Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Kirjotit @TeslaJoni Model 3 ongelmistasi toisessa ketjussa, kiitos siitä. Haluaisin kuulla sun mielipiteen autosta muuten, ei pelkästään ongelmista. En tiedä joko niitä toiseen ketjuun olet kirjotellut mutta vois olla hyvä avaus tälle ketjulle.
 
Tästä on tulossa iso juttu.

Käytiin pari tuntia vetämässä yhden petrolheadin kanssa. Videota tulee lähiaikoina. ( Ei mun kanavalle, vaan yhdelle isommalle. )

Tässä 5 parasta ominaisuutta autosta ja lisää riittää... :)



Kirjottelen pidemmin myöhemmin.

Tää oli hyvä. Lisää olis jaksanu kattella.
 
Sitä pitikin kysyä, että onko Tessu koko talven ajossa, eikä suinkaan tallissa odottelemassa parempia kelejä. Sillä että minkä näköinen on keväällä talven suolakylvyn jälkeen.

Ja toki onko mitään ihmeempiä ollut nyt kun ilmat kylmenneet?
 
Juu ainut auto perheessä, ni aina ajossa.

Ei oikeastaan oo ollut nyt mitään erikoista. Kahvat aukeaa pienel kopautuksella ja auto lämpenee +21 asteeseen -3:sta noin 7-9 min. Hyvin tehokkaat vastukset !

Neliveto on kova ja ei kyllä lähde mitenkään luistelee.
Onks tää sun Teslan eka talvi? Eli ensimmäinen kunnon suolakylpy?
 
Juu ainut auto perheessä, ni aina ajossa.

Ei oikeastaan oo ollut nyt mitään erikoista. Kahvat aukeaa pienel kopautuksella ja auto lämpenee +21 asteeseen -3:sta noin 7-9 min. Hyvin tehokkaat vastukset !

Neliveto on kova ja ei kyllä lähde mitenkään luistelee.

Nuo kahvat onkin hyvä kysymys, yhden Model 3:n oon nähnyt luonnossa, ja siinä kun oli paksi pystyssä ym. ja kahvat oli siinä ns auki asennossa. Itsellä kun ihan perinteiset lukot alkaa temppuamaan jo näillä pikkupakkasilla:eek:. Kun lukoissa kosteutta näköjään, niin avain kääntyy vähän nihkeästi, ja jossain kohtaa keskuslukko lopettaa toiminnan suunnilleen kevääseen saakka:facepalm: Mutta tämä onkin old school kuljetin.
 
Pick up kai tuo on jos vertasivat että f150 kantavuus/kuormatilat ja porssen kiihtyvyys
 
Joni, mites noiden Teslojen renkaat kestävät toistuvia kovia kiihdytyksiä? Jotain aikanani luin rengasvalmistajan kirjoittamaa, että joutuvat vahvistamaan rakennetta, jotta vastaisivat voimakkaasti kasvaneen väännön tarpeeseen. Eli ovatko hyllystä ostetut, esimerkiksi Continentalit, riittävän kestäviä jo nykyään vai onko havaittu ongelmia?
 
Pistin tuon juuri esitellyn Tesla Cybertrucking ennakkotilaukseen tuplamoottorilla ja tuolla full self driving -ominaisuudella. Ennakkomaksu 100€ ja jos ei tilaakaan niin palautetaan.

"Fully refundable. You will be able to complete your configuration as production nears in late 2021. "

https://www.tesla.com/fi_fi/cybertruck/
Jos päädyt tilaamaan niin joku huikee esittelyvideo sit kun saat auton käsiin.
 
Ah, mieslapset saavat tuosta vähän Mad Max viitteitä, ei mene kauan kun näistä tehdään ties mitä rust lookkeja ja muita virityksiä. Pickup kyllä Suomessa turha normaaliajossa noin 99,97% vuodesta, olen niitä kyllä muualla maailmassa omistanut ja käyttänyt läpi vuoden.
 
Ah, mieslapset saavat tuosta vähän Mad Max viitteitä, ei mene kauan kun näistä tehdään ties mitä rust lookkeja ja muita virityksiä. Pickup kyllä Suomessa turha normaaliajossa noin 99,97% vuodesta, olen niitä kyllä muualla maailmassa omistanut ja käyttänyt läpi vuoden.
Jaa, kyllä mulla oli joskus GMC V8 pickuppi käytössä ympäri vuoden, hyvä oli.
 
^ meinasin lähinnä, että avonainen lava Suomessa ei ole kovin fiksu jos ei ole mitään kuljetettavaa kuten suurimmalla osalla ei ole + jos kuljettaisi siellä vaikka ihmisiä, se ei ole sallittua. :)
 
^ meinasin lähinnä, että avonainen lava Suomessa ei ole kovin fiksu jos ei ole mitään kuljetettavaa kuten suurimmalla osalla ei ole + jos kuljettaisi siellä vaikka ihmisiä, se ei ole sallittua. :)

Mutta kun se ei ole avonainen lava, vaan katettu?

Tesla-Cybertruck-Electric-Pickup-Bed-with-Roll-Up-Tonneau-Closed.jpg
 
Jep, mutta silti tarvitaan se tarve pohjalle, että tuommoisen huolii käyttöönsä. Tai mistä minä tiedän mitä suurimman osan tarttee kuskata kokoajan että tarvitsee lavavehkeen, mutta kaupunkilaisena aika turha.
 
Hitto, tuo Teslan ruumisarkku muotoilu on tietyistä kuvakulmista jopa hieno.

En pitä tuosta kolmio sivuprofiilista. Olisivat laittaneet yhden kulman lisää ja tasaisen katon
 
Olisi kiva tietää, että mikä on tuon ilmanvastuskerroin verrattuna tyypilliseen pickupiin.
 
Onhan toi aivan törkeen näköinen. Ensi kertaa tekis mieli hankkia sähköauto, jos moiselle olis mitään käyttöä.
 
Kyllä tässä tesla truck jutussa nyt vedätetään jotakuta aivan täysillä.
Kaupunkien vihreitten kaikki toiveet käytännöllisestä autosta olisi täydelliset jos tuonne katolle saisi vain liekinheitintornin tai edes konekiväärin asennettua. Ehkä Elon järjestää tämänkin.
 
Jep, mutta silti tarvitaan se tarve pohjalle, että tuommoisen huolii käyttöönsä. Tai mistä minä tiedän mitä suurimman osan tarttee kuskata kokoajan että tarvitsee lavavehkeen, mutta kaupunkilaisena aika turha.
Ajeleehan ne ihmiset kaupungissa katumaastureilla ja farmareilla vaikka suurimmalle osalle aika turhia.
 
No totta tuokin, tuskinpa tämän kamppeen ostaja tekee sillä muuta kuin ajelee kaivaria päästä päähän.

totalrecallcars_12_1000.jpg

1981-RQ-Riley-Town-Car.jpg

Total Recall tulee kyllä mieleen tuosta.
 
Ei mennyt lasien kestävyyden esittely niinkuin piti. ”Theres a little room for improvement...”


Tuo truck ei olis puoliakaan niin pahan näköinen, kun kattolinja olisi suora hytin kohdalta. Muutenhan tuo on vain futuristisen sotilasmaasturin esikuva, mutta kiilaaminen katto tekee siitä paitsi ruman, niin takamatkustajalle matalan (jos siellä takapenkkejä on).
 
Ajeleehan ne ihmiset kaupungissa katumaastureilla ja farmareilla vaikka suurimmalle osalle aika turhia.

Katos tästä olisko tämä vielä pari pykälää turhempi:


Maalla asuvat eivät tätä osta koska esim tuo lava on tavarankuljetukseen täysin käyttökelvoton koska sinne ei pääse sivultapäin lastaamaan mitään.
Ja katso tuota kokoa tuolta videolta verrattuna tavallisiin uusiin jenkki-pickuppeihin jotka nekin ovat täysin järkälemäisiä kooltaan.
 
Juu tuo Cybertruck on aika paljon isompi kuin joku Hilux tai Amarok mitä Suomessa näkyy tiellä. Moni varmaan ikinä edes nähnyt F150:stä livenä eikä hahmota kuinka paljon isompia nuo on kuin "suomalaiset" avolavat.
 
Tuskin se ihana tuossa kuosissa tuotantoon menee. Voisi meinaan olettaa, että esim. nuo terävät kulmat mm takakulmissa ei istu säädöksiin. Tietysti jos vaikka Ikeasta hakee suojat...
71OK1OV+POL._SY355_.jpg
 
Ei tuo tollasenaan ainakaan Suomen tieliikennelainsäädännön puitteissa kilpiin mene, onhan tämä sellanen byroslavia..
 
Ah, mieslapset saavat tuosta vähän Mad Max viitteitä, ei mene kauan kun näistä tehdään ties mitä rust lookkeja ja muita virityksiä. Pickup kyllä Suomessa turha normaaliajossa noin 99,97% vuodesta, olen niitä kyllä muualla maailmassa omistanut ja käyttänyt läpi vuoden.
Eiköhän ne saavu satamaan valmiiksi pintaruosteisena. :kahvi:
 
Ei tuo tollasenaan ainakaan Suomen tieliikennelainsäädännön puitteissa kilpiin mene, onhan tämä sellanen byroslavia..

Odotan mielenkiinnolla Euro NCAP -testien tuloksia jalankulkijoiden mahdollisuuksista selvitä hengissä edes 30km/h töytäisystä. :hungry::D Näyttää vain keula sen verran brutaalilta, että tuosta ei välttämättä nouse tuulilasille ja siitä auton yli/sivulle.
 
^ No tuo ja toki pari ihan pikku käytännön juttua kuten esim sivupeilit jotka käsittääkseni on Suomessa pakolliset.
Tai sumuvalo..

Voi olla että missaan jotain noiden osalta joten korjatkaa niin seison korjattuna.
 
Odotan mielenkiinnolla Euro NCAP -testien tuloksia jalankulkijoiden mahdollisuuksista selvitä hengissä edes 30km/h töytäisystä. :hungry::D Näyttää vain keula sen verran brutaalilta, että tuosta ei välttämättä nouse tuulilasille ja siitä auton yli/sivulle.
Mietin esittelyä kattellessa ihan samaa. Sekopäille kiva työkalua ajella ihmisten päälle. Tulee sellanen "mä oon turvassa tässä panssarivaunussa, ei teistä muista niin väliä". Teslan Cybertruck laskee muiden autojen turvallisuutta huimasti.

EDIT: Oon muuten kerran meinannu jäädä rellulla pasin alle. Jos en ois iskeny jarruja pohjaan niin se ois jyränny mut kun vaihto kaistaa mun vierestä. Iskin jarrut pohjaan ja katoin sitä tähystäjää joka huomas mut vasta sillon samaan aikaan, valahti ihan valkoseks. Tajus sillä hetkellä et meinas tulla ruumis. :D
 
Taustapeili ei liene pakollinen, joten sen digitaalisuus ei liene este?

Mikähän on lotjakkeen paino, vaatiikohan tämä Suomessa C-kortin?
 
Tuo Cybertruck olisi kyllä hyvä Suomen olosuhteisiin. 3mm Aisi 301 ei heti ole ruostumassa puhki ja sähkömoottori pysyy kasassa maailman tappiin.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo Cypertruck olisi kyllä hyvä Suomen olosuhteisiin. 3mm Aisi 301 ei heti ole ruostumassa puhki ja sähkömoottori pysyy kasassa maailman tappiin.
Teslalla ei kyllä ole kovinkaan hyvä track record siitä miten juuri moottorit, niiden laakeroitu ja kytkentä vaihdelaatikkoon kestää kilometrejä. Homma on vain perustunut pitkään takuuseen :D
 
Oletetaan kuitenkin, että nekin saavat tekniikkaa parannettua, tulee parempi mieli kaikille. :btooth:

On tuo toisaalta liian iso paikallisen prisman parkkiruutuun (avensisten viereen), mutta ei tuohon lommoja tule vaikka joku sattuisi toyotan ovella kopauttamaankin.

Sampsalle peukkua ennakkovarauksesta!

Edittiä sen verran, että ei kait tuo mitenkään voi mennä Suomessa henkilöautoksi. Kantavuus 1500kg, pellit 3mm ja iso akkupaketti.
 
Viimeksi muokattu:
Oho eka hieno Tesla. Ei nuo pellit varmaan puhki ruostu mutta miltä ne muuten näyttää jonkun vuoden jälkeen? Vai onko pinnassa kuitenkin joku kerros?
 
Pisteet Teslalle tuomalla rohkeasti tuotantoon ns. konseptilookin. Tällä kertaa olisi voinut tuon pökäleen jättää piirustuspöydälle. Jonkinlainen näyttelyesinehän tuo vaikuttaa olevan, mitään ammattimaista tavaran kuljetusta on turha haaveilla kun sivulta ei voi lapata kamaa sisään (ja kyllä, olen omistanut avolavan ihan tarpeeseen). Ja mitä X:n peräkärryn vetovideoista on pääteltävistä, niin toimintamatka lienee onneton isompi kuorma perässä.

Mutta ehkä tässä on uusi trendikäs "mall crawler" jolla voi ostaa hyvää ilmasto-omaatuntoa. Tosin en ole vakuuttunut tuon oletettavasti vähintään 3 tonnia painavan malmikasan todellisesta ympäristöyställisyydestä :joy:

Jään mielenkiinnolla odottamaan jo mainittua jalankulkijoiden törmäystestiä ja omamassaa.
 
Just sen näköinen auto tuo Cybertruc, jota ajaa Arnoldi, Sylvesteri tai Dan Bilzerian.
Tulis vaa noita Tesloja myyntiin ja paljon, niin joskus vois sellasen käytettynä ostaa. Ei nyt ihan superkaallita oo nuo Model S -mallitkaan (jotain 40 000e tienoilla) käytettynä, joskin uskaltaneeko niitä 2013-2015 autoja sitten ostella.
 
No ennakkovarattu on, katsotaan tilannetta sitten kun on ajankohtaista (2021?) Mulla tää tulisi E39 talvibemarin tilalle, kesä- ja harrasteautona 911.
Teslan/Elonin aikataulut huomioon ottaen kannattaa pitää Bemarista ja Possusta hyvää huolta, kun ei vielä näy 2025 sun autoa. C-korttia kannattaa alkaa harkitsemaan myös. :D
 
Teslan/Elonin aikataulut huomioon ottaen kannattaa pitää Bemarista ja Possusta hyvää huolta, kun ei vielä näy 2025 sun autoa. C-korttia kannattaa alkaa harkitsemaan myös. :D
Tuo on kyllä totta. 2021 + 5 vuotta Elon aikaa. Hinnat taitaa olla kyllä tosi edullisia, mutta ne saattaa siitä vähän nousta.

Yks pikkuauto tilauksessa, niin ei viitsi 100€ varausta tehdä. Varmaan muidenkin Teslojen hinnat ehtii vähän laskea 2+... vuoden päästä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 555
Viestejä
4 483 165
Jäsenet
73 932
Uusin jäsen
kettunen.jp

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom