Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Eikös se kameratekniikka ole sama kuin Highlandissa? Ne ovat kyllä nähneet jo reilusti huonoja kelejä.

Tuo kommentti oli lähinnä siihen, jos Juniperissa ei likaantuisi kamera niin helposti. Ainakin itsellä toisella merkillä ei kameroihin tarvitse koskea suurimman osan vuodesta missään vaiheessa, mutta sitten sopivassa kelissä loka-maaliskuun välissä saisi kyllä putsailla perästä aivan sama millä tekillä tai sijainnilla kamera olisi (jos ilman pesijää).
 
Viimeksi muokattu:
Riippuu paikallisista säännöistä ja softan toimivuudesta.

Kaliforniassa on operaattori kuskin paikalla valmiina ottamaan auton hallintaan. Sama tapaus kuin ajaisit omaa autoa fsd:lla, kuski/operaattori vastuussa.

Austinissa operaattori on pelkääjän paikalla(ei kuskina) varmistamassa, että jos auto yrittää pöljäillä niin pelkääjän paikalta painetaan abort.

Teslan takseiksi muutetuissa autoissa on extra modeemit+nettikaista joiden avulla autoa voidaan etäoperoida tarpeen vaatiessa(saadaan live 360 kuva siirrettyä intiaan ihmiselle tms.). Varmaan jossain kohtaa kun sekä softa paranee, että luvat heltiävät niin autot ajavat ilman operaattoria. Etäoperaattori hanskaa jos tulee perätila mitä auto itse ei osaa. Kauanko tähän etäoperaattorivaiheeseen pääsemiseen menee, ehkä joskus, ehkä joissain maissa ei koskaan.

Eli sinne etupenkille ?

Tainnut mennä mulla uutiset sekaisin, tuon Austinin osala, kun oli mielikuva että siellä oli etupenkin heppu että se etäoperaattori.

Tuota en ihan sisäistänyt miksi autossa oleva operoija istuu repsikan paikalla, kun kuskin paikalla ei kuitenkaan matkustajia. Toki jos kortittimoa, taitamattomia, niin ei kai voi laittaa kuskin paikalle ihan lisenssi syistä...

Austinissa ilmeisesti luvitus takautuva, tarkoitan sellainen että rohkeasti kadulle ja perästä katselleen menenkin viranomaisten mielestä hyvin.
 
Austinissa operaattori on pelkääjän paikalla(ei kuskina) varmistamassa, että jos auto yrittää pöljäillä niin pelkääjän paikalta painetaan abort.

Missä skenaariossa tämä on parempi verrattuna siihen että operaattori istuisi kuskin paikalla?
 
Austinissa sallitaan tuo että istuu pelkääjän puolella. Autossa ei olisi ketään jos sallittaisiin mutta Teslalla ei ole lupia tuohon.

Mielikuvana parempi se pelkääjä kuin kuskin paikalla.
 
Austinissa sallitaan tuo että istuu pelkääjän puolella. Autossa ei olisi ketään jos sallittaisiin mutta Teslalla ei ole lupia tuohon.

Ok, luulin että siellä valinnat lähinnä hankkeen toteuttajan vastuulla, mutta ehkä lukenut vähän kärjistää uutista aiheesta.

Mielikuvana parempi se pelkääjä kuin kuskin paikalla.
Tuota, jos olen matkustajana niin itselle tuntuisi turvallisempana jos se olisi siinä kuskin paikalla, varsinkin jos alkaa eskaloitumaan ja auto menee vastaantulijoiden kaistaa, tai algoritmit alkaa riiteleen keskenään käännytäänkö vai ei.

Toki jokin mukana oli paremmalta kuin se että olisiko kokonaan etä operoitu, ja jos kaivaa juttukaveria ja aven avaajaa, niin samoin.

Mutta taisit tarkoittaa viestiä osakkeen omistajille, niin näyttäähän se edistyneemmalta kun kuskin paikalla ei ole ketään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 399
Viestejä
4 868 258
Jäsenet
78 656
Uusin jäsen
riparipa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom