Poistetut viestit ei näy, joten niiden havinnointi vaikeaa, mutta muistinvaraisesti ja kommenttien perusteella välillä on poistettu hyvinkin massiivisesti viestejä, seassa joskus mennyt ihan asiallisiakin, ja pahimmatkaan eivät aina välttämättä mitenkään rankkoja.Sitähän olisi huomattavasti helpompi arvioida, jos viestiä ei olisi poistettu.
En ole nähnyt ainuttakaan viestiä aiemmin poistettavan, vaikka niissä on ollut hyvinkin rankkaa tekstiä.
Tässä ei ollut.
Eli motiivit, tavoitteet viestin poistolla voi olla eri tilanteissa erilaiset.
Tämä viimeinen kommenttisi ehkä aiempien kanssa avasi syyn miksi poistettu.Eipä tässä mitään vaikeutta avata asiaa, se vain tuntuu hölmöltä koska sitä on vaikea todentaa millään tavalla.
Mutta, kyse oli juurikin tuosta mihin viittaat.
Joku lainasi täysin randomisti omaa kommenttiani keskustellakseen jostain ihan muusta kuin mistä kommentti oli irroitettu, joten totesin että tällainen on politiikka alueella sääntöjen vastaista, ja jos haluaa omasta aiheestaan keskustella kannattaa alustaa se ilman olkiukkoilua ja jättää mun kommentit liittämättä siihen.
Foorumilla on kovasti suositeltu sitä että kirjoittajat omatoimisesti ohjaavaat harhaantuvia ketjua takaisin kohdilleen.
Rivienvälistä tulkinnut että ohiaiheen siirtymiset takaisin aiheeseen ja kuumaksi käyviä juttuja rahoitella.
Allaoleva viesti ilmeisesti vie niille nurkille missä jokin viesti poistettu
Jos noita lainauskieltoja postattu useita, niin ehkä yhden poisto ei ole menetys. Ymmärsin että tuo lainaus oli jatkoa keskusteluun, lukijoille helpompaa.A) Juttu on vain tilaajille, joten mahdoton sanoa mistä siinä puhutaan, kun et mitenköän referoinut sisältöä.Eihän tuossa ulkonäöstä kirjoitettu mitään, enkä ymmärtääkseni itsekään kirjoittanut (ulkonäöstä mitään). Ainoastaan kielitaidosta.
B) vastasit minulle kommenttiin, jossa puhuttiin ulkonäöstä ja sen yhteydestä erilaisiin oletuksiin, joista osa on rasismia. Jos haluat keskustella jostain muusta, älä lainaa minun kommenttejani.
Siinä olen samaa mieltä että linkit kannattaa referoida.
Joskus olen saanut palautetta, tyyliin "älä lainaa kommenttiani", siis tilanteessa jossa ihan harkitusti lainannut ja parhaani yrittänyt. Joskus toki lainausvirhe, jolloin virheet korjattava