Keskustelua hybridiautoista

Kieltämättä vaatinee tiettyä siviilirohkeutta ostaa sähköinen ranskis... Toisaalta, niin vaatinee Model 3:kin eikä pelkästään käyttövoiman johdosta.

T: Citroen C5:n aikanaan omistanut.

Yhden Renault Zoen olen ostanut, ja toistekin voisin hankkia. Saattaisi uudessa R135:ssä just ja just olla riittävästi potkua. R90 oli liian laiska.
 
Vertaus on kuin vertaisi soutuvenettä ja mopoa. Hyvin vähän tekemistä toistensa kanssa.

Tosi ihmeellistä mielipidettä täällä kyllä.
Kärjistetysti täällä porukka ihmettelee miksi ostaa Porsche Taycan kun Seat miin saa paljon halvemmalla.
Sama jengi varmaan ihmettelee miksi ostaa westendistä rantakämppä kun kontulasta saa yksiön paljon halvemmalla.
 
Miillä huristeltu tänään reilu 300km hakureissusta kotiin ajaessa. Kulutus oli aika karsea, kun koko matkan ajan se oli reippaasti yli 20 kWh/100km ja tästä syystä piti kolmeen kertaa pysähtyä pikalaturille. Toivottavasti tämä oli vain kovan myrskyn ja sen tuoman kovan vastatuulen syytä. Aikaakin tuhlaantui reippaasti enemmän kuin bensa-autolla mennessä autoa hakemaan.

Hyvä auto kyllä kaikin puolin, mutta vielä aika paljon opeteltavaa ja totuteltavaa. Vakaa ajettava kovasta tuulesta huolimatta, mutta pitäisi vielä päästä ajamaan "normaalilla säällä", että voi varmuudella sanoa millainen auto on oikeasti ajaa. Istuin tuntuu hyvältä, mutta oma alaselkä siinä kuitenkin kipeytyi/puutui pahemmin kuin Yarisilla. Muutamia pikkuärsytyksiä autosta toki löytyy. Akun varaus olisi kiva nähdä prosenteissa jossakin. Edes appi ei sitä näytä. Sama juttu koskee sen hetkistä latausnopeuta. Ihan arvalla pitää miettiä kuinka nopeasti auto nyt oikeasti lataa. Selkein puute on rattipainikkeiden puuttuminen. Kun olisivat edes volumesäätimen saanut rattiin niin se olisi jo ollut kova juttu. Ratin "nahka" ei ole kovinkaan laadukkaan oloista vaan tuntuu kovalta. Sisusta on muovinen, mutta siisti eikä ainakaan vielä natissut häiritsevästi.

Täytyy päästä tutustumaan autoon ihan ajan kanssa niin sitten varmaan saa paremman käsityksen auton ominaisuuksista ja puutteista.
 
Kun olisivat edes volumesäätimen saanut rattiin niin se olisi jo ollut kova juttu. Ratin "nahka" ei ole kovinkaan laadukkaan oloista vaan tuntuu kovalta. Sisusta on muovinen, mutta siisti eikä ainakaan vielä natissut häiritsevästi.

Täytyy päästä tutustumaan autoon ihan ajan kanssa niin sitten varmaan saa paremman käsityksen
Ei kuulunut Skoda Citigo-e:ssä eikä omassakaan autossa natinoita. Sen puolesta siis hyvä. Samaa huomasin että penkin säädöt voisi olla vähän paremmat, mutta kaupunkiajossa ei ehdi häiritä pahemmin.

Sovellus on kehno, siinä olisi parannettavaa. Yritin säätää maksimi latausta esim 80%, mutta en kyllä osannut. Tai sitten puuttuu vielä jotain ominaisuuksia. Fiat Punton jälkeen kumminkin ihan hyvä auto. Molemmathan on kyllä näppärän pieniä. Seatissa on kyllä parempi ohjaus ja maantieajo sujuu paljon paremmin.
 
Miillä huristeltu tänään reilu 300km hakureissusta kotiin ajaessa. Kulutus oli aika karsea, kun koko matkan ajan se oli reippaasti yli 20 kWh/100km ja tästä syystä piti kolmeen kertaa pysähtyä pikalaturille. Toivottavasti tämä oli vain kovan myrskyn ja sen tuoman kovan vastatuulen syytä. Aikaakin tuhlaantui reippaasti enemmän kuin bensa-autolla mennessä autoa hakemaan.
Vastatuuli lisää kulutusta merkittävästi. Jos lisäks ajoit +90kmh, niin tuollaisen tiiliskiven range romahtaa aika äkkiä. Sade ja märkä tie lisää entisestään vastusta. Jos lämmitit kabiinia ja haluat pitää varauksen 10-90% välillä, niin lataus 100km välein ei oo mikään ihme. Pikalatauskin on verrattain hidasta niin aikaakiin tuhraantuu. Mutta kaupunkiautohan tuo pääasiassa onkin
 
Vastatuuli lisää kulutusta merkittävästi. Jos lisäks ajoit +90kmh, niin tuollaisen tiiliskiven range romahtaa aika äkkiä. Sade ja märkä tie lisää entisestään vastusta. Jos lämmitit kabiinia ja haluat pitää varauksen 10-90% välillä, niin lataus 100km välein ei oo mikään ihme. Pikalatauskin on verrattain hidasta niin aikaakiin tuhraantuu. Mutta kaupunkiautohan tuo pääasiassa onkin
Noi kaikkihan ne tosiaan on syynä. Viileä keli, vesisade, kova vastatuuli, satasen vauhti jne. Hidas tuo lataus on, vaikka pikana lataakin. Pari kertaa Fortumilla lataus yhteensä noin 11 euroa ja sitten kerran Lidl ilmaislaturilla 90% asti lataus samalla kun kävin kaupassa.

Jos ABRP:n mukaan lähtenyt vetämään latauksia, niin matkalle olisin jäänyt parikin kertaa. Sitten se paska softa kaatui vielä pari kertaa eli navigointi jämähti niin vedin yhdestä latauspaikasta muutaman kilsan ohikin. Aloittelijan opettelua, mutta ei ne hatusta vedettyä ongelmia ole, että kyllä tämä sähköautolla ajaminen on vielä aika lapsen kengissä monilta osin. Noin 3 tunnin matkalle kun uhraantuu reilusti yli 5 tuntia auton rajoitusten takia niin eihän se ihan mikään pikku juttu ole. Mutta kuten mainittu niin kaupunkiautohan tämä onkin ja nyt kun arkeen päästään niin varmasti palvelee hyvin siinä käytössä mihin se on ostettu.
 
Noi kaikkihan ne tosiaan on syynä. Viileä keli, vesisade, kova vastatuuli, satasen vauhti jne. Hidas tuo lataus on, vaikka pikana lataakin. Pari kertaa Fortumilla lataus yhteensä noin 11 euroa ja sitten kerran Lidl ilmaislaturilla 90% asti lataus samalla kun kävin kaupassa.

Jos ABRP:n mukaan lähtenyt vetämään latauksia, niin matkalle olisin jäänyt parikin kertaa. Sitten se paska softa kaatui vielä pari kertaa eli navigointi jämähti niin vedin yhdestä latauspaikasta muutaman kilsan ohikin. Aloittelijan opettelua, mutta ei ne hatusta vedettyä ongelmia ole, että kyllä tämä sähköautolla ajaminen on vielä aika lapsen kengissä monilta osin. Noin 3 tunnin matkalle kun uhraantuu reilusti yli 5 tuntia auton rajoitusten takia niin eihän se ihan mikään pikku juttu ole. Mutta kuten mainittu niin kaupunkiautohan tämä onkin ja nyt kun arkeen päästään niin varmasti palvelee hyvin siinä käytössä mihin se on ostettu.

Tähän Mii-maniaan tulee ihan varmasti säröjä, kun autot saapuvat omistajilleen. Ihan jo siitä syystä, että se akku on oikeasti pieni. Toinen juttu on se, että kyse on kuitenkin aika hätäisesti kasaan heitetystä tuotteesta, jonka raison d’être on vähentää VW-konsernin päästösakkoja. Todellinen paradigmaattinen muutos tapahtuu aikaisintaan ID.3:n kohdalla, joskin siinäkin skeptisempi jää kyllä odottamaan konkreettisia näyttöjä.
 
Näyttäis tulevan meidän talouden Mii paria kk ennen myyntihetken lupausta. Heinä-elokuu oli estimaatti, nyt tulee huhti-toukokuussa. Mikä sinänsä hyvä, kun täysi-ikäisen C5 täytyy käydä leimattavana 16.4 mennessä ja jos tulee korjattavaa/paalattavaa, niin Mii ehtinee kotiin kuukauden korjausajan puitteissa.
 
Tähän Mii-maniaan tulee ihan varmasti säröjä, kun autot saapuvat omistajilleen. Ihan jo siitä syystä, että se akku on oikeasti pieni. Toinen juttu on se, että kyse on kuitenkin aika hätäisesti kasaan heitetystä tuotteesta, jonka raison d’être on vähentää VW-konsernin päästösakkoja. Todellinen paradigmaattinen muutos tapahtuu aikaisintaan ID.3:n kohdalla, joskin siinäkin skeptisempi jää kyllä odottamaan konkreettisia näyttöjä.
Ekan mallin VW e-up:iin on tullut silti parannusta, koska akun koko on tuplattu. Tosin muita muutoksia ei ole tainnut tulla.
 

Yhtiön ideana on sijoittaa vuokrattavia akkuperävaunuja suosituimpien lomareittien varrelle.

Tämä ei ole siis pila tai sähköautovastaisten tahojen keksimä pilkkaava ajatus.
:thumbsup:

Sitten siihen vetokoukkuun, on jo suunnitelmia muutaman valmistajan kanssa, että koukkuja alkaisi ilmestymään autoihin tätä tarkoitusta varten, mahdollisesti jo parin vuoden päästä.
 
Ot, mutta pakko ihmetellä Skodan mallien nimeämistä. Q on väkisin työnnetty jokaiseen malliin, onko tuo joku Quashqai syndrooma?
"Täyssähkö-katumaasturimallilla ŠKODA aloittaa uuden nimeämistavan, jossa sähköllä liikkumiseen (electromobility) viittaava E-kirjain yhdistyy Škodan kaikkien katumaasturimallien nimien viimeiseen Q-kirjaimeen."
 
Ot, mutta pakko ihmetellä Skodan mallien nimeämistä. Q on väkisin työnnetty jokaiseen malliin, onko tuo joku Quashqai syndrooma?
No ei kai tuossa mitään sen ihmeempää ole kuin että Skodalla on päätetty nimeämiskäytännöksi, että kaikki SUV:t nimetään siten että viimeinen kirjain on Q.
 
Ot, mutta pakko ihmetellä Skodan mallien nimeämistä. Q on väkisin työnnetty jokaiseen malliin, onko tuo joku Quashqai syndrooma?
Nimethän ovat peräisin eskimokielistä ja paikannimistä, mutta niissä kaikissa ei ole ollut alun perin q-kirjainta lopussa. Lienee siis brändäystä.
 
Näyttäis tulevan meidän talouden Mii paria kk ennen myyntihetken lupausta. Heinä-elokuu oli estimaatti, nyt tulee huhti-toukokuussa. Mikä sinänsä hyvä, kun täysi-ikäisen C5 täytyy käydä leimattavana 16.4 mennessä ja jos tulee korjattavaa/paalattavaa, niin Mii ehtinee kotiin kuukauden korjausajan puitteissa.

Tätä on ilmeisesti liikkeellä. Muiden maiden kiintiöistä vapautuu autoja Suomen markkinoille.
 
Näyttäis tulevan meidän talouden Mii paria kk ennen myyntihetken lupausta. Heinä-elokuu oli estimaatti, nyt tulee huhti-toukokuussa. Mikä sinänsä hyvä, kun täysi-ikäisen C5 täytyy käydä leimattavana 16.4 mennessä ja jos tulee korjattavaa/paalattavaa, niin Mii ehtinee kotiin kuukauden korjausajan puitteissa.
Mikä oli tilauspäivä ja onko valmistusviikko vahvistettu?
 

Räjäyttääkö tämä uutuus sähköautoilun markkinat lentoon: Dacia esittelee Genevessä 10 000 euron sähköauton


Dacia esittelee Geneven autonäyttelyssä ensimmäisen oman täyssähköautonsa konseptiversion, jota yhtiö pitää varsinaisena ”gamechangerina”.
Nyt kun halpaan Daciaan yhdistetään Renaultin jo koeteltua ja jo maksettua sähköauton tekniikkaa, niin markkinat voivat kohta ihmetellä maailman halvinta sähköautoa.
Median mukaan Dacian sähköauto pohjautuisi Kiinassa jo aiemmin esiteltyyn pieneen 3,73 metriä pitkään City K-ZE -sähköautoon, jota myydään Kiinassa noin 8 000 euron hintaan.
Automotive Newsin mukaan Dacian uusi citysähköauto esitellään markkinoille vuosien 2021 -ja 202 aikana.

Halpa ja hyvä? :hmm:
 
Näitä halvempiakin ja muita sähköautoja alkaa nyt parin kolmen vuoden sisällä tulemaan oikein kunnolla markkinoille. Hoituisi varmaan ihan kohtuudella Suomen autokannan sähköistyminen kun vaan joitain vuosia odotettaisiin. Harmi kun hallitus on kuitenkin toista mieltä ja nostaa polttoaineiden hinnat tappiin ja hankaloittaa autoilua mahdollisimman paljon muutenkin.
 
Aikamoinen taikatemppu olisi, jos 10000 eurolla myisivät edes tuon City K-ZE:n tasoista mopoautoa. Hinnan pitäisi olla samaa tasoa kuin millä autoa myydään Kiinassa, kun otetaan huomioon Kiinan sähköautoetuudet, eli 10 % autoveron jääminen pois ja lisäksi valtio kustantaa osan hinnasta. En nyt löytänyt pienemmällä akulla oleville autoille lukuja, mutta yli 400 km kulkeville autoille tuki on sen puolittamisenkin jälkeen n. 3500 euroa.

Speksit City K-EZ:ssa ovat päältäajettavan ruohonleikkurin luokkaa, eikä sillä pääse maantienopeuksia kuin myötätuuleen, joten en tiedä kuka tuommoisen nyt sitten haluaisi ostaa, kun samaan hintaan saa ihan kohtuullisen bensakopperon.

edit: Jutussa oli näköjään lainattu toimintamatkaksi täysin kritiikittä höpöhöpölukemia. Virallisesti auto kulkee "270 km", mutta se lukema on vain Kiinan sähköautoetuja varten. Todellinen lukema on n. puolet, kuten kuka tahansa voi 26 kWh akkukapasiteetista päätellä.
 
Viimeksi muokattu:
Renault Dacialta ei näytä mitään kovin isoja sähköautoja tulevan aikanaa lähiaikoina.

Renault-City-K-ZE-arrives-in-2021-to-Europe-under-Dacia-brand.jpg.webp
 
Tähän Mii-maniaan tulee ihan varmasti säröjä, kun autot saapuvat omistajilleen. Ihan jo siitä syystä, että se akku on oikeasti pieni. Toinen juttu on se, että kyse on kuitenkin aika hätäisesti kasaan heitetystä tuotteesta, jonka raison d’être on vähentää VW-konsernin päästösakkoja. Todellinen paradigmaattinen muutos tapahtuu aikaisintaan ID.3:n kohdalla, joskin siinäkin skeptisempi jää kyllä odottamaan konkreettisia näyttöjä.
Tästä olisin kyllä aika vahvasti eri mieltä. Miissä on kuitenkin aika helvetisti autoa tuohon ennen vuodenvaihteen alehintaa. Halpa hinta näkyy sisällä kyllä, mutta muuten rahoilleen saa paljon vastinetta.

Itselle paljastui vielä luovutuksessa, että olinkin saanut plussa mallin perusmallin hinnalla :) Myyjä oli tarjoukseen vahingossa ottanut perusmallin hinnan. Ei kuitenkaan yrittänyt edes tapella hinnasta vaan tehtiin kaupat tarjouksen mukaisesti eli siitä pointsit myyjälle. Kokonaisuudessaan kuitenkin lähes 5600 euroa alennusta ovh:sta. Jotenkin mietinkin, että oman auton hyvitys tuntui korkealta.
 
Tästä olisin kyllä aika vahvasti eri mieltä. Miissä on kuitenkin aika helvetisti autoa tuohon ennen vuodenvaihteen alehintaa. Halpa hinta näkyy sisällä kyllä, mutta muuten rahoilleen saa paljon vastinetta.

Itselle paljastui vielä luovutuksessa, että olinkin saanut plussa mallin perusmallin hinnalla :) Myyjä oli tarjoukseen vahingossa ottanut perusmallin hinnan. Ei kuitenkaan yrittänyt edes tapella hinnasta vaan tehtiin kaupat tarjouksen mukaisesti eli siitä pointsit myyjälle. Kokonaisuudessaan kuitenkin lähes 5600 euroa alennusta ovh:sta. Jotenkin mietinkin, että oman auton hyvitys tuntui korkealta.
En epäile, etteikö rahalla tule hyvä kauppakassi, mutta todennäköisesti osalle se akkukapasiteetti vs. talvikauden luonnonolot voi olla yllätys. Se ei anna paljon anteeksi, jos unohtaa esim. yöllä ladata.

Näitä halvempiakin ja muita sähköautoja alkaa nyt parin kolmen vuoden sisällä tulemaan oikein kunnolla markkinoille. Hoituisi varmaan ihan kohtuudella Suomen autokannan sähköistyminen kun vaan joitain vuosia odotettaisiin. Harmi kun hallitus on kuitenkin toista mieltä ja nostaa polttoaineiden hinnat tappiin ja hankaloittaa autoilua mahdollisimman paljon muutenkin.

Sähköistyminen kiihtyy, mutta ei tämä missään nimessä ole vielä ratkaistu ongelma. Näissä halvoissa sähköautoissa on tehty iso kompromissi akuston suhteen, eivätkä ne siksi riitä vielä korvaamaan sitä mediaani-Octaviaa. Tarvitaan massiivista lisäystä akkujen tuotantoon, mikä tulee viemään monia pitkiä ja kalliita vuosia ennen kuin tilanne edes vähän helpottuu.
 
Tähän Mii-maniaan tulee ihan varmasti säröjä, kun autot saapuvat omistajilleen. Ihan jo siitä syystä, että se akku on oikeasti pieni. Toinen juttu on se, että kyse on kuitenkin aika hätäisesti kasaan heitetystä tuotteesta, jonka raison d’être on vähentää VW-konsernin päästösakkoja. Todellinen paradigmaattinen muutos tapahtuu aikaisintaan ID.3:n kohdalla, joskin siinäkin skeptisempi jää kyllä odottamaan konkreettisia näyttöjä.
Sitä jopa odottaa, että pääsee ajamaan autolla. En siis minäkään oikein usko noihin säröihin. En nyt tarkaan muista ID.3:n hintaa, mutta paras varustetaso ainakin oli 50 000€. Ja tuo oli vielä medium kokoisella akulla.

Saa nähdä miten VW e-up ja Skoda Citigo-e myyvät, kun ovat lyhyemmällä takuulla ja hinta on ainakin tarjous Miitä vähän isompi. Skodan tarjous oli 17 900€, Ambition ja ei sisällä lämmitettävää tuulilasia. Eli pitäisi valita kalliimpi varustetaso, että saa sen lämmityksen.

En epäile, etteikö rahalla tule hyvä kauppakassi, mutta todennäköisesti osalle se akkukapasiteetti vs. talvikauden luonnonolot voi olla yllätys. Se ei anna paljon anteeksi, jos unohtaa esim. yöllä ladata.

Sähköistyminen kiihtyy, mutta ei tämä missään nimessä ole vielä ratkaistu ongelma. Näissä halvoissa sähköautoissa on tehty iso kompromissi akuston suhteen, eivätkä ne siksi riitä vielä korvaamaan sitä mediaani-Octaviaa. Tarvitaan massiivista lisäystä akkujen tuotantoon, mikä tulee viemään monia pitkiä ja kalliita vuosia ennen kuin tilanne edes vähän helpottuu.
Omalla käytöllä ei tarvitse joka yö ladata. Täytyy muistaa laittaa lataukseen :) Helppo muistaa, niin en usko että unohtuisi. Vihreä valo myös näkyy, jos menee auton ohi. Se puhelin sovellus vielä auttaisi asiaa, mutta ei taida olla sovellus vielä valmis. Toivottavasti tulee yhtä lämpimiä talvia jatkossakin.
 
Viimeksi muokattu:
Aikamoinen taikatemppu olisi, jos 10000 eurolla myisivät edes tuon City K-ZE:n tasoista mopoautoa. Hinnan pitäisi olla samaa tasoa kuin millä autoa myydään Kiinassa, kun otetaan huomioon Kiinan sähköautoetuudet, eli 10 % autoveron jääminen pois ja lisäksi valtio kustantaa osan hinnasta. En nyt löytänyt pienemmällä akulla oleville autoille lukuja, mutta yli 400 km kulkeville autoille tuki on sen puolittamisenkin jälkeen n. 3500 euroa.

Speksit City K-EZ:ssa ovat päältäajettavan ruohonleikkurin luokkaa, eikä sillä pääse maantienopeuksia kuin myötätuuleen, joten en tiedä kuka tuommoisen nyt sitten haluaisi ostaa, kun samaan hintaan saa ihan kohtuullisen bensakopperon.

edit: Jutussa oli näköjään lainattu toimintamatkaksi täysin kritiikittä höpöhöpölukemia. Virallisesti auto kulkee "270 km", mutta se lukema on vain Kiinan sähköautoetuja varten. Todellinen lukema on n. puolet, kuten kuka tahansa voi 26 kWh akkukapasiteetista päätellä.
Höpsis, ei se vaadi myötätuulta, jotta 33 kW + 921 kg + 158 cm leveä auto kulkisi maantienopeuksia, eli 80-100 km/h. Vain pitkissä ja jyrkissä ylämäissä nopeus saattaa hieman hiipua, muttei läheskään niin voimakkaasti kuin raskaalla kalustolla tapahtuu. Siinä autossa on rajallisten voimavarojen ja yksivaihteisuuden takia laitettu suht tiheä alennusvaihteisto, joten siksi huippunopeus on vaatimaton 105 km/h. Paremmilla välityksillä huiput olisivat 130-140 km/h.

Se 270 km on NEDC. WLTP tullee olemaan 210-225 km. Luultavasti lähempänä ylärajaa, koska keveys ja kapeus.
 
En nyt tarkaan muista ID.3:n hintaa, mutta paras varustetaso ainakin oli 50 000€. Ja tuo oli vielä medium kokoisella akulla.

ID.3 "perusmallien" hinnasta on tihkunut vähän lisäinfoa (kuvalähde):

5dc564f8-ab88-40b1-9796-41dfc2e37ef7-jpeg.127937


Pro malli varustuksesta riippuen kuullostaisi todella houkuttelevalta vs. esim. Hyundai Kona Electric, jollei Suomi-hinnat karkaa käsistä. Mielenkiintoista myös nähdä miten Seat el-Born hinnoitellaan vs. ID.3 ja milloin myynti alkaa, oletettavasti VW-ryhmän pitää ensin saada noita perusmallin ID.3:sia myyntiin ennen kuin Seatin vastaavan mallin tuotanto/myynti voi alkaa (eli voi mennä syksylle/ensi vuoden puolelle). Riittäköhän akut sisaryhtiön MEB-malleille mikäli ID.3:n suosio on kovaa...
 
Voi varmaan pitää ostohousut jalalla tuon ID3:n kanssa, kun softaongelmaa pukkaa. Ja valmiita autoja on noin 20000 kpl odottamassa että jotain voi tehdä. Toisaalta hyvä etteivät päästä prototyyppiä markkinoille ihmisten harmiksi.


software problem vw id3 gookkeliin...

359922a821bfdb682062de08ef8d6b1f.jpg
 
Parempi että tekevät rauhassa kuntoon, kuin keskeneräisenä bugisena myyntiin, mikä usein on se tapa toimia :)
 
15k€? Hyvin alkaa tulla halvempaa, tästä varmaan tulee sitten se puhuttu dacian halppisversio?
 
Tuli käytyä Laakkosella tutustumassa uuteen Mini Cooper SE malliin. Nettisivujen mukainen 353e/kk ja 36kk/30tkm piti paikkaansa eli hintaan ei tullut lisänä mitään piilokuluja.

Todella näppärän näköinen auto ja kuskin paikalla oikein tilavat oltavat. Koeajoyksilöt saapuu kuulemma loppuviikosta ja nyt jos tilaa niin toimitusta lupailivat kesäkuulle.

Experience varustetaso olisi pitänyt kokonaan maksaa leasing kauden aikana eli ei tätä varmaan kannata ottaa muilla kuin vakiovarusteilla.
 
Tuli käytyä Laakkosella tutustumassa uuteen Mini Cooper SE malliin. Nettisivujen mukainen 353e/kk ja 36kk/30tkm piti paikkaansa eli hintaan ei tullut lisänä mitään piilokuluja.

Todella näppärän näköinen auto ja kuskin paikalla oikein tilavat oltavat. Koeajoyksilöt saapuu kuulemma loppuviikosta ja nyt jos tilaa niin toimitusta lupailivat kesäkuulle.

Experience varustetaso olisi pitänyt kokonaan maksaa leasing kauden aikana eli ei tätä varmaan kannata ottaa muilla kuin vakiovarusteilla.

Ite maksaisin parikymppiä kuussa enemmän pelkästään että saa paremmat popit, hudin ja jos koskaan joutuu pimeässä ajamaan niin adaptiiviset valot on tosi jees. mutta valintojahan nämä.
 
Bemarilta tulossa 330e xDrive Touring onkohan hintoja vielä tullut meneekö alle 55k€?

Eikös farkkulisä ole luokkaa 2.5k € 3-sarjassa? Eli taitaa hivenen yli 55k € mennä, mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa.

Mutta hieno homma, että saavat farkustakin plugaria. Tavaratila taisi näissä Bemarin plugareissa olla sen satakunta litraa pienempi, kuin polttomoottoriversiossa, mutta ei sentään ole sellaista hemmetin "pahkaa", kuten C-sarjassa.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli käytyä Laakkosella tutustumassa uuteen Mini Cooper SE malliin. Nettisivujen mukainen 353e/kk ja 36kk/30tkm piti paikkaansa eli hintaan ei tullut lisänä mitään piilokuluja.

Todella näppärän näköinen auto ja kuskin paikalla oikein tilavat oltavat. Koeajoyksilöt saapuu kuulemma loppuviikosta ja nyt jos tilaa niin toimitusta lupailivat kesäkuulle.

Experience varustetaso olisi pitänyt kokonaan maksaa leasing kauden aikana eli ei tätä varmaan kannata ottaa muilla kuin vakiovarusteilla.
Seurailen näitä suurella mielenkiinnolla. Kun tulee joku tämän henkinen auto 300e/kk ja 15tkm/vuosi niin vaihto on lähellä.
 
Ite maksaisin parikymppiä kuussa enemmän pelkästään että saa paremmat popit, hudin ja jos koskaan joutuu pimeässä ajamaan niin adaptiiviset valot on tosi jees. mutta valintojahan nämä.
Sama. Mutta lisäkustannus näistä oli per kuukausi noin 80 euron luokkaa.. Eli koko lisävarustepaketin hinta jyvitetään 36kk sopparissa pois.
 
Tuli käytyä Laakkosella tutustumassa uuteen Mini Cooper SE malliin. Nettisivujen mukainen 353e/kk ja 36kk/30tkm piti paikkaansa eli hintaan ei tullut lisänä mitään piilokuluja.

Todella näppärän näköinen auto ja kuskin paikalla oikein tilavat oltavat. Koeajoyksilöt saapuu kuulemma loppuviikosta ja nyt jos tilaa niin toimitusta lupailivat kesäkuulle.

Experience varustetaso olisi pitänyt kokonaan maksaa leasing kauden aikana eli ei tätä varmaan kannata ottaa muilla kuin vakiovarusteilla.
Täältä löytyy -19 malli ja kilsoja alla joku 6tkm.
Varustetaso on keskimmäinen, kun 15t on liikaa muutamasta herkusta itselle. Ajoltaan kyllä pitänyt autosta ja tehoa aika mukavasti. Tilaa on kokoisekseen autoksi hyvin ja taaksekin mahtuu istumaan. Sporttipenkeillä jaksaa pitempäänkin reissua tehdä. Kulutus pelkällä bensalla ollut n.6.4l/100km.
Sisätilan melu on kovempi kuin entises A3 -15 ja pitää varmaan kesällä kehitellä tuohon jotain.
Pitkään etsin autoa ja Minis yhdisty omat vaatimukset, mutta ihmeen vähän noita näkee liikenteessä.
 
Eikös farkkulisä ole luokkaa 2.5k € 3-sarjassa? Eli taitaa hivenen yli 55k € mennä, mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa.

Mutta hieno homma, että saavat farkustakin plugaria. Tavaratila taisi olla n. 100 l pienempi, kuin polttomoottoriversiossa, mutta ei sentään ole sellaista hemmetin "pahkaa", kuten C-sarjassa.

48k€ näytti takaveto sedanin autoveroton hinta olevan tähän 2k farkkulisä ja 1.5k xDrivestä ehkä. Tourilla kävin sedania ajamassa, mielestäni siinä oli tasainen kontti mutta polttista korkeammalla pohja olisiko toukassa x3 30e tyylinen ratkaisu?

E: Katsoin Charged Edition hinnastoa
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 410
Viestejä
4 490 278
Jäsenet
74 155
Uusin jäsen
Multitronic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom