Tämä keskustelun haara lähti siis koronaketjusta vastauksestani kommenttiin, jossa esitettiin, että jos THL:n edustaja esittäisi lausuntonsa täällä foorumilla, niin siitä tulisi banni koska verrattiin kausi-influenssaan, ja kyseenalaistin että foorumin linja olisi tämä.
Kukaan ei ole saanut bannia lähteiden kera esitetyistä asiantuntijaraporteista, eikä varsinkaan THL:n lausunnoista. Disinformaatiosta, trollaamisesta, provosoinnista, flametuksesta, offtopicista, keskustelun häiriköinnistä, paskomisesta, nollapostauksista, meemeistä kylläkin on jaettu varoituksia ja banneja. Tätäkin voisi käsitellä tämän palstan moderointia käsittelevissä ketjuissa, eikä offtopicina tässä ketjussa.
En ole väittänytkään, että täällä jaeltaisiin banneja, varoituksia tai edes huomautuksia asiantujilausuntojen jakamisesta, eikä koko jutun pointti ollut kritisoida foorumin linjaa. Tai jos oli niin korkeintaan sitä, että viestintä on ollut paikoin epätarkkaa, mikä on ihan ymmärrettävää. Pääosin kritiikkini kohdistui sitä vastaan, että puhutaan muka ylläpidon/moderoinnin suulla, että kaikki vertailu (erojen ja yhtäläisyyksien käsittely) kausi-influenssaan olisi systemaattisesti kielletty, joka ei käsittääkseni pidä paikkaansa.
Minä olen ymmärtänyt että linja on juurikin että:
EI: Disinformaatiota, trollaamista, provosointia, flametusta, offtopicia, keskustelun häiriköintiä, paskomista, nollapostauksista, meemejä
KYLLÄ: Asiallisia/Perusteltuja/Lähteellisiä postauksia, vaikka niissä perusteluineen vertailtaisiin (käsiteltäisiin eroja ja yhtäläisyyksiä) koronaa ja kausi-influenssaa, joka on yleisesti tunnetuista taudeista tätä samankaltaisin.
...ja olen ymmärtänyt että (täysin perustellusti) "tämä on vain nuha/kausi-influnessa" tyyppinen onelineri on kielletty ja vastaavasti "ei ole mikään kausi-influenssa/perusnuha tämä" onelineri lienee kielletty, koska se on turha onelineri, ei koska se sisältää sanan kausi-influenssa.
Ja näitä KYLLÄ kategorian postauksia saati asiantuntijalausintoja esitetään kuuluvaksi edelliseen vain siksi, että siinä vertaillaan kausi-influenssan (käsitellään eroja ja yhtäläisyyksiä) kuten ko. THL:n kaveri teki, niin se on tapauksesta riippuen IMO sitä keskustelun paskomista/häiriköintiä/trollausta/olkiukkoilua ja vielä näennäisesti moderaattorien/ylläpidon nimissä, jos tämän väitetään olevan foorumin linja.
Jos olen tämän tulkintani kanssa niin saa korjata, mutta en millän usko että näin olisi.
Tämän verran piti vaan vielä ulista, koska en halua että pointtini ymmärretään väärin niin, että olisin muka väittänyt ylläpidon/moderoinnin bannailevan THL:n lausuntojen julkaisusta. Enempää en aio asiasta alkaa vänkäämään, kokonaisuutena olen moderoinnin linjaan hyvin tyytyväinen ja propsit ja kiitos teille että sitä jaksatte tuota tehdä. Sen ymmärrän hyvin, että yksittäisessä moderointipäätöksessä rajanveto voi olla vaikeata ja jokaiseen rajatapaus-kyseenalaiseen postaukseen ei todellakaan ehdi eikä tarvitse puuttua.