Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Potilaana Tesla Model S 90D FL 8/2016, 242tkm ajettu.

IMG20250820080553.jpgIMG20250820083129.jpg
IMG20250820084959.jpg
IMG20250820090524.jpg
IMG20250820090557.jpg


Täytyy jostain ostaa alin takatukivarsi vasemmalle puolelle. Toki myös oikean puolen täytyy myös vaihtaa.

Tukivarsi oli jo halki? Likainen halkeama?

Omassa tiedossa oikeastaan olikin tuo tyyppivika, että tukivarsi napsahtaa poikki peruutettaessa. En vaan ole "muistanut" asiaa. Nyt siis olin peruuttamassa autoa pihaan erittäin hiljaa ja samantien kuului pieni "naksahdus" takaa.


Ensimmäinen matkan pysäyttänyt suuri ongelma. 18tkm olen autolla ehtinyt itse ajaa. Vara-auto onneksi löytyy pihasta, Opel Insignia farkku 2010.

Täytyy Facebookin puoleltakin lueskella jotain tuosta tyyppiviasta.

Mistähän löytyy noita varaosia? Vaihto ei nyt miltään erityisen vaikealta ehkä näyttänyt, kun kurkkasin vähän auton alle.
Huolestuttavan alimittaisen ohut seinämä puslan ympärillä. Varsinkin auton massoihin ja voimavaroihin suhteutettuna..
Jos tuolla on tilaa vahvemmalle seinämälle niin siinä olisi vaikka meylelle parannellun osan paikka.
 
Huolestuttavan alimittaisen ohut seinämä puslan ympärillä. Varsinkin auton massoihin ja voimavaroihin suhteutettuna..
Jos tuolla on tilaa vahvemmalle seinämälle niin siinä olisi vaikka meylelle parannellun osan paikka.
Juu kyllä tuo näyttää siltä että halkeamat on ollu jo hetken aikaa, eikä murtunut ko. peruutuksessa eli tuore. Nuo murtuman pinnat on likaiset/korrosoituneet

EDIT: Voin vain kuvitella mitä jälkeä tekee, kun tuo tippuu tuennasta motarivauhdissa
 
Juu kyllä tuo näyttää siltä että halkeamat on ollu jo hetken aikaa, eikä murtunut ko. peruutuksessa eli tuore. Nuo murtuman pinnat on likaiset/korrosoituneet

EDIT: Voin vain kuvitella mitä jälkeä tekee, kun tuo tippuu tuennasta motarivauhdissa
Tuossa siis rengas hinkkaa ilmajousituksen tolppaan. Luin niin melko monella oli mennyt se tolppakin samalla rikki. Toki rengas varmasti myös aivan pilalla. Tuossa omassa on rautajouset kyllä.

Yleisimmin jostain syystä hajoaa lopullisesti peruutettaessa. Mutta voihan se hajota toki ihan milloin vaan.

Motonetissä osa maksaa 300€

Screenshot_2025-08-20-12-56-29-61_e31d19e99ee0b334f92cd519696ee652.jpg
 
Tuossa lähinnä Y-malleja ennen Highlandia tullut seurailtua viime aikoina ja lähinnä vielä nelivetoisia Nettiauton kautta. Takavetoisia on ilmeisesti ollut siis kaksi mallia: SR ja LR. Ja nelivetoisia periaateessa AWD LR ja performance mallit. Akkuja on kaiketi ollut neljää erilaista kapasiteetiltaan: 75, 78, 79,5 ja 82 kWh nelivedoille.

No sitten tarkemmin näihin nelivetoisiin: kiihtyvyyksiä tarjotaan kahdenlaisia eli joko 5,1 s tai 3,7 s. Mutta se missä alkaa tulla eroja on tehot, niitä kun on neljää erilaista "tarjolla": 258, 336, 378 ja 393 kW.

Pääosin tavalliselle AWDlle tarjotaan tuota 258 kW tehoa ja performancelle 336 kW tai 393 kW, mutta missä ihmeen versiossa olisi sitten 378 kW tehot, varsinkin kun nämä eivät selvästikään ole performance-malleja, mutta tehoja olisi enemmän kuin pienemmässä performancessa? Näitä on useampia ja kiihtyvyys näille "tehokkaimmille" versioille on kuitenkin tuo 5,1 s.

Helpointa ottaa näitä tukku vertailuun, niin näkee tehot useammasta autosta kerrallaan. Tai sitten rajata näitä haulla.

Kyse lienee puhtaasta virheestä, mutta jonkun perusteella autokaupat tämän datan jostain ottavat, ja virhe systemaattisesti toistunee nyt jonkun yhtäläisyyden takia kaikille. Vai voiko Kiinan ja Berliinin autot tehdä keskenään tällaisen eron?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 460
Viestejä
4 882 989
Jäsenet
78 836
Uusin jäsen
Kesäheinä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom