Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
725
Täällä voi keskustella eri firmojen pikarahtipalveluista.

Kiinasta tulossa tavaraa itselle, toimittajaa ei voinut itse valita eikä ollut myöskään ns. halpatoimitusta postin kautta. DHL:n koodihan sieltä putkahti sähköpostiin ja DHL:kin lähestyi jo tekstiviestitse tullaushinnastonsa kanssa. Viestissä pyydetään ilmoittamaan henkilö-/y-tunnus ja sähköposti DHL:n hoitamaa tullausta varten. Ilmoitin tiedot kun ei ollut silloin aikaa tutkia asiaa sen enempää ja DHL:ltäkin tuli jo parin tunnin jälkeen muistutusviesti vaikka paketti samana päivänä vasta lähti Kiinasta.

Jos joskus tulevaisuudessa haluaa tullata toisen lähetyksen itse, pitääkö ottaa yhteyttä asiakaspalveluun? Viestissä ei mainittu pitääkö vastata mitään jos tullaa itse. Itsetullauksen hinta pudonnut viestin mukaan "huokeaan" 20 euroon.
 
Meil samat. Paitsi että *valitsin* standardin kirjepostin ja toimittaja ystävällisesti upgradesi DHL:aan kysymättä mitään. Postilla olisi luultavasti tullut vielä tullin ohi. Ilmoittelin tänään heti DHL:n viestin saatuani myyjälle että perukaa se toimitus asap jos voitte kun ei ole vielä edes lähtenyt HK:sta, saa nähdä mitä käy. Kaipa viimeistään Paypalin tai Ebayn disputen nostamalla saa lopulta rahansa takaisin kun antaa paketin palata lähettäjälle ja pyytää refundia koska shipment not as described ja olisi aiheuttanut lisäkuluja, jotka eivät ole tullia, veroja, tms. Ja jos siis ei ollut mitään niin akuutisti tarpeellista, että ei haittaa joutua tilaamaan uudestaan.
 
Joo. Tämä paketti tuli sitten eilen perille, ihan nopea suoritus, tiistaina lähetys Kiinassa, torstaina maksoin tullit ja perjantaina ovella. Aamupäivällä tekstiviestillä kysyttiin miten haluaa toimituksen, olisi ollut vaihtoehtona myös pari DHL:n pakettiautomaattia, mikä on hyvä sinänsä jos ei pysty kotona odottelemaan, toimitusaikaikkuna oli kuitenkin klo 11-17.
 
Tuli kuukausi sitten korkattua tuo DHL:n pakettiautomaatti, kun satuin olemaan ulkomailla juuri paketin saapuessa. Hyvin onnistui sunnuntaina nouto, tosin hieman huvitti alkaa siihen kämäiselle ruudulle allekirjoitusta vääntämään. Jos tuo kovasti saa tuulta alleen, voi kyllä kaupungin ainoa automaatti jäädä helposti pieneksi.
 
Oma UPS saaga:
1. Eilen väittivät kahdesti yrittäneensä toimitusta, mutta näistä tuli ilmoitus: "Kuljettajan on saatava turvaluokitus toimituksen tekemiseksi. Yritämme saada pääsytiedot."
Mainittakoon, että ulko-ovessa ei ole mitään pin-koodilukitusta ja ovi on auki heidän toimitusaikoinaan.

2. Vihaista yhteydenottoa asiakaspalvelu-numeroon, mutta palvelukieli ei ollut suomi tai mikään muu sellainen mitä ymmärtäisin

3. Sähköisen yhteydenottopyynnön ansiosta asia eteni hieman: Minulle soitettiin ja ilmoitettiin arvioitu toimitusaikaväli

4. Kyseinen aikaväli on jo mennyt umpeen ja toimitus on edelleen "Toimituksessa"-vaiheessa.

Eiköhän tänään vielä tule se kolmas "turvaluokitus"-viesti ja ilmoitus siitä, että ovat lähettämässä pakettia takas Saksaan.
 
Kiinasta pitäisi ledbar tilata. Ilmainen shippaus olisi tarjolla periaatteessa jokaiselle kuriirifirmalle. Onko enää mitään kuriirifirmaa, joka EI veloita itsetullauksesta mitään?

Myyjä kyllä kohteessa ilmoittaa, että merkkaa paketin päälle arvoksi 20 taalaa ja gift, mutta eihän se kuitenkaan mitään takaa.
 
Kiinasta pitäisi ledbar tilata. Ilmainen shippaus olisi tarjolla periaatteessa jokaiselle kuriirifirmalle. Onko enää mitään kuriirifirmaa, joka EI veloita itsetullauksesta mitään?
Fedex ja TNT ei veloita itsetullauksesta mitään.

Myyjä kyllä kohteessa ilmoittaa, että merkkaa paketin päälle arvoksi 20 taalaa ja gift, mutta eihän se kuitenkaan mitään takaa.
Joo ei kun kuriirifirmat kuitenkin haluaa että tullaa(va)t paketin.
 
Onko tietoa kuka toimittaa Bring-firman lähetykset Suomessa? Hoitaako itse vai meneekö jonkun ison rahtifirman kautta vai onko jotain paikkakuntakohtaisia pienempiä jakelijoita?

Viinalasti tulossa Netprisin kautta ja pitäisi saada huomiseksi, mutta huonolta näyttää kun bringin sivuille ei ole tullut mitään päivitystä sen jälkeen kun sain seurantakoodit viime maanantaina.
 
Onko tietoa kuka toimittaa Bring-firman lähetykset Suomessa? Hoitaako itse vai meneekö jonkun ison rahtifirman kautta vai onko jotain paikkakuntakohtaisia pienempiä jakelijoita?

Viinalasti tulossa Netprisin kautta ja pitäisi saada huomiseksi, mutta huonolta näyttää kun bringin sivuille ei ole tullut mitään päivitystä sen jälkeen kun sain seurantakoodit viime maanantaina.

En tilannut virvokkeita vaan ebayn kautta tavaraa ja oli Global Shipping Program toimitusvaihtoehtona ja se tuli bringin kautta postiin noudettavaksi.
 
Kokemuksia DHL global mailista? Itsellä seuraava tilanne:

Captur22e.png


10 päivää ilman mitään tapahtumia. Voidaanko tuo tuomita jo hävinneeksi?
 
Kokemuksia DHL global mailista? Itsellä seuraava tilanne:

10 päivää ilman mitään tapahtumia. Voidaanko tuo tuomita jo hävinneeksi?
Tuo on käytännössä perus postipaketti. Ihan normaalia että toimitus kestää muutaman viikon.
 
DHL:n pakettiautomaatti oli kyllä tosi kämänen verrattuna Postin vastaaviin. Johonkin huonoon kosketusnäyttöön sitten pitää täyttää koodin lisäksi nimi ja vielä sormella piirtää allekirjoituskin. Onkohan tuo allekirjoitus oikeasti tarpeellinen johki pakettiautomaattiin?
 
Chronopost

Onko kellään tuoreita tietoja, miten Chronopostin paketit toimitetaan Suomessa (tarkemmin Helsingissä)?

Odottelen ulkomailta pakettia ja Cronopostin seurannan viimeinen merkintä on:

Friday 11/18/2016
12:04 PM CHRONOPOST NETWORKS
Shipment out for delivery Scan location : Vantaa - FI(depot 1610)


Tarkoittaako tuo "out for delivery", että tuo olisi tänään tulossa oven taakse?
 
Chronopost

Onko kellään tuoreita tietoja, miten Chronopostin paketit toimitetaan Suomessa (tarkemmin Helsingissä)?

Tarkoittaako tuo "out for delivery", että tuo olisi tänään tulossa oven taakse?

Vastaan itselleni. Paketti tuotiin perjantaina jonkun itsenäisen tsupparin toimesta.
 
Saksan Amazonista piti 23.11 (sähköinen ennakkotieto) lähteä paketti Hermeksellä, ensimmäinen oikea kirjaus vasta 29.11. Viimeisin kirjaus 1.12 Hermeksen jakelukeskuksessa Saksassa. Olen yrittänyt etsiä koodilla DPD:n, PostNordin ja Matkahuollon seurannasta, mutta ei löydy. Kaipa se sieltä tulee joskus jonkun kyydissä perille, mutta eipä tuo Hermes oikein vakuuta.
 
Tampere, Finland 05.12.2016 11:45 Määränpääskannaus
05.12.2016 10:00 Saapumisskannaus
05.12.2016 10:00 Paketti siirretään määränpääkaupungin UPS:n toimipaikkaan.
Helsinki, Finland 05.12.2016 8:00 Lähtöskannaus
05.12.2016 6:15 Tuontiskannaus
05.12.2016 6:14 Määränpääskannaus
05.12.2016 6:14 Tuontiskannaus
05.12.2016 1:30 Saapumisskannaus
Glostrup, Denmark 02.12.2016 20:30 Lähtöskannaus
Netherlands 01.12.2016 12:01 Tilaus käsitelty: Valmis UPS:lle

On se kumma kun ei voinut tuolta Tampereelta taaskaan tuoda pakettia 80 kilsan päähän.
Viimeks joutu ootteleen 4 päivää et ne sai sen paketin Tampereelta Jämsään.
 
Hei, teille on saapumassa lähetys viitteellä XXXXXXXX EU:n ulkopuolelta (Mini/Light in the Box) ja koska arvo on yli 22€, pitää se tullata. Tullausta varten tarvitsemme täysi-ikäisen henkilötunnuksen/y-tunnuksen. Tullauksesta veloitetaan ALV ja mahdollinen tulli valtiolle sekä tullauksesta UPS:n tulliluottonumerolla UPS veloittaa 14,88€. Tiedoksi: UPS veloittaa 24,80 (20+ALV) euron suuruisen luovutusmaksun itsetullaajilta. Varastovuokra alkaa viidennestä päivästä maahantuonnista ja on 17€ /päivä. Ottakaa yhteyttä mahdollisimman pian puhelimitse 09-61324813, sähköpostilla jlammela@ups.com tai vastaamalla tähän tekstiviestillä. Muistakaa ottaa viite ylös kun otatte yhteyttä. Viestiin vastaamalla valtuutan UPS:n tullamaan lähetyksen.

UPS Tuontihuolinta
Onko tuo itsetullauksen maksu edes laillinen?
 
^ Aika erikoista, käytännössä yrittävät veloittaa työstä jota eivät ole tehneet ja vielä absurdin paljon, käyttäen panttivankina toisen omaisuutta.

Jurppii vähän noiden kuriirifirmojen halukkuus kiikuttaa kaikki mahdollinen tullin läpi, selvänä intressinään rahastaminen. Muutama vuosi sitten tulliin jääminen tuntui enemmänkin poikkeukselta.
 
Saksan Amazonista piti 23.11 (sähköinen ennakkotieto) lähteä paketti Hermeksellä, ensimmäinen oikea kirjaus vasta 29.11. Viimeisin kirjaus 1.12 Hermeksen jakelukeskuksessa Saksassa. Olen yrittänyt etsiä koodilla DPD:n, PostNordin ja Matkahuollon seurannasta, mutta ei löydy. Kaipa se sieltä tulee joskus jonkun kyydissä perille, mutta eipä tuo Hermes oikein vakuuta.

Tää tuli tänään sitten lähisiwaan noudettavaksi. Hermeksen seuranta loppui tosiaan tuohon 1.12, sitten jostain löysin sähköpostiosoitteen info-paket@hermes-europe.de jonne laitoin sen Hermeksen koodin ja sain vastauksena PostNordin lähetystunnuksen, jolla loput liikkeet sitten näkyi Matkahuollon seurannasta. Saapumisilmoitus ilmeisesti tulee joskus kirjeenä kun ei ainakaan tekstiviestinä ole tullut mitään. Mielestäni voisi käyttää sitä samaa koodia sitten loppuun asti niin ei erikseen pitäisi kysellä toista lähetystunnusta.
 
Jurppii vähän noiden kuriirifirmojen halukkuus kiikuttaa kaikki mahdollinen tullin läpi, selvänä intressinään rahastaminen. Muutama vuosi sitten tulliin jääminen tuntui enemmänkin poikkeukselta.
Sitä halukkuutta kutsutaan laiksi. Eiköhän firmoille kelpaisi ihan hyvin jättää vaikka kaikki tullaamatta, sillä kun saisi asiakkaita kosolti.

Ei se ole kuriirifirmojen vika, että niitä koskee tiukempi säätely kuin postia. Kaikki on pakko ilmoittaa tullille, myös ne joista ei tulleja tai veroja mene. Postilla on huomattavasti kevyempi menettely.

Tosin jos et lakia halua rikkoa niin nekin paketit pitää ilmoittaa, jotka postipuolella lipsuvat tullista läpi. Sehän se vasta hanurista onkin, koska tätä ei ole tehty helpoksi.

Eikä se "halukkuus" ole mihinkään muuttunut. Se mikä on muuttunut on että EU:n ulkopuolelta tulee enemmän paketteja yksityisillä ja valtio on muuttanut verojen perimisen rajaa yli puolta pienemmäksi kuin ennen.
 
Itselläni on tuo tulli ollut vähän sellainen vaihteleva. Oman kokemukseni mukaan mikään UPS:n kautta tuleva ei ikinä ole tulliin joutunut, vaikka laskin tietysti aina sen varaan. DHL puolestaan tullaa kaiken mahdollisen ja mahdottoman. Liekö joku perustavanlaatuinen ero noilla kahdella toiminnassaan vai mikäs mahtaisi olla.
 
Omat kokemukset Suomen päässä tavaran liikkumisessa. DHL:n toimitukset ja asiakaspalvelu toimii tehokkaasti ja joustavasti, samoin kuin Matkahuollon kyydissä romut ovat liikahtaneet sujuvasti. Samaa ei voi sanoa UPSista missä asiakaspalvelu on hyvää langan päässä mutta jäykät säännöt ekan jakokerran osalta plus se että kuskille ei tunnu menevän tiedot muutoksista niin mitenkään päin perille.
 
Omat kokemukset Suomen päässä tavaran liikkumisessa. DHL:n toimitukset ja asiakaspalvelu toimii tehokkaasti ja joustavasti, samoin kuin Matkahuollon kyydissä romut ovat liikahtaneet sujuvasti. Samaa ei voi sanoa UPSista missä asiakaspalvelu on hyvää langan päässä mutta jäykät säännöt ekan jakokerran osalta plus se että kuskille ei tunnu menevän tiedot muutoksista niin mitenkään päin perille.
Tämä.tuntuu olevan hiton vaikeaa saada se paketti jostain briteistä suomeen tällä hetkellä.
 
Itsellä tulossa Japanin Amazonista paketti DHL:n kuriirin kautta ja nyt 2. kertaa käynyt jamppa ovella kun olen ollut töissä ja vaihdoin nyt toimitusajankohdan ensi viikkoon jos olisi iltavuorossa parempi tuuri. Kuinka monta kertaa DHL yrittää toimittaa lähetyksen ennen kuin paketti lähtee takaisin Nipponlandiaan? Koska jos ei muu auta niin pitää pyytää töistä pekkanen ja jäädä odottelemaan pakettia sitten ensi viikolla..
 
Itsellä tulossa Japanin Amazonista paketti DHL:n kuriirin kautta ja nyt 2. kertaa käynyt jamppa ovella kun olen ollut töissä ja vaihdoin nyt toimitusajankohdan ensi viikkoon jos olisi iltavuorossa parempi tuuri. Kuinka monta kertaa DHL yrittää toimittaa lähetyksen ennen kuin paketti lähtee takaisin Nipponlandiaan? Koska jos ei muu auta niin pitää pyytää töistä pekkanen ja jäädä odottelemaan pakettia sitten ensi viikolla..

Pyydä toimittamaan se töihin? Ei se taida ainakaan pariin viikkoon lähteä Nipponlandiaan. Aspan kanssa kandee jutustella, ne on tosi avuliaita DHL:llä.
 
Tuli alkuviikosta tilailtua tavaraa Keski-Euroopasta, Itävallan Grazista (DHL Express) sekä Hollannin Eindhovenista (UPS Worldwide Express). Täytyy kyllä hieman hämmästellä tuota UPS:n seurantaa, kun tuntuu näyttelevän hieman omituisia tietoja.

20.12.2016 17:00 Eindhoven, Netherlands
Tilaus käsitelty: Valmis UPS:lle
20.12.2016 23:00
Valittua palvelua ei ole saatavilla määränpääosoitteeseen. Tämä viivästyttää toimitusta. / Palvelua on muutettu ja toimitus ajoitetaan uudelleen. (Wuut??)
21.12.2016 21:25

Lähtöskannaus
21.12.2016 22:37
Lähtöskannaus
22.12.2016 0:53 Koeln, Germany
Saapumisskannaus
22.12.2016 3:21
Lähtöskannaus
22.12.2016 4:50 Malmo Sturup, Sweden
Saapumisskannaus
22.12.2016 5:40
Lähtöskannaus
22.12.2016 7:56 Vantaa, Finland
Saapumisskannaus
22.12.2016 9:40 Helsinki, Finland
Määränpääskannaus
22.12.2016 9:40
Tuontiskannaus
22.12.2016 10:45
Paketti siirretään määränpääkaupungin UPS:n toimipaikkaan. (Eikös se ole jo siellä??)
22.12.2016 16:16

Vastaanottaja on pyytänyt viivästyttämään toimitusta. (Niin kuka??)
22.12.2016 16:16

Tätä pakettia säilytetään tulevaa toimitusta varten. (Jep juu...)

Nuo kolme viimeistä kohtaa ovat kyllä aika mielenkiintoiset :eek: Sillä eipä ole tullut mitään soittoja/sähköposteja toimitukseen liittyen, eikä toimitusta osoitteeseenkaan yritetty.
Muilla kokemuksia vastaavasta?

Tässäpä vielä tämä DHL:n kautta eilen Itävallasta lähetetty paketti, joka jo saapuikin :D
December 21, 2016 16:37
Graz - Austria Shipment picked up
December 21, 2016 18:40
Graz - Austria Processed at Graz - Austria
December 21, 2016 19:12
Graz - Austria Processed at Graz - Austria
December 21, 2016 19:13
Graz - Austria Processed at Graz - Austria
December 21, 2016 19:13
Graz - Austria Departed from DHL facility in Graz - Austria
December 21, 2016 21:07
Linz - Austria Arrived at DHL facility in Linz - Austria
December 21, 2016 21:26
Linz - Austria Processed at Linz - Austria
December 21, 2016 22:25
Linz - Austria Departed from DHL facility in Linz - Austria
December 21, 2016 23:18
Leipzig - Germany Arrived at DHL facility in Leipzig - Germany
December 21, 2016 23:42
Leipzig - Germany Processed at Leipzig - Germany
December 22, 2016 00:47
Leipzig - Germany Departed from DHL facility in Leipzig - Germany
December 22, 2016 04:07
Copenhagen - Denmark Transferred through Copenhagen - Denmark
December 22, 2016 04:07
Copenhagen - Denmark Departed from DHL facility in Copenhagen - Denmark
December 22, 2016 06:40
Helsinki - Finland Arrived at DHL facility in Helsinki - Finland
December 22, 2016 12:51
Helsinki - Finland With delivery courier
December 22, 2016 15:54
Helsinki - Finland Shipment delivered
 
Olisko jouluruuhkaa Upsilla etteivät ehdi jakaa kaikkia paketteja ja säilyttävät sitten myöhempää toimitusta varten?
 
Jaa, ei mitään. Ensimmäisessä viestissä tulikin jo oleellinen. My bad.

DHL maksut perseestä oli lähinnä sisältö.
 
Viimeksi muokattu:
Saksasta tuleva DHL express paketti merkittiin torstaiaamuna 9:58 Jyväskylässä toimitetuksi kuittauksella "ABC". 7:30 paketti oli saapunut Müncheniin, joten tuo ei ollut todellista. Asiakaspalvelu sanoi paketin olevan yhä Saksassa kuten arvata voi, mutta näin puoli neljältäkään ei näytä edenneen. Kuinkahan huolissaan tästäkin saa olla.

UPS sai paketin vuorokaudessa Briteistä Jyväskylään. DHL:llä on nyt mennyt puolisentoista Saksasta Suomeen.
 
UPS:n kirjaamiset ja seuranta ovat ainakin omalla kohdalla olleet vähintäänkin haastavia joka ainut kerta. Perillehän se on löytänyt se paketti aivan mahtavasti, mutta seurannassa on lukenut ties mitä kaikkea "pyydetty viivästyttämään pakettia" ja "pakettitoimitus odottaa ulkopuolista käsittelyä" -selityksiä. DHL:llä hommat toimii ongelmitta joka ainut kerta, kun Yhdysvalloista on tavaraa tilannut. Viimeisin oli 14. päivä paketit lähteneet Kaliforniasta ja 16. päivä siinä kahden kieppeillä lähetti ovella tekemässä luovutusta. Sekä DHL:n että UPS:n aspa on tosin aina selventänyt asiaa, mikäli jotain kysyttävää on ollut et siitä suuret plussat. Siellä tuntuu olevan ihan oikeasti sellainen fiilis, että asiakas on heille tärkeä.
 
Tänään kun ei aamullakaan liikkunut paketti niin soittelin asiakaspalveluun ja sitten Amazoniin uudestaan. Uusi yritys välipäivinä uudella paketilla.

Näemmä kuriiripalvelutkin epäonnistuvat välillä, tai sitten Amazon. Mene ja tiedä.
 
Jaahas. Mitäköhän svittua. Vaikka vaihdoin toimitusajankohdan ensiviikon keskiviikolle eilen niin silti DHL oli käynyt tänään ovella (tällä kertaa joskus 7 aikaa illalla) ja pistivät taas viestiä epäonnistuneesta toimituksesta? En nyt ymmärrä..

No ainoa hyvä asia tuossa tuntuu olevan että toisin kun UPS niin yrittävät toimittaa useammin kuin 3. kertaa ennen kuin luovuttavat. En nyt tänää kiireitten keskellä kerennyt soitella sinne aspaan mutta pitää sitten tiistai aamuna soitella ja kysyä mitä helvettiä ne touhuaa siellä.
 
Viimeksi muokattu:
Amazon.de:stä tuli tilattua paketti, ja kun ei ollut kiire niin tuli tilattua iparcelin ilmaisilla toimituksilla. Toimitusajaksi arveltiin 3-5 kuluvaa kuukautta.

Ei vain pakettia kuulu, joten mikähän pulju noita jakelee näin lähtisellä uudellamaalla. Iparcel kertoo sivuillaan yhteistyökumppaneikseen Postin ja Matkahuollon, mutta kummankaan sivuilta ei iparcelin lähetystunnuksella löydy tietoa. Iparselin tai UPS:n sivutkaan ei ole asian tiimoilta sen informatiivisempia, viimeisin päivitys on 23. joulukuuta tieto lähetyksen lähteneen liikkeelle brittein saarilta.

Mistä nyt saada tietoa, että odottaako paketti jossakin toimipisteessä hakua vai onko se vielä matkan päällä.
 
Viimeksi muokattu:
Mistä nyt saada tietoa, että odottaako paketti jossakin toimipisteessä hakua vai onko se vielä matkan päällä.

Amazonin asiakaspalvelu toimii erinomaisesti etenkin jos olet valmis puhumaan englantia. Itselle ei tullut DHL-paketti perille ennen joulua ja pistin asiakaspalveluun soittopyynnön. Puhelu tuli 5 sekunnin sisään ja uusi paketti lähti matkaan samana päivänä ja saapui heti 27. päivä.
 
Amazonin asiakaspalvelu toimii erinomaisesti etenkin jos olet valmis puhumaan englantia. Itselle ei tullut DHL-paketti perille ennen joulua ja pistin asiakaspalveluun soittopyynnön. Puhelu tuli 5 sekunnin sisään ja uusi paketti lähti matkaan samana päivänä ja saapui heti 27. päivä.

Myyjänä ei ole amazon,vaan kolmas osapuoli. Katsotaan miten käy kun laitetaan viestiä eteenpäin.

Paketti taitaa olla kokonaan kadonnut. Soitin postin ja matkahuollon asiakaspalveluihin ja kummallakaan ei ollut minkäänlaista tietoa paketin kohtalosta.
 
Tulipa tuossa taas mieleen kun odottelin tiistaina UPS:n kuskia käymään. Netissä voi hienosti seurata paketin etenemistä mutta kun paketti siirtyy kuljetukseen on tuskaista odotella paketin saapumista kun mitään arviota ajasta ei voida antaa. Kommentti "päivän kuluessa" ei vielä paljon mitään kerro. Harvalla on edes mahdollisuus kytätä kotona pakettia vaan on ihan sattuman kauppaa onko kukaan pakettia vastassa. Itsellä sattui tuolloin olemaan onneksi vapaapäivä.

Pari vuotta sitten jollakin firmalla (en kuolemakseni muista millä) oli aika hyvä systeemi jossa lähettivät asiakkaalle toimituspäivän aamuna tekstarin johon vastaamalla sai valittua ajanjakson minkä aikana paketti toimitetaan. Vaihtoehtoina oli tyyliin A= klo 8-12, B= klo 12-16 ja C= klo 16-20. Tällöin pystyi edes vähän suunnittelemaan omia menojaan. Tuntuu että aikaisemmin tuli soittojakin paljon useammin kun toimitusaika läheni, nykyään ei juurikaan soittoja kuulu.

Kehitystä tähän asiakkaan infoamiseen kaipailisin :oops:
 
Nuo tekstiviestit riippuvat kaupungistakin: Itselleni on tullut jonkun sortin viesti sekä DHL:n että UPS:n kuriireilta vuoden sisällä kun on paketteja tullut.
 
Ottaa päähän kyllä tuo UPSin toiminta:
ups.png


Muualla se tuntuu toimivan, mutta kun paketti saadaa suomeen niin alkaa häröily. Soitin keskiviikkona UPSille ajaessani Helsingistä Tampereelle klo 14:01, että voinkos tuon paketin noutaa Tampereelta kun se siellä näyttäs olevan? Vastasivat ettet voi kun se on jo lähtenyt sieltä. Minä siihen että OK, ei se mitään, postillehan se siirtyy ja on huomenna minulla? - Joo kyllä.

Ja sitte se lähetetään takaisin vit*$ Helsinkiin. Olen pyrkinyt välttämään UPSia ja todennäköisesti viimeinen kerta kun sille annan kuljetuksia käsiteltäväksi. Mieluummin olen ilman. Ei nimittäin ole ensimmäinen kerta kun kämmäilevät, ja sitten ei mitään hyvitystä tai pahoittelua.
 
Useampiosainen UPS lähetys tulossa ja aikataulun mukainen toimitus olisi ollut tänään. Eilen lähtenyt vissiin Tampereelta tännepäin, mutta siihen seuranta sitten pysähtyy. Nopeammat Express paketit kuriiri kuskaa täällä kotiin, mutta ainakin UPSin sivujen mukaan näillä Standard paketeillakin pitäisi olla ovelta ovelle kuljetus. Muistelisin kerran aikaisemminkin näin käyneen ja silloin paketti tuli seuraavana päivänä, mutta en nyt kyllä ole minäkään mitenkään ihastunut UPSin toimintaan.

Yleisestikin ottaen tuntuu mahdottomalta kuriiriyrityksille tehdä paikkaansa pitäviä toimitusarvioita. DHL:n kanssa ollut useamman kerran vastaava ongelma, mutta päinvastaiseen suuntaan. Pikapaketit nimittäin aina tulleet päivää nopeammin kuin alkuperäinen arvio väittänyt. Ei kai siinä muuten mitään, mutta usein suunnitelmia tulee tehtyä sen pohjalta, milloin pitää olla kotona pakettia vastaanottamassa ja kun paketti tuleekin sitten eri päivänä, tahtoo siitä olla ylimääräistä vaivaa.
 
Tällä kertaa vika ei taida olla kuriirissa vaan UPS:n seurannassa, koska paketit olisi kuitenkin tulleet tänään. En sitten ollut kotona juuri siihen aikaan (pakollinen meno), mutta lupasivat tuoda huomenna ja sain tietoon suunnilleen kellonajankin. Soittavat kuitenkin vielä ennen toimitusta uudestaan. Alihankkija kyllä siis toimii oikein hyvin.
 
Mitähän tarkottaa kun dhl paketti pääs suomeen mutta tuli teksti että paketti pidossa "shipment on hold"?
 
Mitähän tarkottaa kun dhl paketti pääs suomeen mutta tuli teksti että paketti pidossa "shipment on hold"?
Joissain tapauksissa tuo tarkoittaa että näyttää epäiluttävältä ja tulli-ihmiset tulee avaamaan sen ja vilkaisemaan mitäs kivaa se virtuaali taas on tilaillu.
 
Tuleeko DHL Packstation paketit postiin vai kuriirilla kotiin asti (Amazon.de)?

Edit: Taitaakin tulla DHL pakettiautomaattiin?
 
Viimeksi muokattu:
Hmm paketti on luovutettu jollekkin seurannan mukaan mutta ei kyllä itse omistajalle...oi pamelaa missähän menet. Ei kyllä soittanut kertaakaan edes minulle ennen toimitusta.

Pitänee tiedustella asiaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 700
Viestejä
4 544 602
Jäsenet
74 831
Uusin jäsen
Panasonic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom