Yleistä keskustelua sähköautoista

Aja Niilona +500hv autolla ensimmäistä kertaa elämässäs ja hyvällä tuurilla lue tablettia tmv koska auto teoriassa mahdollistaa tuollaisen > päädy tilastoon. Kolariturvallisuus huippuluokkaa, haltijansa välttämättä ei. :whistling:
 
No tottakai on vahvasti provoa. Vähän vain ajatuksia ilmoille kun nämä on nykyään tärkeitä keskustelunaiheita. Jos yksi lapsi niin miksei kaksi? Näitähän sitä puntaroidaan kovasti. Kiinalaiset autot ja uiguurit. Hyundai ja lapsityövoima. Tesla ja Elon Muskin mielipiteet. Kelle painaa mikäkin asia vaakakupissa kun autoa ostaa.

Henkilökohtaisesti minua ei haittaa vaikka sieltä nyt yksi tai kaksi lasta tuotantolinjoilta löytyy. Jos auto on hyvä niin kyllä se painaa enemmän vaakakupissa kuin paikalliset tuotantoketjun "virheet" tai pääjohtajan mielipiteet. E: Eiköhän Hyundai käy nyt tarkasti läpi kaikki alihankkijat ja omat tuotantolinjat ettei lapsia enää löydy. Sehän se tässä tärkeintä.
Sen takia ei kahta koska tapahtumasta on kolme vuotta, asiaa tutki Hyundain lisäksi Department of Labor ja uutisoinnin puutteesta voidaan mielestäni tehdä johtopäätös että toista lasta ei löytynyt.


Edit: Ei liity lainaukseen, mutta lapsityövoimaan yleensä, Suomessahan 13 vuotiaskin saa jo tehdä töitä. Siinä on toki joitain rajoituksia verrattuna pari vuotta vanhempiin, mutta kevyisiin töihin olisi Suomessa kyseisen pojan saanut palkata.
 
Viimeksi muokattu:
Aja Niilona +500hv autolla ensimmäistä kertaa elämässäs ja hyvällä tuurilla lue tablettia tmv koska auto teoriassa mahdollistaa tuollaisen > päädy tilastoon. Kolariturvallisuus huippuluokkaa, haltijansa välttämättä ei. :whistling:
Markkinointi antaa väärän kuvan tilanteesta ja ihmiset uskoavat sokeana tätä. Tilastot vain kertovat mikä on suunta ja tähän tulisi myös valmistajan puuttua.
Aloitetaan ensin vaikka ovilla, jotka aukevat sisältpäin.
 
Huomautus - offtopic, väärä ketju koirien syömisestä tai Trumpista keskustelulle
Sen takia ei kahta koska tapahtumasta on kolme vuotta, asiaa tutki Hyundain lisäksi Department of Labor ja uutisoinnin puutteesta voidaan mielestäni tehdä johtopäätös että toista lasta ei löytynyt.


Edit: Ei liity lainaukseen, mutta lapsityövoimaan yleensä, Suomessahan 13 vuotiaskin saa jo tehdä töitä. Siinä on toki joitain rajoituksia verrattuna pari vuotta vanhempiin, mutta kevyisiin töihin olisi Suomessa kyseisen pojan saanut palkata.
Löytyikin jo kolme ja uutinen päivittyy.


Etelä-Korea on kuitenkin suuntaamassa kohti läntisiä arvoja, koirien "viljely" ja syönti on päätetty lopettaa vuonna 2027.

In South Korea, the dog meat industry is calculated at 2 billion dollars. That results in the annual slaughter of over 2.5 million dogs, served in upwards of 20,000 restaurants nationwide. That's about 7,000 dogs slaughtered every single day. It is estimated that over 100,000 tons of dog meat is consumed annually, including 93,600 tons used to produce ‘health’ tonics called "Gae Soju" which is prepared by boiling dogs with various herbs until it become a thick liquid. Cats are also made into these tonics which is called "Goyangyee Soju".

Lopuksi voimme huvittuneena jatkaa Trumpin mantraa "He syövät kissat" – Harris vain nauroi, lause oikeasti kuuluukin "He syövät kissat ja koirat".
 
Löytyikin jo kolme ja uutinen päivittyy.

Täytyypä nostaa käsi pystyyn virheen merkiksi. Sen verran viilataan pilkkua että molemmat uutiset ovat samalta päivältä puolen vuoden takaa ja lainaavat samaa pressiä, arvaisin että uutinen ei ole päivittynyt, CNN ei vaan jostain syystä maininnut muita uhreja.
 
Teslalla saattaa olla myös tiukemmat hinnat leasingyhtiölle (eli suoraan listahinnalla?), kun taas VAGineista liisarifirma saa paremmat alennukset.

Tesla ainakin ed. talvena tarjosi listahinnalla ja siinä se. K-Auton tarjouksessa liisariyhtiölle ei tosin peruskamoilla olleessa Aadissa ollut myöskään juuri alea.

Tuuhealla mutulla sanoisin, että liisariyhtiölle kun Tesla on jo tehnyt ilkeitä ylläreitä ja jäännösarvojen päättely voi olla vaikeaa, 3/4 vuokran erosta tulee kun laitetaan hintalappu varman päälle yrittäen korjata edellistä turskaa T-taseesta ja 1/4 nettohinnasta.
 
Tesla ainakin ed. talvena tarjosi listahinnalla ja siinä se. K-Auton tarjouksessa liisariyhtiölle ei tosin peruskamoilla olleessa Aadissa ollut myöskään juuri alea.

Tuuhealla mutulla sanoisin, että liisariyhtiölle kun Tesla on jo tehnyt ilkeitä ylläreitä ja jäännösarvojen päättely voi olla vaikeaa, 3/4 vuokran erosta tulee kun laitetaan hintalappu varman päälle yrittäen korjata edellistä turskaa T-taseesta ja 1/4 nettohinnasta.
On nuo Teslan liisinkit laskenu paljonki nyt vuoden sisällä esim. Sanoin joku aika sitten tämän saman, vuosi sitten Model Y LR 36kk 20tkm/v oli 900e, nyt 712e/kk Gomoressa.
 
Viimeksi muokattu:
On nuo Teslan liisinkit laskenu paljonki nyt vuoden sisällä esim. Sanoin joku aika sitten tämän saman, vuosi sitten Model Y LR 36kk 20tkm oli 900e, nyt 712e/kk Gomoressa.

Tuossa omassa tapauksessa en tarkoittanut yksityisliisareita minimikilometreillä vaan tyyliin NF Fleetin tai ALDn vuokrasoppareita yrityspuolella, jossa esim 140tkm/3v -diili. Tuolla tasolla tuntuu, että esim selkeästi kalliimman BMWn vuokra on jopa pienempi kuin vaikka model y:n. Toki monelle aivan sama, jos vain verotusarvo merkitsee.
 
Tuossa omassa tapauksessa en tarkoittanut yksityisliisareita minimikilometreillä vaan tyyliin NF Fleetin tai ALDn vuokrasoppareita yrityspuolella, jossa esim 140tkm/3v -diili. Tuolla tasolla tuntuu, että esim selkeästi kalliimman BMWn vuokra on jopa pienempi kuin vaikka model y:n. Toki monelle aivan sama, jos vain verotusarvo merkitsee.
Mitäs syys vaihtoehtoja siinä jää jäljelle, rahoitta uskoo että Teslan arvo kyykkää vertailu kohtia enemmän, Sinänsä maalikkona ajattelee että jos Teslan hinnat laskee, niin sitä seuraa muutkin . Ja isoina sähkivalmistaja voisi myös kuvitella että jotkut kalliit tyyppiviat toisivat markkinoille vaihtoehtoisia korjauksia. (lähinnä akku). Lisäksi Testalasta on historiaa, mikä pienentää riskiä. Tosin hisotriaa myös siitä että isoja päättyneitä vuokra eriä tuupattu markkinoille, eli jos paljon rahoitettu, niin riskien hallintaa.

Seuraavaksi tulee mieleen kysyntä, kilpailutilanne , siitä voidaan pyytää isompaa vuokraa,

Kolmas, se mainittu, valmistajat/maahantuojat, ovatko ne vähentämättä vuokrariskiä, tavalla tai toisella.
 
Jäännösriskihän noissa on isoin. Ei se sinänsä ihmeelliseltä kuulosta, jos vuokraajat ovat dumpanneet noita markkinoille (esim. Hollannissa Tesloja) käytön jälkeen kun kustannukset eivät ole pitäneet paikkaansa laskelmien kanssa. Saksalaismerkeille arvonalenema ja tuotteiden jälkimarkkina on vakaampi, joten riski on pienempi. Jollain akkutakuulla tai vaikka jälkikorjaajilla noissa tapauksissa ei ole väliä kun auton tuotto/kustannus lasketaan 3-5 vuodelle.
 
. Saksalaismerkeille arvonalenema ja tuotteiden jälkimarkkina on vakaampi, joten riski on pienempi. Jollain akkutakuulla tai vaikka jälkikorjaajilla noissa tapauksissa ei ole väliä kun auton tuotto/kustannus lasketaan 3-5 vuodelle.
Jos tässä nyt puhutaan kesän, loppukesän hinnoista, niin yritän tässä luova mielikuvaa että Saksalaismerkit olisi Teslaa parempia arvonsäilyttäjiä. Maalikkona kuvittelen että , jopa ennustan että siellä on niitä romahtajia, ja helmiä, en uksakklla arvailla koko saksalaismerkki kantaa keskimäärin.

Siis uskon vahvasti että käytettyjen markkina ohjaa vielä tulevaisuudessakkin uusien sähkisten hinnat, miksi maksaa vanhasta, jos uutta saa. Ja vaikka voin uskoa että Tesla jatkaa corolla linjalla, hinta edellä, mutta uskon että sitä vertausta voidaan käyttää myös käytettyihin, haluttu minkä seurauksena pitää luokassaan hintansa paremmin.

jos sähkisten suurimpana riskinä pidetään akkua, niin Teslalla varmaa vähän mallikohtaista värinää, mutta myös sen markkinaosuus riskiä laskee.

Koska tässä puhutaa isoista vuokra(lesing) yhtiöiden arvostuksista, niin niillä on kyllä historiadataa, mutta silti hämää, historian luulisi helpottavan arviointia. Ja julksiesti ei käsitys että Teslat ei ole porsineet, ja ne pinta ym ongelmat ilmeisesti selätetty.
 
No siis kaikkihan riippuu siitä millä hinnalla yritys saa ne tuotteet jälkimarkkinaan pois käsistään. Sinänsä hinta on vain väline ja jos vaikka viidelle sadalle Teslalle ei löydy ostajaa haluttuun rahaan niin aika se ja sama mitä joku yksittäinen kuluttaja netissä Teslasta on valmis maksamaan. Ei niitä yksittäin tulla missään tapauksessa myymään.

Luotan tässä aika paljon enemmän yritykseen jonka tehtävänä on laskea nämä hinnat vaikka se maallikosta voi väärältä tuntuakin. Ei se silti toki tarkoita että riski olisi oikein laskettu, mutta en itse kovin kevyesti rupeaisi kritisoimaan kun markkinoista en tiedä tuolla tasolla yhtään mitään.

Loppujen lopuksi brändillä, imagolla ja tuotteen haluttavuudella nämä myydään. Jos ostajat/välittäjät ovat valmiita maksamaan saksalaismerkeistä paremmin kuin Tesloista niin sillä mennään.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 678
Viestejä
4 495 743
Jäsenet
74 270
Uusin jäsen
Jautio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom