Ja sama linja jatkuu. Väitätkö, ettei tällä keskustelupalstalla kukaan ole koskaan kirjoittanut lain vastaisesti? Älä nyt viitsi lähteä millekään ala-asteelaisen hiekkalaatikkotasolle kun puhe oli yleisesti ottaen moderoinnista eikä mistään yksittäisestä viestistä. Ehkä me puhutaan vaan eri asioista mutta toivottavasti tämä selkeyttää:
Mä toivon että moderointi ja ylläpito kantaa vastuunsa ja pitää laittomuuksiin yltävät asiattomuudet kurissa. Eniten niitä näkyy KR 1 ja 2 ketjuissa sekä politiikan ja yhteiskunnan alueella. En puhu eriävien mielipiteiden tai vaikkapa muiden kuin minun kannattaman poliittisen suuntautumisen hiljentämisestä vaan ihan suoraan lainvastaisista ja epäasiallisista kirjoituksista, joissa toisia ihmisiä tai ihmisryhmiä solvataan, uhataan, panetellaan ja alistetaan. Koko KR-ketjuhan on tavallaan perustettu idealle, että mätystellään tässä ulkomaalaisten tekosia ja syytellään heitä asioista ja mollataan porukalla.
Se miksi joudun kirjoittamaan tämän toiveeni ylläpidolle on se, että moderointi ei ole tuntunut olevan riittävää viime aikoina (resurssipula kun uusia modeja ollaan vailla?) ja sen lisäksi Sampsa on pariinkin otteeseen pyrkinyt ehkä vähän väistämään vastuutaan sillä, että kirjoittajien itsensä pitäisi hoitaa moderointia keskenään tai pyrkiä itse ratkaisemaan? jollakin tavalla epäasiallisuudet ilman ylläpidon tarvetta puuttua asioihin.
Se on vahvasti ristiriidassa sen kanssa,että aiemmin on fiksusti ohjeistettu että älkää lähtekö ruokkimaan trolleja vastailemalla heidän viesteihin jne. vaan raportointinappula on sitä varten ja ylläpito hoitaa sitten asian. Silloin keskustelu ei hairahdu offtopiciksi niin helposti eikä yksittäiset asiattomuudet derailaa koko topiccia sivun, parin ajaksi kun käyttäjät joutuvat viesteillään "eipäs, juupas" vääntämään asiattomuuksia kumoon.
Ja kyllä, viestin kirjoittaja on vastuussa kirjoittamastaan sisällöstä mutta vastuuta on myös sivun ylläpitäjällä. Antaako hän jonkun laittoman viestin, kärjistettynä vaikkapa tappouhkauksen, olla sivuillaan vai poistaako hän sen sisällön kun siitä raportoidaan? Minä tuossa aiemmin koitin kysellä Sampsalta että ymmärrätkö sinä tämän vastuusi ja siihen sitten tuli tuo vähän epämääräinen jaarittelu ja vihjailu että "noudatamme Suomen lakia ja sitten on näitä jotka vaan tahtovat hiljentää toiset eriävän mielipiteen takia".
Tähän nyt sitten se lapsellinen vastaus olisi että "näytä viesti missä tällä foorumilla on tappouhkaus". Toivottavasti mun pointti nyt tällä selkeni ettei tarvitse tähän taas kommentoida, että jotkut ne vaan haluaa hiljentää eri mieltä olevat. Niin jotkut varmaan haluaakin mutta siitä ei ole nyt puhe.