Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Jarrulevyt nyt ruostuu jos auto seisoo viikonkin.

Tässä nyt tuskin on kyse siitä, että jarrulevyssä on yhdessä jarrutuksessa irtilähtevä pintaruoste. Todennäköisesti kyseessä on enemmänkin tämän kuvan kaltainen tilanne, jossa levy on ruostunut ja urautunut:
1746302516458.jpeg

(kuva netistä)
 
No tällä kertaa kävi näin. Itseäkin ärsytti kun tuollaista pikkujutuista hylkäsi. Tosin se jarrulevyn sisäpinta oli aika hurjannäköinen. On minulla kokemusta kun molemmat helmat on puhki koko matkalta ja tulee pelkkä korjauskehoitus.
Kyllä se suojakumi kannattaa pistää kuntoon, nopsaan se nivel tykkä kyttyrää ja leipoo sitten kesken ajon. Ei toki itse autoaan ylläpitävälle ongema mutta irma 78v voi ihmetellä mistä raksutus kuuluu.

Kait se ukosta riippuu tuleeko hylsy vai kehotus.
 
Tässä nyt tuskin on kyse siitä, että jarrulevyssä on yhdessä jarrutuksessa irtilähtevä pintaruoste. Todennäköisesti kyseessä on enemmänkin tämän kuvan kaltainen tilanne, jossa levy on ruostunut ja urautunut:
1746302516458.jpeg

(kuva netistä)

Joo kun sisemmät männät on ties milloin liikkuneet niin kyllä se jarrulevy alkaa ruostumaan ja uraa tulee paljon. Ei ollut hinkua alkaa siistimään vanhaa levyä vaikka sitäkin on tullut harrastettua. Ja kyllä uuden osan laittaminen on mukavampaa.
20250504_074706.jpg
 
Kyllä se suojakumi kannattaa pistää kuntoon, nopsaan se nivel tykkä kyttyrää ja leipoo sitten kesken ajon. Ei toki itse autoaan ylläpitävälle ongema mutta irma 78v voi ihmetellä mistä raksutus kuuluu.

Kait se ukosta riippuu tuleeko hylsy vai kehotus.

Käsittääkseni riippuu katsastusperusteista eikä ukosta. En ole kyllä aikaisemmin kuullut, että kellekään olisi tullut hylsyä pelkän suojakumin takia.

Kummastakaan en tiedä, miten kauan on ollut rikki, kun on itselle tullessa olleet jo valmiiksi.

Eikä se nivel kyllä ihan suoraan leivo kiinni, vaan ihan kohtuullista ääntä pitää ennen sitä..

Mitenkään nuo ei ole omien autojen ajoon toistaiseksi vaikuttaneet. Mutta kyllähän ne toki kannattaa laittaa.

Joo kun sisemmät männät on ties milloin liikkuneet niin kyllä se jarrulevy alkaa ruostumaan ja uraa tulee paljon. Ei ollut hinkua alkaa siistimään vanhaa levyä vaikka sitäkin on tullut harrastettua. Ja kyllä uuden osan laittaminen on mukavampaa.
20250504_074706.jpg

Toki näin. Eikä jarrulevyt nyt lähtökohtaisesti niin paljoa maksa, etteikö kannattaisi tehdä. Kiinnosti vaan, että missä kunnossa levyn pitää olla, että sen takia hylätään.
 
Käsittääkseni riippuu katsastusperusteista eikä ukosta. En ole kyllä aikaisemmin kuullut, että kellekään olisi tullut hylsyä pelkän suojakumin takia.

Kummastakaan en tiedä, miten kauan on ollut rikki, kun on itselle tullessa olleet jo valmiiksi.

Eikä se nivel kyllä ihan suoraan leivo kiinni, vaan ihan kohtuullista ääntä pitää ennen sitä..

Mitenkään nuo ei ole omien autojen ajoon toistaiseksi vaikuttaneet. Mutta kyllähän ne toki kannattaa laittaa.

Myöhästä se suojakumin vaihto on siinä vaiheessa, kun ääni alkaa kuulumaan..

Kyllä se suojakumi kannattaa pistää kuntoon, nopsaan se nivel tykkä kyttyrää ja leipoo sitten kesken ajon. Ei toki itse autoaan ylläpitävälle ongema mutta irma 78v voi ihmetellä mistä raksutus kuuluu.

Kait se ukosta riippuu tuleeko hylsy vai kehotus.


Suojakumista tulee vain kehoitus, ei hylkyä. Sivulla 50
 
Myöhästä se suojakumin vaihto on siinä vaiheessa, kun ääni alkaa kuulumaan..




Suojakumista tulee vain kehoitus, ei hylkyä. Sivulla 50

Kuten sanoin, ei mitään käryä, miten kauan on olleet rikki. On sen verran viheliäinen homma, ettei huvita alkaa missään katoksessa tekemään ja liikkeessä maksaa 200e. Ja ääni voi silti alkaa seuraavalla viikolla, jolloin menee koko nivel uusiksi.

Tarkoitin lähinnä, ettei se nivel kyllä vauhdista leivo kiinni ennen ääntämistä.
 
Kuten sanoin, ei mitään käryä, miten kauan on olleet rikki. On sen verran viheliäinen homma, ettei huvita alkaa missään katoksessa tekemään ja liikkeessä maksaa 200e. Ja ääni voi silti alkaa seuraavalla viikolla, jolloin menee koko nivel uusiksi.

Tarkoitin lähinnä, ettei se nivel kyllä vauhdista leivo kiinni ennen ääntämistä.

Sellainen motonetin tms liimattava tarvikekumi oli yllättävän laadukkaan tuntuinen (kun vertaa normi tarvikekumeihin) ja kesti ainakin vuoden mitä auto mulla oli.
 
Entisointiprojekti seisonut noin 10 vuotta, yllätys bensatankki täynnä ruostetta, imulinja 100% tukossa.
Fosforiahappo ilmeisesti paras bensatankkiin, luo jonkinmoisen suojaavan kerroksen ruosteenpoiston lisäksi?
Fosforihappoa en löytänyt, mutta elintarvikehyllystä löyty jauhemaista sitruunahappoa ja viinietikkaa, sekä soodaa.
Pari päivää litkut muhinut, ruoste alkanut irrota, seuraavaksi tankkiin muttereita ja rajua sekoitusta.
Luin myös että käsittelyn jälkeen pitäisi happamuus neutralisoida soodalla?

Tankin pohjalla jonkinlainen imusuodatin? ei mitään mahdollisuutta päästä käsiksi tuohon, mahtaako aueta happokylvyssä :hmm:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
276 349
Viestejä
4 762 222
Jäsenet
77 450
Uusin jäsen
Teemujuna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom