No se olikin lainausmerkeissä.Yllä tuli jo todettua, että ei ole mitään tuplarajoitusta. Rajoitukset on tiekohtaiset.
Varmasti moni ajaa kahdeksaakymppiä, kun ei muusta voi tietää.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No se olikin lainausmerkeissä.Yllä tuli jo todettua, että ei ole mitään tuplarajoitusta. Rajoitukset on tiekohtaiset.
Näyttäisihän tuo olevan, ehkä hämäännyinkin vähän itse. Toisaalta 100m on 80 km/h vauhdilla 5 sekuntia ja eiköhän ne merkit tuollakin vauhdilla vähän kauemmin näy (toisin sanoen merkit näkyy yli 100m matkalta).
Reilusti saisi tuossa tuoda toki lähemmäs kuten @pulatunnus kirjoittikin.
No ei mahdottoman pitkä. Mutta ei niin lyhyt, että "tuplarajoituksen" pöhköys ei koskaan realisoituisi kiihdytykseen vaadittavan matkan vuoksi.
Noin 300 metriä näyttäisi olevan olettaen, että lyhtypylväät ovat 50 metrin välein.
Silti vaikuttaa mokalta, jos taajaman merkkin on asentanut kunta niin kai se kuitenkin ELY keskuksen kanssa sovittu, tai sitä ennen tiepiirin vai mikä niitä ennen hoiti, onko sitten ollut epätarkempaa.Niin ja tuossahan tuo 60 km/h on jo ainakin 2 kilometriä ennen tuota taajama kylttiä voimassa, mutta ehkä joskus 10 vuotta sitten on voinut olla tuohon asti 80 km/h ja oisko merkkien paikat peruja siitä. En muista vaikka tuosta viimeiset 20 vuotta on tullut ajeltua vähintään kerran kuussa
Autot osiossa voisi olla ketjuja joissa keskustellaan liikenne asioista aktiivisesti, myös nopeusrajoituksista.Nopeuksien mikromanagerointi on noin ylipäätään lähtenyt lapasesta pidemmän aikaa. Taajamanopeus on kaikkialla eteläsuomessa jo romukopassa, kun vähenevien perheiden murkkuikäisiä suojellaan kaikilta vaaroilta. Ei riitä että on maailman leveimmät tiet reunustettuna valtavilla kevyen liikenteen väylillä kymmenen metrin välein suojateineen. On lisäksi pudotettava 50km yleisrajoitus 40km tai jopa 30kmh.
Koska saadaan välinopeudet, mielestäni 35 tai 45 toisi lisää mahdollisuuksia toisten manageeraamiseen.
Heitän samaan koppaan muuttuvat nopeudet motareilla. Alkaa olemaan tavallista että insinöörismiehet sovittelevat ajonopeuksia siellä jossain nahkasohva-valvomossa. Kun on motarilla "ruuhkaa" niin rajoitus sovitetaan vastaamaan alinta nopeutta 10km pätkällä. Usein 80kmh. Tämä jätetään sitten ilmeisesti ajasteisesti päättymään joskus klo 18 kun tiellä ajelee enää muutama ajoneuvo.'
Tätä se on kun vähäjärkisille annetaan valtaa toisten tekemisiin.
Nopeuksia säädetään liikennetilanteen tai keli mukaan automaattisesti, ei niitä manuaalisesti säädetä kuin erikoistapauksissa. Esimerkiksi huoltomiehiä motarilla tms. Aika harvassa kalenteriohjaukset on nykypäivänä.Heitän samaan koppaan muuttuvat nopeudet motareilla. Alkaa olemaan tavallista että insinöörismiehet sovittelevat ajonopeuksia siellä jossain nahkasohva-valvomossa. Kun on motarilla "ruuhkaa" niin rajoitus sovitetaan vastaamaan alinta nopeutta 10km pätkällä. Usein 80kmh. Tämä jätetään sitten ilmeisesti ajasteisesti päättymään joskus klo 18 kun tiellä ajelee enää muutama ajoneuvo.'
Tätä se on kun vähäjärkisille annetaan valtaa toisten tekemisiin.