Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Tuohan toimi hyvin - soitin juuri UPS:lle ja pyysin, että siirtävät sen lähinoutopisteeseen. Nyt lukee sitten "
The delivery date will be provided as soon as possible." Puhelimessa lupasivat kyllä "ennen viikonloppua".

Tällekin asiakaspalveluhenkilölle kerroin, että UPS ei ole yhtään pakettia onnistunut toimittamaan tähän kotiosoitteeseeni (joka on siis ihan peruskerrostalo kantakaupungissa Helsingissä). Ei herättänyt hänessä mitään ihmetystä :D
 
Tilasin Ranskasta tavaraa ja paketti tulee minulle entuudestaan vieraana Ranskan postilaitoksen La Posten Colissimo pakettina.
Myyjän sivuilla sekä La Posten seurantasivuilla lukee että toimitetaan kotiinkuljetuksena ja allekirjoitus vaaditaan.

Kotiinkuljetus allekirjoituksella ei nyt oikein minulle sopisi ja kaivoin netistä tietoa ja löysin muutaman 4 vuotta vanhan viestin että paketti on suomen päässä Postin käsiteltävänä ja tulee oikeasti Postin noutopisteeseen.
Onkohan tilanne vielä tänä päivänä sama? La Poste Colissimo paketit menevät Postin noutopisteeseen luki La Posten tai ranskalaisten verkkokauppojen sivuilla kotiinkuljetuksesta mitä tahansa?

Edit: Tuli OmaPostiin paketin seuranta näkyviin ja paketti toimitettiin lähimpään Postin pisteeseen noudettavaksi
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin Ranskasta tavaraa ja paketti tulee minulle entuudestaan vieraana Ranskan postilaitoksen La Posten Colissimo pakettina.
Myyjän sivuilla sekä La Posten seurantasivuilla lukee että toimitetaan kotiinkuljetuksena ja allekirjoitus vaaditaan.

Kotiinkuljetus allekirjoituksella ei nyt oikein minulle sopisi ja kaivoin netistä tietoa ja löysin muutaman 4 vuotta vanhan viestin että paketti on suomen päässä Postin käsiteltävänä ja tulee oikeasti Postin noutopisteeseen.
Onkohan tilanne vielä tänä päivänä sama? La Poste Colissimo paketit menevät Postin noutopisteeseen luki La Posten tai ranskalaisten verkkokauppojen sivuilla kotiinkuljetuksesta mitä tahansa?
Kun tuo tulee kerran Postin kautta niin jos se on kotiinkuljetuksella, yleensä tulee viesti jossa voi valita milloin toimitetaan vai haluaako paketin sittenkin esim postin toimipisteeseen. Ja muutenkin nykyään noita paketteja pystyy OmaPostissa ohjailemaan, ainakin itselläni tulee usein paketista ennakkoilmoitus jossa voi vaihtaa toimituspaikkaa haluamakseen.
 
Tilasin Ranskasta tavaraa ja kuriirina näyttäisi olevan TNT. Lähetys lähti tiistaina ja arvioitu saapuminen oli torstaina 20.6. Eilen seurannassa alla oleva teksti.
1719050768674.png


Onko muilla tällaisesta sekoilusta kokemuksia? ja milloinkohan mahtaa tuosta tulla.
 
Tilasin Ranskasta tavaraa ja kuriirina näyttäisi olevan TNT. Lähetys lähti tiistaina ja arvioitu saapuminen oli torstaina 20.6. Eilen seurannassa alla oleva teksti.
1719050768674.png


Onko muilla tällaisesta sekoilusta kokemuksia? ja milloinkohan mahtaa tuosta tulla.
Mitä olet tilannut? Jos sisältää akkuja tai vastaavaa ja lähetetty väärällä tavalla niin ei ole ihme jos jumittaa.
 
Tilattu Chanelilta. Olettaisi että osaisivat hoitaa homman
No sieltähän tulee selkeästi polttonestettä, eli etanolia tai sitten suljettuja paineistettuja kaasusäiliöitä, näitä erittäin vaarallisia aineitahan ei posti kuljeta (suomessa), paitsi hyvin pienissä määrissä, jos VAK paperit on kunnossa.
 
No sieltähän tulee selkeästi polttonestettä, eli etanolia tai sitten suljettuja paineistettuja kaasusäiliöitä, näitä erittäin vaarallisia aineitahan ei posti kuljeta (suomessa), paitsi hyvin pienissä määrissä, jos VAK paperit on kunnossa.
Eikös toi koske kuluttaja-asiakkaita? Semmoinen ongelma tossa silti on, että palauttaminen voikin olla sit kinkkisempi juttu.
 
Luulisi lähettäjän osaavan laittaa luokkalipukkeen lähetykseen, mitään sen kummenpaa tuo ei tarvitse.
 
Onko kokemusta Hellmann kuljetuksesta Saksasta Suomeen? Kauanko kestää ja kuka noita jakelee täällä päässä?
 
Onko kokemusta Hellmann kuljetuksesta Saksasta Suomeen? Kauanko kestää ja kuka noita jakelee täällä päässä?
Vastaan itelleni, että Enset kuljetti loppumatkan. Hienosti laatikon päällä luki kissankokoisilla kirjaimilla "THIS SIDE UP" kuten myös rahtikirjassa "KULJETETTAVA PYSTYASENNOSSA" niin eiköhän se ollut kyljellään lavan päällä rekan perällä ilman mitään kelmua tai remmejä. Toivon mukaan tuli noin vaan Pirkkalan terminaalista asti eikä koko matkaa. Hyvin oli onneksi pyörä pehmustettu ja pakattu niin ei ollut ottanut nokkiinsa.
 
Tilaus saksan Amazonista, toimitus kahdessa osassa UPSilla. Puhelimeen tuli peräkkäin viestit molemmista toimituksista:

"Vastaa 2 jos haluat toimituksen alkuperäiseen osoitteeseen... Lähestys ohjautuu noutopisteeseen A jos ette vastaa klo 16:00 mennessä"

"Vastaa 1 jos haluat toimituksen noutopisteeseen B... Toimitus alkuperäiseen osoitteeseen? Vastaa 2 klo 22:00 mennessä"

Mikä idea on että yksi järjestelmä lähettää erilaisia viestejä joissa sama asia on esitetty eri järjestyksessä ja eri aikarajoin? Onko tarkoitus harhauttaa vastaanottajaa? Ja miksi tarjota kahta eri noutopistettä? Ja pitääkö tuossa nyt vastata kahdesti "2" että molemmat toimitukset tulevat alkuperäiseen osoitteeseen? Ihme häröilyä.
 
Vaikeeta on kans UPS myös.

Paketin piti olla jo eilen jakelussa, mutta kuljettaja ei sitten ollut ottanut pakettia aamulla jakeluun.
Tätä ei sitten ollu päivitetty seurantaan.

ltapäivästä soittelin aspaan ja sovittiin että toimitus tänään 17-19 välillä, jolloin olisin vastaanottamassa pakettia.

Tänään 12.50 kuski ”yrittänyt” toimittaa pakettia, mutta ei ketään kotona. Puoliso kyllä ollut kotona ja sanoi ettei ketään olisi käynyt.

Taas uutta soittoa aspaan kiukkusena että saavat toimittaa tänään sovittua aikana. Katsotaan miten etenee.
 
Olette ymmärtäneet väärin - ei UPS Helsingissä toimita kotiin tavaraa. Pyrkivät minimoimaan käyttämänsä ajan ja valehtelevat asiakasviestinnässä. Vastuutonta ja epäeettistä toimintaa, joka loppuu vasta kun UPS:n asiakkaat tekevät jotain asialle. Asiakkaita ovat siis lähettävät tahot. En ole kertaakaan saanut UPS:n pakettia nykyiseen kotiini (Helsinki, kerrostalo) ja jokaisessa on ollut jotain ongelmia.
 
Ihme ja kumma, ups oli saanut toimitettua Amazonin laatikon ovelle ilman, että tarvitsi ulista aspan suuntaan, mikä on aika harvinaista. Toimitus Arvio oli perjantai, eikä kuski tälläkään kertaa soitellut, mutta pääasia, että tuli.
 
Mites muute, oletteko käyttäneet tota upsin "ennakkoallekirjoitusta"? Periaatteessa voisin käyttää, ku luotan naapureihin, mut en upsiiin luota niin paljoa. Ei ainakaa tulis, että on muka yritetty toimittaa, ku saisivat oven eteen jättää.

e: vituttaa jo etukäteen, ku joutuu kuite tonne muutaman kilsan päähän hakeen "kotiinkuljetusta".
 
Ihme ja kumma, ups oli saanut toimitettua Amazonin laatikon ovelle ilman, että tarvitsi ulista aspan suuntaan, mikä on aika harvinaista. Toimitus Arvio oli perjantai, eikä kuski tälläkään kertaa soitellut, mutta pääasia, että tuli.
Kannattanee laittaa lotto, onni suosii
 
Olette ymmärtäneet väärin - ei UPS Helsingissä toimita kotiin tavaraa. Pyrkivät minimoimaan käyttämänsä ajan ja valehtelevat asiakasviestinnässä. Vastuutonta ja epäeettistä toimintaa, joka loppuu vasta kun UPS:n asiakkaat tekevät jotain asialle. Asiakkaita ovat siis lähettävät tahot. En ole kertaakaan saanut UPS:n pakettia nykyiseen kotiini (Helsinki, kerrostalo) ja jokaisessa on ollut jotain ongelmia.
Tuo vissiin on hyvin riippuvaista työntekijästä joka omalla alueella toimii. Minulla olis vuosi pari takaperin ihan sama ongelma UPS:n kanssa Espoossa ja paketit menivät aina noutopisteeseen kulkematta lähtöruudun kautta, kun kuljettaja ei vaivaantunut ajelemaan ympäri kaupunkia. Nyt viime aikoina UPS on toiminut hämmästyttävän hyvin ja jopa jättäneet paketin autokatoksen perille oikein valokuvan kanssa (äppissä kuva) kun ketään ei ollut kotona. Olisikohan kuljettaja vaihtunut, kun toimenta on muuttunut niin perustellisesti.
Maanantaina olisi tulossa seuraava UPS toimitus, todennäköisesti tämän kirjoituksen jälkeen vievät suoraan kaatopaikalle.
 
Olette ymmärtäneet väärin - ei UPS Helsingissä toimita kotiin tavaraa. Pyrkivät minimoimaan käyttämänsä ajan ja valehtelevat asiakasviestinnässä. Vastuutonta ja epäeettistä toimintaa, joka loppuu vasta kun UPS:n asiakkaat tekevät jotain asialle. Asiakkaita ovat siis lähettävät tahot. En ole kertaakaan saanut UPS:n pakettia nykyiseen kotiini (Helsinki, kerrostalo) ja jokaisessa on ollut jotain ongelmia.
Juurikin näin ja taas uusi esimerkki.

Ei saatana ku taas vituttaa. Asun luhtitalon ekassa kerroksessa suoraan rappujen edessä ja istun kolmen metrin päässä ovesta, nii "koittivat toimittaa, mut ei onnistunut". Paskan marjat! Nyt pitää tuolta muutaman kilsan päästä hakea läjä laatikoita ilman autoa. Saako ton vielä tapeltua kotiinkuljetukseksi?


Näyttökuva 2024-06-28 kello 11.35.51.png
 
Täälläpäin helsinkiä ainakin joka kerta on paketti tuotu UPS:n toimesta ovelle jos ei ole muuta pyytänyt. Eli sen osalta ei ole ollut ongelmaa.
 
Tilaus saksan Amazonista, toimitus kahdessa osassa UPSilla. Puhelimeen tuli peräkkäin viestit molemmista toimituksista:

"Vastaa 2 jos haluat toimituksen alkuperäiseen osoitteeseen... Lähestys ohjautuu noutopisteeseen A jos ette vastaa klo 16:00 mennessä"

"Vastaa 1 jos haluat toimituksen noutopisteeseen B... Toimitus alkuperäiseen osoitteeseen? Vastaa 2 klo 22:00 mennessä"

Mikä idea on että yksi järjestelmä lähettää erilaisia viestejä joissa sama asia on esitetty eri järjestyksessä ja eri aikarajoin? Onko tarkoitus harhauttaa vastaanottajaa? Ja miksi tarjota kahta eri noutopistettä? Ja pitääkö tuossa nyt vastata kahdesti "2" että molemmat toimitukset tulevat alkuperäiseen osoitteeseen? Ihme häröilyä.
Kaksi pakettia niin tulee 2 seurantanumeroa eli kaksi erilaista lähetystä. Vastaan kaksi kertaa 2. Voi olla että eri kokoiset paketti ja molemat ei mahdu samaan noutopisteseen? Mutta olen sitä mieltä että voisivat toimitaa alkuperäiseen osoitteeseen jos ei vastaa mitään.
 
Kaksi pakettia niin tulee 2 seurantanumeroa eli kaksi erilaista lähetystä. Vastaan kaksi kertaa 2. Voi olla että eri kokoiset paketti ja molemat ei mahdu samaan noutopisteseen? Mutta olen sitä mieltä että voisivat toimitaa alkuperäiseen osoitteeseen jos ei vastaa mitään.
Näinhän sitä kuvittelis, että toimitettaisiin oletuksena sinne, minne on tilattukkin ja mistä on maksettu :D Mutta ei.
 
Juurikin näin ja taas uusi esimerkki.

Ei saatana ku taas vituttaa. Asun luhtitalon ekassa kerroksessa suoraan rappujen edessä ja istun kolmen metrin päässä ovesta, nii "koittivat toimittaa, mut ei onnistunut". Paskan marjat! Nyt pitää tuolta muutaman kilsan päästä hakea läjä laatikoita ilman autoa. Saako ton vielä tapeltua kotiinkuljetukseksi?

Klassinen postininja taas vauhdissa. En tiedä mikä homma, mutta näitä on todella paljon itsellä. Lieköhän että asun vähän liian kaukana reitiltä, ja kuriirilla on kiire tai muuten vaan ei huvita? Esimieheltä tulisi valitusta laiskottelusta, jos jättäisi toimituksen tekemättä, niin valehdellaan että käytiin ja ketään ei ollut kotona.

Tätä siis käynyt useamman kuriirin toimesta, eli ei pelkkä UPS
 
Tilaus saksan Amazonista, toimitus kahdessa osassa UPSilla. Puhelimeen tuli peräkkäin viestit molemmista toimituksista:

"Vastaa 2 jos haluat toimituksen alkuperäiseen osoitteeseen... Lähestys ohjautuu noutopisteeseen A jos ette vastaa klo 16:00 mennessä"

"Vastaa 1 jos haluat toimituksen noutopisteeseen B... Toimitus alkuperäiseen osoitteeseen? Vastaa 2 klo 22:00 mennessä"

Mikä idea on että yksi järjestelmä lähettää erilaisia viestejä joissa sama asia on esitetty eri järjestyksessä ja eri aikarajoin? Onko tarkoitus harhauttaa vastaanottajaa? Ja miksi tarjota kahta eri noutopistettä? Ja pitääkö tuossa nyt vastata kahdesti "2" että molemmat toimitukset tulevat alkuperäiseen osoitteeseen? Ihme häröilyä.
Omalla kohdalla nuo numerot olivat toisinpäin, ja vastasin siihen sisäänpääsyohjeiden kera. UPS ei taaskaan pettänyt, vaan toimitti paketin asiamiespisteeseen. Seurannassa luki että paketti on yritetty toimittaa mutta se ei onnistunut. Toimittaminen olisi tietysti vaatinut paikalle saapumisen ja ovikellon soiton, mutta onhan tämä ylivoimaisen vaativa toimenpide.
 
Olipas nopeata toimintaa DHL:ltä. Keskiviikkona lähti paketti Japanista tänne päin ja tänään aamulla tehdyn tullauksen jälkeen se on jo nyt noudettavissa pakettiautomaatista Kaakkois-Suomessa.
 
hei kertokaas miten schenkerin pakettiseurantaa pitää oikein tulkita, sain seurantakoodin perjantaina ja nää on ainoat merkinnät seurannassa, ja en nyt ymmärrä mitä nää tarkoittaa? Miten määräterminaaliin saapuminen voi olla aikaleimaltaan aikaisempi kuin tilausaika tai noutoaika? pakettia en siis ole saanut vielä.
1721025041233.png
 
hei kertokaas miten schenkerin pakettiseurantaa pitää oikein tulkita, sain seurantakoodin perjantaina ja nää on ainoat merkinnät seurannassa, ja en nyt ymmärrä mitä nää tarkoittaa? Miten määräterminaaliin saapuminen voi olla aikaleimaltaan aikaisempi kuin tilausaika tai noutoaika? pakettia en siis ole saanut vielä.
1721025041233.png
Miltäs noi englanniksi näyttää, jos voit jostain valita? "Tilattu" voi olla kirjaamista tms oikeasti?
 
hei kertokaas miten schenkerin pakettiseurantaa pitää oikein tulkita, sain seurantakoodin perjantaina ja nää on ainoat merkinnät seurannassa, ja en nyt ymmärrä mitä nää tarkoittaa? Miten määräterminaaliin saapuminen voi olla aikaleimaltaan aikaisempi kuin tilausaika tai noutoaika? pakettia en siis ole saanut vielä.
1721025041233.png

Schenkerin seuranta näyttää ihan mitä nyt sattuu. Jos Datatronicista olet tilannut jotain niin itselläni Schenker on saanut paketin toimitettua noudettavaksi 1-2 päivässä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mco
Ups paketti saapui tänään, arvelin etteivät saa toimitettua, mutta homma toimi todella hyvin.
Kuski soitti pari minuuttia ennen saapumista että olenhan varmasti paikalla ja toimitti paketin kuten pitää.
 
DHL:n paketti lähti seurannan mukaan Saksasta perjantaina klo 6 aamulla. Tänään maanantaina ei ole seuranta päivittynyt ollenkaan. Millä aikataululla nämä yleensä liikkuvat? Posti taitaa hoitaa loppumatkan Suomessa.
 
Noissa menee yleensä useampi päivä jos on DHL:n hitaammalla toimituksella kuten tuossa varmaan on. Itselläni viime kuussa yksi paketti lähti Saksasta 18. päivä ja Suomessa Posti rekisteröi sen 24. päivä, ehkä oli saapunut viikonlopun aikana perille. Toimitus oli 25. päivä.

edit: Elin jo loppuviikossa, hyvällä tuurilla saattaa voi keretä jo tällä viikolla, mutta varmasti pitäisi tulla ensi viikon alkupuolella.
 
Viimeksi muokattu:
Noissa menee yleensä useampi päivä jos on DHL:n hitaammalla toimituksella kuten tuossa varmaan on. Itselläni viime kuussa yksi paketti lähti Saksasta 18. päivä ja Suomessa Posti rekisteröi sen 24. päivä, ehkä oli saapunut viikonlopun aikana perille. Toimitus oli 25. päivä.

edit: Elin jo loppuviikossa, hyvällä tuurilla saattaa voi keretä jo tällä viikolla, mutta varmasti pitäisi tulla ensi viikon alkupuolella.
Toivotaan parasta. Laivat kyllä kulkevat viikonloppuisinkin, eli jos paketti tosiaan lähti perjantaina aamusta matkaan, niin luulisi olevan jo Suomessa. Vielä ei ole seuranta päivittynyt.

Kriittisistä varaosista kyse, joita ei löydy koko Suomesta. Olisin mielelläni maksanut DHL Expressistä, jos myyjä olisi sitä tarjonnut :nb:
 
DHL:n paketti lähti seurannan mukaan Saksasta perjantaina klo 6 aamulla. Tänään maanantaina ei ole seuranta päivittynyt ollenkaan. Millä aikataululla nämä yleensä liikkuvat? Posti taitaa hoitaa loppumatkan Suomessa.
Viikon siihen meneee vähintään kun tulee rekkalla ja varmaan Ruotsin kautta.
 
Eipä ole maailmanloppu tai ensimmäinen kerta. Mutta UPS hoitaa taas homman. Tilattu yhrysvaltojen Amazoonista UPS worldwide saverilla paketti ja:
Screenshot 2024-07-22 195115.png


Ilmeisesti unohdettu tullata välissä tai jotain? Sekä helle varmaan yllätti UPS:n :)
 
Jaaha.. Olisi lähetys tulossa UPS Worldwide Expedited pakettina ja Suomeen asti selvisi ongelmitta, mutta täällä päässä homma siirtynyt Liuttu logistiikan kuljetukseen. Heiltä tuli kyselyä että toimitetaanko kotiin vai muualle ja laitoin siihen lähimmän noutopisteen 20km päässä kämpiltä.

Seuraavana päivänä seuranta kertoo, että toimitettu "vastaanottotiskille" 120km päässä noutopisteestä, 100km päässä alkuperäisestä osoitteesta ja 20km päässä Liutun omasta toimipisteessä. Allekirjoituksena kunnan alueen nimi, joka ei kerro yhtään mitään.

Nyt päivän odotellut kyselyyn vastausta, että mikä homma..
 
Kellään kokemusta tälläisestä firmasta kun BRT Italiasta? Lähti paketti tulemaan tuollaisen kyydissä. Löysin jotain infoa että Suomen päässä joku DSV hoitaisi nämä. Katsotaan tuleeko minkälainen hässäkkä. Hyvällä tuurilla nämä käyttävät täällä samaa alihankkijaa kuin DHL ja UPS joka on toiminut hyvin.
 
Kellään kokemusta tälläisestä firmasta kun BRT Italiasta? Lähti paketti tulemaan tuollaisen kyydissä. Löysin jotain infoa että Suomen päässä joku DSV hoitaisi nämä. Katsotaan tuleeko minkälainen hässäkkä. Hyvällä tuurilla nämä käyttävät täällä samaa alihankkijaa kuin DHL ja UPS joka on toiminut hyvin.

Ei ole, mutta näyttäisi kuuluvan Geopost-ryhmään, joten veikkaisin lähetyksen menevän PostNordille, ellei tulossa ole jotain suurikokoista. Tuo DSV kuulostaa lähinnä rahtikuljetukselta.
 
  • Tykkää
Reactions: ssg
Osaisiko joku kertoa, että miten tullauksen suhteen toimitaan kun tuote on minulle maksuton, toimituskuluja ei minulle tule, ja se tulee jenkeistä minulle Suomeen? Tullilaskurilla yritin ymmärtää miten kuvio toimii, mutta 0€ arvoista tuotetta ei voi lisätä.
 
Osaisiko joku kertoa, että miten tullauksen suhteen toimitaan kun tuote on minulle maksuton, toimituskuluja ei minulle tule, ja se tulee jenkeistä minulle Suomeen? Tullilaskurilla yritin ymmärtää miten kuvio toimii, mutta 0€ arvoista tuotetta ei voi lisätä.
Lahja?
Lahja tulee EU:n ulkopuolelta, kuten Isosta-Britanniasta tai USA:sta

  • Lahja täytyy tullata.
  • Arvonlisävero täytyy maksaa, jos lahjan arvo on yli 45 euroa
Tullimaksu täytyy maksaa, jos lahjan arvo ilman kuljetuskustannuksia on yli 150 euroa.Valmistevero täytyy maksaa esimerkiksi alkoholista ja joistakin tupakkatuotteista.
 

Okei, eli se on siis "lahja" tullin termistöllä.
Mistä ton kyseisen tuotteen hinta sitten määräytyy. Tässä on kyse siis teknisestä osasta, jota yritys käyttää omissa kokoonpanoissaan. Eivät jälleen myy kyseistä osaa, eivätkä valmista sitä. Eli otanko nopean googletuksen ja katson vastaavien tuotteiden yleisen hintatason?
Entä mistä kuljetuskustannukset voi lahjan vastaanottaja tietää, jos lähettäjä hoitaa toimituskulut. Jääkö vastuulleni pyytää "lahjan" lähettäjää toimittamaan minulle toimituskulutiedot?

EDIT: Tullin sivuilta löytyi tämä:

2. Miten tullaan lahjan?
Aloita tullaus, kun

  • olet saanut saapumisilmoituksen lahjasta, joka pitää tullata
  • tiedät, mikä tavara lahjapaketissa on
  • tiedät, minkä arvoinen lahja on.
Tullaa lahja jollakin seuraavista tavoista:

 
Viimeksi muokattu:
Osaisiko joku kertoa, että miten tullauksen suhteen toimitaan kun tuote on minulle maksuton, toimituskuluja ei minulle tule, ja se tulee jenkeistä minulle Suomeen? Tullilaskurilla yritin ymmärtää miten kuvio toimii, mutta 0€ arvoista tuotetta ei voi lisätä.

Jos on yksityishenkilön lähettämä lahja, ei tarvitse maksaa alveja, mutta jos yrityksen lähettämä niin pitää. En tosin tiedä tarkastavatko tätä ja pystyvätkö lähettäjän nimen perusteella päättelemään kumpi kyseessä.
 
Jos on yksityishenkilön lähettämä lahja, ei tarvitse maksaa alveja, mutta jos yrityksen lähettämä niin pitää. En tosin tiedä tarkastavatko tätä ja pystyvätkö lähettäjän nimen perusteella päättelemään kumpi kyseessä.

Riippuu lähetyksen arvosta. Vaikka se olisi lahja, on joka tuotteelle olemassa hinta.

tullin sivulta:


Lahjani saapuu EU:n ulkopuolelta eli minun täytyy tullata.

  • Jos lahjan arvo on enintään 45 euroa, lahjasta ei tarvitse yleensä maksaa maahantuontiveroja.
  • Jos lahjan arvo on yli 45 euroa, mutta enintään 150 euroa, lahjasta täytyy maksaa arvonlisävero, mutta ei tullimaksua.
  • Jos lahjan arvo on yli 150 euroa, lahjasta täytyy maksaa arvonlisävero ja mahdollinen tullimaksu.
  • Jos lahja sisältää alkoholi- tai tupakkatuotteita, siitä pitää maksaa valmiste- ja arvonlisäveroa lahjan arvosta riippumatta. Lisäksi myös mahdollinen tullimaksu.

 
  • Tykkää
Reactions: jos
Huonompaan suuntaa taas mennyt pakettien saaminen Amazon de:stä UPS:n kautta Suomeen. Amazon vissiin ei pistä enää paketteihin puhelinnumeroita, joten pitää ilmoittaa seurantakoodin saatuaan UPS:lle numero ja ne länttää sen laatikkoon.

Sittenkin tuntuu olevan täällä vaikeeta, kun UPS:n alihankkija, Netlux täällä, toimittaa paketin niiden varastosta vikat kilsat, tässä tapauksessa alihankkija vakkarikuski täällä on jättänyt firman, koska uusi tyyppi ei tehnyt hevon huttuakaan.
Alaovi on aina lukossa, joten ilman puhelinsoittoa ei tapahdu mitään. Tuli vaan pari mailia ja tekstaria, että package on hold ja sitten palautti takas UPS:n varastoon paketin. Joka välissä pistin UPS:n helppariin viestiä, että tehkää nyt tälle kuviolle jo jotain, eivät saaneet Netluxilta mitään vastausta edes ennen paketin palautusta.
Pari viikkoa mennyt tähän pelleilyyn ja Postin kautta Amazonista tullut paketti oli mulla 2pv tilauksesta :D
Miten näillä ei ole jotain ajojärjestelijää, joka soittelis vastaanottajat läpi, että mihin aikaan sopii tuoda ja sitten luo kuskille reitin, että heittelee paketit ja ehkä kilauttaa ennen toimitusta vielä. Ihan käsittämätöntä paskaa.
Mulla ei UPS ole tainnut ikinä toimittaa paketteja Postiin tai noutopisteisiin.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 554
Viestejä
4 557 024
Jäsenet
74 998
Uusin jäsen
hcko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom