Talvirenkaat - yleisketju

Entä kun useimmiten autossa on vain kuski ja siksi enemmän painoa vasemmanpuolisilla renkailla.

Siinä onkin miettimistä - rattikin vielä tuomassa lisää painoa vasemmalle puolelle ja parhaimmillaan polttoainesäiliökin on sijoitettu auton vasemmalle puolelle. Mutta ehkäpä valmistaja on suunnitellut auton niin, että se on mahdollisimman hyvin tasapainossa useimmissa tilanteissa?
 
Pyörien vaihtaminen edestä taakse ja päinvastoin on ihan hyvästä, koska vetävät pyörät kuluu nopeammin, vähemmän ajavalla esim kausivaihdon yhteydessä, paljon ajavalla noin kerran/kaksi siinä välissä. Näin saa sen sarjan kulumaan tasaisemmin. Jos samalla akselilla kumit kuluu eri tahtiin keskenään, on syytä etsiä vikaa autosta.
 
Pyörien vaihtaminen edestä taakse ja päinvastoin on ihan hyvästä, koska vetävät pyörät kuluu nopeammin, vähemmän ajavalla esim kausivaihdon yhteydessä, paljon ajavalla noin kerran/kaksi siinä välissä. Näin saa sen sarjan kulumaan tasaisemmin. Jos samalla akselilla kumit kuluu eri tahtiin keskenään, on syytä etsiä vikaa autosta.
Toki, mutta kyse oli puolelta toiselle vaihtelusta, mikä kääntää pyörien pyörimissuunnan joka tappaa lamellit ja lisää nastojen irtoamisherkkyyttä.
 
Toki, mutta kyse oli puolelta toiselle vaihtelusta, mikä kääntää pyörien pyörimissuunnan joka tappaa lamellit ja lisää nastojen irtoamisherkkyyttä.
Kyllä, ristiinvaihto lienee joku ammoisilta ajoilta lähtenyt aivopieru, siitä ei ikinä ole ollut hyötyä vs suoraan eestaas vaihto. Ehkä jossain todella karkeakuvioisissa pyörimissuunnattomissa kumeissa on voinut tasoittaa mahdollista hampaille kulumista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 495
Viestejä
4 509 285
Jäsenet
74 408
Uusin jäsen
Koma7

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom