Talvirenkaat - yleisketju

Kahhdella eri nastalla tullut kuulemma suoraan tehtaalta noita ja sitten nuo maahantuojien omat nastoitukset, että siinä valossa ei rengastesteihin voi luottaa.
 
Viimeksi muokattu:
205/55R16 koossa pitäisi nastarengassarja päivittää.
Koittanut valikoida Nokia Hakkapeliitta 10, Goodyear Ultragrip Ice Arctic 2 ja Continental Ice Contact 3 väliltä. Toki muillekin ehdotuksille avoin. Arvostaisin pitoa ja pitkää käyttöikää.

Nykyiset Hakkapeliitta 9 lähteen vaihtoon kun nastoja irtoillut sen verta paljon vaikka pintaa muutoin onkin. Toki on niitä kilsojakin noille kerinnyt varmaankin se 35-40tkm tulemaan.

Onkohan noiden valmistajien välillä tässä kuinka paljon eroja? Pitojen puolesta varmaan kaikki ihan kelpoja, mutta onkohan eroja siinä miten hyvin pysyy nastat paikallaan/katkeamatta jne.

Jos näistä tai jostain muista tulee hyviä tarjouksia nyt kun Black Friday koittaa niin saa vinkata
 
Alkoi mietityttämään onkohan tuo Kumhon Wi32 ihan sama rengas suorituskyvyltään mistä tahansa tilattuna. Lähinnä nastoitus herättää kysymyksiä.

Tässä Scason Oy (maahantuoja / nastavalmistaja) tyyppi kertoo että olisi Suomessa nastoitettu.



Scasonin sivut (Kumho-renkaat - Scason) kertoo seuraavaa:

"Käytämme kaikissa Suomessa myytävissä nastarenkaissamme vain Suomessa kehitettyjä ja valmistettuja Scason-nastoja, jotka on suunniteltu nimenomaan Pohjolan olosuhteisiin. Suomeen tuotavat rengasmallit testataan Saksassa kahdella eri radalla ja talvioloissa Suomen Ivalossa."

Tuossa pistää silmään tuo "Suomessa myytävissä"... Toki myyhän se ruotsalainenkin nettikauppa Suomeen...

Tänään tuli Skruvatilta tilattu setti ovelle. Lähettäjä Bythjul (ruotsi) eli sama pulju kuin www.renkaatvaihtoon.fi

Rengas näyttää tältä:
1000022047.jpg


Eli nastat ammuttu tuosta etiketistä läpi. En ole vastaavaa nähnyt muistaakseni aiemmin.

Olisiko mahdollista että nuo menee tuon Scasonin kautta Turusta Ruotsiin?

Varmaan selviäisi kun kysyisi Scasonilta että mites ruotsin tuontirenkaat.


Ainakin Pirelly myy kahta aivan eri markkinoille tehtyä rengasta täysin samalla nimellä ja lähes identtisellä ulkonäöllä Tekniikan Maailma

Pirelli vetoaa ongelmiin logistiikassa ja puutteisiin tuotantokapasiteetissaan – sekä siihen, että ”joku jossain päin yhtiötä on tehnyt päätöksen”.
Sanoihin kyllä, että tuossa on jo lähtökohtaisesti melko törkeä ja tietoinen harhaanjohtaminen kyseessä - eihän tuossa ole mitään logiikkaa, että eri markkinoille tehty ja eri ominaisuuksilla olevat renkaat on samalla nimellä. Paitsi siis tietenkin, jos halutaan maksimoida samalle nimelle saatavia hyviä arvosanoja.
 
205/55R16 koossa pitäisi nastarengassarja päivittää.
Koittanut valikoida Nokia Hakkapeliitta 10, Goodyear Ultragrip Ice Arctic 2 ja Continental Ice Contact 3 väliltä. Toki muillekin ehdotuksille avoin. Arvostaisin pitoa ja pitkää käyttöikää.

Nykyiset Hakkapeliitta 9 lähteen vaihtoon kun nastoja irtoillut sen verta paljon vaikka pintaa muutoin onkin. Toki on niitä kilsojakin noille kerinnyt varmaankin se 35-40tkm tulemaan.

Onkohan noiden valmistajien välillä tässä kuinka paljon eroja? Pitojen puolesta varmaan kaikki ihan kelpoja, mutta onkohan eroja siinä miten hyvin pysyy nastat paikallaan/katkeamatta jne.

