Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Taas piti hiukan nujuta auton parissa kun kerran kelit lämpeni vihdoin ja viimein.

Tilasin toiseen vakaajatangon jo aiemmin keväällä, kun etupyörän laakeria vaihtanut korjaamo oli merkinnyt, että löysä on toisella puolella.

Monroen osina vajaa 20e/kpl. Tänään opin ainakin sen, että jos tästä lähtien vaihdan alustan osia, nostan auton kokonaan tai ainakin etu- ja takapään - on huomattavassti helpompi elämä. Vakaajatanko ei edes mahtunut paikalleenpelkästään toiselta puolelta nostettuna.

Mutta siellä lepää ja samalla kesärenkaat alle. Vielä se torven rele, mutta jos nyt ei olisi alustahommia hetkeen.
 
Taas piti hiukan nujuta auton parissa kun kerran kelit lämpeni vihdoin ja viimein.
Vähän samoissa hommissa, ajattelin että nopeasti irrotan civicistä takavakaajan maalausta varten mutta sehän oli hirveän työn ja tuskan takana. Koiranluut piti sahata irti ja vastakierrehylsy piti hakea että sai vakaajan puslat irti rungosta. Mistäköhän tuohon nyt keksii uudet pultit että on sopivaa vahvuutta ja ruostuvaa / ruostumatonta? Varmaan parempi että pultti ruostuisi ennen kuin auto.
EDit: Löysinpä kuvan jossa on pultin mitat mutta voiko tuon hakea motonetin kilorauta hyllystä?
1744737363810.png
 
Viimeksi muokattu:
Vähän samoissa hommissa, ajattelin että nopeasti irrotan civicistä takavakaajan maalausta varten mutta sehän oli hirveän työn ja tuskan takana. Koiranluut piti sahata irti ja vastakierrehylsy piti hakea että sai vakaajan puslat irti rungosta. Mistäköhän tuohon nyt keksii uudet pultit että on sopivaa vahvuutta ja ruostuvaa / ruostumatonta? Varmaan parempi että pultti ruostuisi ennen kuin auto.
EDit: Löysinpä kuvan jossa on pultin mitat mutta voiko tuon hakea motonetin kilorauta hyllystä?
1744737363810.png

Yleensä nuo alustan pultit ovat hiukan kovempaa tavaraa. m tosin eihän tuohon ohjeen mukaan kovin mahdottomia voimia kohdistu. :D
 
Vähän samoissa hommissa, ajattelin että nopeasti irrotan civicistä takavakaajan maalausta varten mutta sehän oli hirveän työn ja tuskan takana. Koiranluut piti sahata irti ja vastakierrehylsy piti hakea että sai vakaajan puslat irti rungosta. Mistäköhän tuohon nyt keksii uudet pultit että on sopivaa vahvuutta ja ruostuvaa / ruostumatonta? Varmaan parempi että pultti ruostuisi ennen kuin auto.
EDit: Löysinpä kuvan jossa on pultin mitat mutta voiko tuon hakea motonetin kilorauta hyllystä?
1744737363810.png
Perus 8.8 menee tuolla varmasti. rasitus ihan olematon. Kuitenkin jonkun paksun etuvakaajankin saa helpolla käänneltyä kohdilleen, jos vaikka on toinen rengas maassa ja toinen ilmassa. Perus 8.8 pultin leikkuulujuus on kuitenkin ihan järjetön. muita voimia tuohon ei juuri kohdistu.

Ja vaikka noi katkeaisi, niin et sitä ajossa huomaisi.(ei katkea)
 
Perus 8.8 menee tuolla varmasti. rasitus ihan olematon. Kuitenkin jonkun paksun etuvakaajankin saa helpolla käänneltyä kohdilleen, jos vaikka on toinen rengas maassa ja toinen ilmassa. Perus 8.8 pultin leikkuulujuus on kuitenkin ihan järjetön. muita voimia tuohon ei juuri kohdistu.

Ja vaikka noi katkeaisi, niin et sitä ajossa huomaisi.(ei katkea)

No näinpä taas. Tervetuloa vaan kokeilemaan. :lol:
 
Taas piti hiukan nujuta auton parissa kun kerran kelit lämpeni vihdoin ja viimein.

Tilasin toiseen vakaajatangon jo aiemmin keväällä, kun etupyörän laakeria vaihtanut korjaamo oli merkinnyt, että löysä on toisella puolella.

Monroen osina vajaa 20e/kpl. Tänään opin ainakin sen, että jos tästä lähtien vaihdan alustan osia, nostan auton kokonaan tai ainakin etu- ja takapään - on huomattavassti helpompi elämä. Vakaajatanko ei edes mahtunut paikalleenpelkästään toiselta puolelta nostettuna.

Mutta siellä lepää ja samalla kesärenkaat alle. Vielä se torven rele, mutta jos nyt ei olisi alustahommia hetkeen.
Kallistuksenvakaajan yhdystankoja vaihtaessa pitää tosiaan aina nostaa koko akseli ilmaan, muuten tangot jäävät jännitykseen. Ja siinä samalla vaivalla ne vaihtaakin sitten kummallekin puolelle.
 
Kallistuksenvakaajan yhdystankoja vaihtaessa pitää tosiaan aina nostaa koko akseli ilmaan, muuten tangot jäävät jännitykseen. Ja siinä samalla vaivalla ne vaihtaakin sitten kummallekin puolelle.

Taitaa olla vahvasti autokohtaista, meinaan juuri viime viikonloppuna vaihdoin erääseen volkkarinsukuiseen koiranluut puoli kerrallaan eivätkä olleet millään tasolla pinteessä.
 
Taitaa olla vahvasti autokohtaista, meinaan juuri viime viikonloppuna vaihdoin erääseen volkkarinsukuiseen koiranluut puoli kerrallaan eivätkä olleet millään tasolla pinteessä.
Olen minäkin niitä vaihtanut aikaisemmin ilman toisen puolen ilmaan nostamista, mutta yleensä on ollut paljon helpompi kun on suosiolla nostanut molemmat puolet ilmaan. Kokeilemalla näkee onnistuuko puoli kerrallaan :thumbsup:
Pihamaalla autoa korjatessa auton tunkkaaminen on se kaikista tympein vaihe remonteissa. Varsinkin kun autot ovat yleensä ollut siinä kunnossa ettei oikein tiedä mistä uskaltaa nostaa :D
 
No näinpä taas. Tervetuloa vaan kokeilemaan. :lol:
se ehkä 20mm pari metriä pitkä tanko taittuu aika helpolla, kun vääntää esim rautakangella tai sorkkaraudalla, niin saa koiranluun paikalleen. Se on vähän niinkuin tarkoitettu vääntymään. Aikanaan kun pihalla noita tuli turattua en ikinä nostanut molempia puolia ylös.

Iskarin alapääkin tulee samalla tyylillä pois ihan nurkka kerrallaan mk3sessa.

Voin kyllä tulla näyttämään, jos et usko.

Enemmän laittaa hanttiin esim mk2 volvojen alatukivarren puslat, nekin alatukivarret menee ihan helpolla paikalleen, kun rautakangella väännättää. Niissä tarvii vaan varoa, ettei sisempi malja purkeudu.

Mk3 takapään etupusliin kuulemma tarvii erikoistyökalun. ei tarvi, moneen ne oon vaihtanut.

Saa ja voi kysyä neuvoja, mutta ei tarvitse loukkaantua, jos paremmin tietävä yrittää neuvoa. Jos ei kaipaa kommenttia, niin ehkä parempi rauhassa kotona tehdä ja olla kirjoittamatta foorumeille.
 
se ehkä 20mm pari metriä pitkä tanko taittuu aika helpolla, kun vääntää esim rautakangella tai sorkkaraudalla, niin saa koiranluun paikalleen. Se on vähän niinkuin tarkoitettu vääntymään. Aikanaan kun pihalla noita tuli turattua en ikinä nostanut molempia puolia ylös.

Iskarin alapääkin tulee samalla tyylillä pois ihan nurkka kerrallaan mk3sessa.

Voin kyllä tulla näyttämään, jos et usko.

Enemmän laittaa hanttiin esim mk2 volvojen alatukivarren puslat, nekin alatukivarret menee ihan helpolla paikalleen, kun rautakangella väännättää. Niissä tarvii vaan varoa, ettei sisempi malja purkeudu.

Mk3 takapään etupusliin kuulemma tarvii erikoistyökalun. ei tarvi, moneen ne oon vaihtanut.

Saa ja voi kysyä neuvoja, mutta ei tarvitse loukkaantua, jos paremmin tietävä yrittää neuvoa. Jos ei kaipaa kommenttia, niin ehkä parempi rauhassa kotona tehdä ja olla kirjoittamatta foorumeille.

Näin saattaa tosiaan olla parempi. Onko sillä metodilla kerrassa mitään väliä jos ne kerran paikallaan on. En varsinaisesti ole joka ikisessä viestissäni neuvoa vailla ja tämä topicci ei kaiketi edes täysin siihen viittaa.

Ehkä sitä kirjoiitusasua voisi miettiä. Mutta tosiaan helpompi jos antaa olla kirjoittamatta jatkossa. :thumbsup:

Hyvä että tähänkin löytyi neuvo.
 
Viimeksi muokattu:
se ehkä 20mm pari metriä pitkä tanko taittuu aika helpolla, kun vääntää esim rautakangella tai sorkkaraudalla, niin saa koiranluun paikalleen. Se on vähän niinkuin tarkoitettu vääntymään. Aikanaan kun pihalla noita tuli turattua en ikinä nostanut molempia puolia ylös.

Iskarin alapääkin tulee samalla tyylillä pois ihan nurkka kerrallaan mk3sessa.

Voin kyllä tulla näyttämään, jos et usko.

Enemmän laittaa hanttiin esim mk2 volvojen alatukivarren puslat, nekin alatukivarret menee ihan helpolla paikalleen, kun rautakangella väännättää. Niissä tarvii vaan varoa, ettei sisempi malja purkeudu.

Mk3 takapään etupusliin kuulemma tarvii erikoistyökalun. ei tarvi, moneen ne oon vaihtanut.

Saa ja voi kysyä neuvoja, mutta ei tarvitse loukkaantua, jos paremmin tietävä yrittää neuvoa. Jos ei kaipaa kommenttia, niin ehkä parempi rauhassa kotona tehdä ja olla kirjoittamatta foorumeille.
Jos tekee yksin niin on aika paljon helpompi tunkata toinen puoli ylös kuin yrittää yhdellä kädellä vääntää rautakankea, toisella vääntää koiranluuta oikeaan asentoon ja kolmannella pulttia tai mutteria kohdalleen :)
 
Jos tekee yksin niin on aika paljon helpompi tunkata toinen puoli ylös kuin yrittää yhdellä kädellä vääntää rautakankea, toisella vääntää koiranluuta oikeaan asentoon ja kolmannella pulttia tai mutteria kohdalleen :)

Tätä pohdin itsekin, mutta viitsinyt alkaa kyseenalaistamaan.

Lisäksi piha ei ole tuossa kohtaa täysin suora, vaan kalteva. Jos nyt ihan tarkkoja ollaan..

Ja joo. Tekisin kyllä ihan jonkin verran mieluummin nosturilla. Mutta kun ei moiseen luksukseen ole läheskään aina mahdollisuutta.
 
Vähän samoissa hommissa, ajattelin että nopeasti irrotan civicistä takavakaajan maalausta varten mutta sehän oli hirveän työn ja tuskan takana. Koiranluut piti sahata irti ja vastakierrehylsy piti hakea että sai vakaajan puslat irti rungosta. Mistäköhän tuohon nyt keksii uudet pultit että on sopivaa vahvuutta ja ruostuvaa / ruostumatonta? Varmaan parempi että pultti ruostuisi ennen kuin auto.
EDit: Löysinpä kuvan jossa on pultin mitat mutta voiko tuon hakea motonetin kilorauta hyllystä?
1744737363810.png
Tolla momentilla päättelisin olevan ihan perus markettipultti. Motonetistä ostaisin itse ja kovaa ajoa (jos vain kierre täsmää)
 
Tolla momentilla päättelisin olevan ihan perus markettipultti. Motonetistä ostaisin itse ja kovaa ajoa (jos vain kierre täsmää)

Näinpä se on ja niin itsekin sanoin. Toisaalta sitten jos se kierre ei ihan täysin täsmää, niin seuraavan kerran ei välttämättä ole niin kiva vaihtaa.

Tämän vuoksi olen hakenut etenkin tietyt pultit ihan merkkiliikkeeltä. Onhan ne toki hitusen tyyriimmät kuin kilotavara, mutta eipähän tarvitse miettiä vaihtaessaan tai pulttihyllyn edessä.

S60n takaiskareiden alapultit maksoivat muistaakseni n. 18e/pari. Tähän voi sitten tulla kertomaan, että mitenkä ne kierteet kyllä asettuu kun antaa vähän voimaa ja viilaa vaikka kohdallaane jos ei meinaa osua. :thumbsup:
 
Tolla momentilla päättelisin olevan ihan perus markettipultti. Motonetistä ostaisin itse ja kovaa ajoa (jos vain kierre täsmää)
Ihan normaali nousu m8 pultille tuo on ja ehdotettu momenttikin oikealla hehtaarilla normaalille 8.8 pultille, eli sopivan pituinen normaali pultti käy tosiaan ihan hyvin tuohon ja sellainen se lienee alunperinkin.

Sivuhuomiona sanottakoon, välillä tulee vastaan myös tuota normi 8.8 pulttia heikompiakin joissain tarvikehyllyissä. Pulteissa ei niin kovin tavanomaista, mutta esimerkiksi kierretangoissa tuppaa suurin osa etenkin edullisemmista eteen tulevista olemaan jollakin ihan rupuluokituksella, kannattaa olla tarkkana etenkin jos sellaisista joskus jotakin askartelee.
 
Ihan normaali nousu m8 pultille tuo on ja ehdotettu momenttikin oikealla hehtaarilla normaalille 8.8 pultille, eli sopivan pituinen normaali pultti käy tosiaan ihan hyvin tuohon ja sellainen se lienee alunperinkin.

Sivuhuomiona sanottakoon, välillä tulee vastaan myös tuota normi 8.8 pulttia heikompiakin joissain tarvikehyllyissä. Pulteissa ei niin kovin tavanomaista, mutta esimerkiksi kierretangoissa tuppaa suurin osa etenkin edullisemmista eteen tulevista olemaan jollakin ihan rupuluokituksella, kannattaa olla tarkkana etenkin jos sellaisista joskus jotakin askartelee.
Varsinkin kiinalaisissa koneissa ja laitteissa noita rupupultteja tulee usein vastaan,onneksi kuitenkin on yleensä leimattu kantaan arvo ja voi vaihtaa parempaan jos siltä tuntuu ettei muuten kestä.
 
Ainakin Tokmannin ja Puuilon pulttihyllyt taitaa olla ihan Wurthin kamaa.
 
Täällä esittelin BMW 130i:n. Ostin auton marraskuussa, vuosimalli on 2006 ja kilometrimäärä lähempänä 300t kuin 200t. Nyt päästään hyvään aiheeseen eli bemarien huoltoon. Tuo N52-moottori on hyvin luottetava kaiketi, mutta kaikki muu ympärillä ei ole ja ikää kokonaisuudella on kohta 20 vuotta.

Tästä autosta oli vaihdettu muutama vuosi sitten jäähytin ja korjattu kaikki kolme yleisintä öljyvuotoa (öljynsuodattimen jalan, venttiilikopan ja öljypohjan tiivisteet). Lisäksi raidetanko ja iskarit vaihdettu.
Nyt omana aikana muutaman kuukauden aikana:
  • Jäähdytin alkoi vuotamaan uudestaan, 150 € uusi + parin tunnin vaihtotyö
  • Bank 1 lambda-anturit meni molemmat, uudet 150 € x 2 + vaihtotyö
  • Yksi jäähdytysletkun muoviliitos oli hapristunut (mickey mouse flange), 20 € vaihdoin itse
  • Tuli vikakoodi isosta DISA-venttiilistä, 270 € BMW-alkuperäisosa Huebertista ja vaihdoin itse. Vaihdon jälkeen alavääntö parani selkeästi.
  • Öljynsuodattimen jalan tiiviste vuotaa taas. Tätä en itse vaihda, hinta jää nähtäväksi. Jospa nyt OEM tiiviste pitäisi paremmin
  • Ohjaustehostimen neste näyttää ja haisee 19 vuotta vanhalta, laitetaan vaihtoon ennaltaehkäisevästi
  • Vaihdekepissä on löysä tuntuma sivuttain, pitää laittaa pari liitososaa vaihtoon
  • Parkkitutkissa oikosulku, yksi sensori vaihtoon ja johdon tarkistus
  • Bensatankissa sekä jousi että lukitustappi rikki
  • Ilmanvaihto päällä sirisee, saa nähdä riittääkö täyttö
Aika tappavaan tahtiin tulee kaikenlaista, mutta no, ikää tosiaan on se 19 vuotta. Samanikäisestä 2.0 TFSI Audista on kyllä kokemusta ja oli paljon vähemmän laitettavaa. Ainoastaan ruostuminen paheni lopussa ja tuli pari pientä sähkövikaa, kun juotokset vanheni. Tai sitten olen liian perfektionisti, kun haluan että parkkitutkatkin toimii näin vanhassa. No pidetään vielä suorakutonen pelissä ja hoidetaan kaikki kuntoon :tup: Selkeästi kun auto tulee täysi-ikäiseksi (+18 v) ja lähestyy 300 tkm, niin äkkijyrkästi alkaa paikat hajoamaan.
 
Viimeksi muokattu:
No joo ja sitten kuitenkin kolikkopuolen korjauksia eikä mitään tuhansien yksittäisiä remppoja. Mielestäni ihan no-brainer vrt siihen paljonko hauskaa tuollainen ajajalleen antaa kuitenkin suhteellisen pienellä rahalla. Oli se merkki mikä tahansa, niin kyllä tuollaisia väkisin joutuu käytettyyn autoon tekemään jos vähänkään on korjausvelkaa syntynyt.
 
Tulipa tehtyä koiranluiden vaihto ja vakaajan tangon siistiminen, kyseessä 2005 type-r ja alkaa jo ikä näkymään pohjassa. Hyvää kyytiä antaa ja pikkuhiljaa viimeistellään. On kyllä harrastus yrittää pitää näitä vanhempia vehkeitä lähes uutta vastaavassa kunnossa mutta siinä on oma fiiliksensä miltä esim konehuone näyttää.

1745505652417.png
 
Piti pitkäperjantaina sillai nopeesti tsekkaa jarrut kun renkaita vaihto... Noh kävi se perinteinen et muutaku toisella autolla suuntana motonet. Heti ensimmäisen satulan avaamisen jälkeen tervehtii eka kuva, verrokkina uus liuku, jäljempänä sit saldo kaikista liukutapeista. Saa varmaan enskesänä vetää varoiks noi satuloiden kiinnikkeet uusiks ku ei paljo brake cleaner-pesua enempää jaksanu toteuttaa, se "tunnin lisäjumppa" renkaanvaihdon yhteyteen muuttui yhteensä 7h työks.

IMG-20250418-WA0000.jpeg


IMG-20250418-WA0002.jpeg
 
Piti pitkäperjantaina sillai nopeesti tsekkaa jarrut kun renkaita vaihto... Noh kävi se perinteinen et muutaku toisella autolla suuntana motonet. Heti ensimmäisen satulan avaamisen jälkeen tervehtii eka kuva, verrokkina uus liuku, jäljempänä sit saldo kaikista liukutapeista. Saa varmaan enskesänä vetää varoiks noi satuloiden kiinnikkeet uusiks ku ei paljo brake cleaner-pesua enempää jaksanu toteuttaa, se "tunnin lisäjumppa" renkaanvaihdon yhteyteen muuttui yhteensä 7h työks.

IMG-20250418-WA0000.jpeg


IMG-20250418-WA0002.jpeg
Tämän takia niitä jarruja on hyvä HUOLTAA vuosittain...
 
Tai sitten hankkii sähköauton kun niissä on huoltovapaat jarrut.
Eikös sähköautoissa riski jarrujumeille ole suurempi kun jarruja käytetään vähemmän. Sen puolesta niitä pitäisi huoltaa enemmän kuin polttiksissa. Ja mitä huoltovapaa tarkoittaa? Ajetaan niin kauan kun ei enää toimi ja vaihdetaan kaikki komponentit kun mitään pelastettavaa ei enää ole.
 
Piti pitkäperjantaina sillai nopeesti tsekkaa jarrut kun renkaita vaihto... Noh kävi se perinteinen et muutaku toisella autolla suuntana motonet. Heti ensimmäisen satulan avaamisen jälkeen tervehtii eka kuva, verrokkina uus liuku, jäljempänä sit saldo kaikista liukutapeista. Saa varmaan enskesänä vetää varoiks noi satuloiden kiinnikkeet uusiks ku ei paljo brake cleaner-pesua enempää jaksanu toteuttaa, se "tunnin lisäjumppa" renkaanvaihdon yhteyteen muuttui yhteensä 7h työks.

IMG-20250418-WA0000.jpeg


IMG-20250418-WA0002.jpeg

En tiedä, onko kovin fiksua kommentoida. Mutta Itse samaa jumppaa suorittaneena nuo liukutapit joutuu tosiaan rasvailemaan aika säännöllisesti, mitä olen ymmärtänyt.

Kun huoltosarjat eivät ainakaan omiin maksa mahdottomia, niin olen suosiolla uusinut ja laittanut uudet suojakumit samalla.

Satulat kyllä etenkin takana menevät kyllä heikkoon happeen, ellei huolla säännöllisesti. Itse hinkkasin entisiä viikon puhtaaksi sitruunahapon ja dremelin kanssa, kun ei napannut maksaa 500e uusista takasatuloista..
 
Tämän takia niitä jarruja on hyvä HUOLTAA vuosittain...
Toki riippuu automerkistä ja mallista mutta harvassa niitä tarvitsee huoltaa vuosittain,tarkistus että palat on kulunut tasaisesti ja liukutapit liikkuu on hyvä tehdä vuosittain esim.renkaanvaihdon yhteydessä.Ainakin perheen Kia ja Skoda riittää huoltoväliksi n.5 vuotta
 
Toki riippuu automerkistä ja mallista mutta harvassa niitä tarvitsee huoltaa vuosittain,tarkistus että palat on kulunut tasaisesti ja liukutapit liikkuu on hyvä tehdä vuosittain esim.renkaanvaihdon yhteydessä.Ainakin perheen Kia ja Skoda riittää huoltoväliksi n.5 vuotta

Miten sä tarkistat että liukutapit liikkuu? Se että heiluttelet satulaa sen 1-2mm ei kerro mitään liukutapeista ja niiden kunnosta.
 
Miten sä tarkistat että liukutapit liikkuu? Se että heiluttelet satulaa sen 1-2mm ei kerro mitään liukutapeista ja niiden kunnosta.

Tätä olen itsekin pohtinut. Toki jonkunlaisen kuvan ainakin Volvoissa saa irrottamalla satulan levyn päältä, niin ainakin takana noita pääsee kokeilemaan. Purkamisen se kuitenkin melkein vaatii jos haluaa tarkistaa paremmin.

Kyllä siinä saa useamman tunnin kulumaan helposti kun alkaa noita aukomaan. Silläpä ihan aina ei tahdo aika ja inspiraatio riittää tekemään säännöllisesti.
 
Miten sä tarkistat että liukutapit liikkuu? Se että heiluttelet satulaa sen 1-2mm ei kerro mitään liukutapeista ja niiden kunnosta.
Kun uudesta asti seuraa vuosittain niin tähän asti on riittänyt kun tarkistaa että palat on kulunut tasaisesti ja liukutapit liikkuu tuon muutaman millin ja palojen tai levyn vaihdon yhteydessä tutkii paremmin kunnon.Toki tuo ei toimi kovin hyvin sellaisilla jotka vaihtaa käytettyjä autoja vuoden kahden välein.
 
Kun uudesta asti seuraa vuosittain niin tähän asti on riittänyt kun tarkistaa että palat on kulunut tasaisesti ja liukutapit liikkuu tuon muutaman millin ja palojen tai levyn vaihdon yhteydessä tutkii paremmin kunnon.Toki tuo ei toimi kovin hyvin sellaisilla jotka vaihtaa käytettyjä autoja vuoden kahden välein.

Joo. Uuden kanssa on aina helpompaa. Toki kun itse tekee kerralla kunnolla, niin käytettyjenkin kanssa pärjää. Tosin isomman takasatuloille olisi ehkä syytä tehdä sama käsittely kuin toiselle. Vielä parempi jos ne jaksaisi maalata..
 
Joo. Uuden kanssa on aina helpompaa. Toki kun itse tekee kerralla kunnolla, niin käytettyjenkin kanssa pärjää. Tosin isomman takasatuloille olisi ehkä syytä tehdä sama käsittely kuin toiselle. Vielä parempi jos ne jaksaisi maalata..
Ei meilläkään enää ole mitenkään uudet ajossa,oma 07 reilut 210 tkm ja vaimon 08 vajaat 400 tkm,tarkoitin lähinnä että kun uudesta asti huoltaa omalla porukalla autot niin ne oppii tuntemaan ja pystyy optimoimaan tarkistukset ja huollot ja kun on tavan perheautot niin osatkaan ei maksa älyttömiä.
 
Tämän takia niitä jarruja on hyvä HUOLTAA vuosittain...
Viimeisen 5v (tai no, viime syksyyn) ollu renkaat hotellissa kun tarjosivat "osta talvi+kesärenkaat ja saat kaupanpäällisiksi 5v rengashotellin", eikä itsellä kunnon tee-se-itse huoltopaikkaa oikein ole, kerrostalon pihassa mäessä olevalla autopaikalla onkin nyt aika mahdotonta toteuttaa mitään huoltoja. Nyt tuo onnistuu isällä missä renkaita jatkossa säilytän niin pystyy paremmin jumppaamaan noita jarruja vuosittain, tai jopa rengaskausittain. Ei ole oikein ollut motivaatiota lähteä ajamaan yli tunnin päähän et saa toteuttaa pelkästää jarrujumppan. Ja eipä leimallakaan ole mitään vikaa näkynyt jarruissa tämän 5v aikana niin ei sieltäkää sillai mitään viitettä ole tullut et olis noin paskassa kunnossa.
 
Viimeisen 5v (tai no, viime syksyyn) ollu renkaat hotellissa kun tarjosivat "osta talvi+kesärenkaat ja saat kaupanpäällisiksi 5v rengashotellin", eikä itsellä kunnon tee-se-itse huoltopaikkaa oikein ole, kerrostalon pihassa mäessä olevalla autopaikalla onkin nyt aika mahdotonta toteuttaa mitään huoltoja. Nyt tuo onnistuu isällä missä renkaita jatkossa säilytän niin pystyy paremmin jumppaamaan noita jarruja vuosittain, tai jopa rengaskausittain. Ei ole oikein ollut motivaatiota lähteä ajamaan yli tunnin päähän et saa toteuttaa pelkästää jarrujumppan. Ja eipä leimallakaan ole mitään vikaa näkynyt jarruissa tämän 5v aikana niin ei sieltäkää sillai mitään viitettä ole tullut et olis noin paskassa kunnossa.
Ei ne huonossa kunnossa oo jos ei laahaa tms. Ennakoiva huolto asia erikseen sitten. Noi voi helposti näyttää hurjalt ja toimia ihan ok.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
275 537
Viestejä
4 745 267
Jäsenet
77 345
Uusin jäsen
Zelfana

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom