Talvirenkaat - yleisketju

Entä kun useimmiten autossa on vain kuski ja siksi enemmän painoa vasemmanpuolisilla renkailla.

Siinä onkin miettimistä - rattikin vielä tuomassa lisää painoa vasemmalle puolelle ja parhaimmillaan polttoainesäiliökin on sijoitettu auton vasemmalle puolelle. Mutta ehkäpä valmistaja on suunnitellut auton niin, että se on mahdollisimman hyvin tasapainossa useimmissa tilanteissa?
 
Pyörien vaihtaminen edestä taakse ja päinvastoin on ihan hyvästä, koska vetävät pyörät kuluu nopeammin, vähemmän ajavalla esim kausivaihdon yhteydessä, paljon ajavalla noin kerran/kaksi siinä välissä. Näin saa sen sarjan kulumaan tasaisemmin. Jos samalla akselilla kumit kuluu eri tahtiin keskenään, on syytä etsiä vikaa autosta.
 
Pyörien vaihtaminen edestä taakse ja päinvastoin on ihan hyvästä, koska vetävät pyörät kuluu nopeammin, vähemmän ajavalla esim kausivaihdon yhteydessä, paljon ajavalla noin kerran/kaksi siinä välissä. Näin saa sen sarjan kulumaan tasaisemmin. Jos samalla akselilla kumit kuluu eri tahtiin keskenään, on syytä etsiä vikaa autosta.
Toki, mutta kyse oli puolelta toiselle vaihtelusta, mikä kääntää pyörien pyörimissuunnan joka tappaa lamellit ja lisää nastojen irtoamisherkkyyttä.
 
Toki, mutta kyse oli puolelta toiselle vaihtelusta, mikä kääntää pyörien pyörimissuunnan joka tappaa lamellit ja lisää nastojen irtoamisherkkyyttä.
Kyllä, ristiinvaihto lienee joku ammoisilta ajoilta lähtenyt aivopieru, siitä ei ikinä ole ollut hyötyä vs suoraan eestaas vaihto. Ehkä jossain todella karkeakuvioisissa pyörimissuunnattomissa kumeissa on voinut tasoittaa mahdollista hampaille kulumista.
 
Alkoi mietityttämään onkohan tuo Kumhon Wi32 ihan sama rengas suorituskyvyltään mistä tahansa tilattuna. Lähinnä nastoitus herättää kysymyksiä.

Tässä Scason Oy (maahantuoja / nastavalmistaja) tyyppi kertoo että olisi Suomessa nastoitettu.



Scasonin sivut (Kumho-renkaat - Scason) kertoo seuraavaa:

"Käytämme kaikissa Suomessa myytävissä nastarenkaissamme vain Suomessa kehitettyjä ja valmistettuja Scason-nastoja, jotka on suunniteltu nimenomaan Pohjolan olosuhteisiin. Suomeen tuotavat rengasmallit testataan Saksassa kahdella eri radalla ja talvioloissa Suomen Ivalossa."

Tuossa pistää silmään tuo "Suomessa myytävissä"... Toki myyhän se ruotsalainenkin nettikauppa Suomeen...

Tänään tuli Skruvatilta tilattu setti ovelle. Lähettäjä Bythjul (ruotsi) eli sama pulju kuin www.renkaatvaihtoon.fi

Rengas näyttää tältä:
1000022047.jpg


Eli nastat ammuttu tuosta etiketistä läpi. En ole vastaavaa nähnyt muistaakseni aiemmin.

Olisiko mahdollista että nuo menee tuon Scasonin kautta Turusta Ruotsiin?

Varmaan selviäisi kun kysyisi Scasonilta että mites ruotsin tuontirenkaat.
 
Aika ilkeä nasta ulkonema nuissa näkyisi olevan, jos katsot kaikki 4 rengasta läpi tarkasti niin uskon et yks jos toinenkin harottava nasta löytyy. Uskoisin et tehtaalla tai tehtaan varastossa robotilla nastoittavat, mut scason saattaa nastoittaa omat kumhonsa itse eli tilaavat ilman nastoitusta suomeen.
 
Alkoi mietityttämään onkohan tuo Kumhon Wi32 ihan sama rengas suorituskyvyltään mistä tahansa tilattuna. Lähinnä nastoitus herättää kysymyksiä.

Tässä Scason Oy (maahantuoja / nastavalmistaja) tyyppi kertoo että olisi Suomessa nastoitettu.



Scasonin sivut (Kumho-renkaat - Scason) kertoo seuraavaa:

"Käytämme kaikissa Suomessa myytävissä nastarenkaissamme vain Suomessa kehitettyjä ja valmistettuja Scason-nastoja, jotka on suunniteltu nimenomaan Pohjolan olosuhteisiin. Suomeen tuotavat rengasmallit testataan Saksassa kahdella eri radalla ja talvioloissa Suomen Ivalossa."

Tuossa pistää silmään tuo "Suomessa myytävissä"... Toki myyhän se ruotsalainenkin nettikauppa Suomeen...

Tänään tuli Skruvatilta tilattu setti ovelle. Lähettäjä Bythjul (ruotsi) eli sama pulju kuin www.renkaatvaihtoon.fi

Rengas näyttää tältä:
1000022047.jpg


Eli nastat ammuttu tuosta etiketistä läpi. En ole vastaavaa nähnyt muistaakseni aiemmin.

Olisiko mahdollista että nuo menee tuon Scasonin kautta Turusta Ruotsiin?

Varmaan selviäisi kun kysyisi Scasonilta että mites ruotsin tuontirenkaat.

En osaa ihan varmaksi sanoa, mutta googlen kuvahaun perusteella näitä saattaa olla ainakin kahdenlaisilla eri nastoilla.

Tässä ei ainakaan ole X:n muotoisia painaumia ja ei ole ammuttu etiketin läpi:


69_cec29fad-ca54-4bdf-8f41-92d4baf7214b.jpg


Pitääpä huomenna tutkiskella omia Kumhoja miltä ne näyttää...
 
Viimeksi muokattu:
Tuskinpa vaan Suomessa nastoitettuja Kumhoja lähetetään ulkomaille ja sitten taas takaisin:facepalm:
Kumhon renkailla on vähintäänkin useita kymmeniä maahantuojia, jotka itse nastoittavat täällä ne sellaisilla nastoilla mitä sattuu hyllyssä olemaan. Scasonin nasta nyt kuitenkin yleisin on täällä.
Yleensä se tarra repäistään pois ennen nastoitusta ja sitten lätkäistään takaisin. Joskus se tarra/liima on sellaista, että ei ehjänä lähde mitenkään, sitten ammutaan läpi, joku voi ampua muutenkin. En tiedä miten robotti kohdistaa, mutta ainakin käsin tai manuaalikoneella nastoitettaessa kyllähän tuo tarra hidastaa tähtäämistä. Lopputuloksessa se ei vaikuta mitään mihinkään, paitsi eihän se ihan yhtä nätin näköinen ole hyllyssä ollessaan jos siihen kiinnittää huomion. Ei siis kuitenkaan mitään erikoista tuossa.
 
Tuskinpa vaan Suomessa nastoitettuja Kumhoja lähetetään ulkomaille ja sitten taas takaisin:facepalm:
Kumhon renkailla on vähintäänkin useita kymmeniä maahantuojia, jotka itse nastoittavat täällä ne sellaisilla nastoilla mitä sattuu hyllyssä olemaan. Scasonin nasta nyt kuitenkin yleisin on täällä.
Yleensä se tarra repäistään pois ennen nastoitusta ja sitten lätkäistään takaisin. Joskus se tarra/liima on sellaista, että ei ehjänä lähde mitenkään, sitten ammutaan läpi, joku voi ampua muutenkin. En tiedä miten robotti kohdistaa, mutta ainakin käsin tai manuaalikoneella nastoitettaessa kyllähän tuo tarra hidastaa tähtäämistä. Lopputuloksessa se ei vaikuta mitään mihinkään, paitsi eihän se ihan yhtä nätin näköinen ole hyllyssä ollessaan jos siihen kiinnittää huomion. Ei siis kuitenkaan mitään erikoista tuossa.
Tekeehän ne alkoholiakin täällä, lähettää sen ulkomaille, että voi myydä "halvemmalla" suomalaisille?
 
Tuskinpa vaan Suomessa nastoitettuja Kumhoja lähetetään ulkomaille ja sitten taas takaisin:facepalm:
Kumhon renkailla on vähintäänkin useita kymmeniä maahantuojia, jotka itse nastoittavat täällä ne sellaisilla nastoilla mitä sattuu hyllyssä olemaan. Scasonin nasta nyt kuitenkin yleisin on täällä.
Yleensä se tarra repäistään pois ennen nastoitusta ja sitten lätkäistään takaisin. Joskus se tarra/liima on sellaista, että ei ehjänä lähde mitenkään, sitten ammutaan läpi, joku voi ampua muutenkin. En tiedä miten robotti kohdistaa, mutta ainakin käsin tai manuaalikoneella nastoitettaessa kyllähän tuo tarra hidastaa tähtäämistä. Lopputuloksessa se ei vaikuta mitään mihinkään, paitsi eihän se ihan yhtä nätin näköinen ole hyllyssä ollessaan jos siihen kiinnittää huomion. Ei siis kuitenkaan mitään erikoista tuossa.
Eiköhän ne kuitenkin tehtaalla nastoiteta.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 499
Viestejä
4 506 815
Jäsenet
74 427
Uusin jäsen
Maikson35

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom