Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Gigantista sellanen 50/50 kokemus, lopulta positiivinen.

Katsoin netistä että myymälästä löytyy kaipaamani langattomat pelikuulokkeet. Käytetty, ei alkuperäistä pakettia, mutta hintakin - 50%. Kipasin paikalle, löysin nuo kuplamuovin käärittynä ja eiku kassalle. Pyysin kassalla, että voidaan avata, jotta voi tarkistaa että kuulokkeet ovat siistit. Avattiin vähän ja katsoin nopeasti että olihan ne. Eikun kaupat kasaan.

Tuulikaapissa tuli mieleen, että avaan koko paketin ja tsekkaan että kaikki varmasti mukana. No eipä ollut, usb-mokkula sieltä puuttui ja ilman sitä luureilla ei tietysti paljoa tee.

Huollon jonossa parikymmentä minuuttia ja tiskillä toinen samanmoinen selittäessä ongelmaa. Lopputulemana antoivat sitten kokonaan saman tuotteen uutena ja paketissa, samaan hintaan.

Tässä siis osin se tilanne, josta yllä keskusteltiin. Joku nuokin palauttanut, mutta jäänyt usb-palikka tuomatta (tai kadonnut muuten vaan).
 
Täytyy kyllä ihmetellä miten Gigantin toimitus voi joskus olla näin vaikeata. Seurailin muutaman viikon ajan HP AIO koneen varastosaldoja kun uusi malli oli tuloillaan. Viime viikolla varastosaldo näytti sitten 5+ joten kävin seuraavana päivänä (13.8) tekemässä tilauksen. Tilasin noudettavaksi samaan paikalliseen myymälään, myyjä sanoi että voit noutaa seuraavan viikon keskiviikkona kun olen saanut noutoilmoituksen. Keskiviikko tuli ja meni, kuten torstai ja perjantai. Omilla sivuilla näkyy että kone olisi lähetetty tiistaina 16.8 mutta mitään ei kuulu, kysyin eilen chatista ja he vakuuttivat että tulee viimeistään tänään. Osaan olla kärsivällinen, tilasin kotisalille räkin jonka toimituksessa meni 6kk mutta tilausta tehdessäni tiesin että tässä tulee kestämään. Lupaus tietylle päivämäärälle on sitten vain eri asia, näissä kun oma kärsivällisyys ei oikein tahdo riittää jos lupaus ei lopulta pidäkään. Eritoten ketuttaa infon puute.
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy kyllä ihmetellä miten Gigantin toimitus voi joskus olla näin vaikeata. Seurailin muutaman viikon ajan HP AIO koneen varastosaldoja kun uusi malli oli tuloillaan. Viime viikolla varastosaldo näytti sitten 5+ joten kävin seuraavana päivänä (13.7) tekemässä tilauksen. Tilasin noudettavaksi samaan paikalliseen myymälään, myyjä sanoi että voit noutaa seuraavan viikon keskiviikkona kun olen saanut noutoilmoituksen. Keskiviikko tuli ja meni, kuten torstai ja perjantai. Omilla sivuilla näkyy että kone olisi lähetetty tiistaina 16.8 mutta mitään ei kuulu, kysyin eilen chatista ja he vakuuttivat että tulee viimeistään tänään. Osaan olla kärsivällinen, tilasin kotisalille räkin jonka toimituksessa meni 6kk mutta tilausta tehdessäni tiesin että tässä tulee kestämään. Lupaus tietylle päivämäärälle on sitten vain eri asia, näissä kun oma kärsivällisyys ei oikein tahdo riittää jos lupaus ei lopulta pidäkään. Eritoten ketuttaa infon puute.
Tuntuu olevan vähän samaa ongelmaa aika monen muunkin firman kanssa. Useampikin toimitus on lähiaikoina viivästynyt ja syynä on ollut "odotamme vielä tilauksessasi olevan tuotteen saapumista varastoon" tai jotain vastaavaa. Esim alunperin on ollut "toimitus 2-4 päivässä" ja kun 4 päivää on kulunut niin on vaan tullut ilmoitus että toimitus viivästyy, arvioitu saapumisaika 7vrk kuluttua.
 
Tuntuu olevan vähän samaa ongelmaa aika monen muunkin firman kanssa. Useampikin toimitus on lähiaikoina viivästynyt ja syynä on ollut "odotamme vielä tilauksessasi olevan tuotteen saapumista varastoon" tai jotain vastaavaa. Esim alunperin on ollut "toimitus 2-4 päivässä" ja kun 4 päivää on kulunut niin on vaan tullut ilmoitus että toimitus viivästyy, arvioitu saapumisaika 7vrk kuluttua.
Turhan moni liike nykyään kertoo, että tavaraa on varastossa X määrä. Unohtavat vain mainita sen, että kenen varastossa se tavara on. Sitten se toimitusaika venyykin kun ollaan luvattu jotain mitä ei pystytä pitämään.
 
Nyt tuli kuluttajariitalautakunnalta viesti että asia siirretty esittelyjonoon, mikä se on? Lisäksi viestissä lukee että " Se on osoittautunut monimutkaiseksi ratkaista.".

Odotan mielenkiinnolla mitä päätetään tästä Gigantin (oma tapaus) ja muiden myyjien näytönohjaimien varmistetun tilauksen yksipuolisesta perumisesta.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tuli kuluttajariitalautakunnalta viesti että asia siirretty esittelyjonoon, mikä se on? Lisäksi viestissä lukee että " Se on osoittautunut monimutkaiseksi ratkaista.".

Odotan mielenkiinnolla mitä päätetään tästä Gigantin (oma tapaus) ja muiden myyjien näytönohjaimien varmistetun tilauksen yksipuolisesta perumisesta.
Tuo jono on todennäköisesti ainakin vuoden pituinen, eli mitään nopeaa etenemistä lienee turha haaveilla.
 
Varmaan aikaisemminkin kysytty, mutta saako tiettyyn Gigantin myymälään yhteyttä esim. Sähköpostitse, jos tahtoisi kysellä postittaisivatko outlet-tuotteen?

en haulla tahtonut löytää kuin yleisen asiakaspalvelu@gigantti.fi.
 
Puhelin käteen ja soittoa asiakaspalveluun. Ne laittaa sieltä viestiä haluamaasi myymälään josta myyjä on yhteydessä takaisin päin.
 
Puhelin käteen ja soittoa asiakaspalveluun. Ne laittaa sieltä viestiä haluamaasi myymälään josta myyjä on yhteydessä takaisin päin.
Taitaa olla aika heikkoa saada puhelimitse yhteyttä, ainakin joku aika sitten oli aina tukossa. Chat taas on ihan idioottimainen, sieltä kautta joskus koitin jotain asiaa hoidella ja tekoälyn irvikuva-botti vaan lähinnä vittuili takaisin. Joku aika sitten en edes löytänyt tuota asiakaspalvelun sähköpostia mutta kun aikani Gigantin sivuilla pyörin niin löysin jotain muita sähköpostiosoitteita ja sain asiani sitä kautta hoidettua.

Tuntuu että nykyään ei hirveästi mitään asiakaspalvelu-sähköposteja firmoilla ole ja vielä vähemmän myymäläkohtaisia. Nuo vaan olisivat monessa asiassa kätevämpiä kuin joku ruuhkainen puhelinpalvelu tai surkea chat.
 
Ostin DNA:n Kivijalasta Lenovo Tab M10 FHD Plus-tabletin, tarkoitus oli alunperin ostaa Nokia T20, muttei kuulemma ollut suojakuoria kaupassa ja kun kysyin akkukestosta laitteiden välillä myyjä sanoi niiden olevan lähes samat. Speksejä ei ollut näkyvillä, joten luotin myyjään ja kaupat tehtiin koska löytyi myös suojakuori Lenovoon. Kotona otin heti laitteen käyttöön , ja tutkailin testejä ym laitteesta. selvisi että akun kapasiteetti oli vain 5000 mAh kun Nokialla se on 8200 mAh. Tämän tiesin ennakkoon ja akunkesto on minulle hyvin tärkeä ostokriteeri, koska vanhan huawein T3 akku on 4800 mAh ja tuntui aina riittämättömältä. Myyjä suoraan sanottuna valehteli!
Voinko saa vielä tilalle Nokia T20? Ostin padin 17.8.
 
Olet ottanut laitteen käyttöön, joten se on ihan DNA:sta kiinni että ottavatko laitteen takaisin. Se, että myyjä sanoo akkukeston olevan lähes sama ei tarkoita, että ovat 1:1 suhteessa toisiinsa.

Mutta yhtäkaikki, ihmettelen tarinaasi hieman. Jos kerran olet ollut ostamassa tiettyä laitetta X, niin miten niinkin triviaalin asian kuin suojakuoren loppuminen/puuttuminen vaikuttaa ostopäätökseen ja ostatkin laitteen Y.
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa olla aika heikkoa saada puhelimitse yhteyttä, ainakin joku aika sitten oli aina tukossa.

Tuntuu että nykyään ei hirveästi mitään asiakaspalvelu-sähköposteja firmoilla ole ja vielä vähemmän myymäläkohtaisia. Nuo vaan olisivat monessa asiassa kätevämpiä kuin joku ruuhkainen puhelinpalvelu tai surkea chat.

Joulun alla ainakin onnistui ihan helposti keskellä päivää, lokien mukaan 2 puhelua molemmat kesti noin vartin jonotuksineen. Työpuhelin kaiuttimelle ja jatkaa töiden tekoa jonotellessa :)

Sähköpostin ongelma on se, että ne hoidetaan vasta sitten kun asiakkaat loppuu tiskiltä, puhelimesta ja soittopyynnöistä...
 
Speksejä ei ollut näkyvillä
Laitteen tiedot olisi löytynyt suoraan siitä myyntipakkauksesta ja tiedoissa myös ilmoitetaan akun koko. Ei olisi tarvinnut repiä pakkausta auki sen selvittämisessä. Ja sitäkin ihmettelen kuinka ei kenellekään tullut mieleen etsiä vastausta netistä vaan ostettiin sika säkissä!?
 
Ostin DNA:n Kivijalasta Lenovo Tab M10 FHD Plus-tabletin, tarkoitus oli alunperin ostaa Nokia T20, muttei kuulemma ollut suojakuoria kaupassa ja kun kysyin akkukestosta laitteiden välillä myyjä sanoi niiden olevan lähes samat. Speksejä ei ollut näkyvillä, joten luotin myyjään ja kaupat tehtiin koska löytyi myös suojakuori Lenovoon. Kotona otin heti laitteen käyttöön , ja tutkailin testejä ym laitteesta. selvisi että akun kapasiteetti oli vain 5000 mAh kun Nokialla se on 8200 mAh. Tämän tiesin ennakkoon ja akunkesto on minulle hyvin tärkeä ostokriteeri, koska vanhan huawein T3 akku on 4800 mAh ja tuntui aina riittämättömältä. Myyjä suoraan sanottuna valehteli!
Voinko saa vielä tilalle Nokia T20? Ostin padin 17.8.

Kysyit akun kestoa, et kapasiteettia. Joillekkin se lähes sama on 24h vs 20h ja toisille 24h vs 23h.

Vaikka toisessa on isompi akku, ei se automaattisesti lisää akun kestoa. Se voi myös kuluttaa enemmän.
 
Tuntuu että nykyään ei hirveästi mitään asiakaspalvelu-sähköposteja firmoilla ole ja vielä vähemmän myymäläkohtaisia. Nuo vaan olisivat monessa asiassa kätevämpiä kuin joku ruuhkainen puhelinpalvelu tai surkea chat.

Tätä samaa kirjan ihan myyjän ominaisuudessa (en missään tämän ketjun liikkeistä).

Meilläkin lopetettiin liikkeiden suorat numerot ja sähköpostit. Kaikki keskitettiin aspaan joka on jatkuvasti ruuhkautunut ja josta joudutaan vähän väliä ottamaan yhteyttä liikkeisiin jotta saadaan saldot tarkistettua, kysyttyä jotain yksityiskohtaa jne.

Aspaan on vaikea saada ammattilaisia ja kokenutta porukkaa joten siellä yritetään tehdä parhaansa sillä ammattitaidolla mitä on. Suoralla yhteydenotolla liikkeeseen päästäisiin usein paljon parempaan lopputulokseen.

Oman mausteensa tuo kun asiakas luulee aspan sopineet jotain täysin mahdotonta. Puhelut voidaan aina tarkastaa mutta usein ei tule kuin sekasotkua ja huonoa pr:ää kun "rikkinäinen puhelin efekti" osuu kohdalle.

Nyt on tilanteita jolloin aspa ruuhkautunut, myyjät liikkeissä ehtisivät tehdä jos olisi jotain tekemistä ja asiakkaat turvautuvat. Myynti kärsii mutta siihen on kait varaa?

Vituttaa mutta minkäs voit.. Pääkonttorilla jotkut fiksut ovat päättäneet että näin on paras niin kait se sitten on niin.. Mitäs me myyjät mistään mitään tiedettäisiin..
 
Ostin viikko sitten Ipad 9:n Gigantista ja tänään tuli hinta.fistä ilmoitus että hinta laskenut 50€. Aspa chatti kysyi kuitin numeron ja antoi 50€ lahjakortin hyvitykseksi.
 
Ostin viikko sitten Ipad 9:n Gigantista ja tänään tuli hinta.fistä ilmoitus että hinta laskenut 50€. Aspa chatti kysyi kuitin numeron ja antoi 50€ lahjakortin hyvitykseksi.
Lahjakorttiinhan ei tarvitse suostua, vaatimalla hyvitystä käyttämällesi maksutavalle sen saa kyllä ihan rahanakin. Sitä lahjakorttiahan ne toki alkuun tyrkyttää.
 
Lahjakorttiinhan ei tarvitse suostua, vaatimalla hyvitystä käyttämällesi maksutavalle sen saa kyllä ihan rahanakin. Sitä lahjakorttiahan ne toki alkuun tyrkyttää.
Kai Gigantti voi hyvittää sen miten haluaa tai jättää hyvittämättä?
 
Kai Gigantti voi hyvittää sen miten haluaa tai jättää hyvittämättä?
Niin no, toki oisin voinut lisätä, että puhun vain omien ~10 hyvityskokemuksen perusteella. Mutta kyllä ne siihen suostuu ainakin tuotteiden kohdalla, joissa palautusoikeus on voimassa. Kalliimmaksi se asiakkaan palauttama outlet-tuote niille tulee jos asiakas käy vain palauttamassa ja ostamassa uuden halvemmalla hinnalla.
 
Kai Gigantti voi hyvittää sen miten haluaa tai jättää hyvittämättä?
Mutta asiakkaana sitä lahjakorttia ei kannata hyväksyä. Harvoin on tarvinnut hintaerotusta pyytää, mutta ihan kiltisti suoraan vähensivät korttiveloitusta pari kk sitten kahvinkeittimen osalta kun hinta oli laskenut heillä itselläänkin tilaushetken ja toimituksen välillä. Pelkkä yhteydenotto aspaan.
 
Juu toki rahallisena, jos ollut tapana antaa. Lähinnä tartuin juuri siihen, että ei yrityksen tarvitse antaa mitään hintahyvistä, edes lahjakorttia, jos eivät sellaista nimenomaan mainosta. Muuten sitten vaan palautuksen kautta, johon läheskään kaikki eivät luultavasti jaksa ryhtyä, varsinkaan jos kyse vaikka vaan muutamasta kympistä tms.
 
Niin no, toki oisin voinut lisätä, että puhun vain omien ~10 hyvityskokemuksen perusteella. Mutta kyllä ne siihen suostuu ainakin tuotteiden kohdalla, joissa palautusoikeus on voimassa. Kalliimmaksi se asiakkaan palauttama outlet-tuote niille tulee jos asiakas käy vain palauttamassa ja ostamassa uuden halvemmalla hinnalla.

Tämäkin on niin yrityskohtaista. Ostin Elisalta luurin josta reilun viikon päästä tuli kampanja, hinta tippui muutaman kympin ja kaupanpäälle tuli OnePlussan kuulokkeet. Kysyin aspasta jotain hyvitystä ja kuulokkeita jotta ei tarvitse palauttaa puhelinta ja ostaa sitä samantien takaisin.

Elisan aspa vastasi "Kiitos viestistäsi. Tarjoukset tosiaan elävät ja jälkikäteen emme voi niitä korjata. Ainoa keino on palauttaa laite ja tilata uusi, jos haluat halvemman hinnan ja kuulokkeet kaupan päälle"

Ilmoitin etten viitsi koska uusi puhelin otettu käyttöön mutta tämän vuoksi siirrän liittymät (3kpl) DNA:lle. Sieltä tuli normaali valitettavasti emme voi jne voivottelu vastaukseksi.. Oma elämä ei ole muutamasta kympistä kiinni, joten en viitsinyt palauttaa puhelinta. Liittymät lähtivät Elisalta eivätkä sinne palaa mutta ei näytä kiinnostavan.
 
Nyt tuli kuluttajariitalautakunnalta viesti että asia siirretty esittelyjonoon, mikä se on? Lisäksi viestissä lukee että " Se on osoittautunut monimutkaiseksi ratkaista.".

Odotan mielenkiinnolla mitä päätetään tästä Gigantin (oma tapaus) ja muiden myyjien näytönohjaimien varmistetun tilauksen yksipuolisesta perumisesta.
Kuluttajariitalautakunta suositteli yksimielisesti että saan yli 400€ korvausta gigantin yksipuolisesta sopimuksen purkamisesta. En kerro tarkkaa summaa. Mut vahva veikkaus että eivät suostu tähän päätökseen. Pitääköhän kohta varautua oikeuteen lähtemään.
 
Viimeksi muokattu:
Kuluttajariitalautakunta suositteli yksimielisesti että saan yli 400€ korvausta gigantin yksipuolisesta sopimuksen purkamisesta. En kerro tarkkaa summaa. Mut vahva veikkaus että eivät suostu tähän päätökseen. Pitääköhän kohta varautua oikeuteen lähtemään.
Oliko kyseessä mahdollisesti näytönohjaimen kauppa?
 
Kuluttajariitalautakunta suositteli yksimielisesti että saan yli 400€ korvausta gigantin yksipuolisesta sopimuksen purkamisesta. En kerro tarkkaa summaa. Mut vahva veikkaus että eivät suostu tähän päätökseen. Pitääköhän kohta varautua oikeuteen lähtemään.
Vaikea sanoa kun et avaa tässä viestissä yhtään mitään.
 
Kuluttajariitalautakunta suositteli yksimielisesti että saan yli 400€ korvausta gigantin yksipuolisesta sopimuksen purkamisesta. En kerro tarkkaa summaa. Mut vahva veikkaus että eivät suostu tähän päätökseen. Pitääköhän kohta varautua oikeuteen lähtemään.
Kyseessä on suosittelu. Mutta se ei velvoita mihinkään. Oikeudessa kuitenkin kyseistä suositusta käytetään yleensä aina asiassa "velvoittavana" eli sen suosittelun arvo päätöksessä on merkittävä.
 
Typerä kysymys kun en koskaan ole näin tehnyt, eli mitenkähän esim. gigantista voi tilata järkevästi toiselle henkilölle hellan asennuksineen? Tarkotus ois iäkkäälle tädille tilata uusi hella asennuksineen, katsottiin jo sopiva verkosta. Hällä ei kuitenkaan ole verkkopankkitunnuksia, eikä sähköpostia, niin voikohan ton tilata hänen tiedoilla (osoite, puh nro ym) mutta isken vaan oman sähköpostin jotta kuitti ja tilausvahvistukset tulee perille ja maksan pois omassa verkkopankissa?
 
Typerä kysymys kun en koskaan ole näin tehnyt, eli mitenkähän esim. gigantista voi tilata järkevästi toiselle henkilölle hellan asennuksineen? Tarkotus ois iäkkäälle tädille tilata uusi hella asennuksineen, katsottiin jo sopiva verkosta. Hällä ei kuitenkaan ole verkkopankkitunnuksia, eikä sähköpostia, niin voikohan ton tilata hänen tiedoilla (osoite, puh nro ym) mutta isken vaan oman sähköpostin jotta kuitti ja tilausvahvistukset tulee perille ja maksan pois omassa verkkopankissa?
Jos tilanne päällä, niin nopeaa yleistä mutua.

ja nimenomaan verkosta haluat tilata, niin kokeile. Sinänsä aika perus juttu että toimitus ja laskutus osoite on eri. Jos ei ole, ja maksat suoraan kortilla/pankista, niin tilaajaksi "toimitusosoite" ja maksat millä maksat, vahvan tunnistuksen aikaan ei enään syynätä vanhaan malliin sitä että onko maksukortin ja tilaajan osoite sama.

Jos halut oman nimesi näkyviin, niin toimitus osoitteena c/o , niin selvää siinäkin ettei sinulle.
 
Typerä kysymys kun en koskaan ole näin tehnyt, eli mitenkähän esim. gigantista voi tilata järkevästi toiselle henkilölle hellan asennuksineen? Tarkotus ois iäkkäälle tädille tilata uusi hella asennuksineen, katsottiin jo sopiva verkosta. Hällä ei kuitenkaan ole verkkopankkitunnuksia, eikä sähköpostia, niin voikohan ton tilata hänen tiedoilla (osoite, puh nro ym) mutta isken vaan oman sähköpostin jotta kuitti ja tilausvahvistukset tulee perille ja maksan pois omassa verkkopankissa?
Onnistuu kyllä.
Itse olen tilannut tyttärelle viimeksi pesukoneen omilla tunnuksillani. Tyttären osoitteen merkkasin myös sinne. Maksoin tietty itse tuotteen ja kuitti yms vahvistukset tulivat minun sähköpostiini.
 
Typerä kysymys kun en koskaan ole näin tehnyt, eli mitenkähän esim. gigantista voi tilata järkevästi toiselle henkilölle hellan asennuksineen? Tarkotus ois iäkkäälle tädille tilata uusi hella asennuksineen, katsottiin jo sopiva verkosta. Hällä ei kuitenkaan ole verkkopankkitunnuksia, eikä sähköpostia, niin voikohan ton tilata hänen tiedoilla (osoite, puh nro ym) mutta isken vaan oman sähköpostin jotta kuitti ja tilausvahvistukset tulee perille ja maksan pois omassa verkkopankissa?
Aika monessa verkkokaupassa voi määritellä erillisen toimitusosoitteen, en nyt Gigantin verkkokauppaa muista mutta varmaan kassalla tulee jossain vaihtoehto laittaa laskutusosoitteeksi ja toimitusosoitteeksi eri tiedot.
 
Typerä kysymys kun en koskaan ole näin tehnyt, eli mitenkähän esim. gigantista voi tilata järkevästi toiselle henkilölle hellan asennuksineen? Tarkotus ois iäkkäälle tädille tilata uusi hella asennuksineen, katsottiin jo sopiva verkosta. Hällä ei kuitenkaan ole verkkopankkitunnuksia, eikä sähköpostia, niin voikohan ton tilata hänen tiedoilla (osoite, puh nro ym) mutta isken vaan oman sähköpostin jotta kuitti ja tilausvahvistukset tulee perille ja maksan pois omassa verkkopankissa?
Ihan normaalisti voi vaan laittaa jonkun toimitusosoitteen. Sama kun vaikka mökilleen tilaisi kamaa, tai monilla on useampi asuntokin. Ei se mitenkään vaikuta omistatko itse asunnon mihin tavara menee vai joku muu.
 
Jees, noin teen, pitää sopia sopiva toimitusaika tädin kanssa ja sitten soitella sille kun ilmoittavat että ovat toimittamassa.
 
Hp omen pelikone tuli tilattua tarjouksesta Gigantilta(ryzen 5600, radeon 6700xt maksoi 900e) ja miun tuurilla kone sökö, ei käynnistynyt ollenkaan. Kiikutin takaisin giganttiin ja totesivat rikkonaiseksi. Vastaavaa ei tietysti tuohon hintaan enään löytynyt varastosta ja tuotetta olisi tulossa vasta kuukauden päästä uudelleen varastoon ja ei osannut sanoa tätäkään 100% varmaksi.
Myyjä ehdotti sitten rahojen palautusta, mutta vaadin koneen lähettämistä huoltoon. Myyjältä vielä tuli vähän epäröivää kommenttia ja selitteli, että on kyllä hirveät ruuhkat huollossa. No kone lähti nyt huoltoon, katsotaan miten pitkään menee :D
 
Huollolle on sitten tietyt rajat kauan se saa kestää. Voit saada kohtuu edullisesti pelikoneen, mutta siinä voi kestää.
 
tilasin Powerista pe-la yönä tavaraa, tänään su tuli seurantakoodi ja lähetysilmoitus. Keskusvarastolta lähtee.

Verkkokauppa.com ei koskaan lähetä mulle mitään viikonloppuna, hienoo että Powerissa on liikettä viikonloppusinkin.
 
tilasin Powerista pe-la yönä tavaraa, tänään su tuli seurantakoodi ja lähetysilmoitus. Keskusvarastolta lähtee.

Verkkokauppa.com ei koskaan lähetä mulle mitään viikonloppuna, hienoo että Powerissa on liikettä viikonloppusinkin.
Itse tilasin eilen 09:20 tuotteen verkkiksen outletista ja 17:25 se lähetettiin. Ei hullummin heiltäkään
 
Verkkiksestä tulee nopsaan jos sattuu olemaan tavara valmiiksi Postin palveluvarastossa, muutaman kerran tilannut pe-iltana ja tuotu la päivällä lähikauppaan (sama kuin esim Telialta tilatessa, su n. klo 23?tilaus sisään ja ma klo 15 nouto smartboksista).
 
Multitronicista tilattu 8.9. tuote, jota oli varastossa kymmeniä. Soitin pari päivää sitten aspaan, eikä edelleenkään ole tullut tukkurilta. Kuulemma verkkokaupan saldot näyttävät vähän "hassusti", että tuotetta on heillä, vaikka sitä ei todellisuudessa ole heillä - vaan tukkurilla. Edelleenkin sivuilla lukee "tilaus käsittelyssä". Onko tässä jo kohta oikeus johonkin toimenpiteisiin?

Jaahas, juuri nyt katsoin ja saldot muutettu "tällä hetkellä ei saatavilla". On tämä ihmeellistä peliä. 3-4 päivän toimitusaikaa lupasi sivut tilatessa.
 
Onko Powerin linja ihan puhtaasti se, että hinta on se mikä hyllyn reunassa lukee, eikä näistä voi edes keskustella? Kyseessä reilu 300e tuote, jota oli vasta tarjouksessa huomattavasti halvemmalla, eli katetta kyllä oli välissä.
 
Onko Powerin linja ihan puhtaasti se, että hinta on se mikä hyllyn reunassa lukee, eikä näistä voi edes keskustella? Kyseessä reilu 300e tuote, jota oli vasta tarjouksessa huomattavasti halvemmalla, eli katetta kyllä oli välissä.
Voi keskustella. Kuten myös gigantissakin, yleensä niistä aina saa vähän alennusta.
 
Onko Powerin linja ihan puhtaasti se, että hinta on se mikä hyllyn reunassa lukee, eikä näistä voi edes keskustella? Kyseessä reilu 300e tuote, jota oli vasta tarjouksessa huomattavasti halvemmalla, eli katetta kyllä oli välissä.

Ei niissä tarjouksissa välttämättä katteesta tingitä. Valmistaja tai tukkuri voi antaa vaikkapa 50e alennusta myydyistä tuotteista tietyllä ajanjaksolla ja se siirretään hintaan alennuksena. Silloin myyjä saa saman katteen kuin täysihintaisesta.
 
tilasin Powerista pe-la yönä tavaraa, tänään su tuli seurantakoodi ja lähetysilmoitus. Keskusvarastolta lähtee.
Joko sait ?

Onko Powerin linja ihan puhtaasti se, että hinta on se mikä hyllyn reunassa lukee, eikä näistä voi edes keskustella? Kyseessä reilu 300e tuote, jota oli vasta tarjouksessa huomattavasti halvemmalla, eli katetta kyllä oli välissä.
Ihan vanhan aijan perinteisestä kaupankäyntiä, Verkkokauppa.com ja Lidl vao ne liikkeet jossa hyvin työlästä neuvotella hinnasta.

nimimerkki KLF mainitsikin niin se että joku tuote on joskus ollut eri hintainen ei takaa että siinä olisi katetta saati tinkivaraa ( myyjä siitä tinkisi.) Yritän sanoa että jos hinnoiteltu 300€, niin näillä tiedoilla se voi olla tiukka hinta, tai sellainen missä puolet "ilmaa" , jossa vain veivataan alle satasen hintamielikuvaa edes takasin, ja kontissa keskusvarastolle pakattuna yksikkö hinta 15€, toinen ääripää on sitten päärynä tuote jossa 600€ hintalappu "SVH" hinta on vähän että kannattaako.

Ja ei se ostohinta ole se juttu, vaan se mitä siitä saa, myydään tavaraa tappiollakkin.

En powerin yksityiskohtia tunne, missä raameissa ja kuin itsenäisesti voi hinnoista vääntää, mututuntumalla riippuu naamastakin.
 
Verkkokauppa.com hyvä palautuskokemus.

Ostin 128 gt muistikortin 18,99. Hinta laski viikon sisään 16,99. Menin palauttamaan hinnan vuoksi.
Antoi kaksi euroa erotuksena kolikkona ja jatkoin matkaa tuotteen kanssaa. Pian menee käyttöön, kun kännykän 64 Gt lisämuisti jo puoliksi täynnä.

Hyvää palvelua ja hinta oli halvempi mitä esim. Amazon.de.
 
Ei niissä tarjouksissa välttämättä katteesta tingitä. Valmistaja tai tukkuri voi antaa vaikkapa 50e alennusta myydyistä tuotteista tietyllä ajanjaksolla ja se siirretään hintaan alennuksena. Silloin myyjä saa saman katteen kuin täysihintaisesta.
Tismalleen noin toimii.

Powerin myymälässä ja netissä tosin lukee, että hintabotti seuraa hintoja päivittäin, eli jos löydät jostain saman halvemmalla niin kannattaa vinkata myyjälle.

Gigantissa ainakin tuo toimii, samoin jos läydät muualta halvemmalla palautusajan puitteissa, antavat erotuksen takaisin Gigantissa.
 
Gigantti ihan jees tilauksen perumiskokemus myös. Taitavat maksaa ihan rahaa siitä vuoden takaisesta näytönohjaimien tilauksen perumisesta. Toki piti se kuluttajariitalautakunnan prosessi käydä läpi, mutta sen jälkeen eivät nikotelleet enää.
 
Gigantissa ainakin tuo toimii, samoin jos läydät muualta halvemmalla palautusajan puitteissa, antavat erotuksen takaisin Gigantissa.

Eilen ei ainakaan Gigantissa tultu hinnassa vastaan, vaikka tuote (deco x60) oli satasen halvempi powerissa ja verkkiksessä. En tiedä vaikuttiko päällä oleva lahjakorttikampanja asiaan.
 
Itse palautin aiemmin ostamani AIO-tietokoneen viikko sitten Giganttiin ja palautus meni ongelmitta. Hieman omatunnossa kylläkin särähti kun kävin myöhemmin tarkistamassa mihin hintaan myyvät palauttamaani konetta, hp oli pudonnut 420€. Tuote sekä myyntipakkaus 100% myyntikelpoiset ja tehdasasetukset palautettuna mutta käytetty mikä käytetty.
 
Verkkokauppa.com pisti yllättäen.
Tilattu eilen 10:55 ja pakettiautomaatissa tänään 14:05.
Lienee ollut Postin logistiikka käytössä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 311
Viestejä
4 490 714
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom