Yleistä keskustelua sähköautoista

Paljonko oli molempien autojan toimintamatkat?
1732112846735.png
 
Niin me puhumme valmistajasta, joka myy edelleen moninkertaisesti sen mitä kilpailjat, jolla on jo sanotaanko koekäytössä 48V/800V jännitejärjestelmillä oleva malli ja täysin erilainen tapa valmistaa ajoneuvo työvoimalla 'minimit' sekä tällä hetkellä nelinkertainen arvo verrattuna maailman suurimpaan autonvalmistajaan?

Kiihkoilematta asiasta sanoisin, että vieläkin ainoa valmistaja, joka pystyy ottamaan idän punaisen aallon vastaan suhteellisen rauhallisin mielin. :comp:
Jatkot ehkä muualle. Puhutaan siis valmistajasta joka pääsi erinomaisesti hyödyntämään hetkellisesti markkinatilannetta edukseen, kun oli ainoa joka pystyi tuuttaamaan sellaista kamaa paljon ulos jolle oli paljon ostajia. Tämä ei siis mitenkään tarkoita että se tuote olisi mitenkään hyvä. Miljoona kärpästä jne. Eikä tarvii paljoa googletella että näkee miten markkinaosuus ja tuotto ovat kääntyneet laskuun. Vaikka markkina-arvo onkin kova, muut luvut eivät ole kovin hääppöiset. Teslalasit kannattais ottaa pois jo.
 
Heh, jotenkin arvasinkin, että ihan merkityksetön ero toimintamatkassa ja raja täysille pisteille sekä laskukaava sopivasti valittu VW:n eduksi. Tuon 10-20km ero rangessa on käytännön tasolla merkityksetön. Testimielessä siis olisi parempi päästä pidemmälle, mutta tarvittaessa ladata pidemmän ajan. Tämän voi käytännössä saavutta ajamalla vähän hitaammin jolloin range kasvaa, mutta on myöhemmin perillä.
 
Kuka ajaa moottoritiellä 89 km/h? Olisi saattanut Volkkarin pisteet vähän laskea, jos painettaisiin rajoituksen mukaan 120 km/h eikä ajettaisi rekkojen perässä. Kulutus olisi ainakin kolmanneksen enemmän kuin Teslalla.
 
Kuka ajaa moottoritiellä 89 km/h? Olisi saattanut Volkkarin pisteet vähän laskea, jos painettaisiin rajoituksen mukaan 120 km/h eikä ajettaisi rekkojen perässä. Kulutus olisi ainakin kolmanneksen enemmän kuin Teslalla.
Tuo on keskinopeus.

Tietääkseni noita pisteitä saa säätää itselleen sopivaksi mikä peilaa sen mukaan arvosanaan.
 
Mitä ne puhui testissä tuosta käytettävyydestä, mitä siihen kuuluu kun Pösö sai siinä ainoana 10 pistettä? Ihan vaan mielenkiinnosta kun itsellä on samanlainen auto.
 
Tiesin jo aamulla tuon jutun ja vertailun julki tullessa, että Tesla-faneilla menee ihon alle tuo tulos koska olisihan voitto nyt ollut ainoa oikea tulos ja kaikki muut vaihtoehdot puolueellisuutta, Tesla/Musk-vihaa jne. Ensinnäkin koeajoautot on väärin valittu, toisekseen testit väärin suoritettu ja lopuksi VW on ostanut TM:stä niin paljon mainoksia että toimittajat suosii sitä ja sorsii Teslaa.

Näin voi tietysti uskotella itselleen ja sovittaa foliohattua syvemmälle päähän jos se helpottaa omistamisen(osake tai auto) tuskaa, mutta syytteet puolueellisuudesta on aika halpoja jos yhtään käyttää tervettä järkeä.

Tuloksissahan ei tietenkään ole mitään tekemistä sillä, että ilman autopilottia Tesla on vertailukohtiinsa nähden surkea ajettava maantiellä huonon ohjauksensa takia. Tai sillä, että jousituksen pintakovuus täräyttää paikat irti hampaista sekä maantiellä että kaupungissa. Puhumattakaan muovipenkeistä joissa ei ole reisiosalle mitään tukea eikä parempia saa millään rahalla. Jos mennään ääritilanteiden puolella niin id4 näyttää videoiden perusteella menevän keilakujan läpi eleettömästi sekä kuormattuna että pienellä kuormalla. Tesla sen sijaan menee näyttävästi/vaarallisesti leveissä luistoissa keilat sinkoillen ja pienelläkin kuormalla on tekemistä kiitos tunnottoman ohjauksen. Eikös Teslan pitänyt olla turvallisin auto ikinä?

Toki Tesla sai kehujakin kulutuksesta, latausnopeudesta ja one pedal drivea kehuttiin helpoksi omaksua. Ja tässä ei ole mitään uutta edelleenkään. Teslan voimalinja on edelleen todennäköisesti markkinoiden paras, mutta se on se muu auto siinä ympärillä joka jättää toivomisen varaa.

ID.4:n suurin synti on täydellinen karisman puute. Siitä vertailukriteerimme eivät välitä.
 
Mitä ne puhui testissä tuosta käytettävyydestä, mitä siihen kuuluu kun Pösö sai siinä ainoana 10 pistettä? Ihan vaan mielenkiinnosta kun itsellä on samanlainen auto.

Ei pösö kymppiä saanut, vaan ysin yhdessä rellun kanssa. Noissahan lienee melkein sama UI, mutta näin lausuttiin:
Monipuoliset verkkomahdollisuudet, nopean reagoinnin, loogisen käyttöliittymän ja toimivan puhelimen etäkäyttösovelluksen yhdistyvät parhaiten Renaultin Google-pohjaisessa järjestelmässä. Käytön oppii nopeasti, ja Google Mapsiin perustuva navigointi on erityisen pätevä. Helpon käyttökokemuksen kruunaavat fyysiset kytkimet ilmastoinnille ja MySafety-pikanäppäin ajoavustimille.

Peugeot on toinen yhdeksikön ansaitseva. Järjestelmän sukujuuret tunnistaa Stellantis-konserniin, mutta kehitys STLA-perusrakenteelle näkyy. Keskinäytön alla oleva pikavalintanäyttö on erinomainen oivallus. Siihen saa kymmenen mukautettavaa pikapainiketta, mikä auttaa vähentämään keskinäytön selailua ajonaikana.
 
KIA on kyllä yksi surkeimmista autoista mitä olen koskaan ajanut, edes 90 luvun 200 diesel mersu ei ole noin epämääräinen ajettava, joten BYD täytyy olla todella surkea. TM testeissä VW on voittanut kaikki testit niin pitkään kuin testejä on tehty, joten markkinointirahaa liikkuu ja arvosanat kestää hyvänä. Teslalla taas arvosanaa laski arvomaailma.
 
En epäile etteikö tämä nykyinen #MEB olisi kulmat hiottuina just sellainen tasapaksu suorittaja, joka tasaisella suorituksella nousee aika lähelle hyvää tuotetta.

Siitä onko se muihin kandeihin nähden paras, EOS kun en ole muita käynyt kokeilemassa. Enkä käy ennenkuin on aika lähteä etsimään uutta, todennäköisesti siihen mennessä on tullut faceliftejö, järjestwlmäpäivityksiä ja uusia malleja. Ehkä jopa uusia pelureitakin. :comp:
 
Tiesin jo aamulla tuon jutun ja vertailun julki tullessa, että Tesla-faneilla menee ihon alle tuo tulos koska olisihan voitto nyt ollut ainoa oikea tulos ja kaikki muut vaihtoehdot puolueellisuutta, Tesla/Musk-vihaa jne.

Tuloksissahan ei tietenkään ole mitään tekemistä sillä, että ilman autopilottia Tesla on vertailukohtiinsa nähden surkea ajettava maantiellä huonon ohjauksensa takia. Tai sillä, että jousituksen pintakovuus täräyttää paikat irti hampaista sekä maantiellä että kaupungissa. Puhumattakaan muovipenkeistä joissa ei ole reisiosalle mitään tukea eikä parempia saa millään rahalla. Jos mennään ääritilanteiden puolella niin id4 näyttää videoiden perusteella menevän keilakujan läpi eleettömästi sekä kuormattuna että pienellä kuormalla. Tesla sen sijaan menee näyttävästi/vaarallisesti leveissä luistoissa keilat sinkoillen ja pienelläkin kuormalla on tekemistä kiitos tunnottoman ohjauksen. Eikös Teslan pitänyt olla turvallisin auto ikinä?

Toki Tesla sai kehujakin kulutuksesta, latausnopeudesta ja one pedal drivea kehuttiin helpoksi omaksua. Ja tässä ei ole mitään uutta edelleenkään. Teslan voimalinja on edelleen todennäköisesti markkinoiden paras, mutta se on se muu auto siinä ympärillä joka jättää toivomisen varaa.
Minä taas olin varma, että joku teslavihaaja tulee puhumaan teslafaneista ja miten heidän mielestään tulos oli väärä :x3:

En pidä Teslan ohjausta huonona, mutta en hyvänäkään. Paikat eivät ole lähteneet hampaista, vaikka alusta on oikeasti huono. Muovipenkit ovat materiaaliltaan perseestä (heh), mutta niissä saa kuitenkin kallistuksella sellaisen ok asennon. Olen ajanut yli 200tkm bemarin comforteilla, joten tiedän kyllä miltä hyvä penkki tuntuu.

Minusta Tesla sai sellaisen tuloksen, mitä ansaitsikin. Erinomainen sähköauto, huonohko auto ja sillä ei testejä voiteta syystä. Tällä kertaan on huolella nillitetty VW:n tuloksesta ja väännelty salaliittoja, mainosrahoja jne. Sinun viestisi on taas on kokonaisuudessaan esimerkki aivan eri asiasta mitä väität. 33 viestiä on kirjoitettu testituloksen julkistuksen jälkeen ja kaksi niistä on teslavinkkelistä positiivisia ja vain toinen osittain kritisoi testitapaa.
 
Näyttelytilan auton rengastuksella on aika vähän tekemistä testissä olevan auton kanssa, koska kummatkin voi olla vakiorengastuksella tai lisävarusterengastuksella. Ei jostain tuuman erikokoisesta renkaasta voi tehdä suurempia päätelmiä suuntaan tai toiseen.
No tuo traktori tulee tasan yhdellä 20" renkaalla ja optio 21". Volkkarin vakio on 19" ja lisärahalla 20 tai 21". Aika suurella varmuudella Fordissa oli isommat nakit alla. Tuuma lisää ja/tai kisakireämmät renkaat, niin auto voi muuttua ihan erilaiseksi. Sama alustakin voi olla viritettynä niin monella tavalla, että aika heikoilla hankilla liikut tulkintasi kanssa. Ja kuten totesin, renkaat nyt oli vain yksi huomioi kokonaisuudessa, joka Fordissa ei ollut erityisen mieleinen ainakaan minun makuuni.
 
Tiesin jo aamulla tuon jutun ja vertailun julki tullessa, että Tesla-faneilla menee ihon alle tuo tulos koska olisihan voitto nyt ollut ainoa oikea tulos ja kaikki muut vaihtoehdot puolueellisuutta, Tesla/Musk-vihaa jne. Ensinnäkin koeajoautot on väärin valittu, toisekseen testit väärin suoritettu ja lopuksi VW on ostanut TM:stä niin paljon mainoksia että toimittajat suosii sitä ja sorsii Teslaa.

Näin voi tietysti uskotella itselleen ja sovittaa foliohattua syvemmälle päähän jos se helpottaa omistamisen(osake tai auto) tuskaa, mutta syytteet puolueellisuudesta on aika halpoja jos yhtään käyttää tervettä järkeä.

Tuloksissahan ei tietenkään ole mitään tekemistä sillä, että ilman autopilottia Tesla on vertailukohtiinsa nähden surkea ajettava maantiellä huonon ohjauksensa takia. Tai sillä, että jousituksen pintakovuus täräyttää paikat irti hampaista sekä maantiellä että kaupungissa. Puhumattakaan muovipenkeistä joissa ei ole reisiosalle mitään tukea eikä parempia saa millään rahalla. Jos mennään ääritilanteiden puolella niin id4 näyttää videoiden perusteella menevän keilakujan läpi eleettömästi sekä kuormattuna että pienellä kuormalla. Tesla sen sijaan menee näyttävästi/vaarallisesti leveissä luistoissa keilat sinkoillen ja pienelläkin kuormalla on tekemistä kiitos tunnottoman ohjauksen. Eikös Teslan pitänyt olla turvallisin auto ikinä?

Toki Tesla sai kehujakin kulutuksesta, latausnopeudesta ja one pedal drivea kehuttiin helpoksi omaksua. Ja tässä ei ole mitään uutta edelleenkään. Teslan voimalinja on edelleen todennäköisesti markkinoiden paras, mutta se on se muu auto siinä ympärillä joka jättää toivomisen varaa.

Ovatko nämä Tesla-fanit huoneessa kanssasi tälläkin hetkellä?
 
Suomen teillä ei kyllä kannata olla yli 19" kiekot, jos välittää matkustusmukavuudesta ja ohjauksen helppoudesta.


Siksipä onkin perseestä, että näis vispilöis mennään näyttävyys edellä ja isketään ylisuuret rengaskoot, vaikka jarrut ei niitä kaipaa.

Nimimerkillä 21"/19"
miettiiaf.gif
 
varsin hitaasti lataava ja kohtuullisen isokulutuksinen id4
1732123145077.png


Keskiteho vertailun toisiksi paras. Kulutus top3 :confused:


Ovatko nämä Tesla-fanit huoneessa kanssasi tälläkin hetkellä?

Kyllä, pään sisällä.

Tässä ketjussa on yllättävän vähän Pokkuksen viestejä lukuunottamatta ollut foliohattuilua, mutta omassa lähipiirissä on yksi auton ja osakkeenomistaja, jonka mielestä Teslaa testataan aina väärin ja etenkin TM:n toimesta.
 
uurikin näin, en tajua mitä järkeä on maksaa ekstraa siitä että saa kalliimmat, epämukavammat ja kulutusta lisäävät nakit autoonsa.
Ehkä sinun ei pidäkkään. Ketkä niitä ostaa, osaavat niitä arvostaa. Onneksi on valinnavaraa.

Suomen teillä ei kyllä kannata olla yli 19" kiekot, jos välittää matkustusmukavuudesta ja ohjauksen helppoudesta.
No tuohan on tyystin autosta kiinni. 19" on jossain pieni ja jossain iso.
Ja jos nyt tarkkoja ollaan, renkaan profiililla on isompi vaikutus kuin sen koolla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 783
Viestejä
4 496 458
Jäsenet
74 292
Uusin jäsen
GeGGoZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom