Se nyt vain näyttää siltä että rentona se ei ole. Jossain kohdissa ilman että edes soitit, näytti että plektrakäsi vapisee.
Itse suhtaudun plektraotteeseen vähän kuin piirtämiseen. Monesti ote plektrasta on samanlainen kuin lyihykynää pitäessä. Mulla esim kynä on kolmen sormen otteella, niin että ote on peukalo/keskisormi ja etusormi vain tukee, kuten plektrakin usein (varsinkin rytmittelyssä). Joillain taas kynä kädessä kahden peukku/etusormi -otteella kuten plektrakin.
Sitten mitä siihen otteen vahvuuteen tulee, niin ota se lyijykynä käteen ja piirrä jotain kevyttä hahmotusta. Et paljoa purista tai paina? Hyvä, siirrät saman sihen plektraotteeseen.
Tietty välillä voi puristaa enemmän ja ns pickata täysillä, mutta se on sitten sitä hetkittäistä dynamiikan kontrollia.
Suosittelen kyllä siirtymään noista tappometallisoundeista välillä ihan perussoundiin. Vaikka joku kiva JCM800, missä sitä dynamiikkaa löytyy. Eli ihan kevyellä tatsilla soundi on melkein puhdas ja sitten tiukemmin soittaessa säröytyy kivasta.
EDIT: Tästä kohdasta näkee kun käsi vapisee
Mä vaihtaisin kans ton "oppikirja-jazz" plektraotteen heti sellaiseen yleisempään tapaan mitä kitaristeilla yleensä näkee. En ole koskaan tajunnut miksi tuota tapaa ylipäänsä kukaan suosittelee. Mulla oli joskus vanha kitaransoiton oppikirja ja siinäkin tuota tapaa opetettiin ja saman tien junnuna totestin etten ainakaan tuolleen pysty soittamaan. Ja jos kitara on yhtään alempana kuin kainalossa niin eihän käsi edes taivu tuollaiseen asentoon.
Tehtiin taas 5kpl Alice Cooperia. Pari tunnettua ja pari ei-niin-tunnettua
Vahvaa suorittamista. Teitkö itse myös rummut ja bassotkin vai miten? Laulu on myös hyvin onnistunut joten kehut siitäkin.