Suunnittelun kukkaset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Näyttäisihän tuo olevan, ehkä hämäännyinkin vähän itse. Toisaalta 100m on 80 km/h vauhdilla 5 sekuntia ja eiköhän ne merkit tuollakin vauhdilla vähän kauemmin näy (toisin sanoen merkit näkyy yli 100m matkalta).

Reilusti saisi tuossa tuoda toki lähemmäs kuten @pulatunnus kirjoittikin.

Niin ja tuossahan tuo 60 km/h on jo ainakin 2 kilometriä ennen tuota taajama kylttiä voimassa, mutta ehkä joskus 10 vuotta sitten on voinut olla tuohon asti 80 km/h ja oisko merkkien paikat peruja siitä. En muista vaikka tuosta viimeiset 20 vuotta on tullut ajeltua vähintään kerran kuussa
 
No ei mahdottoman pitkä. Mutta ei niin lyhyt, että "tuplarajoituksen" pöhköys ei koskaan realisoituisi kiihdytykseen vaadittavan matkan vuoksi.

Noin 300 metriä näyttäisi olevan olettaen, että lyhtypylväät ovat 50 metrin välein.

Ei tavatonta, että jossain on aika pitkän oloinen matka ennenkuin tikkari kertoo tielle tulleelle yleisrajoutusta matalammasta rajoituksesta. Jos vaikuttaa 80 tieltä niin ehkä turisti voi polkasta turhaa ennen kuin havaitsee rajoituksen.
Joskus sääntö tai jossain auto ketjussa aiheesta väännetty, voiko sakottaa, jos ei aidosti tiedä. jäänyt mielikuva että jos aidosti ei tiedä ja muuten asiallisesti ajanut niin ei voisi sakottaa. Mutta tiedossa että lappuja on jaettu paikallisille jotka sata varmasti tietää. (siis kohdissa missä pidempi matka tikkariin)


Niin ja tuossahan tuo 60 km/h on jo ainakin 2 kilometriä ennen tuota taajama kylttiä voimassa, mutta ehkä joskus 10 vuotta sitten on voinut olla tuohon asti 80 km/h ja oisko merkkien paikat peruja siitä. En muista vaikka tuosta viimeiset 20 vuotta on tullut ajeltua vähintään kerran kuussa
Silti vaikuttaa mokalta, jos taajaman merkkin on asentanut kunta niin kai se kuitenkin ELY keskuksen kanssa sovittu, tai sitä ennen tiepiirin vai mikä niitä ennen hoiti, onko sitten ollut epätarkempaa.

Se hämää kun tuota taajamerkkiä on kuitenkin siiretty sivusuunnassa, siihen on joku puuttunut.

Eihän tuo nyt vaarallista ole, mutta turistille vähän liiankaukana varsinkin jos edellä menee joku koppiauto joka peittää merkin näkyvyyden.

Ei sillä, en kuvittele että tuolla edes turisti merkille asti hiljentävät, hyvä jos edes kohdalla nostavat jalkaa, jolloin jo seuraava merkki näkyy.
 
Nopeuksien mikromanagerointi on noin ylipäätään lähtenyt lapasesta pidemmän aikaa. Taajamanopeus on kaikkialla eteläsuomessa jo romukopassa, kun vähenevien perheiden murkkuikäisiä suojellaan kaikilta vaaroilta. Ei riitä että on maailman leveimmät tiet reunustettuna valtavilla kevyen liikenteen väylillä kymmenen metrin välein suojateineen. On lisäksi pudotettava 50km yleisrajoitus 40km tai jopa 30kmh.

Koska saadaan välinopeudet, mielestäni 35 tai 45 toisi lisää mahdollisuuksia toisten manageeraamiseen.

Heitän samaan koppaan muuttuvat nopeudet motareilla. Alkaa olemaan tavallista että insinöörismiehet sovittelevat ajonopeuksia siellä jossain nahkasohva-valvomossa. Kun on motarilla "ruuhkaa" niin rajoitus sovitetaan vastaamaan alinta nopeutta 10km pätkällä. Usein 80kmh. Tämä jätetään sitten ilmeisesti ajasteisesti päättymään joskus klo 18 kun tiellä ajelee enää muutama ajoneuvo.'

Tätä se on kun vähäjärkisille annetaan valtaa toisten tekemisiin.
 
Nopeuksien mikromanagerointi on noin ylipäätään lähtenyt lapasesta pidemmän aikaa. Taajamanopeus on kaikkialla eteläsuomessa jo romukopassa, kun vähenevien perheiden murkkuikäisiä suojellaan kaikilta vaaroilta. Ei riitä että on maailman leveimmät tiet reunustettuna valtavilla kevyen liikenteen väylillä kymmenen metrin välein suojateineen. On lisäksi pudotettava 50km yleisrajoitus 40km tai jopa 30kmh.

Koska saadaan välinopeudet, mielestäni 35 tai 45 toisi lisää mahdollisuuksia toisten manageeraamiseen.

Heitän samaan koppaan muuttuvat nopeudet motareilla. Alkaa olemaan tavallista että insinöörismiehet sovittelevat ajonopeuksia siellä jossain nahkasohva-valvomossa. Kun on motarilla "ruuhkaa" niin rajoitus sovitetaan vastaamaan alinta nopeutta 10km pätkällä. Usein 80kmh. Tämä jätetään sitten ilmeisesti ajasteisesti päättymään joskus klo 18 kun tiellä ajelee enää muutama ajoneuvo.'

Tätä se on kun vähäjärkisille annetaan valtaa toisten tekemisiin.
Autot osiossa voisi olla ketjuja joissa keskustellaan liikenne asioista aktiivisesti, myös nopeusrajoituksista.
 
Heitän samaan koppaan muuttuvat nopeudet motareilla. Alkaa olemaan tavallista että insinöörismiehet sovittelevat ajonopeuksia siellä jossain nahkasohva-valvomossa. Kun on motarilla "ruuhkaa" niin rajoitus sovitetaan vastaamaan alinta nopeutta 10km pätkällä. Usein 80kmh. Tämä jätetään sitten ilmeisesti ajasteisesti päättymään joskus klo 18 kun tiellä ajelee enää muutama ajoneuvo.'

Tätä se on kun vähäjärkisille annetaan valtaa toisten tekemisiin.
Nopeuksia säädetään liikennetilanteen tai keli mukaan automaattisesti, ei niitä manuaalisesti säädetä kuin erikoistapauksissa. Esimerkiksi huoltomiehiä motarilla tms. Aika harvassa kalenteriohjaukset on nykypäivänä.

PK seudulla on yleisempää, että säädetään nopeuksia liikenteen mukaan, muualla Suomessa pudotetaan nopeuksia pääasiassa kelin perusteella.
t. Vähäjärkinen insinööri
 
PK seudulla on yleisempää, että säädetään nopeuksia liikenteen mukaan, muualla Suomessa pudotetaan nopeuksia pääasiassa kelin perusteella.
t. Vähäjärkinen insinööri

Hyvä kun varmistit kaikki havaintoni. En kyllä painajaisissanikaan olisi uskonut, että olette räpellykset vieneet jo automaatiotasolle, mutta vain insinööri osaa käyttää aikansa automatisoimaan sen, mitä ei olisi koskaan pitänyt alun perinkään tehdä.
 
Hyvä kun varmistit kaikki havaintoni. En kyllä painajaisissanikaan olisi uskonut, että olette räpellykset vieneet jo automaatiotasolle, mutta vain insinööri osaa käyttää aikansa automatisoimaan sen, mitä ei olisi koskaan pitänyt alun perinkään tehdä.
Tarkennetaan aikasempaa sen verran, että kaikkialla tarkkaillaan liikenteen sujuvuutta ja keliä, mutta harvoin muualla kuin PK-seudulla on tarpeeksi liikennettä, että olisi tarvetta pudottaa nopeutta. Eihän tuota pelkästään turvallisuuden varjolla tehdä, sillä nopeuden lasku vähentää ruuhkia ja siten parantaa sujuvuutta.
Aikaisempaan kommenttin: Taajamassa on suuri vaikutus melutasoon, jos nopeuksia pudotetaan. Eli ei ole välttämättä pelkästään turvallisuus siinäkään mittarina.

ps. Insinöörit vain toteuttaa sen mitä jotkut virkamiehet päättää
 
Nopeuksien mikromanagerointi on noin ylipäätään lähtenyt lapasesta pidemmän aikaa. Taajamanopeus on kaikkialla eteläsuomessa jo romukopassa, kun vähenevien perheiden murkkuikäisiä suojellaan kaikilta vaaroilta. Ei riitä että on maailman leveimmät tiet reunustettuna valtavilla kevyen liikenteen väylillä kymmenen metrin välein suojateineen. On lisäksi pudotettava 50km yleisrajoitus 40km tai jopa 30kmh.

Koska saadaan välinopeudet, mielestäni 35 tai 45 toisi lisää mahdollisuuksia toisten manageeraamiseen.

Heitän samaan koppaan muuttuvat nopeudet motareilla. Alkaa olemaan tavallista että insinöörismiehet sovittelevat ajonopeuksia siellä jossain nahkasohva-valvomossa. Kun on motarilla "ruuhkaa" niin rajoitus sovitetaan vastaamaan alinta nopeutta 10km pätkällä. Usein 80kmh. Tämä jätetään sitten ilmeisesti ajasteisesti päättymään joskus klo 18 kun tiellä ajelee enää muutama ajoneuvo.'

Tätä se on kun vähäjärkisille annetaan valtaa toisten tekemisiin.
Just tämmöistä perinteistä "minä ajan nyt autolla ja haluan ajaa omilla ehdoillani ja ripeästi" -öyhöttämistä. Turvallisuuden (yleensä kevyen liikenteen kun puhutaan taajama-alueesta) lisääminen on vain ja ainoastaan hyvästä, ja sitä on järkeenkäpää hallita nopeusrajoituksin. Maanteillä se 80-100 -vaihtelu yhdistettynä kameroihin ärsyttää itseäkin, mutta noille kaikille asioille on kyllä yleisesti perustellut syynsä. Tommonrn systeemiä vastaan kiukuttelu ja "insinöörien" mollaaminen on lähinnä lapsellista. Säännöt on kaikille samat. Ja nämä "insinöörit" todennäköisesti tuntevat alansa ja osaavat ottaa asioita huomioon huomattavasti laajemmassa skaalassa kuin se, josta sinä tätä katselet.
 
Just tämmöistä perinteistä "minä ajan nyt autolla ja haluan ajaa omilla ehdoillani ja ripeästi" -öyhöttämistä. Turvallisuuden (yleensä kevyen liikenteen kun puhutaan taajama-alueesta) lisääminen on vain ja ainoastaan hyvästä, ja sitä on järkeenkäpää hallita nopeusrajoituksin. Maanteillä se 80-100 -vaihtelu yhdistettynä kameroihin ärsyttää itseäkin, mutta noille kaikille asioille on kyllä yleisesti perustellut syynsä. Tommonrn systeemiä vastaan kiukuttelu ja "insinöörien" mollaaminen on lähinnä lapsellista. Säännöt on kaikille samat. Ja nämä "insinöörit" todennäköisesti tuntevat alansa ja osaavat ottaa asioita huomioon huomattavasti laajemmassa skaalassa kuin se, josta sinä tätä katselet.

Juuri näin, lapsellista kiukuttelua. MINÄMINÄMINÄ-asenne yhdistettynä verrattomiin ajotaitoihin, unohtamatta alistavasta SYSTEEMISTÄ itkemistä, kun alakoulun ohi ei saakaan pyyhkiä 150km/h lasissa jollain velkarahalla hankitulla Skodalla :facepalm:
 
Juuri näin, lapsellista kiukuttelua. MINÄMINÄMINÄ-asenne yhdistettynä verrattomiin ajotaitoihin, unohtamatta alistavasta SYSTEEMISTÄ itkemistä, kun alakoulun ohi ei saakaan pyyhkiä 150km/h lasissa jollain velkarahalla hankitulla Skodalla :facepalm:
Plus ne tietyt kuskit jotka luulevat motarilla että heillä on oikeus ajaa yli 120kmh ja sitten vilkuttelevat takana valoja kun edellä ajava ajaa nopeusrajoitusten mukaan.
 
Täytyy kyllä tunnustaa omista ajamisista sen verran, että jos liikenteen muu massa vetää 80 tiellä 90 , niin menen mukana, en jää jurraamaan siihen 80. Mutta jos massa menee rajoitusten mukaan, niin menen myös mukana. Liikennevirran nopeudesta poikkeava ajonopeus molempiin suuntiin aiheuttaa vaaratilanteita.

Ja tämähän on kiinni siitä , millaisen porukan/ letkan mukaan sitä lyöttäytyy . Hyvä siinä on kuitenkin vähän mittariakin katsella :)
 
Nyt tartuttiin tuohon yhteen minä-minä-minä kommentoijaan mutta on hänellä kyllä totuudenkin siementä jutussaan. En ymmärrä miten Hollola-Lahti välillä on nykyyän iso pätkä molempinen kuntien puolella 60 rajoitusta valtatiellä. Minusta 60 on kyllä ylimitoitettu turvallisuusteko kun pätkällä on seuraavat asia kunnossa:
  • Kaksi kaistaa kumpaankin suuntaan
  • Leveä keskikoroke viheralueineen
  • Valaistus
  • Kevyenliikenteen väylät molemmilla puolilla jotka erotettu metsäkaistaleella tiestä
  • Meluvallit lähes koko matkalla
  • Alikulkutunnelit, ei yhtään suojatietä tien yli
  • Liikennevalot joka risteyksessä (paitsi nyt yhdessä kun tuli uusi liittymä Fazerin tehtaalle, vanha liittymä jäi vain kaupungin suuntaan käyttöön)
Tämä on siis entinen Tampereen tie josta kaikki liikenne kulki. Miksi se on pitänyt laittaa 60 rajoitukseksi jo hyvissä ajoin ennen kupunkia, vaikka edellytykset olisi nopeammalle liikenteelle. Se on vielä typerästi pätkitty moneen osaan kun Hollolassa on ensin 60, sitten tulee rajalla 70 ja hetken päästä uudelleen 60. Itse löisin 80 ja vaikka parit kamerat jos pelottaa ylinopeudet. Jos alalla työskentelevä insinööri osaa tähän vastata koska minä en tajua ja pidän tätä suunnittelun kukkasena tai kukkahattutäteilynä.
 
Nyt tartuttiin tuohon yhteen minä-minä-minä kommentoijaan mutta on hänellä kyllä totuudenkin siementä jutussaan. En ymmärrä miten Hollola-Lahti välillä on nykyyän iso pätkä molempinen kuntien puolella 60 rajoitusta valtatiellä. Minusta 60 on kyllä ylimitoitettu turvallisuusteko kun pätkällä on seuraavat asia kunnossa:
  • Kaksi kaistaa kumpaankin suuntaan
  • Leveä keskikoroke viheralueineen
  • Valaistus
  • Kevyenliikenteen väylät molemmilla puolilla jotka erotettu metsäkaistaleella tiestä
  • Meluvallit lähes koko matkalla
  • Alikulkutunnelit, ei yhtään suojatietä tien yli
  • Liikennevalot joka risteyksessä (paitsi nyt yhdessä kun tuli uusi liittymä Fazerin tehtaalle, vanha liittymä jäi vain kaupungin suuntaan käyttöön)
Tämä on siis entinen Tampereen tie josta kaikki liikenne kulki. Miksi se on pitänyt laittaa 60 rajoitukseksi jo hyvissä ajoin ennen kupunkia, vaikka edellytykset olisi nopeammalle liikenteelle. Se on vielä typerästi pätkitty moneen osaan kun Hollolassa on ensin 60, sitten tulee rajalla 70 ja hetken päästä uudelleen 60. Itse löisin 80 ja vaikka parit kamerat jos pelottaa ylinopeudet. Jos alalla työskentelevä insinööri osaa tähän vastata koska minä en tajua ja pidän tätä suunnittelun kukkasena tai kukkahattutäteilynä.
Puhutko Hämeenlinnan tiestä ? siinä ei kai ihmeteltävää. Mutta eikö näille liikenne jutuille ole ihan omia ketjuja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 955
Viestejä
4 616 011
Jäsenet
75 968
Uusin jäsen
Skruf

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom