Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Hp omen pelikone tuli tilattua tarjouksesta Gigantilta(ryzen 5600, radeon 6700xt maksoi 900e) ja miun tuurilla kone sökö, ei käynnistynyt ollenkaan. Kiikutin takaisin giganttiin ja totesivat rikkonaiseksi. Vastaavaa ei tietysti tuohon hintaan enään löytynyt varastosta ja tuotetta olisi tulossa vasta kuukauden päästä uudelleen varastoon ja ei osannut sanoa tätäkään 100% varmaksi.
Myyjä ehdotti sitten rahojen palautusta, mutta vaadin koneen lähettämistä huoltoon. Myyjältä vielä tuli vähän epäröivää kommenttia ja selitteli, että on kyllä hirveät ruuhkat huollossa. No kone lähti nyt huoltoon, katsotaan miten pitkään menee :D
 
Huollolle on sitten tietyt rajat kauan se saa kestää. Voit saada kohtuu edullisesti pelikoneen, mutta siinä voi kestää.
 
tilasin Powerista pe-la yönä tavaraa, tänään su tuli seurantakoodi ja lähetysilmoitus. Keskusvarastolta lähtee.

Verkkokauppa.com ei koskaan lähetä mulle mitään viikonloppuna, hienoo että Powerissa on liikettä viikonloppusinkin.
 
tilasin Powerista pe-la yönä tavaraa, tänään su tuli seurantakoodi ja lähetysilmoitus. Keskusvarastolta lähtee.

Verkkokauppa.com ei koskaan lähetä mulle mitään viikonloppuna, hienoo että Powerissa on liikettä viikonloppusinkin.
Itse tilasin eilen 09:20 tuotteen verkkiksen outletista ja 17:25 se lähetettiin. Ei hullummin heiltäkään
 
Verkkiksestä tulee nopsaan jos sattuu olemaan tavara valmiiksi Postin palveluvarastossa, muutaman kerran tilannut pe-iltana ja tuotu la päivällä lähikauppaan (sama kuin esim Telialta tilatessa, su n. klo 23?tilaus sisään ja ma klo 15 nouto smartboksista).
 
Multitronicista tilattu 8.9. tuote, jota oli varastossa kymmeniä. Soitin pari päivää sitten aspaan, eikä edelleenkään ole tullut tukkurilta. Kuulemma verkkokaupan saldot näyttävät vähän "hassusti", että tuotetta on heillä, vaikka sitä ei todellisuudessa ole heillä - vaan tukkurilla. Edelleenkin sivuilla lukee "tilaus käsittelyssä". Onko tässä jo kohta oikeus johonkin toimenpiteisiin?

Jaahas, juuri nyt katsoin ja saldot muutettu "tällä hetkellä ei saatavilla". On tämä ihmeellistä peliä. 3-4 päivän toimitusaikaa lupasi sivut tilatessa.
 
Onko Powerin linja ihan puhtaasti se, että hinta on se mikä hyllyn reunassa lukee, eikä näistä voi edes keskustella? Kyseessä reilu 300e tuote, jota oli vasta tarjouksessa huomattavasti halvemmalla, eli katetta kyllä oli välissä.
 
Onko Powerin linja ihan puhtaasti se, että hinta on se mikä hyllyn reunassa lukee, eikä näistä voi edes keskustella? Kyseessä reilu 300e tuote, jota oli vasta tarjouksessa huomattavasti halvemmalla, eli katetta kyllä oli välissä.
Voi keskustella. Kuten myös gigantissakin, yleensä niistä aina saa vähän alennusta.
 
Onko Powerin linja ihan puhtaasti se, että hinta on se mikä hyllyn reunassa lukee, eikä näistä voi edes keskustella? Kyseessä reilu 300e tuote, jota oli vasta tarjouksessa huomattavasti halvemmalla, eli katetta kyllä oli välissä.

Ei niissä tarjouksissa välttämättä katteesta tingitä. Valmistaja tai tukkuri voi antaa vaikkapa 50e alennusta myydyistä tuotteista tietyllä ajanjaksolla ja se siirretään hintaan alennuksena. Silloin myyjä saa saman katteen kuin täysihintaisesta.
 
tilasin Powerista pe-la yönä tavaraa, tänään su tuli seurantakoodi ja lähetysilmoitus. Keskusvarastolta lähtee.
Joko sait ?

Onko Powerin linja ihan puhtaasti se, että hinta on se mikä hyllyn reunassa lukee, eikä näistä voi edes keskustella? Kyseessä reilu 300e tuote, jota oli vasta tarjouksessa huomattavasti halvemmalla, eli katetta kyllä oli välissä.
Ihan vanhan aijan perinteisestä kaupankäyntiä, Verkkokauppa.com ja Lidl vao ne liikkeet jossa hyvin työlästä neuvotella hinnasta.

nimimerkki KLF mainitsikin niin se että joku tuote on joskus ollut eri hintainen ei takaa että siinä olisi katetta saati tinkivaraa ( myyjä siitä tinkisi.) Yritän sanoa että jos hinnoiteltu 300€, niin näillä tiedoilla se voi olla tiukka hinta, tai sellainen missä puolet "ilmaa" , jossa vain veivataan alle satasen hintamielikuvaa edes takasin, ja kontissa keskusvarastolle pakattuna yksikkö hinta 15€, toinen ääripää on sitten päärynä tuote jossa 600€ hintalappu "SVH" hinta on vähän että kannattaako.

Ja ei se ostohinta ole se juttu, vaan se mitä siitä saa, myydään tavaraa tappiollakkin.

En powerin yksityiskohtia tunne, missä raameissa ja kuin itsenäisesti voi hinnoista vääntää, mututuntumalla riippuu naamastakin.
 
Verkkokauppa.com hyvä palautuskokemus.

Ostin 128 gt muistikortin 18,99. Hinta laski viikon sisään 16,99. Menin palauttamaan hinnan vuoksi.
Antoi kaksi euroa erotuksena kolikkona ja jatkoin matkaa tuotteen kanssaa. Pian menee käyttöön, kun kännykän 64 Gt lisämuisti jo puoliksi täynnä.

Hyvää palvelua ja hinta oli halvempi mitä esim. Amazon.de.
 
Ei niissä tarjouksissa välttämättä katteesta tingitä. Valmistaja tai tukkuri voi antaa vaikkapa 50e alennusta myydyistä tuotteista tietyllä ajanjaksolla ja se siirretään hintaan alennuksena. Silloin myyjä saa saman katteen kuin täysihintaisesta.
Tismalleen noin toimii.

Powerin myymälässä ja netissä tosin lukee, että hintabotti seuraa hintoja päivittäin, eli jos löydät jostain saman halvemmalla niin kannattaa vinkata myyjälle.

Gigantissa ainakin tuo toimii, samoin jos läydät muualta halvemmalla palautusajan puitteissa, antavat erotuksen takaisin Gigantissa.
 
Gigantti ihan jees tilauksen perumiskokemus myös. Taitavat maksaa ihan rahaa siitä vuoden takaisesta näytönohjaimien tilauksen perumisesta. Toki piti se kuluttajariitalautakunnan prosessi käydä läpi, mutta sen jälkeen eivät nikotelleet enää.
 
Gigantissa ainakin tuo toimii, samoin jos läydät muualta halvemmalla palautusajan puitteissa, antavat erotuksen takaisin Gigantissa.

Eilen ei ainakaan Gigantissa tultu hinnassa vastaan, vaikka tuote (deco x60) oli satasen halvempi powerissa ja verkkiksessä. En tiedä vaikuttiko päällä oleva lahjakorttikampanja asiaan.
 
Itse palautin aiemmin ostamani AIO-tietokoneen viikko sitten Giganttiin ja palautus meni ongelmitta. Hieman omatunnossa kylläkin särähti kun kävin myöhemmin tarkistamassa mihin hintaan myyvät palauttamaani konetta, hp oli pudonnut 420€. Tuote sekä myyntipakkaus 100% myyntikelpoiset ja tehdasasetukset palautettuna mutta käytetty mikä käytetty.
 
Verkkokauppa.com pisti yllättäen.
Tilattu eilen 10:55 ja pakettiautomaatissa tänään 14:05.
Lienee ollut Postin logistiikka käytössä.
 
Verkkokauppa.com pisti yllättäen.
Tilattu eilen 10:55 ja pakettiautomaatissa tänään 14:05.
Lienee ollut Postin logistiikka käytössä.
Myös myymälätoimitukset yllättävän nopeita ja ilmaisia.

Sunnuntaina tilattu panssarilasi oli tänään maanantaina keskipäivällä jo noudettavana.
 
Tilasin Garmin Fenix 6S Elisalta ja kun oli jollekin vauvakädelle tehty se kello niin palautin sen. Mietin että mitähän laskuttavat kun olin käynnistänyt sen, ladannut sitä ja ottanut näytönsuojan pois mutta ei -> tuli täysi hyvitys.
Käsittääkseni Elisa perii aika herkästi tuotteista jonkun verran korvausta jos niitä on käytetty. Ja palautin toissapäivänä ja tänään tuli hyväksyntä palautuksesta.
 
Tilasin Garmin Fenix 6S Elisalta ja kun oli jollekin vauvakädelle tehty se kello niin palautin sen. Mietin että mitähän laskuttavat kun olin käynnistänyt sen, ladannut sitä ja ottanut näytönsuojan pois mutta ei -> tuli täysi hyvitys.
Käsittääkseni Elisa perii aika herkästi tuotteista jonkun verran korvausta jos niitä on käytetty. Ja palautin toissapäivänä ja tänään tuli hyväksyntä palautuksesta.
Kaikki varastoihmiset eivät ole niin tarkkoja. Meillä palautettu monesti kuvailemallasi tavalla kokeiltua elektroniikkaa nettiin.
 
Osaako joku sanoa, että ottaako verkkokauppa.com käytössä käyneen prosessorin takaisin mukisematta?
 
Mitens.. jos netistä ostaa jokun kellon johon on ostettu gigantin 2v tuoteturva.. niin siirtyykö se tuoteturva uudelle omistajalle kun ostan kellon yksityiseltä? Ja mikähän on omavastuu gikantin tuoteturvassa kun en semmoista tietoa netistä löytänyt?
 
Mitens.. jos netistä ostaa jokun kellon johon on ostettu gigantin 2v tuoteturva.. niin siirtyykö se tuoteturva uudelle omistajalle kun ostan kellon yksityiseltä? Ja mikähän on omavastuu gikantin tuoteturvassa kun en semmoista tietoa netistä löytänyt?
Onko siis kyse tuollaisesta tuoteturva vakuutuksesta?

Melkoisia ehtoja noissa näyttäisi olevan, riippuu millainen tuoteturva siihen on hankittu ja sen ehtojen mukaan mennään (sama omavastuun kohdalla). Osa näyttäisi olevan aikas henkilökohtaisia, joten siirtyminen riippunee paljolti juurikin ehdoista. Myyjän tulisi selvitellä asiat Gigantin kanssa, ennenkuin lupailee mitään mielestäni...
 
Tilattiin gigantista pelihiiri joka viikon jälkeen lakkasi toimimasta usb3 ja 2 porteissa ja jälkimäiseen liitettynä windows antoi myös varoituksen virran käytöstä, johto myös kuumeni huomattavasti..

Luulisi menevän takuuseen?
 
Tilattiin gigantista pelihiiri joka viikon jälkeen lakkasi toimimasta usb3 ja 2 porteissa ja jälkimäiseen liitettynä windows antoi myös varoituksen virran käytöstä, johto myös kuumeni huomattavasti..

Luulisi menevän takuuseen?
Tai voi vaan palauttaakin ja ottaa uuden tilalle, pääsee varmaan helpommalla.
 
Tilattiin gigantista pelihiiri joka viikon jälkeen lakkasi toimimasta usb3 ja 2 porteissa ja jälkimäiseen liitettynä windows antoi myös varoituksen virran käytöstä, johto myös kuumeni huomattavasti..

Luulisi menevän takuuseen?
Kannattaa mainita mikä valmistaja/malli kyseessä, jos muitakin ostajia ja on laajempaakin ongelmaa tuossa...
 
Tilattiin gigantista pelihiiri joka viikon jälkeen lakkasi toimimasta usb3 ja 2 porteissa ja jälkimäiseen liitettynä windows antoi myös varoituksen virran käytöstä, johto myös kuumeni huomattavasti..

Luulisi menevän takuuseen?
Ainakin G Pro Wirelesskin meni suoraan vaihtona, kun rulla hajosi, eli tuskin mitään hiiriä korjataan, kun tuokin oli silloin 130e hiiri. Eli kun kerrot, että on tällaista vikaa, niin eiköhän sieltä lyödä suoraan uusi hiiri käteen.

e. Ja Verkkiksessäkin ollut sama homma, hiiressä jotain vikaa, niin suoraan uusi hiiri/vastaava tilalle.
 
Kannattaa mainita mikä valmistaja/malli kyseessä, jos muitakin ostajia ja on laajempaakin ongelmaa tuossa...
Kyseessä on Logitech G502 Hero usb hiiri

Kiitos vastauksista, pitää ens viikolla käydä asioimassa miten homma menee, päivittelen tänne myös miten käy.
 
Onko siis kyse tuollaisesta tuoteturva vakuutuksesta?

Melkoisia ehtoja noissa näyttäisi olevan, riippuu millainen tuoteturva siihen on hankittu ja sen ehtojen mukaan mennään (sama omavastuun kohdalla). Osa näyttäisi olevan aikas henkilökohtaisia, joten siirtyminen riippunee paljolti juurikin ehdoista. Myyjän tulisi selvitellä asiat Gigantin kanssa, ennenkuin lupailee mitään mielestäni...
Viikon etelänloman jälkeen itselleni on selvinnyt että sain vaihdettua Gikantin vakuutuksen omiin nimiin kun postitin heille torin viestiketjut jossa ostin kellon ja org. kuitista kuvan
 
Olisiko kenelläkään tieto minkälaista hyvitystä voisi vaatia jos Gigantti toimitti läppärin joka ei vastaa sivuilla olevia specsejä (toimitetussa koneessa ainakin väärä muistikonfiguraatio, käyttis, alempi blutooth-versio ja pienempi web-kameran resoluutio) ?
 
Olisiko kenelläkään tieto minkälaista hyvitystä voisi vaatia jos Gigantti toimitti läppärin joka ei vastaa sivuilla olevia specsejä (toimitetussa koneessa ainakin väärä muistikonfiguraatio, käyttis, alempi blutooth-versio ja pienempi web-kameran resoluutio) ?
Mihinkään lakiin perustuvaa hyvitystä tuskin voi vaatia, mutta laitteen voi palauttaa ja sitten korvauksen bensoista jne. Toinen asia on sitten se, haluaako Gigantti hyvittää jotain, jotta et palauta konetta, vaan pidät sen.
 
Mihinkään lakiin perustuvaa hyvitystä tuskin voi vaatia, mutta laitteen voi palauttaa ja sitten korvauksen bensoista jne. Toinen asia on sitten se, haluaako Gigantti hyvittää jotain, jotta et palauta konetta, vaan pidät sen.
Pitää katsoa miten tuon kanssa menee.
 
Viimeksi muokattu:
Olisiko kenelläkään tieto minkälaista hyvitystä voisi vaatia jos Gigantti toimitti läppärin joka ei vastaa sivuilla olevia specsejä (toimitetussa koneessa ainakin väärä muistikonfiguraatio, käyttis, alempi blutooth-versio ja pienempi web-kameran resoluutio) ?
Mitä tilausvahvistuksessa lukee? Selväähän se on että pitää toimittaa oikeilla spekseillä oleva kone eikä huonompaa.
 
Olisiko kenelläkään tieto minkälaista hyvitystä voisi vaatia jos Gigantti toimitti läppärin joka ei vastaa sivuilla olevia specsejä (toimitetussa koneessa ainakin väärä muistikonfiguraatio, käyttis, alempi blutooth-versio ja pienempi web-kameran resoluutio) ?
Palauttaessa tuotetta voit vaatia matkakuluja, jotka korvataan halvimman kulkutavan mukaan. Muuta korvausvelvollisuutta ei Gigantilla ole.
 
Korvausvelvollisuutta ei ole mutta hinnanalennusta voi ja kannattaakin pyytää jos kone on muuten sellainen että sen haluaa pitää.. Sitä en osaa sanoa miten Gigantti noihin suhtautuu vai antaako vaihtoehdoiksi pitämisen ilman hyvitystä tai palauttamisen..
 
Gikanttiin vein sähköhampu harjan takas kun oli lähes 2v vanha. Siitä oli revennyt se silikoni pinnoite.. antoi kyselemättä uuden hyllystä takuuna. Hommat toimi hienosti. Kiitos.
 
Palauttaessa tuotetta voit vaatia matkakuluja, jotka korvataan halvimman kulkutavan mukaan. Muuta korvausvelvollisuutta ei Gigantilla ole.
Entäs jos haluaa sellaisen läppärin minkä on tilannut, kysyjä halusi hyvitystä, mutta jos myyjä ei halua maksaa sellaista hyvitystä mikä tyydyttäisi ostajaa, niin sitten kannattaa tai oikeastaan pitää vaatia se mitä ostanut.

Käyttis päivitettävissä, jos siis joku home, ja prota kaupattu. Muistia voivat asentaa riippuen mallista, mutta BT päivitys voi olla vielä haasteellisempaa, ja tuo web kamera voi viimeistään johtaa siihen että myyjä vaihtaa laitteen luvattuun.
 
Entäs jos haluaa sellaisen läppärin minkä on tilannut, kysyjä halusi hyvitystä, mutta jos myyjä ei halua maksaa sellaista hyvitystä mikä tyydyttäisi ostajaa, niin sitten kannattaa tai oikeastaan pitää vaatia se mitä ostanut.

Käyttis päivitettävissä, jos siis joku home, ja prota kaupattu. Muistia voivat asentaa riippuen mallista, mutta BT päivitys voi olla vielä haasteellisempaa, ja tuo web kamera voi viimeistään johtaa siihen että myyjä vaihtaa laitteen luvattuun.
Joo. Itse sain aikanaan 50€ lahjakortin, kun olikin 500w bronze poweri koneessa vaikka piti olla 550w gold. Toki ensin tarjottiin palautusoikeuden käyttöä, mutta pyysin itse hyvitystä. Noiden speksien olisi kyllä hyvä olla kohdallaan myyjän ja asiakkaan eduksi
 
Olisiko kenelläkään tieto minkälaista hyvitystä voisi vaatia jos Gigantti toimitti läppärin joka ei vastaa sivuilla olevia specsejä (toimitetussa koneessa ainakin väärä muistikonfiguraatio, käyttis, alempi blutooth-versio ja pienempi web-kameran resoluutio) ?

Tarkistapa mikä on koneen pohjassa oleva mallinumero, täsmääkö se pakettiin, kuittiin ja siihen mitä on netissä myynnissä?
 
Tarkistapa mikä on koneen pohjassa oleva mallinumero, täsmääkö se pakettiin, kuittiin ja siihen mitä on netissä myynnissä?
Täsmää. Mallinumero ja EAN. Gigantin antamat tekniset ominaisuudet eivät vain vastaa mitä paketissa on. Esim. ei ole mainittua taustavalaistua näppäimistöä.
Malli numerolla löytyy hetken kaivamisen jälkeen valmistajan sivuilta läppäri joka vastaa saatua mutta siinäkin se ero että ei voi käyttistä vaihtaa (ohjeiden mukaan järjestelmänpalautuksessa pitäisi olla win10pro ja win11pro vaihtoehdot mutta koneessa on vain win11pro).
 
Viimeksi muokattu:
Täsmää. Mallinumero ja EAN. Gigantin antamat tekniset ominaisuudet eivät vain vastaa mitä paketissa on. Esim. ei ole mainittua taustavalaistua näppäimistöä.
Malli numerolla löytyy hetken kaivamisen jälkeen valmistajan sivuilta läppäri joka vastaa saatua mutta siinäkin se ero että ei voi käyttistä vaihtaa (ohjeiden mukaan järjestelmänpalautuksessa pitäisi olla win10pro ja win11pro vaihtoehdot mutta koneessa on vain win11pro).
Emännällä kävi samalla tavalla, oli tosin muistaakseni DNA:n verkkokauppa mutta sama juttu. Speksit eivät pitäneet yhtään paikkaansa nettisivulla, esimerkiksi ei ollut numeronäppistä vaikka spekseissä oli ja jotkut muutkin tiedot oli pielessä. Palautus onneksi onnistui kun ilmoitti että ei vastaa speksejä. Tuon jälkeen on tullut aina tarkistettua suoraan valmistajan sivuilta laitteiden speksit ja on tullut huomattua että yllättävän usein noissa on virheitä.
 
Täsmää. Mallinumero ja EAN. Gigantin antamat tekniset ominaisuudet eivät vain vastaa mitä paketissa on. Esim. ei ole mainittua taustavalaistua näppäimistöä.
Malli numerolla löytyy hetken kaivamisen jälkeen valmistajan sivuilta läppäri joka vastaa saatua mutta siinäkin se ero että ei voi käyttistä vaihtaa (ohjeiden mukaan järjestelmänpalautuksessa pitäisi olla win10pro ja win11pro vaihtoehdot mutta koneessa on vain win11pro).
Olenko nyt ymmärtänyt oikein, ostit etämyynnistä läppärin, ja myyjä toimitta aivan väärän, siis ominaisuuksiltaan väärän, joku krypitinen EAN koodi oli oikein.

Tarkistit sisällön, ja totesit sen vääräksi. Nyt paketti odottaa pöydällä eniten toivot hyvitystä, rahaa. Eli virheet ei ole ylitsepääsemätön haitta.

Myyjä voi korjata virheensä, joten ei se välttämättä rahaa ole tyrkyttämässä.

Jos taasen puutteet on sellaisia että ne sinulle tärkeitä, eli joka tapauksessa hankit sellaisen mitä olet tilannut, niin mikä sulle paras niin vähän riippuu mihin rahaa saat haluamasi, eli onko kaupanpurku, tai sellaisen tuotteen toimittaminen mitä luvattu sinulle sinulle edullisempi vaihtoehto.


Myyjään et ole vielä ottanut yhteyttä, ja myyjän ehdotuksia/tarjouksista ei ole vielä tietoa.

voi käyttistä vaihtaa (ohjeiden mukaan järjestelmänpalautuksessa pitäisi olla win10pro ja win11pro vaihtoehdot mutta koneessa on vain win11pro).
Nykyään alunperin WIn10 versiolla julkaistut tietokoneet tuppaa tulemaan "tuoreemmalla päivityksellä" eli yhdellä toista. Tiedä sitten miten kuluttajakaupassa menee jos kinaa, tai siis riittääkö että voi asentaa sen kympin.

Edit:
Tuosta päätellen, olet koneen käynnistänyt ja yrittänyt järjestelmäpalautusta.
 
Viimeksi muokattu:
Noissa valmistajan toimittamissa datasheeteissä on myös paljon virheitä, joita joutuu korjaamaan myös jälkikäteen, eli kannattaa kyllä palauttaa laite ja ehdottaa myös korjausta tuotesivulle.
 
Pistetääs vähän posia Verkkokauppa.comista.
Tilasin sieltä suojakuoren, perus kuntoluokka B "voi sisältää pieniä käytönjälkiä" jne.
No, sehän oli aivan täysin naarmuilla koko kuori, varmaan ollut jollain sen kuukauden käytössä kesällä festareita kierrellessä ja sitten silmät kirkkaana palautettu.

Reklamaatio kuvien kera sähköpostilla, ei tainnu mennä ku pari tuntia niin tuli vastaus "pahoittelemme asiaa" ja korvauksena koko tuotteen hinta toimituskuluineen hyvitetty. Jäi kyllä aika hyvä maku tästä reklamaatiosta :tup:
 
Olenko nyt ymmärtänyt oikein, ostit etämyynnistä läppärin, ja myyjä toimitta aivan väärän, siis ominaisuuksiltaan väärän, joku krypitinen EAN koodi oli oikein.

Nykyään alunperin WIn10 versiolla julkaistut tietokoneet tuppaa tulemaan "tuoreemmalla päivityksellä" eli yhdellä toista. Tiedä sitten miten kuluttajakaupassa menee jos kinaa, tai siis riittääkö että voi asentaa sen kympin.

Edit:
Tuosta päätellen, olet koneen käynnistänyt ja yrittänyt järjestelmäpalautusta.

Aika paljon oli väärää kaupan kuvauksessa. EAN ja mallinumerolla valmistajan sivuilla muuten oikein, paitsi valmistajan mukaan pitäisi todellakin olla koneessa mahdollisuus downgradata win10 pro:hon (jota ei koneessa ole). Gigantista oli pistänyt jonkun paikallisen kivijalka myymälän junnun soittamaan joka ei tiennyt koneista eikä kaupan peruskonsepteista juuri mitään. Yritti vetää jotain hard sale - linjaa ja meni ihan ufoksi kun en suostunut Lenovoa ottamaan vastaan (koska kiinnijuotettu 8gb muisti, tilatussa 2 sodim solottia - tarkoituksena oli upgradata 32gb:n jossain vaiheessa). Pyysin asiakaspalvelusta että joku joka oikeasti ymmärtää jostain ottaisi yhteyttä niin saisi jotenkin järkevästi keskusteltua tuon läpi. Kaupanpurkua ehdottivat myös mutta ihan opinnäytetyötä varten kiinnostaa nähdä pitääkö vetää kuluttajariitahässäkän kautta ennenkuin saa sitä mistä on jo maksettu.
 
Aika paljon oli väärää kaupan kuvauksessa. EAN ja mallinumerolla valmistajan sivuilla muuten oikein, paitsi valmistajan mukaan pitäisi todellakin olla koneessa mahdollisuus downgradata win10 pro:hon (jota ei koneessa ole). Gigantista oli pistänyt jonkun paikallisen kivijalka myymälän junnun soittamaan joka ei tiennyt koneista eikä kaupan peruskonsepteista juuri mitään. Yritti vetää jotain hard sale - linjaa ja meni ihan ufoksi kun en suostunut Lenovoa ottamaan vastaan (koska kiinnijuotettu 8gb muisti, tilatussa 2 sodim solottia - tarkoituksena oli upgradata 32gb:n jossain vaiheessa). Pyysin asiakaspalvelusta että joku joka oikeasti ymmärtää jostain ottaisi yhteyttä niin saisi jotenkin järkevästi keskusteltua tuon läpi. Kaupanpurkua ehdottivat myös mutta ihan opinnäytetyötä varten kiinnostaa nähdä pitääkö vetää kuluttajariitahässäkän kautta ennenkuin saa sitä mistä on jo maksettu.
Tuo onkin mielenkiintoinen keissi, jos tilaamaasi konetta ei ole edes olemassa, niin miten sellaisen voi myyjä toimittaa. Jos kuitenkin mallinumero täsmää saamaasi, niin virhe on tietysti selvä, mutta kenenkä päässä. Voi hyvin olla, että KKV suosittaa hinnanalennusta tai kaupanpurkua, jos tuollaista konetta ei siis ole edes olemassa samalta valmistajalta. Toki voihan KKV katsoa, että pitää saada toiselta valmistajalta samoilla spekseillä oleva kone.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 335
Viestejä
4 885 424
Jäsenet
78 801
Uusin jäsen
rafte

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom