Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lisäksi yleensä saa laitettua jotain tuulisuojaa suojaksi,en kyllä näe tarvetta nykyään puikkokoneelle ,muuten kuin jos tosiaan pitää paksuja rautoja hitsailla yhteen.Ei sen ihan niinkään mene. Oikein tuulisella kelillä nyt saa virtausta laittaa vähän lisää, ja sehän ei ole mikään ongelma.
Mig ja hitsaat suojaasulla tyynellä ja ydinlangalla tuulisella?Ei ole paikkaa sisällä hitsailla, joten pihalla pitää tehdä = suojakaasut tuulen mukana harakoille?
Itse ratkaisin tämän ostamalla Esabin tigin, tuli puikkokone samassa.Pähkäilen puikkohitsauskonetta, esabin rogue 151iP mielessä, mutta kannattaako pistää sen verran lisää että saa esim 181iP PRO mallin? Varmaan halvemmallakin vehkeellä pärjäisi perus turailussa (timcot ja muut?), mutta olettaisin että merkkikone on aika pitkäikäinen? Tuossa kapineessa mietityttää tuo TIG puoli jos joskus siihen hankkii sen polttimen, onkohan noissa polttimissa sitten itsessään kaasuventtiili? Ts. kun hitsaa, niin kaasu ei virtaa koko aikaa kun pullo on auki.
Turun telakalla hitsaavat laivojakin puikoilla. Ei se ole huono vaihtoehto jos kone on hyvä.Ei sen ihan niinkään mene. Oikein tuulisella kelillä nyt saa virtausta laittaa vähän lisää, ja sehän ei ole mikään ongelma.