Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Juu, tai sitten jos hakee toisen puolesta paketteja niinkuin me emännän kanssa tehdään aika paljonkin, se kumpi sattuu olemaan liikkeellä käy ohimennessään hakemassa paketin. Tuossa äppijutussa vissiin pitäisi toisen puhelin ottaa mukaan tai jos se toimii verkon yli niin pitäisi soitella toiselle kun on paikanpäällä että pistäs avaten. Melkein sopisi tuo asia taas "suunnittelun kukkaset" tai "digitalisaatio" -ketjuihin...

E pitäisi toimia verkon yli vaan bt:n avulla, eli oltava laite mukana.

Totta tossa on edes mahdollisuus pyytää toiseen noutopaikkaan ilmaiseksi? Pakkohan tossa joku takaportti olla käytettävissä, ku vastaanottajalla ei aina ole mahdollisuutta siihen alunperin vaikuttaa.
 
Totta tossa on edes mahdollisuus pyytää toiseen noutopaikkaan ilmaiseksi? Pakkohan tossa joku takaportti olla käytettävissä, ku vastaanottajalla ei aina ole mahdollisuutta siihen alunperin vaikuttaa.

Toimitus noihin kännykkää vaativiin noutopaikkoihin pitää erikseen valita tilausvaiheessa. Omien kokemusten mukaan ne on olleet selkeästi merkitty kun on valitsemassa noutopaikkaa.
 
Minulla oli päällimmäinen huoli Postnordin sovelluksen suhteen juuri se, että miten saan noudettua paketteja muiden puolesta. No, onnistui sitten kuitenkin niinkin kätevästi että lisäsin vain sovellukseen niitä puhelinnumeroita tai sähköposteja, joilla tilauksia oli tehty. Vaativat vahvistuksen lisättävään puhelinnumeroon tai sähköpostiin lähetettävän koodin kautta.

Edelleenkään en pidä yhtään ajatuksesta että yksinkertaisen tekstarikoodin sijaan pitää ladata sovelluksia, antaa lupia ja tehdä tilejä mutta ainakin Postnordin sovelluksen käyttö lopulta olikin ongelmatonta. Lukuun ottamatta sitä että alun rekisteröitymisen jälkeen piti pakottaa sovellus kiinni ennen kuin alkoi toimimaan, missä kohtaa netin mukaan on monilla jäänyt kokonaan jumiin. Tai eivät ole osanneet vain sitä force shutdownia.

Ulkoautomaateissa tietysti tuo on perusteltava systeemi mutta ehkä tässä on minulla ihan yleistäkin ärsytystä siihen että ihan liian monelle asialle on sovellus, tili tai bonuskortti.

Tuon Lähiboksin tämän kertaisesta toimivuudesta huolimatta tulen jatkossa ottamaan tilaukseni sellaisilla toimituksilla, joihin ei sovelluksia tarvita.
 
Minulla oli päällimmäinen huoli Postnordin sovelluksen suhteen juuri se, että miten saan noudettua paketteja muiden puolesta. No, onnistui sitten kuitenkin niinkin kätevästi että lisäsin vain sovellukseen niitä puhelinnumeroita tai sähköposteja, joilla tilauksia oli tehty. Vaativat vahvistuksen lisättävään puhelinnumeroon tai sähköpostiin lähetettävän koodin kautta.

Edelleenkään en pidä yhtään ajatuksesta että yksinkertaisen tekstarikoodin sijaan pitää ladata sovelluksia, antaa lupia ja tehdä tilejä mutta ainakin Postnordin sovelluksen käyttö lopulta olikin ongelmatonta. Lukuun ottamatta sitä että alun rekisteröitymisen jälkeen piti pakottaa sovellus kiinni ennen kuin alkoi toimimaan, missä kohtaa netin mukaan on monilla jäänyt kokonaan jumiin. Tai eivät ole osanneet vain sitä force shutdownia.

Ulkoautomaateissa tietysti tuo on perusteltava systeemi mutta ehkä tässä on minulla ihan yleistäkin ärsytystä siihen että ihan liian monelle asialle on sovellus, tili tai bonuskortti.

Tuon Lähiboksin tämän kertaisesta toimivuudesta huolimatta tulen jatkossa ottamaan tilaukseni sellaisilla toimituksilla, joihin ei sovelluksia tarvita.
Tuo on kyllä ärsyttävää että nykyään joka asialle pitää olla oma äppi ja sitten ne äpit vaativat kaikenmaailman rekisteröitymisiä, kirjautumisia, MFA-tunnistautumisia sun muita ja niille tarvitsee antaa kaikenlaisia oikeuksia kun joku koodi esim tekstarilla olisi paljon simppelimpi asiakkaan/käyttäjän näkökulmasta. Ja sitten kun ne äpit vielä toimii vähän miten sattuu, kuten esim OmaPosti muistaakseni alkuvuodesta jolloin jouduin ottamaan siitä 2FA:n pois ja muutenkin säätelemään asetuksia kun muuten sen käyttö meni ainakin itselläni ihan mahdottomaksi (pyysi koko ajan kirjautumaan uudestaan ja tunnistautumaan jne).
 
Tuo on kyllä ärsyttävää että nykyään joka asialle pitää olla oma äppi ja sitten ne äpit vaativat kaikenmaailman rekisteröitymisiä, kirjautumisia, MFA-tunnistautumisia sun muita ja niille tarvitsee antaa kaikenlaisia oikeuksia kun joku koodi esim tekstarilla olisi paljon simppelimpi asiakkaan/käyttäjän näkökulmasta. Ja sitten kun ne äpit vielä toimii vähän miten sattuu, kuten esim OmaPosti muistaakseni alkuvuodesta jolloin jouduin ottamaan siitä 2FA:n pois ja muutenkin säätelemään asetuksia kun muuten sen käyttö meni ainakin itselläni ihan mahdottomaksi (pyysi koko ajan kirjautumaan uudestaan ja tunnistautumaan jne).
sit jos ei tarkemmin katso, nii asentaessa voivat vaatia ties mitä oikeuksia, mitä eivät oikeasti tarvisi. Mut kyl tää on jo suunnittelun kukkasia, kuten (sinä?) jo mainittu. Ei varmasti ole kustannuskysymys, että asiakkaat voi näpytellä koodin avatakseen laatikon.
 
Liekö Posti halvin tapa lähettää 24 x 24 x 8 cm, <1kg paketti Kyprokselle ja sekin hintaan 24e? Katselin muita palveluja, niin karkaa aivan naurettavuuksiin. Huvittavinta on, että sama pehmustetu kirjekuori matkasi Kyprokselta Suomeen näköjään hintaan 4,90e. Joku tässä nyt mättää.

OT tarina: sapettaa jo muutenkin, kun ostaa vaikeasti löydettävää tavaraa sanoilla "yes, yes it is NOS, brand new" ja kuukauden venailun jälkeen paketista sujahtaa selkeästi käytetty, naarmuilla ja pinttyneessä paskassa oleva osa. "but most of the wear is on the inside, it wont be visible". Joo-o tuuppaa läpees eikä elettäkään, että tulisi vastaan muuten kuin ottamalla tavaran takaisin ja toki lähetykset meikäläisen piikkiin. Hohhoijaa. Ehkä vain nielen satasen tappioni enkä ota riskiä siitä, että kyproksen kaveri vie osan ja bonuksena maksoin vielä lähetyksenkin takaisin.
 
Liekö Posti halvin tapa lähettää 24 x 24 x 8 cm, <1kg paketti Kyprokselle ja sekin hintaan 24e? Katselin muita palveluja, niin karkaa aivan naurettavuuksiin. Huvittavinta on, että sama pehmustetu kirjekuori matkasi Kyprokselta Suomeen näköjään hintaan 4,90e. Joku tässä nyt mättää.

OT tarina: sapettaa jo muutenkin, kun ostaa vaikeasti löydettävää tavaraa sanoilla "yes, yes it is NOS, brand new" ja kuukauden venailun jälkeen paketista sujahtaa selkeästi käytetty, naarmuilla ja pinttyneessä paskassa oleva osa. "but most of the wear is on the inside, it wont be visible". Joo-o tuuppaa läpees eikä elettäkään, että tulisi vastaan muuten kuin ottamalla tavaran takaisin ja toki lähetykset meikäläisen piikkiin. Hohhoijaa. Ehkä vain nielen satasen tappioni enkä ota riskiä siitä, että kyproksen kaveri vie osan ja bonuksena maksoin vielä lähetyksenkin takaisin.
Katsoitko shipit.fi mitä hintaa tarjoaa lähetykselle? Tuota kautta Suomenkin sisällä saa halvemmat hinnat mitä postilta normaalisti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 648
Viestejä
4 479 406
Jäsenet
73 980
Uusin jäsen
Nuka

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom