Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Tätä samaa olin tulossa kertomaan, että kun työ on iso, niin kaikki hillut samalla kertaa - säästtää monta satasta myöhemmin, vaikka maksaa enemmän kerralla.
 
Jos jousissa on näkyvää ruostetta niin ne kannattaa vaihtaa. Samaten jos vaihtotyö teetetään korjaamolla niin tuntitaksojen vaikutuksen takia jouset aina ilman muuta vaihtoon ellei niitä oli pariin vuoteen aiemmin uusittu.
 
Kannattaa muistaa että se alkuperäinen jousi voi olla parempi mitä aftermarket. Tutulla meni ranskalaisessa puolipakussa tarvikejousi edestä poikki kolmena vuonna peräkkäin. Siinä ilmeisesti tehtaalla laitettu parempi jousi kompensoimaan huonoa suunnittelua..
 
Laitoin fordiin taakse jotkut halvin=paras hintaiset taaksejouset niin siitä perästä tuli alkuperäistä selvästi korkeampi ja näytti aivan typerältä. Vaihdoin sit uusiks ne jouset toisenmerkkisillä jousilla (purkuautosta hyväkuntoset oem jouset) niin korkeus palautui siihen mitä se pitikin olla. En allekirjottas tota että "jos jousissa näkyvää ruostetta niin vaihtoon", koska se lankapaksuus on kuitenkin peukalonpaksuus niin pintaruosteilla ei ole mitään merkitystä. lähes kaikissa autoissa on kierrejousissa ruostetta (koska suomi ja suolaus jne).
 
Kannattaa muistaa että se alkuperäinen jousi voi olla parempi mitä aftermarket. Tutulla meni ranskalaisessa puolipakussa tarvikejousi edestä poikki kolmena vuonna peräkkäin. Siinä ilmeisesti tehtaalla laitettu parempi jousi kompensoimaan huonoa suunnittelua..

Näin voi tosiaan joskus käydä. Itse vaihdoin "varmuuden vuoksi" uusien iskarien kanssa Lemförderin etujouset g-mersuun.. Vuoden päivät kesti, onneksi oli alkuperäiset 40v vanhat tallella, niin laitoin ne takaisin.

Huonolla tuurilla jousi katkeaa niin että tuhoaa renkaankin samalla.
 
Jos jousissa on näkyvää ruostetta niin ne kannattaa vaihtaa. Samaten jos vaihtotyö teetetään korjaamolla niin tuntitaksojen vaikutuksen takia jouset aina ilman muuta vaihtoon ellei niitä oli pariin vuoteen aiemmin uusittu.
Ei taida koskea kaikkia automerkkejä,itse ole ajanut yli 500tkm reilun 30 vuoden aikana eikä minulta ole katkennut yhtään jousta,toki minulla ei olekkaan ollut yhtään saksalaista tai muutakaan premium merkkiä.
 
En minäkään vielä alle 200 tkm kohdalla vaihtaisi jousia. 300 tkm kohdalla kun tarvikeiskarit menee vaihtoon, laittaisin varmaan samalla uudet jouset.
 
Jousen katketessa se voi parhaimmillaan kietasta itsensä vetarin ympärille ja kone + laatikko solmuun. Alkuperäiset kannattanee pitää jossei vikaa ole.
 
En kyllä itsekään vaihtaisi jousia ellei ole havaittavissa isompaa korroosiota. Ja jos vaihtaisin, niin laadukkaisiin sellaisiin.

Varaosien laatu on heikentynyt niin valtavasti, että joku randomi tarvikejousi saattaa olla tehty mistä tahansa kurasta jota voi hädin tuskin jousiteräkseksi sanoa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 870
Viestejä
4 559 377
Jäsenet
75 055
Uusin jäsen
alfv

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom