- Liittynyt
- 10.11.2018
- Viestejä
- 1 814
On se 1x16A aika hikinen, varsinkin jos haluaa lämmittää auton. Se on sama sitten asentaa vaan sukoja. Jos meinaa laittaa ihan Type 2 latauslaitteita, niin se kolmivaiheversio + kaapeli ei maksa niin paljoa että siitä kannattaa tinkiä. Sitten on valmiudet kunnossa.
En tuosta uutisesta saanut selville että täytyykö sille latauspisteellee taata se 11kW aina, vai riittääkö että on kuormanhallinnan takana.
Ihan heti en usko että sähköautoja aletaan ladata vain pikalatureilla kuten bensa-autoja. Ainakin omalla kohdalla se olisi askel taaksepäin. Yksi eduistahan on juuri se että ei tarvitse mennä erikseen mihinkään. Ehkä jos autoissa alkaa olemaan 200kWh+ akkuja, ja jotenkin saadaan lataus tehtyä 30 min aikana kun käy kaupassa. Mutta
bensa-asema malliin en usko.
Tässä on nyt taas tämä muna-kana dilemma. Mielestäni on parempi että infra on valmiina jos joku haluaa sähköauton ostaa. Ettei esimerkiksi käy niin että ei sitä laitetta saadakaan asennettua. Tai joku kenellä on jo sähkis, haluaa muuttaa taloyhtiöön, mutta siellä ei ole latauslaitteita. Onhan se siinä kohtaa taloyhtiölle edukasta että laitteita on jo seinässä.
En tuosta uutisesta saanut selville että täytyykö sille latauspisteellee taata se 11kW aina, vai riittääkö että on kuormanhallinnan takana.
Ihan heti en usko että sähköautoja aletaan ladata vain pikalatureilla kuten bensa-autoja. Ainakin omalla kohdalla se olisi askel taaksepäin. Yksi eduistahan on juuri se että ei tarvitse mennä erikseen mihinkään. Ehkä jos autoissa alkaa olemaan 200kWh+ akkuja, ja jotenkin saadaan lataus tehtyä 30 min aikana kun käy kaupassa. Mutta
bensa-asema malliin en usko.
– Kiinteistöliitossa uskotaan kysynnän ja tarjonnan ratkaisevan latauspistekysymyksen isossa kuvassa, kun ihmisille tulee enemmän autoja, syntyy tarvetta latauspisteille ja silloin latauspisteitä myös tehdään. Sähköautojen yleistyessä myös lataamiseen suhtaudutaan tavanomaisena toimintana samaan tapaan kuin nyt autojen lämmittämiseen pistorasiasta.
Tässä on nyt taas tämä muna-kana dilemma. Mielestäni on parempi että infra on valmiina jos joku haluaa sähköauton ostaa. Ettei esimerkiksi käy niin että ei sitä laitetta saadakaan asennettua. Tai joku kenellä on jo sähkis, haluaa muuttaa taloyhtiöön, mutta siellä ei ole latauslaitteita. Onhan se siinä kohtaa taloyhtiölle edukasta että laitteita on jo seinässä.