No siis kaikkihan riippuu siitä millä hinnalla yritys saa ne tuotteet jälkimarkkinaan pois käsistään. Sinänsä hinta on vain väline ja jos vaikka viidelle sadalle Teslalle ei löydy ostajaa haluttuun rahaan niin aika se ja sama mitä joku yksittäinen kuluttaja netissä Teslasta on valmis maksamaan. Ei niitä yksittäin tulla missään tapauksessa myymään.
Luotan tässä aika paljon enemmän yritykseen jonka tehtävänä on laskea nämä hinnat vaikka se maallikosta voi väärältä tuntuakin. Ei se silti toki tarkoita että riski olisi oikein laskettu, mutta en itse kovin kevyesti rupeaisi kritisoimaan kun markkinoista en tiedä tuolla tasolla yhtään mitään.
Loppujen lopuksi brändillä, imagolla ja tuotteen haluttavuudella nämä myydään. Jos ostajat/välittäjät ovat valmiita maksamaan saksalaismerkeistä paremmin kuin Tesloista niin sillä mennään.
Jos tässä kommentoidaan aiempia postauksia, niin mietitty miksi. Kirjoittajat ovat pohtineet erilaisia ajatuksia.
Mennyt ei ole tae tulevasta, mutta maalikkona jäänyt mielikuva että Tesloilla on ollut tehokas käytettyjen markkina, ja niille on ollut kysyntää eikä merkkejä päinvastaisesta, lisäsi suosittuja malleja, niin se synnytää sitä muuta markkinaa rinnalle. (esim akkukorjaus markkinaa).
Jos sinulla on varmaa sisäpiiritietoa niin en niitä lähde omilla muituilla kumoaa, toki kiinnostaa mikä saa arvostamaan Saksalaista.
Jos kaikki mutuillaan, niin vielä pois sulkisi sitä että vähentääkö valmistaja/maahantuoja/myyjä riskiä, joko rahoitettavan osuudella (hinta, hyvitykset), tai jälleenmyynnin osalta (lunastus lupauksia). Kummatkin kai ihan perinteisiä keinovalikoimia.
Sitten oli se että rahoitusyhtiölle tullut liikaa Tesla riskiä, ajallisesti, määrällisesti. Ja en nyt poissulkis kilpailutilannetta, jos saa paremman hinnan, niin miksi ei ottaisi.
En tässä faktoja kumoa, vaan heittelen mitä mieleen tulee.
Rahoitusyhtiöiden näkymistä olen lukenut ja yksittäisten enemmän tai vähemmän valistuneita arvioita. ja siinä olen samaa mieltä että rahoitusyhtiöillä on dataa, analyysiaä ja arviot tulevasta elävät, ja osa on liikesalisuuksia, osasta puhuminen kilpaillullisäännöstön takaia kielletty. Ainakin vielä hiljan niillä ole vahva usko polttis markkinaa, eli että muutaman vuoden päästä ne vielä saa myytyä.