Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Riippuu lähetyksen arvosta. Vaikka se olisi lahja, on joka tuotteelle olemassa hinta.

Olen tätä ennenkin jossain kysynyt, mutta miten määritellään yksittäiselle varaosalle (esim. lautapelin komponentti joita paljon lähetetään usasta tänne) hinta/arvo, kun kyseistä osaa ei voi ostaa erikseen, sitä ei myydä erikseen, ja se on täysin kustomoitu osa jolle ei ole mitään käyttöä kyseisen lautapelin ulkopuolella?

En muista miten viimeksi kikkailin mutta valehtelemalla tuommoisen sai tullattua ilman lisäkuluja. Tai onko se valehtelua kun ei ohjeita noudattamalla voi tuotetta mitenkään tullata vaan täytyy soveltaa että saa lomakkeen läpi.
 
No tuskin tuommoisen arvoksi tulee missään skenaariossa yli 45 euroa. Lisäksi jos se on rikkoontuneen tilalle lähetetty ns takuuna, ei alvia tule maksettavaksi. Tämmöisissä keisseissä tulli haluaa joskus kuvan hävitetystä/rikotusta tuotteesta. Olen joutunut lähettämään esim kuvan jossa on kännyn nahkakuoret rikottuna roskissa.
 
Tehdäänkö tullaus vasta kun paketti on saapunut suomeen? Tulossa Fedexillä lähetys japanista
 
Kyllä, siitä tulee ilmoitus kun voit aloittaa tullauksen. Tullin sivut on aika hyvät ja ainakin ~vuosi sitten chatti-aspasta sai hyvin vastauksia jos oli jotain kysyttävää.

 
Tilaus saksan Amazonista, toimitus kahdessa osassa UPSilla. Puhelimeen tuli peräkkäin viestit molemmista toimituksista:

"Vastaa 2 jos haluat toimituksen alkuperäiseen osoitteeseen... Lähestys ohjautuu noutopisteeseen A jos ette vastaa klo 16:00 mennessä"

"Vastaa 1 jos haluat toimituksen noutopisteeseen B... Toimitus alkuperäiseen osoitteeseen? Vastaa 2 klo 22:00 mennessä"

Mikä idea on että yksi järjestelmä lähettää erilaisia viestejä joissa sama asia on esitetty eri järjestyksessä ja eri aikarajoin? Onko tarkoitus harhauttaa vastaanottajaa? Ja miksi tarjota kahta eri noutopistettä? Ja pitääkö tuossa nyt vastata kahdesti "2" että molemmat toimitukset tulevat alkuperäiseen osoitteeseen? Ihme häröilyä.
Sama homma täällä, vastasin tähän 2. Tietenkin haluan sen lähetyksen sinne minne olen tilannut ja mistä olen maksanut. Tällä kertaa kävi niin, että ei tullut enempää ilmoituksia ja ihmettelin missä paketti viipyy. Päätin testata UPS:n sovellusta ja sieltä löytyi lähettäjän seurantatunnuksella tieto, että oli viety UPS:n noutopisteeseen (K-market), ei tietenkään lähimpään sellaiseen. Mitään viestiä ei UPS:ltä tästä tullut.

Mielestäni tuo kysely siitä, haluanko edelleen paketin kotiin ja jos en vastaa, menee se noutopisteeseen on absurdi. Vähän kuin ravintolassa joku tulisi sanomaan tilauksen jälkeen: "sano hep jos haluat tilaamasi tonnikalapitsan, muuten tuomme sinulle pasta bolognesen". :hmm:
 
Tein tänään ilmoituksen kuluttajavirastolle UPS:n toiminnasta. Tällä kertaa kävi niin, että yllä mainitsemani paketti ei tullut kotiin saakka. Kun sain tiedon, että UPS on kuriiri, lähetin heti UPS:lle meiliä, jossa pyysin ja anelin, että toimittaisivat pakettini sovittuun paikkaan, eli kotiini. Olin tästä ilosta maksanut 12,90€. Laitoin meiliin mukaan lähetystunnuksen ja puhelinnumeroni, jotta saavat paketin toimitettua.

