Jos raportista annetaan varoitus toiselle käyttäjälle, siitä ei tule ilmoitusta raportoijalle.
Okei, mä olin jostain syystä muussa käsityksessä. Tämä on sitten meikäläisen moka, pahoittelu siitä. Käsi pystyyn virheen merkiksi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos raportista annetaan varoitus toiselle käyttäjälle, siitä ei tule ilmoitusta raportoijalle.
Pitäisiköhän sinun ihan oikeasti kokeilla jotain toista foorumia, kun ei täällä tunnu olevan mikään kohdallaan? Tämä siis ihan ilman mitään vittuilua.
Ehkä kannattaa säätää sitten sitä omaa ruuvia vähemmän tiukalle, jos saa "turha raportointi" vastauksia, kun raportoi jotain omasta mielestä offtopikkia olevasta viestistä.On se kieltämättä käynyt mielessä, kun lainvastaisuuksien raportoimisesta pitää olla jollakin tasolla pahoillaan ja päämodulaattorin itsensä luomien sääntöjen vastaisien viestien (offtopic) raportoimisesta kuittaillaan että turha raportti.
Hyvän maun rajojen ulkopuolella oleva viesti ei ole välttämättä millään tavalla lainvastainen vaikka toista yrität koko ajan esittääOn se kieltämättä käynyt mielessä, kun lainvastaisuuksien raportoimisesta pitää olla jollakin tasolla pahoillaan ja päämodulaattorin itsensä luomien sääntöjen vastaisien viestien (offtopic) raportoimisesta kuittaillaan että turha raportti.
Eikös tuo riitä että lukee ketjun nimen ja toteaa että EVVK..Nyt tietysti jäi kiinnostamaan mistä viesteistä nuo raportoinnit on tehty. Laitappas ne tähän ketjuun, niin voidaan yhdessä tuumailla onko täällä tapahtunut rikos.
Näissä ei ole mitään laitonta, vaikka viesteinä ovatkin ihan vitun tyhmiä.Vaikka keskustelun aiheena olikin aiemmin ylläpidon ja varsinkin sivuston perustaneen Sampsa Kurrin asenne perustamansa sivuston moderointia kohtaan, niin jokunen nimimerkki alkoi vaatimaan että epäasiallisuuksista tai laittomuuksista pitäisi laittaa linkkiä, jotta aiheesta saa edes puhua. Minun mielestäni keskustelu ei vaatinut mitään linkkejä vaan se oli ja on tarpeellista sen vuoksi, että Sampsa on fooruminsa sääntöjä muokannut siihen suuntaan, että ylläpidolla olisi vähemmän vastuuta Sampsan sivulla olevista kirjoituksista ja keskustelijoiden itsensä pitäisi ensisijaisesti hoitaa asiattomuuksien tai sääntöjen vastaisten viestien käsittely. Tuo suuntaus on mielestäni huolestuttava, ja siitä herää kysymys että ymmärtääkö Kurri omaa vastuutaan verkkosivun perustajana ja päämoderaattorina? Yksittäisen viestin kirjoittajahan on aina päävastuussa kirjoituksestaan mutta myös sivuston ylläpitäjällä on vastuu poistaa tai puuttua lainvastaiseen toimintaan omalla sivustollaan.
Ja kun linkkejä vaadittiin niin tässä muutama. Tämän ei ole tarkoitus olla mikään huutoäänestys että onko joku jonkun mielestä laitonta tai epäasiallista. Mielipiteitä on varmasti monia ja kuten Sampsakin sanoi, viime kädessä viestin laillisuuden määrittävät viranomaiset. Seuraavat viestit eivät kuitenkaan Sampsa Kurrin ja/tai hänen moderaattoritiiminsä mukaan ole palstan sääntöjen tai Suomen lakien vastaisia. Raportoin viestit ohjeiden mukaisesti raportointinappulalla ja kaikki raportit ilmoitettiin turhiksi eikä niiden näkymiseen Kurrin sivustolla haluttu puuttua.
Keskustelua Suomen maahanmuutosta, maahanmuuttopolitiikasta ja niihin liittyvistä ilmiöistä (KR 2.0)
"Varsinkin mustat ovat niin tyhmiä, että 7 vuotias lapsi on samalla tasolla ja toi on hyvä huomioida kanssakäymisessä."
Yhden käyttäjän suusta useammasta viestistä poimittuna:
"Niin eihän sitä saa ääneen sanoa että näissä arabi / muslimi / afgaani / somali / ähläm sählämeissä olisi jotain vikaa?
Ongelma on juuri tämä kun tiedetään miten musliminuoret käyttäytyvät mutta ääneen sitä ei saa sanoa.
Huoh... eli en saa sanoa että 13-17-vuotiaat muslimi nuoret käyttäytyvät yleisesti huonosti?
Täytyy uskaltaa puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Tottakai voin sanoa että esim musliminuoret käyttäytyvät keskimäärin erittäin huonosti ja levottomasti ja siihen on syynsä mm. kotikasvatuksessa.
Jos sanon että muslimi nuoret käyttäytyvät yleisesti huonosti, levottomasti, rasistisesti esim toisiaan kohtaan... jos tämä tekee minusta rasistin niin sitten ilmeisesti olen sellainen.
Eikö ole päivän selvää että muslimi pojat käyttäytyvät todella huonosti?"
Keskustelua Suomen maahanmuutosta, maahanmuuttopolitiikasta ja niihin liittyvistä ilmiöistä (KR 2.0)
"Voisin jopa väittää että on epätodennäköistä ettei ihmislihaa ole syötetty asiakkaille. Mutta hei! 5€ pizzat! Porukka varmasti jatkaa kyseisen pizzerian käyttöä normaalisti."
Laki yhdenvertaisuudesta sanoo seuraavaa: Yhdenvertaisuuslaki 1325/2014 - Säädökset alkuperäisinä - FINLEX ®
Ketään ei saa syrjiä iän, alkuperän, kansalaisuuden, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, poliittisen toiminnan, ammattiyhdistystoiminnan, perhesuhteiden, terveydentilan, vammaisuuden, seksuaalisen suuntautumisen tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella. Syrjintä on kielletty riippumatta siitä, perustuuko se henkilöä itseään vai jotakuta toista koskevaan tosiseikkaan tai oletukseen.
Voi siis perustellusti kysyä, mikä on Sampsa Kurrin tai ylläpitotiimin ajatusmaailma, jos mustan ihonvärin takia ihmisen haukkuminen 7-vuotiaan tasoiseksi tai uskonnon perusteella vialliseksi ja huonosti käyttäytyväksi väittäminen, samoin kuin väittämä siitä että pizzeriassa on todennäköisesti syötetty ihmislihaa asiakkaille... on ok? Niin missä helkutin maailmassa te elätte?
Kyllä, tiedän että tämä tulee herättämään monenlaisia tuntemuksia ihmisissä. Osa hyökkää varmasti meikäläistä kohtaan ja syyttää mistä lie agendasta tai siitä yleisimmästä eli "trollaamisesta".
EDIT: Vaikka yllämainittujen viestien raportoinnit ilmoitettiin minulle turhina raportteina ja kaikki niistä hylättiin niin ilmeisesti joku on tullut toisiin ajatuksiin ja antanut ensimmäisestä tapauksesta (ihonvärin perusteella syrjiminen) huomautuksen kyseisen viestin kirjoittajalle. Kappas!
Näissä ei ole mitään laitonta, vaikka viesteinä ovatkin ihan vitun tyhmiä.
Ketä noissa viesteissä syrjitään?Syrjintä ihonvärin perusteella on lainvastaista ja sitä tapahtui selkeimmin ensimmäisessä ja ylläpidoltakin noottia saaneessa viestissä. Erikoista että armon vuonna 2019 Suomesta löytyy ihmisiä, jotka eivät lakia sen vertaa ymmärrä. No, nettiin mahtuu kaikenlaista kansaa.
Syrjintä ihonvärin perusteella on lainvastaista ja sitä tapahtui selkeimmin ensimmäisessä ja ylläpidoltakin noottia saaneessa viestissä. Erikoista että armon vuonna 2019 Suomesta löytyy ihmisiä, jotka eivät lakia sen vertaa ymmärrä. No, nettiin mahtuu kaikenlaista kansaa.
Sä et taida edes tietää, mitä marxilaisuudella tarkoitetaan. Pohjoismainen hyvinvointivaltio ja veroilla julkisten palveluiden kattaminenkin on varmaan vaan marxismia sulle. Sana, jonka olet oppinut netistä ja jolla on tosi edgyä lyödä kaikkia "väärässäolijoita"
On kyllä tuuheeta tuo moderointilinja uudella alueella. Keskustelijat selvitelkööt itse sitä ja selvitelkööt itse tätä ja moderointi ei tahdo puuttua. Toisin sanoen saat jauhaa loputonta paskaa ja käytännössä trollata (asiasta ei saa mainita) vaikkapa nyt sanaa "marxismi" ihan kaikkeen soveltaen jonkinlaisena lyömäaseena mutta toteapa sitten seuraavaa niin viikon jäähy:
Oliko tuon alueen idea nyt oikeasti kuitenkin lakaista kaikki paska vaan maton alle? Hienot argumentoinnin säännöt listattiin ennen sitä mutta vain niiden rikkomiseen kyllästymisestä rangaistaan jos noinkin "pahasti" sanoo
En ota muuten kantaa tilanteeseen, kun ei tuon alueen keskusteluita tule seurattua, mutta olihan tuo sinun vastaus silti ihan tarpeetonta henkilökohtaista vittuilua.On kyllä tuuheeta tuo moderointilinja uudella alueella. Keskustelijat selvitelkööt itse sitä ja selvitelkööt itse tätä ja moderointi ei tahdo puuttua. Toisin sanoen saat jauhaa loputonta paskaa ja käytännössä trollata (asiasta ei saa mainita) vaikkapa nyt sanaa "marxismi" ihan kaikkeen soveltaen jonkinlaisena lyömäaseena mutta toteapa sitten seuraavaa niin viikon jäähy:
Oliko tuon alueen idea nyt oikeasti kuitenkin lakaista kaikki paska vaan maton alle? Hienot argumentoinnin säännöt listattiin ennen sitä mutta vain niiden rikkomiseen kyllästymisestä rangaistaan jos noinkin "pahasti" sanoo
En ota muuten kantaa tilanteeseen, kun ei tuon alueen keskusteluita tule seurattua, mutta olihan tuo sinun vastaus silti ihan tarpeetonta henkilökohtaista vittuilua.
Joo, on tuollaiseen joskus tullut sorruttua itsekin. Pitää vaan yrittää pitää pää viileänä ja olla provosoitumatta. Ja tarvittaessa käyttää sitä raportoi-painiketta, jos siihen on aihetta.Pelin luonne on ilmeisesti edelleen se, että keskustelun sijasta yritetään pelata "vastustaja" rikkomaan itsensä jäähylle. Ei siinä mitään, don't hate the player...
Itsekin sain osani noista huomautteluista "keskustelun paskomisesta" ja ajattelin, että se aika olisi nyt ohi uudella alueella mutta näköjään meno on vaan korostunut. Siisti provosoiminen ja tahallinen tyhmyys tai väärinymmärtäminen ei ikinä johda muuhun kuin "käyttäjät saavat keskenään selvittää" mutta annas olla jos sanot, että älä leiki tyhmää
Noh, virheistä oppii...
Noh, virheistä oppii...
Ei saisi nauraa muiden epäonnelle, mutta hieman hihityttää että bannia napsui parin tunnin päästä siitä kun virheistä opittiin. Mistä lie tuli ja Kultakalakin näemmä päässyt lomalle? Aika hurja päivä.
Pelin luonne on ilmeisesti edelleen se, että keskustelun sijasta yritetään pelata "vastustaja" rikkomaan itsensä jäähylle. Ei siinä mitään, don't hate the player...
Toistuvista turhista raporteista tuli varoitus, varoitustilit täyteen ja automaattisesti banni. Niistä on kyllä huomautettu, mutta kuten @Jurppii tuolla omassa viestissään kertoo:
Tuosta voi jokainen päätellä minkälaista "peliä" tuolla raportointipuolella yritetään "vastustajaa" vastaan "pelata".
Jos minä joutuisin jotain raportteja lukemaan, niin laittaisiin igonereen tietyt tyypit. Siinäpähän raportoisivat dev nulliin.
Toistuvista turhista raporteista tuli varoitus, varoitustilit täyteen ja automaattisesti banni. Niistä on kyllä huomautettu, mutta kuten @Jurppii tuolla omassa viestissään kertoo:
Tuosta voi jokainen päätellä minkälaista "peliä" tuolla raportointipuolella yritetään "vastustajaa" vastaan "pelata".
Tuolla "tyhmät ihmiset" -kejussa on koirakeskustelua käyty nyt reilut neljä sivua, niin ehkä joku noheva mode voisi siirtää ne johonkin valmiiseen lemmikkiketjuun?
On vähemmän mielenkiintoista seurata nyt tuota trump ketjua, siellä suurin osa viesteistä on nyt tuota keskustelijoiden itse keskustelun ongelmien selvittelyä aiheen sijaan. On viesti mennyt perille niin jää vinkkaukset ylläpidolle tekemättä :sweat:
Eiköhän siellä keskustelu taas ala selkiytymään ihan itsekin että modejen tarttee mitään tehdä.
En raportoi sinun tai kenenkään muunkaan postauksia siellä.
Vaikka siellä tulee paljon argumenttivirheitä ja ad hominem hyökkäyksiä, niin en silti niistä modeille raportoi. Se on ihan hyvä että jos ei muuta argumenttia ihmisillä ole niin ainakin tulee selväksi muille lukijoille. On keskustelun rikkautta että on mahdollista olla väärässä.
Keskustelun mikromanagerointi on sairaalloista.
Kun tässä sivusta luin tuota teidän keskustelua, niin aika huvittava tämä sinun viestisi.
Voisitko kertoa miksi?
Kuvaa aika hyvin Trump-threadiä nämä oneliner sisällöttömät hyökkäykset.
Muuten käy keskustelu vähän tyhjäksi, taas yksi ad hominem hyökkäys ilman että kritisoidaan asiaa. Taitaa olla foorumin sääntöjen vastainen. En toki ole heti pyytämässä modeja apuun kuten moni muu täällä.
Siksi, että sinä hoet siellä kaikkeen Trump kritiikkiin "orange man bad" ja "tds" ja heti perään sitten viesteissäsi huomautat ad hominemista ja argumentointivirheistä.
Muutenkin tunget ketjuun kunnon oikeistolaiskonservatiivista propagandaa demokraattiten tekemisistä ohi aiheen ja viestin loppuun jotain Trumpista, että saadaan jotenkin mahtumaan ketjuun.
En hoe kaikkeen Trump kriitiikkiin "orange man bad" ja "tds".
Loukkaannutko siitä että Trump-ketjuun mahtuu myös muita näkökulmia Trumpista kuin omiasi?
Pitäisikö? Itsehän olen antanut myös positiivistä "palautetta Trumpista".
Jos nyt ei mennä henkilökohtaisuuksiin kuitenkaan, koska ei liity aiheeseen millään tavalla.
PS. 2 vuotta sitten kun sanoin että Russiagate näyttää hoaxilta ja on tyhjä ajojahti, minua syytetiin Putinin rahoittamaksi trolliksi ja maanpetturiksi. Mites kävikään? Onko kukaan pyytänyt anteeksi?
PS. 2 vuotta sitten kun sanoin että Russiagate näyttää hoaxilta ja on tyhjä ajojahti, minua syytetiin Putinin rahoittamaksi trolliksi ja maanpetturiksi. Mites kävikään? Onko kukaan pyytänyt anteeksi?
No sentään en olekaan Trump vihaaja...
Missäs olen tuollaisia puhunut, tai varsinkaan taistellut?
ttjm: pyysin kommenttia tuohon määrään.
Tuossa et kyllä kysellyt mitään kommentteja, vaan laitat sanoja toisten suuhun.
Selitäs nyt vaan missä olen sanonut mitään tämän kaltaista:
En varmasti meinaan ole tuollaista sanonut. En myöskään ole mikään antiTrumpetisti.
Olen oikeasti kiinnostunut miten olet täydellisesti (tahallisesti) väärinymmärtänyt mun kirjotuksia.
Laita nyt joko mulle lainaus vai tuliko taas puhuttua omiasi? En jaksaisi samanlaista "vesikidutusta" sun kanssa taas, että saa selvän vastauksen.
Tekee mieli jo vähän raportoida tällasia pois, jos asiallinen keskustelu ei onnistu.
@ttjm mitä jos lopettaisit keskustelun keskutelusta, vaan kommentoisit noita määriä. En pistäny sanoja suuhusi, vaan tägäsin sinut keskusteluun.
Jos sä osaisit keskustella asiallisesti, niin mun ei tarvitsis vängätä sun kanssa päivänselvistä asioista. En ole koskaan sanonut mistään luvuista mitään.
Sinä väitit kahden antitumpetistin sanoneen jotain, jonka jälkeen tägäsit siihen kaksi keskustelijaa. Älä jumalauta viitsi olla noin epärehellinen.
Mikään ei auta eikä raportoida enää uskalla. Kun osoitat noita valheiksi, sivuutetaan asia ja jatketaan.Voisiko tuota Trump-ketjua alkaa taas vähän ruoskimaan. Sama kaveri kerrasta toiseen asialla. Aivan päivänselvästi vääristelee muiden sanomisia, eikä sitten kiinni jäätyään viitsi edes sitä myöntää.
Kirsikkana kakun päälle lainailee koheltaessaan vielä vääriä keskustelijoita miten sattuu. Ei ole minun viestistäni tuollaiset quotet:
Yhdysvaltain presidentti Donald J. Trump