Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Kyllähän esimerkiksi nuo akkojen rättikaupat ovat ruvenneet bannailemaan porukkaa järjettömien palautusmäärien takia niin miksei verkkiskin tekisi samaa. Tiedän ainakin kaksi naispuolista henkilöä joilta tilaukset pistettiin jäihin sen takia kun tilasivat isoja määriä monta kertaa ja palauttivat aina suurimman osan ilmaisella palautuksella. Ihan pienistä määristä en tiedä tuota tapahtuneen vaan oikeasti kymmenistä ellei sadoista tuotteista.
En tiedä yksityiskohtia, mutta jos liikkeen markkinointi idea on se että sovitakotona, ja jos asiakas tekee niin ja palauttaa loput, niin hän käyttää palvelua jota markkinoitu.

Vaatteiden kanssa harva tietää etämyynnissä mikä on sopiva, joten järkevää tilata isompi setti, sovittaa ja valita ne mitkä sopii/miellyttää ja palauttaa loput. Siis nimenomaan kerralla. Jolloin homma hoituu kerralla.

Jos asiakas on ostamassa paitulin, housut ja pusakan, valitsee kustakin yhden tai useamman mallin ja kustakin mallista arivioidun oikean koon ja sen viereisen. Jos valinnat osuu kohdilleen, niin kotiin jää kolme, toistakymmentä palautetaan, jos kaikki housut oli kuraa, niin vain paituli ja pusakka. Jos myyjä alkaa tälläistä asiakasta boikoitoimaan, niin ehkä sitä myyjääkin pitäisi boikotoida.


Edit
Vaatekaupassa ammattitaitoinen myyjä voi sen koonkanssa auttaa, ja siellä ei tarvi kaikkea kantaa kerralla sovituskoppiin, vaan kokeillaan yhtähousua, ja sen jälkeen myyjä tuo isompaa tai pienempää. Jos ei hyvä, niin kokeillaan toista mallia jne.
 
Verkkis ja muutkin eivät niinkään mieti asiakkaan X palautusprosenttia, vaan vertaavat hänen tuotekohtaista palautusprosenttia muiden asiakkaiden palautusprosentteihin.

Esimerkki: jos palautan 10 tuotteesta 3, palautusprosenttini on 30%. Mutta jos noiden tuotteiden keskimääräinen palautusprosentti on 30%, niin en laita soimaan mitään hälytyskelloja tai joudu lähellekään mustaa listaa.

Toisaalta jos palautan 50 tuotteesta 5, niin palautusprosenttini on 10%. Mutta jos kaikkien noiden tuotteiden palautusprosentti on 0,5%-2,5%, niin hälytyskellot alkavat soimaan: vaikutan vaativammalta tai hankalammalta asiakkaalta, koska palautan noin 4-5-kertaisesti useammin kuin muut asiakkaat keskimäärin.

En usko että kukaan menee suoraan datan perusteella mustalle listalle, vaan aina joku ihminen erikseen tarkistaa ostos- ja palautushistoriaa. Alle promille Verkkiksen asiakkaista varmaankin mustalla listalla. Lähes kaikki varmaankin ihan relevantin ja hyvin perustellun syyn takia. Tietenkin miljoonista asiakkaista löytyy satoja mustalla listalla olevia. Kun taas 500 asiakkaan kivijalkakukkakaupalla tuskin on ketään mustalla listalla.
 
Vaihdoin koneeseen uuden virtalähteen ja oli tarkoitus laittaa vanha Corsair HX750i myyntiin. Irroitettuani sen koneesta huomasin kuitenkin, että sen sisällä on jokin osa irti. Eli virtalähteestä kuului kolinaa kun sitä käänteli.

Verkkiksestä ostettu, joten vein sinne huolto-/palautustiskille. Parin päivän päästä tuli ilmoitus, että tuotteesta on tehty hyvitys asiakastililleni. Palauttivat siis koko 165,90 EUR kauppasumman lähes 4 vuotta vanhasta virtalähteestä(!). Ei voi valittaa :).
 
Yleisellä tasolla, aika perseestä toi hokema kauppias saa valita asiakkaansa kuha ei syrjii. Miksei vaan yksiselitteisesti, että kauppias saa valita asiakkaansa? Jos mä kauppiaana rupeen seuraiee mustalaista niin sittenpä saan seurata. Veetuttaa tollaiset syrjintä lait
 
Itselläni vähän Veikon koneesta jäänyt huonoa kokemusta viimeaikoina, lähinnä verkkosivujen osalta. Tilasin kuulokkeet joskus viime kuussa kun VK oli ainoa kauppa jossa niitä oli saatavilla (varastosaldo näytti saatavuutta samalle viikolle). No laitoin luurit tilaukseen ja kolme viikkoa putkeen saatavuus siirtyi aina seuraavalle päivälle ja lopulta pomppasi 2 kuukauden päähän jolloin päädyin perumaan tilauksen. Huvitti kun soitin joku puolitoista viikkoa tilauksen jälkeen asiakaspalveluun kysyäkseni todellista saatavuustietoa, niin latoivat samaa "joo näyttäis että huomenna tulee" sieltäkin.

Nyt tilasin iPad Airin viikko sitten, koska saatavuutta oli ennusteltu tämän viikon perjantaille - ja saatavuus pomppasi 2 viikkoa eteenpäin kun tuo loppupäivä tuli eteen.

Jotenkin hämää miksei tuolla voisi olla vaan jotain "ei saatavilla" tai "loppu maahantuojalta" -huomautusta sen sijaan että valehdellaan kylmän viileästi joku hyvältä näyttävä saatavuusennuste.
 
Verkkis ja muutkin eivät niinkään mieti asiakkaan X palautusprosenttia, vaan vertaavat hänen tuotekohtaista palautusprosenttia muiden asiakkaiden palautusprosentteihin.

Esimerkki: jos palautan 10 tuotteesta 3, palautusprosenttini on 30%. Mutta jos noiden tuotteiden keskimääräinen palautusprosentti on 30%, niin en laita soimaan mitään hälytyskelloja tai joudu lähellekään mustaa listaa.

Toisaalta jos palautan 50 tuotteesta 5, niin palautusprosenttini on 10%. Mutta jos kaikkien noiden tuotteiden palautusprosentti on 0,5%-2,5%, niin hälytyskellot alkavat soimaan: vaikutan vaativammalta tai hankalammalta asiakkaalta, koska palautan noin 4-5-kertaisesti useammin kuin muut asiakkaat keskimäärin.

En usko että kukaan menee suoraan datan perusteella mustalle listalle, vaan aina joku ihminen erikseen tarkistaa ostos- ja palautushistoriaa. Alle promille Verkkiksen asiakkaista varmaankin mustalla listalla. Lähes kaikki varmaankin ihan relevantin ja hyvin perustellun syyn takia. Tietenkin miljoonista asiakkaista löytyy satoja mustalla listalla olevia. Kun taas 500 asiakkaan kivijalkakukkakaupalla tuskin on ketään mustalla listalla.
Onko taustalla sisäpiiritietoa ?

Hyvä jos siellä robotiikan jälkeen on ihmiskäsittely, ja siis ihan oikeasti tonkii taustoja ja syitä, eikä vain ruksaa päivän ajoa hyväksytyksi.

Eli jos myyjä tarjoaa kotiin kokeiltavaksi, kun osaaminen ei riitä, ja asiakas kantaa laitteita takaisin kun eivät täytä vaatimuksia, asiakas tekee myyjän työt ja saa porttikiellon, jos siellä vaan kontrolleri näkee että kaveri vaan vaihtaa toiseen laitteeseen.

Jos siis rekisteröityneenä palautellut.
 
Tilasin gigantin varaa ja nouda jutulla myymälästä haettavaksi tavaran. Ehdot vähän epäselvät, mutta tuolla sanotaan käsittääkseninettä jos 2 viikossa ei hae niin tilaus katsotaan peruutetuksi. Varmaan tuossa samalla sitten palauttavat rahat?

Ajatuksena siis oli nyt tilata ja haen tuon viikon päästä jos ei tule muualle parempaa black friday tarjousta ja jos tulee niin ostan muualta ja jätän tuon hakematta.

Aika typerä tämä verrattuna verkkokauppa.com systeemiin kun tässä pitää maksaa heti eikä saa maksaa vasta noudon yhteydessä.
 
Tilasin gigantin varaa ja nouda jutulla myymälästä haettavaksi tavaran. Ehdot vähän epäselvät, mutta tuolla sanotaan käsittääkseninettä jos 2 viikossa ei hae niin tilaus katsotaan peruutetuksi. Varmaan tuossa samalla sitten palauttavat rahat?

Ajatuksena siis oli nyt tilata ja haen tuon viikon päästä jos ei tule muualle parempaa black friday tarjousta ja jos tulee niin ostan muualta ja jätän tuon hakematta.

Aika typerä tämä verrattuna verkkokauppa.com systeemiin kun tässä pitää maksaa heti eikä saa maksaa vasta noudon yhteydessä.
Gigantin omilta sivuilta saat peruttua itse ja raha palautui itselleni ainakin samantien luottokortille
 
Tilasin gigantin varaa ja nouda jutulla myymälästä haettavaksi tavaran. Ehdot vähän epäselvät, mutta tuolla sanotaan käsittääkseninettä jos 2 viikossa ei hae niin tilaus katsotaan peruutetuksi. Varmaan tuossa samalla sitten palauttavat rahat?

Ajatuksena siis oli nyt tilata ja haen tuon viikon päästä jos ei tule muualle parempaa black friday tarjousta ja jos tulee niin ostan muualta ja jätän tuon hakematta.

Aika typerä tämä verrattuna verkkokauppa.com systeemiin kun tässä pitää maksaa heti eikä saa maksaa vasta noudon yhteydessä.
Aikaisemminhan Gigantissa pystyi varaamaan ennen noutamista, mutta olisiko sitten tullut liikaa hupivarauksia? Varsinkin kun varaamaan pystyi ilman mitään varmistettuja tietoja, eli jokuhan on voinut kiusallaan vaan varailla tuotteita ilman aikomustakaan hakea. Ja eikös Verkkokaupassa nuo nettitilaukset tule niin, että ne toimitetaan myymälään, eikä että noudat myymälän saldolta? Tällöin ei tule riskiä, että myymälästä loppuu myytävä noihin hupivarauksiin.
 
Kaveri ihmetteli, kun Verkkokauppa.comin tilaukset peruuntuvat heti tilauksen jälkeen. Aspasoiton seurauksena kaveri on saanut "ostokiellon" ko. liikkeeseen, koska suuri osa Outletistä ostetuista audiotuotteista on palautettu kokeilun jälkeen. Kaverilla on kuitenkin n. 11k€ ostettuja retail-tuotteita VK:sta viimeisen parin vuoden ajalta. Kuinka yleistä ja laillista tämmöinen on? Mitään käyttösääntöjen vastaista tms. ei ole käsittääksemme rikottu, eikä Verkkokauppa ole varoittanut toiminnasta millään lailla.

Tässähän siis todennäköisesti oli "kaveri" kyseessä etkä sinä itse, niin ihan vilppittömästi mielenkiinnosta, mitä kaikkea onnistui palautella ja ostaa uusiksi?

Telkkariketjut on hyvä esimerkki siitä että tilataan "testiin" ja jos vähän valovuotoa reunassa niin takaisin lähtee.
 
Tässähän siis todennäköisesti oli "kaveri" kyseessä etkä sinä itse, niin ihan vilppittömästi mielenkiinnosta, mitä kaikkea onnistui palautella ja ostaa uusiksi?

Telkkariketjut on hyvä esimerkki siitä että tilataan "testiin" ja jos vähän valovuotoa reunassa niin takaisin lähtee.
Toisaalta telkkarit on kalliita, joten jos ostaa tuhansilla euroilla sellaisen niin toivoisi saavansa priimaa.
 
Telkkariketjut on hyvä esimerkki siitä että tilataan "testiin" ja jos vähän valovuotoa reunassa niin takaisin lähtee.
Kauppa ulkoistaa osaavan palvelun asiakkaalle, asiakkaan kotiin.

Ja kauppa myy sen surkeuden seuraavalle pienellä alennuksella, ei mainitse sanallakaan vaikka palauttaja olisi ongelmista kertonut. (siis edes silloin kun ongelma ei ole jotain pilkun nysväämistä)
 
Tässähän siis todennäköisesti oli "kaveri" kyseessä etkä sinä itse, niin ihan vilppittömästi mielenkiinnosta, mitä kaikkea onnistui palautella ja ostaa uusiksi?

Telkkariketjut on hyvä esimerkki siitä että tilataan "testiin" ja jos vähän valovuotoa reunassa niin takaisin lähtee.

Kuulokkeita, kaiuttimia. Audiopuolen juttuja siis. Kaikki outletistä ostettuja käytettyinä, osa palautettu ulkoisten virheiden takia ja loput äänimaailman vuoksi. Kerättiin huvin vuoksi verkkisostokset Exceliin ja palautusprosentti oli 30, vaikka Verkkokaupan aspan mukaan "suurin osa." Kappalemäärällisesti n. 10 palautusta vuoden sisään, rahamääräisesti n. 15k€.

Edit: kaveri keräilee siis kuulokkeita, harrastus siinä missä muukin. Itse en näe tässä mitään erikoista, koska kyse on kuitenkin käytettyjen tuotteiden palauttelusta.
 
Viimeksi muokattu:
voisiko olla siten siitä kiinni että tuotteet palautetaan aina palautusajan ihan viimeisinä päivinä, eli voi näyttää siltä, että käytetään niin pitkään kuin mahdollista ja sitten palautetaan? Toinen spekulaatio liittyy sitten tuohon palautustapaan. Menikö tuotteet postissa takaisin ja missä kunnossa, oliko pakattu hyvin vai huonosto jne...
 
Kuulokkeita, kaiuttimia. Audiopuolen juttuja siis. Kaikki outletistä ostettuja käytettyinä, osa palautettu ulkoisten virheiden takia ja loput äänimaailman vuoksi. Kerättiin huvin vuoksi verkkisostokset Exceliin ja palautusprosentti oli 30, vaikka Verkkokaupan aspan mukaan "suurin osa." Kappalemäärällisesti n. 10 palautusta vuoden sisään, rahamääräisesti n. 15k€.
Eli kahdessa vuodessa ostanut firmalta ehkä reilulla kymmpitonnilla, vuoden sisään palauttanut tavaraa viidellätoista tuhannella.

Ostiko myymälä outletista vai verkkokauppan outletistä, vai sekä että, Välttämättä asiakaspalvelia ei näe kaikkia henkilön ostoksia.

Nettipuolen outletissa tosiaan jutuu ostamaan täysin sokkona, tai siis sen tekstikuvauksen perusteella , en tiedä voiko palauttaa myymälään.

Mutta jos ihan "ihmisen" kanssa asiaa käyty, niin viesti ilmeisen selkä, kannattaa katsella muita kauppoja. Tai myymälässä hupparipäällä, jos ihan väen väksin haluaa yrittää.
 
Ilmoitin Amazon.fr chatissa 17.11 että näytönohjain sirisee liikaa omiin korviin ja sanoivat että palauta se niin saat rahat takaisin. Sain DHL palautuslapon ja vein paketin Ärrälle samantien torstaina 17.11
Tarkistin äsken koodilla ja paketista lukee vaan että koodi luotu tuolloin 17.11 kun Amazonin chat teki palautuslapon. Postin chat / Saksan DHL / Amazon ei osaa auttaa. Eikö noi Postin kuskit skannaa kuljettamiaan DHL palautuksia kun siitä ei DHL eikä Postin seurantaan mitään päivityksiä? Amazon pyysi että odottelisin pari viikkoa.
 
Ilmoitin Amazon.fr chatissa 17.11 että näytönohjain sirisee liikaa omiin korviin ja sanoivat että palauta se niin saat rahat takaisin. Sain DHL palautuslapon ja vein paketin Ärrälle samantien torstaina 17.11
Tarkistin äsken koodilla ja paketista lukee vaan että koodi luotu tuolloin 17.11 kun Amazonin chat teki palautuslapon. Postin chat / Saksan DHL / Amazon ei osaa auttaa. Eikö noi Postin kuskit skannaa kuljettamiaan DHL palautuksia kun siitä ei DHL eikä Postin seurantaan mitään päivityksiä? Amazon pyysi että odottelisin pari viikkoa.
Tsekkasitko sieltä Ärrältä ettei ole jäänyt nurkkiin pyörimään?
 
Ilmoitin Amazon.fr chatissa 17.11 että näytönohjain sirisee liikaa omiin korviin ja sanoivat että palauta se niin saat rahat takaisin. Sain DHL palautuslapon ja vein paketin Ärrälle samantien torstaina 17.11
Tarkistin äsken koodilla ja paketista lukee vaan että koodi luotu tuolloin 17.11 kun Amazonin chat teki palautuslapon. Postin chat / Saksan DHL / Amazon ei osaa auttaa. Eikö noi Postin kuskit skannaa kuljettamiaan DHL palautuksia kun siitä ei DHL eikä Postin seurantaan mitään päivityksiä? Amazon pyysi että odottelisin pari viikkoa.

Aina ei näy mitään vaiheita nuissa vaikka, niitten labelilla liilkuukin.
Itellä monesti käynyt niin, että ainut ilmotus on kun maksavat rahnat takasin ja kerran ei tullu sitäkään, kun hukkasivat paketin, mutta maksovat sitten silti, kun pyysin :)
 
Postilta tuli äsken vastaus kysymykseeni, eli kyseessä on tosiaan DHL:n palautus,jolloin tämä kuljetetaan heidän kauttaan ja siitä syystä tästä ei näy mitään Postin lähetyksen seurannan kautta. Kun katsoivat tätä lähetystä heidän sivuiltaan on paketti parhaillaan matkalla vastaanottajalle.

Pisti vaan vähän hermostuttaman kun kyseessä reilusti yli 2k arvoinen lähetys.
 
Powerin "myymälästä kotiin kuljetus" vaihtoehto, sovitaanko siinäkin sitten joku kellonaika tms milloin tuodaan? Sen kohdalla kun ei tuosta sivullaan puhuta mitään(Siis siellä toimitustavat yms).
 
Powerin "myymälästä kotiin kuljetus" vaihtoehto, sovitaanko siinäkin sitten joku kellonaika tms milloin tuodaan? Sen kohdalla kun ei tuosta sivullaan puhuta mitään(Siis siellä toimitustavat yms).
Powerin kanssa en sopinut etukäteen mitään, vaan posti soitti, kun oli heillä jakelussa. Kuskin kanssa sitten sovin sopivan jakopäivän.
 
Mitens jos tilaa verkkokaupasta yhden telkun nyt ja maksaa ja tilaa sen sinne vantaan noutopisteeseen niin saako sen peruuttaa kuinka helposti jos sitä ei haluakkaa, siis en hakisi sitä ollenkaan jos en sitä haluakkaan?
Lähinnä yx telkku nyt kiinnostaisi ja pelkään että jos ne loppuu niin ois sit varal et voi sen hakee perjantaina.
 
Mitens jos tilaa verkkokaupasta yhden telkun nyt ja maksaa ja tilaa sen sinne vantaan noutopisteeseen niin saako sen peruuttaa kuinka helposti jos sitä ei haluakkaa, siis en hakisi sitä ollenkaan jos en sitä haluakkaan?
Lähinnä yx telkku nyt kiinnostaisi ja pelkään että jos ne loppuu niin ois sit varal et voi sen hakee perjantaina.
Klikkaat vaan sieltä tilauksesta "Peru tilaus" ja that's it. Maksutavasta riippuen voi joutua palauttelemaan rahat erikseen vielä omalle pankkitilille.
 
Kenelläkään muulla Gigantista tilatessa ongelmaa, että annetulle postinumerolle ei löydy toimitusvaihtoehtoja? Ei ole kyllä äskettäin tullut Gigantista mitään tilattua, mutta on kyllä täysin p:stä nuo Gigantin sivut sen taannoisen uudistuksen jälkeen. Joskus aiemmin siis toiminut ok ja ei ole osoitemuutoksia tms ollut.
 
Kenelläkään muulla Gigantista tilatessa ongelmaa, että annetulle postinumerolle ei löydy toimitusvaihtoehtoja? Ei ole kyllä äskettäin tullut Gigantista mitään tilattua, mutta on kyllä täysin p:stä nuo Gigantin sivut sen taannoisen uudistuksen jälkeen. Joskus aiemmin siis toiminut ok ja ei ole osoitemuutoksia tms ollut.
Samaan törmäsin vaikka meinaankin itse hakea kun ilmoittavat jääkaapin ja pakastimen olevan noudettavissa. Itsellä 54 km Giganttiin.
 
Samaan törmäsin vaikka meinaankin itse hakea kun ilmoittavat jääkaapin ja pakastimen olevan noudettavissa. Itsellä 54 km Giganttiin.

Sama tilata muualta, jos pitää ensin ajaa liikkeeseen tekemään tilaus ja sitten erikseen hakemaan. Pitää jotain kautta palautetta laittaa. Isompaa kodinkonetta ostaessa toki noita pitäisi ensin käydä kaupoissa katselemassa
 
Kenelläkään muulla Gigantista tilatessa ongelmaa, että annetulle postinumerolle ei löydy toimitusvaihtoehtoja? Ei ole kyllä äskettäin tullut Gigantista mitään tilattua, mutta on kyllä täysin p:stä nuo Gigantin sivut sen taannoisen uudistuksen jälkeen. Joskus aiemmin siis toiminut ok ja ei ole osoitemuutoksia tms ollut.
Välillä itselläkin sekoilee nuo Gigantin sivut toimitustavan valinnassa, joskus ei anna tilata noutoon, välillä taas ei onnistu postitus mutta muutaman kerran kun on kirjautunut sisään/ulos, lisännyt ja poistanut tuotetta ostoskorista tai tehnyt jotain muita taikatemppuja niin on haluttu vaihtoehto ilmaantunut. Muutenkin kyllä nuo sivut ovat reippaasti paskemmat kuin ennen, ihme bugeja ja sekoilua välillä ja välillä jostain syystä hitailee ihan törkeästi.
 
Kenen vastuulle menee jos kuljetusliike toimittaa television, joka olisikin ottanut osumaa jossain vaiheessa kuljetusta? Skenaario siis.

Jos ostaa suomalaisesta kodinkoneliikkeestä ison tv:n ja sen kautta kotiinkuljetuksen jonkun alihankkijafirman kautta, mitä yritys käyttää.

Onko myyjäliikkeellä mitään vastuuta tässä jos kuljetusliike toimittaa paskotun tv:n?

Onko kuluttaja kuinka heikoilla hangilla jos kuljetusliike ei ota vastuuta?

Postihan esimerkiksi taitaa korvata tuotteita painon mukaan.

Onko merkitystä reklamoiko tällaisessa tapauksessa heti kun paketti saapuu ? (Jos isoa pakettia rupeaa aukomaan niin meneehän siinä hetki ja kaikki vauriot ei välttämättä näy ulkoa päin.

Tilasin itse uuden television ja nyt saa jännätä tuleeko se ehjänä perille. Takuu tuskin korvaa kuljetusliikkeen aiheuttamia vaurioita.
 
Kenen vastuulle menee jos kuljetusliike toimittaa television, joka olisikin ottanut osumaa jossain vaiheessa kuljetusta? Skenaario siis.

Jos ostaa suomalaisesta kodinkoneliikkeestä ison tv:n ja sen kautta kotiinkuljetuksen jonkun alihankkijafirman kautta, mitä yritys käyttää.

Onko myyjäliikkeellä mitään vastuuta tässä jos kuljetusliike toimittaa paskotun tv:n?

Onko kuluttaja kuinka heikoilla hangilla jos kuljetusliike ei ota vastuuta?

Postihan esimerkiksi taitaa korvata tuotteita painon mukaan.

Onko merkitystä reklamoiko tällaisessa tapauksessa heti kun paketti saapuu ? (Jos isoa pakettia rupeaa aukomaan niin meneehän siinä hetki ja kaikki vieraat ei välttämättä näy ulkoa päin.

Tilasin itse uuden television ja nyt saa jännätä tuleeko se ehjänä perille. Takuu tuskin korvaa kuljetusliikkeen aiheuttamia vaurioita.

Mitä väliä? Asiakaspalautusta vaan niin pääsee helpoimmalla. Ongelma kiertoon tai muussa tapauksessa asiakas pääsee vielä jonku infocaren kanssa taistelemaan huollosta
 
Jos ostaa suomalaisesta kodinkoneliikkeestä ison tv:n ja sen kautta kotiinkuljetuksen jonkun alihankkijafirman kautta, mitä yritys käyttää.

Onko myyjäliikkeellä mitään vastuuta tässä jos kuljetusliike toimittaa paskotun tv:n?
Olet ostanut kaupasta television, joka saapuu perille rikkinäisenä. Mitäpä luulet kenen vastuulla asia on? Kaupan vastuulla.
 
  • Tykkää
Reactions: PCB
Kenen vastuulle menee jos kuljetusliike toimittaa television, joka olisikin ottanut osumaa jossain vaiheessa kuljetusta? Skenaario siis.

Jos ostaa suomalaisesta kodinkoneliikkeestä ison tv:n ja sen kautta kotiinkuljetuksen jonkun alihankkijafirman kautta, mitä yritys käyttää.

Onko myyjäliikkeellä mitään vastuuta tässä jos kuljetusliike toimittaa paskotun tv:n?

Onko kuluttaja kuinka heikoilla hangilla jos kuljetusliike ei ota vastuuta?

Postihan esimerkiksi taitaa korvata tuotteita painon mukaan.

Onko merkitystä reklamoiko tällaisessa tapauksessa heti kun paketti saapuu ? (Jos isoa pakettia rupeaa aukomaan niin meneehän siinä hetki ja kaikki vauriot ei välttämättä näy ulkoa päin.

Tilasin itse uuden television ja nyt saa jännätä tuleeko se ehjänä perille. Takuu tuskin korvaa kuljetusliikkeen aiheuttamia vaurioita.

Telialta tuli postin kotiinkuljetuksella 75" televisio näyttö paskana. Huomasin vasta siinä kohtaa kun laitoin virrat päälle. Tarkemmalla laatikon syynäyksellä siinä kohtaa näkyi myös pahvissa painauma johon televisio oli iskun saanut. Kuvien kera reklamaatiota telialle ja posti haki rikkinäisen television pois ja toivat uuden tilalle kun sitä tuli lisää varastoon.
 
Koskeeko Powerin 60 päivän palautusoikeus myös myymälästä noudettuja Click&Collect tuotteita? Yritin tavailla Powerin palautusehtoja, mutta en niistä ottanut selvää. Siellä oli tälläinen lause:
”Click&Collect varauksen maksutapahtuma suoritetaan myymälässä, eli Click&Collect varauksiin liittyviin ostoksiin sovelletaan myymälöiden palautusehtoja.”
En kuitenkaan löytänyt näitä myymälöiden palautusehtoja.

Kyseessä siis reilu kuukausi sitten ostettu iPad, joka on vielä avaamattomassa paketissa. Onnistuin tilaamaan Verkkokaupasta toisen iPadin n. 30€ halvemmalla niin tämä joutaisi takasin.
 
Telialta tuli postin kotiinkuljetuksella 75" televisio näyttö paskana. Huomasin vasta siinä kohtaa kun laitoin virrat päälle. Tarkemmalla laatikon syynäyksellä siinä kohtaa näkyi myös pahvissa painauma johon televisio oli iskun saanut. Kuvien kera reklamaatiota telialle ja posti haki rikkinäisen television pois ja toivat uuden tilalle kun sitä tuli lisää varastoon.
Juuri samanlainen keissi itsellä 1,5v sitten Verkkokauppa.comin kanssa. Olihan se turhauttavaa alkaa purkamaan juuri käyttöön viriteltyä laitetta, ja pakkaamaan takaisin laatikkoon, mutta itse vaihto sujui nopeasti.
 
Koskeeko Powerin 60 päivän palautusoikeus myös myymälästä noudettuja Click&Collect tuotteita? Yritin tavailla Powerin palautusehtoja, mutta en niistä ottanut selvää. Siellä oli tälläinen lause:
”Click&Collect varauksen maksutapahtuma suoritetaan myymälässä, eli Click&Collect varauksiin liittyviin ostoksiin sovelletaan myymälöiden palautusehtoja.”
En kuitenkaan löytänyt näitä myymälöiden palautusehtoja.

Kyseessä siis reilu kuukausi sitten ostettu iPad, joka on vielä avaamattomassa paketissa. Onnistuin tilaamaan Verkkokaupasta toisen iPadin n. 30€ halvemmalla niin tämä joutaisi takasin.
Ei muuta kuin takaisin vaan liikkeeseen, varsinkin kun on avaamaton paketti.
 
Koskeeko Powerin 60 päivän palautusoikeus myös myymälästä noudettuja Click&Collect tuotteita? Yritin tavailla Powerin palautusehtoja, mutta en niistä ottanut selvää. Siellä oli tälläinen lause:
”Click&Collect varauksen maksutapahtuma suoritetaan myymälässä, eli Click&Collect varauksiin liittyviin ostoksiin sovelletaan myymälöiden palautusehtoja.”
En kuitenkaan löytänyt näitä myymälöiden palautusehtoja.

Kyseessä siis reilu kuukausi sitten ostettu iPad, joka on vielä avaamattomassa paketissa. Onnistuin tilaamaan Verkkokaupasta toisen iPadin n. 30€ halvemmalla niin tämä joutaisi takasin.

Voi palauttaa, 60 päivää palautusoikeus niin myymälästä kuin netistä ostettaessa.
Jos sulla on avaamaton paketti niin ihan läpihuutojuttu.


60 päivän vaihto- ja palautusoikeus myymälässä ja netissä.
Jos et ole valitsemaasi tuotteeseen syystä tai toisesta täysin tyytyväinen, tuo tuote 60 päivän kuluessa takaisin ja hyvitämme siitä täyden hinnan tai vaihdamme tuotteen toiseen.



Voit palauttaa ostamasi tuotteen – joka on samassa kunnossa kuin ostohetkellä – 60 päivän kuluessa tuotteen ostamisesta tai vastaanottamisesta ja saat rahasi takaisin. Palautus- ja vaihto-oikeus koskee suurinta osaa tuotteista, myös käyttöön otettuja tietokoneita ja tabletteja. Palautuksen mukana tulee olla kaikki alkuperäisessä tuotepaketissa olleet osat ja varusteet. Myös mahdolliset kaupanpäällistuotteet tulee palauttaa. Ohjelmistot, pelit ja elokuvat pitää palauttaa sinetöidyssä, avaamattomassa pakkauksessaan.



Palautusoikeus ei koske Powerin palvelutuotteita. Powerin palvelutuotteita ovat asennuspalvelut tai tuotteet tai palvelut, joihin kuuluu erillinen palvelusopimus. Parma-keittiötuotteet ja näihin liittyvät palvelut ja lisätuotteet eivät kuulu 60 päivän palautusoikeuteen. Palautusoikeus ei koske Power-valikoiman ulkopuolisia, erikseen tilattavia tuotteita, suurempia kertaeriä kuin 5 kappaletta samaa tuotetta eikä yritysmyyntiä. Yritysmyyntiin sovelletaan yritysmyynnin palautusehtoja. RePower-tuotteilla palautusoikeus on 30 päivää.

Palautusoikeus evätään mikäli sitä väärinkäytetään.

Palautus- ja kuljetuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla.

Powerin 60 päivän palautus- ja vaihto-oikeus koskee vain Suomessa käytävää kauppaa. Tuotteet voit palauttaa myös lähimpään Power-myymälään.

Click&Collect varauksen maksutapahtuma suoritetaan myymälässä, eli Click&Collect varauksiin liittyviin ostoksiin sovelletaan myymälöiden palautusehtoja.

Tuotteen palautukset tehdään aina alkuperäiselle maksuvälineelle mukaan lukien lahjakortit maksuvälineenä. Jos palautat ostoksen, joka on osittain tai kokonaan maksettu MyPOWER-alennuksella, hyvitetään ostokuitilla käytetty alennussumma takaisin alennussaldoon kokonaisuudessaan ennen muita maksutapoja. Yli 100 € käteisostot palautetaan tilille. Muista aina säilyttää kuitti ostoksistasi.



60 päivän palautusoikeus koskee myös mm.:

Tietokonetta, johon asennettu ohjelmia: palautetaan tuotteen hinta, ei asennuksen eikä asennetun ohjelman hintaa
Tuotetta ilman myyntipakkausta, pakkauksen sisältö kokonaisuudessaan tallella (käyttöohje, laturit, lisäosat jne.)
Palautusoikeus ei koske:

Toiveen mukaan tilattua/muutettua tuotetta
Hygieniatuotteet, joiden pakkaus on avattu (mm. partakone, epilaattori, lady shave, hammasharja, hiustrimmeri, in-ear-laitteet kuten kuulokkeet ja kuumemittarit, VR-lasit)
Myymälästä ostettua älykelloa, älyranneketta tai urheiluranneketta, jonka pakkaus on avattu.
Myymälästä ostettua puhelinta, jonka pakkaus on avattu
Konsoli- tai tietokonepeliä, jonka sinetti on avattu
Asennettuja ohjelmistoja
Rikottua ja/tai vaurioitunutta tuotetta, kuljetusvaurioinen tuote tulee reklamoida 7 päivän sisään vastaanotosta.
Suoritettua palveluja kuten asennus, kuljetus, kalibrointi
Parma-keittiöitä
Asennettuja ilmalämpöpumppuja
Yritysmyyntiä. Yritysmyyntiin sovelletaan yritysmyynnin palautusehtoja.
Televisio tai tietokone jolla käyttötunteja yli 400
 
Tv on nyt saapunut, pikaisella tarkastuksella ok mutta Hakonen toimitti 85" tv:n pelkän kuskin kanssa?! 6 kerros ja tyyppi oli laitettu yksin sitä toimittamaan, että mitä vittua. Toimitus oli sisälle kanto ja 1cm kiinni, että meni hissiin, etukäteen ei voinut tietää. Ikkunasta katoin kun yksin koittaa nostaa kuorma-auton laverilta maahan ja ei ulko-ovestakaan yksin saanut sitä kun menin apuun. Jos ei ois hissiin sopinut ja mummo vastaanottamassa niin olisin halunnut nähdä kun vetää tai työntää tv:tä kuudenteen kerrokseen ja tv säilyy ehjänä.

Muutenkin oli säätämistä kun sovitti toimitus 7-10 välille niin tuli viesti, että toimitus 11-13 välillä. Soitin sitten niin tyyppi sanoi, että aikasempi aika ei käy kuljetusailatauluihin mutta kun hetken mietti niin sanoi että onnistuu mutta jäi sanomatta, että sillä riskillä ettei kantajaa ja tv vääntyilee pitkin ja poikin kun yksi henkilö kuljettaa.

Kuskikaan ei soittaessa apua kysynyt, että tarvii alusta alkaen kantoapua, ihmetteli kyllä itse että minkä takia oli itse saanut niin ison kuljetuksen että Hakosen piikkiin kyllä meni, en todellakaan suosittele vaikka tv nyt ehkänä saatiin veivattua asuntoon.

Tv tuli powerin kautta.
 
Tv on nyt saapunut, pikaisella tarkastuksella ok mutta Hakonen toimitti 85" tv:n pelkän kuskin kanssa?! 6 kerros ja tyyppi oli laitettu yksin sitä toimittamaan, että mitä vittua. Toimitus oli sisälle kanto ja 1cm kiinni, että meni hissiin, etukäteen ei voinut tietää. Ikkunasta katoin kun yksin koittaa nostaa kuorma-auton laverilta maahan ja ei ulko-ovestakaan yksin saanut sitä kun menin apuun. Jos ei ois hissiin sopinut ja mummo vastaanottamassa niin olisin halunnut nähdä kun vetää tai työntää tv:tä kuudenteen kerrokseen ja tv säilyy ehjänä.

Muutenkin oli säätämistä kun sovitti toimitus 7-10 välille niin tuli viesti, että toimitus 11-13 välillä. Soitin sitten niin tyyppi sanoi, että aikasempi aika ei käy kuljetusailatauluihin mutta kun hetken mietti niin sanoi että onnistuu mutta jäi sanomatta, että sillä riskillä ettei kantajaa ja tv vääntyilee pitkin ja poikin kun yksi henkilö kuljettaa.

Kuskikaan ei soittaessa apua kysynyt, että tarvii alusta alkaen kantoapua, ihmetteli kyllä itse että minkä takia oli itse saanut niin ison kuljetuksen että Hakosen piikkiin kyllä meni, en todellakaan suosittele vaikka tv nyt ehkänä saatiin veivattua asuntoon.

Tv tuli powerin kautta.

Mulle soittivat postista etukäteen että voivat tuoda seuraavana päivänä mutta vain 1 heppu kuljettamassa niin voi olla että kantoavulle on tarvetta, tai sitten tuovat vasta 3 päivän päästä kun saavat 2 henkilöä kuljettamaan. Otin ekan vaihtoehdon kun halusin telkkarin nopeasti. Ja tosiaan tässä oli kyseessä vain 75" televisio.
 
Palautin gigattiin 43 tv. Ne halus sen tarkistaa ja laittaa virtoihin. Kiitteli että on pidetty nätisti ja antoi kuitin palautuksesta. Homma toimi hyvin.
 
pieni päivitys, äsken tuli sähköpostiin kuitti ja gigantin tilaukset sivulla näkyy toimitettu, samaan aikaan tilauksen tiedoissa " Valitettavasti emme pysty toimittamaan tilaustanne aiemmin ilmoitettuna toimitusaikana. Uusi arvioitu toimitusaika on 24. marraskuuta."

lolwut
 
Eikös tuo Gigantin "seuranta" ole aina ollut ihan pihalla ja yhtäkkiä saattaa tulla viesti, että paketti noudettavissa ja silti asiakassivuille jää ikuisesti tieto että tilaus vastaanotettu...
 
Nyt täytyy kehua Giganttia kun on aihetta. Ostin Black Friday-tarjouksesta Samsung jääkaapin+kaappipakastimen. Valmistusmaa, tai ainakin kokoonpano Puola, noin huomiona. Mielestäni plussaa. Todella laadukkaan oloiset ja hiljaiset yleishuomiona. Hain tuotteet myymälän varastosta itse autolla.

Pakastimen pakkausmateriaaleja purkaessa paljastui että ovesta noin kahvan korkeudelta oli jo kokoonpanovaiheessa lohjennut noin 2-3mm pala maalia. (Pohjamaali vielä musta). Ei kuitenkaan minkäänlaista painaumaa.

Risuja saa Gigantin puhelin valikko "paina yksi jne." josta ei reklamaatioon meinannut millään löytyä oikeaa vaihtoehtoa. Sain kuitenkin viimein asiakaspalveluhenkilön langan päähän. Erittäin fiksu ja asiallinen ihminen, yhdessä todettiin että kun vielä aika kaukana olin ja tuote on muuten ookoo minulle käy hyvin kompensaatio ja loppujen lopuksi hinnasta lähti yli 10% pois ja mulla oli passelia automaalia jolla fiksasin paikan varsin näkymättömäksi. Positiivinen loputulos. Sain aivan vapaasti valita miten asia hoidetaan.
 
Ostin muorille Gigantista 99 euron tarjous Samsungin ja suojakuoret siihen ja omaan puhelimeen. Laskussa luki kuitenkin correction - 103,90 euroa ja loppusumma jotain 30 euroa ja risat. Tavarat on kuitenkin postissa noudettavissa, joten mietin tässä että mitä helkattia minä nyt teen?, ei kehtais maksaa sitä 30 euroa ja jotain yli 130 euron tavaroista kun on perusrehellinen ihminen. Kerran aikaisemmin tuli jotain pienempää ja halvempaa tavaraa ja siinä oli sama homma, soitin Klarnalle ja sanoivat että maksa vaan se summa mikä on laskussa, eivät kuulemma voineet asialle yhtään mitään. Tiedä nyt oliko oikea ketju tämä?.
 
Ostin muorille Gigantista 99 euron tarjous Samsungin ja suojakuoret siihen ja omaan puhelimeen. Laskussa luki kuitenkin correction - 103,90 euroa ja loppusumma jotain 30 euroa ja risat. Tavarat on kuitenkin postissa noudettavissa, joten mietin tässä että mitä helkattia minä nyt teen?, ei kehtais maksaa sitä 30 euroa ja jotain yli 130 euron tavaroista kun on perusrehellinen ihminen. Kerran aikaisemmin tuli jotain pienempää ja halvempaa tavaraa ja siinä oli sama homma, soitin Klarnalle ja sanoivat että maksa vaan se summa mikä on laskussa, eivät kuulemma voineet asialle yhtään mitään. Tiedä nyt oliko oikea ketju tämä?.
Voi varmaan täälläkin käsitellä. Tuo tarkoittanee osamaksuerää, sama systeemi on luottokorttilaskussa. Eli kun maksat koko summan kerralla (sen 103€), niin ei tule korkoja etc. Muuten alkaa tulemaan joka kk lasku, kunnes maksu on hoidettu
 
Voi varmaan täälläkin käsitellä. Tuo tarkoittanee osamaksuerää, sama systeemi on luottokorttilaskussa. Eli kun maksat koko summan kerralla (sen 103€), niin ei tule korkoja etc. Muuten alkaa tulemaan joka kk lasku, kunnes maksu on hoidettu
Otin ihan 30 päivän maksuajalla enkä osamaksulla, normaalisti tulee ihan koko summa jos tilaa jotain ilman osamaksusopimusta. Joku virhe on tuossa tapahtunut, laskussa ei myöskään mitään mainintaa osamaksusopimuksesta.

Edit. Maksan sen koko summan kerralla, katsotaan sitten mitä tapahtuu, ovatko hyvillään vai maksavatko takaisin tuon 103 euroa.
 
Otin ihan 30 päivän maksuajalla enkä osamaksulla, normaalisti tulee ihan koko summa jos tilaa jotain ilman osamaksusopimusta. Joku virhe on tuossa tapahtunut, laskussa ei myöskään mitään mainintaa osamaksusopimuksesta.

Edit. Maksan sen koko summan kerralla, katsotaan sitten mitä tapahtuu, ovatko hyvillään vai maksavatko takaisin tuon 103 euroa.
Juu, ei sitä yleensä kukaan "ota" osamaksulla, vaan noin se pakkomyydään ihmisille jos ei tiedä olla tarkkana. Esim jos maksaa katsomatta viivakoodinlukijalla, niin lähtee osamaksusopimus juoksemaan
 
Otin ihan 30 päivän maksuajalla enkä osamaksulla, normaalisti tulee ihan koko summa jos tilaa jotain ilman osamaksusopimusta. Joku virhe on tuossa tapahtunut, laskussa ei myöskään mitään mainintaa osamaksusopimuksesta.

Edit. Maksan sen koko summan kerralla, katsotaan sitten mitä tapahtuu, ovatko hyvillään vai maksavatko takaisin tuon 103 euroa.
Kirjaudu Klarnan sivuille katsomaan (avoin?) saldosi. Näet laskusi myös sieltä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 293
Viestejä
4 489 707
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom