Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Helpottas varmaan, jos kertos mistä autosta on kyseOnko täällä muilla Continentalin IceContact 3? Uuden (käytetyn) auton mukana tuli ja mielestäni nastarenkaaksi todella hiljaiset. Mietin vain, johtuuko autosta vai autosta ja renkaasta? Hyvä jos edes rapinaa huomaa.
Onko sillä merkitystä jos kysyn muiden kokemuksia kyseisestä renkaasta?Helpottas varmaan, jos kertos mistä autosta on kyse
Kun kysyit melusta, niin on todellakin.Onko sillä merkitystä jos kysyn muiden kokemuksia kyseisestä renkaasta?
Millä tavalla? Rengas ääntää tietyn dB-määrän autossa kun autossa (renkaiden koolla on toki merkitystä). Ei minun autolla ole merkitystä jos puhutaan, että Matti Meikäläinen on ajanut vaikka Nokian nastoilla ja vaihtanut kyseiseen renkaaseen? Siinä autossa rengasmelu on vertailukelpoinen.Kun kysyit melusta, niin on todellakin.
Edellinen auto oli xc60 ja nykyään on xc40. Rengasmelu samoilla renkailla palttiarallaa kymmenkertaistui.Millä tavalla? Rengas ääntää tietyn dB-määrän autossa kun autossa (renkaiden koolla on toki merkitystä). Ei minun autolla ole merkitystä jos puhutaan, että Matti Meikäläinen on ajanut vaikka Nokian nastoilla ja vaihtanut kyseiseen renkaaseen? Siinä autossa rengasmelu on vertailukelpoinen.
Kyllä, mutta tässä kysynkin vertailua muihin renkaisiin.Edelleinen auto oli xc60 ja nykyään on xc40. Rengasmelu samoilla renkailla palttiarallaa kymmenkertaistui.
Muihin renkaisiin, mutta missä autossa?Kyllä, mutta tässä kysynkin vertailua muihin renkaisiin.
No kesärenkaat on kyllä hiljaisemmat.Kyllä, mutta tässä kysynkin vertailua muihin renkaisiin.
En ymmärrä tätä keskustelua. Jos joku on vaihtanut renkaasta X renkaaseen Y samassa autossa vaikka Lada 1200, niin osaahan se hemmo sanoa, että onko se rengas Y parempi siinä Ladassa? Vai yritätkö sanoa, että riippuu autosta, että mikä rengas sopii mihinkin autoon? Kyllä mielestäni hiljainen rengas on hiljainen autossa kun autossa vaikka rengasmelun vaimennus onkin eri tasoinen eri autojen välillä.Muihin renkaisiin, mutta missä autossa?
Hiljaisessa autossa rengas kuin rengas on hiljainen.En ymmärrä tätä keskustelua. Jos joku on vaihtanut renkaasta X renkaaseen Y samassa autossa vaikka Lada 1200, niin osaahan se hemmo sanoa, että onko se rengas Y parempi siinä Ladassa? Vai yritätkö sanoa, että riippuu autosta, että mikä rengas sopii mihinkin autoon? Kyllä mielestäni hiljainen rengas on hiljainen autossa kun autossa vaikka rengasmelun vaimennus onkin eri tasoinen eri autojen välillä.
Minkä takia luulet, että kysyn täällä muiden kokemuksia? Niin, että onko se hiljainen rengas?Hiljaisessa autossa rengas kuin rengas on hiljainen.
Linglongit on omasta mielestä niin surkeat renkaat, että hävettää myöntää omistaneensa sellaiset (en ostanut itse, vaan tuli vanhan auton mukana).
Eh, nyt on tainnut olla tiukka kauppa. Ei tuo auto nyt mikään kovin halpa taida olla.Sailun ice blazer arctic suv
Tollaset kitkat tuli k-autolta Lexus UX mukana...
on kyllä uudet, mut ei kyllä herätä luottamusta.
Onko jollain kokemuksia kyseisestä setistä?
Sailun ice blazer arctic suv
Tollaset kitkat tuli k-autolta Lexus UX mukana...
on kyllä uudet, mut ei kyllä herätä luottamusta.
Onko jollain kokemuksia kyseisestä setistä?
Kyllä ne aikalailla heti on parhaassa tikissä? Mitkä renkaat, minkä auton alla ja millä paineilla?
Sailun ice blazer arctic suv
Tollaset kitkat tuli k-autolta Lexus UX mukana...
on kyllä uudet, mut ei kyllä herätä luottamusta.
Onko jollain kokemuksia kyseisestä setistä?
Itsellä oli vuoden ikäisessä tuonti Teslassa pakasta vedetyt Triangle Snowlink -kitkat.Siellä on tehty perinteiset, että todennäköisesti ehtoopuolella olleet ensiasennus merkkirenkaat on korvattu uusilla, koska suurelle osalle ostajista renkaan merkillä ja mallilla ei ole mitään väliä kunhan ne on uudet.
Aika hyvin ne on pärjänneet pidon suhteen aiemminkin samoin kun toinen mid-level merkki Hankook.
Cupra Born EBOOST ja Falken Eurowinter HS01 215/45 R20 95T XL MFS 3PMSF. Rengaspaineet pitäisi olla samat kuin valmistajan suositus 2,5 bar kaikissa renkaissa.
Kannattaako odotella Black friday tarjouksia renkaista, kun Hakkapeliitta 9:t vanteille + alle laitto maksaa 599€.
Paljonko tyypillisesti säästää tarjoushinnoilla?
Kannattaako odotella Black friday tarjouksia renkaista, kun Hakkapeliitta 9:t 195/55 16 vanteille + alle laitto maksaa 599€.
Paljonko tyypillisesti säästää tarjoushinnoilla?
Nokiat ovat aina hiukan löllöjä. Mutta ryhdistäytyvät kyllä hiukan kun tulee kilsoja ja keli kylmenee. Plus ajan aina hiukan ylipaineilla.Millaiset tienpinnat siellä on missä ajat? Kun nuo on Keski-Euroopan kitkat, eli jäisissä olosuhteissa ei kovin hyvät. Ja toisaalta kuivallakaan tiellä talvirengas ei koskaan vastaa kesärengasta dynaamisessa ajossa (ei pahalla, mutta pakollinen huomautus, koska ajat Cupralla).
Mutta ei se ennenkuulumatonta ole, että uudet kitkat tuntuvat epämääräisiltä jokusen kymmenen/sata kilometriä, mitä lie varastopöljyä/-rasvoja pinnassa. Eikös @Pyrres ollut sama homma niiden Miatan R5:ien kanssa viime talvena?
Millaiset tienpinnat siellä on missä ajat? Kun nuo on Keski-Euroopan kitkat, eli jäisissä olosuhteissa ei kovin hyvät. Ja toisaalta kuivallakaan tiellä talvirengas ei koskaan vastaa kesärengasta dynaamisessa ajossa (ei pahalla, mutta pakollinen huomautus, koska ajat Cupralla).
Mutta ei se ennenkuulumatonta ole, että uudet kitkat tuntuvat epämääräisiltä jokusen kymmenen/sata kilometriä, mitä lie varastopöljyä/-rasvoja pinnassa. Eikös @Pyrres ollut sama homma niiden Miatan R5:ien kanssa viime talvena?
Etelä Suomen isot tiet talvella, ei ole tarvetta ajaa mihinkään skutsiin hakkaamaan halkoja tai Lappiin katsomaan revontulia. Kehä kolmosen sisälle on takuulla suurin osa talviautoilusta rajoittunut. Vaikka auto on Cupra ei tuo malli kovin urheilullinen ole, korkeintaan kohtalaisen hyvin kiihtyvä kiihdytyskaistoilla mutta muuten tulee autoiltua rauhallisesti ja akku kiittää.
No sitten on mielenkiintoista, että tuntuvat oudoilta, kun plussakelithän täällä etelässä on ja tiet kuivat.
Sanopas muuta! Ainoastaan yhtenä päivänä oli pakkasta ja jäänpintaa tiessä. Muina päivinä sadetta ja jotenkin pito tuntuu huonommalta ja kulutus noin 20% suurempaa kuin kesärenkailla. Ehkä renkaita ei ole vielä saatu ajettu sisään.
Katselin äsken kans pari vuotta vanhaa 40ke sähköautoa ja ilmoituksessa kehuttiin uusia Trianglen talvirenkaita. Ei tulis kauppoja noilla renkailla.Itsellä oli vuoden ikäisessä tuonti Teslassa pakasta vedetyt Triangle Snowlink -kitkat.
Rengaslikkeessa kertoivat, että noita samoja kiekkoja näkyy todella paljon tällä hetkellä, joten lienevät tosiaan autoliikkeiden suosiossa autoihin, joissa niitä talvirenkaita ei tullessa ole tai ovat loppuun ajetut.
Mä kyllä huomasin kesäkumeissa (hankook ventus) sen ikävän ujelluksen, sit samat renkaat vaahdolla niin äänimaisema oli merkittävästi miellyttävämpi.En laittaisi rahaa vaahtoihin, kitkarenkaat on jokatapauksessa hiljaisia enkä kesärenkaissakaan eroa huomannut vaimennusvaahtomuovilla/ilman.
Moro! Liityin seuraanne nähtyäyni kokemuksia Kumho Wi32 nastarenkaista. Ostin TM testin perusteella nämä autooni Mb E220d -18, ja ei todellakaan olisi kannattanut. Heti kun nopeus nousee yli 60km/h tulee renkaista aivan järkyttävä lentokonemainen ääni, luulin että rengasliikkeessä rikkoontui autosta laakeri tms. mutta kun ajoin soratielle ja myöhemmin lumisella ja jäisellä tiellä niin ääni hävisi ja pito tuntui aivan hyvälle. Asfaltilla aivan järkyttävät, ei ole ikinä ollut näin meluisia renkaita. Ääni ei siis tule nastoista vaan jotenkin kumista.
Löysit jonkun linglongin ostaman testin, hienoa. Aivan paskoja renkaita ne kuitenkin on.Näyttäs ihan tasapäin painivan 3 kertaa kalliimpien kanssa talvipidon suhdeen.
Linglong Green-Max Winter Grip 2 Test, Review & Ratings - Is It Good Winter Tire? | AllTyreTests.com
Linglong Green-Max Winter Grip 2 is a Touring Studded Winter tire with directional tread pattern, designed for Passenger cars. Key performance Linglong Green-Max Winter Grip 2 Tests 2020 Test World (205/55 R16) In 2020 experts of the Finnish organization Test World have tested Ling-Long GreenMax...alltyretests.com
Joku vois hävetä tarvetta vanhan surkeilla renkailla varustetun auton ostoon.
Ei se siihen tulokseen tässä paikassa vaikuta kenen pussista se testaus maksetaan Cold environment tests at UTAC Ivalo this summer - UtacLöysit jonkun linglongin ostaman testin, hienoa. Aivan paskoja renkaita ne kuitenkin on.
Kiinarenkaissa on vähän se, että ainakaan itse en luota testiin joka ei testaa sitä uusinta rengasta/kumiseosta. Ainakin menneinä vuosina renkaiden suorituskyky on ollut kaikkea hyvän ja välttävän välillä ihan peräkkäisinä vuosinakin. Länsivalmistajilla voi yleensä luottaa siihen että saa ainakin kohtuullisen hyvää suorituskykyä renkaalla peräkkäisiltä vuosilta.
Eikö tuo ollut kaikilla tapana ihan suomalaisillakin? Mun mielestä jossain oli juttua siitä, että TM:n testiin oli about kaikki valmistajat lähettänyt eri renkaita kun mitä kauppaan menee. Joku voinee tarkentaa joka muistaa keissin? Sen sijaan esimerkiksi Consumer Reports ostaa itse tavaransa, jota arvioi. Tämä toki tuo kustannuksia, mutta jutun laatu paranee.Kiinalaisilla kun tuntuu olevan tapana myydä eri markkinoille ihan eri sisältöä samalta tiskiltä samana tuotteena. Suomalaisten rengastestien perusteella on saanut yleensä ihan kelpo renkaat.
Ei ne oo, meillä on rouvan skodassa ja vielä aika kuluneetkin, mutta pitoa kyllä riittää.Löysit jonkun linglongin ostaman testin, hienoa. Aivan paskoja renkaita ne kuitenkin on.
Ehkä mielikuvat poikkeuksellisesta jääpidosta saa unohtamaan täysin hintalaatusuhteen
Joku voinee tarkentaa joka muistaa keissin?
Kannattaako odotella Black friday tarjouksia renkaista, kun Hakkapeliitta 9:t 195/55 16 vanteille + alle laitto maksaa 599€.
Paljonko tyypillisesti säästää tarjoushinnoilla?