Jos näistä tai jostain muista tulee hyviä tarjouksia nyt kun Black Friday koittaa niin saa vinkata
En muuten osaa sanoa, mutta noista listaamistasi löytyisi Hakkapeliitta 10 hintaan 629e asennettuna (jos sijainti sopii):


Ja GoodYearit 600e täältä:

 



Siin on laatu- ja budjettirenkaat vaihtoehtona lisäksi.
 
205/55R16 koossa pitäisi nastarengassarja päivittää.
Koittanut valikoida Nokia Hakkapeliitta 10, Goodyear Ultragrip Ice Arctic 2 ja Continental Ice Contact 3 väliltä. Toki muillekin ehdotuksille avoin. Arvostaisin pitoa ja pitkää käyttöikää.
Oli neliveto-volvossa aikoinaan michelin x-ice north 4 tuossa koossa. Noissa on joku 200 (250?) nastaa, mutta ne taitaa olla vähän pienempiä. Meillä ainakin toimi tuo rengas hyvin, pitoa oli. Ei ehkä kuitenkaan tainnut olla erityisen hiljainen. Iästä en osaa sanoa, menivät mukana, kun auto myytiin.
Neljännen talven jälkeen oli jonkin verran nastoja irronnut, mutta olivat kyllä kovalla käytölläkin.
 
Viimeksi muokattu:
Oli neliveto-volvossa aikoinaan michelin x-ice north 4 tuossa koossa. Noissa on joku 200 (250?) nastaa, mutta ne taitaa olla vähän pienempiä. Meillä ainakin toimi tuo rengas hyvin, pitoa oli. Ei ehkä kuitenkaan tainnut olla erityisen hiljainen. Iästä en osaa sanoa, menivät mukana, kun auto myytiin.
Neljännen talven jälkeen oli jonkin verran nastoja irronnut, mutta olivat kyllä kovalla käytölläkin.

Samat Michelinit ostin omaan autoon perjantaina ja yllätyin kyllä positiivisesti miten hiljaiset ovat. Pitoakin on jo päässyt testaamaan jäisillä metsäteillä ja auto kyllä kulkee kuin juna.
 
205/55R16 koossa pitäisi nastarengassarja päivittää.
Koittanut valikoida Nokia Hakkapeliitta 10, Goodyear Ultragrip Ice Arctic 2 ja Continental Ice Contact 3 väliltä. Toki muillekin ehdotuksille avoin. Arvostaisin pitoa ja pitkää käyttöikää.

Nykyiset Hakkapeliitta 9 lähteen vaihtoon kun nastoja irtoillut sen verta paljon vaikka pintaa muutoin onkin. Toki on niitä kilsojakin noille kerinnyt varmaankin se 35-40tkm tulemaan.

Onkohan noiden valmistajien välillä tässä kuinka paljon eroja? Pitojen puolesta varmaan kaikki ihan kelpoja, mutta onkohan eroja siinä miten hyvin pysyy nastat paikallaan/katkeamatta jne.

Jos näistä tai jostain muista tulee hyviä tarjouksia nyt kun Black Friday koittaa niin saa vinkata

Continentalia en ottaisi, testimenestys on ollut liian vaihtelevaa eikä ihan kärkipäätä viime vuosina. Esim. tuoreessa Tekniikan maailman Ruotsin serkun Teknikens Världin testissä se oli nastarenkaiden viimeinen (no, käytetty verrokkirengas oli vielä huonompi, jos tarkkoja ollaan). Nokian tai Goodyear mieluummin.
 
Nettivanteesta löytyi melkeinpä ainoana Suomesta harvinaista kokoa 195/60/r18 olevat Goodyear Ultra Ice 3:t.

Hintaa tuli 733e toimitettuna ja Goodyearilta vielä 80e cashback päälle.

Mietin myös CVC7, mutta oli vähän kalliimmat ja paistopäivästä ei varmuutta, koska vanha malli.
 
En muuten osaa sanoa, mutta noista listaamistasi löytyisi Hakkapeliitta 10 hintaan 629e asennettuna (jos sijainti sopii):


Ja GoodYearit 600e täältä:

Tuo diili osui itsellekin silmään eilen, mutta valitettavasti ei sijainnin takia ollut mahdollinen.

En nyt vielä tilannut mitään, mutta katsoin että tuo ehdotettu Michelin X-ice North 4 voisi kyllä olla hyvä valinta. Näyttäisi reff.ee sivulla setti 553€ toimituksineen. Onkohan luotettava paikka tilata?
 
Voiko takana olla 225/16/55, ja edessä 205/16/60 ? Tai siis voi mutta lieneekö millainen vaikutus yhtään mihinkään?
 
Voiko takana olla 225/16/55, ja edessä 205/16/60 ? Tai siis voi mutta lieneekö millainen vaikutus yhtään mihinkään?
Mikä auto ja miksi pitäisi poiketa valmistajan ilmoittamista? Valmistaja on niin oleellinen tieto, että en ymmärrä miksi sitä ei voi ilmoittaa?
 
Viimeksi muokattu:
Kävinpä viikonloppuna nastarenkaita metsästämässä. Hakusessa oli ne perinteiset [1] Hakkapeliitta10:t eksoottisessa koossa 175/65-15 pieneen mopoautooni. Tiskeillä (ja netissä) myydään eioota, ja paikallisen Euromasterin kaveri sanoi että Nokialla tuotantohaasteita, eikä mitään luvassa ainakaan viiteen viikkoon (joka on aika minkä esim. Euromasterilla näkevät Nokian tulevista toimituksista). Ihmettelin että miksi näin, kuulemma ei ole tavallinen koko, vaikka itse erheellisesti luulin että kaikki suomen 9 miljoonaa Yarista, Micraa yms. pikkuautoa tuon kokoisia käyttävät.

Jatkan sitten ajelua vanhoilla Hakkapeliitta 8:lla vuodelta 2014. Auto on Suzuki Swift 4x4, ja kyllä noilla viime talvenkin pärjäsi ihan tarpeeksi hyvin vaikka hieman kovat ovatkin jo. Pintaa ja nastaa löytyy vielä tarpeeksi. Meteli autossa nousee näillä noin 3-4dB kesärenkaisiin verrattuna ja on korjattavissa vääntämällä stereoita kovemmalle.

[1] Olen vanhanaikainen setämies, enkä helpolla osta jotain kiinanrengasta tai muuta merkkiä josta en ikinä ole kuullutkaan, oli se sitten kuinka hyvä tahansa random testin mukaan. Nastat siksi että kevättalvisin pihan kalteva ajoramppi muuttuu luistinradaksi eikä kitkoilla tee tuolloin yhtään mitään. Eikä talvinen tieylläpito täällä pöndellä muutenkaan välttämättä aina suosi kitkailua.
Tuoretta nastaa viikon tomituksella. 113e kpl. Paistopäivät syyskuulle 2024.

 
Itse kun aikanaan ostin bemun e90 niin siinä oli edessä 2055516 ja takana 2155516 nastat alla eikä siinä mitään ongelmaa ollut
 
Siinä olikin vaan pieni muutos leveydessä, tuossa kysyjällä muuttuu leveys ja profiili.
 
Juu on mutta kyseiset koot ovat hyvin lähekkäin toisiaan mitoissa, esmes renkaiden halkaisija sama. Eniten mikä jos aiheuttaa ongelmia on renkaan kulutuspinnan leveys kun kasvaa vajaa 10% taakse.
 
Noiden renkaiden välillä on 1.1cm ero profiilissa, eli renkaan sivupinnan korkeudessa. Jos auto on neliveto niin silloin ei välttämättä ole hyvä idea.

Esimerkiksi BMW käyttää joissain malleissa sekarengastusta, jolloin takana voi olla muutaman sentin leveämpi rengas, mutta profiilissa ei ole ollenkaan heittoa ja auton ohjauskulmat on säädetty leveämpien renkaiden mukaan.
Miten sait 1,1 cm?

Eihän noissa ole edes vaivaista yhtä milliä eroa renkaan kyljen korkeudessa:

0,55 * 225 mm - 0,6 * 205 mm = 0,75 mm

Monessa kaksivetoisessa autossa kuluu kesärengaskautena vetävät renkaat tuon verran tai ylikin ei-vetäviä enemmän. Ei siis ole luvassa mitään ESP-/ABS-/neliveto-ongelmia liittyen erilaiseen halkaisijaan. Aliohjautuvuus ja uraherkkyys sen sijaan voivat kasvaa.

Mittarivirheen muutos:
Jos 205/60R16:lla satasen mittarinopeudessa todellinen nopeus on 97,0 km/h, niin 225/55R16:lla on 97,2 km/h.

@maustevoi
 
Hankookin nastat tuntuivat kitkoista siirtyessä yllättävän hiljaisilta. Rapina ei kyllä nouse ärsytyksen tasolla talvirajoituksilla ajaessa kuivalla/märällä asvaltilla. Samoten tuntuma maantiellä ja rampeissa jämäkkä. Toistaiseksi hyvä tarjous tuli täältä bongattua kun oli sen ~400e 16 tuumainen sarja ilman rengastöitä.
 
Pitäisi löytää nastarenkaat koossa 235/50/19 109T/107T kantavuusluokalla, tulisivat uuteen Ford Tourneoon. Valikoima on kyllä hieman kapea, akselimassat on 1750 kg etu ja 1700 kg taka. Eli etuakselilla menisi 103 kantavuusluokka tasan, eikö se näin mene? Tuolla kantavuudella löytyy jo vähän enemmän valikoimaa.
 
Ei tuolla profiililla löydy, kitkoja khyllä olis. Hieman korottaen Rengas Hankook 235/55 R19 105T XL Nastarengas 3PMSF | Winter i*Pike X W429A | 1001Renkaat.com mut kantavuus 105T, kuinka painavana meet?
Auto on henkilökuljetin, joten 1+7 on välillä kyydissä, siksi mieluummin nastalla ku kitkalla. Tuota I*Pikea katselin kans, voi olla että päädyn siihen tai tuumaa pienempään vanteeseen.

Auton toimitus on helmikuun alussa, pyysin myyjäliikettä hommaamaan talvirenkaat ja vääntämään ne orkkisvanteille, ostaisin sitten itse kesärenkaat ja vanteet. Ilmoittivat etteivät voi toimittaa talvirenkaita, ei löydy kuulemma kokoa. 😁 En sitten tiedä olisivatko velvollisia hommaamaan ne, en pääsisi liikkeestä pihalle jos en niitä itse hankkisi.
 
Hertzin vuokra-Tourneossa oli Kumhon kitkat, ihan hyvin piti auton massa ansiosta. Sinällään kyllä outoa jos ei sopivia löydy - Ehkä lähtisin hommaamaan uudet vanteet sellaiseen kokoon, josta nastatkin löytyy.
 
Hertzin vuokra-Tourneossa oli Kumhon kitkat, ihan hyvin piti auton massa ansiosta. Sinällään kyllä outoa jos ei sopivia löydy - Ehkä lähtisin hommaamaan uudet vanteet sellaiseen kokoon, josta nastatkin löytyy.
Nuo vanteet kans on oma hommansa, 6x120 jaolla 19" koossa ovat hieman hakusessa. Kantavuutta kun pitäisi olla tarpeeksi. Mutta täytyy noita kitkoja käydä läpi, nasta olisi varmempi auton kaikille kuskeille.
 
Ei oo nastoja kun kantavuus menee isoksi, sen verran katselin tuolla noita vaihtoehtoja. Mut tuos on se ratkaisu, ota isommalla profiililla.
 
Ei oo nastoja kun kantavuus menee isoksi, sen verran katselin tuolla noita vaihtoehtoja. Mut tuos on se ratkaisu, ota isommalla profiililla.
Joo, tuo Hankook menee sen 5% muutoksen sisään mitä ympärysmittaa saa renkaassa muuttaa, 3,2% kasvaisi.
 
Pitäisi löytää nastarenkaat koossa 235/50/19 109T/107T kantavuusluokalla, tulisivat uuteen Ford Tourneoon. Valikoima on kyllä hieman kapea, akselimassat on 1750 kg etu ja 1700 kg taka. Eli etuakselilla menisi 103 kantavuusluokka tasan, eikö se näin mene? Tuolla kantavuudella löytyy jo vähän enemmän valikoimaa.
Mustaa ja pyöreää, maavaraa +6,25 mm, kehä +1,7 %:

Kalliimpaa, maavaraa +5 mm, kehä +1,4 %:


Sitten yli 200 €:

Hankook:

Misukkaa:

Contia:

Hakka 10:


Kaikissa on kantavuutta vähintään 1 750 kg per akseli. Tuo 235/55 on suurin listaamistani. Siinä maavara kasvaa 11,75 mm ja kehä 3,3 %.
 
Mustaa ja pyöreää, maavaraa +6,25 mm, kehä +1,7 %:

Kalliimpaa, maavaraa +5 mm, kehä +1,4 %:


Sitten yli 200 €:

Hankook:

Misukkaa:

Contia:

Hakka 10:


Kaikissa on kantavuutta vähintään 1 750 kg per akseli. Tuo 235/55 on suurin listaamistani. Siinä maavara kasvaa 11,75 mm ja kehä 3,3 %.
Samoja katselin aikaisemmin ja tänään, Nokian 10 oli kanssa mahdollisena hankittavana. Kysäisin uudestaan liikkeestä tänään ja nyt on ilmeisesti Tourneon tilaustavaralistalle tullut 19" renkaita, katsotaan mitä sieltä tarjotaan.
 
Houkuttaisi testata kitkoja ensimmäistä kertaa. Torissa näkyi olevan CVC7 joilla ajettu vain 5tkm. Paisto 3321 eikä hinnallakaan pilattu. Säilytetty varastossa.
Uskaltaisikohan tuollaisia kokeilla ostaa? Montakohan talvea nuo olisivat vielä soivat pelit?
 
Ostaisin kyllä ennemmin ihan uudet, että saat oikean käsityksen siitä mihin kitkat kykenee ja miten ne vanhenee. Kyllä nuo tuppaa kärsimään vuosista vaikka miten olis pintaa jäljellä. Jos on vähänkään huonompaa keliä, niin 3-4 vuoden kohdalla alkaa olla jo liukasta viimeistään. Mitä pidemmälle kesään ajelee, niin sen nopeammin menevät heikoksi.
 
Houkuttaisi testata kitkoja ensimmäistä kertaa. Torissa näkyi olevan CVC7 joilla ajettu vain 5tkm. Paisto 3321 eikä hinnallakaan pilattu. Säilytetty varastossa.
Uskaltaisikohan tuollaisia kokeilla ostaa? Montakohan talvea nuo olisivat vielä soivat pelit?

Sanon samaa kuin @Kvarkki . Eikä sitten mitään Hankookeja saati kiinalaisia, vaan kunnon testivoittajapremiumit. Nokian R5, Contin CVC8 tai Goodyearin UG ICE 3.
 
Ei kannata Goodyearia ostaa ensimmäisiksi, turhan jyrkkä raja sivuttaispidossa, jos on ekaa kertaa kyydissä. CVC8 on paljon tasapainoisempi. Nokian on paskaa märällä asfaltilla vaikka talviolosuhteissa lienee ok. Saattaa vollottaa jossain nopeuksissa, jos vanhat merkit pitää paikkansa - riippuu rengaskoostakin.
 
Ei kannata Goodyearia ostaa ensimmäisiksi, turhan jyrkkä raja sivuttaispidossa, jos on ekaa kertaa kyydissä. CVC8 on paljon tasapainoisempi. Nokian on paskaa märällä asfaltilla vaikka talviolosuhteissa lienee ok. Saattaa vollottaa jossain nopeuksissa, jos vanhat merkit pitää paikkansa - riippuu rengaskoostakin.
Gy on 2vk tyytyväisyystakuu kun sen ostaa liikeestä eikä mistään 1001. Eli jos ei toimi niin voi vaihtaa, vaikka toimisikin niin voi vaihtaa
 
Houkuttaisi testata kitkoja ensimmäistä kertaa. Torissa näkyi olevan CVC7 joilla ajettu vain 5tkm. Paisto 3321 eikä hinnallakaan pilattu. Säilytetty varastossa.
Uskaltaisikohan tuollaisia kokeilla ostaa? Montakohan talvea nuo olisivat vielä soivat pelit?
Taustat puuttui, ehkä aiemmassa ketjussa, niin en tiedä mitä edes vastata. Yksin jos ajaa '99 nissanilla, niin varmaan ihan sama, musta pyöreä ja halpa. Siitä eteenpäin sitten omien parametrien mukaan.
Itse ajoin stadissa ja lähialueilla pari talvea Nokian keskieurooppakitkoilla joskus '07 tienoilla, ei mitään ongelmaa, koska tuolloin paikallinen ilmastonmuutos jne ja itse "niin hyvä kuski". Nyt on alla parasta mitä saa, hakka 10 ev nastat + kesäksi conti nxt. (vaimo ajaa paljon meidän kilometreistä ja usein lapset kyydissä, siksi noin).
Ihan hyvät renkaat varmasti, jos sopii käyttötarkoitukseen ja hinta on joku 100e/kierros?
 
Viimeksi muokattu:
Gy on 2vk tyytyväisyystakuu kun sen ostaa liikeestä eikä mistään 1001. Eli jos ei toimi niin voi vaihtaa, vaikka toimisikin niin voi vaihtaa
Kyllä se toimii, tänäänkin tuli ajeltua pätkät. 7/5 asfaltilla. Liukkaalla lähtee paljon helpommin irti sivuittain kuin edelliset contit/hakat. Ei aloittelijalle.
 
Pitäisi löytää nastarenkaat koossa 235/50/19 109T/107T kantavuusluokalla, tulisivat uuteen Ford Tourneoon. Valikoima on kyllä hieman kapea, akselimassat on 1750 kg etu ja 1700 kg taka. Eli etuakselilla menisi 103 kantavuusluokka tasan, eikö se näin mene? Tuolla kantavuudella löytyy jo vähän enemmän valikoimaa.
Jos nuo ilmoittamasi akselipainot pitää paikkansa, 103 riittää kantavuudeksi, valinnanvaraa on silloin vaikka mitenkä paljon.
 
Ei kannata Goodyearia ostaa ensimmäisiksi, turhan jyrkkä raja sivuttaispidossa, jos on ekaa kertaa kyydissä. CVC8 on paljon tasapainoisempi. Nokian on paskaa märällä asfaltilla vaikka talviolosuhteissa lienee ok. Saattaa vollottaa jossain nopeuksissa, jos vanhat merkit pitää paikkansa - riippuu rengaskoostakin.

Goodyear edelleen huono kolmannessakin sukupolvessa? Tiedän, että UG ICE kakkonen sai moitteita sivuttaispidosta jäällä, mutta tätä kolmosta on pidetty hyvänä.

Goodyearin pito on jäällä parhaiden kitkarenkaiden tasolla. Se käyttäytyy rauhallisesti pidon rajalla ja ohjautuu myös pienissä luistoissa. Suuremmilla kääntökulmilla ohjautuvuus tosin heikkenee hieman.

TM 18/23
 
Goodyear edelleen huono kolmannessakin sukupolvessa? Tiedän, että UG ICE kakkonen sai moitteita sivuttaispidosta jäällä, mutta tätä kolmosta on pidetty hyvänä.



TM 18/23
En minä huonoksi luokittelisi, päinvastoin tykkään kovasti. Mutta tarkempi saa olla. Varmaan just nuo suuremmat kääntökulmat mulla tekee sen tuntumaeron. Eensimmäiset 500 m kotoa pääasiassa 90-asteen mutkaa ja kiillotettuja alueen koontikatuja. Kahvan saa edelle helposti, jos ei keskity. Kyllä nuo muutkin siis lähtee, mutta se raja on minusta leveämpi. Sähkö-Miissä oli Michelinin kitkan, ne oli joka suuntaan heikommat. Heitän varmaan GY ja Contin välillä seuraaksi kolikkoa kummat pistän. Tai sitten otan halvemmat. Jos muistan oikein, niin GY oli jonkun satkun halvempi viimeksi ostaessa.

e: Asfaltilla GY on kyllä todella hyvä, märälläkin.
 
Sanon samaa kuin @Kvarkki . Eikä sitten mitään Hankookeja saati kiinalaisia, vaan kunnon testivoittajapremiumit. Nokian R5, Contin CVC8 tai Goodyearin UG ICE 3.
Eikös tuo CVC7 ole kuitenkin ihan testivoittaja ennen kun tuli 8 markkinoille?
Autona sähkis Ioniq 5 rwd. Usein vaimo ajelee myös ja perhe kyydissä.
 
Eikös tuo CVC7 ole kuitenkin ihan testivoittaja ennen kun tuli 8 markkinoille?
Autona sähkis Ioniq 5 rwd. Usein vaimo ajelee myös ja perhe kyydissä.

On, mutta todennäköisesti paistoleima on vanhempi kuin uudemmassa 8:ssa ja onhan se jo vähän vanha tuote... Ja muutenkin jos haluaa tietää, miten kitkarengas/nastarengas/self-driving tms. toimii, niin valitsisin parhaan tuotteen enkä hinnat alkaen -versiota.

Hankookissa ei ole mitään vikaa. Ollut 2 autossa ja pelaa säällä kuin säällä

TM ei arvostanut, antoi kaksi tähteä. Ei tarkoita, että olisi välttämättä huono, mutta ei se parasta luokkaa ole.

Kitkarenkaat

Continental VikingContact 8 8,6 ****
Nokian Hakkapeliitta R5 8,4 ****
Goodyear UltraGrip Ice 3 8,0 ***
Michelin X-Ice Snow 7,6 **
Hankook Winter I*Cept IZ3 7,5 **
Kumho WinterCraft Ice Wi51 7,5 **
Falken Winterpeak F-Snow 1 7,4 **
Radar Dimax Ice 7,2 *
Triangle Snowlink 6,7 –
 
Eikös tuo CVC7 ole kuitenkin ihan testivoittaja ennen kun tuli 8 markkinoille?
Autona sähkis Ioniq 5 rwd. Usein vaimo ajelee myös ja perhe kyydissä.
Mulla on nuo GY:t saman nelivedon alla. Perän saa todella helposti ilman snow-moodia (pakotettu neliveto) irti. Lähtee se nelivedollakin, kun takapää reagoi polkimeen voimakkaammin. Ajonvakautus kyllä ottaa hyvin koppia. Auton massa näkyy selvästi, jos on liukasta ja jarrutus jää turhan myöhäiseen. Liukuu liukuu... CVC7 on varmasti hyvä rengas (tai siis on mitä itse olen ajanut), mutta ikääntyminen tekee siitää liukkaamman joka suhteessa. Conti kesti myös todella hyvin kilometrejä eli myyjän arvio 5 tkm voi olla "optimistinen" vaikka renkaassa ei paljoa kulumaa näkyisi. 50/60 sanoisin. Jos hinta on reilusti alle puolet uuden setistä, niin ehkä hyvä ostos. Yli puolet, niin jättäisin ostamatta. Jos tavoite on ajaa joku 10 tkm vuodessa useamman vuoden verran, niin älä osta. Todella halvalla yhdeksi vuodeksi itse ostaisin.
 
Mulla on nuo GY:t saman nelivedon alla. Perän saa todella helposti ilman snow-moodia (pakotettu neliveto) irti. Lähtee se nelivedollakin, kun takapää reagoi polkimeen voimakkaammin. Ajonvakautus kyllä ottaa hyvin koppia. Auton massa näkyy selvästi, jos on liukasta ja jarrutus jää turhan myöhäiseen. Liukuu liukuu... CVC7 on varmasti hyvä rengas (tai siis on mitä itse olen ajanut), mutta ikääntyminen tekee siitää liukkaamman joka suhteessa. Conti kesti myös todella hyvin kilometrejä eli myyjän arvio 5 tkm voi olla "optimistinen" vaikka renkaassa ei paljoa kulumaa näkyisi. 50/60 sanoisin. Jos hinta on reilusti alle puolet uuden setistä, niin ehkä hyvä ostos. Yli puolet, niin jättäisin ostamatta. Jos tavoite on ajaa joku 10 tkm vuodessa useamman vuoden verran, niin älä osta. Todella halvalla yhdeksi vuodeksi itse ostaisin.
Voi olla kyllä, että kannattaa nuo nykyiset hakkapelliitta 9:t ajaa loppuun ja ottaa seuraavaksi uunituoreet CVC8 tilalle.
Toki noilla torin CVC7 oli hintaa vain pari sataa.
 
Voi olla kyllä, että kannattaa nuo nykyiset hakkapelliitta 9:t ajaa loppuun ja ottaa seuraavaksi uunituoreet CVC8 tilalle.
Toki noilla torin CVC7 oli hintaa vain pari sataa.
Näin ehkä tekisin. Kuulostaa hieman oudolta, että ilmeisesti 19" koossa myytäisiin lähes uusia kitkoja parilla satkulla. Toki voihan myyjä haluta niistä eroon, mutta vaihtoehtoisesti myyntiartikkelissa on myös joku ongelma. Joko kuvauksessa tai sitten havaittu käytännössä, että eivät ole kelvolliset.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 431
Viestejä
4 612 706
Jäsenet
75 830
Uusin jäsen
maajohtaja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom