksaisi niin paljon ettei mitään järkeä. Käytännössä koko ulompi helma pitäisi vissiin ottaa irti, tai ainakin jostain kohtaa leikata, hitsata uusi pala paikalleen, varmaan kittiä ja maalit päälle. Sinänsä uuden veroisen näköinen ei tarvitse olla, tonnin ruoska, mutta muuten ihan ok kunnossa ikäisekseen. Vai onko tuollainen keissi kuolemantuomio autolle?
Jos tekee "oikein" ja hienosti, tarvitsee todennäköisesti leikata aika paljon pois että löytää ehjää peltiä ja sitten tehdä/vaihtaa koko helma isolta alueelta. Jos joutuu täyden rahan maksamaan korjauksesta, ei todennäköisesti kannata tonnin autoon. Paitsi, jos se tonnin auto on muuten hyvä ja sitä autoa aikoo pitää pitkään, silloin siihen korjaukseenkin voi kannattaa laittaa tonni rahaa ja saa taas autoa pitkäksi aikaa siltä osin.Auton helmat mureni jauhoksi katsastajan käsissä vähän yllättäen. Onko jollain kokemusasiantuntijalla heittää arviota mitä tuollaisten korjaus maksaa? Kävin yhdessä puljussa kysäisemässä ja sanoivat, että meillä maksaisi niin paljon ettei mitään järkeä. Käytännössä koko ulompi helma pitäisi vissiin ottaa irti, tai ainakin jostain kohtaa leikata, hitsata uusi pala paikalleen, varmaan kittiä ja maalit päälle. Sinänsä uuden veroisen näköinen ei tarvitse olla, tonnin ruoska, mutta muuten ihan ok kunnossa ikäisekseen. Vai onko tuollainen keissi kuolemantuomio autolle?
Faijan Jaggesta kaverin kaveri uusi koko toisen puolen helman. Maksoi muistaakseni 900.Jos ei itse pysty tekemään tai joku tuttu puoli-ilmaiseksi, niin kallista on.
Ja jos tuohon ryhtyy ja sen teettää muilla niin kannattaa sitten vahvasti harkita että teettää samantien koko helman varsinkin jos halvalla löytyy valmis helma halvalla. (Kun eivät halvimmat maksa 30€ ylöspäin. Tosin rahti tuonkokoisissa nostaa hintaa.) Koska jos sen vain paikkaa niin melkovarmasti saa sitten melkein vuosittain siitä vierestä korjata taas uusiksi.Auton helmat mureni jauhoksi katsastajan käsissä vähän yllättäen. Onko jollain kokemusasiantuntijalla heittää arviota mitä tuollaisten korjaus maksaa? Kävin yhdessä puljussa kysäisemässä ja sanoivat, että meillä maksaisi niin paljon ettei mitään järkeä. Käytännössä koko ulompi helma pitäisi vissiin ottaa irti, tai ainakin jostain kohtaa leikata, hitsata uusi pala paikalleen, varmaan kittiä ja maalit päälle. Sinänsä uuden veroisen näköinen ei tarvitse olla, tonnin ruoska, mutta muuten ihan ok kunnossa ikäisekseen. Vai onko tuollainen keissi kuolemantuomio autolle?
Kyllä siellä kulmassa lasikantapolttimo pitäisi olla.Jotain autojen kanssa äheltäminen sentään on auttanut, kun isompi meni tänään suoraan katsastuksesta läpi. Pakoputkea pitänee kiinnitellä paremmin - ymmärrettävästi alkuperäiset koukut lahoavat ajan myötä.
Nyt on sitten hyvä paikka päteä. Katsuri valitti, että autossa ei pala äärivalot tms. edessä. Toisin sanoen P3 V70n etu-umpioiden vilkkuosassa pitäisi olla jotkut tuikut. Takana tuossa on äärivaloina takavalojen reunassa 3 lediä. Mielestäni tuossa ei ole kyllä ikänään palanut itsellä ollessa mitään valoa, eikä asiasta ole aiemmissa katsastuksissa mainittu. Itsellä oli hiukan sellainen mielikuva, että näissä ensimmäisissä P3-sarjan autoissa moisia ei edes ole. Kyseessä siis per ensimmäisiä P3-sarjan V70. 2008-mallinen papereitten mukaan, koska siitä P3-tuotanto alkaa.
Toki nyppäisen umpiot irti tässä jossain vaiheessa, kun ajattelin ehostaa niitä hartsikitillä kun kaveri demonstroi, miten hyvät umpioista tulee niillä. Niin samallahan tuon katsoo, en nyt ole hetkeen noita käyttänyt irti, näemmä eivät kiinaledit lisäpitkissä suuresti kiinnostele katsuria kun jo toisen kerran meni niillä läpi.![]()
Kyllä siellä kulmassa lasikantapolttimo pitäisi olla.
Törkeen ylihintaista.Jeps, IKH 85% on parasta mitä kaupasta saa helposti.
&OBD-TESTI PERUS, KANTA-ASIAKKAILLE 10,00 € (Norm. hinta 15,00 €)
Suoritetaan eurooppalaisten katsastusstandardien mukaisesti. Testi kertoo todennäköisen päästöihin vaikuttavan vian. Testissä tehdään omavalvontajärjestelmän osatestit ja luetaan moottorin ja automaattivaihteiston ohjausyksiköiden vikakoodit.
Mototesti eli järjestelmätestaus
Mototesti on huomattavasti OBD-testiä kattavampi. Siinä käydään läpi kaikki tuetut auton järjestelmät, kuten moottori, turvatyynyt, jarrut, ilmastointi sekä lisävarusteet. Mototestiin sisältyy OBD-testi kokonaisuudessaan.
Ei ole kallis käydä testaassa, kumminkin tuon ikäsestä autosta katotaan odb + päästömittaus katsastuksessa2003 Ford Focus 1.6 menossa katsastukseen.. Motonetissä "Mototesti" alessa 15€, näkyyköhän siinä tuon ikäisestä autosta kovasti kummempia kuin "Perus OBD-testi"ssäkään?
Motomaatti – Motonetin testaus- ja palveluasema | Motonet Oy :
&
Jos näkyy niin voisi vaikka ihan uteliaisuuttaan kokeilla..
Ei ole ja katsotaan toki, tämä ei kylläkään vastaa kysymykseeni..Ei ole kallis käydä testaassa, kumminkin tuon ikäsestä autosta katotaan
Katsastuksessa katsovat generic datan ja Motonetissä "tuetut auton järjestelmät" joudut kysymään heiltä mitä se tarkoittaaEi ole ja katsotaan toki, tämä ei kylläkään vastaa kysymykseeni..
Kunnon lukijalla ehjästäkin autosta jää yleensä n. 10 koodia käsiin, jos ei ole hetkeen nollattu.2003 Ford Focus 1.6 menossa katsastukseen.. Motonetissä "Mototesti" alessa 15€, näkyyköhän siinä tuon ikäisestä autosta kovasti kummempia kuin "Perus OBD-testi"ssäkään?
Motomaatti – Motonetin testaus- ja palveluasema | Motonet Oy :
&
Jos näkyy niin voisi vaikka ihan uteliaisuuttaan kokeilla..
Kunnon lukijalla ehjästäkin autosta jää yleensä n. 10 koodia käsiin, jos ei ole hetkeen nollattu.
Itellä lukijat foordiin, Volvon Vida, Volkkarin vcds, vanhempiin volvoihin omansa, Boschin lukija ja autocom. Eli jotain kokemusta on.
Ihan semmoisella halpiksella lukee ja nollaa ne koodit mitkä vaikuttaa leimalla. Ei ole tarpeen juuri lukea, jos ei ole ongelmia.
Mikäs Volvon softa muuten pitää sisällään vm1994 850:n ohjeet jne? Ajattelin laitella tallin perällä olevan ajokuntoon..Jep. Ainakin Volvon Vida näyttää kyllä koodeja, jotka on olleet joskus päällä.. Mutta ei tosiaan vaikutusta katsastuksessa, ihan empiirinen kokemus tältä viikolta.
Mikäs Volvon softa muuten pitää sisällään vm1994 850:n ohjeet jne? Ajattelin laitella tallin perällä olevan ajokuntoon..
Vapaakytkimestä ei ole haittaa, ei-vapaakytkimellisen voi korvata vapaakyktimellä mutta toisinpäin ei.Laturia laittamassa Opel Vivaroon. Kiire saada ajoon, joten vaihtolaturia ostamassa. Motonetin hyllyssä vain laturi jossa vapaakytkin. Alkuperäisessä ei ole, mutta muuten kaikki mitat täsmäävät. Laitanko paikalleen vai tilaanko ilman vapaakytkintä olevan? Parikymppiä kalliimpi joka ilman.
On melko normaalia, että samoille osanumeroille on olemassa aliaksia. Joissain nettipalvelussa esitetään kaikki koodit peräkkäin, joissain vain yksi tietty. Jos et löydä näille tunnuksille kytköstä, niin seuraava vaihe on saatavilla olevien tietojen perusteella arvioida ovatko riittävän sama tuote.Olen jakopää remppaan osia kahtelemassa ja hieman pihalla. kun volvon b5254t2 moottoriin löytyy kahdella eri versiolla hihnan kiristäjärullaa. moottorinumeroilla 3188688 tai 3188689 . Kävin sitten tarkastaa jakokopasta olevasta tarrasta mikä itsellä, siinä on sitten 3459076 joka teki hommasta vähän mutkikkaamman.
Olen jakopää remppaan osia kahtelemassa ja hieman pihalla. kun volvon b5254t2 moottoriin löytyy kahdella eri versiolla hihnan kiristäjärullaa. moottorinumeroilla 3188688 tai 3188689 . Kävin sitten tarkastaa jakokopasta olevasta tarrasta mikä itsellä, siinä on sitten 3459076 joka teki hommasta vähän mutkikkaamman.
Eikös Volvoissa mene osat 3188688 asti ja uudempi on 3188689 numerosta alkaen. Ja koska sinulla on isompi numero 3459076, osat tämän -89 loppuisen mukaan.Olen jakopää remppaan osia kahtelemassa ja hieman pihalla. kun volvon b5254t2 moottoriin löytyy kahdella eri versiolla hihnan kiristäjärullaa. moottorinumeroilla 3188688 tai 3188689 . Kävin sitten tarkastaa jakokopasta olevasta tarrasta mikä itsellä, siinä on sitten 3459076 joka teki hommasta vähän mutkikkaamman.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.