Jäin kotiin etäilemään. Ja sitten tuli meiliä: emme kyenneet toimittamaan pakettia. Hae noutopisteestä.

Kiitos UPS, aivan loistavaa johdonmukaisuutta huonossa palvelussa!

Laitoin palautetta UPS:lle ja sen jälkeen lähettäjätahoon (Uniqlo). Uniqlolta suoraselkäistä toimintaa - hyvittävät lähetyskulut kokonaisuudessan.

Tämän kirvoittamana laitoin kuluttajavirastoon ilmoituksen tästä toistuvasta toiminnasta. Yksittäistapauksia he eivät tutki mutta kohdistavat valvontatyötä saatujen ilmoitusten perusteella.

Tässä linkki halukkaille: Asiointi kuluttaja-asioissa -sivu - Kilpailu- ja kuluttajavirasto (Asiointi) -> Vihje kuluttaja-asiamiehelle.
 
Tein tänään ilmoituksen kuluttajavirastolle UPS:n toiminnasta. Tällä kertaa kävi niin, että yllä mainitsemani paketti ei tullut kotiin saakka. Kun sain tiedon, että UPS on kuriiri, lähetin heti UPS:lle meiliä, jossa pyysin ja anelin, että toimittaisivat pakettini sovittuun paikkaan, eli kotiini. Olin tästä ilosta maksanut 12,90€. Laitoin meiliin mukaan lähetystunnuksen ja puhelinnumeroni, jotta saavat paketin toimitettua.

Jäin kotiin etäilemään. Ja sitten tuli meiliä: emme kyenneet toimittamaan pakettia. Hae noutopisteestä.

Kiitos UPS, aivan loistavaa johdonmukaisuutta huonossa palvelussa!

Laitoin palautetta UPS:lle ja sen jälkeen lähettäjätahoon (Uniqlo). Uniqlolta suoraselkäistä toimintaa - hyvittävät lähetyskulut kokonaisuudessan.

Tämän kirvoittamana laitoin kuluttajavirastoon ilmoituksen tästä toistuvasta toiminnasta. Yksittäistapauksia he eivät tutki mutta kohdistavat valvontatyötä saatujen ilmoitusten perusteella.

Tässä linkki halukkaille: Asiointi kuluttaja-asioissa -sivu - Kilpailu- ja kuluttajavirasto (Asiointi) -> Vihje kuluttaja-asiamiehelle.
Siis maksoitko UPS:lle 12,90€ jostain lisäpalvelu-kotijakelusta, vai maksoitko Uniqlo:lle 12,90€ toimituksesta odottaen kotijakelua?

Ensimmäisessä tapauksessahan sinulla on sopimus UPS:n kanssa, ja jos sitä on rikottu voit reklamoida sinne. Jälkimmäisessä tapauksessahan sinulla ei ole mitään sopimusta UPS:n kanssa mistään, eli jos jokin ei vastaa sovittua niin vain ja ainostaan Uniqlo on siitä vastuussa. Tosin ainakaan tuon brändin omassa verkkokaupassa ei edes mainita onko toimitus kotiin vain noutopisteeseen.
 
Sattuuko kellään olla jotain viimeaikaista Fedexin toimituksen seurantahistoriaa tallessa?

Paketti saapunut ranskan hubiin tänään, onkohan mahdollista että tuo olis huomenna jo toimituksessa Helsingissä?

1724859543249.png
 
Sattuuko kellään olla jotain viimeaikaista Fedexin toimituksen seurantahistoriaa tallessa?

Paketti saapunut ranskan hubiin tänään, onkohan mahdollista että tuo olis huomenna jo toimituksessa Helsingissä?

1724859543249.png
Priority vai Economy? Edellinen lentää perille ja voi hyvinkin olla huomenna jakelussa, Economy tulee Euroopan sisällä pintaa pitkin niin ei millään ehdi tälle viikkoa.

Eiks FedExin seuranta näytä ihan suoraan arvioidun toimituspäivänkin?
 
Priority vai Economy? Edellinen lentää perille ja voi hyvinkin olla huomenna jakelussa, Economy tulee Euroopan sisällä pintaa pitkin niin ei millään ehdi tälle viikkoa.

Eiks FedExin seuranta näytä ihan suoraan arvioidun toimituspäivänkin?
FedEx International Priority DirectDistribution

Jostain syystä tuo Fedexin seuranta näyttää vaan että "toimitusaikataulu päivitetään pian". Luultavasti tuon kiinassa tulleen viivästyksen takia.
 
Siis maksoitko UPS:lle 12,90€ jostain lisäpalvelu-kotijakelusta, vai maksoitko Uniqlo:lle 12,90€ toimituksesta odottaen kotijakelua?

Ensimmäisessä tapauksessahan sinulla on sopimus UPS:n kanssa, ja jos sitä on rikottu voit reklamoida sinne. Jälkimmäisessä tapauksessahan sinulla ei ole mitään sopimusta UPS:n kanssa mistään, eli jos jokin ei vastaa sovittua niin vain ja ainostaan Uniqlo on siitä vastuussa. Tosin ainakaan tuon brändin omassa verkkokaupassa ei edes mainita onko toimitus kotiin vain noutopisteeseen.
Tietenkin maksoin Uniqlolle kuljetuksesta, jossa mainitaan, että kyseessä on kuljetus kotiosoitteeseeni.
Ymmärrän hyvin sen, että en ole minkäänlaisessa sopimussuhteessa UPS:n kanssa. Heidän sopimus on Uniqlon kanssa - tästä syystä reklamoinkin aina myös lähettävälle taholle (tähän saakka ainakin Amazon, Uniqlo, pari muuta pienempää verkkokauppaa). Näissä vain on hyvä reklamoida myös UPS:lle sillä he eivät näitä välttämättä saa mitään kautta selville ja voivat mahdollisesti parantaa toimintaansa. Polku ulkomaiselta lähettäjältä palautteen muodossa Suomen UPS:lle on hyvin pitkä.

Ja kyllä siellä tilatessa hyvin selvää on että kyseessä on kotiinkuljetus
 
DHL näköjään lähettää nykyään ilmoitukset saapuvista paketeista Whatssappin kautta. En oikein tiedä mitä mieltä tästä pitäisi olla. Kuulostaa siltä että ihan turhaan nostaa riskiä tulla huijatuksi.
 
DHL näköjään lähettää nykyään ilmoitukset saapuvista paketeista Whatssappin kautta. En oikein tiedä mitä mieltä tästä pitäisi olla. Kuulostaa siltä että ihan turhaan nostaa riskiä tulla huijatuksi.
Minneköhän he lähettävät nuo ilmoitukset jos ei ole Whatsappia? Esimerkiksi itse en käytä whatsappia joten kai nuo nyt jotain toista reittiäkin ilmoituksiaan pistävät?
 
Minneköhän he lähettävät nuo ilmoitukset jos ei ole Whatsappia? Esimerkiksi itse en käytä whatsappia joten kai nuo nyt jotain toista reittiäkin ilmoituksiaan pistävät?

Tuli samat viestit myös sähköpostiin. Kai he jotenkin tunnistavat onko Whatsappia ja lähettävät sitten SMS jos ei ole.
 
Tänään kävi niin, että luukusta oli tipahtanut UPS:n lappu ettei tavoitettu. Ymmärrettävää, koska olin nukkumassa ja toki ovikello voi mennä siinä tapauksessa ohi jos syvää unta vetelee. No ei ongelmaa. Ongelma on siinä, että miksi ihmeessä UPS vie paketin haettavaksi 7 kilometrin päähän K-Markettiin, kun tuossa noin 100m päässä olisi K-Market pakettipalveluineen.

Onko näissä siis jotain eroja, ettei kaikissa pakettipalveuita tarjoavissa paikoissa huolita UPS paketteja noudettavaksi?
 
Ongelma on siinä, että miksi ihmeessä UPS vie paketin haettavaksi 7 kilometrin päähän K-Markettiin, kun tuossa noin 100m päässä olisi K-Market pakettipalveluineen.
Ei ole aikaa jokaisen paketin kohdalla erikseen katsoa lähin noutopaikka ja viedä sinne? Kierroksen päätteeksi jätetään johonki ne jakamatta jääneet. Itse kyl sain ilman lisäveloituksia UPSilta tilattua uudelleentoimituksen.
 
Ei ole aikaa jokaisen paketin kohdalla erikseen katsoa lähin noutopaikka ja viedä sinne? Kierroksen päätteeksi jätetään johonki ne jakamatta jääneet. Itse kyl sain ilman lisäveloituksia UPSilta tilattua uudelleentoimituksen.
Joo sinänsä loogista. Yritin kyllä rekisteröityä tuohon mychoice palveluun, mutta tuon paketin kohdalla ei annettu mitään mahdollisuuksia muuttaa mitään toimitukseen liittyvää kuten tilata uutta toimitusta :( Pitääköhän odottaa, että se menee sinne noutopaikkaan ja sitten yrittää tilata uudelleen? Ei siinä pääsen sen kyllä hakemaan tuoltakin, mutta tulee melkoinen koukkaus verrattuna normaaleihin reitteihin joita kuljen. Liikun siis jaloin, autollahan tuollainen menisi helposti. Toki tässä voisi hyödyntää nyt ensimmäistä kertaa tänä kesänä noita skuutteja :D Ja varmasti pöpelikköön onnistun ajamaan :rofl:
 
Onko näissä siis jotain eroja, ettei kaikissa pakettipalveuita tarjoavissa paikoissa huolita UPS paketteja noudettavaksi?
On, ne on jokainen erillisiä, eikä se että joku paikka on jossain kuljetusverkossa noutopisteenä tarkoita, että se olisi kaikissa.

Noinhan se menee ihan vaikka Postin ja Matkahuollon välilläkin, osa tarjoaa vain yhtä, toinen vain toista ja kolmas molempia.
 
On, ne on jokainen erillisiä, eikä se että joku paikka on jossain kuljetusverkossa noutopisteenä tarkoita, että se olisi kaikissa.

Noinhan se menee ihan vaikka Postin ja Matkahuollon välilläkin, osa tarjoaa vain yhtä, toinen vain toista ja kolmas molempia.
Joo no tuoltahan se selvisi. Tuo 7 km päässä oleva on lähin UPS valtuutettu. Pari muutakin kymmenien kilometrien päässä ja loput toisessa kaupungissa :D Kiitos. Nyt täytyy vaan yrittää jos saisi uuden kuljetuksen jotenkin.

Edit: Paketti löysi perille noutopisteeseen, mutta ei anna mitään vaihtoehtoja muuttaa toimitusta enää. Tähän samaan voisi kirota nuo UPS sivut, vähän väliä kirjautumista, pakettia ei löydu ja välillä löytyy. Change Delivery ohjaa oman tilin paketteihin josta sitä voi klikata joka ohjaa takaisin tuolle edelliselle sivulle jossa tuo "Change delivery" nappi on. No ihan sama, tehdään tänään pidempi lenkki :D
 
Viimeksi muokattu:
Gls paketti ei tule 5vrk ranskasta suomeen, mutta temun paketti tuli kiinasta 6vrk noudettavaksi. Rihkamakaupalla on kieltämättä toimiva logistiikka.
 
Taas UPS väittää ettei meillä oltu kotona ja toimittivat kotiin tilatun paketin (+10kg) noutopisteeseen. Taas kerran laitan viestiä asiakaspalveluun ja saanen taas pahoittelut. Sama juttu käynyt nyt useamman kerran, UPS:lle toimitin nyt listan edellisestä neljästä kerrasta kun näin käynyt. Viimeksi jopa myönsivät, etteivät edes yrittäneet toimittaa vaan veivät suoraan noutopisteeseen.

Olisipa verkkokaupoissa useammin muitakin kuljetuspalveluita kuin UPS....
 
Taas UPS väittää ettei meillä oltu kotona ja toimittivat kotiin tilatun paketin (+10kg) noutopisteeseen. Taas kerran laitan viestiä asiakaspalveluun ja saanen taas pahoittelut. Sama juttu käynyt nyt useamman kerran, UPS:lle toimitin nyt listan edellisestä neljästä kerrasta kun näin käynyt. Viimeksi jopa myönsivät, etteivät edes yrittäneet toimittaa vaan veivät suoraan noutopisteeseen.

Olisipa verkkokaupoissa useammin muitakin kuljetuspalveluita kuin UPS....
Kai laitoit palautetta sekä UPSille että kyseiselle verkkokaupalle? Ehkä ne joskus oppisivat että UPS ei ihan joka puolella toimi kunnolla ja rupeaisivat tarjoamaan muitakin kuriireja.
 
Kai laitoit palautetta sekä UPSille että kyseiselle verkkokaupalle? Ehkä ne joskus oppisivat että UPS ei ihan joka puolella toimi kunnolla ja rupeaisivat tarjoamaan muitakin kuriireja.
Joo, palaute lähti myös verkkokaupalle, niin kuin aina. Olen myös tehnyt kuluttaja-asiamiehelle ilmoituksen (tästä toistuvasta toiminnasta, en kyseisestä lähetyksestä)
 
Joo, palaute lähti myös verkkokaupalle, niin kuin aina. Olen myös tehnyt kuluttaja-asiamiehelle ilmoituksen (tästä toistuvasta toiminnasta, en kyseisestä lähetyksestä)

Mitenhän tuo menee kuluttaja-asiamiehen näkökulmasta. Kuriirifirmojen näkökulmasta asiakas on se yritys joka on tilannut kuljetuksen eikä vastaanottaja. Näin joskus muinoinaan Postikin on sanonut ja patistellut ottamaan yhteyttä verkkokauppaan.
 
Mitenhän tuo menee kuluttaja-asiamiehen näkökulmasta. Kuriirifirmojen näkökulmasta asiakas on se yritys joka on tilannut kuljetuksen eikä vastaanottaja. Näin joskus muinoinaan Postikin on sanonut ja patistellut ottamaan yhteyttä verkkokauppaan.
Joo tämä on hankala kokonaisuus kuluttajan kannalta lähteä ratkomaan. Reklamointi pitää tehdä tuonne kuljetuksen järjestäjän suuntaan ja asiointi kuitenkin kuriirifirman kanssa.

Kuluttaja-asiamies ei tosiaan ota kantaa yksittäistapauksiin vaan turvaa kuluttajan asemaa. Heille ilmoituksen tekeminen voi johtaa toimenpiteisiin, mutta ei ns. yksittäisen riitatapauksen osalta. Omien sanojensa mukaisesti: "Vihjeet otetaan huomioon, kun kuluttaja-asiamies harkitsee valvontatoimenpiteiden kohdistamista yksittäiseen yritykseen tai toimialaan."

Tässä tapauksessa, jos siis kuluttaja-asiamies lähtee selvittämään, on heidän lähtökohtansa kuluttajan aseman turvaaminen ja lakien noudattaminen. Tämä on heillekin varmasti erikoinen tilanne juuri tämän sopimussuhteen takia - kuluttaja ei ole sopimussuhteessa kuriiriin, mutta verkkokaupat ovat usein ulkomailla ja heihin lainkoura ei aina yllä, etenkään EU:n ulkopuolella.
 
Mikähän siinä on, kun on valinnut alunperin myyjältä(dpd:ltä paketin päämääräksi noutopisteen ja silti postnord haluaisi välttämättä tuoda kotiin..... Eikä tuota näemmä pysty edes vaihtamaan siihen, että toimittaisivat noutopisteeseen. Ilmeisesti ainut vaihtoehto on hakea terminaalista? Ja vaikka paketti on jo varastolla seurannan mukaan, pitää siihenkin tehdä oma valinta ja saada joku viesti ennenku voi noutaa.. Onko näihin kenelläkään mitään niksejä vai onko tämä vain tätä ?

Edit: Aina vaan paranee. Seurannan mukaan paketti olisi toimitettu tänään ja tekstiviestin mukaan huomenna. Tämä itselle ilmeni vasta, kun valitsin paketille noudon terminaalista. Tänään olisi kyllä sopinut kotiinkuljetus, huomenna taas ei. On tämä kyllä yhtä vitun pelleilyä.
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän siinä on, kun on valinnut alunperin myyjältä(dpd:ltä paketin päämääräksi noutopisteen ja silti postnord haluaisi välttämättä tuoda kotiin..... Eikä tuota näemmä pysty edes vaihtamaan siihen, että toimittaisivat noutopisteeseen.
Onko kyseessä isokokoinen paketti?
 
No mikähän vaivaa shipit . fi :tä... Tilasin DPD kuljetuksen, rahat kyllä kelpasi mutta en saanut sähköpostiin mitään labelia eikä shipitin sivuiltakaan tarjoa kuin plankkoa paperia lähetyslappuseksi. Eikä tietenkään aspa ole auki edes lauantaina. :mad:
 
Yritän muuttaa UPS toimitusta. Kaikki menee ok siihen asti, kun on kaikki valittu, tiedot annettu ja painan lähetä. Sen jälkeen jää kellottamaan, eikä voi tehdä mitään eikä mitään tapahdu. Mikähän tuossa on ongelma? Kaiken lisäksi muistelen, että olisin törmännyt ihan vastaavaan joskus vuosi sitten viime tilauksessa ja jotenkin tuo fiksaantui, mutta en vain muista miten homma silloin meni.

Edit. Yritän siis muuttaa kotiinkuljetuksen läheiseen kauppaan säilytettäväksi. Aluksi tuo UPS näytti, että olisi ehkä tulossa tänään 9-19. Nyt taas tuolla näkyy kellottavalla sivulla, että alkuperäinen toimituspäivä olisi ollut 15.10. Onpa surkea katiska tuo UPS:n viritys.

Edit2: Taitaa olla niin, että paketti ei ole vielä edes Suomessa, vaikka lähetystunnuksen seurantalinkistä avautunut sivu UPSilla antoi ensin ymmärtää jokseenkin näin. Nyt näyttää sekin saapumispäiväksi tiistaita. Taitaa vaan olla buginen tuo lähetysseuranta ja lähetysten tilakaavion saisi joku fiksata. Noin se taisi edelliselläkin kerralla suunnilleen mennä, että onnistuu kuljetuksen muutokset vasta lähempänä saapumista.
 
Viimeksi muokattu:
No mikähän vaivaa shipit . fi :tä... Tilasin DPD kuljetuksen, rahat kyllä kelpasi mutta en saanut sähköpostiin mitään labelia eikä shipitin sivuiltakaan tarjoa kuin plankkoa paperia lähetyslappuseksi. Eikä tietenkään aspa ole auki edes lauantaina. :mad:

Kauanko tuosta tilauksesta on? Pari arkipäivää antaisin itse aikaa, ennen kuin alkaisin riivaamaan asiakaspalvelua.
 
Kauanko tuosta tilauksesta on? Pari arkipäivää antaisin itse aikaa, ennen kuin alkaisin riivaamaan asiakaspalvelua.
Aamulla maksoin. Nyt alkuilta eikä mitään missään muutakun ne tililtä lähteneet rahat.

En oo aiemmin käyttänyt shipittiä niin ei mitään hajua tästä, oletin että sais lähetysetiketin heti. Tai siten kai sen kuuluis tulla mutta nyt ainakin jäänyt johonkin jumittaan.

Eiköhän se maanantaina selviä viimestään kun aspa alottaa työt 9.00
 
Kyllä nuo Shipitin kuljetusasiakirjat pitäisi heti olla toiminnassa. Eli heti vaan asiakaspalveluun viestiä kun on taas auki, varsinkin jos tyhjältä näyttää Kirjaudu sivun kautta.
 
No mikähän vaivaa shipit . fi :tä... Tilasin DPD kuljetuksen, rahat kyllä kelpasi mutta en saanut sähköpostiin mitään labelia eikä shipitin sivuiltakaan tarjoa kuin plankkoa paperia lähetyslappuseksi. Eikä tietenkään aspa ole auki edes lauantaina. :mad:
Lähetysliput voi tulostaa myös kirjautumalla käyttäjätilille ja etsimällä ne sieltä.
 
Aamulla maksoin. Nyt alkuilta eikä mitään missään muutakun ne tililtä lähteneet rahat.

En oo aiemmin käyttänyt shipittiä niin ei mitään hajua tästä, oletin että sais lähetysetiketin heti. Tai siten kai sen kuuluis tulla mutta nyt ainakin jäänyt johonkin jumittaan.

Eiköhän se maanantaina selviä viimestään kun aspa alottaa työt 9.00

Voi teitä kiireisiä ja malttamattomia. Pe/La/Su ei oikeen missään tapahdu mitään missään..

Eiköhän se kaveri kattele sun paketin kuntoon viimeistään tiistaina.
 
DHL Expressikään ei aina ole ihan niin Express kun Suomeen päästään. 5 arkipäivää seisonut paketti Helsingissä Shipment is on hold tilassa. Ehkäpä ensi viikolla paketti lähtee johonkin suuntaan, joko tännepäin tai takaisin lähettäjälle. Osoite- ja yhteystiedot ovat kuitenkin DHL:n järjestelmässä oikein kun paketista tuli DHL:lta sekä sähköpostia että tekstiviestiä heti lähetyshetkellä.
 
PostNordilla on "hauska" käännösvirhe seurantasivulla, joku voisi kuvitella paketin tulevan tänään... Englanniksi ja ruotsiksi oikein, suomeksi pielessä.
suomi.jpg
eng.jpg
sve.jpg
 
Voi teitä kiireisiä ja malttamattomia. Pe/La/Su ei oikeen missään tapahdu mitään missään..

Eiköhän se kaveri kattele sun paketin kuntoon viimeistään tiistaina.
Ei laittanu. Palauttivat maksun. Ei kuulemma ole saatavilla DPD kyseiselle reitille vaikka sivusto sen antoikin valita. Pahoitteli ja toivoi että saa sen sivustolta myös pian kummittelemasta tai vaihtoehtoisesti että DPD tulisi käytettäväksi reitille.
 
Aargh! postnord vaatii jonkun apin asentamista jotta saa paketin lokerosta.
Samaa ehdin kirjoitella jo (vissiin väärään aiheeseen) tuonne alennuskoodeista keskusteluun.

Minulla tuon sovelluksen asentamisen lisäksi on ongelmana se että tässä on ollut nyt pari minuuttia sovelluksen ruutu valkoisena eli se ei tee mitään. Miten sillä pitäisi siis saada vielä joku paketti lokerosta? Neuvoja otetaan vastaan. Netin perusteella chatista ei ole apua jos sovellus ei asennu.

EDIT: Okei, pakotettu lopetus sai tuon toimimaan, joten hätäännyin turhan aikaisin. No, ei tämä ideaali silti ole ja vähän pelkään että miten onnistuu lopulta paketin haku itsessään.
 
Viimeksi muokattu:
Samaa ehdin kirjoitella jo (vissiin väärään aiheeseen) tuonne alennuskoodeista keskusteluun.

Minulla tuon sovelluksen asentamisen lisäksi on ongelmana se että tässä on ollut nyt pari minuuttia sovelluksen ruutu valkoisena eli se ei tee mitään. Miten sillä pitäisi siis saada vielä joku paketti lokerosta? Neuvoja otetaan vastaan. Netin perusteella chatista ei ole apua jos sovellus ei asennu.

EDIT: Okei, pakotettu lopetus sai tuon toimimaan, joten hätäännyin turhan aikaisin. No, ei tämä ideaali silti ole ja vähän pelkään että miten onnistuu lopulta paketin haku itsessään.
Koskas Postnord tollasen on keksinyt että joku äppi pitää olla? Vai onko se eri juttu kun itselläni tuo lähin automaatti on sellainen yhdistelmämalli jossa on Postnord, Matkahuolto ja kourallinen muitakin kuriireja samassa?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
255 705
Viestejä
4 442 012
Jäsenet
73 609
Uusin jäsen
NikAhl

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom