Tämän parempaan en tähän hätään kerennyt. Ristikon saa vielä irti näköjään ruuveilla, jos sen alta paljastuisi jotain merkintöjä ropellin keskiöstä. Tuo on kuitenkin ihan lattian rajassa puoliksi apparien "tuplapenkin" ja käsijarrun takana, joten tuonne turaamaan pääseminen on ihan hiukan työlästä.
Kokonaisuus tässä siis seuraavaa: Takatilassa kuljetetaan koiraa/koiria. Tuo väliseinässä oleva kenno on ilman sulkuventtiiliä mikä tarkoittaa, että se kuumenee aina ajettaessa, koska jäähdytinneste kiertää sielläkin. Kun hytissä tuuletin puhaltaa ilmaa, vanha poistuu luonnollisesti helpointa tietä, kennon läpi, lämmittäen takatilaa. Spekuloin, että edes pieni ropellien liike "väärään suuntaan" vähentäisi tuota takatilan lämmitystä jossain määrin.
Letkut on autokorjaamon vilkaisun mukaan asennettu siten "fiksusti", että kierron katkaisu mahdollisesti aiheuttaisi ongelmia nesteen kululle. Eli "oikea" ratkaisu, hanan/sulkuventtiilin asentaminen noihin hytissä oleviin letkuihin vaatisi vähän enemmän letkutöitä kuin vain sen venttiilin asentamisen. Pidemmällä tähtäimellä tämä tulee kuitenkin tehtäväksi, mikäli tätä autoa vielä pitää. Toiseen vaihtoa tässä on kuitenkin mietitty, eikä juuri nyt muutenkaan aikataulut anna myöten viedä autoa korjaamolle seisomaan, niin jonkunlaista pikafiksiä harkitsen, joka auttaisi seuraavan kuukauden aikana edes jonkun verran.