Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aika epätasaisesti tuntui kone käyvän kun aamulla käynnistelin. Mitään muuta selkeää havaintoa tuosta ei saa pintapuolisesti irti.Tuolla kuvauksella voi olla ihan mitä tahansa, ei kyllä pysty diagnosoimaan noilla tiedoilla miltään.
Lue vikakoodit ja katso mitä siellä on tapahtunut? OBD Palikka ei montaa kymppiä maksa.
Mulla oli 2022 1,0tsi Polo joka sytytti vikavalon EPC + Moottorin vikavalo kun lohkolämmitin asennettiin.
En käsitä miksi, mutta ajoin autolla vikavalon nollaamisen jälkeen noin 45 000km ennen kuin myin pois, eikä koskaan enää generoinut mitään vikakoodeja.
Oletko katsonut olisiko OVOKO:lla ihan orkkiksia (esim HELLA tmv) tarjolla käytettynä? Usein tuntuvat olevan laadukkaampia kuin halvimmat kiinalaiset.
Sytytyshäiriöitä jos oli alkanut moottorinvaloa vilkuttamaan ja nyt käy epätasaisesti. Puola tai suutin voisi olla pimeenä.Aika epätasaisesti tuntui kone käyvän kun aamulla käynnistelin. Mitään muuta selkeää havaintoa tuosta ei saa pintapuolisesti irti.
Ainoa vika, mistä herjasi oli start/stop toiminto, enkä nyt usko sen olevan mikään syy. Mitään
Mikä auto siis tarkalleen? On niin erikoinen juttu, että väistämättä tulee mieleen, että siellä on joskus käynyt kekseliäs teeseitsemies hoitamassa, kun on oikea ilmausnippa hävinnyt tms.Letukan jarruputkiremppaa, nostin korin ylös rungolta ja uudet jarruputket tilalle, jippajee.
Yllätys oli että 20v vanhan ruosteisen auton jarrusatulan ilmausruuvin avaaminen oli helppoa
En tiennyt tälläisen ilmausventtiilin olemassa olosta, tukeva isokokoinen kuusiokoloruuvi, jossa halkaistu kanava jarrunesteelle.
Plussat: Avaaminen helppoa ja varmaa.
Negat: Ei pysty liittämään alipaineilmaustyökalua, jarruneste valuu jarrusatulaa pitkin lattialle.
Jonkun verran olen tapellut kiinniruostuneiden jarruventtiilien kanssa, asetyleenihappi pillillä lämpöä tai migillä hitsata mutteri katkenneeseen venttiiliin.
Yksinkertaisuudessaan paras innovaatio ikinä IMO.
![]()
Chevrolet Suburban -05.Mikä auto siis tarkalleen? On niin erikoinen juttu, että väistämättä tulee mieleen, että siellä on joskus käynyt kekseliäs teeseitsemies hoitamassa, kun on oikea ilmausnippa hävinnyt tms.
Tietty amerikkalaisessa on kyllä kaikki mahdollista.
Kyllä ne sopivalla hylsyllä aukeaa. Jotkut 80-luvun murjotut 7mm nipatkin lähtee ihan nätisti, ku antaa lämpöä.Ilmasin jarruja - ja oli jopa ihan hyvä ilma sillä aikaa. Etujarruissa on tuossa S60:ssa 9mm ilmausruuvit, niin ihan suosiolla jätin ne murjomatta.
Vähän paremmat jo, niin katsotaan, asettuvatko nyt paremmin.
Etusatulat pitänee huoltaa myös jossain kohtaa, mutta josko tuolla nyt leiman saisi.
Chevrolet Suburban -05.
Ei vaikuta venttiilit tee-se-itse miehen viritykseltä vaan tehdasasennukselta (identtiset pultit molemmin puolin, leikkausjälki tehdasomaista, ei rälläköintiä jälkimäistä) En tiedä onko nuo satulat vaihdettu jossain vaiheessa auton huoltohistoriaa.
Mä vihaan, vihaan VIHAAN niin paljon jotain 8mm tai 7mm kannalla varustettuja ruostuneita ilmausventtiilejä, miksei voi käyttää kunnollisia vähintään 10mm tai isompi kantaisia ilmausventtiilejä, tai edellä mainittua keksintöä.
Millä nimellä noita erikoisia ilmausventtiilejä löytää, en heti osannut googlettaa?
Nämä on ihan eri juttuja, nämä on jarruletkun banjoliittimen pultteja ja niistä toisessa on tuo ilmausnippa.![]()
Tuommoista en löytäny mutta varaosa vaikuttaa vastaavalta, ainakin toiminnaltaan
Ah, soriNämä on ihan eri juttuja, nämä on jarruletkun banjoliittimen pultteja ja niistä toisessa on tuo ilmausnippa.
Kyllä ne sopivalla hylsyllä aukeaa. Jotkut 80-luvun murjotut 7mm nipatkin lähtee ihan nätisti, ku antaa lämpöä.
Sulla on nyt jostain syystä kova pelko avata mitä vain.
Kun pitää järjen päässä ja jos ei suosiolla avaudu, niin antaa lämpöä. Ei ne nipatkaan ihan helpolla katkea, silloin on tekijässä vika.
K-Autosta ilmoiteltiin, että tulppa on paskana ja lisäksi joku suutin pitää vaihtaa. Hintaa hupailulle tulee 1350e....Autossa on K-auton laaja lisäturva, niin saapa nähdä, että meneekö tämän piikkiin.Sytytyshäiriöitä jos oli alkanut moottorinvaloa vilkuttamaan ja nyt käy epätasaisesti. Puola tai suutin voisi olla pimeenä.
Kovat on korjauskulut... nopeella tutkailulla suutin on satkun ja tulppa ehkä joitain kymppejä. Mutta jos vielä joku lisäturva on, niin melko varmasti menee sen piikkiin. Tulpan voivat ehkä laittaa normaalin kuluman piikkiin, jos niitä ei oo koskaan vaihdettu.
Ei se ole tyhmä joka pyytääK-Autosta ilmoiteltiin, että tulppa on paskana ja lisäksi joku suutin pitää vaihtaa. Hintaa hupailulle tulee 1350e....Autossa on K-auton laaja lisäturva, niin saapa nähdä, että meneekö tämän piikkiin.
Eiköhän se tulppa ole siellä sylinterissä ja männänrenkaiden välissä, hinta-arviosta päätellen. Onhan se työnsä siivota sieltä.
Jos se tulppa on koneen sisällä, siitä ei tonnilla selviä.
En tiiä auttaako ollenkaan, mutta mersussa sain toimimaan ruiskuttamalla WD40 suoraan torveen (takapuolelle). Sitä piti pohjamuovien läpi pitkän tikun kanssa roiskia, mutta sattui toimimaan ja on toiminut siitä lähtien.Helkutin takatalvi.. Yritin koko aamupäivän tutkia, että minkälainen rele sitä nyt mahtaa olla V70n äänitorvella, kun koko laitos on mykkä ja releestä tulee vikakoodi.
No kyllä johdotuskuvat ja kaikki löytyy ihan hienosti, ja ilmeisesti autossa ei hyvin monenlaisia releitä käytetä, joita on myös muissa saman ikäluokan autoissa.
No eihän sitä tietenkään mistään löydyä noin sähköisenä tietona. Niin yritin käydä katsomassa autosta. Pientä epävarmuutta on, että mistä tuo edes löytyy - kesymmissä versioissa on ilmeisesti lasinpyyhkimien alla olevan muovin alla olevassa tilassa. Kuutoskoneisessa nuo on taas kaiketi piilotettu konehuoneen näkyvissä olevan sulakerasian alle.
Ratkaisu oli saanut vähemmän mairittelevia arvioita Youtuben kommenteissakin - ja kokeilin käydä irrottelemassa muovia sen verran, että näin alle ja totesin, että siellä mitään ole. Jo siinä kohtaa tahtoi olla näpit jääsä, joten löin rensselit takaisin kiinni ja tulin sisälle. Katsellaanpa ensi viikolla, jos kelit sattuisi pysymään jopa plussan puolella.
En tiiä auttaako ollenkaan, mutta mersussa sain toimimaan ruiskuttamalla WD40 suoraan torveen (takapuolelle). Sitä piti pohjamuovien läpi pitkän tikun kanssa roiskia, mutta sattui toimimaan ja on toiminut siitä lähtien.
Toki tuon normaalin diagnoosipolun kävin myös ensin läpi ilman menestystä.
Minkä vuoden V70 ja millä koneella. Voin katsoa vidasta mistä moinen löytyy.Helkutin takatalvi.. Yritin koko aamupäivän tutkia, että minkälainen rele sitä nyt mahtaa olla V70n äänitorvella, kun koko laitos on mykkä ja releestä tulee vikakoodi.
No kyllä johdotuskuvat ja kaikki löytyy ihan hienosti, ja ilmeisesti autossa ei hyvin monenlaisia releitä käytetä, joita on myös muissa saman ikäluokan autoissa.
No eihän sitä tietenkään mistään löydyä noin sähköisenä tietona. Niin yritin käydä katsomassa autosta. Pientä epävarmuutta on, että mistä tuo edes löytyy - kesymmissä versioissa on ilmeisesti lasinpyyhkimien alla olevan muovin alla olevassa tilassa. Kuutoskoneisessa nuo on taas kaiketi piilotettu konehuoneen näkyvissä olevan sulakerasian alle.
Ratkaisu oli saanut vähemmän mairittelevia arvioita Youtuben kommenteissakin - ja kokeilin käydä irrottelemassa muovia sen verran, että näin alle ja totesin, että siellä mitään ole. Jo siinä kohtaa tahtoi olla näpit jääsä, joten löin rensselit takaisin kiinni ja tulin sisälle. Katsellaanpa ensi viikolla, jos kelit sattuisi pysymään jopa plussan puolella.
Minkä vuoden V70 ja millä koneella. Voin katsoa vidasta mistä moinen löytyy.
Luulis kyllä olevan ihan cemmissä, mutta laita tarkempaa tietoa, niin ollaan viisaampia.
Kiitos kuitenkin kun viihdytät meitä rahvaita viesteilläsi.Kunhan ajattelin viihdyttää viestillä. Olettanutkaan täältä saavani vastausta.![]()
Kiitos kuitenkin kun viihdytät meitä rahvaita viesteilläsi.
Onhan se aina kiva kuulla kun jotkut rahamiehet korjaa tämmöisiä harvinaisia helmiä jotka eivät ole niitä hinnat alkaen-malleja.
Jakopään vaihto ei mennyt ihan niinkuin suunnitelmissa oli. Rekisterinumerolla tilattu vesipumppu osoittautui vääräksi, joten vesipumppua en nyt sitten vaihtanut.
Mitäpä jos kysyisit sieltä motonetistä?Faijan auto Skoda Octavia 2010 1,6 diesel.
Jarrupalat on jo hankittu mutta nuo asennusosat on vähän epäselvää.
Onko tuo Motonetin paketti yhteen satulaan vai molempiin etusatuloihin?
![]()
Yleensä ollut yhden akselin molemmat puolet.Faijan auto Skoda Octavia 2010 1,6 diesel.
Jarrupalat on jo hankittu mutta nuo asennusosat on vähän epäselvää.
Onko tuo Motonetin paketti yhteen satulaan vai molempiin etusatuloihin?
![]()
Jos jaksaisi lukea koko tuotekuvauksenFaijan auto Skoda Octavia 2010 1,6 diesel.
Jarrupalat on jo hankittu mutta nuo asennusosat on vähän epäselvää.
Onko tuo Motonetin paketti yhteen satulaan vai molempiin etusatuloihin?
![]()
Ja onko todettu, että nuo pitää edes vaihtaa.
- Asennussarja sisältää tarvikkeet koko akselille
En ole koskaan nähnyt yhden renkaan jarrupalapakettia.Faijan auto Skoda Octavia 2010 1,6 diesel.
Jarrupalat on jo hankittu mutta nuo asennusosat on vähän epäselvää.
Onko tuo Motonetin paketti yhteen satulaan vai molempiin etusatuloihin?
![]()
Kyl noi asennussarjat on 99.9% aina akseleittan, eli molemmille sivuilleFaijan auto Skoda Octavia 2010 1,6 diesel.
Jarrupalat on jo hankittu mutta nuo asennusosat on vähän epäselvää.
Onko tuo Motonetin paketti yhteen satulaan vai molempiin etusatuloihin?
![]()
Tuli käytettyä vuoden itsellä ollut auto huollossa ekaa kertaa. Muuten ei yllätyksiä, mutta ”moottorin pohjamuovi puuttuu”.
217€ maksaisi kuulemma uusi.
Mitä mieltä, ostanko vai annanko olla tuollaisenaan?
Auto 205k ajettu käyttöauto, arvo noin 10k€.
Tässä vuoden aikana kerennyt ajella jonkun 15k niin tuntuu hieman tarpeettomalta kun ilmankin pärjännyt?
Mitä maksaa purkuautosta ostettu? Bensankulutus laskee ja suojaa konehuonetta lialta, muuta virkaa tuolla ei ole.Tuli käytettyä vuoden itsellä ollut auto huollossa ekaa kertaa. Muuten ei yllätyksiä, mutta ”moottorin pohjamuovi puuttuu”.
217€ maksaisi kuulemma uusi.
Mitä mieltä, ostanko vai annanko olla tuollaisenaan?
Auto 205k ajettu käyttöauto, arvo noin 10k€.
Tässä vuoden aikana kerennyt ajella jonkun 15k niin tuntuu hieman tarpeettomalta kun ilmankin pärjännyt?
Tuli käytettyä vuoden itsellä ollut auto huollossa ekaa kertaa. Muuten ei yllätyksiä, mutta ”moottorin pohjamuovi puuttuu”.
217€ maksaisi kuulemma uusi.
Mitä mieltä, ostanko vai annanko olla tuollaisenaan?
Auto 205k ajettu käyttöauto, arvo noin 10k€.
Tässä vuoden aikana kerennyt ajella jonkun 15k niin tuntuu hieman tarpeettomalta kun ilmankin pärjännyt?
Saattaa siitä moottorin pohjamuovista olla hyötyä, jos moottori alkaa vuotaa öljyä.Tuli käytettyä vuoden itsellä ollut auto huollossa ekaa kertaa. Muuten ei yllätyksiä, mutta ”moottorin pohjamuovi puuttuu”.
217€ maksaisi kuulemma uusi.
Mitä mieltä, ostanko vai annanko olla tuollaisenaan?
Auto 205k ajettu käyttöauto, arvo noin 10k€.
Tässä vuoden aikana kerennyt ajella jonkun 15k niin tuntuu hieman tarpeettomalta kun ilmankin pärjännyt?
tätä olin itekki postaamassa. Mutta ajoneuvo/moottori kohtainen tuo mahdollinen haittaja hihnojen ja hihnapyörien kulumiseen kun moottoritilaan menee hiekkaa.
Vähän samoissa hommissa, ajattelin että nopeasti irrotan civicistä takavakaajan maalausta varten mutta sehän oli hirveän työn ja tuskan takana. Koiranluut piti sahata irti ja vastakierrehylsy piti hakea että sai vakaajan puslat irti rungosta. Mistäköhän tuohon nyt keksii uudet pultit että on sopivaa vahvuutta ja ruostuvaa / ruostumatonta? Varmaan parempi että pultti ruostuisi ennen kuin auto.Taas piti hiukan nujuta auton parissa kun kerran kelit lämpeni vihdoin ja viimein.
Vähän samoissa hommissa, ajattelin että nopeasti irrotan civicistä takavakaajan maalausta varten mutta sehän oli hirveän työn ja tuskan takana. Koiranluut piti sahata irti ja vastakierrehylsy piti hakea että sai vakaajan puslat irti rungosta. Mistäköhän tuohon nyt keksii uudet pultit että on sopivaa vahvuutta ja ruostuvaa / ruostumatonta? Varmaan parempi että pultti ruostuisi ennen kuin auto.
EDit: Löysinpä kuvan jossa on pultin mitat mutta voiko tuon hakea motonetin kilorauta hyllystä?
![]()
Perus 8.8 menee tuolla varmasti. rasitus ihan olematon. Kuitenkin jonkun paksun etuvakaajankin saa helpolla käänneltyä kohdilleen, jos vaikka on toinen rengas maassa ja toinen ilmassa. Perus 8.8 pultin leikkuulujuus on kuitenkin ihan järjetön. muita voimia tuohon ei juuri kohdistu.Vähän samoissa hommissa, ajattelin että nopeasti irrotan civicistä takavakaajan maalausta varten mutta sehän oli hirveän työn ja tuskan takana. Koiranluut piti sahata irti ja vastakierrehylsy piti hakea että sai vakaajan puslat irti rungosta. Mistäköhän tuohon nyt keksii uudet pultit että on sopivaa vahvuutta ja ruostuvaa / ruostumatonta? Varmaan parempi että pultti ruostuisi ennen kuin auto.
EDit: Löysinpä kuvan jossa on pultin mitat mutta voiko tuon hakea motonetin kilorauta hyllystä?
![]()
Perus 8.8 menee tuolla varmasti. rasitus ihan olematon. Kuitenkin jonkun paksun etuvakaajankin saa helpolla käänneltyä kohdilleen, jos vaikka on toinen rengas maassa ja toinen ilmassa. Perus 8.8 pultin leikkuulujuus on kuitenkin ihan järjetön. muita voimia tuohon ei juuri kohdistu.
Ja vaikka noi katkeaisi, niin et sitä ajossa huomaisi.(ei katkea)
Kallistuksenvakaajan yhdystankoja vaihtaessa pitää tosiaan aina nostaa koko akseli ilmaan, muuten tangot jäävät jännitykseen. Ja siinä samalla vaivalla ne vaihtaakin sitten kummallekin puolelle.Taas piti hiukan nujuta auton parissa kun kerran kelit lämpeni vihdoin ja viimein.
Tilasin toiseen vakaajatangon jo aiemmin keväällä, kun etupyörän laakeria vaihtanut korjaamo oli merkinnyt, että löysä on toisella puolella.
Monroen osina vajaa 20e/kpl. Tänään opin ainakin sen, että jos tästä lähtien vaihdan alustan osia, nostan auton kokonaan tai ainakin etu- ja takapään - on huomattavassti helpompi elämä. Vakaajatanko ei edes mahtunut paikalleenpelkästään toiselta puolelta nostettuna.
Mutta siellä lepää ja samalla kesärenkaat alle. Vielä se torven rele, mutta jos nyt ei olisi alustahommia hetkeen.
Kallistuksenvakaajan yhdystankoja vaihtaessa pitää tosiaan aina nostaa koko akseli ilmaan, muuten tangot jäävät jännitykseen. Ja siinä samalla vaivalla ne vaihtaakin sitten kummallekin puolelle.
Olen minäkin niitä vaihtanut aikaisemmin ilman toisen puolen ilmaan nostamista, mutta yleensä on ollut paljon helpompi kun on suosiolla nostanut molemmat puolet ilmaan. Kokeilemalla näkee onnistuuko puoli kerrallaanTaitaa olla vahvasti autokohtaista, meinaan juuri viime viikonloppuna vaihdoin erääseen volkkarinsukuiseen koiranluut puoli kerrallaan eivätkä olleet millään tasolla pinteessä.