- Liittynyt
- 25.08.2020
- Viestejä
- 566
Paljonko oli molempien autojan toimintamatkat?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Paljonko oli molempien autojan toimintamatkat?
Jatkot ehkä muualle. Puhutaan siis valmistajasta joka pääsi erinomaisesti hyödyntämään hetkellisesti markkinatilannetta edukseen, kun oli ainoa joka pystyi tuuttaamaan sellaista kamaa paljon ulos jolle oli paljon ostajia. Tämä ei siis mitenkään tarkoita että se tuote olisi mitenkään hyvä. Miljoona kärpästä jne. Eikä tarvii paljoa googletella että näkee miten markkinaosuus ja tuotto ovat kääntyneet laskuun. Vaikka markkina-arvo onkin kova, muut luvut eivät ole kovin hääppöiset. Teslalasit kannattais ottaa pois jo.Niin me puhumme valmistajasta, joka myy edelleen moninkertaisesti sen mitä kilpailjat, jolla on jo sanotaanko koekäytössä 48V/800V jännitejärjestelmillä oleva malli ja täysin erilainen tapa valmistaa ajoneuvo työvoimalla 'minimit' sekä tällä hetkellä nelinkertainen arvo verrattuna maailman suurimpaan autonvalmistajaan?
Kiihkoilematta asiasta sanoisin, että vieläkin ainoa valmistaja, joka pystyy ottamaan idän punaisen aallon vastaan suhteellisen rauhallisin mielin.
Heh, jotenkin arvasinkin, että ihan merkityksetön ero toimintamatkassa ja raja täysille pisteille sekä laskukaava sopivasti valittu VW:n eduksi. Tuon 10-20km ero rangessa on käytännön tasolla merkityksetön. Testimielessä siis olisi parempi päästä pidemmälle, mutta tarvittaessa ladata pidemmän ajan. Tämän voi käytännössä saavutta ajamalla vähän hitaammin jolloin range kasvaa, mutta on myöhemmin perillä.
Tuo on keskinopeus.Kuka ajaa moottoritiellä 89 km/h? Olisi saattanut Volkkarin pisteet vähän laskea, jos painettaisiin rajoituksen mukaan 120 km/h eikä ajettaisi rekkojen perässä. Kulutus olisi ainakin kolmanneksen enemmän kuin Teslalla.
ID.4:n suurin synti on täydellinen karisman puute. Siitä vertailukriteerimme eivät välitä.
Mitä ne puhui testissä tuosta käytettävyydestä, mitä siihen kuuluu kun Pösö sai siinä ainoana 10 pistettä? Ihan vaan mielenkiinnosta kun itsellä on samanlainen auto.
Monipuoliset verkkomahdollisuudet, nopean reagoinnin, loogisen käyttöliittymän ja toimivan puhelimen etäkäyttösovelluksen yhdistyvät parhaiten Renaultin Google-pohjaisessa järjestelmässä. Käytön oppii nopeasti, ja Google Mapsiin perustuva navigointi on erityisen pätevä. Helpon käyttökokemuksen kruunaavat fyysiset kytkimet ilmastoinnille ja MySafety-pikanäppäin ajoavustimille.
Peugeot on toinen yhdeksikön ansaitseva. Järjestelmän sukujuuret tunnistaa Stellantis-konserniin, mutta kehitys STLA-perusrakenteelle näkyy. Keskinäytön alla oleva pikavalintanäyttö on erinomainen oivallus. Siihen saa kymmenen mukautettavaa pikapainiketta, mikä auttaa vähentämään keskinäytön selailua ajonaikana.
Joo sori se olikin ajoasennosta, niin huonosti luettava toi taulukko. UI noissa on muuten ihan erilaiset.Ei pösö kymppiä saanut, vaan ysin yhdessä rellun kanssa. Noissahan lienee melkein sama UI, mutta näin lausuttiin:
Ja höpö höpö. Talviauto 2024 vertailussa Volkkari oli vasta kolmas, ja Tesla heti perässä neljäs.TM testeissä VW on voittanut kaikki testit niin pitkään kuin testejä on tehty, joten markkinointirahaa liikkuu ja arvosanat kestää hyvänä.
Minä taas olin varma, että joku teslavihaaja tulee puhumaan teslafaneista ja miten heidän mielestään tulos oli vääräTiesin jo aamulla tuon jutun ja vertailun julki tullessa, että Tesla-faneilla menee ihon alle tuo tulos koska olisihan voitto nyt ollut ainoa oikea tulos ja kaikki muut vaihtoehdot puolueellisuutta, Tesla/Musk-vihaa jne.
Tuloksissahan ei tietenkään ole mitään tekemistä sillä, että ilman autopilottia Tesla on vertailukohtiinsa nähden surkea ajettava maantiellä huonon ohjauksensa takia. Tai sillä, että jousituksen pintakovuus täräyttää paikat irti hampaista sekä maantiellä että kaupungissa. Puhumattakaan muovipenkeistä joissa ei ole reisiosalle mitään tukea eikä parempia saa millään rahalla. Jos mennään ääritilanteiden puolella niin id4 näyttää videoiden perusteella menevän keilakujan läpi eleettömästi sekä kuormattuna että pienellä kuormalla. Tesla sen sijaan menee näyttävästi/vaarallisesti leveissä luistoissa keilat sinkoillen ja pienelläkin kuormalla on tekemistä kiitos tunnottoman ohjauksen. Eikös Teslan pitänyt olla turvallisin auto ikinä?
Toki Tesla sai kehujakin kulutuksesta, latausnopeudesta ja one pedal drivea kehuttiin helpoksi omaksua. Ja tässä ei ole mitään uutta edelleenkään. Teslan voimalinja on edelleen todennäköisesti markkinoiden paras, mutta se on se muu auto siinä ympärillä joka jättää toivomisen varaa.
No tuo traktori tulee tasan yhdellä 20" renkaalla ja optio 21". Volkkarin vakio on 19" ja lisärahalla 20 tai 21". Aika suurella varmuudella Fordissa oli isommat nakit alla. Tuuma lisää ja/tai kisakireämmät renkaat, niin auto voi muuttua ihan erilaiseksi. Sama alustakin voi olla viritettynä niin monella tavalla, että aika heikoilla hankilla liikut tulkintasi kanssa. Ja kuten totesin, renkaat nyt oli vain yksi huomioi kokonaisuudessa, joka Fordissa ei ollut erityisen mieleinen ainakaan minun makuuni.Näyttelytilan auton rengastuksella on aika vähän tekemistä testissä olevan auton kanssa, koska kummatkin voi olla vakiorengastuksella tai lisävarusterengastuksella. Ei jostain tuuman erikokoisesta renkaasta voi tehdä suurempia päätelmiä suuntaan tai toiseen.
Suomen teillä ei kyllä kannata olla yli 19" kiekot, jos välittää matkustusmukavuudesta ja ohjauksen helppoudesta.
varsin hitaasti lataava ja kohtuullisen isokulutuksinen id4
Mulla on omassa 20" kesä ja talvirenkaat ja on kyllä hyvä auto ajaa. Siis toi E-3008 GT Launch Edition.Suomen teillä ei kyllä kannata olla yli 19" kiekot, jos välittää matkustusmukavuudesta ja ohjauksen helppoudesta.
Suomen teillä ei kyllä kannata olla yli 19" kiekot, jos välittää matkustusmukavuudesta ja ohjauksen helppoudesta.
No mulla noi 20" tuli auton mukana Launch Edition varustetason mukaan. Kuka nyt sanoo että anna 18" kun olet maksanut 20" renkaista?Juurikin näin, en tajua mitä järkeä on maksaa ekstraa siitä että saa kalliimmat, epämukavammat ja kulutusta lisäävät nakit autoonsa.
Peugeotissa? Epäilen. Mutta mukavampi olisi pienemmillä.Mulla on omassa 20" kesä ja talvirenkaat ja on kyllä hyvä auto ajaa.
Ehkä sinun ei pidäkkään. Ketkä niitä ostaa, osaavat niitä arvostaa. Onneksi on valinnavaraa.uurikin näin, en tajua mitä järkeä on maksaa ekstraa siitä että saa kalliimmat, epämukavammat ja kulutusta lisäävät nakit autoonsa.
No tuohan on tyystin autosta kiinni. 19" on jossain pieni ja jossain iso.Suomen teillä ei kyllä kannata olla yli 19" kiekot, jos välittää matkustusmukavuudesta ja ohjauksen helppoudesta.
No ei se hanki sullakaan sen kantavampi ole, kun voit pelkän demoauton katsomisella arvioida alustan hyvyydenSama alustakin voi olla viritettynä niin monella tavalla, että aika heikoilla hankilla liikut tulkintasi kanssa. Ja kuten totesin, renkaat nyt oli vain yksi huomioi kokonaisuudessa, joka Fordissa ei ollut erityisen mieleinen ainakaan minun makuuni.
Tämä keskustelu käytiin jo siinä kohtaa, kun vannekoko 15" yleistyiJuurikin näin, en tajua mitä järkeä on maksaa ekstraa siitä että saa kalliimmat, epämukavammat ja kulutusta lisäävät nakit autoonsa.
Näinkös minä muka kirjoitin? Virkistyksen vuoksi:No ei se hanki sullakaan sen kantavampi ole, kun voit pelkän demoauton katsomisella arvioida alustan hyvyyden
Oot nyt vaan niin jumittunut ajatukseen, että nuo ovat sama auto vaikka sisarmalleissa on "samoista" palikoista huolimatta isojakin eroja. Esim. Pösön ja sitikan välillä on aina ero jousituksessa sitikan hakiessa "taikamattoa".Fordin livenä nähneenä en välttämättä ihmettele pistetystä...
e: Onpa kamala taulukkoformaatti.
e2: Volkkari sai varmaan lisäpisteen manuaalisesta akun lämmityksestä. Kian on perinteinen naviin perustava eli täysin perseestä.
Oletko ModelY:tä ajanut? On kyllä heittämällä heikompi ajettavuudeltaan kuin EV6. ID4 molempia parempi ja ainoa missä Bz4x pärjää on myös tuo kategoria.KIA on kyllä yksi surkeimmista autoista mitä olen koskaan ajanut, edes 90 luvun 200 diesel mersu ei ole noin epämääräinen ajettava, joten BYD täytyy olla todella surkea. TM testeissä VW on voittanut kaikki testit niin pitkään kuin testejä on tehty, joten markkinointirahaa liikkuu ja arvosanat kestää hyvänä. Teslalla taas arvosanaa laski arvomaailma.
Ihan sama mikä se vannekoko on kunhan saa läskin renkaan. Monessa merkissä kun olen kysellyt saako pienempää alle, niin jarrujen koko on ollut rajoituksen asettava tekijä. Sähköauton pari tonnia kun vaatii jarruilta vähän enemmän kuin joku Micra. Renkaiden meluisuus korostuu entisestään sähköautoissa, kun muut häiriölähteet eivät peitä jollotusta yms.Tämä keskustelu käytiin jo siinä kohtaa, kun vannekoko 15" yleistyi
Mulla taisi olla sellaiset, onhan se komeampi kuin 14" alu. .. 205mm leveys ja ihan kusiluistimet. Suti ihan asfaltillakin, sateella nopeus vaan nousi jarrut lukossa (mikä abs).
hankala viestiä, kun Caruna näppää sähköt pois koko ajan.
Teslassa 19", kun en usko että isompi olisi yhtään parempi + maksaa enemmän. 18" voisi olla joo, mutta sitten tulee kuitenkin ulkonäkö vastaan (?)
Monessa merkissä kun olen kysellyt saako pienempää alle, niin jarrujen koko on ollut rajoituksen asettava tekijä.
Nyt kun muistais Oliskohan ainakin Bornissa ollut boost-versiossa isommat laikat joihin ei välttämättä mahdu ei-boostin pienimmät nakit. 18-19-20" välillä. Minusta jossakin toisessakin autossa tuli sama vastaan, nämä toki kauppamiehen sanomana eli itse mittaamatta mikä mahtuu mikä ei.Ihan mielenkiinnosta, missä autoissa ja millasista vannekooista puhutaan?
Vähän noita TM:n testejä lukee kriittisesti, kun VAG konsernin auto on mukana. Tuossa jokunen vuosi sitten, kun oli pikkuautojen testi niin Fiesta hävisi ykköspaikan Volkkarille todella marginaalisesti. Syynä oli arvostelukriteerinä ollut "kiihtyvyys" jossa Fiesta oli Volkkaria mitattuna arvona selkeästi nopeampi kaikilla mitatuilla nopeusalueilla. Tekstissä kuitenkin perusteltiin Volkkarin "kiihtyvyyden tuntuvan" paremmalta ja vaivattomalta ja sen perusteella sai paremmat pisteet ja siksi voitti testinTässä ketjussa on yllättävän vähän Pokkuksen viestejä lukuunottamatta ollut foliohattuilua, mutta omassa lähipiirissä on yksi auton ja osakkeenomistaja, jonka mielestä Teslaa testataan aina väärin ja etenkin TM:n toimesta.
Syynä oli arvostelukriteerinä ollut "kiihtyvyys" jossa Fiesta oli Volkkaria mitattuna arvona selkeästi nopeampi kaikilla mitatuilla nopeusalueilla. Tekstissä kuitenkin perusteltiin Volkkarin "kiihtyvyyden tuntuvan" paremmalta ja vaivattomalta ja sen perusteella sai paremmat pisteet ja siksi voitti testin
Luksus-sedanilla tehtiin 77 kiihdytystä putkeen – Joka kerta 0-100km/h meni alle kolmen sekunnin
Vähän noita TM:n testejä lukee kriittisesti, kun VAG konsernin auto on mukana. Tuossa jokunen vuosi sitten, kun oli pikkuautojen testi niin Fiesta hävisi ykköspaikan Volkkarille todella marginaalisesti. Syynä oli arvostelukriteerinä ollut "kiihtyvyys" jossa Fiesta oli Volkkaria mitattuna arvona selkeästi nopeampi kaikilla mitatuilla nopeusalueilla. Tekstissä kuitenkin perusteltiin Volkkarin "kiihtyvyyden tuntuvan" paremmalta ja vaivattomalta ja sen perusteella sai paremmat pisteet ja siksi voitti testin
Voisko olla että Volkkarin sai kiihtymään "helpommin", ts. ei tartte huudattaa rajoittimella toisin kuin Ford tjsp? Eli tehoa tarjolla laajemmalla kierroslukualueella?
Mut joo, mä en jaksa uskoa mihinkään salaliittoihin näissä, jos TM jäisi kiinni jostain lahjonnasta niin 70v aikana rakennettu luotettavuus lentäisi ikkunasta ulos.
Valitettavasti katoavaa kansanperinnettä TM:kin. Kaikki lehtitalot lopettavat lehtiä tällä hetkellä. Nuoriso ei edes tiedä mikä on TM. Eli ei enää murhetta 5v päästä, että TM mitään raportoisi.TM se vaan jaksaa tehdä testejään vaikka kaikki lahjottu. Sukupolvesta toiseen..
Minä itseasiassa uskon että se saattaa olla niitä harvoja lehtiä jotka selviävät. Nähtäväksi jääValitettavasti katoavaa kansanperinnettä TM:kin. Kaikki lehtitalot lopettavat lehtiä tällä hetkellä. Nuoriso ei edes tiedä mikä on TM. Eli ei enää murhetta 5v päästä, että TM mitään raportoisi.
Ja itsestä parasta se, että mitä asiaa arvostat enemmän niin voit muuttaa arvostusta isommaksi että on sinulle sopivat tuloksetIkuinen valituksen aihe. Väärin testattu ja vähintäänkin lahjottu toimitus
TM se vaan jaksaa tehdä testejään vaikka kaikki lahjottu. Sukupolvesta toiseen.
edit. Siellä artikkeleissa on tarkat selostukset mitä on testattu ja miksi tai miten. Aina tämä sama valitus huh.
Olenko ainut kenen mielestä tämä koko video näyttää täysin tekoälyllä generoidulta:
Kyseessä siis BYDin alamerkki Yangwangja malli U7.
OT:
Sen verran raflaava väite, että vilkaisin TM:n arkistoa nopeasti:
Numerossa 20/2018 oli vertailussa mm. Golf ja Focus. Golf voitti vertailun arvosanalla 9,1, Focus kakkosena arvosanalla 8,8. Kiihtyvyysmittauksen mukaan Golf oli oikeasti nopein.
Numerossa 20/2020 oli vertailussa jälleen mm. Golf ja Focus. Focus voitti vertailun arvosanalla 9,0, Golf jäi niukasti kakkoseksi arvosanalla 8,9
Numerossa 10/2021 vertailtiin pikkuautoja, mukana Fiesta, Polo yms. Testin voitti Honda Jazz arvosanalla 8,7, kakkosena Fiesta arvosanalla 8,3, Polo jätettiin tylysti viimeiseksi arvosanalla 8,1, jopa Renault Clion taakse.
Jos ei välttämättä tarvitse lähteä selaamaan yli viiden vuoden taakse arkistoa niin näillä todisteilla käännän todistustaakan TM:n volkkarin suosimisesta sinulle.
Esim. sähköpakuja kun pyörittelin, halpis-ranskalaiset oli vuokrahinnaltaan samaa luokkaa kuin Toyotan proace (melkein 10k kalliimpi vaikka sekin on ranskalaista tekkiä). Takuu ja jälleenmyyntiarvo/maine on Toyotalla vähän toista.
Kuka ajaa moottoritiellä 89 km/h? Olisi saattanut Volkkarin pisteet vähän laskea, jos painettaisiin rajoituksen mukaan 120 km/h eikä ajettaisi rekkojen perässä. Kulutus olisi ainakin kolmanneksen enemmän kuin Teslalla.
Kyllä ne isot jarrulevyt ovat aika pitkälle ulkonäkökysymys. Se on kuitenkin valmistajalle aika no braineri tehdä isot jarrut, kun pääosa asiakkaista mieltää ne hyväksi asiaksi, ja iso yksinkertainen jarru on halvempi tehdä kuin kompaktimpi ja parempi.Monessa merkissä kun olen kysellyt saako pienempää alle, niin jarrujen koko on ollut rajoituksen asettava tekijä. Sähköauton pari tonnia kun vaatii jarruilta vähän enemmän kuin joku Micra.
Hankala sanoa, mutta olisiko liian iso hintalappu kynnyskysymys monelle?(Nissaniksi)Mutta mitä on tapahtunut Nissan Ariyalle?
Tuntuu että tätä mallia ei näe oikein missää, ei katukuvassa eikä sähköautouutisissa. Oliko tämä niin huono että jo painettu unholaan?
Kovin oli kiinnostava silloin ensiesittelyn aikaan mutta nyt kadonnut otsikoista.
Tähän anekdoottina, itselläni ollut nyt muutaman viikon megane e-tech, ja sattumoisin taloyhtiöni pihalle on myös ilmestynyt ariya. Turussa asustelen. Tuntuu ettei "meitä" kovin usein tule vastaan. Vertailukohta on hieman epäreilu, kun aikaisempi autoni oli hullu pösö.Uskallan väittää että turussa ainakin vaikkapa megane e-techejä näkyy huomattavasti enemmän liikenteessä, kuin ariyaa, eikä noita rellujakaan näkynyt juuri yhtään vaikkapa vuosi takaperin. Toki viimeviikonloppuna yksi kiiltävän musta arja tuli vastaan ja olihan se kieltämättä aika tyylikäs.
Kyllä ne isot jarrulevyt ovat aika pitkälle ulkonäkökysymys. Se on kuitenkin valmistajalle aika no braineri tehdä isot jarrut, kun pääosa asiakkaista mieltää ne hyväksi asiaksi, ja iso yksinkertainen jarru on halvempi tehdä kuin kompaktimpi ja parempi.
Mutta mitä on tapahtunut Nissan Ariyalle?
Tuntuu että tätä mallia ei näe oikein missää, ei katukuvassa eikä sähköautouutisissa. Oliko tämä niin huono että jo painettu unholaan?
Kovin oli kiinnostava silloin ensiesittelyn aikaan mutta nyt kadonnut otsikoista.
Onhan nuo jenkeissä paljon asennelleetkin 18" vanteita Model-Y perffiin että saa sheivattua desimaalin tai pari 0-60mph kiihdytyksen ajasta pois kevyemmän vanteen ansiosta.Minun käsitys on että isompi jarrulevy jäähtyy paremmin kuin pieni ja siksi on se on "helppo".
Mutta en kyllä vieläkään suostu uskomaan että ID4/MY -kokoluokka tarvitsee 19" vanteet pelkästään jarrulevyjen koon takia. Olikohan Model Y Perffissäkin 14" levyt edessä, siihen riittäisi ihan varmasti 18" vanne. ID4:ssa taisi olla 13" levyt, sille riittäisi 17" jne.