Keskustelua hybridiautoista

:rolleyes:
Tuli käytyä Laakkosella tutustumassa uuteen Mini Cooper SE malliin. Nettisivujen mukainen 353e/kk ja 36kk/30tkm piti paikkaansa eli hintaan ei tullut lisänä mitään piilokuluja.

Todella näppärän näköinen auto ja kuskin paikalla oikein tilavat oltavat. Koeajoyksilöt saapuu kuulemma loppuviikosta ja nyt jos tilaa niin toimitusta lupailivat kesäkuulle.

Experience varustetaso olisi pitänyt kokonaan maksaa leasing kauden aikana eli ei tätä varmaan kannata ottaa muilla kuin vakiovarusteilla.

Ei muuten valittamista mutta eikös näiden real life range akulla ajettaessa on aika pienehkö :rolleyes:
 
Electrek: GM launches Menlo electric car with 250 miles of range for just ~$23,000, but you can’t buy it

Kq5xrGW.png


Eli käytännössä Chevy Bolt myyvemmissä kuorissa. Ja pelkästään Kiinan markkinoille. Miksi ihmeessä? :|
 
ID.3 "perusmallien" hinnasta on tihkunut vähän lisäinfoa..

Mielenkiintoista myös nähdä miten Seat el-Born hinnoitellaan vs. ID.3 ja milloin myynti alkaa, oletettavasti VW-ryhmän pitää ensin saada noita perusmallin ID.3:sia myyntiin ennen kuin Seatin vastaavan mallin tuotanto/myynti voi alkaa (eli voi mennä syksylle/ensi vuoden puolelle). Riittäköhän akut sisaryhtiön MEB-malleille mikäli ID.3:n suosio on kovaa...
Toi Seat vaikuttaa aika kiinnostavalta tai ainakin se on paremman näköien kuin ID.3.
 
Rellu Twingo Z.E. perusteellisempi esitys
 
Tuli laitettua Skoda Superb Combi iV (liisarina) tilaukseen. Nyt VAG foorumia lukeneena ilmeisesti mukana toimitettavan kaapelin kanssa ongelma ettei pysty lataamaan täydellä 8A virralla, toivottavasti saavat tuon korjattua. Saapa nähdä muutenkin, miten tojotamies tuohon skeidaan tottuu.
 
Nyt alkaa jo olee aika sopiva hinta uudelle Volvo XC40 Rechargelle:

Volvo XC40 Recharge täyssähköauto vain 699 €/kk - Ajankohtaista Wetterillä - Wetteri

Eli 699e, 36kk/30tkm :)

Ei malta odottaa että oman Volvoni soppari päättyy joskus vuonna -22 :drool:

Vähän kallis on omaan makuun tuommoisesta autosta (vrt. black friday -tarjous teslan kolmosesta samoilla 36kk/30tkm 499e/kk), mutta joo: varmasti -22 on tarjolla vaikka minkälaista kikotinta. Jännä nähdä missä hinnat menee sitten...
 
Nyt alkaa jo olee aika sopiva hinta uudelle Volvo XC40 Rechargelle:

Volvo XC40 Recharge täyssähköauto vain 699 €/kk - Ajankohtaista Wetterillä - Wetteri

Eli 699e, 36kk/30tkm :)

Ei malta odottaa että oman Volvoni soppari päättyy joskus vuonna -22 :drool:


Muuten hyvä mutta pitäisi olla samaan hintaan joko 12kk/30tkm tai sitten 36kk/90tkm niin voisi jopa harkita.

On nuo järkevän hintaiset "liisingit" kaikki ihmisille jotka seisottavat autoja pihoissaan.
 
On nuo järkevän hintaiset "liisingit" kaikki ihmisille jotka seisottavat autoja pihoissaan.

Miettisin juurikin samaa. Jos ei asu ihan keskustassa ja on tarvetta autolle joka päivä, tuollainen 10tkm ei riitä mihinkään. Siihen päälle vielä muutama kerta kuussa joku 400-600km työmatkaa, niin kyllä tulee kovin kalliiksi.
 
Muuten hyvä mutta pitäisi olla samaan hintaan joko 12kk/30tkm tai sitten 36kk/90tkm niin voisi jopa harkita.

On nuo järkevän hintaiset "liisingit" kaikki ihmisille jotka seisottavat autoja pihoissaan.

Ei kaikki kaikille sovi. Kyllä niillä myös ajellaan ja kun ajellaan niin on ainakin autoa viimesen päälle :) :thumbsup:
 
Miettisin juurikin samaa. Jos ei asu ihan keskustassa ja on tarvetta autolle joka päivä, tuollainen 10tkm ei riitä mihinkään. Siihen päälle vielä muutama kerta kuussa joku 400-600km työmatkaa, niin kyllä tulee kovin kalliiksi.

Kyllähän 10tkm/v esimerkiksi 10km työmatkaa kivasti ajelee ja liisari on näppärä kun kustannukset helposti laskettavissa.
 
Kyllähän 10tkm/v esimerkiksi 10km työmatkaa kivasti ajelee ja liisari on näppärä kun kustannukset helposti laskettavissa.
Noin lyhyttä työmatkaa ajaisi millä tahansa hinnat-alkaen kauppakassiliisarilla, mihin tarvitaan möhköä sähköautoa? Että tarvii laittaa auto vain kerran kuussa piuhan päähän? :lol:
Viidensadan euron erotukselle keksii parempaakin käyttöä, työntää vaikka eläkesäästöihin... No mikäpä minä olen tuomitsemaan vaikka joku haluaisi matkustaa työmatkan helikopterilla.
 
Noin lyhyttä työmatkaa ajaisi millä tahansa hinnat-alkaen kauppakassiliisarilla, mihin tarvitaan möhköä sähköautoa? Että tarvii laittaa auto vain kerran kuussa piuhan päähän? :lol:
Viidensadan euron erotukselle keksii parempaakin käyttöä, työntää vaikka eläkesäästöihin... No mikäpä minä olen tuomitsemaan vaikka joku haluaisi matkustaa työmatkan helikopterilla.
Minkä tahansa matkan ajaisi vaikka vm. - 87 Ladalla.

Mutta hivenen arvokkaaltahan tuon Volvon leasing-ratkaisu vaikuttaa.

E: Mutta toisaalta, eipä noita "hyviä" leasing tarjouksia hirveän montaa ole tullut vastaan vielä. 530e 479€ / kk oli jees ja taisipa Model 3 BC-tarjouskin olla jo myös jees. Ehkä Kona 399 € / kk?

Kaikilla tarjouksilla on vähän taipumus mennä käteen, kun vähänkään enempää kilsoja pistää.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt alkaa jo olee aika sopiva hinta uudelle Volvo XC40 Rechargelle:

Volvo XC40 Recharge täyssähköauto vain 699 €/kk - Ajankohtaista Wetterillä - Wetteri

Eli 699e, 36kk/30tkm :)

Ei malta odottaa että oman Volvoni soppari päättyy joskus vuonna -22 :drool:
Noilla kilsoilla kyllä ihan järjetön sijoitus, mutta mikäpä minä olen tuomitsemaan :rolleyes:

Itse arvelin ottaa nykyisen hybridi countrymanin tilalle täyssähkö coopperin. 353€/kk 36kk 30tkm.
Ihan ok varusteet jo essentialissa, ja tuohan on melkeinpä i3 mutta vetää etupäästä.
MINI Electric Yksityisleasing | MINI
Tässä on jo vähän järkevämpää hinnoittelua.
 
Noilla kilsoilla kyllä ihan järjetön sijoitus, mutta mikäpä minä olen tuomitsemaan :rolleyes:


Tässä on jo vähän järkevämpää hinnoittelua.

Ehkä muttei mahdottomasti ja ajan kanssa tuosta vielä tulee lähtemään lisää.

En nyt kyllä oikein pistäisi noita autoja samaan lauseeseen. Eihän tommonen 400km range ja 400hv neliveto sähköauto voi millään maksaa 350euroa/kk ellei ole PALJON käsirahaa välissä.

Aika vaikea "sihdata" auton ostoa black fridayhin eli melko mahdoton ostaa Tesla 3:sta 499e, tuo 5 sarjalainen bemari olisi asiallinen mutta sekin tarvisi m sport paketin eli lopullinen hinta 550euroa. Ei sekään paha, vaikka tässä autossa pikalatausta olekkaan :thumbsup:

Elämä on valintoja :thumbsup:
 
Omalla autolla voi myös näppärästi laskea kustannuksia. Omistaa sen vaan vähän pidempään. ;)

No jos et niin pitkään omistaa, että hyvityshinta on 0 niin on se aina hieman valistunut arvaus. Samaten mahdolliset korjaukset vanhemmassa voivat sekoittaa laskut. Sähkäreiden ja plugareiden hinnasta käytettynä on vaikea sanoa jos tänä vuonna valmistajat yrittävät näitä paljon saada myytyä.

Esimerkiksi 2017 530e alle 35tkm ajettuna pyydetään nykyään noin 45k eli liikkeeseen suoraan myydessä voi saada ehkä 39k. 530e xDrive 36kk/30tkm perusvarustein 479 €/kk, ostettuna maksaa 59 223,83 - ale% + talvirenkaat eli ehkä 58k. 3 vuoden päästä tästä pitäisi saada 41k, jotta omaksi ostaminen kannattaa, jos tarjotut ehdot muuten osuvat.
 
Nykypremiumeissa on aivan hirvittävä tuo hinnanalenema per vuosi, bemarissakin melkein 20t euroa per 3 vuotta. Niikuin paikallisen Laakkosen myyjä kertoi mersukuskista joka sai hyvitykseksi 50t euroa ja oli tyytyväinen 100tkm ajetun auton hyvityksestä. Myyjä vaan totes loppuun että onhan se aika iso tiputus pari vuotta vanhasta ja ovh 100t euron mersusta.
 
Nuo leasing sopparit ovat ylipäätään itselle liian kalliita. Oman auton omistaminen on tullut aina edullisemmaksi. Pois lukien 30kwh Nissan Leaf leasing tarjous, joka oli 249€/kk. Jos tuon tyylinen tarjous tulisi, niin olisI melkein iskettävä kiinni.
 
Moottori: Volkswagen ID3:n softaongelmat uhkaavat julkaisua, korjaustöissä 10 000 koodaajaa
Volkswagen ID3, tuo saksalaiskonsernin sähköaikakauden lähettiläs ja wolfsburgilaisten omatoimisesti Kuplan ja Golfin kaltaiseksi ikoniksi nostama sähköauto, uhkaa myöhästyä softaongelmien johdosta. Pahimmillaan viivästys voi olla jopa vuoden mittainen.
Nyt taidetaan tietää, mikä oli Boeing 737 MAX -koodarien seuraava projekti...

Heitetään tähän vielä:
Electrek: Tesla’s secret Roadrunner project: new battery production at $100 per kWh on a massive scale

Muut rämpivät akkujen kanssa ja Tesla vain tuntuu kiihdyttävän tahtia. Pointsit kyllä Teslalle.
 
Viimeksi muokattu:
Moottori: Volkswagen ID3:n softaongelmat uhkaavat julkaisua, korjaustöissä 10 000 koodaajaa

Nyt taidetaan tietää, mikä oli Boeing 737 MAX -koodarien seuraava projekti...

Heitetään tähän vielä:
Electrek: Tesla’s secret Roadrunner project: new battery production at $100 per kWh on a massive scale

Muut rämpivät akkujen kanssa ja Tesla vain tuntuu kiihdyttävän tahtia. Pointsit kyllä Teslalle.

Olihan tuollainen ID3 jo nähty tien päällä:confused: Itsekin postailin jonkun viestin noista softaongelmista joku päivä.

Näin ID3:n livenä seiskatiellä viime viikolla. Ihan ok näköinen kampe livenä, kuvissa paljon rumempi.
 
Noilla kilsoilla kyllä ihan järjetön sijoitus, mutta mikäpä minä olen tuomitsemaan :rolleyes:


Tässä on jo vähän järkevämpää hinnoittelua.

Itellä meni XC40 Recharge P8 tilaukseen tänään, mutta ei mennyt Volvo Paketin kautta, vaan ihan rahoituksella kun senkin sai järkeväksi sovittua ja hyvittivät Hybrid Corollasta todella hyvin. Toimitus marraskuussa 2020, joten vielä pitäis jaksaa odottaa :D
 
Itellä meni XC40 Recharge P8 tilaukseen tänään, mutta ei mennyt Volvo Paketin kautta, vaan ihan rahoituksella kun senkin sai järkeväksi sovittua ja hyvittivät Hybrid Corollasta todella hyvin. Toimitus marraskuussa 2020, joten vielä pitäis jaksaa odottaa :D
Ai että mikä nami. Kyllä tuollainen paristo-Volvo kelpaisi:p
 
Itellä meni XC40 Recharge P8 tilaukseen tänään, mutta ei mennyt Volvo Paketin kautta, vaan ihan rahoituksella kun senkin sai järkeväksi sovittua ja hyvittivät Hybrid Corollasta todella hyvin. Toimitus marraskuussa 2020, joten vielä pitäis jaksaa odottaa :D

No perhana, komiaa :thumbsup: :) Sitte vaa paljo juttua kuvien kera tänne :drool:
 
Moottori: Volkswagen ID3:n softaongelmat uhkaavat julkaisua, korjaustöissä 10 000 koodaajaa

Nyt taidetaan tietää, mikä oli Boeing 737 MAX -koodarien seuraava projekti...

Heitetään tähän vielä:
Electrek: Tesla’s secret Roadrunner project: new battery production at $100 per kWh on a massive scale

Muut rämpivät akkujen kanssa ja Tesla vain tuntuu kiihdyttävän tahtia. Pointsit kyllä Teslalle.
VW kiistäny noi softa ongelmat ties kuinka monta kertaa ja toi alkuperäinen "lähde" julkaisee ties mitä paskaa. ID3 julkaistaan edelleen kesällä 2020, kuten VW on sanonut kokoajan. Jos VW ilmoittaa toista niin katsotaan sitten uudestaan. Teslafanit itkee "valeuutisista" kokoajan, mutta tykkää kyllä levitellä niitä minkä kerkeää...
 
Teslafanit itkee "valeuutisista" kokoajan, mutta tykkää kyllä levitellä niitä minkä kerkeää...

Teslaklubi on muutenkin vähän sellainen aika intiimi ristirunkkauspiiri. Tässä tullut seurattua kun lähipiirissä on yksi Tesla, kuinka kaikista Facen ym. teslapiireistä ja foorumeilta on ihminen karannut, kun ei kestännyt sitä menoa. Se on kuulemma pahempi kuin Applen klubit.
 
Teslaklubi on muutenkin vähän sellainen aika intiimi ristirunkkauspiiri. Tässä tullut seurattua kun lähipiirissä on yksi Tesla, kuinka kaikista Facen ym. teslapiireistä ja foorumeilta on ihminen karannut, kun ei kestännyt sitä menoa. Se on kuulemma pahempi kuin Applen klubit.
Tää "Manager Magazin" josta alkuperäinen "uutinen" on, niin julkaisee ties mitä paskaa. VW oli kuulemma ostamassa Teslaa viime kesänä niiden mukaan, vaikka siinä ei ollu mitään järkeä. Tää sama "lehti" oli sen edellisen "softaongelma"-uutisen takana jonka VW kiisti kanssa.

Apple klubin jäsenenä sanon Teslaklubin jäsenille, että Apple sentään tekee voittoa tuotteillaan ja on tehnyt alusta asti.
 
Mii electric plussasta kaupat tehty. Toimitus huhti-toukokuun paikkeilla. Tällä päästään siis sähköilyn makuun. Palvelee toki meidän taloudessa ns kakkosautona eli lähialueen ajelut ja vaimon työmatkat. Dieseli jää vielä itselle arkikäyttöön ja muille matkoille.
 
Mii electric plussasta kaupat tehty. Toimitus huhti-toukokuun paikkeilla. Tällä päästään siis sähköilyn makuun. Palvelee toki meidän taloudessa ns kakkosautona eli lähialueen ajelut ja vaimon työmatkat. Dieseli jää vielä itselle arkikäyttöön ja muille matkoille.

No mites tämä on mahdollista? Onko joku peruutus kauppa?? :rolleyes: Oliko kallis, liisarina?
 
Kaverin kaverin tilaus, joka siis tilattu jo viime vuoden puolella. Hankki itselleen konan joten tuo jäi ns ylimääräiseksi ja tehtiin siitä kaupat. Käytännössä siis peruutus malli ja viime vuoden tarjouksella eli ihan hyvä hinta.
 
Näinä päivinä pitäisi kaverille tulla tuo Mii, mielenkiinnolla kyllä odotan jospa hän antais miu vähän koettaa :) Oma T8 ehkä ensi viikolla liikkeessä.
 
Teslaklubi on muutenkin vähän sellainen aika intiimi ristirunkkauspiiri. Tässä tullut seurattua kun lähipiirissä on yksi Tesla, kuinka kaikista Facen ym. teslapiireistä ja foorumeilta on ihminen karannut, kun ei kestännyt sitä menoa. Se on kuulemma pahempi kuin Applen klubit.

Huonoin puoli Teslassa on kyllä Tesla Ihmiset. Mistähän saisin teslavegenahkatakin?
 
Touareg vaihtui tänään E-Upiin, mukavalta tuntunut kyllä, paitsi että tuo älypuhelinpuoli tuo aika 2000-luvun alun Nokia-fiilikset, mikään ei toimi suoraan. Maps + More ohjelmaa en saanut yhdistämään, saatika sitten yhdistettyä We Connectiin autoa, jotta lämmityksen ja latauksen parametrejä voisi hienosäätää. Sovellus herjaa yhteysvirheestä, webbisivun kautta siellä on joku infolaatikko että jos olet osanut uuden auton, saattaa esim vaatia aktivoinnin, soita tukeen 9.00-17.00. Ainut mitä sovellus teki, se muutti mittariston kielen saksaksi.

Kuulemma parin viikon sisällä pitäisi suomessakin avautua webbikauppa, josta noita vw:n omia latureita saa ostettua 400e hintaan.

Kuvassa sininen E-Up parkkaarattuna vanhan auton viereen.
 

Liitteet

  • IMG_9829.JPG
    IMG_9829.JPG
    160,1 KB · Luettu: 364
Facen teslaclubissa itse olevana en kyllä allekirjoita tuota rinkirunkkausta.

Tesla sinäänsä herättää jotenkin hullusti ihmisissä joko pyhää vihaa tai suoraa palvontaa. Mutta onneksi siitä väliltäkin on sakkia.
 
Facen teslaclubissa itse olevana en kyllä allekirjoita tuota rinkirunkkausta.

Tesla sinäänsä herättää jotenkin hullusti ihmisissä joko pyhää vihaa tai suoraa palvontaa. Mutta onneksi siitä väliltäkin on sakkia.
Tämä. Ainoa asia mikä autossa/merkissä häiritsee on sen saama tunnepitoinen huomio. Itseäni ei kiinnosta sen enempää ihailu kuin vihailu, joten koen asian lähinnä rasitteena. Se on vittu auto.
 


Sattui taas FB mainoskausi alkamaan... :shifty: Latauslaitteet on turhan hintavia vrt. Webasto, mut johdot?
 

Pystyn niin allekirjoittamaan tuon, että kotilataus suurin ongelma.
Ministeriön mukaan ”liikenteen sähköistymisen merkittävin pullonkaula ei näyttäisi olevan kaikkien käytössä oleva julkinen latausinfra, vaan lataaminen yksityisissä kiinteistöissä, kuten taloyhtiöiden tai työpaikkojen parkkipaikoilla”.

Onhan taas päätön lausunto. Se, että kotilatausta ylipäätään tarvitsee enemmän kuin sitä on nyt, johtuu pelkästään julkisen infran puutteellisuudesta.
 
Minä olen Tegen kanssa samoilla linjoilla, että taloyhtiölataus on se pullonkaula. Oma ajatus on että JOS olisi latauspaikka kotona, niin julkisia latauspisteitä tarvitsisi käytännössä vain yli 100km päässä kotoa. Julkisia latauspisteitä olen kyllä löytänyt nytkin aina. Tietysti nyt on kyse pääkaupunkiseudusta.
 
Onhan taas päätön lausunto. Se, että kotilatausta ylipäätään tarvitsee enemmän kuin sitä on nyt, johtuu pelkästään julkisen infran puutteellisuudesta.

Tarkoitatko täyssähköjen vai plugareiden kannalta? Vai molempien? Täyssähköille julkinen hidaslatausinfra mahdollistaa autoilun ilman kotilatausta, mutta kotilataus olisi parempi. Plugarilla taas ei tee oikein mitään, jos lataus ei järjesty töissä tai/ja kotona.

Julkista pikalatausinfraa toki kaivataan lisää.
 
Onhan taas päätön lausunto. Se, että kotilatausta ylipäätään tarvitsee enemmän kuin sitä on nyt, johtuu pelkästään julkisen infran puutteellisuudesta.

Kotilataus on ongelma mikä pitää ratkaista. On ne sähkiksetkin mm. hyvä esilämmittää pakkasilla eikä painaa heti akun varausta harakoille ekan 5min aikana ja onhan se vain mukavampi että se omassa ruudussa latautuu kuin koittaa keksiä tekemistä jostain laturin läheltä. Etenkin jos tarvitsee 100% täyden akun pidemmälle matkalle niin ne vikat prosentit on hitaita odotella. Etelän lämmössä hyvin nopeasti pikalataavalla pirssillä varmaan sujuisikin elämä mallikkaasti muualla lataillen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 223
Viestejä
4 501 240
Jäsenet
74 373
Uusin jäsen
elspa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom