Pienten kysymysten ketju

Joka tapauksessa iskariin menee nyt 150psi normaalia paineilmaa, sillä kurapyöräfoorumilla isommatkin pojat pärjäävät sillä, vaikka iskari on ajon jälkeen 100 astetta. Iskareita on kuulema paistettu uunissa ja mitattu paine-eroja, aivan sama onko typpeä vai paineilmaa.
Typpi periaatteessa vuotaa hitaammin kuin normaali hapen ja typen seos, mutta käytännössä tuota on hyvin vaikea todeta, ja varsinkin jokin ilmapalje jota säädellään muutenkin, tuolla ei ole mitään merkitystä.
 
Typpi periaatteessa vuotaa hitaammin kuin normaali hapen ja typen seos, mutta käytännössä tuota on hyvin vaikea todeta, ja varsinkin jokin ilmapalje jota säädellään muutenkin, tuolla ei ole mitään merkitystä.
Iskarissa on lisäsäiliö ja tuo kumipussi siis on lisäsäilön sisällä.

Iskarissa on vaimennus molempiin suuntiin, eli öljy on jo molemilla puolilla mäntää, mutta koska männän varsi tunkeutuu sisäänpäin joustaessa iskarin sisään, öljy joutuu pakenemaan männän varren tilavuuden verran lisäsäiliöön, ettei halkea koko laitos.

Iskari voidaan toteuttaa lisäsäiliöllä tai ilman, mutta riitävän iso lisäsäiliö tekee vaimennuksesta lineaarisemman, kun paine iskarin sisällä ei nouse niin paljon.

Rakon paineella ei siis säädetä jäykkyyttä, vaan pyritään ihannepaineella mahdollisimman tasaiseen toimintaan kaikissa olosuhteissa.

Kumipussin (rakko) toisella puolella siis on vaimenninöljy ja mitään kaasua ei saisi mennä yhtään öljytilaan, koska silloin öljy vaahtoontuu ja vaahto menee liian kevyesti männän öljykanavista läpi.

Joka tapauksessa iskari tulee huoltaa viimeistään silloin kun tiivisteet pettää ja silloin taas ilmataan iskari uusilla öljyillä.
 
Pihtivirtamittari hakusessa, kattelin tuota clasulla olevaa uni-t 203R:ää ja se ilmeisesti on ihan pätevä peruskapine? Ihan hituvirtoja ei tarvii pystyä mittaamaan (kymmeniä/satoja mA), lähinnä auto/traktorijuttuja ja vastaavia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 465
Viestejä
4 497 201
Jäsenet
74 209
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom