Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
524
Riippuu lähetyksen arvosta. Vaikka se olisi lahja, on joka tuotteelle olemassa hinta.
Olen tätä ennenkin jossain kysynyt, mutta miten määritellään yksittäiselle varaosalle (esim. lautapelin komponentti joita paljon lähetetään usasta tänne) hinta/arvo, kun kyseistä osaa ei voi ostaa erikseen, sitä ei myydä erikseen, ja se on täysin kustomoitu osa jolle ei ole mitään käyttöä kyseisen lautapelin ulkopuolella?

En muista miten viimeksi kikkailin mutta valehtelemalla tuommoisen sai tullattua ilman lisäkuluja. Tai onko se valehtelua kun ei ohjeita noudattamalla voi tuotetta mitenkään tullata vaan täytyy soveltaa että saa lomakkeen läpi.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
4 192
No tuskin tuommoisen arvoksi tulee missään skenaariossa yli 45 euroa. Lisäksi jos se on rikkoontuneen tilalle lähetetty ns takuuna, ei alvia tule maksettavaksi. Tämmöisissä keisseissä tulli haluaa joskus kuvan hävitetystä/rikotusta tuotteesta. Olen joutunut lähettämään esim kuvan jossa on kännyn nahkakuoret rikottuna roskissa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 288
Kyllä, siitä tulee ilmoitus kun voit aloittaa tullauksen. Tullin sivut on aika hyvät ja ainakin ~vuosi sitten chatti-aspasta sai hyvin vastauksia jos oli jotain kysyttävää.

 
Liittynyt
10.02.2021
Viestejä
104
Tilaus saksan Amazonista, toimitus kahdessa osassa UPSilla. Puhelimeen tuli peräkkäin viestit molemmista toimituksista:

"Vastaa 2 jos haluat toimituksen alkuperäiseen osoitteeseen... Lähestys ohjautuu noutopisteeseen A jos ette vastaa klo 16:00 mennessä"

"Vastaa 1 jos haluat toimituksen noutopisteeseen B... Toimitus alkuperäiseen osoitteeseen? Vastaa 2 klo 22:00 mennessä"

Mikä idea on että yksi järjestelmä lähettää erilaisia viestejä joissa sama asia on esitetty eri järjestyksessä ja eri aikarajoin? Onko tarkoitus harhauttaa vastaanottajaa? Ja miksi tarjota kahta eri noutopistettä? Ja pitääkö tuossa nyt vastata kahdesti "2" että molemmat toimitukset tulevat alkuperäiseen osoitteeseen? Ihme häröilyä.
Sama homma täällä, vastasin tähän 2. Tietenkin haluan sen lähetyksen sinne minne olen tilannut ja mistä olen maksanut. Tällä kertaa kävi niin, että ei tullut enempää ilmoituksia ja ihmettelin missä paketti viipyy. Päätin testata UPS:n sovellusta ja sieltä löytyi lähettäjän seurantatunnuksella tieto, että oli viety UPS:n noutopisteeseen (K-market), ei tietenkään lähimpään sellaiseen. Mitään viestiä ei UPS:ltä tästä tullut.

Mielestäni tuo kysely siitä, haluanko edelleen paketin kotiin ja jos en vastaa, menee se noutopisteeseen on absurdi. Vähän kuin ravintolassa joku tulisi sanomaan tilauksen jälkeen: "sano hep jos haluat tilaamasi tonnikalapitsan, muuten tuomme sinulle pasta bolognesen". :hmm:
 
Liittynyt
10.02.2021
Viestejä
104
Tein tänään ilmoituksen kuluttajavirastolle UPS:n toiminnasta. Tällä kertaa kävi niin, että yllä mainitsemani paketti ei tullut kotiin saakka. Kun sain tiedon, että UPS on kuriiri, lähetin heti UPS:lle meiliä, jossa pyysin ja anelin, että toimittaisivat pakettini sovittuun paikkaan, eli kotiini. Olin tästä ilosta maksanut 12,90€. Laitoin meiliin mukaan lähetystunnuksen ja puhelinnumeroni, jotta saavat paketin toimitettua.

Jäin kotiin etäilemään. Ja sitten tuli meiliä: emme kyenneet toimittamaan pakettia. Hae noutopisteestä.

Kiitos UPS, aivan loistavaa johdonmukaisuutta huonossa palvelussa!

Laitoin palautetta UPS:lle ja sen jälkeen lähettäjätahoon (Uniqlo). Uniqlolta suoraselkäistä toimintaa - hyvittävät lähetyskulut kokonaisuudessan.

Tämän kirvoittamana laitoin kuluttajavirastoon ilmoituksen tästä toistuvasta toiminnasta. Yksittäistapauksia he eivät tutki mutta kohdistavat valvontatyötä saatujen ilmoitusten perusteella.

Tässä linkki halukkaille: Asiointi kuluttaja-asioissa -sivu - Kilpailu- ja kuluttajavirasto (Asiointi) -> Vihje kuluttaja-asiamiehelle.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
3 052
Tein tänään ilmoituksen kuluttajavirastolle UPS:n toiminnasta. Tällä kertaa kävi niin, että yllä mainitsemani paketti ei tullut kotiin saakka. Kun sain tiedon, että UPS on kuriiri, lähetin heti UPS:lle meiliä, jossa pyysin ja anelin, että toimittaisivat pakettini sovittuun paikkaan, eli kotiini. Olin tästä ilosta maksanut 12,90€. Laitoin meiliin mukaan lähetystunnuksen ja puhelinnumeroni, jotta saavat paketin toimitettua.

Jäin kotiin etäilemään. Ja sitten tuli meiliä: emme kyenneet toimittamaan pakettia. Hae noutopisteestä.

Kiitos UPS, aivan loistavaa johdonmukaisuutta huonossa palvelussa!

Laitoin palautetta UPS:lle ja sen jälkeen lähettäjätahoon (Uniqlo). Uniqlolta suoraselkäistä toimintaa - hyvittävät lähetyskulut kokonaisuudessan.

Tämän kirvoittamana laitoin kuluttajavirastoon ilmoituksen tästä toistuvasta toiminnasta. Yksittäistapauksia he eivät tutki mutta kohdistavat valvontatyötä saatujen ilmoitusten perusteella.

Tässä linkki halukkaille: Asiointi kuluttaja-asioissa -sivu - Kilpailu- ja kuluttajavirasto (Asiointi) -> Vihje kuluttaja-asiamiehelle.
Siis maksoitko UPS:lle 12,90€ jostain lisäpalvelu-kotijakelusta, vai maksoitko Uniqlo:lle 12,90€ toimituksesta odottaen kotijakelua?

Ensimmäisessä tapauksessahan sinulla on sopimus UPS:n kanssa, ja jos sitä on rikottu voit reklamoida sinne. Jälkimmäisessä tapauksessahan sinulla ei ole mitään sopimusta UPS:n kanssa mistään, eli jos jokin ei vastaa sovittua niin vain ja ainostaan Uniqlo on siitä vastuussa. Tosin ainakaan tuon brändin omassa verkkokaupassa ei edes mainita onko toimitus kotiin vain noutopisteeseen.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 338
Sattuuko kellään olla jotain viimeaikaista Fedexin toimituksen seurantahistoriaa tallessa?

Paketti saapunut ranskan hubiin tänään, onkohan mahdollista että tuo olis huomenna jo toimituksessa Helsingissä?

1724859543249.png
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
3 052
Sattuuko kellään olla jotain viimeaikaista Fedexin toimituksen seurantahistoriaa tallessa?

Paketti saapunut ranskan hubiin tänään, onkohan mahdollista että tuo olis huomenna jo toimituksessa Helsingissä?

Priority vai Economy? Edellinen lentää perille ja voi hyvinkin olla huomenna jakelussa, Economy tulee Euroopan sisällä pintaa pitkin niin ei millään ehdi tälle viikkoa.

Eiks FedExin seuranta näytä ihan suoraan arvioidun toimituspäivänkin?
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 338
Priority vai Economy? Edellinen lentää perille ja voi hyvinkin olla huomenna jakelussa, Economy tulee Euroopan sisällä pintaa pitkin niin ei millään ehdi tälle viikkoa.

Eiks FedExin seuranta näytä ihan suoraan arvioidun toimituspäivänkin?
FedEx International Priority DirectDistribution

Jostain syystä tuo Fedexin seuranta näyttää vaan että "toimitusaikataulu päivitetään pian". Luultavasti tuon kiinassa tulleen viivästyksen takia.
 
Liittynyt
10.02.2021
Viestejä
104
Siis maksoitko UPS:lle 12,90€ jostain lisäpalvelu-kotijakelusta, vai maksoitko Uniqlo:lle 12,90€ toimituksesta odottaen kotijakelua?

Ensimmäisessä tapauksessahan sinulla on sopimus UPS:n kanssa, ja jos sitä on rikottu voit reklamoida sinne. Jälkimmäisessä tapauksessahan sinulla ei ole mitään sopimusta UPS:n kanssa mistään, eli jos jokin ei vastaa sovittua niin vain ja ainostaan Uniqlo on siitä vastuussa. Tosin ainakaan tuon brändin omassa verkkokaupassa ei edes mainita onko toimitus kotiin vain noutopisteeseen.
Tietenkin maksoin Uniqlolle kuljetuksesta, jossa mainitaan, että kyseessä on kuljetus kotiosoitteeseeni.
Ymmärrän hyvin sen, että en ole minkäänlaisessa sopimussuhteessa UPS:n kanssa. Heidän sopimus on Uniqlon kanssa - tästä syystä reklamoinkin aina myös lähettävälle taholle (tähän saakka ainakin Amazon, Uniqlo, pari muuta pienempää verkkokauppaa). Näissä vain on hyvä reklamoida myös UPS:lle sillä he eivät näitä välttämättä saa mitään kautta selville ja voivat mahdollisesti parantaa toimintaansa. Polku ulkomaiselta lähettäjältä palautteen muodossa Suomen UPS:lle on hyvin pitkä.

Ja kyllä siellä tilatessa hyvin selvää on että kyseessä on kotiinkuljetus
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
251 182
Viestejä
4 372 598
Jäsenet
72 749
Uusin jäsen
tomtom11

Hinta.fi

Ylös Bottom