Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Koskeeko Powerin 60 päivän palautusoikeus myös myymälästä noudettuja Click&Collect tuotteita? Yritin tavailla Powerin palautusehtoja, mutta en niistä ottanut selvää. Siellä oli tälläinen lause:
”Click&Collect varauksen maksutapahtuma suoritetaan myymälässä, eli Click&Collect varauksiin liittyviin ostoksiin sovelletaan myymälöiden palautusehtoja.”
En kuitenkaan löytänyt näitä myymälöiden palautusehtoja.

Kyseessä siis reilu kuukausi sitten ostettu iPad, joka on vielä avaamattomassa paketissa. Onnistuin tilaamaan Verkkokaupasta toisen iPadin n. 30€ halvemmalla niin tämä joutaisi takasin.
 
Telialta tuli postin kotiinkuljetuksella 75" televisio näyttö paskana. Huomasin vasta siinä kohtaa kun laitoin virrat päälle. Tarkemmalla laatikon syynäyksellä siinä kohtaa näkyi myös pahvissa painauma johon televisio oli iskun saanut. Kuvien kera reklamaatiota telialle ja posti haki rikkinäisen television pois ja toivat uuden tilalle kun sitä tuli lisää varastoon.
Juuri samanlainen keissi itsellä 1,5v sitten Verkkokauppa.comin kanssa. Olihan se turhauttavaa alkaa purkamaan juuri käyttöön viriteltyä laitetta, ja pakkaamaan takaisin laatikkoon, mutta itse vaihto sujui nopeasti.
 
Koskeeko Powerin 60 päivän palautusoikeus myös myymälästä noudettuja Click&Collect tuotteita? Yritin tavailla Powerin palautusehtoja, mutta en niistä ottanut selvää. Siellä oli tälläinen lause:
”Click&Collect varauksen maksutapahtuma suoritetaan myymälässä, eli Click&Collect varauksiin liittyviin ostoksiin sovelletaan myymälöiden palautusehtoja.”
En kuitenkaan löytänyt näitä myymälöiden palautusehtoja.

Kyseessä siis reilu kuukausi sitten ostettu iPad, joka on vielä avaamattomassa paketissa. Onnistuin tilaamaan Verkkokaupasta toisen iPadin n. 30€ halvemmalla niin tämä joutaisi takasin.
Ei muuta kuin takaisin vaan liikkeeseen, varsinkin kun on avaamaton paketti.
 
Koskeeko Powerin 60 päivän palautusoikeus myös myymälästä noudettuja Click&Collect tuotteita? Yritin tavailla Powerin palautusehtoja, mutta en niistä ottanut selvää. Siellä oli tälläinen lause:
”Click&Collect varauksen maksutapahtuma suoritetaan myymälässä, eli Click&Collect varauksiin liittyviin ostoksiin sovelletaan myymälöiden palautusehtoja.”
En kuitenkaan löytänyt näitä myymälöiden palautusehtoja.

Kyseessä siis reilu kuukausi sitten ostettu iPad, joka on vielä avaamattomassa paketissa. Onnistuin tilaamaan Verkkokaupasta toisen iPadin n. 30€ halvemmalla niin tämä joutaisi takasin.

Voi palauttaa, 60 päivää palautusoikeus niin myymälästä kuin netistä ostettaessa.
Jos sulla on avaamaton paketti niin ihan läpihuutojuttu.


60 päivän vaihto- ja palautusoikeus myymälässä ja netissä.
Jos et ole valitsemaasi tuotteeseen syystä tai toisesta täysin tyytyväinen, tuo tuote 60 päivän kuluessa takaisin ja hyvitämme siitä täyden hinnan tai vaihdamme tuotteen toiseen.



Voit palauttaa ostamasi tuotteen – joka on samassa kunnossa kuin ostohetkellä – 60 päivän kuluessa tuotteen ostamisesta tai vastaanottamisesta ja saat rahasi takaisin. Palautus- ja vaihto-oikeus koskee suurinta osaa tuotteista, myös käyttöön otettuja tietokoneita ja tabletteja. Palautuksen mukana tulee olla kaikki alkuperäisessä tuotepaketissa olleet osat ja varusteet. Myös mahdolliset kaupanpäällistuotteet tulee palauttaa. Ohjelmistot, pelit ja elokuvat pitää palauttaa sinetöidyssä, avaamattomassa pakkauksessaan.



Palautusoikeus ei koske Powerin palvelutuotteita. Powerin palvelutuotteita ovat asennuspalvelut tai tuotteet tai palvelut, joihin kuuluu erillinen palvelusopimus. Parma-keittiötuotteet ja näihin liittyvät palvelut ja lisätuotteet eivät kuulu 60 päivän palautusoikeuteen. Palautusoikeus ei koske Power-valikoiman ulkopuolisia, erikseen tilattavia tuotteita, suurempia kertaeriä kuin 5 kappaletta samaa tuotetta eikä yritysmyyntiä. Yritysmyyntiin sovelletaan yritysmyynnin palautusehtoja. RePower-tuotteilla palautusoikeus on 30 päivää.

Palautusoikeus evätään mikäli sitä väärinkäytetään.

Palautus- ja kuljetuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla.

Powerin 60 päivän palautus- ja vaihto-oikeus koskee vain Suomessa käytävää kauppaa. Tuotteet voit palauttaa myös lähimpään Power-myymälään.

Click&Collect varauksen maksutapahtuma suoritetaan myymälässä, eli Click&Collect varauksiin liittyviin ostoksiin sovelletaan myymälöiden palautusehtoja.

Tuotteen palautukset tehdään aina alkuperäiselle maksuvälineelle mukaan lukien lahjakortit maksuvälineenä. Jos palautat ostoksen, joka on osittain tai kokonaan maksettu MyPOWER-alennuksella, hyvitetään ostokuitilla käytetty alennussumma takaisin alennussaldoon kokonaisuudessaan ennen muita maksutapoja. Yli 100 € käteisostot palautetaan tilille. Muista aina säilyttää kuitti ostoksistasi.



60 päivän palautusoikeus koskee myös mm.:

Tietokonetta, johon asennettu ohjelmia: palautetaan tuotteen hinta, ei asennuksen eikä asennetun ohjelman hintaa
Tuotetta ilman myyntipakkausta, pakkauksen sisältö kokonaisuudessaan tallella (käyttöohje, laturit, lisäosat jne.)
Palautusoikeus ei koske:

Toiveen mukaan tilattua/muutettua tuotetta
Hygieniatuotteet, joiden pakkaus on avattu (mm. partakone, epilaattori, lady shave, hammasharja, hiustrimmeri, in-ear-laitteet kuten kuulokkeet ja kuumemittarit, VR-lasit)
Myymälästä ostettua älykelloa, älyranneketta tai urheiluranneketta, jonka pakkaus on avattu.
Myymälästä ostettua puhelinta, jonka pakkaus on avattu
Konsoli- tai tietokonepeliä, jonka sinetti on avattu
Asennettuja ohjelmistoja
Rikottua ja/tai vaurioitunutta tuotetta, kuljetusvaurioinen tuote tulee reklamoida 7 päivän sisään vastaanotosta.
Suoritettua palveluja kuten asennus, kuljetus, kalibrointi
Parma-keittiöitä
Asennettuja ilmalämpöpumppuja
Yritysmyyntiä. Yritysmyyntiin sovelletaan yritysmyynnin palautusehtoja.
Televisio tai tietokone jolla käyttötunteja yli 400
 
Tv on nyt saapunut, pikaisella tarkastuksella ok mutta Hakonen toimitti 85" tv:n pelkän kuskin kanssa?! 6 kerros ja tyyppi oli laitettu yksin sitä toimittamaan, että mitä vittua. Toimitus oli sisälle kanto ja 1cm kiinni, että meni hissiin, etukäteen ei voinut tietää. Ikkunasta katoin kun yksin koittaa nostaa kuorma-auton laverilta maahan ja ei ulko-ovestakaan yksin saanut sitä kun menin apuun. Jos ei ois hissiin sopinut ja mummo vastaanottamassa niin olisin halunnut nähdä kun vetää tai työntää tv:tä kuudenteen kerrokseen ja tv säilyy ehjänä.

Muutenkin oli säätämistä kun sovitti toimitus 7-10 välille niin tuli viesti, että toimitus 11-13 välillä. Soitin sitten niin tyyppi sanoi, että aikasempi aika ei käy kuljetusailatauluihin mutta kun hetken mietti niin sanoi että onnistuu mutta jäi sanomatta, että sillä riskillä ettei kantajaa ja tv vääntyilee pitkin ja poikin kun yksi henkilö kuljettaa.

Kuskikaan ei soittaessa apua kysynyt, että tarvii alusta alkaen kantoapua, ihmetteli kyllä itse että minkä takia oli itse saanut niin ison kuljetuksen että Hakosen piikkiin kyllä meni, en todellakaan suosittele vaikka tv nyt ehkänä saatiin veivattua asuntoon.

Tv tuli powerin kautta.
 
Tv on nyt saapunut, pikaisella tarkastuksella ok mutta Hakonen toimitti 85" tv:n pelkän kuskin kanssa?! 6 kerros ja tyyppi oli laitettu yksin sitä toimittamaan, että mitä vittua. Toimitus oli sisälle kanto ja 1cm kiinni, että meni hissiin, etukäteen ei voinut tietää. Ikkunasta katoin kun yksin koittaa nostaa kuorma-auton laverilta maahan ja ei ulko-ovestakaan yksin saanut sitä kun menin apuun. Jos ei ois hissiin sopinut ja mummo vastaanottamassa niin olisin halunnut nähdä kun vetää tai työntää tv:tä kuudenteen kerrokseen ja tv säilyy ehjänä.

Muutenkin oli säätämistä kun sovitti toimitus 7-10 välille niin tuli viesti, että toimitus 11-13 välillä. Soitin sitten niin tyyppi sanoi, että aikasempi aika ei käy kuljetusailatauluihin mutta kun hetken mietti niin sanoi että onnistuu mutta jäi sanomatta, että sillä riskillä ettei kantajaa ja tv vääntyilee pitkin ja poikin kun yksi henkilö kuljettaa.

Kuskikaan ei soittaessa apua kysynyt, että tarvii alusta alkaen kantoapua, ihmetteli kyllä itse että minkä takia oli itse saanut niin ison kuljetuksen että Hakosen piikkiin kyllä meni, en todellakaan suosittele vaikka tv nyt ehkänä saatiin veivattua asuntoon.

Tv tuli powerin kautta.

Mulle soittivat postista etukäteen että voivat tuoda seuraavana päivänä mutta vain 1 heppu kuljettamassa niin voi olla että kantoavulle on tarvetta, tai sitten tuovat vasta 3 päivän päästä kun saavat 2 henkilöä kuljettamaan. Otin ekan vaihtoehdon kun halusin telkkarin nopeasti. Ja tosiaan tässä oli kyseessä vain 75" televisio.
 
Palautin gigattiin 43 tv. Ne halus sen tarkistaa ja laittaa virtoihin. Kiitteli että on pidetty nätisti ja antoi kuitin palautuksesta. Homma toimi hyvin.
 
19.11 tilattu 1tb 980 pro heatsinkillä, ei ole tilausvahvistuksen jälkeen kuulunut pihaustakaan, bf-ruuhkaa vai onko tämä nyt gigantin nykytaso?

edit: arvioitu toimituspäivä edelleen 24.11.2022, liekkö vuosi väärin :hmm:
Sama tuote tilattu 22.11. ja tilaus on edelleen vain "vastaanotettu". Arvioitu toimituspäivä silti muka huomenna, joopa joo.
 
pieni päivitys, äsken tuli sähköpostiin kuitti ja gigantin tilaukset sivulla näkyy toimitettu, samaan aikaan tilauksen tiedoissa " Valitettavasti emme pysty toimittamaan tilaustanne aiemmin ilmoitettuna toimitusaikana. Uusi arvioitu toimitusaika on 24. marraskuuta."

lolwut
 
Eikös tuo Gigantin "seuranta" ole aina ollut ihan pihalla ja yhtäkkiä saattaa tulla viesti, että paketti noudettavissa ja silti asiakassivuille jää ikuisesti tieto että tilaus vastaanotettu...
 
Nyt täytyy kehua Giganttia kun on aihetta. Ostin Black Friday-tarjouksesta Samsung jääkaapin+kaappipakastimen. Valmistusmaa, tai ainakin kokoonpano Puola, noin huomiona. Mielestäni plussaa. Todella laadukkaan oloiset ja hiljaiset yleishuomiona. Hain tuotteet myymälän varastosta itse autolla.

Pakastimen pakkausmateriaaleja purkaessa paljastui että ovesta noin kahvan korkeudelta oli jo kokoonpanovaiheessa lohjennut noin 2-3mm pala maalia. (Pohjamaali vielä musta). Ei kuitenkaan minkäänlaista painaumaa.

Risuja saa Gigantin puhelin valikko "paina yksi jne." josta ei reklamaatioon meinannut millään löytyä oikeaa vaihtoehtoa. Sain kuitenkin viimein asiakaspalveluhenkilön langan päähän. Erittäin fiksu ja asiallinen ihminen, yhdessä todettiin että kun vielä aika kaukana olin ja tuote on muuten ookoo minulle käy hyvin kompensaatio ja loppujen lopuksi hinnasta lähti yli 10% pois ja mulla oli passelia automaalia jolla fiksasin paikan varsin näkymättömäksi. Positiivinen loputulos. Sain aivan vapaasti valita miten asia hoidetaan.
 
Ostin muorille Gigantista 99 euron tarjous Samsungin ja suojakuoret siihen ja omaan puhelimeen. Laskussa luki kuitenkin correction - 103,90 euroa ja loppusumma jotain 30 euroa ja risat. Tavarat on kuitenkin postissa noudettavissa, joten mietin tässä että mitä helkattia minä nyt teen?, ei kehtais maksaa sitä 30 euroa ja jotain yli 130 euron tavaroista kun on perusrehellinen ihminen. Kerran aikaisemmin tuli jotain pienempää ja halvempaa tavaraa ja siinä oli sama homma, soitin Klarnalle ja sanoivat että maksa vaan se summa mikä on laskussa, eivät kuulemma voineet asialle yhtään mitään. Tiedä nyt oliko oikea ketju tämä?.
 
Ostin muorille Gigantista 99 euron tarjous Samsungin ja suojakuoret siihen ja omaan puhelimeen. Laskussa luki kuitenkin correction - 103,90 euroa ja loppusumma jotain 30 euroa ja risat. Tavarat on kuitenkin postissa noudettavissa, joten mietin tässä että mitä helkattia minä nyt teen?, ei kehtais maksaa sitä 30 euroa ja jotain yli 130 euron tavaroista kun on perusrehellinen ihminen. Kerran aikaisemmin tuli jotain pienempää ja halvempaa tavaraa ja siinä oli sama homma, soitin Klarnalle ja sanoivat että maksa vaan se summa mikä on laskussa, eivät kuulemma voineet asialle yhtään mitään. Tiedä nyt oliko oikea ketju tämä?.
Voi varmaan täälläkin käsitellä. Tuo tarkoittanee osamaksuerää, sama systeemi on luottokorttilaskussa. Eli kun maksat koko summan kerralla (sen 103€), niin ei tule korkoja etc. Muuten alkaa tulemaan joka kk lasku, kunnes maksu on hoidettu
 
Voi varmaan täälläkin käsitellä. Tuo tarkoittanee osamaksuerää, sama systeemi on luottokorttilaskussa. Eli kun maksat koko summan kerralla (sen 103€), niin ei tule korkoja etc. Muuten alkaa tulemaan joka kk lasku, kunnes maksu on hoidettu
Otin ihan 30 päivän maksuajalla enkä osamaksulla, normaalisti tulee ihan koko summa jos tilaa jotain ilman osamaksusopimusta. Joku virhe on tuossa tapahtunut, laskussa ei myöskään mitään mainintaa osamaksusopimuksesta.

Edit. Maksan sen koko summan kerralla, katsotaan sitten mitä tapahtuu, ovatko hyvillään vai maksavatko takaisin tuon 103 euroa.
 
Otin ihan 30 päivän maksuajalla enkä osamaksulla, normaalisti tulee ihan koko summa jos tilaa jotain ilman osamaksusopimusta. Joku virhe on tuossa tapahtunut, laskussa ei myöskään mitään mainintaa osamaksusopimuksesta.

Edit. Maksan sen koko summan kerralla, katsotaan sitten mitä tapahtuu, ovatko hyvillään vai maksavatko takaisin tuon 103 euroa.
Juu, ei sitä yleensä kukaan "ota" osamaksulla, vaan noin se pakkomyydään ihmisille jos ei tiedä olla tarkkana. Esim jos maksaa katsomatta viivakoodinlukijalla, niin lähtee osamaksusopimus juoksemaan
 
Otin ihan 30 päivän maksuajalla enkä osamaksulla, normaalisti tulee ihan koko summa jos tilaa jotain ilman osamaksusopimusta. Joku virhe on tuossa tapahtunut, laskussa ei myöskään mitään mainintaa osamaksusopimuksesta.

Edit. Maksan sen koko summan kerralla, katsotaan sitten mitä tapahtuu, ovatko hyvillään vai maksavatko takaisin tuon 103 euroa.
Kirjaudu Klarnan sivuille katsomaan (avoin?) saldosi. Näet laskusi myös sieltä.
 
Screenshot_20221203-121400_Klarna.jpg

Mitä tuosta nyt pitäisi tuumata?.
 
Sait hyvän asiakkaan lisäalennuksen. Laita viestiä klarnalle jos haluat ton selvittää. Ei kai sinne väkisin kannata maksaa enemmän mitä lasku sanoo.
Nyt sieltä tuli uusi ilmoitus ja lasku että - 34 ja risat Euroa tuon edellisen sijaan, eivät näköjään osaa päättää paljonko pitää maksaa. Mitähän huomenna tulee?, eipä tuon väliä kun puhelin ja kuoret menee palautukseen kun ei ollut edes laturia ja taloudesta ei löydy yhtään USB -C pistoketta. Saapi nähdä minkälainen härdelli siitäkin syntyy.
 
Nyt sieltä tuli uusi ilmoitus ja lasku että - 34 ja risat Euroa tuon edellisen sijaan, eivät näköjään osaa päättää paljonko pitää maksaa. Mitähän huomenna tulee?, eipä tuon väliä kun puhelin ja kuoret menee palautukseen kun ei ollut edes laturia ja taloudesta ei löydy yhtään USB -C pistoketta. Saapi nähdä minkälainen härdelli siitäkin syntyy.
Myymälästä ostetuilla puhelimilla ei taida olla palautusoikeutta

edit: jos siis myymälästä ees ostettu...
 
Viimeksi muokattu:
Nyt sieltä tuli uusi ilmoitus ja lasku että - 34 ja risat Euroa tuon edellisen sijaan, eivät näköjään osaa päättää paljonko pitää maksaa. Mitähän huomenna tulee?, eipä tuon väliä kun puhelin ja kuoret menee palautukseen kun ei ollut edes laturia ja taloudesta ei löydy yhtään USB -C pistoketta. Saapi nähdä minkälainen härdelli siitäkin syntyy.

Kannattaa harkita vaihtoehtona jos kuitenkin vain hankkisi sen usb-c -piuhan. Ei maksa juuri mitään ja ihan sama ongelma tullee joka tapauksessa vastaan kun seuraavaa puhelinta tilaat.
 
Joo, ei taida olla millään jälleenmyyjällä palautusoikeutta puhelimelle, jos on ostettu myymälästä ja sinetti rikottu. Miksi ei vain ostaisi joko USB-C -pistoketta tai sitten USB-C -johtoa?
 
Myymälästä ostetuilla puhelimilla ei taida olla palautusoikeutta

edit: jos siis myymälästä ees ostettu...
Etämyyntinä eli netistä. Ja jos jäi jollekin epäselväksi niin siellä on usb-c - usb-c piuha paketissa, sopivaa porttia ei vaan löydy vanhusten kotoa. Palautukseen menee silti vaikka voisi ostaa laturin, kun ei ollut mieluinen. Käsittääkseni nettiostoksia koskee se heidän monenkymmenen päivän palautusoikeus. Puhelimia ei kuulemma enää tilata, sattuupahan mieluinen kun käy paikanpäällä räpläämässä.
 
Etämyyntinä eli netistä. Ja jos jäi jollekin epäselväksi niin siellä on usb-c - usb-c piuha paketissa, sopivaa porttia ei vaan löydy vanhusten kotoa. Palautukseen menee silti vaikka voisi ostaa laturin, kun ei ollut mieluinen. Käsittääkseni nettiostoksia koskee se heidän monenkymmenen päivän palautusoikeus. Puhelimia ei kuulemma enää tilata, sattuupahan mieluinen kun käy paikanpäällä räpläämässä.
Gigantin sivuilla lukee, että avattuja puhelimia ei koske palautusoikeus, paitsi etämyynnin 14 vrk. Ja siinäkin halutessaan voivat olla todella tarkkoja, että mitään jälkiä ei saa olla, eli yksikin naarmu evää palautusoikeuden.

Ei ihme, että puhelinten palautusoikeudet ovat poistuneet kaikilta firmoilta, jos tämmöistä urpoilua on iotechiläisiä myöten, eikä pelkästään ns. tekniikasta vähemmän ymmärtävien joukossa.

”Tuotteet joita palautusoikeus ei koske:
- Puhelimia, joiden pakkaus avattu. Nettitilauksille on lainmukainen 14 päivän palautusoikeus, myös avatuille pakkauksille.”
 
Ei ihme, että puhelinten palautusoikeudet ovat poistuneet kaikilta firmoilta, jos tämmöistä urpoilua on iotechiläisiä myöten, eikä pelkästään ns. tekniikasta vähemmän ymmärtävien joukossa.
Tuote ei miellytänyt -> palautus -> urpo.
Tuote ei miellytä, -> pidän -> juntit.

Myyjä, hmm me luodaan ihan vääriä mielikuvia, asiakkaat palauttaa -> poistetaan hiljaa palautusoikeus - > fiksu.
 
Tuote ei miellytänyt -> palautus -> urpo.
Tuote ei miellytä, -> pidän -> juntit.

Myyjä, hmm me luodaan ihan vääriä mielikuvia, asiakkaat palauttaa -> poistetaan hiljaa palautusoikeus - > fiksu.
Mikä puhelimessa voi nykyään yllättää, kun kaikki on tiedossa etukäteen? Spekseistä näkee kuinka tehokas laite on, eli toimiiko sulavasti vai ei, näytön koon jne. Valmistajasta tietää paljonko siellä on ylimääräisiä sovelluksia jne. En ainakaan itse oikein tiedä, mikä puhelimen hankinnassa voisi yllättää, jotkut kuulokkeet sitten ihan eri asia, painaako sanka päätä, pitääkö äänimaailmasta jne.
 

Miten Gigantti toimii kuolleiden pikselien kanssa? Liikkeestä ostettu Samsungin näyttö ja vihreä piste loistaa kun pohjantähti. Taitaa olla 2 tai kolme vierekkäin tossa ja reunalla yksi. Vaihtotakuu ja uusi paketista tilalle?
 
Mikä puhelimessa voi nykyään yllättää, kun kaikki on tiedossa etukäteen?
No kommenttini ajatus oli se ettei ostajalla ole muodustunut oikeaa kuvaa.

Spekseistä näkee kuinka tehokas laite on, eli toimiiko sulavasti vai ei, näytön koon jne. Valmistajasta tietää paljonko siellä on ylimääräisiä sovelluksia jne. En ainakaan itse oikein tiedä, mikä puhelimen hankinnassa voisi yllättää, jotkut kuulokkeet sitten ihan eri asia, painaako sanka päätä, pitääkö äänimaailmasta jne.
Spekseitä saa jotain irti, jos nyt harrastuneisuutta ja kokemusta. Kuinka monella oikeasti.

Käyttäjälla on kokemusta vanhasta laitteesta, uudessa uudet softat, voi olla eroa vaikka olisi saman merkkinen. Kameran laadusta käytettävyydestä nyt saa selvää, aina luvataan erinomaista. ns kuuluvuuksissa on eroja, käytettävyys on erilaista.

Mitat on peperilla, mutta niistä vähän vaikea sitä käytettävyyttä ymmärtää.

Varustelu, jos ei muista sanoa että laturit puuttuu, tai jopa sanoaa että latauskaapeli tulee, mutta ei muista tarkistaa että asiakkaalla on sopiva laturi.

Puhelin on kuitenkin sellainen ettei siihen ihan hetkessä tutustu, ei välttämättä edes liikkeessä jotain narunpäässä olevaa puumalliapidellessä.

Avo kauppa on iso etu, jos myyjä sitä markkinoi, niin kannattaa ehdottomasti käyttää ja jos laite ei miellytä, niin ehdottomasti palauttaa.

Giganttikin on liike miessä se laiteeseen perehtyminen on ulkoistettu asiakkaalle.
 
Onkohan Gigantin Skanssin takuu ja palautukset puoli auki sunnuntaisin "normaalisti" kuten myymälän puoli?
 
Verkkokauppa.comissa ei ilmeisesti ole mitään tilausjärjestelmää?
Kuluneella viikolla tilasin kolmena eri päivänä tavaraa, ja tavara on lähtenyt juuri päinvastaisessa järjestyksessä kuin olettaisi.
Ensinmäiseksi tilattu, maanantaina, ei ole edes käsittelyssä vielä.

Miten noin ison verkkokaupan tilausjärjestelmä voi olla noin sekaisin?
 
Verkkokauppa.comissa ei ilmeisesti ole mitään tilausjärjestelmää?
Kuluneella viikolla tilasin kolmena eri päivänä tavaraa, ja tavara on lähtenyt juuri päinvastaisessa järjestyksessä kuin olettaisi.
Ensinmäiseksi tilattu, maanantaina, ei ole edes käsittelyssä vielä.

Miten noin ison verkkokaupan tilausjärjestelmä voi olla noin sekaisin?
Ensin haetaan se tavara mikä on lähinnä. Sitten toiseksi lähin. Kolmas onneksi jää seuraavalle vuorolle.
 

Miten Gigantti toimii kuolleiden pikselien kanssa? Liikkeestä ostettu Samsungin näyttö ja vihreä piste loistaa kun pohjantähti. Taitaa olla 2 tai kolme vierekkäin tossa ja reunalla yksi. Vaihtotakuu ja uusi paketista tilalle?

Kokeilitko herätellä ne pikselit? Monesti ne on vaan jumissa.

 
Palautin gigantille kamppeen ja ilmoitin haluavani samanlaisen tilalle. Tuleekohan sitä sieltä ikinä?

1670432014569.png
 
Ei voi kyllä taaskaan Multitronicia suositella. Yleensä kaupat ilmoittavat pelkän oman varastonsa, tai vaikka kuten Jimms ja Datatronic, onko se tukkurilla vai heidän varastossaan. Multitronic näyttää vain "tilattavissa verkkokaupasta" / vastaavaa, ja toimitusarvioksi jopa seuraavana päivänä alkavaa parin päivän ajanjaksoa. Näytetään siis varastotuotteen toimitusaikoja, vaikka tuotteet olisivat tukkurilla. Sunnuntaina tilasin tuotteen, eikä ole vieläkään lähetetty (toki itsenäisyyspäivä oli tällä viikolla), kesällä kesti yli viikko, vaikka toimitusaika oli luokkaa 1-3 päivää :D
 
Onko Gigantilla nykyään mitään hintatakuuta, että tietyn ajan sisällä, jos kilpailijalla halvemmalla tulee myyntiin sama tuote, niin hyvittävät hintaa?

Esim. nyt black fridayna ostin 999e Sonyn TV:n ja nyt Telialla satasen halvemmalla Tekniikka - Sony 55" 4K OLED Google TV - XR55A80JAEP
Aina kannattaa kysyä. Jos ei ole niin tilaa muualta halvemmalla ja palauttaabgiganttiin vanhan.

Itse vuosi sitten ostin gigantista kuulokkeet, olivat seuraavana päivänä alessa, kysyin että maksatteko erotuksen vai palautan/ostan uusiksi niin maksoivat erotuksen.
 
Onko Gigantilla nykyään mitään hintatakuuta, että tietyn ajan sisällä, jos kilpailijalla halvemmalla tulee myyntiin sama tuote, niin hyvittävät hintaa?

Esim. nyt black fridayna ostin 999e Sonyn TV:n ja nyt Telialla satasen halvemmalla Tekniikka - Sony 55" 4K OLED Google TV - XR55A80JAEP
Saako tuon siis himaan vaivaa näkemättä satasen halvemmalla?
Hintoja en epäile mutta tuskin nuo ilmaiseksi kulkee toinen takaisin ja toinen himaan?
 
Eikös se Gigantin hintatakuu joskus ainakin koskenut normaalihintoja. Ei kai Gigantti mitenkään voi pitää sellaista yleistä hintatakuuta, mikä koskisi kaikkia tuotteita, jotka on missä tahansa tarjouksessa jossain.
 
Eikös se Gigantin hintatakuu joskus ainakin koskenut normaalihintoja. Ei kai Gigantti mitenkään voi pitää sellaista yleistä hintatakuuta, mikä koskisi kaikkia tuotteita, jotka on missä tahansa tarjouksessa jossain.
Jep, ja lisäksi mallinumeroissa on yleensä eri ketjujen välillä pienen pieni ero, vaikka laite olisi käytännössä täysin sama.
 
Aina kannattaa kysyä. Jos ei ole niin tilaa muualta halvemmalla ja palauttaabgiganttiin vanhan.

Itse vuosi sitten ostin gigantista kuulokkeet, olivat seuraavana päivänä alessa, kysyin että maksatteko erotuksen vai palautan/ostan uusiksi niin maksoivat erotuksen.

Joo kysyin tuosta tänään chatissa. Eivät antaneet hyvitystä ja perustelivat sillä, että Telian sivuilla ei kerrota EAN-koodia, niin eivät voi varmistaa, että kyseessä on sama tuote, mikä heillä. Tulipahan nyt kysyttyä.
 
Onko muilla kokemusta Multitrocin huonosta asiakaspalvelusta? Yrittänyt soittaa tänään sinne pari kertaa ja laitoin vihdoin sähköpostia kun piti peruuttaa yksi tilaus. Ei mitään vastausta.

edit heti kun vähän ihmetteli niin multitronicsta tuli sähköpostia.
 
Viimeksi muokattu:
Onko muilla kokemusta Multitrocin huonosta asiakaspalvelusta? Yrittänyt soittaa tänään sinne pari kertaa ja laitoin vihdoin sähköpostia kun piti peruuttaa yksi tilaus. Ei mitään vastausta.

edit heti kun vähän ihmetteli niin multitronicsta tuli sähköpostia.
Ei ole kokemusta, mutta itsellä on puhelimeen vastattu ja tavarakin lähtenyt liikkeelle, kun olin tilannut "väärällä" tuotekoodilla listatun tuotteen. Mutta tosiaan heillä voi olla sama tuote useampaan kertaan listoilla ja vielä eri hinnallakin
 
Onko muut nyt tilanneet Gigantin verkkokaupasta. Ei ole seuranta toiminut. Tänään piti tulla mutta bring ei ole saanut vasta kuin tiedon.
 
Onko muut nyt tilanneet Gigantin verkkokaupasta. Ei ole seuranta toiminut. Tänään piti tulla mutta bring ei ole saanut vasta kuin tiedon.
Gigantin rojut taitaa tulla Ruotsista vai Norjasta ja seurantakin taitaa alkaa vasta suomen puolelta, jossa kait posti hoitaa loppupään?
 
Eikös se Gigantin hintatakuu joskus ainakin koskenut normaalihintoja. Ei kai Gigantti mitenkään voi pitää sellaista yleistä hintatakuuta, mikä koskisi kaikkia tuotteita, jotka on missä tahansa tarjouksessa jossain.
Normaalihinta ? Gigantin hintatakuu lupaus oli karkeasti sellainen että jos tietyn ajan sisässä asiakas löysi halvemman hinnan, niin hyvittävät erotuksen. Oli siinä jotain rajoja, eli viipurin hinnat ei kelvanneet, vaan todellisen kilpailevan vaihtoehdon.
Siihen hyvitykseen siis riitti että oli kilpailijan kirjallinen tarjous. (jos ei ilmiselvä koijaus)

Jos ei ole erikseen ostaessa kysynyt, niin nykyään voivat toki hyvittää tai olla hyvittämättä, vipuna lähinnä tuo 30 katumusaika, joka ei muuten ole kaikissa tuotteissa ja jos jotain palveluita ostanut samalla, niin niitä ei hyvitetä, joten kannattaa ensin kysyä.
 
Joo kysyin tuosta tänään chatissa. Eivät antaneet hyvitystä ja perustelivat sillä, että Telian sivuilla ei kerrota EAN-koodia, niin eivät voi varmistaa, että kyseessä on sama tuote, mikä heillä. Tulipahan nyt kysyttyä.
Hiukan off-topic sekä myöhässä tulee vastaus, mutta EAN-koodin löytää myös Telian sivuilta. Kun on tuotteen valinnut, painaa CTRL + U, ja etsii "ean", niin tulee vastaus. Esimerkiksi tuotteen: iPhone 14 Pro Max 128GB Deep Purple EAN-koodi on: 194253380542. Tuolla tavalla saa muutamista kaupoista (Verkkokauppa.com, Gigantti ja Jimms nyt esimerkkinä) EAN-koodin ja muita vastaavia asioita ulos, mitkä ovat hard-koodattu koodiin. Toki uskon, että tässä tapauksessa tuosta ei välttämättä ole hyötyä, kun ei EAN-koodia varsinaisesti suoraan sivulla lue ja hintakaan ei enää ole se 899€.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 410
Viestejä
4 887 859
Jäsenet
78 803
Uusin jäsen
DixieRebel

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom