Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sama homma täällä, vastasin tähän 2. Tietenkin haluan sen lähetyksen sinne minne olen tilannut ja mistä olen maksanut. Tällä kertaa kävi niin, että ei tullut enempää ilmoituksia ja ihmettelin missä paketti viipyy. Päätin testata UPS:n sovellusta ja sieltä löytyi lähettäjän seurantatunnuksella tieto, että oli viety UPS:n noutopisteeseen (K-market), ei tietenkään lähimpään sellaiseen. Mitään viestiä ei UPS:ltä tästä tullut.Tilaus saksan Amazonista, toimitus kahdessa osassa UPSilla. Puhelimeen tuli peräkkäin viestit molemmista toimituksista:
"Vastaa 2 jos haluat toimituksen alkuperäiseen osoitteeseen... Lähestys ohjautuu noutopisteeseen A jos ette vastaa klo 16:00 mennessä"
"Vastaa 1 jos haluat toimituksen noutopisteeseen B... Toimitus alkuperäiseen osoitteeseen? Vastaa 2 klo 22:00 mennessä"
Mikä idea on että yksi järjestelmä lähettää erilaisia viestejä joissa sama asia on esitetty eri järjestyksessä ja eri aikarajoin? Onko tarkoitus harhauttaa vastaanottajaa? Ja miksi tarjota kahta eri noutopistettä? Ja pitääkö tuossa nyt vastata kahdesti "2" että molemmat toimitukset tulevat alkuperäiseen osoitteeseen? Ihme häröilyä.
Siis maksoitko UPS:lle 12,90€ jostain lisäpalvelu-kotijakelusta, vai maksoitko Uniqlo:lle 12,90€ toimituksesta odottaen kotijakelua?Tein tänään ilmoituksen kuluttajavirastolle UPS:n toiminnasta. Tällä kertaa kävi niin, että yllä mainitsemani paketti ei tullut kotiin saakka. Kun sain tiedon, että UPS on kuriiri, lähetin heti UPS:lle meiliä, jossa pyysin ja anelin, että toimittaisivat pakettini sovittuun paikkaan, eli kotiini. Olin tästä ilosta maksanut 12,90€. Laitoin meiliin mukaan lähetystunnuksen ja puhelinnumeroni, jotta saavat paketin toimitettua.
Jäin kotiin etäilemään. Ja sitten tuli meiliä: emme kyenneet toimittamaan pakettia. Hae noutopisteestä.
Kiitos UPS, aivan loistavaa johdonmukaisuutta huonossa palvelussa!
Laitoin palautetta UPS:lle ja sen jälkeen lähettäjätahoon (Uniqlo). Uniqlolta suoraselkäistä toimintaa - hyvittävät lähetyskulut kokonaisuudessan.
Tämän kirvoittamana laitoin kuluttajavirastoon ilmoituksen tästä toistuvasta toiminnasta. Yksittäistapauksia he eivät tutki mutta kohdistavat valvontatyötä saatujen ilmoitusten perusteella.
Tässä linkki halukkaille: Asiointi kuluttaja-asioissa -sivu - Kilpailu- ja kuluttajavirasto (Asiointi) -> Vihje kuluttaja-asiamiehelle.
Priority vai Economy? Edellinen lentää perille ja voi hyvinkin olla huomenna jakelussa, Economy tulee Euroopan sisällä pintaa pitkin niin ei millään ehdi tälle viikkoa.Sattuuko kellään olla jotain viimeaikaista Fedexin toimituksen seurantahistoriaa tallessa?
Paketti saapunut ranskan hubiin tänään, onkohan mahdollista että tuo olis huomenna jo toimituksessa Helsingissä?
![]()
FedEx International Priority DirectDistributionPriority vai Economy? Edellinen lentää perille ja voi hyvinkin olla huomenna jakelussa, Economy tulee Euroopan sisällä pintaa pitkin niin ei millään ehdi tälle viikkoa.
Eiks FedExin seuranta näytä ihan suoraan arvioidun toimituspäivänkin?
Tietenkin maksoin Uniqlolle kuljetuksesta, jossa mainitaan, että kyseessä on kuljetus kotiosoitteeseeni.Siis maksoitko UPS:lle 12,90€ jostain lisäpalvelu-kotijakelusta, vai maksoitko Uniqlo:lle 12,90€ toimituksesta odottaen kotijakelua?
Ensimmäisessä tapauksessahan sinulla on sopimus UPS:n kanssa, ja jos sitä on rikottu voit reklamoida sinne. Jälkimmäisessä tapauksessahan sinulla ei ole mitään sopimusta UPS:n kanssa mistään, eli jos jokin ei vastaa sovittua niin vain ja ainostaan Uniqlo on siitä vastuussa. Tosin ainakaan tuon brändin omassa verkkokaupassa ei edes mainita onko toimitus kotiin vain noutopisteeseen.
Minneköhän he lähettävät nuo ilmoitukset jos ei ole Whatsappia? Esimerkiksi itse en käytä whatsappia joten kai nuo nyt jotain toista reittiäkin ilmoituksiaan pistävät?DHL näköjään lähettää nykyään ilmoitukset saapuvista paketeista Whatssappin kautta. En oikein tiedä mitä mieltä tästä pitäisi olla. Kuulostaa siltä että ihan turhaan nostaa riskiä tulla huijatuksi.
Minneköhän he lähettävät nuo ilmoitukset jos ei ole Whatsappia? Esimerkiksi itse en käytä whatsappia joten kai nuo nyt jotain toista reittiäkin ilmoituksiaan pistävät?
Ei ole aikaa jokaisen paketin kohdalla erikseen katsoa lähin noutopaikka ja viedä sinne? Kierroksen päätteeksi jätetään johonki ne jakamatta jääneet. Itse kyl sain ilman lisäveloituksia UPSilta tilattua uudelleentoimituksen.Ongelma on siinä, että miksi ihmeessä UPS vie paketin haettavaksi 7 kilometrin päähän K-Markettiin, kun tuossa noin 100m päässä olisi K-Market pakettipalveluineen.
Joo sinänsä loogista. Yritin kyllä rekisteröityä tuohon mychoice palveluun, mutta tuon paketin kohdalla ei annettu mitään mahdollisuuksia muuttaa mitään toimitukseen liittyvää kuten tilata uutta toimitustaEi ole aikaa jokaisen paketin kohdalla erikseen katsoa lähin noutopaikka ja viedä sinne? Kierroksen päätteeksi jätetään johonki ne jakamatta jääneet. Itse kyl sain ilman lisäveloituksia UPSilta tilattua uudelleentoimituksen.
On, ne on jokainen erillisiä, eikä se että joku paikka on jossain kuljetusverkossa noutopisteenä tarkoita, että se olisi kaikissa.Onko näissä siis jotain eroja, ettei kaikissa pakettipalveuita tarjoavissa paikoissa huolita UPS paketteja noudettavaksi?
Joo no tuoltahan se selvisi. Tuo 7 km päässä oleva on lähin UPS valtuutettu. Pari muutakin kymmenien kilometrien päässä ja loput toisessa kaupungissaOn, ne on jokainen erillisiä, eikä se että joku paikka on jossain kuljetusverkossa noutopisteenä tarkoita, että se olisi kaikissa.
Noinhan se menee ihan vaikka Postin ja Matkahuollon välilläkin, osa tarjoaa vain yhtä, toinen vain toista ja kolmas molempia.
Kai laitoit palautetta sekä UPSille että kyseiselle verkkokaupalle? Ehkä ne joskus oppisivat että UPS ei ihan joka puolella toimi kunnolla ja rupeaisivat tarjoamaan muitakin kuriireja.Taas UPS väittää ettei meillä oltu kotona ja toimittivat kotiin tilatun paketin (+10kg) noutopisteeseen. Taas kerran laitan viestiä asiakaspalveluun ja saanen taas pahoittelut. Sama juttu käynyt nyt useamman kerran, UPS:lle toimitin nyt listan edellisestä neljästä kerrasta kun näin käynyt. Viimeksi jopa myönsivät, etteivät edes yrittäneet toimittaa vaan veivät suoraan noutopisteeseen.
Olisipa verkkokaupoissa useammin muitakin kuljetuspalveluita kuin UPS....
Joo, palaute lähti myös verkkokaupalle, niin kuin aina. Olen myös tehnyt kuluttaja-asiamiehelle ilmoituksen (tästä toistuvasta toiminnasta, en kyseisestä lähetyksestä)Kai laitoit palautetta sekä UPSille että kyseiselle verkkokaupalle? Ehkä ne joskus oppisivat että UPS ei ihan joka puolella toimi kunnolla ja rupeaisivat tarjoamaan muitakin kuriireja.
Joo, palaute lähti myös verkkokaupalle, niin kuin aina. Olen myös tehnyt kuluttaja-asiamiehelle ilmoituksen (tästä toistuvasta toiminnasta, en kyseisestä lähetyksestä)
Joo tämä on hankala kokonaisuus kuluttajan kannalta lähteä ratkomaan. Reklamointi pitää tehdä tuonne kuljetuksen järjestäjän suuntaan ja asiointi kuitenkin kuriirifirman kanssa.Mitenhän tuo menee kuluttaja-asiamiehen näkökulmasta. Kuriirifirmojen näkökulmasta asiakas on se yritys joka on tilannut kuljetuksen eikä vastaanottaja. Näin joskus muinoinaan Postikin on sanonut ja patistellut ottamaan yhteyttä verkkokauppaan.
Onko kyseessä isokokoinen paketti?Mikähän siinä on, kun on valinnut alunperin myyjältä(dpd:ltä paketin päämääräksi noutopisteen ja silti postnord haluaisi välttämättä tuoda kotiin..... Eikä tuota näemmä pysty edes vaihtamaan siihen, että toimittaisivat noutopisteeseen.
Ei pitäisi olla, kun kyseessä on pienelektroniikkaa.Onko kyseessä isokokoinen paketti?
No mikähän vaivaa shipit . fi :tä... Tilasin DPD kuljetuksen, rahat kyllä kelpasi mutta en saanut sähköpostiin mitään labelia eikä shipitin sivuiltakaan tarjoa kuin plankkoa paperia lähetyslappuseksi. Eikä tietenkään aspa ole auki edes lauantaina.![]()
Aamulla maksoin. Nyt alkuilta eikä mitään missään muutakun ne tililtä lähteneet rahat.Kauanko tuosta tilauksesta on? Pari arkipäivää antaisin itse aikaa, ennen kuin alkaisin riivaamaan asiakaspalvelua.
Lähetysliput voi tulostaa myös kirjautumalla käyttäjätilille ja etsimällä ne sieltä.No mikähän vaivaa shipit . fi :tä... Tilasin DPD kuljetuksen, rahat kyllä kelpasi mutta en saanut sähköpostiin mitään labelia eikä shipitin sivuiltakaan tarjoa kuin plankkoa paperia lähetyslappuseksi. Eikä tietenkään aspa ole auki edes lauantaina.![]()
Aamulla maksoin. Nyt alkuilta eikä mitään missään muutakun ne tililtä lähteneet rahat.
En oo aiemmin käyttänyt shipittiä niin ei mitään hajua tästä, oletin että sais lähetysetiketin heti. Tai siten kai sen kuuluis tulla mutta nyt ainakin jäänyt johonkin jumittaan.
Eiköhän se maanantaina selviä viimestään kun aspa alottaa työt 9.00
En luonut tiliä kun varmaan kerran viidessä vuodessa tarvii tota. Mut juu, ei täs ny paniikki ole, ensimmäinen asiointi vaan ko puljun kanssa ja tämmönen tuli eteen heti ettei ihan naps ja kops. =)Lähetysliput voi tulostaa myös kirjautumalla käyttäjätilille ja etsimällä ne sieltä.
Se luo automaattisesti tuonne tilin ja sähköpostiin tulee kirjautumisohjeet.En luonut tiliä kun varmaan kerran viidessä vuodessa tarvii tota. Mut juu, ei täs ny paniikki ole, ensimmäinen asiointi vaan ko puljun kanssa ja tämmönen tuli eteen heti ettei ihan naps ja kops. =)
Ei luonut. Ei tullut. Eikä tullut vaikka kävin nyt vielä kokeilemassa kohtaa "käyttäjätunnus unohtunut" ja syötin sähköpostiniSe luo automaattisesti tuonne tilin ja sähköpostiin tulee kirjautumisohjeet.
Viikko sitten lähetin paketin ja sieltä tuli automaattisesti ohjeet miten voi kirjautua tilille vaikka en semmoista luonut tilatessa.Ei luonut. Ei tullut. Eikä tullut vaikka kävin nyt vielä kokeilemassa kohtaa "käyttäjätunnus unohtunut" ja syötin sähköpostini
Ookke. Vaikuttaa siis että sieltä ei liiku nyt emailit vaan ollenkaan.Viikko sitten lähetin paketin ja sieltä tuli automaattisesti ohjeet miten voi kirjautua tilille vaikka en semmoista luonut tilatessa.
Ei laittanu. Palauttivat maksun. Ei kuulemma ole saatavilla DPD kyseiselle reitille vaikka sivusto sen antoikin valita. Pahoitteli ja toivoi että saa sen sivustolta myös pian kummittelemasta tai vaihtoehtoisesti että DPD tulisi käytettäväksi reitille.Voi teitä kiireisiä ja malttamattomia. Pe/La/Su ei oikeen missään tapahdu mitään missään..
Eiköhän se kaveri kattele sun paketin kuntoon viimeistään tiistaina.
Samaa ehdin kirjoitella jo (vissiin väärään aiheeseen) tuonne alennuskoodeista keskusteluun.Aargh! postnord vaatii jonkun apin asentamista jotta saa paketin lokerosta.
Koskas Postnord tollasen on keksinyt että joku äppi pitää olla? Vai onko se eri juttu kun itselläni tuo lähin automaatti on sellainen yhdistelmämalli jossa on Postnord, Matkahuolto ja kourallinen muitakin kuriireja samassa?Samaa ehdin kirjoitella jo (vissiin väärään aiheeseen) tuonne alennuskoodeista keskusteluun.
Minulla tuon sovelluksen asentamisen lisäksi on ongelmana se että tässä on ollut nyt pari minuuttia sovelluksen ruutu valkoisena eli se ei tee mitään. Miten sillä pitäisi siis saada vielä joku paketti lokerosta? Neuvoja otetaan vastaan. Netin perusteella chatista ei ole apua jos sovellus ei asennu.
EDIT: Okei, pakotettu lopetus sai tuon toimimaan, joten hätäännyin turhan aikaisin. No, ei tämä ideaali silti ole ja vähän pelkään että miten onnistuu lopulta paketin haku itsessään.
Ilmeisesti tarvii näihin ulkona oleviin lähiboksi automaatteihin, joissa ei ole käyttöpaneelia ollenkaan vaan käyttöä ohjataan omalla puhelimella.Koskas Postnord tollasen on keksinyt että joku äppi pitää olla? Vai onko se eri juttu kun itselläni tuo lähin automaatti on sellainen yhdistelmämalli jossa on Postnord, Matkahuolto ja kourallinen muitakin kuriireja samassa?
Sehä oiski hauskaa, ku olis uuden puhelimen tilannu, ku nykyinen menny paskaksi ja sit tommonen ylläri.Ilmeisesti tarvii näihin ulkona oleviin lähiboksi automaatteihin, joissa ei ole käyttöpaneelia ollenkaan vaan käyttöä ohjataan omalla puhelimella.
Juu, tai sitten jos hakee toisen puolesta paketteja niinkuin me emännän kanssa tehdään aika paljonkin, se kumpi sattuu olemaan liikkeellä käy ohimennessään hakemassa paketin. Tuossa äppijutussa vissiin pitäisi toisen puhelin ottaa mukaan tai jos se toimii verkon yli niin pitäisi soitella toiselle kun on paikanpäällä että pistäs avaten. Melkein sopisi tuo asia taas "suunnittelun kukkaset" tai "digitalisaatio" -ketjuihin...Sehä oiski hauskaa, ku olis uuden puhelimen tilannu, ku nykyinen menny paskaksi ja sit tommonen ylläri.
E pitäisi toimia verkon yli vaan bt:n avulla, eli oltava laite mukana.Juu, tai sitten jos hakee toisen puolesta paketteja niinkuin me emännän kanssa tehdään aika paljonkin, se kumpi sattuu olemaan liikkeellä käy ohimennessään hakemassa paketin. Tuossa äppijutussa vissiin pitäisi toisen puhelin ottaa mukaan tai jos se toimii verkon yli niin pitäisi soitella toiselle kun on paikanpäällä että pistäs avaten. Melkein sopisi tuo asia taas "suunnittelun kukkaset" tai "digitalisaatio" -ketjuihin...
Juu, tai sitten jos hakee toisen puolesta paketteja niinkuin me emännän kanssa tehdään aika paljonkin, se kumpi sattuu olemaan liikkeellä käy ohimennessään hakemassa paketin. Tuossa äppijutussa vissiin pitäisi toisen puhelin ottaa mukaan tai jos se toimii verkon yli niin pitäisi soitella toiselle kun on paikanpäällä että pistäs avaten. Melkein sopisi tuo asia taas "suunnittelun kukkaset" tai "digitalisaatio" -ketjuihin...
E pitäisi toimia verkon yli vaan bt:n avulla, eli oltava laite mukana.
Joo bluetoothilla toimi.E pitäisi toimia verkon yli vaan bt:n avulla, eli oltava laite mukana.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.