Pyöräily

Vieläkö tekkiläiset pyöräilee näin syksylläkin pitkiä reissuja? Mietin itse 100 kilometrin reissua parin kaupungin päähän ja sitten 3 h levon/jalkautumisen kuluttua 100 kilometrin paluulenkki kotiin.

Asiallisella pukeutumisella toki, ei se kai hullumpaa ole vetäistä pitkä lenkki ennen kuin pistän pyörän talveksi säilöön varastolle?
 
Vieläkö tekkiläiset pyöräilee näin syksylläkin pitkiä reissuja? Mietin itse 100 kilometrin reissua parin kaupungin päähän ja sitten 3 h levon/jalkautumisen kuluttua 100 kilometrin paluulenkki kotiin.

Asiallisella pukeutumisella toki, ei se kai hullumpaa ole vetäistä pitkä lenkki ennen kuin pistän pyörän talveksi säilöön varastolle?

Mikäs siinä, kun vaan valoa riittää. jos ajaa hiekkateitä, niin voi olla vähän hitaampi keskinopeus pehmeän alustan takia. Muutamia kertoja ollut talven pitkillä lenkeillä retkikeitinkin mukana kokkaustuokiota ja kaakaota varten. Mulle kyllä riittää kesälläkin n. 100km matkat yksinpyöräilyssä.
 
Mikäs siinä, kun vaan valoa riittää. jos ajaa hiekkateitä, niin voi olla vähän hitaampi keskinopeus pehmeän alustan takia. Muutamia kertoja ollut talven pitkillä lenkeillä retkikeitinkin mukana kokkaustuokiota ja kaakaota varten. Mulle kyllä riittää kesälläkin n. 100km matkat yksinpyöräilyssä.
Tykkään vetää tuollaisia koko päivän pyöräilyitä, 85 km kohteesta. Ja 85 km takaisin.

Ei pitäisi alkuviikosta sataa, joten maastopyörän luulisi kulkevan. Paluussa on sitten pääasiassa asfaltoitua tietä, joten siellä ei ainakaan ongelmia tule. Oli sopivasti tarjouksessa lähimmässä Salessa urheilujuomia 0.75 litraa, ostin kolme puoleen hintaan. Kyllä se reissu on nyt lyöty lukkoon, käyn varmaan Satakunnassa, en kuitenkaan ihan Porissa asti. Hyviä pyöräilykelejä kaikille, vielä riittää ajoja.
 
180 kilometriä meni, noin, ja noin 5 tuntia tauot poistettuna itse pyöräilyä 90 km pätkiin.

Kävin vain Satakunnan rajalla, mutta oli paljon hienoja maisemia. Eniten tykkäsin polkea Sastamalassa, josta löydän netistäkin monia mielenkiintoisia reittejä valmiina.

Tosiaan pyörä kävi huollossa ja se saatiin kuntoon, enää ei ole ketju oikutellut ylämäissä. Täällä suositeltiin aiemmin grippejä vanhojen tilalle ja ne on kyllä nyt todettu todella laadukkaiksi. Vieläkin kuin uudet, vaikka ostin alle vuosi sitten. Tälläkään reissulla ei puhjenneita renkaita tai mitään muutakaan erityistä, ainoastaan ehtymätön jano nähdä mitä tulemaan pitää ja tässähän maistiaisia.

Tässä kuva eiliseltä:

20241014_125851.jpg
 
Kuumavahasin ensitöikseni uuden maastopyörän ketjut ja se tuntuisi olleen erinomainen päätös. Voimansiirto on pysynyt todella puhtaana, vaikka kaikenlaista löllöä ja hiekkaa on pyörä nähnyt. Itse vahausprosessi oli myös hyvin pienitöinen homma, kun ketjut eivät tarvinneet muuta esikäsittelyä kuin varastorasvan poiston. Vaikea vielä kommentoida vahauksen kestävyyttä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
255 730
Viestejä
4 445 704
Jäsenet
73 600
Uusin jäsen
MummiMasa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom