. Saksalaismerkeille arvonalenema ja tuotteiden jälkimarkkina on vakaampi, joten riski on pienempi. Jollain akkutakuulla tai vaikka jälkikorjaajilla noissa tapauksissa ei ole väliä kun auton tuotto/kustannus lasketaan 3-5 vuodelle.
Jos tässä nyt puhutaan kesän, loppukesän hinnoista, niin yritän tässä luova mielikuvaa että Saksalaismerkit olisi Teslaa parempia arvonsäilyttäjiä. Maalikkona kuvittelen että , jopa ennustan että siellä on niitä romahtajia, ja helmiä, en uksakklla arvailla koko saksalaismerkki kantaa keskimäärin.
Siis uskon vahvasti että käytettyjen markkina ohjaa vielä tulevaisuudessakkin uusien sähkisten hinnat, miksi maksaa vanhasta, jos uutta saa. Ja vaikka voin uskoa että Tesla jatkaa corolla linjalla, hinta edellä, mutta uskon että sitä vertausta voidaan käyttää myös käytettyihin, haluttu minkä seurauksena pitää luokassaan hintansa paremmin.
jos sähkisten suurimpana riskinä pidetään akkua, niin Teslalla varmaa vähän mallikohtaista värinää, mutta myös sen markkinaosuus riskiä laskee.
Koska tässä puhutaa isoista vuokra(lesing) yhtiöiden arvostuksista, niin niillä on kyllä historiadataa, mutta silti hämää, historian luulisi helpottavan arviointia. Ja julksiesti ei käsitys että Teslat ei ole porsineet, ja ne pinta ym ongelmat ilmeisesti selätetty.