- Liittynyt
- 10.01.2019
- Viestejä
- 18 479
En tiedä yksityiskohtia, mutta jos liikkeen markkinointi idea on se että sovitakotona, ja jos asiakas tekee niin ja palauttaa loput, niin hän käyttää palvelua jota markkinoitu.Kyllähän esimerkiksi nuo akkojen rättikaupat ovat ruvenneet bannailemaan porukkaa järjettömien palautusmäärien takia niin miksei verkkiskin tekisi samaa. Tiedän ainakin kaksi naispuolista henkilöä joilta tilaukset pistettiin jäihin sen takia kun tilasivat isoja määriä monta kertaa ja palauttivat aina suurimman osan ilmaisella palautuksella. Ihan pienistä määristä en tiedä tuota tapahtuneen vaan oikeasti kymmenistä ellei sadoista tuotteista.
Vaatteiden kanssa harva tietää etämyynnissä mikä on sopiva, joten järkevää tilata isompi setti, sovittaa ja valita ne mitkä sopii/miellyttää ja palauttaa loput. Siis nimenomaan kerralla. Jolloin homma hoituu kerralla.
Jos asiakas on ostamassa paitulin, housut ja pusakan, valitsee kustakin yhden tai useamman mallin ja kustakin mallista arivioidun oikean koon ja sen viereisen. Jos valinnat osuu kohdilleen, niin kotiin jää kolme, toistakymmentä palautetaan, jos kaikki housut oli kuraa, niin vain paituli ja pusakka. Jos myyjä alkaa tälläistä asiakasta boikoitoimaan, niin ehkä sitä myyjääkin pitäisi boikotoida.
Edit
Vaatekaupassa ammattitaitoinen myyjä voi sen koonkanssa auttaa, ja siellä ei tarvi kaikkea kantaa kerralla sovituskoppiin, vaan kokeillaan yhtähousua, ja sen jälkeen myyjä tuo isompaa tai pienempää. Jos ei hyvä, niin kokeillaan toista mallia jne.