Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 045
Ei nyt varsinaisesti ole auto hajalla, mutta karjapuskurin asennus vituttaa jonkin verran. Mukana ei tietenkään tullut minkään näköisiä ohjeita, joten vähän niinkuin arvausmenetelmällä edetään. Oletetut kiinnityspisteet löytyi, mutta mukana tulleet kiinnitystarpeet ei ainakaan niihin paikkoihin taivu.
Pitää vähän muokata olemassa olevia reikiä ja ostaa omat pultit ja mutterit, että tuonkin saa joten kuten masennettua kiinni.
 
Takapaksin lukko, aukeaahan se sisältä - kunnes vaijeri menee poikki tms todennäköistä. Ihan kun ei edellisen kanssa ollut samantyylistä ongelmaa, niin kyllä tässäkin pääsee taas katsomaan mikä mättää. Avain ei mene edes pohjaan saakka, sen verran täynnä paskaa. Tyyppivika, ja pitäis varmaan jossain kohtaa purkaa koko paska ja pestä ja rasvata, saatana:rage:
 
Vaikka tuo Suzuki Alto on aika olematon auto niin on se kyllä sanottava ettei tuossa juuri mitään hajoavaakaan ole :D On tuohon kyllä etupenkit vaihettu kun vakioilta meinasi mutkissa aina tippua kyydistä, sitten kattoverhoilu uusittu juostenkusten ja viime tammikuussa tuli sytytyksen osat vaihdettua. Mutta vertaa edellisiin niin tartte muutaku bensaa tankkiin.
Pelolla odotan kun uuden auton ostan että paljon sitä saa sitten huoltaa.
 
Vitun Motonetin jarru- ja pakoputkiosat. En vissiin oo kerrasta vielä oppinu, piti vielä sieltä ostaa jarrulevyt ja -palat tossa pari vuotta sitte. Vuodessa kierona levyt.. Pakoputket kestää sen 2 vuotta ennenkun on läpi reikä. Biltemakin menee eelle laadussa noiden suhteen. Tarvikeosista tosiaan kun puhutaan. Tarvii vähä zoomailla mistä hakee seuraavaks.
 
Onko ne brembot motonetissä eri palikoita kun muualla?
Elikkäs tarvikeosista puhuttiin niinkun tossa edellä mainitsin. No ehkä ne tarvikepalikat sitten on Bremboa, mutta jotenkin on outoa, että tälleen ei-ratakäytössä kahdessa eri merkin automallissa Brembot menisivät soikeaksi noinkin vähäisen ajan sisällä. Tässä nyt voi olla, että joku on lukenut tai kirjottanut jotain väärin.
 
Mua kanssa vituttaa kierot jarrulevyt. Palat vaihdoin taakse juuri, olisi pitänyt varmaan vaihtaa levytkin sitten...

Toiseen kiesiin pitäs vaihtaa rumpujarrun sylinteri kun vanha vuotaa. Ei vaan ole mitään hajua miten kyseinen operaatio onnistuu ja aukeaako ilmausruuvit ym pultit ja onhan se kiva irrotella syliteristä sitä mätää jarruputkea...
 
Vitun Motonetin jarru- ja pakoputkiosat. En vissiin oo kerrasta vielä oppinu, piti vielä sieltä ostaa jarrulevyt ja -palat tossa pari vuotta sitte. Vuodessa kierona levyt.. Pakoputket kestää sen 2 vuotta ennenkun on läpi reikä. Biltemakin menee eelle laadussa noiden suhteen. Tarvikeosista tosiaan kun puhutaan. Tarvii vähä zoomailla mistä hakee seuraavaks.
Jos vuoden saat ajettua ettei ole levyt jengalla niin on maksaneet itsensä takaisin. En ole edes saanut paskaksi uritettua tarvikepaska levyjä ja astetta parempia paloja. Ainoa mitä huomannut että pari täysjarrutusta +250kmh nolliin ja uusi kiihdytys niin heikommin stoppasi. Teräspunoletkut ja kunnon neste auttaa jo perusjantteria parempaan kestävyyteen. Tai siis saahan ne laatulevytkin kieroksi kun tuuppasee vesilammikkoon :D
 
Jos vuoden saat ajettua ettei ole levyt jengalla niin on maksaneet itsensä takaisin. En ole edes saanut paskaksi uritettua tarvikepaska levyjä ja astetta parempia paloja. Ainoa mitä huomannut että pari täysjarrutusta +250kmh nolliin ja uusi kiihdytys niin heikommin stoppasi. Teräspunoletkut ja kunnon neste auttaa jo perusjantteria parempaan kestävyyteen. Tai siis saahan ne laatulevytkin kieroksi kun tuuppasee vesilammikkoon :D
Ei ole lentokenttää missä jarrutusmatka jäisi lyhyeksi etteikö vähän yli 300km/h pysty stoppaamaan mailin jälkeen.Normi neste nyt ei siitä tykkää. Omaa paskaa en ole ruoskinut radalla kun ei se mihinkään kulje ellei ole mailin suoraa. Kaveri kisaili mun kärryllä hiljaisella tiellä, oli suoraa ja mutkaa. Type R pääsi lähelle mutkien jälkeen, vissiin paremmat jarrut kun mulla. Kaveri parin kunnon jarrutuksen jälkeen kirosi alimpaan helvettiin mun jarrukombinaation. Tuumasin että ei näitä mutkateille ole rakenettu. Pointti siis se että saatta sitä jopa hyvätkin kamat saada biltemasta tai motonetistä. Ainakaan volvon b419txx/b420txx mottiin ei kande ostaa vesipumppua. Siivet muovia ja korkkaa kivasti. Nykyään on jo kestävempää kamaa. En siltikään sitä ostaisi sieltä.
 
Mitenkäs tuo jarrulevyn kierous on oikein todettu? Meinaan minulle on yritetty esittää kieroja jarrulevyjä useamman kerran mutta kun niitä mittailee sorvissa niin eihän ne oikeasti kieroja ole. Kiinnitys navan laippapinnasta pyörimään suorassa ja sitten heittokellolla mittaa sitä aluetta jossa jarrupala kulkee.

Syy tärinään jarrutuksessa on enemmän kuin tosi usein jarrupalan kitkamateriaalin epätasainen tarttuminen jarrulevyn pintaan. Sen sitten voi aiheuttaa millon mikäkin, huonosto palauttava satula, jumivat liukutapit, huonot jarrupalat, millon mikäkin. Myöskään reippaan jarrutuksen päätteeksi ei ole hyvä idea pitää jalkaa jarrulla auto paikallaan. Siinäkin tapahtuu tuota kitkamateriaalin siirtymistä.

En myöskään usko alkuunkaan että valurautajarrulevyn saa kieroksi ajamalla kovan jarrutuksen jälkeen lätäkköön. Leidenfrost ilmiö pitää huolen siitä ettei random vesipärskeet jäähdytä kuumaa levyä kovinkaan tehokkaasti
 
Takaluukku aukeni itsestään aina kun käynnisti ja sammutti auton. Soitto pajalle ja sanoivat mikrokytkimen olevan sökönä. Korjaus 160€. Hain tiskiltä uuden kytkimen 26€ ja vaihdoin 10 minuutissa itse.
 
Ford Mondeo mk1 -94 kuskin istuimenlämmitin ei toimi. Matkustajan penkki lämpiää, eli ainakaan sulake ei ole rikki. Mikä voisi olla rikki? Kellään kokemuksia kyseisestä autosta ja viasta, onko vaikea korjata jne.?
 
Ford Mondeo mk1 -94 kuskin istuimenlämmitin ei toimi. Matkustajan penkki lämpiää, eli ainakaan sulake ei ole rikki. Mikä voisi olla rikki? Kellään kokemuksia kyseisestä autosta ja viasta, onko vaikea korjata jne.?
Oletko katsonut johdot tuleeko virtaa lämmittimeen, vanhat piuhat hapertuu, irtoilee...:think:
 
Satulat pitäisi huoltaa tai vaihtaa, meni etulevut mutkalle 5000 sisällä. Eihän tuosta pitkä aika ole kun meni takasatulat vaihtoon ja levyt + palat joka nurkkaan.
 
Tuli eilen positiivinen yllätys kun vaihdoin Fiat bravoon öljyt.
Kone pellin alla on tilaa aivan hemmetisti.
Huoltajan unelma tilan puolesta.
 
Syksystä asti korjaillut uutta audiani, tällä hetkellä vaihdettuna jo etu ylätukivarsi ja taakse jarrusatulat, viel pitäis vetonivelen suojakumi ja pakoputken liitos korjata.
 
No ne kaksi edellistä satsia tuntui jarrutuksissa ihan helvetisti. Ekasta satsista huolto sanoi että
käyrät oli, toka satsi katsottiin itse ja näki pelkällä silmällä jo että ei ole suorat. En jaksanut toista kertaa siis marssia liikkeeseen.

Näitä viimeisimpiä Bremboja en ole viitsinyt tarkistaa ja tärinäkin on todella maltillista noihin kahteen huollon käyttämiin levyihin. Eli tällä kertaa vika voi olla joku muukin varmasti.

Edit: ja joo en todellakaan itsekään usko tuohon vesilätäkköselitykseen. :comp:

Mikä kokoiset jarrut? 305 mm Bremboissa kuulemma levyn malli huono, ne tuppaavat menemään lähes kaikki kieroksi ihan normiajossa. Muistaakseni pari tuttua, kellä tuommoiset jarrut on autossaan löysivät jonkun valmistajan paremman malliset levyt. Noissa huonon mallisissa levyissä väli kitkapinnasta keskiömuodon reunaan on todella lyhyt. Eli siis tarkoitan väliä, kitkapinnasta vaakatasossa olevaan pintaan. Tämä jättää todella vähän tilaa lämmön poistumiselle ennen tuota keskiömuotoa, jolloin levyn napakiinnityksen seinät ovat myös normaalia alttiimpia lämpölaajenemiselle.

Saiko tuosta mitään selkoa? En jaksanut kuvaa piirtää ja tuntui hankalalta selittää.
 
Nyt ihan mielenkiinnosta; on siis yksi ulkopistoke josta lähtee pitkä roikka jossa haaroitus kahdelle johdolle. Oma auto toki katoksessa ja emännän kärry siinä lähettyvillä. Toissapäivänä oli kumpikin auto piuhan päässä, no pari astetta pakkasta joo... Kummassakin lohko ja sisälämppäri. Oma kärry ehti muhia siinä noin puoli tuntia että vähän lämmintä saisi.
Kun otin johdon pois autosta, niin sehän oli lämmin, siis johto! Suht samanlaista viritelmää on pidetty vuosikausia, ex-volvon kanssa en huomannut samanlaista lämpenemistä koskaan. Emännän auton piuhaan taas en ole koskenut ikinä. Vuorotyöhommeleista johtuen on kyllä tuo jatkojohtokin ehtinyt vaihtua, ja myös käyttö samaan aikaan. Nyt vasta tuli tälläinen juttu eteen, että johto lämpenee.

Kyllähän se autokin lämpeni, mutta onko tässä oohmi kertaa käämi juttu, ja luvassa tulipalo:nb: Sähkäri hommia sarjaan menee, sulake muistaakseni 16, ja oksasilppurin kanssa alkaa jo olla siinä ja tuossa.
Jos jotain, niin omassa autossa jotain vikaa, ollut alle kuukauden mulla, joten ei tietoa miten ennen toiminut.

Vakuutukset kunnossa, mutta ei lämmitä jos kämppä palaa siinä sivussa:shifty:
 
Kyllä se johto saattaa hyvinkin lämmetä, mutta tuskin niin paljon että se on vaarallista. Jatkojohdot voi usein olla 1,5mm2 kuparijohdolla väsättyjä ja se piisaa kyllä. Virta riippuu osalti myös eristemateriaalista jonka perusteella kaapelille voidaan määrittää maksimiteho. Ulkokäytössä ja maassa makaava/ilmassa roikkuva kaapeli on ihan turvallinen vaikka se vähän lämpenisikin. 16A sulakkeella et saa 1,5mm2 jatkojohtoa poltetuksi, sulake palaa ensin. :comp:

Näin vähän itsekin arvelin. Tämä jatkojohtojen härvellys mikä vaihtuu lennossa, ennenkuin ehdin huomaamaankaan aiheuttaa vähän päänsärkyä. Eiköhän se sulake kärvää ennenkuin muuta ehtii tapahtumaan. Ja tässä on ollut vuosien saatossa vaikka mitä jakoa ja jatkoa. Onneksi tämä nyt ei ole ihan jokapäiväistä, että kumpikin on johdon päässä samaan aikaan..
 
Nyt ihan mielenkiinnosta; on siis yksi ulkopistoke josta lähtee pitkä roikka jossa haaroitus kahdelle johdolle. Oma auto toki katoksessa ja emännän kärry siinä lähettyvillä. Toissapäivänä oli kumpikin auto piuhan päässä, no pari astetta pakkasta joo... Kummassakin lohko ja sisälämppäri. Oma kärry ehti muhia siinä noin puoli tuntia että vähän lämmintä saisi.
Kun otin johdon pois autosta, niin sehän oli lämmin, siis johto! Suht samanlaista viritelmää on pidetty vuosikausia, ex-volvon kanssa en huomannut samanlaista lämpenemistä koskaan. Emännän auton piuhaan taas en ole koskenut ikinä. Vuorotyöhommeleista johtuen on kyllä tuo jatkojohtokin ehtinyt vaihtua, ja myös käyttö samaan aikaan. Nyt vasta tuli tälläinen juttu eteen, että johto lämpenee.

Kyllähän se autokin lämpeni, mutta onko tässä oohmi kertaa käämi juttu, ja luvassa tulipalo:nb: Sähkäri hommia sarjaan menee, sulake muistaakseni 16, ja oksasilppurin kanssa alkaa jo olla siinä ja tuossa.
Jos jotain, niin omassa autossa jotain vikaa, ollut alle kuukauden mulla, joten ei tietoa miten ennen toiminut.

Vakuutukset kunnossa, mutta ei lämmitä jos kämppä palaa siinä sivussa:shifty:

Meillä kanssa välillä roikassa neljä autoa lämmityksessä, hyvin uppoaa jatkojohto parin tunnin lämmitelyllä hankeen kun lämpenee.
 
Pikkujoulut eilen, juuri lähdössä sinne kun vaimo soittaa ja kertoo että nyt on auto seis. Sammunut keskelle risteystä, nilkuttanut auton vajailla tehoilla "parempaan paikkaan" aka keskelle bussipysäkkiä puoliksi tielle...
Jaha, totesin ja läksin juhlimaan.
Appiukko oli käynyt vaimon veljen kanssa hinaamassa romun eli Opel Astran -02 2.2 anoppilaan. Netistä lueskelin ja tänään kävin paikan päällä toteamassa oletuksena ketjun korkanneen. Jos ei muuten niin viimeistään siinä siirtoajossa...

Pitää tutkia lisää huomenna mutta oletus on jo ettei tuosta enää kannata ajopeliä taikoa. Syönyt öljyä reippaasti viime aikoina, muuten ollut huoleton ja terhakka peli ajella. Unohtamatta ohjaustehostinta jonka vaihto oli ihan kiva operaatio 2.2 tilan ollessa olematon. Tietty piti hankkia viime talvena uudet talvirenkaat ja nyt kesällä kesäkumitkin. Tarttee sovitella uutta autoa samalla jaolle.

Ideoita mitä tehdä raadolle? Yleensä olen tilannut suoraan kyydin romutettavaksi. Naapuri myi sitkeästi omaa lauennutta astraansa useamman kuukauden. Kävijöitä oli useampi, osa purki pihassa moottoriakin. Joku sen jopa taisi ostaakkin.
 
Perushuolto ison kalapaatin dieselin ruiskupumppuun.Kaikki suotimet ja öljyt vaihtoon.Uusin samalla pa letkut. Keväällä sitten uudet moottorin vesikiertoletkut.
 
Huoh. Katsastusremppaa tehdessä. Moniurahihnan kiristimen vaimennin, kaikki iskarit, uusi rst catback, uusi katti, uusi lambda, uusi vetari suojakumeineen jne jne.
 
Syy tärinään jarrutuksessa on enemmän kuin tosi usein jarrupalan kitkamateriaalin epätasainen tarttuminen jarrulevyn pintaan. Sen sitten voi aiheuttaa millon mikäkin, huonosto palauttava satula, jumivat liukutapit, huonot jarrupalat, millon mikäkin. Myöskään reippaan jarrutuksen päätteeksi ei ole hyvä idea pitää jalkaa jarrulla auto paikallaan. Siinäkin tapahtuu tuota kitkamateriaalin siirtymistä.

Mulla täristi yksi levy+pala -kombo rata-ajossa kun saivat kunnolla lämpöä. Esim. Ahveniston ekaan mutkaan jarruttaessa koko auto tärisi ihan prkleesti suunnilleen kolmannesta nopeasta kierroksesta alkaen. Kierroksen verran jäähdyttelyä ja taas saattoi ajaa pari nopeaa ilman isompia tärinöitä. Kadulla tätä tärinää ei tuntunut koskaan. Yksi kokeneempi ratailija veikkasi "pad transferia", eli juuri tuota kitkamateriaalin epätasaista tarttumista levyn pintaan. Ja kuinka ollakaan, toisen merkkisillä paloilla tärinä katosi kokonaan.

Mutta itse aiheeseen... oma romu valskaa tällä kertaa öljyä ilmeisesti ö-suodattimen jalan tiivisteestä. Kaikki muut tiivisteet taitaakin olla jo kertaalleen vaihdettu mun omistusaikana. Suodatin on koneen ja tulipellin välissä mahdollisimman ahtaassa paikassa, joten tiivisteen vaihdosta tulee varmasti mukava jumppa. Ja polttoainemittari ei toimi. Mittariston "salavalikon" perusteella oikeanpuoleinen anturi/koho lienee tankissa joko irrallaan tai jumissa, kun näyttää koko ajan samaa lukemaa. Samalla vois vaihtaa taas pa-suodattimen, kun on saman luukun takana takapenkin alla. Edellisestä vaihdosta alkaakin olla jo 90tkm (vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan). Työskentelyasento Minin takajalkatilassa etanolihuuruissa kyykkien on saanut lykkäämään tätä remonttia jo aika pitkään...
 
Hohhoijjaa, just katsatukseen perusrempat(iskarit, jarrut yms.). Nyt pitäisi vielä vaihdella pyöränlaakeri. Pistää välillä ärsyttämään omapäisyys ja piheys, kun nämä voisi rahalla teettää muuallakin, eikä itse tarvitsisi ruveta tuolla rapakossa tekemään. :btooth:
Mutta bemarit on kivoja kamppeita kun kaikki pelaa :cool:
 
Hohhoijjaa, just katsatukseen perusrempat(iskarit, jarrut yms.). Nyt pitäisi vielä vaihdella pyöränlaakeri. Pistää välillä ärsyttämään omapäisyys ja piheys, kun nämä voisi rahalla teettää muuallakin, eikä itse tarvitsisi ruveta tuolla rapakossa tekemään. :btooth:
Mutta bemarit on kivoja kamppeita kun kaikki pelaa :cool:

Itse pyrin tälläiset perusrempat tekemään kesällä kun on hieman mukavampi rempata. Toki kaikkea ei pysty ennakoimaan, mutta jarrut iskarit jne. pystyy yleensä aika hyvin.
 
Itse pyrin tälläiset perusrempat tekemään kesällä kun on hieman mukavampi rempata. Toki kaikkea ei pysty ennakoimaan, mutta jarrut iskarit jne. pystyy yleensä aika hyvin.
Tämä...samalla voi soitella poppia ja ottaa napsua autotalli apposen selällään
 
Volvo alkoi pitämään kauheeta suhinaa, kuin olisi vanhalla turbosaabilla ajanut, eikun siis korjaamolle ja vika paikantui rikkinäiseen välijäähdyttimeen. Wetterillä 350€, saksasta tarvikkeena 135€ kotiovelle, kummankohan ostais ... joo ja ei ollut wetterillä huollossa eikä mene! Piti vaan soittaa sinne ja kysyä oem numero, tuli vaan tökerö vastaus "mihin nää sitä tarvit" o_O
 
Renault Meganessa on satunnaisesti ollut käynnistyshäiriötä, startti ei pyöri joka kerta kun avainta kääntää. Ajattelin että onkohan maadoitukset kunnossa. Päätin irrottaa akun ja rungon välisen kaapelin ja katsoa onko hapettumia. Eikös pultti katkennut rungosta ja jouduin vetämään uuteen paikkaan maakaapelin. Seuraavaksi pitäisi varmaan katsoa rungon ja moottorin välinen kaapeli. Vieläkin auto hieman silloin tällöin temppuilee.

Omassa ex-volvossa ja kaverin volkkarissa samaa hommaa, välillä ei vaan tapahtunut mitään startin päässä. Lähti käyntiin tai sitten lähti joskus myöhemmin. Korjaamolla ei löytynyt kummastakaan mitään varmaa diagnoosia, vikahan ei koskaan ollut päällä kun sen/ne korjaamolle vei. Oman kikottimen jätin vaan korjaamolle, ja sanoin että ajelkaa aikanne, niin kyllä se vika tulee eteen. Näin kävi ja startti vaihtoon. Volkkarille vähän samanlainen juttu, ei startti vaihtoon.
 
Ei tuossa uudessa kulkineessa mitään varsinaisesti ole vialla mutta huomenna 70~ kilsan päähän tuulilasin vaihtoon kun paikalliset hinnat ovat about puolta kalliimpia.
 
Vitun Motonetin jarru- ja pakoputkiosat. En vissiin oo kerrasta vielä oppinu, piti vielä sieltä ostaa jarrulevyt ja -palat tossa pari vuotta sitte. Vuodessa kierona levyt.. Pakoputket kestää sen 2 vuotta ennenkun on läpi reikä. Biltemakin menee eelle laadussa noiden suhteen. Tarvikeosista tosiaan kun puhutaan. Tarvii vähä zoomailla mistä hakee seuraavaks.

Turhauttaa ylipäätään motonetin varaosien laadun laskeminen, nykyään kun sieltä kysäsee jotain, niin joutuu tiskillä käskemään että vie vaan suoraan samaa matkaa takasin hyllyyn. Ihan luokatonta kamaa tulee välillä käsiin. :(
 
Turhauttaa ylipäätään motonetin varaosien laadun laskeminen, nykyään kun sieltä kysäsee jotain, niin joutuu tiskillä käskemään että vie vaan suoraan samaa matkaa takasin hyllyyn. Ihan luokatonta kamaa tulee välillä käsiin. :(
Kyllä Mitsubishillä maahantuojalla arvotaan myös. 3000gt laakerit,palat ja jarrulevyt eivät ikinä olleet oikeat.
 
Kaverin harraste autoon pitää sorvailla yypernailonista lasinnostin mekanismin uudet pyörörullat. Sen verran harvinaiset ettei mistään saa.
 
Paljonko siellä maksaa? Lähinnä retorinen kysymys, kun matkaa itselle aivan liikaa. Täällä kaakossa lasit alkaen 300 ja siitä ylöspäin...
Virossa sitten taitaa olla puolet halvemmalla.

Kyllä ne siellä 300 yli on. Paikallisesti halvimmasta oltais lähetty 400 euron paremmalta puolelta :D
350 tjsp tuli kustantamaan sadetunnistimen kanssa. Tiettyhän tuo taitaa autostakin riippua, itsellä 2004 Avensis.
 
Kyllä ne siellä 300 yli on. Paikallisesti halvimmasta oltais lähetty 400 euron paremmalta puolelta :D
350 tjsp tuli kustantamaan sadetunnistimen kanssa. Tiettyhän tuo taitaa autostakin riippua, itsellä 2004 Avensis.

Kallista on. Itse mitä pariin halpikseen kysynyt ihan mielenkiinnosta, niin ilman mitään lasin yläosan tummennuksia, tai sävyjä, 300€. Eli puolet auton arvosta, juu ei mene vaihtoon. Sitten vähän preemiumpaan V70 volvoon, ilman mausteita samat 300... sitten kun alkaa tulemaan sadetunnistimia ja lämmitettävää lasia, niin veikkaan että siinä kohtaa hinnat pomsahtaa:think:
 
Juhuu, turbosaappi päätti illan iloksi sulattaa männän.

Juuri kun totesin ettei ole ollut tarvista remontille. Nyt remontoidaankin sitten budjetilla luokkaa vaihtokone...
 
Polttoainejärjestelmästä valuu aineet takaisin tankkiin parkissa. 306 1,9 tdi vm 98. XUD moottorilla mikä on sama kun osassa citikoita. Moottoritilassa on kyllä onneksi käsipumppu (samanlainen kun veneiden tankeissa) millä sen voi ilmata että saa käyntiin. Ajossa toimiikin sitten ihan hyvin.

Mikäköhän vittu tätä nyt vaivaa. Joutuu aina jos on ollut pitempään parkissa niin ekana pumppailemaan siitä käsipumpusta suodattimen täyteen, käynnistämään, pumppaamaan ja sitten lähtee käyntiin ja pysyy käynnisssä. Ajossa sen verran huomaa että hivenen ilmaa siellä järjestelmässä on kun varsinkin kylmänä hieman nykii. Lämpimänä sitten ongelmat katoaa.

Vihaan autoja.
 
Sen verran tässä jo googlettelin että voipi olla toi käsipumppu mikä on haurastunut ja päästää tavarat takaspäin. Tai sitten suodatinkotelo halki.
 
Selvisi, miksi toinen lähivalo paloi välillä ja välillä ei. Aluksi luulin polttimon olevan menossa, mutta johtohan sieltä oli sulanut lampun kannasta. Mukava paikka lähteä uutta laattaliitintä laittamaan, kun tilaa ei ole ja johto on jo valmiiksi mallia lyhyt.

Lisävalojen masennus sentään meni niinkuin oli suunnitellutkin. Volvon insinörtit ovat ajatellut loppukäyttäjääkin, kun akun vieressä on maakaapeleille ihan omat laattaliitin lähdöt.
 
Polttoainejärjestelmästä valuu aineet takaisin tankkiin parkissa. 306 1,9 tdi vm 98. XUD moottorilla mikä on sama kun osassa citikoita. Moottoritilassa on kyllä onneksi käsipumppu (samanlainen kun veneiden tankeissa) millä sen voi ilmata että saa käyntiin. Ajossa toimiikin sitten ihan hyvin.

Mikäköhän vittu tätä nyt vaivaa. Joutuu aina jos on ollut pitempään parkissa niin ekana pumppailemaan siitä käsipumpusta suodattimen täyteen, käynnistämään, pumppaamaan ja sitten lähtee käyntiin ja pysyy käynnisssä. Ajossa sen verran huomaa että hivenen ilmaa siellä järjestelmässä on kun varsinkin kylmänä hieman nykii. Lämpimänä sitten ongelmat katoaa.

Vihaan autoja.
Ilmavuoto jossain linjan yläosassa jos ei alle tiputa mitään.
 
Polttoainejärjestelmästä valuu aineet takaisin tankkiin parkissa. 306 1,9 tdi vm 98. XUD moottorilla mikä on sama kun osassa citikoita. Moottoritilassa on kyllä onneksi käsipumppu (samanlainen kun veneiden tankeissa) millä sen voi ilmata että saa käyntiin. Ajossa toimiikin sitten ihan hyvin.

Mikäköhän vittu tätä nyt vaivaa. Joutuu aina jos on ollut pitempään parkissa niin ekana pumppailemaan siitä käsipumpusta suodattimen täyteen, käynnistämään, pumppaamaan ja sitten lähtee käyntiin ja pysyy käynnisssä. Ajossa sen verran huomaa että hivenen ilmaa siellä järjestelmässä on kun varsinkin kylmänä hieman nykii. Lämpimänä sitten ongelmat katoaa.

Vihaan autoja.

Meillä oli samanlainen auto missä sama vika, paluuletkut vaihtoon niin loppui kiukuttelu.
 
En ymmärrä autoista juuri mitään, eli missä kohtaa nämä paluuletkut on?
 
Pikkujoulut eilen, juuri lähdössä sinne kun vaimo soittaa ja kertoo että nyt on auto seis. Sammunut keskelle risteystä, nilkuttanut auton vajailla tehoilla "parempaan paikkaan" aka keskelle bussipysäkkiä puoliksi tielle...

Ooppelista oli ketju levinnyt. Tuho oli luokkaa kohtuullisen iso mitä sai tutkittua anoppilan pihassa. Vermeessä muutenkin pientä laittoa (sis.lämppäri vuosi glykolit auton lattialle jne) joten muutaman viikon ihmettelyn jälkeen Corolla tilalle. Firman transportteri pelasti pitkään muttei silläkään kaikkea ajoa pysty paikkaamaan. Enää tarttee setviä miten saa uudet talvinakit oopelin alta talteen ja auto romuksi.
 
Saab 9-5 leipoi mäntä. Kaippa se on pakko laittaa vaihtokone kun ei tuota kehtaa paalatakkaan. :(
 
Saab 9-5 leipoi mäntä. Kaippa se on pakko laittaa vaihtokone kun ei tuota kehtaa paalatakkaan. :(
Tervetuloa kerhoon. Tosin mulla tonnari ja aikaa tapahtumasta muutama vuosi. Femman männät on kyllä heikommat. Klubin kauttahan löytyy vaihtokoneita ja valmiiksi rempattujakin, T5-alakerralla oleva kannattaa ostaa jos mahdollista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 368
Viestejä
4 536 091
Jäsenet
74 793
Uusin jäsen
Sasu Heikkilä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom