Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Tätä samaa olin tulossa kertomaan, että kun työ on iso, niin kaikki hillut samalla kertaa - säästtää monta satasta myöhemmin, vaikka maksaa enemmän kerralla.
 
Jos jousissa on näkyvää ruostetta niin ne kannattaa vaihtaa. Samaten jos vaihtotyö teetetään korjaamolla niin tuntitaksojen vaikutuksen takia jouset aina ilman muuta vaihtoon ellei niitä oli pariin vuoteen aiemmin uusittu.
 
Kannattaa muistaa että se alkuperäinen jousi voi olla parempi mitä aftermarket. Tutulla meni ranskalaisessa puolipakussa tarvikejousi edestä poikki kolmena vuonna peräkkäin. Siinä ilmeisesti tehtaalla laitettu parempi jousi kompensoimaan huonoa suunnittelua..
 
Laitoin fordiin taakse jotkut halvin=paras hintaiset taaksejouset niin siitä perästä tuli alkuperäistä selvästi korkeampi ja näytti aivan typerältä. Vaihdoin sit uusiks ne jouset toisenmerkkisillä jousilla (purkuautosta hyväkuntoset oem jouset) niin korkeus palautui siihen mitä se pitikin olla. En allekirjottas tota että "jos jousissa näkyvää ruostetta niin vaihtoon", koska se lankapaksuus on kuitenkin peukalonpaksuus niin pintaruosteilla ei ole mitään merkitystä. lähes kaikissa autoissa on kierrejousissa ruostetta (koska suomi ja suolaus jne).
 
Kannattaa muistaa että se alkuperäinen jousi voi olla parempi mitä aftermarket. Tutulla meni ranskalaisessa puolipakussa tarvikejousi edestä poikki kolmena vuonna peräkkäin. Siinä ilmeisesti tehtaalla laitettu parempi jousi kompensoimaan huonoa suunnittelua..

Näin voi tosiaan joskus käydä. Itse vaihdoin "varmuuden vuoksi" uusien iskarien kanssa Lemförderin etujouset g-mersuun.. Vuoden päivät kesti, onneksi oli alkuperäiset 40v vanhat tallella, niin laitoin ne takaisin.

Huonolla tuurilla jousi katkeaa niin että tuhoaa renkaankin samalla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 786
Viestejä
4 557 636
Jäsenet
75 055
Uusin jäsen
1Need2Pee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom